Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Dickens, TX; Garza, TX; Kent, TX.

24 Apr 2024 09:25:19

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Coleman, TX; Runnels, TX; Taylor, TX.

24 Apr 2024 04:06:44

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Callahan, TX; Jones, TX; Shackelford, TX; Taylor, TX.

24 Apr 2024 03:18:47

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Callahan, TX; Nolan, TX; Runnels, TX; Taylor, TX.

24 Apr 2024 03:18:47

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Kent, TX.

24 Apr 2024 01:16:54

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Scurry, TX.

24 Apr 2024 01:16:54

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Fisher, TX.

24 Apr 2024 00:56:55

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Garza, TX; Kent, TX.

24 Apr 2024 00:45:51

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Kent, TX.

23 Apr 2024 23:56:54

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Garza, TX; Kent, TX.

23 Apr 2024 23:19:17

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Dickens, TX; Garza, TX; Kent, TX.

23 Apr 2024 23:03:28

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Alger, MI; Marquette, MI.

23 Apr 2024 19:07:37

De kaart KNMI klassieke pluim is bijgewerkt.

23 Apr 2024 17:00:01

De temperatuur bij Dourbes is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

23 Apr 2024 08:58:04

De temperatuur bij Buzenol is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

23 Apr 2024 08:58:03
Actueel
1 / 4

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
Woonplaats: Honselersdijk (Zuid-Holland)
Berichten: 1483
Lid sinds: 26 aug. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
18 januari 2012, 19:10 uur | Bericht #319436
Citaat van WdeLeijer, woensdag 18 januari 2012, 18:24 uur Ik heb er vandaag ook een UV-filter bij gekocht maar twijfel eraan om hem terug te brengen. Op verschillende sites was te lezen dat dat eigenlijk helemaal niet nodig is, wat vinden jullie daarvan?
ik gebruik geen uv filters meer, gebruik je lenskap
zo komt er geen extra glas voor je lens en heb je toch geen last van invallend licht (flares enzo) ook wordt de lens hiermee beschermt tegen stoten ect.
met vriendelijke groet,

Marcel
Maxim1110
Lid
Woonplaats: Nijmegen(ma-vr), Eindhoven(weekend)
Berichten: 4041
Lid sinds: 25 okt. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
18 januari 2012, 19:16 uur | Bericht #319437
UV filter altijd gebruiken en altijd erop laten zitten. Je hebt er geen last van (behalve bij extreme groothoek, maar met mijn 18mm zie ik er niks van) en het beschermt je lens erg goed. De zonnekap doet ook wel wat, vooral bij stoten, maar lang niet genoeg. Er waait nog steeds allerlei rommel in je lens en bij het schoonmaken kunnen er krassen op komen. Een UV filter voorkomt dat. Het gebeurt niet vaak dat ie echt beschadigt, maar mocht het gebeuren kost een nieuw UV filter ongeveer 40 euro en een nieuwe lens heel wat meer!
Helemaal vernieuwd: mijn eigen fotografiewebsite: www.maximvanasseldonk.com
Volg me ook op twitter: https://twitter.com/#!/PhotographyMvA
En like me op facebook: http://www.facebook.com/MaximVanAsseldonkPhotography
Waarom deze advertentie?
Jevgeni
Lid
Woonplaats: Asperen
Berichten: 56
Lid sinds: 28 jun. 2011
18 januari 2012, 19:20 uur | Bericht #319439
Ik mag mezelf sinds 2 weken trotse eigenaar noemen van het volgende:

Canon EOS 500D
Canon EF-S 18-55mm II
Canon EF 75-300mm III

OOK zonder IS Ben Ik ee ontzettend blij mee goede kwaliteit dus.
Rangerguy
Lid
Woonplaats: Nijetrijne
Berichten: 43
Lid sinds: 6 sep. 2011
18 januari 2012, 19:58 uur | Bericht #319453
Sinds gisteren de trotse eigenaar van de net nieuwe BenQ GH700. Macro bij 1 cm tot 21x zoom = 500 mm met de nieuwe BSI techniek voor super heldere plaatjes. Tevens filmen op full-hd en dat voor een prijs van slechts 239 eurootjes. Kan niet wachten op onweer etc. Omdat deze camera een speciale nacht instelling heeft. Alles goed vast te leggen door de perfect stabilzer. Kijk maar eens op youtube of op de BenQ site voor alle info.

BSI uit (standaard)
GH700_BSI_UIT.jpg

BSI aan
GH700_BSI_AAN.jpg

Info:

http://www.benq.com/product/dsc/gh700

http://www.youtube.com/watch?v=c6TyFld24PA | Gewijzigd: 18 januari 2012, 20:33 uur, door Rangerguy
Woonplaats: Zwolle
Berichten: 370
Lid sinds: 2 jan. 2012
18 januari 2012, 22:05 uur | Bericht #319475
Dit jaar ga ik een nieuwe film camera halen. (HD)
Twitter: https://twitter.com/#!/Art_of_thunders

Best chase!!
28-06-2011
10-09-2011
10-05-2012
Woonplaats: Honselersdijk (Zuid-Holland)
Berichten: 1483
Lid sinds: 26 aug. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
18 januari 2012, 22:48 uur | Bericht #319487
en ik waarschijnlijk een macro lens (weet nog niet welke) | Gewijzigd: 18 januari 2012, 22:48 uur, door marcel`westland
met vriendelijke groet,

Marcel
Pgs3000
Lid
Woonplaats: Grijpskerke
Berichten: 1719
Lid sinds: 14 jun. 2007
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
18 januari 2012, 23:38 uur | Bericht #319497
k heb sinds kort de Canon EOS 600D en ik ben er uitermate tevreden over
ook wel geinig om 1080P films te kunnen maken!! | Gewijzigd: 18 januari 2012, 23:39 uur, door Pgs3000
-- Live fast, Die young and leave a beautiful corpse! --
Woonplaats: Zoetermeer
Berichten: 280
Lid sinds: 11 mei. 2011
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
19 januari 2012, 00:26 uur | Bericht #319509
Citaat van Maxim1110, woensdag 18 januari 2012, 19:16 uur UV filter altijd gebruiken en altijd erop laten zitten. Je hebt er geen last van *knip*
Er waait nog steeds allerlei rommel in je lens en bij het schoonmaken kunnen er krassen op komen. Een UV filter voorkomt dat. Het gebeurt niet vaak dat ie echt beschadigt, maar mocht het gebeuren kost een nieuw UV filter ongeveer 40 euro en een nieuwe lens heel wat meer!


Ik ben het hier zeker niet mee eens.
Glas van 40 euro voor je objectief schroeven van honderden euro's, is beter dan zonder? Ik zou maar wat filter testjes lezen op internet
Stof komt ook met uv filter in je objectief hoor, zoom objectieven waar de lens langer wordt met zoomen, zuigen zoiezo lucht naar binnen, anders zou er een vacuum onstaan. Tenzij je een objectief heb waar de lensen van binnen bewegen, vaak een weather sealed lens.(Zoals Canon L objectieven)
'Een beetje' stof in je objectief is trouwens helemaal niet zichtbaar op je foto's. Stof op de sensor, dus in je camera body, dat is pas goed zichtbaar. Zeker bij een hoog f-getal of tegenlicht opnames.
Voor 20 euro heb je je sensor weer schoon laten maken.
Ik gebruik dus ook altijd de zonnekap en een microfiber doekje voor de schoonmaak van de frontlens.
Een beetje fotografie winkel zal je het zelfde vertellen en je die 40 euro voor een uv filter besparen..... voor bv een zonnekap


Glenn | Gewijzigd: 19 januari 2012, 00:29 uur, door Lightning_Glenn
Roan
Lid
Woonplaats: Groningen
Berichten: 894
Lid sinds: 8 aug. 2011
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
19 januari 2012, 09:19 uur | Bericht #319528
Ik heb aan m'n collectie toch ook nog maar even een 'standaard' cameratje toegevoegd:

Sony HX-7
sony_hx7.jpeg
http://www.letsgodigital.org/nl/28125/sony-cybershot-hx7v/


Citaat van Lightning_Glenn, donderdag 19 januari 2012, 0:26 uur Ik ben het hier zeker niet mee eens.

Ik ook niet..
Klopt echt niet wat Maxim1110 verteld, een UV filter is het meest nutteloze filter dat er maar bestaat, een camera heeft van zichzelf al een UV filter. Je krijgt alleen maar rare optische effecten die je niet wil, ter bescherming zou ik idd gewoon een zonnekap nemen.

QUOTE
Sinds gisteren de trotse eigenaar van de net nieuwe BenQ GH700. Macro bij 1 cm tot 21x zoom = 500 mm met de nieuwe BSI techniek voor super heldere plaatjes. Tevens filmen op full-hd en dat voor een prijs van slechts 239 eurootjes. Kan niet wachten op onweer etc. Omdat deze camera een speciale nacht instelling heeft. Alles goed vast te leggen door de perfect stabilzer. Kijk maar eens op youtube of op de BenQ site voor alle info.

ik weet niet wat ik er van moet vinden, de kleur van de hond lijkt me iets te verkleurd, dat het bijna nep lijkt (ik heb het helaas zelf ook met m'n nieuwe sony) | Gewijzigd: 19 januari 2012, 09:38 uur, door Roan
Woonplaats: Honselersdijk (Zuid-Holland)
Berichten: 1483
Lid sinds: 26 aug. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
19 januari 2012, 10:08 uur | Bericht #319538
Citaat van marcel`westland, woensdag 18 januari 2012, 22:48 uur en ik waarschijnlijk een macro lens (weet nog niet welke)

ik leun richting de tamron 90mm 2.8 (iemand ervaring?)
De tokina 100 2.8 lijkt me ook wel wat vanwege de extra 10mm, kan iemand me helpen deze knoop door te hakken?
verder viel mijn oog ook op de kiron 105 2.8, de tokina 90 2.5 en de sigma 150 2.8 zonder IS maar deze worden nergens voor de nikon aangeboden

QUOTE(Lightning_Glenn @ Jan 19 2012, 00:26) <{POST_SNAPBACK}>
Ik gebruik dus ook altijd de zonnekap en een microfiber doekje voor de schoonmaak van de frontlens.

Glenn


Ik vind een blaasbalg ook heel erg handig , het stof van de lens blazen zonder consumptie | Gewijzigd: 19 januari 2012, 11:45 uur, door marcel`westland
met vriendelijke groet,

Marcel
Duitje
Lid
Woonplaats: Egmond
Berichten: 173
Lid sinds: 10 aug. 2010
19 januari 2012, 12:07 uur | Bericht #319575
Misschien is een 2e hands Nikon 105mm f2.8 wel wat voor je! Deze gebruik ik zelf ook en ben zeer tevreden over deze lens
Groeten Kees
Woonplaats: Honselersdijk (Zuid-Holland)
Berichten: 1483
Lid sinds: 26 aug. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
19 januari 2012, 16:12 uur | Bericht #319615
zo een oude mf lens voor macro lijkt me ook wel wat een oude tokina, kiron of vivitar bijvoorbeeld

hoe duur was jouw nikkor 105? als ik dat vragen mag
met vriendelijke groet,

Marcel
Maxim1110
Lid
Woonplaats: Nijmegen(ma-vr), Eindhoven(weekend)
Berichten: 4041
Lid sinds: 25 okt. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
19 januari 2012, 16:27 uur | Bericht #319617
Citaat van Lightning_Glenn, donderdag 19 januari 2012, 0:26 uur Ik ben het hier zeker niet mee eens.
Glas van 40 euro voor je objectief schroeven van honderden euro's, is beter dan zonder? Ik zou maar wat filter testjes lezen op internet
Stof komt ook met uv filter in je objectief hoor, zoom objectieven waar de lens langer wordt met zoomen, zuigen zoiezo lucht naar binnen, anders zou er een vacuum onstaan. Tenzij je een objectief heb waar de lensen van binnen bewegen, vaak een weather sealed lens.(Zoals Canon L objectieven)
'Een beetje' stof in je objectief is trouwens helemaal niet zichtbaar op je foto's. Stof op de sensor, dus in je camera body, dat is pas goed zichtbaar. Zeker bij een hoog f-getal of tegenlicht opnames.
Voor 20 euro heb je je sensor weer schoon laten maken.
Ik gebruik dus ook altijd de zonnekap en een microfiber doekje voor de schoonmaak van de frontlens.
Een beetje fotografie winkel zal je het zelfde vertellen en je die 40 euro voor een uv filter besparen..... voor bv een zonnekap


Glenn



QUOTE(Roan @ Jan 19 2012, 09:19) <{POST_SNAPBACK}>
Ik ook niet..
Klopt echt niet wat Maxim1110 verteld, een UV filter is het meest nutteloze filter dat er maar bestaat, een camera heeft van zichzelf al een UV filter. Je krijgt alleen maar rare optische effecten die je niet wil, ter bescherming zou ik idd gewoon een zonnekap nemen.


ik weet niet wat ik er van moet vinden, de kleur van de hond lijkt me iets te verkleurd, dat het bijna nep lijkt (ik heb het helaas zelf ook met m'n nieuwe sony)


Het klopt wel. Ik heb nog nooit rare optische effecten gezien met mijn UV filter, als je gewoon een goeie koopt (B+W) heb je daar geen last van. Ik heb het ook niet over stof, dat krijg je inderdaad toch wel. Maar probeer eens met een stevig windje aan zee foto's te maken... Er is niks zo slecht voor je lens als zout water, doe dan maar m'n UV filter naar de knoppen. Of zand op je lens, dat krast ook zo lekker. Er hoef maar een zandkorreltje in je schoonmaakdoekje te zitten en je krast mooi over je lens heen. Het is heel simpel: een UV filter heb je geen last van (alleen bij extreme groothoek), is niet zo duur en beschermt je lens erg goed. En inderdaad, stof op de sensor is veel vervelender. Dat is helaas nauwelijks te voorkomen, gewoon een kwestie van voorzichtig doen bij het verwisselen van lens.

Trouwens nog een voorbeeld: vorig jaar op vakantie liet mijn vader bij het verwisselen zijn lens van 1000 euro vallen. Het UV filter was kapot, de lens was verder niks aan. Heb ook een keer een verhaal gehoord van een fotograaf die zijn hele camera bij het klimmen langs een rotswand naar beneden had laten vallen. De body was stevig (Nikon D3x volgensmij, metalen behuizing), dus het enige wat kapot was was het UV filter en het klepje van de batterij...

Toch wel erg nuttig dus, zo'n UV filter. Het is natuurlijk altijd verstandig om erg voorzichtig met je spullen om te gaan, maar mocht het toch een keer mis gaan of wil je in wat extremere situaties (veel wind enzo) fotograferen, is het toch wel erg handig. Better safe than sorry zullen we maar zeggen.

QUOTE(marcel`westland @ Jan 19 2012, 10:08) <{POST_SNAPBACK}>
ik leun richting de tamron 90mm 2.8 (iemand ervaring?)
De tokina 100 2.8 lijkt me ook wel wat vanwege de extra 10mm, kan iemand me helpen deze knoop door te hakken?
verder viel mijn oog ook op de kiron 105 2.8, de tokina 90 2.5 en de sigma 150 2.8 zonder IS maar deze worden nergens voor de nikon aangeboden

Ik vind een blaasbalg ook heel erg handig , het stof van de lens blazen zonder consumptie


De Tamron 90mm 2.8 heb ik zelf ook, fantastische lens. Heb hem sinds juni vorig jaar en hij bevalt erg goed. Beetje afhankelijk van welke camera je hebt kun je geen autofocus gebruiken. Ik heb bijvoorbeeld de D3100 en die heeft geen ingebouwde motor, waardoor ik geen autofocus kan gebruiken. Dat is ook niet erg, want bij macrofotografie is handmatig scherpstellen toch eigenlijk altijd handiger, omdat je daar heel precies moet zijn en de focuspunten zelden precies daar liggen waar je scherp wil stellen.

EDIT: om beide onderwerpen even met elkaar te verbinden: bij die macrolens heb je eigenlijk geen UV filter nodig. Allereerst omdat ik de kans erg klein acht dat je bij bijvoorbeeld wind macrofoto's gaat maken. Dan krijg je namelijk toch niks scherp Daarnaast zit het eigenlijke glas van de lens erg diep (zonder zonnekap schat ik circa 8 cm erin, en met zonnekap denk ik zo'n 16 cm), waardoor heet uit zichzelf al behoorlijk goed beschermd is. | Gewijzigd: 19 januari 2012, 16:47 uur, door Maxim1110
Helemaal vernieuwd: mijn eigen fotografiewebsite: www.maximvanasseldonk.com
Volg me ook op twitter: https://twitter.com/#!/PhotographyMvA
En like me op facebook: http://www.facebook.com/MaximVanAsseldonkPhotography
Woonplaats: 's-Gravenzande
Berichten: 1684
Lid sinds: 11 okt. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
19 januari 2012, 16:59 uur | Bericht #319622
Ik heb sinds kort een Canon EOS 550D Spiegelreflex.

En wat maakt dat makkelijk en snel foto's.
Groetjes Bjorn


Red Sky @ Night show us the lightRed Sky in the morning Sailors take warning.
Woonplaats: Honselersdijk (Zuid-Holland)
Berichten: 1483
Lid sinds: 26 aug. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
19 januari 2012, 17:53 uur | Bericht #319625
Citaat van Maxim1110, donderdag 19 januari 2012, 16:27 uur De Tamron 90mm 2.8 heb ik zelf ook, fantastische lens. Heb hem sinds juni vorig jaar en hij bevalt erg goed. Beetje afhankelijk van welke camera je hebt kun je geen autofocus gebruiken. Ik heb bijvoorbeeld de D3100 en die heeft geen ingebouwde motor, waardoor ik geen autofocus kan gebruiken. Dat is ook niet erg, want bij macrofotografie is handmatig scherpstellen toch eigenlijk altijd handiger, omdat je daar heel precies moet zijn en de focuspunten zelden precies daar liggen waar je scherp wil stellen.


ik ga denk ook voor de tamron, ik ben al een tijd bezig om mezelf te overtuigen dat de tokina beter is, maar het lukt maar niet , ik wil gewoon een optisch goede lens, en dat is de tamron voor het minste geld
met vriendelijke groet,

Marcel
VincentK
Lid
Woonplaats: Amersfoort
Berichten: 159
Lid sinds: 5 sep. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
23 januari 2012, 01:00 uur | Bericht #320753
Aangezien ik zelf werkzaam ben in de fotografie en al vele lenzen in heb moeten nemen vanwege kapot frontglas, ga ik maxim toch even bijstaan;) het gebruik van een uv filter is totaal niet nutteloos. Zeggen dat een zonnekap die taak ook kan vervullen echter daarentegen wel. Een zonnekap is inderdaad mede voor bescherming, maar niet tegen krassen op je frontglas zelf aangezien het niet tegen zand ed helpt. Voor mensen die vaak in stoffige/zandigere omgevingen fotograferen, is een uv filter zeker wel aan te raden. Puur vanwege het feit dat je liever een filter vervangt dan een frontglas. En dat kan ik zeggen omdat ik genoeg mensen een factuur heb gegeven waarvan ze steil achterover sloegen. Want nieuw glas is niet goedkoop.

Over de effectiviteit van een uv filter v.w.b. Verbetering van je beeldkwaliteit valt wel over te discussieren inderdaad. Zeker gezien het huidige photoshop tijdperk. Daarnaast is het inderdaad extra glas voor je lens, wat je overigens totaal niet gaat merken als je geen 80 tot 100% procent uitsnedes gaat maken. Onscherpte die je daaronder duidelijk ziet met een uv filter is scherpte door je eigen schuld of door de lens kwaliteit zelf.

Conclusie:

Beide valt wat voor te zeggen onder boven genoemde voorwaarden.
Gebruik ik het zelf? Ja in stoffige situaties. Nee bij heftige uitsnedes.

Raad ik het aan voor tijdens normaal gebruik? Jepz:) | Gewijzigd: 23 januari 2012, 01:01 uur, door VincentK
Mijn fotos: http://www.flickr.com/photos/bestofcanoneos/
Woonplaats: Zoetermeer
Berichten: 280
Lid sinds: 11 mei. 2011
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
23 januari 2012, 09:45 uur | Bericht #320790
Ik zie nog steeds de voordelen er eigenlijk niet van, ik ben niet overtuigd zeg maar om dit op me objectief te schroeven
Ik snap als je zand op je frontlens heb en je dit met een doekje gaat schoonmaken, dat je groote kans heb om een krasje te maken, maar dit is mij nog nooit overkomen, klopt nu op hout (fotografeer nu 10 jaar en gebruik bij elkaar 5 verschillende objectieven)
Ik heb wel 1 objectief (f2.8 60mm macro) met een kras op de frontlens (zo gekocht) en ik merk er helemaal niks van, zie macro foto's op Flickr. Dan denk ik, hoe erg moet de schade zijn dan om je frontlens te gaan vervangen voor honderden euro's. Ik zou eerder denken dat die lens dan hard gevallen is om echte schade te maken, dan gekrast door stof of zand.
Ik heb ook een camera met objectief (30D + 17-85) een keer hard laten stuiteren. Het IS in het objectief werkt niet meer, contact tussen camera en objectief is er ook niet meer en de ontspanknop van de camera happert nu heel erg. Maar het glas bleef heel
Ik lees veel over kleur zwemen (blauw of rood) door uv filters op internet en dat alleen de erg dure filters tegen een stootje kunnen, ze kunnen vrij snel breken en dit geeft natuurlijk een nog grotere kans op een kras op je frontlens (glas op glas)
Ik wil best mijn volgende objectief (zal ook de duurste worden) goed beschermen, maar met een (uv) filter? Ik weet het niet Nog niet overtuiged dus Maar ik sta natuurlijk wel altijd open voor advies, raad en ervaringen van anderen.


Glenn
WdeLeijer
Lid
Woonplaats: Boxtel
Berichten: 75
Lid sinds: 4 dec. 2010
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
27 januari 2012, 15:49 uur | Bericht #323237
Vorige week had ik zoals gezegd de canon 550d met 18-55 kitlens gekocht. Gisteren en vandaag heb ik dat uitgebreid met de Canon EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS II lens en de EF 50mm f/1.8 II, de laatste vooral voor portretfotografie.
Maxim1110
Lid
Woonplaats: Nijmegen(ma-vr), Eindhoven(weekend)
Berichten: 4041
Lid sinds: 25 okt. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
27 januari 2012, 15:53 uur | Bericht #323238
Citaat van Lightning_Glenn, maandag 23 januari 2012, 9:45 uur Ik zie nog steeds de voordelen er eigenlijk niet van, ik ben niet overtuigd zeg maar om dit op me objectief te schroeven
Ik snap als je zand op je frontlens heb en je dit met een doekje gaat schoonmaken, dat je groote kans heb om een krasje te maken, maar dit is mij nog nooit overkomen, klopt nu op hout (fotografeer nu 10 jaar en gebruik bij elkaar 5 verschillende objectieven)
Ik heb wel 1 objectief (f2.8 60mm macro) met een kras op de frontlens (zo gekocht) en ik merk er helemaal niks van, zie macro foto's op Flickr. Dan denk ik, hoe erg moet de schade zijn dan om je frontlens te gaan vervangen voor honderden euro's. Ik zou eerder denken dat die lens dan hard gevallen is om echte schade te maken, dan gekrast door stof of zand.
Ik heb ook een camera met objectief (30D + 17-85) een keer hard laten stuiteren. Het IS in het objectief werkt niet meer, contact tussen camera en objectief is er ook niet meer en de ontspanknop van de camera happert nu heel erg. Maar het glas bleef heel
Ik lees veel over kleur zwemen (blauw of rood) door uv filters op internet en dat alleen de erg dure filters tegen een stootje kunnen, ze kunnen vrij snel breken en dit geeft natuurlijk een nog grotere kans op een kras op je frontlens (glas op glas)
Ik wil best mijn volgende objectief (zal ook de duurste worden) goed beschermen, maar met een (uv) filter? Ik weet het niet Nog niet overtuiged dus Maar ik sta natuurlijk wel altijd open voor advies, raad en ervaringen van anderen.


Glenn

Mwah, kleurzwemen zou ik me niet zo'n zorgen over maken, daar heb ik in ieder geval nog nooit last van gehad. Daarnaast heb je het over de "dure" UV filters, maar die dingen zijn nooit echt duur. Als je gewoon een B+W koopt ben je 67,50 kwijt (althans voor mijn filtermaat, 72mm). Eventueel kan een Hoya ook nog, die heb ik ook een, was volgensmij 45 euro ofzo.
Helemaal vernieuwd: mijn eigen fotografiewebsite: www.maximvanasseldonk.com
Volg me ook op twitter: https://twitter.com/#!/PhotographyMvA
En like me op facebook: http://www.facebook.com/MaximVanAsseldonkPhotography
klazan56
Lid
Woonplaats: katwijk zh
Berichten: 197
Lid sinds: 21 dec. 2010
27 januari 2012, 16:30 uur | Bericht #323264
Je kan een camera ook op deze manier gebruiken

Matthew Ho en Asad Mohammed bevestigden een camera aan een weerballon en deze maakte foto's van de stratosfeer

Zie de video:
Snapshots of the stratosphere
http://edition.cnn.com/video/#/video/tech/...?iref=allsearch





Bron: CNN


Terug naar boven
3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.853 topics, welke bij elkaar 448.363 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.579 leden.
Het nieuwste lid is philip.beuckels@gmail.com.

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 1080 mensen aan het browsen op het forum. 2 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 1080, lezen 4 mensen het topic "Discussietopic winter 2023-2024".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden