Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Beaufort, NC; Craven, NC; Jones, NC; Pamlico, NC.

28 Mar 2024 10:03:12

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Screven, GA.

28 Mar 2024 03:29:38

De kaart KNMI klassieke pluim is bijgewerkt.

27 Mar 2024 15:59:58

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Gadsden, FL; Leon, FL; Liberty, FL; Wakulla, FL.

27 Mar 2024 14:15:23

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Alachua, FL; Columbia, FL; Gilchrist, FL.

27 Mar 2024 13:40:38

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Dixie, FL.

27 Mar 2024 13:33:57

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Levy, FL.

27 Mar 2024 13:25:44

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Dixie, FL; Taylor, FL.

27 Mar 2024 13:13:44

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Gadsden, FL; Leon, FL; Decatur, GA; Grady, GA.

27 Mar 2024 13:08:44

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Gadsden, FL; Leon, FL; Liberty, FL.

27 Mar 2024 13:03:11

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Gadsden, FL; Leon, FL; Liberty, FL; Wakulla, FL.

27 Mar 2024 12:26:19

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Franklin, FL; Liberty, FL.

27 Mar 2024 12:16:03

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Franklin, FL; Gulf, FL; Liberty, FL.

27 Mar 2024 12:03:34

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Franklin, FL; Gulf, FL.

27 Mar 2024 11:36:51

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Jefferson, FL; Leon, FL; Brooks, GA; Thomas, GA.

27 Mar 2024 11:14:35
Actueel
1 / 4

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
Woonplaats: waalwijk
Berichten: 53
Lid sinds: 27 jul. 2014
5 juli 2015, 18:14 uur | Bericht #459331
Helaas weer geen onweer . Of je moet die paar dreunen mee tellen. Ook is er geen regen gevallen, nog geen druppel. beste is gewoon niks verwachten maar dat is moeilijk als je weinig onweer krijgt. Wel lekker het zonnetje terug:) | Gewijzigd: 5 juli 2015, 18:15 uur, door tomthunder
Tb
Amras
Lid
Woonplaats: Dordrecht
Berichten: 554
Lid sinds: 25 mei. 2009
5 juli 2015, 19:13 uur | Bericht #459349
Dus bij deze doorverwezen naar dit kletstopic:

Ik wil graag even mijn frustratie uiten naar Thor/Donar en alle andere dondergoden... Vist Zuid-Holland-Zuid potverdikkie voor de vierde dag op rij dik achter het net... Ben er potverdriedubbeltjes klaar mee.. Welke Zuid-Hollander verhuist er mee?
Regen, das gewoon vloeibare zonneschijn
Waarom deze advertentie?
MarkB
Lid
Woonplaats: Nijkerk
Berichten: 1786
Lid sinds: 6 mei. 2011
5 juli 2015, 19:28 uur | Bericht #459352
Ook hier viel het tegen vandaag, het zag er zo veelbelovend uit maar op wat dikke druppels na is hier niks geweest. Had al zo'n vermoeden nadat de wind draaide naar west en flink aantrok waardoor de temperatuur flink daalde. Maar ik heb niks te klagen, donderdag nog een flinke onweersbui gehad. Op naar de volgende kans!
Onweersdagen 2013: 12
Onweersdagen 2014: 24
Onweersdagen 2015: 9
Onweersdagen 2016: 10
Onweersdagen 2017: 7
Woonplaats: Den Haag
Berichten: 1731
Lid sinds: 7 jul. 2012
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
5 juli 2015, 19:33 uur | Bericht #459353
Citaat van Amras, zondag 5 juli 2015, 19:13 uur Dus bij deze doorverwezen naar dit kletstopic:

Ik wil graag even mijn frustratie uiten naar Thor/Donar en alle andere dondergoden... Vist Zuid-Holland-Zuid potverdikkie voor de vierde dag op rij dik achter het net... Ben er potverdriedubbeltjes klaar mee.. Welke Zuid-Hollander verhuist er mee?

Ik
jcroon
Lid
Woonplaats: breda
Berichten: 4155
Lid sinds: 26 aug. 2011
5 juli 2015, 20:01 uur | Bericht #459355
ach je mag ook blij zijn dat je niet hebt gehad wat sommigen in Duitsland gehad hebben.
 
Amras
Lid
Woonplaats: Dordrecht
Berichten: 554
Lid sinds: 25 mei. 2009
5 juli 2015, 20:02 uur | Bericht #459356
Citaat van jcroon, zondag 5 juli 2015, 20:01 uur ach je mag ook blij zijn dat je niet hebt gehad wat sommigen in Duitsland gehad hebben.
 

post dan ook even bijbehorende nieuwsberichten
Regen, das gewoon vloeibare zonneschijn
Mimi
Lid
Woonplaats: Twello
Berichten: 241
Lid sinds: 28 jun. 2012
5 juli 2015, 20:28 uur | Bericht #459358
Op wat kleine, korte buitjes en wat gerommel na, is het hier erg meegevallen. 
We hebben donderdag ons portie wel gehad met 2 inslagen hier in de buurt waarvan 1 ervoor gezrogd heeft dat een echtpaar hun huis nu helaas kwijt is.

 
pkd19
Lid
Woonplaats: Burdaard
Berichten: 631
Lid sinds: 9 feb. 2013
5 juli 2015, 20:40 uur | Bericht #459360
Flitst lekker door in Wolfsburg nu:
Linkje naar live webcam daar:
http://www.wetter.com/wettercom-live/wolfsburg/5344e12144266/
Woonplaats: waalwijk
Berichten: 53
Lid sinds: 27 jul. 2014
5 juli 2015, 21:37 uur | Bericht #459365
Citaat van Mimi, zondag 5 juli 2015, 20:28 uur Op wat kleine, korte buitjes en wat gerommel na, is het hier erg meegevallen. 
We hebben donderdag ons portie wel gehad met 2 inslagen hier in de buurt waarvan 1 ervoor gezrogd heeft dat een echtpaar hun huis nu helaas kwijt is.

 


Tja dat zijn de nadelen van noodweer. Ik vraag me af wanneer dat bij ons gebeurd of we dan nog wel zulke onweerfanaten blijven:)
Tb
Woonplaats: Breda-west
Berichten: 648
Lid sinds: 10 jun. 2010
5 juli 2015, 21:49 uur | Bericht #459367
In Breda 0 regen en 0 onweer.
Wel is het vanmiddag heeerlijk afgekoeld door de wind !!
Mogenar
Lid
Woonplaats: Antwerpen
Berichten: 177
Lid sinds: 11 jun. 2012
5 juli 2015, 22:44 uur | Bericht #459375
Ongelooflijk hoe het onweer tekeer gaat in Duitsland dit jaar... Echt tornado alley geworden van Europa!
Antares
Lid
Woonplaats: Heerlen, Zuid-Limburg
Berichten: 426
Lid sinds: 23 jul. 2009
5 juli 2015, 23:07 uur | Bericht #459377
Ik denk dat het echte extreme onweer vaak niet echt te voorspellen is. De harmonie had twee weken terug ook heel veel last om de juiste temperaturen te berekenen voor de wo, do, vrij en de zaterdag afgelopen week. Toch vond ik dat de verkoeling eerder beter was dan een paar hagelstenen die hier en daar naar onder vielen de afgelopen dagen in Nederland.
Vers in 't geheugen:
22 juli 2009
10 t/m 14 juli 2010
19 juni 2013, 27 juli 2013, 19 augustus 2013
Birdie
Lid
Woonplaats: Zwijndrecht (ZH)
Berichten: 120
Lid sinds: 3 jul. 2010
5 juli 2015, 23:24 uur | Bericht #459378
Ik woon in Zwijndrecht en in zuid holland en al in geen jaren ook maar een bui gehad die het vermelden waard was. Daarom zijn we vandaag gaan chasen, jawel. De verwachtingen waren immers subliem, maar ik ging er vanuit dat er hier toch niets zou gebeuren en dus vandaar. Fles drinken mee en geld voor een ijsje. Mijn viendin met de tablet op schoot voor de laatste waarnemingen en natuurlijk direct contact met het laatste nieuws op onweer online. We gingen richting Almere. Vandaar konden we dan bepalen of we meer oostelijk moesten om zo het meest actieve deel op te vangen. De buien zouden immers van zuid west naar noordoost gaan en de atmosfeer had zogezegd de energie van een atoombom. Kon niet meer mis gaan dus en mijn eerste positieve bericht op onweer online begon zich in mijn hoofd reeds te vormen. Laat maar komen die CG's, shelf clouds, enz. Wat een afgang weer. Het begon af te koelen en er gebeurde verder niets. Dit is de derde poging (in drie jaar) en geen enkele was nog succesvol. Nee, wanneer onweer je hobby is moet je echt ergens wonen waar er in ieder geval een gerede kans bestaat. Ook daar zal het soms niks zijn, maar een volgende keer weer wel. Je ziet dan ook dat een aantal mensen onder hun berichten het aantal onweers dagen vermelden. Bijvoorbeeld voor 2015:13. Moet je voorstellen, al 13 dagen met onweer. Toen we naar huis reden had ik echt het idee dat we er helemaal mee moeten stoppen. Maar ik weet gewoon dat wanneer ik het woord onweer zie bij weersverwachtingen het toch weer begint te kriebelen. Ga nu slapen. Welterusten iedereen.

2015 onweersdagen: 1/2, een flits
jcroon
Lid
Woonplaats: breda
Berichten: 4155
Lid sinds: 26 aug. 2011
5 juli 2015, 23:29 uur | Bericht #459379
Ik wil de spanning voor de wedstrid niet  verpesten dus ik heb het aantal ontladingen maar weggepoetst.



Nederland is voor het middaggeweld behoorlijk buiten de boot gevallen, de grote pluk in Friesland is eigenlijk he staartje van de ochtendbui die zich pas boven het ijsselmeer ontwikkelde.

ook het meetse geweld in Duitsland was al vroeg op de dag begonnen, allen de Bonn bui (die bij Luik begon) is het wapenfeit van de middag.
Estofex zat met level3 wel goed, misschien wat meer naar het zuiden, alleen in level 2 en 1 gebeurde niet veel. | Gewijzigd: 5 juli 2015, 23:33 uur, door jcroon
Renee86
Lid
Woonplaats: Oijen
Berichten: 39
Lid sinds: 21 aug. 2011
5 juli 2015, 23:37 uur | Bericht #459380
Tja, een mooie onweersbui is fantastisch om mee te maken. Ik vond het jammer dat we vandaag maar weinig spectaculairs te zien kregen. Maar ik vind toch ook dat we ons beter kunnen richten op de positieve dingen zoals, een paar dagen geweldig goed weer, veel zon, lekkere barbecues, prachtige zonsondergangen, weinig schade en ongelukken door noodweer... in plaats van ons zelf te frustreren omdat we "weer" geen onweer hebben gehad.. Als we elke dag onweer zouden hebben zouden veel van de klagers hier juist weer daarover gaan klagen. Zo zonde. Geniet van de mooie zeldzame momenten en richt je op andere dingen om naar uit te kijken. Dat is toch veel fijner?
Woonplaats: Middelburg (West-Zeeland)
Berichten: 664
Lid sinds: 25 jan. 2014
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
5 juli 2015, 23:41 uur | Bericht #459381
Had veel verwacht maar het viel uiteindelijk tegen. Maar die prachtige wolkenformaties en shelfcloudhebben het toch een beetje goed gemaakt. Op naar de volgende kans, en die is volgens mij dinsdag al. Kop op! | Gewijzigd: 5 juli 2015, 23:42 uur, door De Zeelander
markHt
Lid
Woonplaats: Amersfoort
Berichten: 407
Lid sinds: 10 jun. 2014
5 juli 2015, 23:48 uur | Bericht #459382
Citaat van De Zeelander, zondag 5 juli 2015, 23:41 uur Had veel verwacht maar het viel uiteindelijk tegen. Maar die prachtige wolkenformaties en shelfcloudhebben het toch een beetje goed gemaakt. Op naar de volgende kans, en die is volgens mij dinsdag al. Kop op!
lijkt weer voor dld zijn weggelegd.. man wat hebben die mensen 'geluk'..
Onweersdagen 2017: 7
Woonplaats: Middelburg (West-Zeeland)
Berichten: 664
Lid sinds: 25 jan. 2014
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
5 juli 2015, 23:59 uur | Bericht #459387
Citaat van markHt, zondag 5 juli 2015, 23:48 uur Citaat van De Zeelander, zondag 5 juli 2015, 23:41 uur Had veel verwacht maar het viel uiteindelijk tegen. Maar die prachtige wolkenformaties en shelfcloudhebben het toch een beetje goed gemaakt. Op naar de volgende kans, en die is volgens mij dinsdag al. Kop op!
lijkt weer voor dld zijn weggelegd.. man wat hebben die mensen 'geluk'..


Ja, die mensen weten wat onweer is. Overigens vandaag in friesland was het ook een feestje denk ik
RowanH
Lid
Woonplaats: Winkel, Noord-Holland
Berichten: 104
Lid sinds: 6 mei. 2012
6 juli 2015, 02:30 uur | Bericht #459398
Citaat van Birdie, zondag 5 juli 2015, 23:24 uur Ik woon in Zwijndrecht en in zuid holland en al in geen jaren ook maar een bui gehad die het vermelden waard was. Daarom zijn we vandaag gaan chasen, jawel. De verwachtingen waren immers subliem, maar ik ging er vanuit dat er hier toch niets zou gebeuren en dus vandaar. Fles drinken mee en geld voor een ijsje. Mijn viendin met de tablet op schoot voor de laatste waarnemingen en natuurlijk direct contact met het laatste nieuws op onweer online. We gingen richting Almere. Vandaar konden we dan bepalen of we meer oostelijk moesten om zo het meest actieve deel op te vangen. De buien zouden immers van zuid west naar noordoost gaan en de atmosfeer had zogezegd de energie van een atoombom. Kon niet meer mis gaan dus en mijn eerste positieve bericht op onweer online begon zich in mijn hoofd reeds te vormen. Laat maar komen die CG's, shelf clouds, enz. Wat een afgang weer. Het begon af te koelen en er gebeurde verder niets. Dit is de derde poging (in drie jaar) en geen enkele was nog succesvol. Nee, wanneer onweer je hobby is moet je echt ergens wonen waar er in ieder geval een gerede kans bestaat. Ook daar zal het soms niks zijn, maar een volgende keer weer wel. Je ziet dan ook dat een aantal mensen onder hun berichten het aantal onweers dagen vermelden. Bijvoorbeeld voor 2015:13. Moet je voorstellen, al 13 dagen met onweer. Toen we naar huis reden had ik echt het idee dat we er helemaal mee moeten stoppen. Maar ik weet gewoon dat wanneer ik het woord onweer zie bij weersverwachtingen het toch weer begint te kriebelen. Ga nu slapen. Welterusten iedereen.

2015 onweersdagen: 1/2, een flits
Ik deel je frustratie, ook ik heb niet tot weinig goede onweders in mijn omgeving. Donderdag was het dan wel raak, 3 keer op een avond zelfs. Normaliter komt het hier ook maar gemiddeld op 1 of 2 noemenswaardige onweders per jaar. Dat is voor mij als onweer fanaat veels te weinig. Heb zelf geen auto dus chasen wordt hem ook (nog) niet. 
 
pkd19
Lid
Woonplaats: Burdaard
Berichten: 631
Lid sinds: 9 feb. 2013
6 juli 2015, 06:19 uur | Bericht #459400
Citaat van De Zeelander, zondag 5 juli 2015, 23:59 uur Citaat van markHt, zondag 5 juli 2015, 23:48 uur Citaat van De Zeelander, zondag 5 juli 2015, 23:41 uur Had veel verwacht maar het viel uiteindelijk tegen. Maar die prachtige wolkenformaties en shelfcloudhebben het toch een beetje goed gemaakt. Op naar de volgende kans, en die is volgens mij dinsdag al. Kop op!
lijkt weer voor dld zijn weggelegd.. man wat hebben die mensen 'geluk'..


Ja, die mensen weten wat onweer is. Overigens vandaag in friesland was het ook een feestje denk ik

Hier vel het nog wat mee,was meer boven Dokkum,en onder Leeuwarden waar het flink te keer is gegaan..
Terug naar boven
Dit topic is gesloten
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.841 topics, welke bij elkaar 448.334 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.574 leden.
Het nieuwste lid is Stormliefhebber787.

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 165 mensen aan het browsen op het forum. 1 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 165, lezen 3 mensen het topic "Wat was je heftigste onweer?".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden