Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Dickens, TX; Garza, TX; Kent, TX.

24 Apr 2024 09:25:19

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Coleman, TX; Runnels, TX; Taylor, TX.

24 Apr 2024 04:06:44

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Callahan, TX; Jones, TX; Shackelford, TX; Taylor, TX.

24 Apr 2024 03:18:47

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Callahan, TX; Nolan, TX; Runnels, TX; Taylor, TX.

24 Apr 2024 03:18:47

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Kent, TX.

24 Apr 2024 01:16:54

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Scurry, TX.

24 Apr 2024 01:16:54

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Fisher, TX.

24 Apr 2024 00:56:55

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Garza, TX; Kent, TX.

24 Apr 2024 00:45:51

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Kent, TX.

23 Apr 2024 23:56:54

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Garza, TX; Kent, TX.

23 Apr 2024 23:19:17

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Dickens, TX; Garza, TX; Kent, TX.

23 Apr 2024 23:03:28

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Alger, MI; Marquette, MI.

23 Apr 2024 19:07:37

De kaart KNMI klassieke pluim is bijgewerkt.

23 Apr 2024 17:00:01

De temperatuur bij Dourbes is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

23 Apr 2024 08:58:04

De temperatuur bij Buzenol is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

23 Apr 2024 08:58:03
Actueel
1 / 4

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
1 2 3 4 5
Ben47
Lid
Woonplaats: Heenvliet, Eiland Voorne-Putten (Zuid-Holland)
Berichten: 4219
Lid sinds: 16 jan. 2011
2 oktober 2015, 10:19 uur | Bericht #463730
Citaat van Alpenweerman, donderdag 1 oktober 2015, 15:49 uur Citaat van Ben47, woensdag 30 september 2015, 20:22 uur Er is geen enkel meteo-instituut dat met zekerheid een koude, warme, sneeuw arme of -rijke winter kan voorspellen. Het is puur toeval als ze gelijk krijgen. [knip] Helemaal mee eens Ben47. Vandaag daar overigens nog een artikele daaraan gewijd!
Zie - https://www.alpenweerman.nl/winterverwachting-in-relatie-el-nino-koude-anomalie-n-atlantische-oceaan/ -  
Hahaha, je "prognose voor deze winter opgesteld met een flinke portie buikgevoel"!! Leuk en leerzaam stuk van Alpenweerman en zeker aan te bevelen het te lezen!! (zie link hierboven)
  | Gewijzigd: 2 oktober 2015, 10:20 uur, door Ben47
Noem mij de naam van de instantie die opdracht geeft tot een onderzoek van het klimaat en ik geef u per ommegaande het verwachte resultaat van het onderzoek.
Sneeuwfit
Lid
Woonplaats: Groningen
Berichten: 238
Lid sinds: 25 mrt. 2013
3 oktober 2015, 14:44 uur | Bericht #463753

De koude zeewateren bij de "warme" golfstroom breidt zich opvallend zuidwestwaarts uit, op de lijn van de "warme" golfstroom.
En ik denk dat dit ook bij kan dragen voor meer hardnekkige hogedrukvorming boven Scandinavië. De lagedrukgebieden die wij westcirculaties noemen zouden dan gauwer naar meer zuidelijker breedtegraden kunnen verplaatsen en daardoor ons minder gauw bereiken, omdat de straalstroom ook meer zuidelijk wordt.
Er is geen zekerheid over de aankomende winter, maar goed, Nederland moet het vooral hebben van zeeklimaat en als de oceaanwateren niet meer zo warm zijn... dan maakt de winter natuurlijk wel meer kans. | Gewijzigd: 3 oktober 2015, 14:47 uur, door Sneeuwfit
Waarom deze advertentie?
Woonplaats: Den Haag
Berichten: 1732
Lid sinds: 7 jul. 2012
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
3 oktober 2015, 14:56 uur | Bericht #463754
Die westcirculatie mag lekker wegblijven. Ik hoop op een goede winter.
Bakkertj
Lid
Woonplaats: Hengelo
Berichten: 8
Lid sinds: 5 mei. 2015
3 oktober 2015, 15:06 uur | Bericht #463755
De herfst is weer begonnen en ik ben weer uit m'n zomerslaap gekomen! Wat heerlijk dat het 's ochtends weer lekker fris is. Nu maar hopen dat we een strenge winter krijgen :D

Ik ben meteen maar even gaan Googlen naar winterverwachtingen voor 2015/2016. Ik heb behalve de standaard horrorwinterverhalen geen Europese verwachtingen tegen gekomen, maar wel een verwachten voor de Verenigde Staten.


 
Iedere dag die voorbij gaat, is een dag dichter bij de volgende elfstedentocht
Callie-P
Moderator
Woonplaats: Den Haag
Berichten: 2152
Lid sinds: 16 jan. 2010
6 oktober 2015, 18:37 uur | Bericht #463803
Citaat van Bakkertj, zaterdag 3 oktober 2015, 15:06 uur De herfst is weer begonnen en ik ben weer uit m'n zomerslaap gekomen! Wat heerlijk dat het 's ochtends weer lekker fris is. Nu maar hopen dat we een strenge winter krijgen :D

Ik ben meteen maar even gaan Googlen naar winterverwachtingen voor 2015/2016. Ik heb behalve de standaard horrorwinterverhalen geen Europese verwachtingen tegen gekomen, maar wel een verwachten voor de Verenigde Staten.


 

Het is nog erg rustig met de winterverwachtingen, die er zijn ,zijn of van het "horror gehalte" of hebben inhoudelijk zo weinig dat je er niet veel waarde aan kan hechten. ( voorzover dat bij deze lange verwachtingen uberhaupt van toepassing is)

de afbeeldingen hierboven (sneeuwfit) laat overigens mooi "el nino" zien ( warm water stroom bij zuid amerika)

we zijn wel al onze potloden aan het slijpen om het winterverwachtingen topic te gaan openen..dus nog even geduld   | Gewijzigd: 6 oktober 2015, 18:38 uur, door Callie-P
Woonplaats: Hoofddorp, Netherlands
Berichten: 276
Lid sinds: 23 dec. 2014
7 oktober 2015, 21:33 uur | Bericht #463820
Langzaam ontwaak ik uit mijn zomerslaap....ik ben erg nieuwsgierig of we nog wat herfststormen krijgen die tegen BF12 aanlopen, die zijn namelijk nodig om de lucht vrij te maken voor een mooie winter. Wat het gaat worden weet ik al....KOUD tot zeer koud deze winter.
Om deze belachelijke statement te onderbouwen, zijn wel nog wat factoren nodig, maar een aantal zaken zijn al positief te noemen en dat al zo vroeg in oktober...het moet niet gekker worden.
Als eerste de 3.4.region Nino stats.  Kijk die zelf maar even na op http://www1.ncdc.noaa.gov/pub/data/cmb/teleconnections/eln-f-pg.gif en oordeel zelf, vergelijk deze eens met de koude winters, hier zie je dat El Nino invloed heeft op onze winters. Daarnaast is nog een element nodig en dat is de astronomie, die zorgt dat de aarde wat sneller afkoelt dan gemiddeld. http://www.spaceweather.com/ hierin kun je zien dat het aantal zonnevlekken op een minimum staan. En hoe minder zonnevlekken hoe minder erupties...bij een lage aktiviteit nemen de kansen op echte winter toe. Aangezien ik nog erg lui ben zal ik deze keer geen plaatjes in mijn tekst zetten, maar je kunt ze zelf even opzoeken. Wij hebben een zeeklimaat, en die speelt de grootste factoor in het voorspellen van ons weer. Zie http://home.hccnet.nl/v.d.horn/meteopagina/zeewatertemperatuur.htm en oordeel zelf....ik zeg kan niet laag genoeg gaan...Als laatste wil ik nog even aanstippen dat met name in het noord-oosten van Rusland de koude er al aardig in zit, dit is toch vrij opmerkelijk. Nu ben ik van nature een positief ingesteld persoon dat weten jullie inmiddels wel....ik geloof echt echt echt dat de winter 2015/16 de boeken ingaat als extreme winter, met ijs, sneeuw en striemende koude oosten winden. Tot snel. Roberto.
 
Stefanv
Moderator
Woonplaats: Hulst
Berichten: 3519
Lid sinds: 8 dec. 2011
7 oktober 2015, 21:47 uur | Bericht #463821
Kijk Roberto is weer uit zijn zomerslaap! Leuk dat je er weer bij bent! Ik hoop met je mee op een mooie (zeer koude) winter.
Daystar
Lid
Woonplaats:
Berichten: 125
Lid sinds: 8 jun. 2014
8 oktober 2015, 12:56 uur | Bericht #463828
In de Scandinavische landen vriest het ook al overdag.
Weliswaar licht maar toch (-3C)
  | Gewijzigd: 8 oktober 2015, 12:57 uur, door Daystar
Ben47
Lid
Woonplaats: Heenvliet, Eiland Voorne-Putten (Zuid-Holland)
Berichten: 4219
Lid sinds: 16 jan. 2011
8 oktober 2015, 13:09 uur | Bericht #463829
Citaat van Roberto Koopman, woensdag 7 oktober 2015, 21:33 uur Langzaam ontwaak ik uit mijn zomerslaap....[knip]  Misschien nog niet helemaal uit de winterslaap haha.
Er hebben her en der al conclusies gestaan dat In Nederland El Niño en La Niña geen enkel effect op het Nederlands winterweer heeft. Volgens KNMI is het effect op het Nederlandse winterweer nihil onder verwijzing naar een grafiek waarin de gemiddelde wintertemperatuur is afgezet tegen de waarde van El Niño en La Niña van 1867 tot 2010

Ook de zonnevlekkenactiviteit heeft volgens onderzoek KNMI over een periode van 1750 tot 2011 geen gevolgen op het Nederlands winterweer.

Ten slotte de sneeuw in Siberië in oktober. Het is op dit moment dus nog een open vraag of de hoeveelheid sneeuw in Siberië echt invloed heeft op het winterweer bij ons in december of dat het verband een toevallige samenloop van omstandigheden is. In ieder geval is het niet sterk genoeg om een zinvolle winterverwachting voor Nederland op te baseren. (KNMI)

Maar natuurlijk mag je aan de onderzoek van KNMI twijfelen. Graag zelfs, want KNMI maakt ook fouten. Zo verbaasde ik me over de bewering dat de zonnevlekkenactiviteit sinds 1749 wordt bijgehouden. Hoe betrouwbaar zijn die waarnemingen dan wel?? Toen ik vorig jaar de wintertemperatuur sinds 1901 bekeek zag ik dat 1947 qua Hellmanngetal niet juist bij het KNMI stond vermeld. Dat hebben ze na een melding van mij gewijzigd, waardoor 1947 nu lijstaanvoerder van de hellmanngetallen is i.p.v.. 1963. Maar prettig vinden ze het in die ivoren toren KNMI niet om kritische vragen te krijgen. Ik krijg na het signaleren van fouten in hun berichtgeving geen antwoord meer! En dat voor een door ons betaalde door de overheids gesubsidieerde instelling!! Als je alleen al kijkt hoe vaak in de Guidance (48u en meerdaagse) zinnen halverwege plotseling ophouden en tijdsaanduidingen e.d.. gewoonweg ontbreken. Zoals "in de ..... komt er een ....." Je mag dan blijkbaar zelf invullen wanneer en wat er komt. (de stippen heb ik aangebracht anders is het helemaal onduidelijk) Dit is niet incidenteel, maar bijna dagelijks. Dus KNMI....pfff. En daar moet je dan conclusies van vertrouwen.

Maar goed. Tegen eind oktober kijk ik naar de kroosbedekking op de singels en sloten en kom dan met een winterverwachting. Momenteel staat die licht in het voordeel van een iets koudere winter. Hahaha.
En ja ik heb hier onderzoek naar gedaan. Tenminste de laatste 5 jaren. 4 verwachtingen kwamen uit. Bij 1 zat ik er zeer ver naast. Dat zegt natuurlijk helemaal niets. Veel te kort en waarschijnlijk puur toeval, maar toch....:D | Gewijzigd: 8 oktober 2015, 13:21 uur, door Ben47
Noem mij de naam van de instantie die opdracht geeft tot een onderzoek van het klimaat en ik geef u per ommegaande het verwachte resultaat van het onderzoek.
Ben47
Lid
Woonplaats: Heenvliet, Eiland Voorne-Putten (Zuid-Holland)
Berichten: 4219
Lid sinds: 16 jan. 2011
8 oktober 2015, 13:40 uur | Bericht #463830
Citaat van Daystar, donderdag 8 oktober 2015, 12:56 uur In de Scandinavische landen vriest het ook al overdag.
Weliswaar licht maar toch (-3C) 
Ik ben benieuwd waar je -3 graden hebt gevonden.

Ik zie het niet op de kaarten van Meteriologisch instituut Zweden en Finland, maar misschien kijk ik verkeerd.


Noem mij de naam van de instantie die opdracht geeft tot een onderzoek van het klimaat en ik geef u per ommegaande het verwachte resultaat van het onderzoek.
Alpenweerman
AWM Moderator
Woonplaats: Termen (Wallis, CH)
Berichten: 1295
Lid sinds: 11 okt. 2010
8 oktober 2015, 15:16 uur | Bericht #463832
Citaat van Ben47, donderdag 8 oktober 2015, 13:40 uur Citaat van Daystar, donderdag 8 oktober 2015, 12:56 uur In de Scandinavische landen vriest het ook al overdag.
Weliswaar licht maar toch (-3C) 
Ik ben benieuwd waar je -3 graden hebt gevonden.

Ik zie het niet op de kaarten van Meteriologisch instituut Zweden en Finland, maar misschien kijk ik verkeerd.

 

Geen vorst idd!
Bron: http://kachelmannwetter.com/ch/messwerte/norwegen/temperatur.html


Phantasie ist wichtiger als Wissen, denn Wissen ist begrenzt. (Albert Einstein)
Daystar
Lid
Woonplaats:
Berichten: 125
Lid sinds: 8 jun. 2014
8 oktober 2015, 18:19 uur | Bericht #463836
Citaat van Ben47, donderdag 8 oktober 2015, 13:40 uur Citaat van Daystar, donderdag 8 oktober 2015, 12:56 uur In de Scandinavische landen vriest het ook al overdag.
Weliswaar licht maar toch (-3C) 
Ik ben benieuwd waar je -3 graden hebt gevonden.

Ik zie het niet op de kaarten van Meteriologisch instituut Zweden en Finland, maar misschien kijk ik verkeerd.

RTL4 Weer.
Gisteravond.
 
Woonplaats: sliedrecht
Berichten: 58
Lid sinds: 28 jan. 2012
8 oktober 2015, 19:43 uur | Bericht #463843
Tis rustig hier op dit topic ik hoop dat daar verandering in komt als mijn favoriete topic, winterverwachting 2015-2016 weer van start gaat. Laten we hopen op een mooie winter.
Rens@weer
Lid
Woonplaats: Harderwijk
Berichten: 263
Lid sinds: 28 jun. 2015
8 oktober 2015, 21:10 uur | Bericht #463847
Citaat van winterlover2012, donderdag 8 oktober 2015, 19:43 uur Tis rustig hier op dit topic ik hoop dat daar verandering in komt als mijn favoriete topic, winterverwachting 2015-2016 weer van start gaat. Laten we hopen op een mooie winter.
Twee zachte winters op een rij, was goed voor de gasrekening, en vooral energieneutraal. Ik kijk er naar uit om een weer eens een echt winter te zien en te voelen. Verwacht dat we een normale tot ruime winter krijgen. | Gewijzigd: 8 oktober 2015, 21:10 uur, door Rens@weer
Als de dagen lengen, zullen de winters strengen. Winter in November, is Januari water in de emmer......
Kevin E
Lid
Woonplaats: Wieringerwerf (Kop N-H)
Berichten: 51
Lid sinds: 1 dec. 2013
9 oktober 2015, 11:11 uur | Bericht #463852
Ik hoop ook echt weer op een lekker strenge winter met een hoop sneeuw. Maar voorlopig moeten we nog afwachten.

Vraagje, vorige winter kende ik een aantal sites om de runs van de modellen te bekijken. Raar genoeg ben ik al die links kwijt. Is het misschien handig om voor dat het spektakel begint die sites voor iedereen op een handige plek neer te zetten? Zo voorkom je ook dat mensen ernaar blijven vragen, wat vorige jaar volgens mij ook voor de nodige iritatie zorgde.
Ben47
Lid
Woonplaats: Heenvliet, Eiland Voorne-Putten (Zuid-Holland)
Berichten: 4219
Lid sinds: 16 jan. 2011
9 oktober 2015, 12:53 uur | Bericht #463853
Citaat van Kevin E, vrijdag 9 oktober 2015, 11:11 uur ....Vraagje, vorige winter kende ik een aantal sites om de runs van de modellen te bekijken. Raar genoeg ben ik al die links kwijt. Is het misschien handig om voor dat het spektakel begint die sites voor iedereen op een handige plek neer te zetten? Zo voorkom je ook dat mensen ernaar blijven vragen, wat vorige jaar volgens mij ook voor de nodige iritatie zorgde. Geen gek idee. Misschien om onder het tabblad "Weer" te vermelden waar je onder "Weerkaarten" o.a. ook de 15 daagse pluimen kunt vinden. 
 
Noem mij de naam van de instantie die opdracht geeft tot een onderzoek van het klimaat en ik geef u per ommegaande het verwachte resultaat van het onderzoek.
Stefanv
Moderator
Woonplaats: Hulst
Berichten: 3519
Lid sinds: 8 dec. 2011
9 oktober 2015, 13:05 uur | Bericht #463855
Citaat van Ben47, vrijdag 9 oktober 2015, 12:53 uur Citaat van Kevin E, vrijdag 9 oktober 2015, 11:11 uur ....Vraagje, vorige winter kende ik een aantal sites om de runs van de modellen te bekijken. Raar genoeg ben ik al die links kwijt. Is het misschien handig om voor dat het spektakel begint die sites voor iedereen op een handige plek neer te zetten? Zo voorkom je ook dat mensen ernaar blijven vragen, wat vorige jaar volgens mij ook voor de nodige iritatie zorgde. Geen gek idee. Misschien om onder het tabblad "Weer" te vermelden waar je onder "Weerkaarten" o.a. ook de 15 daagse pluimen kunt vinden. 

Een goed idee!

We zouden eventueel ook een topic kunnen openen met links naar handige sites. Het voordeel van een topic is; Iedereen kan deze aanvullen. We zullen de startpost dan regelmatig voorzien van een update. 

En om het topic goed vindbaar te maken kunnen we één van de topbanners gebruiken op de homepage.

Laat maar weten wat jullie er van vinden!

Ik ga het in ieder geval bespreken in het team. | Gewijzigd: 9 oktober 2015, 14:42 uur, door Stefanv
Woonplaats: Enschede
Berichten: 1493
Lid sinds: 7 jun. 2011
9 oktober 2015, 14:13 uur | Bericht #463859
Ja prima idee. En dan een algemene topic met websites waar je de parameters voor onweer en sneeuw kan aflezen (en natuurlijk de rest...).
Liefhebber van -30°C, +30°C, 50 cm sneeuw, zeer zware regenval, zeer zwaar onweer, grote hagelstenen, zeer zware storm..... Kortom alles wat extreem is!
Ben47
Lid
Woonplaats: Heenvliet, Eiland Voorne-Putten (Zuid-Holland)
Berichten: 4219
Lid sinds: 16 jan. 2011
9 oktober 2015, 17:33 uur | Bericht #463862
Jamstec verwacht kouder dan normale (normaal=gemiddelde 1983-2006) winter voor ons deel van Europa! (versie spetember)

Temperatuurafwijking zoals werd opgemaakt op 1 september 2015 voor onze wintermaanden dec 2015 t/m feb 2016 t.o.v. de van het langjarig gemiddelde (periode 1983-2006).

Base period for estimation of anomalies is 1983-2006.
Bron: Japan Agency for Marine-Earth Science and Technology | Gewijzigd: 9 oktober 2015, 18:08 uur, door Ben47
Noem mij de naam van de instantie die opdracht geeft tot een onderzoek van het klimaat en ik geef u per ommegaande het verwachte resultaat van het onderzoek.
Woonplaats: sliedrecht
Berichten: 58
Lid sinds: 28 jan. 2012
9 oktober 2015, 23:45 uur | Bericht #463865
Citaat van Ben47, vrijdag 9 oktober 2015, 17:33 uur Jamstec verwacht kouder dan normale (normaal=gemiddelde 1983-2006) winter voor ons deel van Europa! (versie spetember)

Temperatuurafwijking zoals werd opgemaakt op 1 september 2015 voor onze wintermaanden dec 2015 t/m feb 2016 t.o.v. de van het langjarig gemiddelde (periode 1983-2006).

Base period for estimation of anomalies is 1983-2006.
Bron: Japan Agency for Marine-Earth Science and Technology

Meer en meer strohslmpjes om vast te grijpen voor een goede winter, maar het blijft koffiedik kijken op zulke lange termijn, maar Laten we hopen dat ze gelijk hebben.
Terug naar boven
1 2 3 4 5
Dit topic is gesloten
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.853 topics, welke bij elkaar 448.363 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.579 leden.
Het nieuwste lid is philip.beuckels@gmail.com.

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 633 mensen aan het browsen op het forum. 1 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 633, lezen 5 mensen het topic "Discussiepagina winter 2023-2024".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden