Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

De kaart KNMI klassieke pluim is bijgewerkt.

28 Mar 2024 16:59:57

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Beaufort, NC; Craven, NC; Jones, NC; Pamlico, NC.

28 Mar 2024 10:03:12

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Screven, GA.

28 Mar 2024 03:29:38

De kaart KNMI klassieke pluim is bijgewerkt.

27 Mar 2024 15:59:58

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Gadsden, FL; Leon, FL; Liberty, FL; Wakulla, FL.

27 Mar 2024 14:15:23

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Alachua, FL; Columbia, FL; Gilchrist, FL.

27 Mar 2024 13:40:38

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Dixie, FL.

27 Mar 2024 13:33:57

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Levy, FL.

27 Mar 2024 13:25:44

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Dixie, FL; Taylor, FL.

27 Mar 2024 13:13:44

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Gadsden, FL; Leon, FL; Decatur, GA; Grady, GA.

27 Mar 2024 13:08:44

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Gadsden, FL; Leon, FL; Liberty, FL.

27 Mar 2024 13:03:11

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Gadsden, FL; Leon, FL; Liberty, FL; Wakulla, FL.

27 Mar 2024 12:26:19

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Franklin, FL; Liberty, FL.

27 Mar 2024 12:16:03

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Franklin, FL; Gulf, FL; Liberty, FL.

27 Mar 2024 12:03:34

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Franklin, FL; Gulf, FL.

27 Mar 2024 11:36:51
Actueel
1 / 4

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
1 2 3
Lako
Moderator
Woonplaats: Stiens
Berichten: 3425
Lid sinds: 19 mei. 2014
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
25 november 2015, 20:43 uur | Bericht #464993
Volgens mij moeten we ons veel meer druk maken over het kappen van bossen, overbevissing, luchtvervuiling, het uitsterven van diersoorten door menselijk handelen (ga zo maar door) want het klimaat warmt namelijk telkens weer op en koelt weer af. Dus laat ze dat maar bespreken in Parijs! Wel ben ik van mening dat mensen hun invloed op het klimaat zo klein mogelijk moeten houden wanneer blijkt dat menselijk handelen het klimaat beïnvloed.
#KeepOnSmiling
Ben47
Lid
Woonplaats: Heenvliet, Eiland Voorne-Putten (Zuid-Holland)
Berichten: 4219
Lid sinds: 16 jan. 2011
30 november 2015, 21:29 uur | Bericht #465156
BBC probeert u voor dom te houden!

In hun overijverige ziekelijk onheilspellende klimaatpropaganda presteert de BBC het te vertellen dat de zeespiegel stijgt als gevolg van het smelten van het zee-ijs van de Noordpool. Heb je het ooit zo zout gegeten!!!

Wat een buitengewoon zielige propaganda wordt er weer uit de kast gehaald, zeg. Wie hebben ze daar achter de PC gezet om zulke nonsens te verzinnen die het volk op de mouw gespeld moet worden. Dat zegt alles over hoe de BBC naar de mensen kijkt, n.l dat het domme ganzen zijn.

Iedereen die zich een beetje met natuurkunde bezig houdt weet dat smeltend drijvend ijs totaal geen invloed heeft op hoogte van het water waarin dat ijs drijft.

Dat zoveel mensen hier klakkeloos achteraan hollen. Onbegrijpelijk!! Ja, het principe van "Hou jij ze dom, dan hou ik ze arm" gaat nog steeds op.




 
Noem mij de naam van de instantie die opdracht geeft tot een onderzoek van het klimaat en ik geef u per ommegaande het verwachte resultaat van het onderzoek.
Waarom deze advertentie?
Woonplaats: Gouda
Berichten: 976
Lid sinds: 25 mei. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
3 december 2015, 08:31 uur | Bericht #465196
Word eens*********** voorbij is. T enigste wat wij mensen doen is het enigszins versnellen en de aarde uitputten, maar over 1 miljoen jaar zijn wij net zo goed de brandstof voor die tijds generatie als dat wij nu fosiele brandstoffen gebruiken van uitgestorven dino's. Dit soort klimaattoppen zijn geld en tijdverspillend en NIET het probleem waar we nu ons mee bezig moeten houden. Waar we ons nu bezig moeten houden is het fixen van alle problemen in het Midden Oosten. Want zelfs al zal de hele wereld Co2 neutraal worden, door die oorlog daar maak je weer alles totaal teniet. Of in Afrika t probleem van corruptie, ziektes, criminaliteit etc. Maar onze klimaat, niet nodig, die red zichzelf wel. En dankzij China maakt t sowieso niks meer uit, want zij hebben ons massaal ingehaald met alle uitlaatgassen die wij uitstoten, en dat is dan maar 1 kuststrook. In n woestijn waar sowieso al geen mensen horen te leven, net zoals t Midden Oosten. De velen doden vallen alleen maar omdat de mensheid graag het gevaar opzoekt (Dus eigen schuld dikke bult) en geen moeite neemt zich ertegen te beschermen. (Zeker in arme landen gebeurt dit, en ga niet lopen zeiken, er is geen geld voor, de armen hebben inderdaad daar geen centen, maar de rijken meer dan genoeg, allemaal aanklagen voor moord!). 

Velen zullen dit stukje tekst vast onzin vinden, maar goed ik faal graag mee met deze faal-onzin.

Edit callie-p:  ik heb een zinnetje weggehaald, aangezien ik die wat over het randje vond (ik begrijjp je provocatie) . Overigens denk ik dat je wel gelijk hebt met je statement dat wij het enigszins versnellen dus zo "een onzin" is je stukje tekst zeker niet | Gewijzigd: 3 december 2015, 22:00 uur, door Callie-P
Mijn website: http://www.rfgfotografie.nl. Hier vind u alle foto's die ik maakt omtrent incidenten. Maar ook soms omtrent slecht weer of vliegtuigen terug.
Woonplaats: Hoogkarspel
Berichten: 189
Lid sinds: 21 jun. 2012
3 december 2015, 17:32 uur | Bericht #465204

@ben47
Ik weet eigenlijk niet waar ik moet beginnen, zo oneens ben ik het met je. Ik heb zo'n gigantische hekel aan klimaatsceptici zoals jij (nee, geen hekel aan jou als persoon, ik ken je niet namelijk, maar puur op het gebied van klimaat). Ik snap niet hoe mensen kunnen ontkennen dat bijvoorbeeld de zeespiegel en de temperatuur stijgen door toedoen van de mens. Vreselijk. Wij merken het hier en nu al, maar moet je denken over 200 jaar. Jouw kinderen, of de kinderen van je kinderen. Als we zo doorgaan zullen die in een heel andere wereld gaan leven dan waar wij nu in leven. Alleen als we NU MASSAAL de knop omdraaien kunnen we het tij nog keren. Begin bij jezelf. Pak de fiets zo vaak als je kan, in plaats van je auto. En pak anders het openbaar vervoer. Laat het vlees eens een keer staan in de supermarkt. Stop met vlees eten of doe het op zijn minst minder vaak.

Nog even over dat jij de opwarming ontkent. Kom op zeg. Kijk eens alleen naar Nederland, ervan uitgaand dat Nederland niet enorm veel verschilt met het gemiddelde van de hele wereld. Zie je niet hoe bizar veel de temperatuur de afgelopen 100 jaar is gestegen? In 100 jaar!

De andere opwarmingen en afkoelingen van de aarde, duizenden en miljoenen jaren terug, duurden honderdduizenden jaren over de opwarming wat nu in 100 jaar gebeurt. Dat is geen natuurlijk effect! Dit wordt veroorzaakt door de mens!

Zie je nou echt niet dat Nederland opwarmt, als je de cijfers erbij pakt? Dat is onmogelijk. Iedere simpele ziel kan dat zien. | Gewijzigd: 3 december 2015, 17:32 uur, door OnweerHoogkarspel
Woonplaats: lier
Berichten: 19
Lid sinds: 27 okt. 2010
3 december 2015, 18:06 uur | Bericht #465206
Citaat van OnweerHoogkarspel, donderdag 3 december 2015, 17:32 uur
@ben47
Ik weet eigenlijk niet waar ik moet beginnen, zo oneens *************heel veel tekst*****************
Zie je nou echt niet dat Nederland opwarmt, als je de cijfers erbij pakt? Dat is onmogelijk. Iedere simpele ziel kan.


Van zo'n mensen als u wordt ik nu compleet gek!! Welke bewijzen zijn er nu eigenlijk? Is het omdat we nu een zachte periode kennen? Er komen er nog genoeg koudere aan! Voor mezelf is er niets veranderd qua weer. Maar ieder zijn mening zeker. | Gewijzigd: 3 december 2015, 22:01 uur, door Callie-P
Woonplaats: uden
Berichten: 12
Lid sinds: 9 nov. 2015
3 december 2015, 18:46 uur | Bericht #465208
het echte probleem is niet de klimaatverandering.  op een paar graden kunnen we ons wel aanpassen het is puur bangmakerij dat de wereld dan onleefbaar zou worden. Dat heel CO2 probleem draait om macht en geld en wij trappen er allemaal in omdat de gemiddelde mens zich door zijn angst laat leiden net als dieren. als CO2 het probleem zou zijn zouden we net zo goed de mensenheid kunnen reduceren tot nul want mensen ademen meer CO2 uit dan dat ze inademen. 

En daarnaast is het klimaat onvoorspelbaarder dan ze willen. ze voorspeelde dat in 2013 de noordpool al ijsvrij zou zijn. maar wat je ziet is dat de noordpool zich langzaam aan het herstellen. we zitten weleens in een zachter fase maar die hadden we in het verleden ook weleens. mensen zien wat willen roepen mensen na inplaats van echt onderzoek te doen. het weer is meer dan alleen maar grafiekje. mensen vergeten weleens dat wetenschappers vaak ingehuurd wordt door grote bedrijven. 

Maar het echt probleem is het grondstoffenbeleid. het uitputten van de natuurlijke grondstoffen van de aarde het bloed van de aarde trekken we leeg. er zijn allang de middelen om op een schonere manier aan energie te komen. maar dat gaat tenkost aan de macht en invloed van grote bedrijven en bepaalde landen. als we dan toch duurzaam willen zijn is het slim omdat in heel de maatschappij te doen. dus ook in politieke systeem in plaats van op marionetten poppen te stemmen zouden we de burgers meer inspraak kunnen geven. We zouden de mensheid omhoog kunnen brengen in plaats van klein houden. in plaats van alles voor te kauwen en mensen af te richten als honden zouden we ze kunnen leren te onderzoeken en hun eigen pad kunnen volgen. 

Maar mensen zijn erg eigenwijs en niet bepaald in voor verandering. ze leven liever in een goede leugen dan met de harde waarheid. 

 
geen
Woonplaats: Hoogkarspel
Berichten: 189
Lid sinds: 21 jun. 2012
3 december 2015, 18:51 uur | Bericht #465210
Citaat van joelvanderweyen, donderdag 3 december 2015, 18:06 uur Van zo'n mensen als u wordt ik nu compleet gek!! Welke bewijzen zijn er nu eigenlijk? Is het omdat we nu een zachte periode kennen? Er komen er nog genoeg koudere aan! Voor mezelf is er niets veranderd qua weer. Maar ieder zijn mening zeker.
 

Ik denk haast dat mensen zoals jij me lopen te trollen. Zonde dat niet iedereen wil toegeven dat de mens opwarming veroorzaakt. Als iedereen dit zou toegeven konden we dit probleem met zijn allen gaan aanpakken. Gelukkig zijn de meesten hier wel realistisch over. Jouw opmerking 'Ieder zijn mening zeker' vind ik dan ook een vreemde opmerking. De opwarming is een feit en geen mening. En dat er 'voor jezelf niets veranderd is aan het weer' klopt ook niet.

Ik heb wel een paar feiten voor jullie. Bekijk eerst deze link even: http://www.mscha.org/knmi/movingavg260.htmlKlik daar onderaan je beeld 10 jaren gemiddelde en 30 jaren gemiddelde aan, en zorg dat de andere 2 uitgeschakeld zijn, en zorg dat je van 1901 tot nu kijkt. Zo heb je het beste overzicht. Vertel in je volgende bericht even wat je ziet. Blijft het gelijk, koelt het af of warmt het op? Vertel ook even hoe groot de eventuele opwarming of afkoeling die je ziet dan is. 

Nog iets:

We pakken van elke maand de top-2 warmste. Zo krijg je dus 24 waardes. Van deze 24 zijn er 22(!) van 1969 of later.
Ook pakken we van elke maand de top-2 koudste. Ook hiervan dus 24 waardes. Van deze 24 is er 1(!) van 1969 of later.  

Ik hoop dat iedereen die dit leest, hier een beetje van schrikt en tot het besef komt dat de opwarming echt serieus is.

Citaat van Tribalwars, donderdag 3 december 2015, 18:46 uur het echte probleem is niet de klimaatverandering.  op een paar graden kunnen we ons wel aanpassen het is puur bangmakerij dat de wereld dan onleefbaar zou worden. Dat heel CO2 probleem draait om macht en geld en wij trappen er allemaal in omdat de gemiddelde mens zich door zijn angst laat leiden net als dieren. als CO2 het probleem zou zijn zouden we net zo goed de mensenheid kunnen reduceren tot nul want mensen ademen meer CO2 uit dan dat ze inademen. 
Als de aarde een paar graden opwarmt doen de oceanen dat ook. Daar is het probleem. De oceaan kan niet tegen zo'n plotselinge temperatuurstijging van >2 graden. En als de oceaan er niet tegen kan, is de mensheid er ook geweest. 

Verder: mensen ademen wel meer CO2 uit dan ze inademen, maar dat heeft de natuur mooi geregeld. Bomen nemen CO2 op en ademen zuurstof uit. Dit zou een evenwicht moeten zijn.​

Berichten samengevoegd door Callie-P
Edit Joyce: Ik heb een zin veranderd, daar het onnodig is mensen persoonlijk te gaan benoemen. Dat hoort niet in een forum en wekt fricties op.. Hou het algemeen, niet op de man gaan spelen. Derhalve de zin veranderd in: ik hoop dat iedereen die dit leest.....etc...
| Gewijzigd: 4 december 2015, 09:29 uur, door Joyce.s
Lako
Moderator
Woonplaats: Stiens
Berichten: 3425
Lid sinds: 19 mei. 2014
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
3 december 2015, 20:14 uur | Bericht #465212
Mensen ik ga niet voor mod spelen maar laten we deze discussie netjes houden en mensen niet persoonlijk aanvallen!
#KeepOnSmiling
Jenss
Moderator
Woonplaats: mechelen(belgie)
Berichten: 2921
Lid sinds: 7 jun. 2011
3 december 2015, 20:16 uur | Bericht #465213
Of de aarde nu opwarmt of niet, volgens mij is het probleem dat men niet consequent is en er gesjoemeld wordt met de gegevens. Neem nu bevoorbeeld de laatste 2 maanden . Er wordt zeer veel aandacht besteed aan de zeer warme november en er worden verbanden gelegd met de opwarming van de aarde maar over die zeer koude oktobermaand wordt dan met geen woord gerept over het klimaat. Meestal wordt er dan verteld dat het weer grillig is maar dat het klimaat toch opwarmt, of sterker nog dat het de schuld is van de klimaatopwarming. Als het een warmterecord was geweest hadden ze dat vast en zeker weer als bewijs gebruikt. Bovendien worden er zoals Ben al zei vreemde afrondingen gedaan van meetresultaten uit het verleden.
Kijk nu even naar de afbeelding hieronder die geeft de wintertemperatuur weer over de jaren weer van Arlberg in de Oostenrijkse Alpen. Je ziet dan toch een duidelijke daling niet? Voor wie wil kan nog zo enkele grafieken bekijken op http://www.zukunft-skisport.at/category/klima/

Bovendien lijkt het me onmogelijk dat als we niks zouden veranderen aan de CO2 uitstoot dat de temperatuur 4 tot 5 graden zou stijgen tegen 2100 zoals in de media beweerd wordt.

Gelieve het trouwens ook netjes te houden en op een normale manier met elkaar discussiëren zonder persoonlijke aanvallen of dergelijke!

  | Gewijzigd: 3 december 2015, 20:22 uur, door Jenss
Lako
Moderator
Woonplaats: Stiens
Berichten: 3425
Lid sinds: 19 mei. 2014
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
3 december 2015, 20:18 uur | Bericht #465214
Citaat van OnweerHoogkarspel, donderdag 3 december 2015, 18:54 uur Citaat van Tribalwars, donderdag 3 december 2015, 18:46 uur het echte probleem is niet de klimaatverandering.  op een paar graden kunnen we ons wel aanpassen het is puur bangmakerij dat de wereld dan onleefbaar zou worden. Dat heel CO2 probleem draait om macht en geld en wij trappen er allemaal in omdat de gemiddelde mens zich door zijn angst laat leiden net als dieren. als CO2 het probleem zou zijn zouden we net zo goed de mensenheid kunnen reduceren tot nul want mensen ademen meer CO2 uit dan dat ze inademen. 
Als de aarde een paar graden opwarmt doen de oceanen dat ook. Daar is het probleem. De oceaan kan niet tegen zo'n plotselinge temperatuurstijging van >2 graden. En als de oceaan er niet tegen kan, is de mensheid er ook geweest. 

Verder: mensen ademen wel meer CO2 uit dan ze inademen, maar dat heeft de natuur mooi geregeld. Bomen nemen CO2 op en ademen zuurstof uit. Dit zou een evenwicht moeten zijn.​
Maar wij mensen kappen weer grote stukken bos voor onze eigen behoefte zoals palmolie maar ook voor biobrandstof. Biobrandstof is sowieso niet de oplossing voor het aankomende tekort aan fossiele brandstoffen door de toenemende wereldbevolking
 
#KeepOnSmiling
Ben47
Lid
Woonplaats: Heenvliet, Eiland Voorne-Putten (Zuid-Holland)
Berichten: 4219
Lid sinds: 16 jan. 2011
3 december 2015, 21:08 uur | Bericht #465215
De ZEESPIEGELSTIJGING want dat wordt ons alsmaar voorgehouden als klimaatspook

1. De (absolute) zeespiegel stijgt NIET VERSNELD! (onderzoek Deltares in opdracht van Rijkswaterstaat t.b.v. de toekomstige zandsuppletie. 
Onderzocht is aan de hand van gegevens van meetpalen langs de kust over periode 1890-2008 waaruit bleek dat een lineaire stijging van 19cm per eeuw plaats heeft gevonden waarbij nog geen versnelling waar te nemen was. Zie Definitie zeespiegelstijging voor bepaling suppletiebehoefte

2. De BODEMDALING is vele malen erger dan de jaarlijkse absolute zeespiegelstijging (zonder versnelling van de ABSOLUTE zeespiegelstijging, want die is nog lang niet erkend als klimaaatgegeven, omdat de waarneming via satellieten te kort duurt met veel foutmarges, waaronder het niet kunnen meten langs de kusten) . Daar over hoor je ze niet in Parijs, want dan moeten ze wat over de overbevolking gaan zeggen. Immers die BODEMDALING is wel vaak het gevolg van menselijk handelen.

Dus men besteed nu overdreven hysterisch aandacht aan de niet aangetoonde, maar veronderstelde toekomstige VERSNELLING van de zeespiegelstijging en totaal geen aandacht aan feitelijke BODEMDALING die voor veel grote steden langs de kusten wereldwijd funest zal zijn.
Oorzaak van die BODEMDALING die afhankelijk per plaatst 2 tot 50 keer zo groot is dan de veronderstelde toekomstige VERSNELLING van de zeespiegelstijging is o.m. verstedelijking en bevolkingsgroei waardoor een toenemende behoefte aan water is die veelal onttrokken wordt uit de grond, naast winning van Gas/olie en de kolenmijnen. Tenslotte kan bodemdaling/stijging ook door tektoniek plaatsvinden.

Hier een plaatje waar het in een overzicht te zien is. Hier wordt uitgegaan van de veronderstelde toekomstige zeespiegelstijging m.b.v. van honderden computer/laboratorium-berekeningen, scenario's, e.d,.o.b.v. aannames, terwijl de bodemdaling reeds een feit is voor flink wat wereldsteden. Uitgaande van de huidige feitelijke zeespiegelstijging per eeuw (19cm=c.a. 2mm/jaar) is de grootste bodemdaling dus 50 keer zo groot!!!




Dus daar moet een aandacht aan geschonken gaan worden. Als er ergens miljoenen mensen voor zullen moeten vluchten is het wel doordat die grote steden onder water lopen door de enorme bodemdaling en wel op heel korte termijn.

Bron plaatjes Deltares Onderzoek naar Bodemdaling

  | Gewijzigd: 3 december 2015, 21:12 uur, door Ben47
Noem mij de naam van de instantie die opdracht geeft tot een onderzoek van het klimaat en ik geef u per ommegaande het verwachte resultaat van het onderzoek.
Woonplaats: Zeewolde
Berichten: 291
Lid sinds: 28 mei. 2011
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
3 december 2015, 22:09 uur | Bericht #465217
Citaat van Ben47, maandag 30 november 2015, 21:29 uur BBC probeert u voor dom te houden!

In hun overijverige ziekelijk onheilspellende klimaatpropaganda presteert de BBC het te vertellen dat de zeespiegel stijgt als gevolg van het smelten van het zee-ijs van de Noordpool. Heb je het ooit zo zout gegeten!!!

Wat een buitengewoon zielige propaganda wordt er weer uit de kast gehaald, zeg. Wie hebben ze daar achter de PC gezet om zulke nonsens te verzinnen die het volk op de mouw gespeld moet worden. Dat zegt alles over hoe de BBC naar de mensen kijkt, n.l dat het domme ganzen zijn.

Iedereen die zich een beetje met natuurkunde bezig houdt weet dat smeltend drijvend ijs totaal geen invloed heeft op hoogte van het water waarin dat ijs drijft.

Dat zoveel mensen hier klakkeloos achteraan hollen. Onbegrijpelijk!! Ja, het principe van "Hou jij ze dom, dan hou ik ze arm" gaat nog steeds op.

 

Hier een mooi stukje daarvan!!!!

https://www.youtube.com/watch?v=zbA2M3ooVdE
  | Gewijzigd: 3 december 2015, 22:18 uur, door Callie-P
Callie-P
Moderator
Woonplaats: Den Haag
Berichten: 2152
Lid sinds: 16 jan. 2010
3 december 2015, 22:17 uur | Bericht #465218
Ik zie dat de discussies hier behoorlijk verhit zijn.. misschien komt deze zgn opwarming wel juist door dit soort verhitte discussies

Feit is dat voor elk onderzoek dat voor of tegen de oorzaak van een mogelijke klimaatverandering er 10 andere onderzoeken zijn die het tegendeel beweren.
Klimaat is geld en waar geld te verdienen valt wordt geen enkel middel geschuwt om er zoveel mogelijk winst uit te halen. ( en of dat nou is om te beweren dat je wel of niet in een auto moet gaan zitten maakt niet uit, beide partijen zijn uit op 1 ding en dat is winst)
Als dat kan dmv van angst zaaien dan gebeurt dat waardoor rationeel denken uitgeschakeld wordt.
Wij meten pas heel kort echt goed onze temperaturen ( 1905), verschijnselen als "el Nino" en het zusje Nina zijn ook pas relatief kort bekend om nog maar te zwijgen van het ozongat.

We moeten nog heel veel leren en begrijpen en ook zien dat de aarde veel flexibeler is dan wijj denken..
Natuurliijk veranderen er dingen maar ik vind het echt het toppunt van arrogantie van de mens om te denken dat "wij" mensen verantwoordelijk zijn voor klimaatverandering, de waarheid zal eerder zijn zoals "herdervriend' zegt.
"We zullen er waarschijnlijk wel wat aan bijjdragen" maar de hoofdoorzaak is denk ik veel simpeler... klimaat change is bussiness as ussual alleen wijj kennen dat niet...en wat we niet kennen is bij de mens per definitie potentieel een bedreiging.

  | Gewijzigd: 3 december 2015, 22:19 uur, door Callie-P
Woonplaats: Hoogkarspel
Berichten: 189
Lid sinds: 21 jun. 2012
3 december 2015, 22:51 uur | Bericht #465219
Ongelofelijk. Bizar. Dat er zo veel mensen alleen al op één zo'n forum zitten, die niet beseffen hoe de mens bezig is op aarde.Ik ga in dit topic geen berichten meer plaatsen. Ik weet uit ervaring dat het onmogelijk ik om klimaatsceptici te laten inzien wat er werkelijk aan de hand is. Deze mensen blijven écht in hun eigen droom geloven. Ik kan er niet bij met mijn gedachtes. Willen jullie dan écht wachten tot het te laat is? Tot de opwarming zó ver is dat hij al niet meer omgekeerd kan worden!?
Woonplaats: Bergen op Zoom
Berichten: 58
Lid sinds: 2 jun. 2013
4 december 2015, 00:08 uur | Bericht #465221
Net als de vorige reageerder erger ik me ook aan de leden die hier net doen alsof er niets aan de hand is en er enkel sprake is van schommelingen in de trend.
Als je niet wilt zien wat er speelt en je kop in het zand wil steken is dat prima, maar je denkt toch niet dat het Rijk en de wereld miljarden steken in iets wat niet waar zou zijn?
Ik zie hier in mijn eigen omgeving, ik woon achter een dijk, dat men deze aan het ophogen is en dat wij aangewezen zijn als "overloopgebied" is geen droge grafiek of een verhaaltje op tv of internet...(Kosten trouwens 17 miljoen..)

Dichterbij kan de onheilstijding aangaande de klimaatsverandering niet komen. 

En of de klimaatsverandering nu komt door natuurlijke oorzaak of menselijke oorzaak, het zal mij een zorg zijn. Als men in Parijs afspraken kan maken om verdere opwarming te voorkomen is het prima. Nog beter vandaag als morgen.

Jullie wonen zeker niet in een overloopgebied of achter een dijk? En in bv Den Haag woon je lekker achter een flinke duinenrij en in de stad besef je al helemaal niet wat er speelt in de polder. Ga eens in Tiel of het rivierengebied met de mensen praten die hun huis uit moeten door de dijkverhoging.

Daar zitten de mensen die elke dag de gevolgen zien en merken.

  | Gewijzigd: 4 december 2015, 00:33 uur, door Marco de Kock
Woonplaats: Deventer
Berichten: 108
Lid sinds: 8 jun. 2010
4 december 2015, 07:24 uur | Bericht #465222
Dat er zorgen zijn om het klimaat is mij meer dan duidelijk. Ik erger me vooral aan de eenzijdige berichtgeving op dit gebied. Elke gebeurtenis op aarde wordt momenteel toegeschreven aan (door de mens veroorzaakte) klimaatverandering. Als je alleen al wat scepsis laat blijken ( waarom hoor je niks over te koud verlopen maanden als afgelopen oktober, natuurlijke opwarming, bodemdaling ) wordt je gelijk afgemaakt zoals de Franse weerman Philippe Verdier aan den lijve heeft ondervonden. Alleen al die eenzijdige berichtgeving doet bij mij de wenkbrauwen fronsen. Net als dat diverse El NIno gerelateerde fenomenen weer aan De Klimaatverandering worden toegeschreven.....Wat of wie spint er garen bij deze eenzijdige berichtgeving? | Gewijzigd: 4 december 2015, 07:33 uur, door Stormjager
Sunshine is delicious, rain is refreshing, wind braces us up, snow is exhilarating; there is really no such thing as bad weather, only different kinds of good weather.
Ben47
Lid
Woonplaats: Heenvliet, Eiland Voorne-Putten (Zuid-Holland)
Berichten: 4219
Lid sinds: 16 jan. 2011
4 december 2015, 11:27 uur | Bericht #465227
Mensen worden zodanig dagelijks doodgegooid met een overdosis aan klimaat-alarm-verhalen en herhalingen ervan dat het ze geloofwaardig overkomt en ze niet verder hoeven te kijken dan die eenzijdige propaganda. "Want die weten het wel!"

Maar, heb je het IPCC hun standpunt zien intrekken over het smelten van de Zuidpool? Toch heeft één van de leveranciers van het IPCC, de NASA onlangs een onderzoek gepubliceerd dat het tegendeel uitwijst. Het landijs daar neemt toe i.p.v. af en heeft zelfs een afname effect op de zeespiegel tot gevolg.
http://www.nasa.gov/feature/goddard/nasa-study-mass-gains-of-antarctic-ice-sheet-greater-than-losses

Maar ja, dat neemt men niet tot zich, want dat wordt niet op één dag 50 keer herhaald door de NOS en alle media dat voor de hersenspoeling zorgt. GEK TOCH, je moet toch wel heel erg gehersenspoeld zijn als je dat niet door hebt!

En dijken? Ja we zijn een landje met rivieren en liggen aan zee! Dus zal je altijd dijken nodig hebben en die moeten onderhouden en bewaakt worden. Al eeuwen! O.a. door periodieke zandsuppletie. Ook moet men terugkomen van het beleid om de rivieren steeds meer in te perken door dijken steeds meer op te schuiven richting rivier. Maar tegelijkertijd moet je de stroomsnelheid in standhouden, anders kunnen de boten niet varen wegen verzanding. Dus houden we de dijken wel dicht bij de rivier en maken we overloopgebieden om het op te vangen zonder dat het ten koste gaat van het economisch belang, de scheepvaart op rivieren. Onze dijken zijn bestand tegen stormen die eens in de 4000 tot 10000 jaar voorkomen. Hoever wil je gaan, eens in de miljoen jaar? Moet je dat niet afzetten tegen de kans dat een meteoor ons vernietigd? Of een kernoorlog?.

Zelfs het KNMI (dat bij veel mensen toch overkomt als een klimaathysterisch organisatie) moet concluderen "dat 17 runs met een klimaat model voor de periode 1950-2100 een geringe toename van hoge windsnelheden over de zuidelijke Noordzee laten zien. Deze toename komt echter uitsluitend op rekening van zuidwesten winden. Omdat winden uit die richting niet tot hoge stormvloeden langs de Nederlandse kust leiden, verwachten we geen verandering in hoge stormvloeden." Stormklimaat en hoogwaters, KNMI

En dan die telkens weer terugkerende chantage door politici met je kinderen en kleinkinderen. Dikwijls door dezelfde mensen die zich geen zier aantrekken van al het oorlogsgeweld van DIT MOMENT dat dezelfde overheden propageren. Nog ff en we hoeven ons helemaal niet meer druk te maken over dijken, want dan leven we al niet meer door het oorlogsgeweld dat steeds meer naar ons land geïmporteerd wordt door onze 'eigen' koloniale opvattingen dat alleen onze moraal heilig is dat aan andere landen met geweld opgelegd moet worden.

Maar goed, ik wordt ook rijk van sommigen die hier reageren :D. Want ik heb ineens een auto....en een huis hoog op de ...Veluwe? Dankjewel mensen!
Ik hoop wel dat jullie mij een elektrische auto hebben gegeven en een huis met bodemwarmte en helemaal vol zonnepanelen. Anders ga ik er op achteruit t.o.v.. mijn fiets en rijtjeswoning in de polder op NAP-1,5, (maar wel met 8 zonnepanelen, overal ledlampen en de thermostaat op 18 graden).

Ondertussen wordt door de pro-opwarmings reguurders niet gereageerd op de ernst van de bodemdalingen die veel ernstiger zijn en veel dichterbij (in tijd) zijn dan middels (door mensen geprogrammeerde!!) computers gesimuleerde zeespiegelstijgingen die uitgaan van het smelten van het landijs op Antarctica, terwijl dat niet gebeurt. Overbevolking, dat is het probleem!! En het winstbejag dat ons alle bossen ter wereld kost. De oorlogen met van uranium voorziene bommen en granaten.

Iemand zich afgevraagd waarom je zo weinig hoort over de gevolgen op het weer en klimaat van de onnoemlijke hoeveelheid bovengrondse atoomproeven van de jaren 40 tot 80? En je daarover niets kunt vinden op het internet? Gek hé, dat die regeringen zomaar uit eigen beweging daarmee stopten en verder gingen met ondergrondse atoomproeven...Uit eigen beweging...Jaja, wat hadden ze ontdekt, dat ze daar mee moesten stoppen?? Gezondheid van de mensen die daar in de buurt woonden? Nou, daar hebben ze zich nooit wat van aan getrokken.
Wat voor invloed heeft dat wel niet op het klimaat en hoe lang?
Maar nee, het is gemakkelijker om de mensen die hun kachel aandoen er de schuld van te geven als zich weer eens een fluctuatie in het klimaat voordoet. Tenslotte moest men in de 16e eeuw ook heksen er de schuld van geven dat de wijnstokken in zuid-Scandinavië en Schotland ineens bevroren door een klimaatomslag.

Kortom, de eenzijdige benadering van het klimaat via de Media-kerk is een nieuwe religie dat geen tegenspraak duldt op straffe van voor heks uitgemaakt en gevierendeeld te worden. De inquisitie is er niets bij!! En dat zullen we hier op Onweer-Online ook in de discussie merken.

Ach, dan zitten we niet te zeuren over het weer, toch?:p | Gewijzigd: 4 december 2015, 11:33 uur, door Ben47
Noem mij de naam van de instantie die opdracht geeft tot een onderzoek van het klimaat en ik geef u per ommegaande het verwachte resultaat van het onderzoek.
Rots53
Lid
Woonplaats: Wageningen
Berichten: 250
Lid sinds: 26 dec. 2014
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
5 december 2015, 15:38 uur | Bericht #465256
Ik hoop in ieder geval wel dat er "overeenstemming" is bij allen dat de uitstoot van CO2 (een van de broeikasgassen) gereduceerd moet worden.
Wel, geen of een beetje opwarming veroorzaakt door de mens zal de komende decennia een (economisch) discussiepunt blijven.
Maar reductie van CO2, het liefst naar 0 wat mij betreft, draagt wel bij tot:
* Betere gezondheid door schonere lucht;
* Minder/geen verspilling meer van fossiele brandstoffen;
* Minder belastend voor bossen en oerwouden.
   --> "wetenschappelijk onderzoek" heeft aangetoond dat de uitstoot van CO2 veel hoger is dan dat het groen op aarde kan opnemen/omzetten.
 
Ben47
Lid
Woonplaats: Heenvliet, Eiland Voorne-Putten (Zuid-Holland)
Berichten: 4219
Lid sinds: 16 jan. 2011
5 december 2015, 21:50 uur | Bericht #465265
Citaat van Rots53, zaterdag 5 december 2015, 15:38 uur Ik hoop in ieder geval wel dat er "overeenstemming" is bij allen dat de uitstoot van CO2 (een van de broeikasgassen) gereduceerd moet worden.
Wel, geen of een beetje opwarming veroorzaakt door de mens zal de komende decennia een (economisch) discussiepunt blijven.
Maar reductie van CO2, het liefst naar 0 wat mij betreft, draagt wel bij tot:
* Betere gezondheid door schonere lucht;
* Minder/geen verspilling meer van fossiele brandstoffen;
* Minder belastend voor bossen en oerwouden.
   --> "wetenschappelijk onderzoek" heeft aangetoond dat de uitstoot van CO2 veel hoger is dan dat het groen op aarde kan opnemen/omzetten.
 
Dat CO2 er de oorzaak van is dat de aarde extra opwarmt is nimmer bewezen anders dan d.m.v. laboratoriumproeven, Dat is een probleem. Zo zijn ook alle prognoses van de temperatuurstijging gebaseerd op computermodellen die tot nu toe niet in die mate zijn uitkomen. Men geeft dat ook zelf toe dat verschillende parameters die men ingevoerd heeft, achteraf gezien niet kloppen. Dat is helemaal niet erg en kan je bijstellen, als je het de wereld maar eerlijk laat weten dat je fout zat. Maar de media loopt alleen maar te brullen over opwarming, 100 voudig per dag.  Uitkomsten waar ze geen goed lezend sensatie-spookverhaal van kunnen maken, publiceren ze niet. Dat leest immers niemand.

Maar goed, stel dat CO2 er wel de oorzaak van is. Hoe denk je dat al die arme landen ter wereld kunnen overschakelen naar de veel duurdere brandstoffen?
Kijk wij gaan gewoon 2000 euro per jaar per gezinshoofd meer aan belasting betalen. Dus geen gemor! We zijn Nederlanders en laten altijd met ons sollen. Toch? Niet alleen aan wat we als energie gebruiken, maar voedseltransportkosten e.d. worden doorgerekend in de voedselprijzen die omhoog zullen schieten. Ach, er kunnen nog wel een paar honderd voedselbanken meer neergezet worden....toch?

Maar goed, dat is maar "zwartkijkerij".

ALS de extra opwarming aan de horgere CO2 ligt, hoe bepaal je het juiste evenwicht tussen wat de natuur nodig heeft. Want ik neem aan dat je de uitstoot wil beperken tot nul en niet alle CO2 de lucht uit wil krijgen. Want in dezelfde theorie zou de aarde dan -18 graden gemiddeld zijn. Hier -40 graden?

Minder verspilling van fossiele brandstoffen zeg je. Wat dan? Ik ben sowieso voorstander van zonne-energie. Windenergie ook, maar niet zodanig dat ik wakker lig van de herrie door die monstermolens. Kernenergie komt helemaal niet om de hoek kijken als alternatief.

Minder belastend voor bossen en wouden zeg je. Nogmaals waar leg je het evenwicht. Men tast daarover zo in het duister dat het wel op tasten on het donker lijkt. Voor je het weet zit je juist de leefbaarheid van de planeet aan te tasten met het verkeerd draaien aan de knoppen. Voorlopig worden bossen en wouden verbrand in Brazilië en Indonesië om plantages van te maken om de rijke landen van peperdure bio-olie te voorzien. Dus minder wouden en bossen dus kan de CO2 nog verder omlaag.... Ik hoop dat je al een zuurstofmasker met een heleboel zuurstofflessen klaar hebt staan, want er wordt dan steeds minder CO2 omgezet in zuurstof. Zuurstof wordt dan met goud betaald. Eten heb je ook al niet meer wat alle groen is dood door gebrek aan CO2. Gezond hè, minder CO2?

Gelukkig is men er nog lang niet, want als morgen besloten zou worden plotseling aan de CO2-knoppen te draaien zou het wel eens helemaal uit de klauw kunnen lopen. De aarde heeft veel warmere perioden gekend, veel koudere, veel meer CO2 en veel minder. daarbij is nimmer aangetoond dat dat gelijk opliep. Men denkt het ei van Columbus gevonden te hebben, maar de aarde is geen laboratorium!! Met die complexe natuur valt niet spotten!

Gelukkig zet je "wetenschappelijk onderzoek" tussen aanhalingstekens. Want wat vandaag als resultaat A heeft is morgen B en zelfs tegengesteld aan A, zo blijkt dikwijls uit "wetenschappelijke onderzoeken". Voorbeelden ten over,  bij onderzoeken naar kanker en onderzoeken naar wat goed voor je is aan voeding (waar men steeds meer mee rotzooit), enz enz.....

We moeten de bevolkingsgroei stoppen en wel meteen! Daarover moet men het wereldwijd eens woorden!! Naïef? Ja natuurlijk. Want ook dat zal men nooit bereiken. We hoeven niet eens Europa uit om religie tegen te komen die tegen geboortebeperkingen is!! Vinden we het gek dat mensen in de problemen komen als ze op een eilandengroep waar ze 50 jaar geleden met 60.000 woonden, nu met 260.000 moeten delen. En het steeds meer uit de grond stampen van steden met miljoenen inwoners die allemaal moeten drinken. Wat ze vervolgens uit de grond halen waardoor de bodem van die steden in korte tijd al 4 meter gezakt is. En dat juist vlak aan zee! Ja, die mensen kijken tegen een hogere zee aan, maar niet door de stijging van die zee. dus die komen straks ook allemaal naar Europa...En ik geef ze geen ongelijk!!
Noem mij de naam van de instantie die opdracht geeft tot een onderzoek van het klimaat en ik geef u per ommegaande het verwachte resultaat van het onderzoek.
Rots53
Lid
Woonplaats: Wageningen
Berichten: 250
Lid sinds: 26 dec. 2014
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
6 december 2015, 14:33 uur | Bericht #465274
Nogmaals, ik heb het niet over klimaatverandering of de invloed van de mens hierop. Ik heb het bij reductie van CO2 over gezondheid en evenwicht tussen opname en verwerking van CO2. Dat zou voor mij prioriteit 1 moeten zijn. Niet de m.i. onzinnige discussie hier over wel of geen klimaatverandering door toedoen van de mens. Beide kampen hebben zich ingegraven en zullen geen milimeter wijken van hun standpunt.
Dus wat mij betreft, discussie veranderen in: 
Hoe komen we tot een versnelde reductie van CO2; Welke (levensvatbare) alternatieven moeten er ingezet worden.
En durft de wereldgemeenschap (om het woordje klimaattop te omzeilen) hierover afspraken te maken.

Edit Joyce: S.v.p. niet op de man gaan spelen (dus geen namen noemen). Hou het algemeen om onnodige wricties te voorkomen. Derhalve je eerste zin aangepast. | Gewijzigd: 6 december 2015, 15:20 uur, door Joyce.s
Terug naar boven
1 2 3
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.843 topics, welke bij elkaar 448.337 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.574 leden.
Het nieuwste lid is Stormliefhebber787.

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 224 mensen aan het browsen op het forum. 1 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 224, lezen 2 mensen het topic "Type's onweer die kunnen voorkomen in de Benelux".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden