Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Dickens, TX; Garza, TX; Kent, TX.

24 Apr 2024 09:25:19

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Coleman, TX; Runnels, TX; Taylor, TX.

24 Apr 2024 04:06:44

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Callahan, TX; Jones, TX; Shackelford, TX; Taylor, TX.

24 Apr 2024 03:18:47

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Callahan, TX; Nolan, TX; Runnels, TX; Taylor, TX.

24 Apr 2024 03:18:47

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Kent, TX.

24 Apr 2024 01:16:54

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Scurry, TX.

24 Apr 2024 01:16:54

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Fisher, TX.

24 Apr 2024 00:56:55

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Garza, TX; Kent, TX.

24 Apr 2024 00:45:51

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Kent, TX.

23 Apr 2024 23:56:54

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Garza, TX; Kent, TX.

23 Apr 2024 23:19:17

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Dickens, TX; Garza, TX; Kent, TX.

23 Apr 2024 23:03:28

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Alger, MI; Marquette, MI.

23 Apr 2024 19:07:37

De kaart KNMI klassieke pluim is bijgewerkt.

23 Apr 2024 17:00:01

De temperatuur bij Dourbes is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

23 Apr 2024 08:58:04

De temperatuur bij Buzenol is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

23 Apr 2024 08:58:03
Actueel
1 / 4

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
Jyc
Lid
Woonplaats: Zevenaar
Berichten: 0
Lid sinds: 27 aug. 2016
27 augustus 2016, 23:04 uur | Bericht #473783
Hoi allemaal, 

Ik ben op deze site terrecht gekomen doordat ik op 't web aan het zoeken was of er meerdere mensen zijn die last hebben van dezelfde Angst als mij.. Namelijk onweer en bliksem! 
Ik voel me vaak niet serieus genomen omdat er mensen zijn die zeggen; stel je niet aan. 
En ik stel me echt niet aan, om een voorbeeld te geven: 
als ik onderweg ben en het onweert ga ik van gekkigheid aanbellen bij vreemde mensen om maar naar binnen te kunnen.
Ik durf niet meer alleen thuis te zijn. 
Als het echt dondert en flitst durf ik niet meer naar buiten zelfs mijn afspraken zeg ik er voor af. 
Dit is dus een schreeuw om hulp! Al zijn het alleen jullie ervaringen.. Ik wil er zo graag vanaf.
& ik heb bewondering voor de mensen die er juist van genieten. Want ook Ik hoop dat eens te kunnen.
hopelijk hebben jullie tips.... Bedankt alvast.

Groetjes, 
Joyce 




 
J.
Woonplaats: noordwolde (frl)
Berichten: 192
Lid sinds: 10 jun. 2010
27 augustus 2016, 23:13 uur | Bericht #473786
Welkom op het forum!
Je bent heus niet de enigste die bang is voor onweer er zijn genoeg mensen jong en oud die er bang voor zijn,is niet iets om je voor te schamen,ik ben als kind ook bang geweest vooronweer en ben er ook overheen gekomen !
De 2 tips die ik je kan geven is zoek afleiding en kom op de chat bij onweer online er is altijd wel iemand die je er door heen sleept als je erg bang bent!
Waarom deze advertentie?
Mimi
Lid
Woonplaats: Twello
Berichten: 241
Lid sinds: 28 jun. 2012
27 augustus 2016, 23:19 uur | Bericht #473788
Welkom hier! Je bent idd niet de enige met angst. Ik heb mezelf op dit moment verstopt voor het onweer. Wat ik doe voor afleiding, is muziek luisteren en een boek lezen. En het rare is, overdag vind ik het minder eng dan wanneer het avobd of nachtelijk onweer is....
Sven
Moderator
Woonplaats: Everywhere and Nowhere
Berichten: 6159
Lid sinds: 5 jul. 2011
28 augustus 2016, 01:10 uur | Bericht #473811
Hoi,

eerst en vooral welkom op het forum van OO!

Het is zeker iets om je niet over te schamen, er zijn hier meerdere leden die OO bezoeker om met andere te praten over hun angst voor onweer. Ik kan je zeker de chat aanraden, hier komen nog anderen praten over hun angst. En spreek gerust iemand in privéchat aan om er over te praten
raspy
Lid
Woonplaats: deventer
Berichten: 116
Lid sinds: 25 aug. 2015
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
28 augustus 2016, 08:37 uur | Bericht #473837
hai hai 

ik ben misschien wel de grootste angsthaas hier op het forum 
gelukkig kan je hier goed geholpen worden 
als het onweert kan je het beste in de chat komen 
zijn altijd mensen die met je praten en je gerust kunnen stellen 
ik vind het persoonlijk super fijn net als veel andere die bang voot onweer zijn

mvg rachel
Woonplaats: Halle
Berichten: 391
Lid sinds: 16 jul. 2012
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
28 augustus 2016, 15:23 uur | Bericht #473878
Vroeger had ik ook onweerangst. Nu niet meer. Ik had de videocamera en ik probeerde de bliksems te 'vangen' door filmen naar het onweer. Daardoor raakte mijn angst kwijt. Misschien kun je dat ook doen? Maar hoe oud ben je eigenlijk? 
Japio1981
Lid
Woonplaats: Boxtel
Berichten: 3
Lid sinds: 27 mrt. 2017
30 maart 2017, 21:22 uur | Bericht #479385
Hallo aan allen,

Gezien de angst voor onweer en wat daarbij komt kijken. Ik ben al vanaf mijn vroegste kindertijd zeer, zeer bang voor het geflits en geknal.
Er zijn een aantal buien geweest in mijn leven die grote indruk op mij hebben gemaakt. Mijn ouders zijn er niet bang voor. Mijn moeder en mijn vader gaan als de buien er aan komen, naar buiten om het spektakel te aanschouwen. Zij hebben het proberen over te brengen naar hun kinderen, mijn jongere zus en broer zijn er niet bang voor, maar bij mij wilde het niet lukken. alhoewel ga ik wel met mijn ouders naar buiten om de bui aan te zien komen. Ik ben naast angstig ook gefascineerd door het onweer, zo wil ik meestal met iemand die ik vertrouw naar het onweer kijken. 

Ik wil als mijn angst veel minder wordt ook gaan meedoen om te chasen, maar ik heb geen auto, dus ik ben dan aangewezen op het openbaar vervoer. Ik denk dat ik het heel moeilijk ga hebben om van mijn angst voor onweer af te komen. Maar ik heb het vertrouwen dat ik over misschien een lange tijd met kracht en de zelfde fascinatie voor onweer naar de bui kan kijken.

Overigens is de droom om in Amerika naar de stormen na te jagen na jaren nog niet verdwenen. Sinds ik de film Twister en een aantal andere soortgelijke films over tornadojagers heb gezien. wil ik ooit ook met een aantal stormjagers in Tornado Alley op pad. Maar ik heb op die films gezien dat die storm vele malen heviger zijn dan de hevige onweersbuien hier, dus ik heb om mijn angst te overwinnen nog een lange weg te gaan.

Groet,

Japio
 
Terug naar boven
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.853 topics, welke bij elkaar 448.362 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.579 leden.
Het nieuwste lid is philip.beuckels@gmail.com.

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 145 mensen aan het browsen op het forum. 2 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 145, lezen 12 mensen het topic "Berichtgeving Noord- en Zuidpool".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden