Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Chicot, AR; East Carroll, LA; Morehouse, LA; West Carroll, LA; Issaquena, MS; Washington, MS.

18 Apr 2024 16:49:30

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Ashley, AR; Morehouse, LA.

18 Apr 2024 15:58:24

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Clinton, MO.

18 Apr 2024 12:37:04

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Buchanan, MO; Clinton, MO; Platte, MO.

18 Apr 2024 12:28:09

De kaart KNMI klassieke pluim is bijgewerkt.

18 Apr 2024 12:00:07

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Clay, MO; Jackson, MO; Ray, MO.

18 Apr 2024 11:28:24

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Clay, MO; Clinton, MO; Jackson, MO; Ray, MO.

18 Apr 2024 11:02:03

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Johnson, KS; Wyandotte, KS; Clay, MO; Clinton, MO; Jackson, MO; Platte, MO.

18 Apr 2024 10:57:16

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Leavenworth, KS; Buchanan, MO; Platte, MO.

18 Apr 2024 10:24:03

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Johnson, KS; Leavenworth, KS; Wyandotte, KS; Buchanan, MO; Clay, MO; Clinton, MO; Jackson, MO; Platte, MO.

18 Apr 2024 10:17:51

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Douglas, KS; Jefferson, KS.

18 Apr 2024 09:57:38

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Atchison, KS; Leavenworth, KS; Buchanan, MO; Platte, MO.

18 Apr 2024 09:57:38

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Douglas, KS; Jefferson, KS; Shawnee, KS.

18 Apr 2024 09:44:39

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Atchison, KS.

18 Apr 2024 09:31:41

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Douglas, KS; Jackson, KS; Jefferson, KS; Shawnee, KS.

18 Apr 2024 09:25:44
Actueel
1 / 4

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
Rens@weer
Lid
Woonplaats: Harderwijk
Berichten: 263
Lid sinds: 28 jun. 2015
8 februari 2017, 07:46 uur | Bericht #478523
Wat een anti-climax. Een koude rotwind, maar geen vrieskou.
​Het wordt wel erg kortdag, dat er nog eens schaatsperiode komt.
Als de dagen lengen, zullen de winters strengen. Winter in November, is Januari water in de emmer......
RaymondVL
Lid
Woonplaats: Vlaardingen
Berichten: 56
Lid sinds: 29 dec. 2010
8 februari 2017, 09:09 uur | Bericht #478525
Tot zover de "winter". Beetje sneeuw in Drenthe als toetje en dat was het weer. Een complete herhaling van januari 2017. Kaarten die als een malle op het laatste moment de warmte in gaan. In hoeverre kan je dan de leden en de pluimen voor de LT nog serieus nemen? Gelukkig begint volgende week donderdag in Den Bosch weer Tuinidee. Genieten, focussen en inspiratie opdoen voor de aankomende lente en het tuinseizoen. Ik mag me dan wel scharen onder de azijnpissers die niet kunnen genieten van 3 vlokjes sneeuw in Drenthe en een vlieslaagje ijs in de sloten van Overijssel..... ik kan wel genieten van de lente. Al met al... positief. :)
Waarom deze advertentie?
Woonplaats: Leersum (utrecht)
Berichten: 1352
Lid sinds: 10 mei. 2011
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
8 februari 2017, 10:35 uur | Bericht #478533
Citaat van Han, dinsdag 7 februari 2017, 21:28 uur Citaat van onweerwoudenberg, dinsdag 7 februari 2017, 17:55 uur Wat een klagers weer, sommigen moeten wat meer met de dag gaan leven en niet steeds maar vooruit blijven kijken naar slechtere kaarten, terwijl het ondertussen prachtig winterweer is (nouja straks:p) we stevenen ondertussen rustig af op een normale winter, we hebben op de schaats gestaan, sneeuw gehad, de mooiste winterdagen gehad met rijp etc. en de nodige hellmannetjes al binnengesprokkeld, dus er valt weinig te klagen lijkt mij.. weer is nou eenmaal moeilijk te voorspellen een paar dagen vooruit al wordt dat langzaam beter!:)
Naar mijn mening heeft het niets met klagen te maken maar constateer ik gewoon de feiten.
Als je met de dag leeft heb je ook geen weersvooruitzichten nodig want dan maakt het niet uit wat er komt.
Mensen die wel graag willen weten wat er de komende dagen gaat komen letten wel op de weersberichten en gaan er vanuit
dat deze ook kloppen. Op korte termijn dan laten we zeggen tot hooguit een week.
Men verwacht niet dat het weer over 14 dagen betrouwbaar is want dat klopt toch niet.
De winter is nog niet voorbij maar ik ervaar het tot nu toe niet als een normale winter ondanks een paar schaatsdagen.
 
Is jou mening. Ik bedoel zeker niet dat je alleen met de dag moet leven, anders zat ik op dit forum behoorlijk op de verkeerde plek.Maar ik bedoel vooral dat sommigen alleen maar vooruit kijken en volgens mij nauwelijk id gaten hebben dat het ondertussen soms prachtig winterweer is(geweest) 
Ad andere kant snap ik het ook wel weer een beetje. Het is vooral de media die met de mooiste berichten naar buiten komt, maar weer laat zich nog niet perfect voorspellen, dus die mooie berichten kunnen vaak niet waargemaakt worden.Maargoed mijn mening is iedergeval dat we op de meeste plekken ondertussen een prachtige HOLLANDSE winter hebben gehad tot nu toe
 
Klapper van 2012: http://www.youtube.com/watch?v=uDkqolJIpZ8&feature=player_embedded


Han
Lid
Woonplaats: Ermelo
Berichten: 816
Lid sinds: 8 feb. 2007
8 februari 2017, 11:05 uur | Bericht #478535
Citaat van Rens@weer, woensdag 8 februari 2017, 7:46 uur Wat een anti-climax. Een koude rotwind, maar geen vrieskou.
​Het wordt wel erg kortdag, dat er nog eens schaatsperiode komt.

Mee eens.
Er is zeker gezegd dat de schaatsperiode terug komt maar dan zal het toch eerst stevig moeten gaan vriezen.
Nu komt er wel vorst maar hoe lang houdt dit stand?
Twee of drie dagen is onvoldoende ondanks dat het water nog erg koud is.
Het ontbreekt iedere keer weer aan stabiliteit. 
Wie weet zitten de pluimen er compleet naast, er is wel vaker gebleken dat pluimen erg onbetrouwbaar zijn.
Ik denk altijd pak een 14 dagen pluim, knip deze midden door en gooi de rechterhelft weg.
De linkerhelft klopt meestal wel.
Woonplaats: Den Haag
Berichten: 1732
Lid sinds: 7 jul. 2012
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
8 februari 2017, 12:34 uur | Bericht #478540
Ik denk eerder dat de bollen straks uit de grond komen dan dat er een nieuwe koude periode aankomt. Schaatsweer kun je gewoon afschrijven. Voor je het weet zitten we al in midden maart.
DieuGi
Lid
Woonplaats: Breda
Berichten: 180
Lid sinds: 2 feb. 2012
8 februari 2017, 12:55 uur | Bericht #478544
Ik word al 2 ochtenden achter elkaar gewekt door kwetterende vogels! Nee, ik geloof er ook niet echt meer in...... | Gewijzigd: 8 februari 2017, 12:56 uur, door DieuGi
marcuz
Lid
Woonplaats: obdam
Berichten: 1360
Lid sinds: 12 dec. 2009
8 februari 2017, 13:05 uur | Bericht #478545
Het winterse weer zal komend weekend op zijn einde lopen.
Desondanks vanmorgen nog verrast met een dun laagje poedersneeuw wat februari enigszins aan de winter doet laten denken.
Zo te lezen snakt iedereen alweer naar de lente en dit is ook goed te begrijpen met een winter die het vooral in het westen gewoon niet was.
Een polar vortex, ssw, de grootste sneeuwbedekking in oktober op het noordelijk halfrond en ga zo maar door. Dit moesten allemaal signalen zijn die ervoor konden zorgen dat het ook in ons kikkerlandje wel eens een echte winter kon worden.
Helaas, we gaan denk ik deze maand na een aantal koude dagen gewoon afstevenen op een zachte maand ( na een koude januari) 
Ijsjantje
Lid
Woonplaats: Ridderkerk
Berichten: 6
Lid sinds: 7 feb. 2017
8 februari 2017, 14:13 uur | Bericht #478548
Helaas mensen. Elke optimist weet dat dit niets meer wordt. Iemand nog ergens op de kaarten sprankje hoop gezien:)
overigens is het erg stil hier!
IJspret
Ferdos91
Lid
Woonplaats: Deventer
Berichten: 8
Lid sinds: 8 feb. 2017
8 februari 2017, 14:23 uur | Bericht #478549
Als je naar de kaarten kijkt kan je wel zien dat er wat gaat gebeuren. Er ontwikkeld zich dan een krachtige hogedruk ten no van scandinavie die het weerbeeld voor een aantal weken gaat bepalen. Voor de rest is er nog niet zoveel over te zeggen. Het is nog ver weg..
RaymondVL
Lid
Woonplaats: Vlaardingen
Berichten: 56
Lid sinds: 29 dec. 2010
8 februari 2017, 14:28 uur | Bericht #478551
Lente klets topic mag weer worden geopend. Ik ben die blunders en schertsvertoningen op pluimen over de winter die nooit kwam echt spuugzat nu. Tijd voor zingende en kwetterende vogels, ontluikende bloembollen en een aangenaam zonnetje. Laat maar komen! Zin in!!
XRaver
Lid
Woonplaats: Schoonoord
Berichten: 229
Lid sinds: 20 jan. 2013
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
8 februari 2017, 14:34 uur | Bericht #478553
Citaat van RaymondVL, woensdag 8 februari 2017, 14:28 uur Lente klets topic mag weer worden geopend. Ik ben die blunders en schertsvertoningen op pluimen over de winter die nooit kwam echt spuugzat nu. Tijd voor zingende en kwetterende vogels, ontluikende bloembollen en een aangenaam zonnetje. Laat maar komen! Zin in!!
Het vriest en het sneeuwt en dat blijft nog dagen zo... take it easy
Let it snow!
RaymondVL
Lid
Woonplaats: Vlaardingen
Berichten: 56
Lid sinds: 29 dec. 2010
8 februari 2017, 15:15 uur | Bericht #478554
Citaat van XRaver, woensdag 8 februari 2017, 14:34 uur Citaat van RaymondVL, woensdag 8 februari 2017, 14:28 uur Lente klets topic mag weer worden geopend. Ik ben die blunders en schertsvertoningen op pluimen over de winter die nooit kwam echt spuugzat nu. Tijd voor zingende en kwetterende vogels, ontluikende bloembollen en een aangenaam zonnetje. Laat maar komen! Zin in!!
Het vriest en het sneeuwt en dat blijft nog dagen zo... take it easy

Vriezen? Sneeuwen? Hier niet hoor. Wel fluitende vogels en het regent net nog geen warm water. :D
Woonplaats: Nijverdal
Berichten: 23
Lid sinds: 9 jan. 2017
8 februari 2017, 15:23 uur | Bericht #478555
Citaat van Ferdos91, woensdag 8 februari 2017, 14:23 uur Als je naar de kaarten kijkt kan je wel zien dat er wat gaat gebeuren. Er ontwikkeld zich dan een krachtige hogedruk ten no van scandinavie die het weerbeeld voor een aantal weken gaat bepalen. Voor de rest is er nog niet zoveel over te zeggen. Het is nog ver weg..
Ik denk dat zulke opmerkingen in een ander topic horen, het kletstopic bijvoorbeeld. Iedereen met maar enige kennis van het weer weet namelijk dat wat je eerder al aangaf, dat er vanaf 20 februari winter komt met ijskoude lucht, niet serieus kunt nemen. Kaarten op 288 uur kun je gewoonweg niet 1 op 1 vertalen. Bovendien maak je dan gebruik van één model (GFS).

P.S. Welkom! | Gewijzigd: 8 februari 2017, 15:27 uur, door Hector Pascal
Ferdos91
Lid
Woonplaats: Deventer
Berichten: 8
Lid sinds: 8 feb. 2017
8 februari 2017, 15:32 uur | Bericht #478556
Citaat van Hector Pascal, woensdag 8 februari 2017, 15:23 uurIk denk dat zulke opmerkingen in een ander topic horen, het kletstopic bijvoorbeeld. Iedereen met maar enige kennis van het weer weet namelijk dat wat je eerder al aangaf, dat er vanaf 20 februari winter komt met ijskoude lucht, niet serieus kunt nemen. Kaarten op 288 uur kun je gewoonweg niet 1 op 1 vertalen. Bovendien maak je dan gebruik van één model (GFS).

P.S. Welkom!


Het gaat toch echt gebeuren. We zullen het gaan zien over 1 week op de kaarten! | Gewijzigd: 8 februari 2017, 16:21 uur, door Sven
XRaver
Lid
Woonplaats: Schoonoord
Berichten: 229
Lid sinds: 20 jan. 2013
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
8 februari 2017, 15:33 uur | Bericht #478557
Citaat van Ferdos91, woensdag 8 februari 2017, 15:32 uurHet gaat toch echt gebeuren. We zullen het gaan zien over 1 week op de kaarten! Blablabla  
  | Gewijzigd: 8 februari 2017, 16:21 uur, door Sven
Let it snow!
Ferdos91
Lid
Woonplaats: Deventer
Berichten: 8
Lid sinds: 8 feb. 2017
8 februari 2017, 15:35 uur | Bericht #478559
Ik spreek je over 1 week wel weer. Je zult het zien
Woonplaats: Leeuwarden
Berichten: 303
Lid sinds: 6 jan. 2017
8 februari 2017, 15:48 uur | Bericht #478560
hallo mensen , voordat we allemaal weer gek worden, het weer is voor ''over een paar weken '' gewoon niet te voorspellen, zo veel factoren die het haast dagelijks kunnen veranderen, afwachten en vinger aan de pols is het devies
Brouwer
Alpenweerman
AWM Moderator
Woonplaats: Termen (Wallis, CH)
Berichten: 1295
Lid sinds: 11 okt. 2010
8 februari 2017, 15:55 uur | Bericht #478562
Citaat van Ferdos91, woensdag 8 februari 2017, 14:23 uur Als je naar de kaarten kijkt kan je wel zien dat er wat gaat gebeuren. Er ontwikkeld zich dan een krachtige hogedruk ten no van scandinavie die het weerbeeld voor een aantal weken gaat bepalen. Voor de rest is er nog niet zoveel over te zeggen. Het is nog ver weg..
Vertel eens op welke kaarten jij  dat hoog ten NO van Scandnavie ziet (welk model)? Ben ik ook wel benieuwd naar??
Phantasie ist wichtiger als Wissen, denn Wissen ist begrenzt. (Albert Einstein)
XRaver
Lid
Woonplaats: Schoonoord
Berichten: 229
Lid sinds: 20 jan. 2013
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
8 februari 2017, 16:00 uur | Bericht #478563
Citaat van Ferdos91, woensdag 8 februari 2017, 15:35 uur Ik spreek je over 1 week wel weer. Je zult het zien
No source No Game

gg
Let it snow!
Ferdos91
Lid
Woonplaats: Deventer
Berichten: 8
Lid sinds: 8 feb. 2017
8 februari 2017, 16:41 uur | Bericht #478567
Citaat van Alpenweerman, woensdag 8 februari 2017, 15:55 uurVertel eens op welke kaarten jij  dat hoog ten NO van Scandnavie ziet (welk model)? Ben ik ook wel benieuwd naar?? Als je de kaarten van ecmwf bekijkt en vooral op langere termijn gaat er zeker wat gebeuren. Over een aantal dagen zal dit nog duidelijker zichtbaar zijn. | Gewijzigd: 8 februari 2017, 16:55 uur, door Sven
Terug naar boven
3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.849 topics, welke bij elkaar 448.358 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.576 leden.
Het nieuwste lid is Jeffrey bunk .

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 108 mensen aan het browsen op het forum. 3 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 108, lezen 2 mensen het topic "Berichtgeving ex-TC Andrea".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden