Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

De kaart KNMI klassieke pluim is bijgewerkt.

28 Mar 2024 16:59:57

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Beaufort, NC; Craven, NC; Jones, NC; Pamlico, NC.

28 Mar 2024 10:03:12

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Screven, GA.

28 Mar 2024 03:29:38

De kaart KNMI klassieke pluim is bijgewerkt.

27 Mar 2024 15:59:58

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Gadsden, FL; Leon, FL; Liberty, FL; Wakulla, FL.

27 Mar 2024 14:15:23

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Alachua, FL; Columbia, FL; Gilchrist, FL.

27 Mar 2024 13:40:38

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Dixie, FL.

27 Mar 2024 13:33:57

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Levy, FL.

27 Mar 2024 13:25:44

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Dixie, FL; Taylor, FL.

27 Mar 2024 13:13:44

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Gadsden, FL; Leon, FL; Decatur, GA; Grady, GA.

27 Mar 2024 13:08:44

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Gadsden, FL; Leon, FL; Liberty, FL.

27 Mar 2024 13:03:11

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Gadsden, FL; Leon, FL; Liberty, FL; Wakulla, FL.

27 Mar 2024 12:26:19

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Franklin, FL; Liberty, FL.

27 Mar 2024 12:16:03

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Franklin, FL; Gulf, FL; Liberty, FL.

27 Mar 2024 12:03:34

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Franklin, FL; Gulf, FL.

27 Mar 2024 11:36:51
Actueel
1 / 4

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
Sven
Moderator
Woonplaats: Everywhere and Nowhere
Berichten: 6159
Lid sinds: 5 jul. 2011
19 januari 2017, 23:05 uur | Bericht #478008
De modellen hebben het momenteel gewoon moeilijk om de temperaturen met dit hogedruk te gaan berekenen, ene onderschat het effect van de koude rondom ons, ander model onderschat dan weer stralingsvorst enz... Is het ene model daarom slechter of beter dan het ander? Mij inziens niet, het is de afgelopen tijd ook een goede les voor ons allen geweest om niet te ver op termijn te gaan kijken en zeker de kaarten en pluimen op enige termijn met een dikke korrel zou te nemen (zijn die er nog met al dat strooien de laatste periode? )

Maar goed om even op die termijn te kijken (op +144u), dan zie je bij ECMWF en GFS eigenlijk een vrij identiek beeld. Maar zoals verschillende leden alsook het KNMI geschreven hebben, we zitten in wat kwakkelweer



Woonplaats: Drachten
Berichten: 834
Lid sinds: 13 jun. 2013
19 januari 2017, 23:17 uur | Bericht #478009
GFS 18Z ziet er niet verkeerd uit, maar goed het gaat wel op de pubrun.
Waarom deze advertentie?
JOHNNY123
Lid
Woonplaats: Enschede
Berichten: 785
Lid sinds: 20 dec. 2014
19 januari 2017, 23:40 uur | Bericht #478010
Citaat van De Friese Weerman, donderdag 19 januari 2017, 23:17 uur GFS 18Z ziet er niet verkeerd uit, maar goed het gaat wel op de pubrun.
Toch wordt de hogedruk steeds hoger berekend... Alleen de jetstream moet gewoon een duik nemen richting Spanje. Wat nog niet is kan nog komen maar de runs blijven interessant om te volgen vooral omdat een paar dagen geleden de westcirculatie er keihard in kwam en dat is nu compleet uit de kaarten...
 
Kat Mandu
Lid
Woonplaats: Tilburg, Reeshof
Berichten: 117
Lid sinds: 12 feb. 2012
20 januari 2017, 00:06 uur | Bericht #478011
Citaat van Roberto Koopman, donderdag 19 januari 2017, 22:19 uur Interessant wat de modellen brengen vanavond, ik keek nog even een weekje terug, toen was iedereen nog in een geweldige euforie, daarna een teleurstelling en ging over in hoop !!  Het bewijst nogmaals dat op LT geen plan kan trekken, of toch weer wel. Daarom is de winter in NL ook altijd zo leuk om er over te schrijven, te praten en van alle kanten te bekijken. Zo veel elementen moeten bekeken worden om een juiste voorspelling te brengen, mede door ons zeeklimaat is het land vaak verdeeld. Kouder.....wordt het zeker, de winter is nog niet eens halverwege en we staan al op een aantal plaatsen op de ijzers. Wie had dat een halve week nog kunnen geloven ? Stoplichtje voorzichtig van rood naar oranje, toen oranje met groen, na veel druk van de onweer-online leden, incluis mijzelf want ik deed vrolijk mee, Calli zwaar onderdruk gezet om dat stoplicht op groen te zetten, tuurlijk alle seinen stonden toen ook op groen, nou dat heeft maar een aantal uur geduurd....hahaha, en daarna weer snel terug op rood.
De atmosfeer is lekker in beweging en de koude bouwt zich steeds verder op rond ons land, het stoplicht wordt dan vanzelf een knipperlicht....maar dat geknipper is wat mij betreft over want we staan op de vooravond van iets moois. We zien al een tijdje dat warmte fronten het maar niet winnen, de modellen zijn het steeds oneens, dit is ook te zien aan de indexen NAO en AO het lijkt wel of ze het niet weten. Ook de MJO veranderd per dag van fase 8 naar 1, dan weer buitenom en nu weer door het midden straight naar 6 of fase 7...geen touw aan vast te knopen. Zelf het beste model EC is de laatste tijd in de war lijkt het, en heeft momenteel in mijn ogen geen voortrekkers rol meer. GFS slaat ook de plank steeds mis, de verschillen tussen deze twee modellen is dit jaar opvallend te noemen.
Dan maar even kijken welk model dan wel een aardig beeld schets van de werkelijkheid. Dat is model UKMO, die scoort op dit moment het beste in haar voorspelling. Kijken we even verder de komende week dan zien we hier weer een kaart om van te smullen. Het grappige is dat de Chinezen dit keer daarin mee gaan...zouden ze een upgrade onlangs hebben gedaan in hun software ???  Volgens CMA komt Thialf binnen zetten op de 26ste en daaronder het model UKMO, die eveneens inzet op een koude uitbraak vanuit Siberie.Volgens CMA wordt met een Noord Oostelijke striemende koude wind de winter pas echt ingezet...



Hoewel ik meestal sceptisch ben over je bijdragen, moet ik mijn complimenten aan je geven t.a.v. je bovenstaande post. Uitstekend uitgelegd, beargumenteerd en geillustreerd (ja ik weet het: 2 puntjes op de i ;)) .  En zeker wat betreft UKMO ben ik het met je eens. Laten het zo maar eens gebeuren... :) | Gewijzigd: 20 januari 2017, 00:15 uur, door Kat Mandu
Handtekening
Woonplaats: Drachten
Berichten: 834
Lid sinds: 13 jun. 2013
20 januari 2017, 10:37 uur | Bericht #478013
Voor wat het waard is natuurlijk, maar het weermodel CMA komt net als gisteren weer met een zeer winterse setting.
Alpenweerman
AWM Moderator
Woonplaats: Termen (Wallis, CH)
Berichten: 1295
Lid sinds: 11 okt. 2010
20 januari 2017, 10:43 uur | Bericht #478014
Koud kwakkelen, kwakkel "wintertje" houdt aan.

De Benelux verblijven in het overgangs gebied van een uitloper (rug-as) van hoog Brigitta met kern boven oost Europa. Ook de komende dagen zal daaraan niet veel veranderen!


GFS met kern hoog Brigitta boven oost Europa en uiloper tot over de Britse Eilanden, de hoogteas zwabbert ergens boven N Nederland (Wadden- Groningen.

De schaatstliefhebbers mogen dus nog steeds hopen want het ziet er niet naar uit dat we de komende dagen met een (doorgrijpende) verzachting te maken gaan krijgen, integendeel! Met een meest continentale stroming tussen Zuidoost en zuid wordt er vooral in de onderste atmosfeer vrij koude en over het algemeen rel. droge lucht aangevoerd en dat voorlkomt "ijsafname en het ijs kan zelfs nog aan dikte gaan winnen vooral door de sterke nachtelijke afkoeling! 

De dauwpunten varieren de eerste dagen tussen de -8 en -3 graden en dat is mede doordat het in de nachten licht tot matig vriest gunstig voor de (bestaadne) ijsvloer. Begin volgende week stroomt er tijdelijk iets vochtigere lucht (meer bewolking tot bewolkt) over het land uit waardoor mn de dauwpunten op een wat hoger vlak komen te liggen. (rond het vriespunt) om vervolgens rond het midden van de week tot het weekend weer duidelijk negatief te gaan worden.


Tot het einde van de vlg week blijft de continentale stroming (ZO -Z) koude anomalie bestaan en hoeven we geen belangrijke verzachting te verwachten, het kan volgende week op hoogte zelfs nog weer wat kouder gaan worden, aan de grond echter iets minder koud (bewolking)!

Pas dan lijken de kansen dat de continentale stroming (zuid) die ook nog steeds koude lucht aanvoert in de onderste atmosfeer de ZW hoek gaan opzoeken. Gelet echter op sterke toename van de ensembles bandbreedte (tot 20K met ook zeer koude oplossingen) worden de ontwikkelingen vanaf dan uitermate onzeker. 

Het "kan dooien - het kan vriezen" zullen we maar zeggen.




  | Gewijzigd: 20 januari 2017, 10:52 uur, door Alpenweerman
Phantasie ist wichtiger als Wissen, denn Wissen ist begrenzt. (Albert Einstein)
Raymond
Lid
Woonplaats: Midden Delfland
Berichten: 516
Lid sinds: 13 aug. 2008
20 januari 2017, 12:57 uur | Bericht #478016
@Alpenweerman. Dank weer voor je heldere en vooral nuchtere uiteenzetting.
Het kwakkelt nog voort en het zal vriezen en ook dooien.
Maar goed, het is genieten nu buiten, en de winter is nog niet voorbij!
 
Lander
AWM Weerman
Woonplaats: Merksplas
Berichten: 65
Lid sinds: 20 sep. 2016
20 januari 2017, 14:15 uur | Bericht #478017
Positief nieuws uit de stratosfeer waar eind januari hoogstwaarschijnlijk een Stratospheric Warming (SSW) plaatsvindt. Waarom is dit positief? Bij zo'n gebeurtenis neemt de kans op een kouduitstroming naar de lagere breedtegraden merkelijk toe . Uiteraard kan het effect hiervan wel even op zich laten wachten.  
| Gewijzigd: 20 januari 2017, 14:15 uur, door Lander
JOHNNY123
Lid
Woonplaats: Enschede
Berichten: 785
Lid sinds: 20 dec. 2014
20 januari 2017, 14:52 uur | Bericht #478018
Echte diepvries leden nemen weer toe op MT. Dus zowel overdag als 's nachts onder nul. Niet veel maar het begin is er....
Callie-P
Moderator
Woonplaats: Den Haag
Berichten: 2152
Lid sinds: 16 jan. 2010
20 januari 2017, 16:15 uur | Bericht #478021
Het gaat in iedergeval de goede kant op... hier in Den Haag is het nou niet echt bijzonder koud maar ik moet zeggen "het huidige weer is ook heerlijk.."
Overdag is het hier ruim boven nul ( zo een 4 graden) en in de nacht vriest het licht.. maar dit alles 24h per dag onder een bijna wolkenloze hemel..



Er is wel iets heel erg moois aan de huidige situatie ... " en die is ?? " hoor ik je denken..
Ons uitgangspunt naar  echt winter-weer is nu niet vanaf nul.. we hebben meer marge doordat we niet met achterlijke dubbele getallen te maken hebben..dus mocht  de atmosfeer ineens bedenken dat er echte koude hierheen moet dan is dat zo geregeld...

Een tweede leuk detail is dat de hellmannen nu wel gaan oplopen hierdoor.. we hebben dadelijk veel hellmannen gespaard op de Bilt maar dit alles onder heel licht winterweer... ( tussenstand is nu 25,6 Hm waardoor mijn schatting van 13 ( gelukkig) niet  is uitgekomen..)
Met nog een weekje dit weer moeten we de 30 wel ruim gaan passeren

Wat nu met  dat verdraaide stoplicht.. echt groen vind ik hem niet want het is wel winterig maar de temperaturen zijn overdag boven nul.. groen oranje vind ik hem ook niet want  er is geen sprake van dat we ineens doorzettend winterweer krijgen.. maar vise versa er is ook geen sprake (meer) van dat we naar zacht weer gaan ( zie ook post Johan).. dus de stand waarin ze stond.. laten we maar zo.. Oranje dus...
Zie hier het laatste stoplicht plus een kleine analyze van de komende periode 

  | Gewijzigd: 20 januari 2017, 16:17 uur, door Callie-P
Woonplaats: Hoofddorp, Netherlands
Berichten: 276
Lid sinds: 23 dec. 2014
20 januari 2017, 16:39 uur | Bericht #478022
Citaat van Lander, vrijdag 20 januari 2017, 14:15 uur Positief nieuws uit de stratosfeer waar eind januari hoogstwaarschijnlijk een Stratospheric Warming (SSW) plaatsvindt. Waarom is dit positief? Bij zo'n gebeurtenis neemt de kans op een kouduitstroming naar de lagere breedtegraden merkelijk toe . Uiteraard kan het effect hiervan wel even op zich laten wachten.  


Die SSW is een soort troef lijkt het wel. Over dik 10 dagen is de voorspelling van een eventuele SSW, rond maandwisseling. Als het gebeurd rond die dag dan voorspel ik een mogelijk zelfde situatie als zich heeft voorgedaan in 1978/79 - en wie onder ons kan dit nog herinneren...






Al is maar heel erg moeilijk te voorspellen of de stukjes wel boven onze contreien gaan vallen. Als de PV (Polar Vortex) zich dieper verplaatst richting Aziatisch Siberië dan komt er een oost stroming opgang, is dit het geval dan is een 11stedentocht bijna als vanzelf en verwacht die dan ook ergens in - ik zet er (nog) niet mijn geld op maar als ik dan toch een euro mag inzetten dan waarschijnlijk zaterdag 11 februari. Echter dit is nog erg koffiedik kijken want die voorspelling is pas over ruim twee weken en dan duurt het nog een dag of 5 voordat dit merkbaar is.




SSW zit nog steeds in de kaarten tijdens maandwissel, en deze voorspelling is al een tijdje gaande...





Al met al, het blijft voorlopig nog even koffiedik kijken, maar wie weet gaat het nu na zoveel jaren eindelijk weer eens lukken....





 
Sven
Moderator
Woonplaats: Everywhere and Nowhere
Berichten: 6159
Lid sinds: 5 jul. 2011
20 januari 2017, 17:19 uur | Bericht #478024
SSW, Polax Vortex, splits, ik heb er allemaal geen kaas van gegeten. Maar toch even reageren
Het is een heel complexie materie waar ik me zelf niet aan ga wagen, maar om nu al het woord elfstedentocht in de mond te nemen? Nee, lijkt me nergens voor nodig Je mag zoveel SSW's en van die zaken hebben als je wilt, als het niet goed valt kan je net zo goed met een lekkere 15 graden gaan zitten

Voor wat meer achtergrond info via Alpenweerman: https://www.alpenweerman.nl/

Voor de rest ga ik me wel concentreren of de gangbare modellen en vooruit kijken naar +150u max. lijkt me meer dan voldoende  
Woonplaats: Maarssen
Berichten: 42
Lid sinds: 13 feb. 2015
20 januari 2017, 17:39 uur | Bericht #478025
Citaat van svenne, vrijdag 20 januari 2017, 17:19 uur SSW, Polax Vortex, splits, ik heb er allemaal geen kaas van gegeten. Maar toch even reageren
Het is een heel complexie materie waar ik me zelf niet aan ga wagen, maar om nu al het woord elfstedentocht in de mond te nemen? Nee, lijkt me nergens voor nodig Je mag zoveel SSW's en van die zaken hebben als je wilt, als het niet goed valt kan je net zo goed met een lekkere 15 graden gaan zitten

Voor wat meer achtergrond info via Alpenweerman: https://www.alpenweerman.nl/

Voor de rest ga ik me wel concentreren of de gangbare modellen en vooruit kijken naar +150u max. lijkt me meer dan voldoende  

Een wijze relativering. Ik kan me nog die uit de hand gelopen discussie van vorig jaar herinneren hierover. Als je het toch niet kan laten, vermeld het dan als het daadwerkelijk heeft plaatsgevonden. Dan weten we gelijk of het uberhaupt wat uitmaakt voor ons.
JOHNNY123
Lid
Woonplaats: Enschede
Berichten: 785
Lid sinds: 20 dec. 2014
20 januari 2017, 17:44 uur | Bericht #478026
Die ssw gaat wel komen. Aangezien de stratosfeer makkelijker te 'voorspellen' is dan de troposfeer. Blokkade kan natuurlijk totaal verkeerd voor ons uitpakken...
Lander
AWM Weerman
Woonplaats: Merksplas
Berichten: 65
Lid sinds: 20 sep. 2016
20 januari 2017, 18:43 uur | Bericht #478028
Citaat van JOHNNY123, vrijdag 20 januari 2017, 17:44 uur Die ssw gaat wel komen. Aangezien de stratosfeer makkelijker te 'voorspellen' is dan de troposfeer. Blokkade kan natuurlijk totaal verkeerd voor ons uitpakken...
Inderdaad. De SSW vergroot de kans op een blokkade die gunstig kan uitpakken voor ons maar er is zeker en vast geen 1/1 relatie. De meeste weermodellen suggereren eind januari een stevige winterinval in de USA, de blokkade kan net zo goed daar terecht komen. Maar goed, we mogen hopen  
JRO1956
Lid
Woonplaats:
Berichten: 11
Lid sinds: 20 dec. 2016
20 januari 2017, 19:20 uur | Bericht #478029
Citaat van svenne, vrijdag 20 januari 2017, 17:19 uur SSW, Polax Vortex, splits, ik heb er allemaal geen kaas van gegeten. Maar toch even reageren
Het is een heel complexie materie waar ik me zelf niet aan ga wagen, maar om nu al het woord elfstedentocht in de mond te nemen? Nee, lijkt me nergens voor nodig Je mag zoveel SSW's en van die zaken hebben als je wilt, als het niet goed valt kan je net zo goed met een lekkere 15 graden gaan zitten

Voor wat meer achtergrond info via Alpenweerman: https://www.alpenweerman.nl/

Voor de rest ga ik me wel concentreren of de gangbare modellen en vooruit kijken naar +150u max. lijkt me meer dan voldoende  

Enige tijd volg ik deze topic en het is verbazend hoe de modellen telkens na 5 dagen vooruit volledig onjuist blijken. Ik hoop dat er informatie beschikbaar is of gevonden kan worden, waarop een voorspelling gedaan kan worden. Zelfs als iemand op basis van deze informatie een situatie meent te herkennen, die vergelijkbaar is met een 'elfstedentocht' jaar, dan is dat mijns inziens relevante informatie en interessant om te lezen. Concentreren op modellen van +150 hr blijkt vooralsnog niet erg relevant. Niet dat ik de poster gelijk geef, maar een temperatuur voorspelling van -5 tot +15 graden is ook nogal nutteloos.
Woonplaats: Hoofddorp, Netherlands
Berichten: 276
Lid sinds: 23 dec. 2014
20 januari 2017, 20:39 uur | Bericht #478030
Mijn welgemeende excuses aan alle leden van dit forum. Het verboden woord iets met elfsteden mag natuurlijk niet genoemd worden.
Sorry ik zal het niet meer doen. 

CMA heeft met zijn software upgrade wel iets heel bijzonders naar voren getoverd.....zou het kloppen ??
Gebruiken die Chinezen nu de supercomputer Sunway TaihuLight met 40.960 Chinese SW26010 manycore 64-bit die in Wuxi staat ?
Komt het omdat 28 januari Chinees Nieuwjaar is dit is de dag waarop de tweede nieuwe maan ná het winter-solstitium plaatsvindt.?

Zoiets heb ik in geen jaren meer gezien, is het een voorbode ?




Woonplaats: Almelo
Berichten: 31
Lid sinds: 11 okt. 2015
20 januari 2017, 21:19 uur | Bericht #478031
Citaat van Ronny Clauzing, vrijdag 20 januari 2017, 17:39 uur Citaat van svenne, vrijdag 20 januari 2017, 17:19 uur SSW, Polax Vortex, splits, ik heb er allemaal geen kaas van gegeten. Maar toch even reageren
Het is een heel complexie materie waar ik me zelf niet aan ga wagen, maar om nu al het woord elfstedentocht in de mond te nemen? Nee, lijkt me nergens voor nodig Je mag zoveel SSW's en van die zaken hebben als je wilt, als het niet goed valt kan je net zo goed met een lekkere 15 graden gaan zitten

Voor wat meer achtergrond info via Alpenweerman: https://www.alpenweerman.nl/

Voor de rest ga ik me wel concentreren of de gangbare modellen en vooruit kijken naar +150u max. lijkt me meer dan voldoende  

Een wijze relativering. Ik kan me nog die uit de hand gelopen discussie van vorig jaar herinneren hierover. Als je het toch niet kan laten, vermeld het dan als het daadwerkelijk heeft plaatsgevonden. Dan weten we gelijk of het uberhaupt wat uitmaakt voor ons.

Dat ben ik niet met je eens Ronnie...ik bedoel Roberto kan een andere mening hebben als de meeste mensen, maar hij maakt wel leuke en goede bijdrages aan een discussie...als hij achteraf nu maar moet gaan roepen dat hij dat 33 weken al dacht dan is het ook geen voorspelling meer en kan dit topic eigenlijk gewoon dicht want dan hebben we niks om over te praten/voorspellen...Ik ben het ook niet altijd eens met iedereen, en toegegeven Roberto was vorig jaar inderdaad wat op dreef(maar ik denk dat hij dat nu zelf ook wel weet want zijn post zijn een stuk genuanceerder en goed onderbouwd), maar om die man nu de mond te snoeren is natuurlijk kolder dus ik zou zeggen Roberto blijf op huidige manier je posts doen...Ik waardeer het als vaste lezer zeker wel (ook al kan ik het soms niet helemaal volgen ivm de moeilijke materie)
JOHNNY123
Lid
Woonplaats: Enschede
Berichten: 785
Lid sinds: 20 dec. 2014
20 januari 2017, 21:31 uur | Bericht #478032
Nieuwe EC is weer interessant te noemen. Nee, met deze kaart wordt  het geen winter, maar verschuivingen kunnen nog plaatsvinden op termijn van 6 à 7 dagen. Dat hebben we de afgelopen weken wel gezien. Als de hogedrukblokkade nou wat westelijker uitkomt, dan is het prijs voor ons. Wat nog niet is kan nog komen natuurlijk. Benieuwd of de koudere opties zijn toegenomen in de pluim...

Edit: Ja de pluim heeft weer iets meer koudere leden... Waarschijnlijk laten die de blokkade westelijk genoeg komen. Benieuwd hoe dit gaat evolueren de komende tijd!
| Gewijzigd: 20 januari 2017, 21:35 uur, door JOHNNY123
Kat Mandu
Lid
Woonplaats: Tilburg, Reeshof
Berichten: 117
Lid sinds: 12 feb. 2012
20 januari 2017, 21:52 uur | Bericht #478033
Citaat van Roberto Koopman, vrijdag 20 januari 2017, 20:39 uur Mijn welgemeende excuses aan alle leden  ---KNIP X KNIP---
Gebruiken die Chinezen nu de supercomputer Sunway TaihuLight met 40.960 Chinese SW26010 manycore 64-bit die in Wuxi staat ?



Het antwoord daarop is: Ja.
Eén van de belangrijkste toepssingsgebieden van die  神威·太湖之光  is "Earth system modeling and weather forecasting.". Dus, als er één computer het weer zou moeten kunnen berekenen is deze het wel...:)   

Maar ja, je weet hoe het vaak met LT voorspellingen gaat; Hoe meer je hoop dat dat ze uitkomen, hoe minder het gebeurt...;)
Handtekening
Terug naar boven
Dit topic is gesloten
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.842 topics, welke bij elkaar 448.334 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.574 leden.
Het nieuwste lid is Stormliefhebber787.

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 247 mensen aan het browsen op het forum. 1 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 247, lezen 5 mensen het topic "Klimaatverandering topic".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden