Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

De kaart KNMI klassieke pluim is bijgewerkt.

28 Mar 2024 16:59:57

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Beaufort, NC; Craven, NC; Jones, NC; Pamlico, NC.

28 Mar 2024 10:03:12

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Screven, GA.

28 Mar 2024 03:29:38

De kaart KNMI klassieke pluim is bijgewerkt.

27 Mar 2024 15:59:58

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Gadsden, FL; Leon, FL; Liberty, FL; Wakulla, FL.

27 Mar 2024 14:15:23

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Alachua, FL; Columbia, FL; Gilchrist, FL.

27 Mar 2024 13:40:38

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Dixie, FL.

27 Mar 2024 13:33:57

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Levy, FL.

27 Mar 2024 13:25:44

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Dixie, FL; Taylor, FL.

27 Mar 2024 13:13:44

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Gadsden, FL; Leon, FL; Decatur, GA; Grady, GA.

27 Mar 2024 13:08:44

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Gadsden, FL; Leon, FL; Liberty, FL.

27 Mar 2024 13:03:11

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Gadsden, FL; Leon, FL; Liberty, FL; Wakulla, FL.

27 Mar 2024 12:26:19

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Franklin, FL; Liberty, FL.

27 Mar 2024 12:16:03

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Franklin, FL; Gulf, FL; Liberty, FL.

27 Mar 2024 12:03:34

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Franklin, FL; Gulf, FL.

27 Mar 2024 11:36:51
Actueel
1 / 4

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
Sven
Moderator
Woonplaats: Everywhere and Nowhere
Berichten: 6159
Lid sinds: 5 jul. 2011
19 juli 2017, 20:33 uur | Bericht #481261
Citaat van RowanH, woensdag 19 juli 2017, 20:27 uur Wat een negativiteit ineens. Koufront komt morgen pas aanzetten dus tot die tijd blijft de kans op onweer bestaan (geloof ik?) Zwaarder onweer zal wel niet meer in ontwikkeling komen, maar onweer verwacht ik nog zeker wel de komende uren Staat eigelijk goed uitgelegd in de guidance van het KNMI (zie kansentopic), die code oranje staat er niet voor de grap Het is kwestie van te nowcasten of ze effectief gaan ontstaan de buien en dat is nu gewoon afwachten

Edit: ook morgen nog kansen, dan vooral in het oosten/zuidoosten, pas later het KF en dan zijn de kansen definitief voorbij | Gewijzigd: 19 juli 2017, 20:33 uur, door Sven
Woonplaats: Gouda
Berichten: 976
Lid sinds: 25 mei. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
19 juli 2017, 20:42 uur | Bericht #481264
Op buienradar/lightningmaps etc lijkt t wel alsof de activiteit totaal aant verdwijnen is boven de Benelux, alleen over Duitsland is er activiteit.
Mijn website: http://www.rfgfotografie.nl. Hier vind u alle foto's die ik maakt omtrent incidenten. Maar ook soms omtrent slecht weer of vliegtuigen terug.
Waarom deze advertentie?
Woonplaats: Winsum (Gr)
Berichten: 5
Lid sinds: 19 jul. 2017
19 juli 2017, 20:49 uur | Bericht #481266
Citaat van Herdervriend, woensdag 19 juli 2017, 20:42 uur Op buienradar/lightningmaps etc lijkt t wel alsof de activiteit totaal aant verdwijnen is boven de Benelux, alleen over Duitsland is er activiteit.
Als je bij 'sateliet' kijkt, zie je dat er wel langzaam wat aan het onstaan is vanuit Belgie. Maar of dat activeert etc..  | Gewijzigd: 19 juli 2017, 20:51 uur, door david_groningen
RowanH
Lid
Woonplaats: Winkel, Noord-Holland
Berichten: 104
Lid sinds: 6 mei. 2012
19 juli 2017, 20:51 uur | Bericht #481267
Genoeg CAPE, dus het kan zo uit het niets ontstaan. Dat zal niet de eerste keer zijn
Tatanka
Lid
Woonplaats: Drenthe
Berichten: 5265
Lid sinds: 4 jun. 2011
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
19 juli 2017, 20:57 uur | Bericht #481268
Ik heb genoeg gezien hier overduidelijk het gros is werkelijk waar zo kinderachtig en zeikerig hier. Helaas is deze groep zodanig groter geworden. Dan de groep mensen die hier wat willen leren of nog het geduld op kunnen brengen. Dat er nog wel onweer komt wat ook gewoon kan.

Dat ik bij deze dan ook als onweerkansen poster geen kans zal meer neerzetten. In de toekomst had nog weer een hele update klaar, voor straks de kansen nog. En ook weer voor de kansen van morgen. Maar toen ik dit hier in deze topic zag en ook nota bene in de kansen topic. Heb ik die post liniea meteen in de prullenbak gepleurd.

 Nou zeg ik dat wel eens vaker, maar ik heb nou inmiddels al meer dan coelant over mijn hart gestreken om telkens nog weer terug te komen. Omdat het ook gewoon mijn hobby is, maar het is nou echt klaar hier. Want voor een grote groep zeikerds ga ik daar mij energie niet meer aan verspillen. Krijg op facebook de meest verwenselijk dingen naar me kop en ook hier  Dus daar pas ik voor helaas pindakaas.



Svenne en ik proberen hier meerdere malen te benadrukken dat de onstabiliteit op hoogte nog steeds hier zit. Alleen de forcering ontbreekt nog, die kan blijven ontbreken idd en dan heb je helemaal niks. Maar die kan nog steeds tot in de nacht activeren. Maar er word totaal niet gelezen hier, dus eigenlijks heeft die input totaal geen zin meer. 


Succes er zal wel weer een andere onweerkansen poster komen. Wens hem veel succes hierbij als de kansen zo in de trend van 2017 doorgaan en ook komende jaren. Dan zal deze groep alleen nog maar groter worden. Want de trend is al jaren dat meerdere modellen verschillende beelden tonen. En zoals ik paar dagen terug ook al vermeld heb in kansen algemeen. Ik kan in die 5 jaar de kansen op 1 hand tellen die op een presenteerblaadje er duidelijk in stonden voor een accurrate voorspelling.

TABEE!!!!!!!!!!!!!!!!!! | Gewijzigd: 19 juli 2017, 21:04 uur, door Tatanka
there can be only one
RowanH
Lid
Woonplaats: Winkel, Noord-Holland
Berichten: 104
Lid sinds: 6 mei. 2012
19 juli 2017, 20:57 uur | Bericht #481269
Die bui net boven Le Havre. Misschien dat die nog verder activeert? Die is toch al een tijdje actief en lijkt te groeien
Woonplaats: Winsum (Gr)
Berichten: 5
Lid sinds: 19 jul. 2017
19 juli 2017, 21:08 uur | Bericht #481270
@ Tatanka, 
laat je niet afschrikken door een paar negatievelingen. Er zijn ook heel veel lurkers zoals ik (net geregistgreerd) die jouw berichten zeer waarderen. Ik zou het heel jammer vinden als je hier nu mee stopt.

@ Svenne, 
is het een idee om een post, naast een + ook een - te kunnen geven, net als op Reddit. Dan verdwijnen negatieve reacties bij -5 of -10 ofzo. Misschien lasig te implenmenteren. 

Ik hoop dat jullie je niet laten afschrikken door een paar mensen die zeuren, maar ik begrijp het wel. 
Ik weet zeker dat ik niet alleen voor mijzelf spreek dat ik jullie inzet zeer waardeer. Ga zo door!  | Gewijzigd: 19 juli 2017, 21:08 uur, door david_groningen
Dominik
Lid
Woonplaats: Nijkerk
Berichten: 15
Lid sinds: 4 jul. 2012
19 juli 2017, 21:08 uur | Bericht #481271
Begrijpelijk Tatanka,heel begrijpelijk,wel erg jammer want las je berichtgeving altijd met veel plezier,posten deed ik niet altijd want zoals 
je zelf altijd zegt,het zijn KANSEN en GEEN GARANTIES!
Kres
Lid
Woonplaats: Leusden
Berichten: 387
Lid sinds: 21 jul. 2010
19 juli 2017, 21:17 uur | Bericht #481274
En bedankt negatief zeik volk. Vind het erg jammer dat het zo moet gaan want ik las jouw uiteenzetting graag. Ik begrijp je frustratie erg goed. Je doet er moeite voor en flink ook, en dan krijg je dat deels voor terug. Ik hoop dat je toch ergens over te halen bent. In ieder geval tot zo ver BEDANKT !
Edwin.
Lid
Woonplaats: Zutphen
Berichten: 33
Lid sinds: 11 jan. 2017
19 juli 2017, 21:18 uur | Bericht #481275
Ik waardeer dat soort berichhten juist! Wanneer is het gezeur dan? Wanneer iemand het jammer vindt dat er geen onweer komt? Ik begrijp wel wat er staat, maar vind het altijd jammer als het niet komt, dit jaar vaak, maar begrijp dat het meeste in potentie nog kan komen. laat iedereen tch lekker dingen zeggen zolang je elkaar maar respecteert en niet aanvalt
Edwin.
Lid
Woonplaats: Zutphen
Berichten: 33
Lid sinds: 11 jan. 2017
19 juli 2017, 21:20 uur | Bericht #481276
Sowieso is onweer in het donker natuurlijk wel mooier
Entity
Lid
Woonplaats: Zevenaar
Berichten: 422
Lid sinds: 16 jul. 2007
19 juli 2017, 21:20 uur | Bericht #481277
@ Tatanka 

Ik lees je al jaren, en met veel plezier. Je steekt er enorm veel tijd en energie in en dat waardeer ik enorm.
En ik denk vele met mij. 
Dat er mensen zwaar teleurgesteld zijn nu heeft niks met jouw te maken.
Dat je op FB commentaar krijgt op je uitgebreide voorspelling is wel triest.
Mensen klagen snel ( ik soms ook, dat beken ik )
Neem maar van mij aan, er lezen er meer die je wel dankbaar zijn voor al je kaarten en gedetaileerde uitleg en voorspelling hier.
En hoop dan ook dat je dit blijft doen.

Dat wou ik even gemeld hebben.
  | Gewijzigd: 19 juli 2017, 21:23 uur, door Entity
Zevenaar ( midden - Oost )
Stats 2016 = 2 (30/5)


Stats 2015 = 5
Stats 2014 = 8
Woonplaats: Winsum (Gr)
Berichten: 5
Lid sinds: 19 jul. 2017
19 juli 2017, 21:22 uur | Bericht #481278
Ik vind trouwens het 'gezeur' ook wel wat meevallen. Dat hoort er toch gewoon een beetje bij? Op een enkele figuur na die om 18u al zegt dat het niks meer wordt dan...maar die moet je gewoon niet serieus nemen. 
Tatanka
Lid
Woonplaats: Drenthe
Berichten: 5265
Lid sinds: 4 jun. 2011
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
19 juli 2017, 21:22 uur | Bericht #481279
Voor die groep is het helaas jammer maar dit probleem is al langer. En ik weet ook dat er altijd klagers zijn er mag ook geklaagt worden. Maar het word met de dag agressiever. En dat gaat eigenlijks al met de jaren kansen omhoog die trend, en ook dat svenne en ik regelmatig dingen benadruken. (totaal genegeerd worden door die groep) totaal niet meer voor reden vatbaar dus.

En met het groter worden van de site word dat maar groter en groter, en dan is de koek eigenlijks wel een beetje op want ik steek er echt gigantisch veel werk in ( doe ik helemaal zelf weet ik) maar dan niet meer om telkens onder mijn gezete kansen dit eeuwige gezeik te zien wat groter en groter word.

 
there can be only one
jurrie
Lid
Woonplaats: delfzijl
Berichten: 643
Lid sinds: 17 dec. 2010
19 juli 2017, 21:22 uur | Bericht #481280
Citaat van david_groningen, woensdag 19 juli 2017, 21:08 uur @ Tatanka, 
laat je niet afschrikken door een paar negatievelingen. Er zijn ook heel veel lurkers zoals ik (net geregistgreerd) die jouw berichten zeer waarderen. Ik zou het heel jammer vinden als je hier nu mee stopt.

@ Svenne, 
is het een idee om een post, naast een + ook een - te kunnen geven, net als op Reddit. Dan verdwijnen negatieve reacties bij -5 of -10 ofzo. Misschien lasig te implenmenteren. 

Ik hoop dat jullie je niet laten afschrikken door een paar mensen die zeuren, maar ik begrijp het wel. 
Ik weet zeker dat ik niet alleen voor mijzelf spreek dat ik jullie inzet zeer waardeer. Ga zo door! 

@Tatanka , ik als trouwe kijker ,spring bijna nooit in de topic,s
ben meer een meelezer van jou geweldige verwachtingen en posten op wat er KAN gebeuren
laat je niet door die feestboek of anti o.o ers gek maken
er zijn er 1000den O,O  ers die jou geweldige inzet meer waarderen dan deze 10 onwetende  mannen/vrouwen die puur op jennen uitzijn .
 
en bij deze schrijf/tikken GEEF IK ALLE CREW EN POSTERS  met hun inzet een PLUIM
Tatanka
Lid
Woonplaats: Drenthe
Berichten: 5265
Lid sinds: 4 jun. 2011
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
19 juli 2017, 21:26 uur | Bericht #481281
Citaat van david_groningen, woensdag 19 juli 2017, 21:22 uur Ik vind trouwens het 'gezeur' ook wel wat meevallen. Dat hoort er toch gewoon een beetje bij? Op een enkele figuur na die om 18u al zegt dat het niks meer wordt dan...maar die moet je gewoon niet serieus nemen. 
Ik zal je dan maar niet tonen wat ik prive naar mijn hoofd krijg omdat iemand weer geen onweer heeft gekregen. Tot KK MONGOOL TELKENS MET JE Tyfus kansen in die geest. En zal je de rest besparen, het is meer dan de klagers hier alleen het is het steeds agressiever worden van mensen jegens mensen die kansen posten. Ook bij KNMI,Weeronline etc etc .;)

Ik citeer::::: 
there can be only one
blackbird
Lid
Woonplaats:
Berichten: 84
Lid sinds: 10 jun. 2007
19 juli 2017, 21:28 uur | Bericht #481282
gezellig hier. 
Woonplaats: Hoogezand
Berichten: 14
Lid sinds: 20 mei. 2016
19 juli 2017, 21:30 uur | Bericht #481283
Vind het jammer dat je stopt. Had altijd veel aardigheid aan je berichten. En trek je idd niet te veel aan van die mensen die negatief doen. Er zijn heel veel mensen hier die je berichten wel waarderen. Hoop dat je blijft.
blackbird
Lid
Woonplaats:
Berichten: 84
Lid sinds: 10 jun. 2007
19 juli 2017, 21:33 uur | Bericht #481284
Is er een mogelijkheid om binnen dit forum berichten van bepaalde personen te blokkeren?
Ben de arrogantie van een aantal zat.
Woonplaats: Winsum (Gr)
Berichten: 5
Lid sinds: 19 jul. 2017
19 juli 2017, 21:34 uur | Bericht #481285
Citaat van Tatanka, woensdag 19 juli 2017, 21:26 uur Ik zal je dan maar niet tonen wat ik prive naar mijn hoofd krijg omdat iemand weer geen onweer heeft gekregen. Tot KK MONGOOL TELKENS MET JE Tyfus kansen in die geest. En zal je de rest besparen, het is meer dan de klagers hier alleen het is het steeds agressiever worden van mensen jegens mensen die kansen posten. Ook bij KNMI,Weeronline etc etc .;)

Ik citeer::::: 

Dat is wel erg sneu ja. Maar op 't internet zijn veel trollen die er plezier in hebben om juist dat te doen. Als je stopt, dan hebben zij gewonnen.

Zoals ik al in mijn andere post zei,  het zou mooi zijn als er een technische oplossing zou komen om dat soort figuren te weren van OnweerOnline. Maar ja, ik weet dat dat makkelijk gezegd dan gedaan is. Ik  denk dus aan - tjes kunnen geven aan post's, en als een gebruiker -20 heeft in totaal, dat ie bijvoorbeeld een week niet meer kan posten (of helemaal niet meer). Misschien bestaat er een forum-module voor, die redelijk makkelijk geinplenmenteerd kan worden. 

Anyway, slaap er nog even een nachtje over (hopelijk met veel onweer) voordat je een besluit neemt. 

edit svenne: ik stuur je ff pm | Gewijzigd: 19 juli 2017, 21:37 uur, door Sven
Terug naar boven
Dit topic is gesloten
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.842 topics, welke bij elkaar 448.334 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.574 leden.
Het nieuwste lid is Stormliefhebber787.

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 231 mensen aan het browsen op het forum. 0 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 231, lezen 1 mensen het topic "Duurde even...".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden