Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Dickens, TX; Garza, TX; Kent, TX.

24 Apr 2024 09:25:19

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Coleman, TX; Runnels, TX; Taylor, TX.

24 Apr 2024 04:06:44

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Callahan, TX; Jones, TX; Shackelford, TX; Taylor, TX.

24 Apr 2024 03:18:47

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Callahan, TX; Nolan, TX; Runnels, TX; Taylor, TX.

24 Apr 2024 03:18:47

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Kent, TX.

24 Apr 2024 01:16:54

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Scurry, TX.

24 Apr 2024 01:16:54

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Fisher, TX.

24 Apr 2024 00:56:55

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Garza, TX; Kent, TX.

24 Apr 2024 00:45:51

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Kent, TX.

23 Apr 2024 23:56:54

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Garza, TX; Kent, TX.

23 Apr 2024 23:19:17

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Dickens, TX; Garza, TX; Kent, TX.

23 Apr 2024 23:03:28

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Alger, MI; Marquette, MI.

23 Apr 2024 19:07:37

De kaart KNMI klassieke pluim is bijgewerkt.

23 Apr 2024 17:00:01

De temperatuur bij Dourbes is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

23 Apr 2024 08:58:04

De temperatuur bij Buzenol is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

23 Apr 2024 08:58:03
Actueel
1 / 4

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
1 2 3 4 5 6
Alpenweerman
AWM Moderator
Woonplaats: Termen (Wallis, CH)
Berichten: 1295
Lid sinds: 11 okt. 2010
27 mei 2017, 17:21 uur | Bericht #479940
Citaat van Viktor Peters, zaterdag 27 mei 2017, 17:01 uur Inmiddels is er een hoop onstabiliteit in de maak voor de komende dagen. We hebben vandaag al flinke temperaturen te verduren van op sommige plekken al 32 graden. Morgen wordt een broeierige en bijna windloze zondag die de onstabiliteit nog verder in de hand zal werken. Ik wil namelijk bij niemand de fun van het nowcasten voor vandaag wegnemen maar ik zet zelf mijn geld op maandag in eigenlijk net als toen ik er deze week voor het eerst over begon.

Maandag wordt een heuse hitte piek verwacht met temperaturen die in Limburg zelfs zouden kunnen oplopen tot 35 graden. De onstabiliteit van die dag is dan ook flink hoog en de kans op een trigger is veel prominenter aanwezig. 
Zelf heb ik de verwachting dat maandag 29 mei weleens de eerste bijna landelijke zware onweersdag van 2017 zou kunnen gaan worden.



De kansen voor vandaag waren in mijn optiek sowieso al niet groot (zie ook eerdere bericht geving). Kijk maar een naar de opbouw van de atmosfeer, roge lucht tot op grote hoogtes (RLV aan de grond nu nog 30%) met een "dekseltje" dat inmiddels opgetild is tot op het 700 hPa. Ook de vore en koufront zullen te zwak (forcering) zijn om de nu nog aanwezige cape aan te spreken en daarmee is de kans op onweer klein.




 
Phantasie ist wichtiger als Wissen, denn Wissen ist begrenzt. (Albert Einstein)
Alpenweerman
AWM Moderator
Woonplaats: Termen (Wallis, CH)
Berichten: 1295
Lid sinds: 11 okt. 2010
27 mei 2017, 19:39 uur | Bericht #479944
Ploffers omgeving Brussel! Zou het dan toch nog lukken (zuiden, zuidoosten / Arome)



In de westelijke kustprovincies is het na de windsprong inmiddels afgekoeld ((18 graden nog slechts) | Gewijzigd: 27 mei 2017, 19:40 uur, door Alpenweerman
Phantasie ist wichtiger als Wissen, denn Wissen ist begrenzt. (Albert Einstein)
Waarom deze advertentie?
Woonplaats: Den Haag
Berichten: 1732
Lid sinds: 7 jul. 2012
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
27 mei 2017, 20:13 uur | Bericht #479945
Ben bang dat een dergelijke windsprong maandag roet in het eten gaat gooien.
Woonplaats: Gouda
Berichten: 553
Lid sinds: 17 apr. 2012
27 mei 2017, 21:07 uur | Bericht #479947
Hier nog wat kaartjes met de evenutele risico gebieden voor onweer morgen en maandag.
Morgen zal het vooral het Oosten zijn dat in de prijzen kan vallen maar maandag geldt dit weer meer voor het Westen en Midden van het land. Ouderwets nowcasten als altijd
Aantal onweersdagen 2020
Licht en lullig onweer : 2
Behoorlijk onweer: 1
Zwaar onweer: 1
Sven
Moderator
Woonplaats: Everywhere and Nowhere
Berichten: 6159
Lid sinds: 5 jul. 2011
27 mei 2017, 21:34 uur | Bericht #479948
Die ene bui nabij Luik knalt wel heel lekker door met ongeveer 80 ontladingen/min (soms zelfs meer),  zo zie je maar wat er mogelijk is/was vandaag! Nederlands Limburg krijgt misschijn zijn deel wel nog vandaag!





Edit: KMI geeft code oranje voor deze cel in de provincie Luik


Edit: nog een stukje uit de guidance van het KNMI (ook voor morgen):

Nabij het koufront is een enkele bui mogelijk. Met name komende nacht. Hirlam en Har38 zijn daar het duidelijkst mee. Progtemps laten middelbare onstabiliteit zien. Har36 perst er nog net enkele ontladingen uit, KOUW komt lokaal met 62% kans op onweer. Morgen in het zuidoosten grotere onweerskansen. Beide Harmonies geven veel ontladingen te zien, INDECS komt boven de 80% boven het zuidoosten. CAPE dan mogelijk boven de 2500 J/kg, schering rond 25 kn. Multicells zijn waarschijnlijk. | Gewijzigd: 27 mei 2017, 22:02 uur, door Sven
Woonplaats: Workum
Berichten: 470
Lid sinds: 26 aug. 2014
27 mei 2017, 23:07 uur | Bericht #479950
Estofex voor morgen:


... NE-France, Belgium, Luxembourg and N-/W-Germany ...
A leisurely southbound moving cold front becomes drapped beneath a re-strengthening mid-/upper ridge. Its placement is still uncertain and dependant on the thunderstorm activity from the previous night. However expect the front to stall somewhere within the level area. Strong confluence causes maximized moisture pooling along that boundary with mixed-layer mixing ratios in excess of 12-13 g/kg and BL dewpoints in the upper tens. Though the EML plume advects towards the area of interest, it also weakens betimes. Moderate lapse rates atop that kind of BL moisture offer 1000 - 2000 J/kg MLCAPE. Peak values are forecast over N-CNTRL France with decreasing values to the NE.

The main forcing will be the short-wave over S-Norway/Sweden, moving east and grazing far N-Germany around noon / peak heating. A combination of residual outflow boundaries from the convection of the previous night, the frontal boundary and the grazing short-wave aloft should add enough forcing for CI probably before noon. Further to the W, towards NE-France, any potential source of forcing becomes rather diffuse with more isolated CI. In general an downswing of the activity is forecast during the night as mid-level heights increase.

DLS in this area remains weak with 10 m/s or less but strengthens temporarily to 10-15 m/s towards the Baltic Sea during the passage of the wave (afternoon hours) and offers 15 m/s 0-3 km shear along the front itself.

For Beglium, Luxembourg and N-Germany, the CAPE/shear space supports strong to severe thunderstorms with a few organized multicells possible. Upscale growth into a few smaller clusters is forecast, which move to the E/SE. Large hail and excessive rain is expected with initiating and slow moving storms. A few cold pool driven clusters may be capable of producing swaths with strong to severe wind gusts. Synoptic-wise, the tornado threat should be rather low due to weak background shear, but 150 J/kg LLCAPE and potential interaction of convection with residual outflow boundaries may support an isolated tornado threat as well. 

Latest guidance supports the highest risk for organized DMC over parts of Belgium and W-North Rhine Westphalia, where forecast soundings show CI with 1500-2000 J/kg MLCAPE. We thought about upgrading that part to a small level 2. However, uncertainty of where CI occurs (placement of outflow boundaries and the front itself) and potential early initiation precluded that upgrade for now. Also nocturnal passage of a wind shift adds uncertainties about air mass quality during the start of the day. 

A similar threat exists over NE-France although the coverage will be less than further east. Strong CAPE offsets weak DLS and a level 1 for large hail, excessive rain and isolated severe wind gusts seems reasonable with any developing thunderstorm. The 50% lightning probability area was issued to account for a second risk of thunderstorms during the night from the W/SW.

 
Woonplaats: Workum
Berichten: 470
Lid sinds: 26 aug. 2014
27 mei 2017, 23:57 uur | Bericht #479951
Knmi heeft code geel afgegeven voor Limburg:

In Limburg een enkele onweersbui, mogelijk met hagel en veel regen in korte tijd

In het zuiden van Limburg komt momenteel een enkele plaatselijke onweersbui voor met mogelijk hagel en veel regen in korte tijd. Ook elders in het land neemt de kans op een onweersbui toe vannacht.
Uitgifte: 27/05/2017 23:41 uur LT


 
Woonplaats: Workum
Berichten: 470
Lid sinds: 26 aug. 2014
28 mei 2017, 07:45 uur | Bericht #479973
Stukje van de knmi guidance voor de kansen van vandaag en morgen:

Wind:
Aandachtspunt ligt vooral bij eventuele windstoten bij buien. Afgelopen nacht geen windstoten gemeten maar in een felle bui kan de wind zeer lokaal even uitschieten. Overdag bij convectie in het zuidoosten komt Harm36 zeer lokaal tot 40 kn, gevolg van enige uitwisseling en vooral precipitation loading (downdraft). In de nacht naar maandag en maandag overdag indicatie voor 30 kn in beide Harmonies, vooral als gevolg van verdamping. Overigens zou de wind maandagmiddag achter de windsprong bij de thermische vore weer wat vlagerig kunnen worden (25-30 kn).

Bewolking:
Nabij het koufront velden SC/AC en CB's met basis > 5000 vt. Overdag in het zuidoosten aanhoudend kans op CB's bij het koufront, vanaf vanmiddag ook gevoed vanaf de grond (basis rond 3000 vt) met toppen tot tropopauze (FL450). Houdt eventueel ook rekening met een vermoedelijk uitgeblust CB-cluster dat vanaf Bretagne richting het zuidwesten van de FIR koerst. Maandag kans op enkele CB's met hoge basis, zowel 's nachts als overdag. Nabij het laag dat van Schotland naar Noorwegen trekt sterke indicatie voor ST in de modellen. Deze zou met een noordelijke component in de wind tot aan het noorden van het land kunnen reiken in de nacht naar maandag. Maandag overdag met een zuidelijke component weer noordwaarts verplaatsend.

Neerslag:
Actueel onweersbuien bij het koufront. Multicells met MUCAPE ~1000 J/Kg en effectieve shear ~15 kn. Overdag in het zuidoosten aanhoudend kans op een onweersbui, aan de warme zijde van het koufront is veel CAPE voorradig (orde 1500-2000 J/Kg). Eff. shear neemt ook toe naar 20 kn. Hagelkans neemt duidelijk toe en met een waterinhoud van ~40 mm is ook veel regen in korte tijd mogelijk. Downdraft kan fors uitpakken, maar kans op > 40 kn is niet groot. In het (zuid)westen van de FIR mogelijk een uitgeblust CB-cluster vanuit Frankrijk. In de nacht naar maandag opnieuw kans op een onweersbui vanaf middelbaar niveau. Onstabiliteit neemt dan toe naar 1500-2000 J/Kg met eff. shear rond 20 kn, enkele multicells. Maandag overdag kans op een enkele geisoleerde onweersbui, maar de progtemps ogen erg droog. Mocht er een forse bui ontstaan dan is opnieuw een forse downdraft mogelijk. Hoge CAPE-waarden, echter veel entrainment. Eff. shear blijft in de orde van 20 kn.
Tatanka
Lid
Woonplaats: Drenthe
Berichten: 5265
Lid sinds: 4 jun. 2011
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
28 mei 2017, 07:49 uur | Bericht #479974
Citaat van Haydrion Rayel, zondag 28 mei 2017, 2:57 uur Leuk hoor al die weers voorspellingen en kaarten en whatever, maar het onweert hier nu wel in Rotterdam. Niemand die daar melding van tevoren heeft gemaakt, KNMI ook niet, en ook niets op deze site. Dat is ook waarom ik de berichten niet meer serieus ga nemen. Zo nu en dan lees ik het maar niets is zo onvoorspelbaar als het weer en dat blijkt maar weer. Tatanka .... zag je dit aankomen nu zo vannacht ?
Nee maar ik heb duidelijk in mijn openingspost al gezegt wat er eventueel mogelijk is als de plaatjes wel goed vallen. Alleen al met zoveel onstabiliteit in de atmosfeer is dit al een kans waard. En volgens mij zitten we toch echt hiervoor in een aparte een kansen topic, ik probeer altijd een zo goed mogelijke kans weg te zetten en in de loop dr tijd moeten meer duidelijkheid komen. En die werd voor afgelopen zaterdag op deze zondag niet of nauwlijks getoond.



Volgens mij staat er duidelijk in mijn openings post deze onzekerheden beschreven ook het is notabene het eerste wat je leest.http://www.onweer-online.nl/forum/topic/44930/onweerskansen-za-27-tm-ma-29-mei-2017/#message479908


Voorwoord:
Het is weer tijd voor een apart topic het zijn kleine kansen in eerste instantie maar wel allen met potentie tot (zwaar) onweer, later in de periode worden ze wat groter. Waarvan ze op alle kans dagen op verschillende manieren,een bepaalde manier van tgenwerking van de buien hebben. Zij het door windrichtingen onderin, het ontbreken van triggers,convectietemperatuur etc etc. Dit kan nog per kans verbeteren, gelijkwaardig blijven of zelfs nog minder worden. Zoals gezegd kleine kansen dus in eerste instantie. En dit zal in de komende dagen meer duidelijk moeten worden. Maar aangezien modellen toch min of meer forse Cape hebben staan. En van tijd tot tijd het scherings-gewijs ook best wel oploopt.  Zijn eventuele buien ook meteen fors als de plaatjes helemaal goed vallen, of slechts deels al. 

Maar goed geen 1 model toonde niet of vrijwel niet die trigger. En helaas is die ook niet duidelijk geworden dus. Kan moeilijk iets posten wat er niet staat he. 


Geloof me dan waren jullie hier op de site de eersten die het geweten hadden.

Misschien ontgaat het je dat dit een site is met mensen die dit als hobby hebben, en hier niks maar dan ook niks verplicht is. Dus als ik niet met dingen kom is dat omdat ik een Prive leven heb. Ik probeer tijdens onweersdagen zoveel mogelijk hier te zijn. Vannacht is die trigger er toch bijgekomen maar toen lag ik al Heeeeeeeeeeeeerlijk in mijn nest. 

Ook is dit topic vrij voor andere leden die het wel zien, als ik geen tijd heeft of een andere kansen poster dan word dat hier allemaal uitgebreid besproken. Maar ja ook die hebben een prive leven he en zijn niks verplicht.

  | Gewijzigd: 28 mei 2017, 07:55 uur, door Tatanka
there can be only one
Woonplaats:
Berichten: 363
Lid sinds: 9 dec. 2011
28 mei 2017, 08:06 uur | Bericht #479975
Ik ben iig wel blij met het onverwachte regen hoor, het was erg droog..toch leuk zo'n verassing!! Alleen heb ik er helaas niks van meegekregen. Hoe staat het eigenlijk voor morgen? Voor de provincie groningen, heb de weersites allemaal wat bekeken maar zie dat het meest voor het zuid oosten is..ik hoop eigenlijk nog op een bak regen ook
Tatanka
Lid
Woonplaats: Drenthe
Berichten: 5265
Lid sinds: 4 jun. 2011
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
28 mei 2017, 09:11 uur | Bericht #479976
Onweerkans van vandaag en komende nacht!!.


1 van de betere cellen die vanmorgen vroeg bij mij langs ging. De cell die los ging boven me heb ik nog bijna een een kwartier in door geslapen, toen er een dikke knal was. Bui ging rap en heb daar met me suffe kop..ook gewoon even van genoten met een peuk. Aangezien het al tegen 5 uur was gewacht op fraaie structuren en die zaten er wel degelijk op.

Voorwoord

Wakker worden met dikke dreunen een verassing toch wel, maar ook niet geheel. Ik heb deze kans immers wegezet onder veel onstabilteit met onduidelijke trigger of triggers die te zwak waren.Als de modellen dan ieder zijn eigen willetje hebben dan is het al zeer lastig. In theorie zal het overal wel raak kunnen zijn. Maar 1 ding is wel duidelijk als ze dr zijn dan zijn ze fors en das was ook wel te merken veel bliksem en neerslag vannacht,

Onweerkansen vandaag en komende nacht 28 op 29mei
Nou ja de onweerkansen van vandaag eigenlijks lopen ze al. Gisteren ook nog even naar een voetbal feestje geweest. Dus echt me dr in verdiept heb ik me niet. Ik heb nou net tijdens het nagenieten even bekeken wat er eventueel allemaal mogelijk is.

Vandaag lekker nowcasten accent zal vooral op Belgie centraal en oostelijk liggen. En voor Nederland Brabant. en gans Limburg. Later nog mogelijk op meer delen maar denk dat de grens beetje onder de grote rivieren blijft. Dit kan nog even een uurtje doorgaan mischien iets langer maar als ik de sat bekijk is er straks eerst even ruimte voor flinke opklaringen en daarbij ook opwarming. Er komt dus meer vocht in de lucht en meer onstabilteit in zeer korte tijd. En dat kan dan de opmaak zijn voor nog forsere cellen. Ook vrijwel weer in de bovengenoemde regio's. Met veel randverschijnselen kan grote hagel opzitten 2-4cm. Veel bliksemactiviteit windstoten van 75/90 km/u

Aandachtspunt is later vanmiddag vanavond vanacht. Als er vanuit frankrijk een Mcs ons een bezoekje gaat brengen mogelijk. Dat Proces is zich nou al aan het opbouwen bij golf van Biskaje. Eens kijken wat die vandaag nog aan onstabiliteit onderweg kan meepakken.


Ik wens ieder een fijne zondag... doe nog even de ogen dicht 4 uur is me iets te vroeg. Mochtener significante dingen gebeuren omtrent de kans dan meld ik ze later vandaag zeker.

  | Gewijzigd: 28 mei 2017, 09:28 uur, door Tatanka
there can be only one
Sven
Moderator
Woonplaats: Everywhere and Nowhere
Berichten: 6159
Lid sinds: 5 jul. 2011
28 mei 2017, 13:25 uur | Bericht #479985
Waarschuwing KMI voor vandaag:

Sven
Moderator
Woonplaats: Everywhere and Nowhere
Berichten: 6159
Lid sinds: 5 jul. 2011
28 mei 2017, 15:42 uur | Bericht #479991
Ten oosten van Luik boven de Hoge Venen is het ondertussen goed prijs:


Tatanka
Lid
Woonplaats: Drenthe
Berichten: 5265
Lid sinds: 4 jun. 2011
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
28 mei 2017, 18:13 uur | Bericht #479999
Inmiddels is de opbouw begonnen voor de nachtelijke complexen. In West-Frankrijk eigenlijks is dit proces al lang aan de gang. Alleen het front komt nou dichterbij. (De trigger is dt en die begint nou te lopen) Hier zijn al wat meer modellen over eensgezind allemaal grote clusters met onweers buien (MCS). Een enkel model toont zelfs meerdere aankomende nacht. Het zou mooi zijn maar 1 goeie zal al zeer fraai zijn. De ene laat het wat meer over uk trekken de andere knalt er later vanavond/vanacht via het zuidwesten binnen duimen maar.!!


De buien die je hier ziet gaan straks nog over het warme grotere omgeving Bordeaux die liggen nou klaar in Golf van Biskaje. Onder aangegeven op de kaart.https://www.lightningmaps.org/#y=46.0293;x=-1.3121;z=7;t=3;m=sat;r=0;s=201;o=0;b=0.00;n=0;d=2;dl=2;dc=0;ra=1;


Hier het gebied waar de oostelijke celllen straks over gaan die nou zee. Het 1 en ander zal ook nog dichterbij kunnen onstaan, Eerlijk gezegt ziet het qua opbouw en gewoon goed uit. Stevige cellen die straks ontstaan en gaan clusteren tot nachtcomplexen.


Model Arome maak het wel heel bont en komt met meerdere complexen en ziet er goed uit voor Benelux. Komt zelfs met meerdere Mcs' clusters, gezien de onstabiliteit is dit zeker niet ondenkbaar. Maar vooralsnog even met een korreltje zout. Op meerdere weersites is men hier al lyrisch over.

Hij mag van mij uitkomen in iedergeval.



  | Gewijzigd: 28 mei 2017, 18:45 uur, door Tatanka
there can be only one
Kres
Lid
Woonplaats: Leusden
Berichten: 387
Lid sinds: 21 jul. 2010
28 mei 2017, 18:43 uur | Bericht #480000
This could be the one. Neem aan dat er echt geen enkele tijdstip aan te verbinden valt ... Enorm de radar in de gaten houden.
Stewart
Lid
Woonplaats: Arnhem
Berichten: 57
Lid sinds: 14 feb. 2013
28 mei 2017, 19:54 uur | Bericht #480001
This could be the one. Neem aan dat er echt geen enkele tijdstip aan te verbinden valt ... Enorm de radar in de gaten houden. Ik lees dat het MCS vanuit Frankrijk naar NNO zal gaan bewegen, juist richting het zuidoosten van Engeland.

edit svenne: alles staat duidelijk uitgelegd in de post van Tatanka hierboven.
  | Gewijzigd: 28 mei 2017, 20:06 uur, door Sven
Jenss
Moderator
Woonplaats: mechelen(belgie)
Berichten: 2921
Lid sinds: 7 jun. 2011
28 mei 2017, 20:16 uur | Bericht #480002
Citaat van Stewart, zondag 28 mei 2017, 19:54 uur This could be the one. Neem aan dat er echt geen enkele tijdstip aan te verbinden valt ... Enorm de radar in de gaten houden. Ik lees dat het MCS vanuit Frankrijk naar NNO zal gaan bewegen, juist richting het zuidoosten van Engeland.

edit svenne: alles staat duidelijk uitgelegd in de post van Tatanka hierboven.
 

Je ziet nu toch duidelijk dat het indraait, een deel zal idd richting Engeland gaan maar een deel waarschijnlijk ook in onze richting, en dan is het nowcasten hoe actief, hoe ver, etc het komt.


 
Woonplaats: Den Haag
Berichten: 1732
Lid sinds: 7 jul. 2012
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
28 mei 2017, 21:04 uur | Bericht #480004
Gelukkig ben ik morgen vrij. Kan ik de hele nacht nowcasten.
Thijs.
Moderator
Woonplaats: Wageningen
Berichten: 2564
Lid sinds: 29 mrt. 2016
28 mei 2017, 21:29 uur | Bericht #480005
Door de ontladingen de bui niet meer zien:

Daar, onder die circels, is een flinke jongen ontstaan, nu afwachten hoe dit zich gaat verplaatsen..
Eerder W. in t Erland (Winterland)
Woonplaats: hardenberg
Berichten: 17
Lid sinds: 16 aug. 2012
28 mei 2017, 21:33 uur | Bericht #480006
Hoop net zo'n vuurwerk als afgelopen nacht!!
Terug naar boven
1 2 3 4 5 6
Dit topic is gesloten
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.853 topics, welke bij elkaar 448.363 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.579 leden.
Het nieuwste lid is philip.beuckels@gmail.com.

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 146 mensen aan het browsen op het forum. 1 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 146, lezen 5 mensen het topic "Wat was je heftigste onweer?".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden