Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Alger, MI; Marquette, MI.

23 Apr 2024 19:07:37

De kaart KNMI klassieke pluim is bijgewerkt.

23 Apr 2024 17:00:01

De temperatuur bij Dourbes is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

23 Apr 2024 08:58:04

De temperatuur bij Buzenol is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

23 Apr 2024 08:58:03

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Gage, NE; Jefferson, NE; Saline, NE.

23 Apr 2024 07:21:42

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Gage, NE; Pawnee, NE.

23 Apr 2024 07:00:53

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Dawson, MT; Garfield, MT; McCone, MT; Prairie, MT; Valley, MT.

23 Apr 2024 01:11:40

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Dawson, MT; McCone, MT; Richland, MT; Roosevelt, MT; Valley, MT.

23 Apr 2024 00:17:24

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Garfield, MT; McCone, MT; Valley, MT.

22 Apr 2024 23:03:37

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Daniels, MT; McCone, MT; Roosevelt, MT; Valley, MT.

22 Apr 2024 23:03:37

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Dawson, MT; Garfield, MT; McCone, MT; Richland, MT; Roosevelt, MT; Valley, MT.

22 Apr 2024 21:33:31

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Dawson, MT; McCone, MT; Richland, MT; Roosevelt, MT.

22 Apr 2024 21:04:01

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Hoke, NC; Moore, NC.

22 Apr 2024 07:46:27

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Hoke, NC; Moore, NC; Scotland, NC.

22 Apr 2024 07:46:26

De kaart KNMI klassieke pluim is bijgewerkt.

22 Apr 2024 05:00:00
Actueel
1 / 4

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
Woonplaats: Arnhem
Berichten: 286
Lid sinds: 27 mei. 2007
22 augustus 2009, 09:33 uur | Bericht #48850
Iedereen zal het er over eens zijn dat onweer iets is dat je moet meemaken. Elke film of geluidsopname, hoe mooi ook, is daar meestal een zwakke afspiegeling van. Het is eigenlijk net als met muziek: de cd of dvd kan het lijfelijk bij een concert aanwezig zijn nooit adequaat vervangen. Maar er zijn gevallen, zij het slechts zeer weinige, waarin opnames de realiteit zeer dicht benaderen. Een hoogst imposant voorbeeld hiervan zijn de werkelijk spectaculaire geluidsopnames die de in de Amerikaanse staat nabij de stad Tampa (midden west Florida) woonachtige Michael Oster van onweersbuien heeft vervaardigd die daar gedurende het regenseizoen (periode juni-september) meestal om iedere dag zo niet dagelijks plaatsvinden. Het zijn de beste en meest realistische opnames van onweer ooit gemaakt, zonder mixage met muziek e.d. Alleen maar onweer, en hoe! Er zijn tot nu toe 3 afleveringen verschenen: (1) 'Suburban Thunder' (2) 'Thunderstorms 2006' en (3) 'Thunderstorms 2007'. Vooral de twee laatstgenoemde producties grenzen aan het ongelooflijke: de donderslagen in alle soorten en maten - van knallend, dreunend, hoog-knetterend tot en met diep (met voor wie goede spaekers en al dan niet een subwoofer heeft de duidelijk hoorbare en de voor onweer zo karakteristieke subsonische geluidsfrequenties) komen vaak bijna beangstigend reel uit de speakers (oppassen dat men de speakers niet opblaast!). De cd's zijn niet in de winkel verkrijgbaar maar online via website: www.f7sound.com. Als jullie Michael Oster mochten mailen om te bestellen, vergeet dan vooral niet mijn hartelijke groeten te doen. Veel plezier bij het luisteren. Ik ben benieuwd naar jullie eventuele reacties.
Woonplaats: Arnhem
Berichten: 286
Lid sinds: 27 mei. 2007
22 augustus 2009, 21:49 uur | Bericht #48948
Zal ik in het vervolg doen.
Ben natuurlijk benieuwd naar jouw opnames.
Waarom deze advertentie?
talkyr86
Lid
Woonplaats: Apeldoorn
Berichten: 4311
Lid sinds: 7 aug. 2008
22 augustus 2009, 22:20 uur | Bericht #48950
Citaat van Maarten Brandt, zaterdag 22 augustus 2009, 21:49 uur Zal ik in het vervolg doen.
Ben natuurlijk benieuwd naar jouw opnames.

Natuurlijk niet van hoogwaardige kwaliteit maar wel leuk voor persoonlijk gebruik van mij
Als je het een keer wilt horen kan ik het wel opsturen.
Debbieke
Lid
Woonplaats: knesselare. oost-vlaanderen belgië
Berichten: 8924
Lid sinds: 7 aug. 2008
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
23 augustus 2009, 00:22 uur | Bericht #48965
ja er zijn geluidsfragmenten beschikbaar op het internet kan je gewoon even kijken youtube.
moet je wel je ogen voor dichtdoen en een koptelefoon opzetten.
ik had nu toevallig nog zo een fragmentje tussen mijn favorieten staan. geen onweer maar je zit hier bij de kapper. gewoon om even een indrukje te geven. hier is de virtual haircut. niet vergeten ogen dichtdoen en de koptelefoon (anders werkt het niet) opzetten en genieten

vitual haircut
Mijn twitter: https://twitter.com/#!/debbietje128
Onweersdagen: 0
Woonplaats: Arnhem
Berichten: 286
Lid sinds: 27 mei. 2007
23 augustus 2009, 09:27 uur | Bericht #48976
Citaat van debbieke, zaterdag 22 augustus 2009, 23:22 uur ja er zijn geluidsfragmenten beschikbaar op het internet kan je gewoon even kijken youtube.
moet je wel je ogen voor dichtdoen en een koptelefoon opzetten.
ik had nu toevallig nog zo een fragmentje tussen mijn favorieten staan. geen onweer maar je zit hier bij de kapper. gewoon om even een indrukje te geven. hier is de virtual haircut. niet vergeten ogen dichtdoen en de koptelefoon (anders werkt het niet) opzetten en genieten

vitual haircut


Schitterende geluidskwaliteit, zeker voor een computer.
Waren ale Youtube onweersfilms maar van die kwaliteit (een enkele komt in de buurt, zoals die mooie donderslag uit Woerden van het filmpje op onze site).
Nog even wat die Amerikaanse cd's betreft: je kunt ze inderdaad ook downloaden, maar dan is het geluid toch al te gecomprimeerd om de gelaagde kwaliteit van de donderslagen te kunnen horen.
Om er echt uit te kunnen halen wat er in zit, moet je de oorspronkelijke cd's bestellen en op een topinstallatie afspelen (dan wel met een goede hoofdtelefoon beluisteren) en je weet niet wat je hoort.
Nog even in verband met de leesbaarheid van mijn startmail, de website is:
www.f7sound.com
talkyr86
Lid
Woonplaats: Apeldoorn
Berichten: 4311
Lid sinds: 7 aug. 2008
23 augustus 2009, 09:48 uur | Bericht #48977
Eerder heeft iemand nog mooi opnames gepost hier.
http://forum.onweer-online.nl/index.php?sh...;hl=holofonisch
De moeite waard, want het klinkt erg goed.
Woonplaats: Arnhem
Berichten: 286
Lid sinds: 27 mei. 2007
23 augustus 2009, 09:58 uur | Bericht #48983
Inderdaad heel indrukwekkend.
Hiervan zou je een surroundversie moeten maken!
En dan via een dergelijke installatie afspelen!
Terug naar boven
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.853 topics, welke bij elkaar 448.359 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.579 leden.
Het nieuwste lid is philip.beuckels@gmail.com.

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 111 mensen aan het browsen op het forum. 1 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 111, lezen 3 mensen het topic "Foto's/Video's onweer en extreem weer".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden