Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Dickens, TX; Garza, TX; Kent, TX.

24 Apr 2024 09:25:19

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Coleman, TX; Runnels, TX; Taylor, TX.

24 Apr 2024 04:06:44

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Callahan, TX; Jones, TX; Shackelford, TX; Taylor, TX.

24 Apr 2024 03:18:47

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Callahan, TX; Nolan, TX; Runnels, TX; Taylor, TX.

24 Apr 2024 03:18:47

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Kent, TX.

24 Apr 2024 01:16:54

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Scurry, TX.

24 Apr 2024 01:16:54

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Fisher, TX.

24 Apr 2024 00:56:55

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Garza, TX; Kent, TX.

24 Apr 2024 00:45:51

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Kent, TX.

23 Apr 2024 23:56:54

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Garza, TX; Kent, TX.

23 Apr 2024 23:19:17

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Dickens, TX; Garza, TX; Kent, TX.

23 Apr 2024 23:03:28

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Alger, MI; Marquette, MI.

23 Apr 2024 19:07:37

De kaart KNMI klassieke pluim is bijgewerkt.

23 Apr 2024 17:00:01

De temperatuur bij Dourbes is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

23 Apr 2024 08:58:04

De temperatuur bij Buzenol is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

23 Apr 2024 08:58:03
Actueel
1 / 4

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
1 2 3
Tyshane
Lid
Woonplaats: Noordoost veluwe
Berichten: 8824
Lid sinds: 25 mei. 2009
20 juli 2010, 23:39 uur | Bericht #142061
Citaat van Han, dinsdag 20 juli 2010, 16:03 uur Zoals met alle angsten is de angst voor onweer een irreële angst.
De kans dat je iets overkomt door onweer of bliksem is gering.
Het is nooit 100% uit te sluiten dat er iets gebeurd maar dat is met alles zo.

Ik snap wat je bedoelt hoor, maar ben het er niet helemaal mee eens. Niet elke angst is irreëel namelijk.

Tevens is de kans op narigheid bij onweer sterk afhankelijk van hoe je ermee omgaat. Bliksem is wel degelijk zeer gevaarlijk en of de kans gering is hangt dus in grote mate af van je gedrag.

Hoe dan ook, niet bang zijn, maar wel voorzichtig!
EdwardvG
Lid
Woonplaats: Dalfsen
Berichten: 278
Lid sinds: 5 jul. 2010
21 juli 2010, 00:14 uur | Bericht #142071
Ik ben gelukkig niet bang voor onweer, nooit geweest ook, ik vind het een prachtig natuurverschijnsel, het enige probleem is omdat ik er niet bang voor ben slaap ik er ook altijd doorheen Heb nu ook afgesproken dat ik wakker wordt gemaakt als het mooi dichtbij flitst, laatst was er een inslag echt vlak bij ons, trouwens niet 1 maar meerdere en iedereen van ons gezin liep op de gang te praten en bang te zijn en ik sliep er gewoon doorheen
Wij hebben overigens thuis al 2x een blikseminslag gehad, 1x 's nachts rond half1 maar dat was begin januari, niets gehoord, niets gezien en in 1x felle flits en harde knal. Ik lag in bed, leek net of mijn matras kippenvel kreeg Je voelde er echt een bepaalde lading doorheen trekken, en de 2ex was overdag, het sloeg in terwijl mijn zus achter de computer zat en ik zat op de bank, ik zo nee het is niet ingeslagen, direct een boze moeder en zus Die zich natuurlijk weer lam waren geschrokken
Nee ik kan er echt heel erg van genieten, helemaal als het een mooie flits is met een ongelooflijke diepe rommel of een knetter die keihard is, echt genieten
Ik denk ook dat je het gewoon moet relativeren, wat is nou eigenlijk de kans dat er wat mis gaat? Als je er verantwoord mee omgaat is de kans echt heel klein dat er wat misgaat.

Waarom deze advertentie?
Sunrise
Lid
Woonplaats: Harkema ( frl )
Berichten: 658
Lid sinds: 1 jun. 2008
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
21 juli 2010, 13:32 uur | Bericht #142179
Het is wel fijn om te lezen dat er veel meer mensen zijn met deze fobie. Mijn angst is met de jaren ook minder geworden maar bepaalt nog wel mijn doen en laten. Ik durf nu wel 'snachts ernaar te kijken mits het in de verte is. Ik zit als het onweer dichtbij is het liefst in de badkamer ( dan zie ik niks). De knallen daar raak ik al wat aan gewend, behalve de harde knetters dichtbij doen me toch altijd schrikken. Buienradar en O-O helpen me wel. Ik vlucht nu niet meer weg als er onweer voorspelt wordt. 9 van de 10 keer trekt het hierlangs dus kan ik dat hier mooi volgen en rustig thuis blijven.
T-inus
Lid
Woonplaats: Budel (tussen Eindhoven en Weert)
Berichten: 329
Lid sinds: 21 aug. 2009
21 juli 2010, 13:54 uur | Bericht #142183
Citaat van Han, dinsdag 20 juli 2010, 21:47 uur Een auto is veilig omdat het metaal als een kooi van Faraday fungeert.
Een cabrio heeft echter geen gesloten metalen dak, alleen misschien een strip of balk van metaal. Dat is onvoldoende om een kooi van Faraday te vormen. Een cabrio is dus niet veilig.
Er zijn uitzonderingen, er zijn autofabrikanten die metaal in het kunststof cabriodak verwerken zodat er wel een kooi gevormd kan worden. Dat zou je dus eerst goed moeten navragen of jouw auto dat ook heeft.

Op Youtube kun je wel filmpjes vinden die laten zien wat het principe van de kooi van Faraday is.
Zoals je ziet ben je in een kooi volkomen veilig.
Zie dit filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=Zi4kXgDBFhw


Weer wat geleerd, ik dacht dat het juist gevaarlijk was om in de wagen te zitten!

Kunt dus beter in je wagen zitten en naar 't onweer kijken en je camera met afstand bediening aansturen dan buiten te staan met je camera en statief
www.martijnvantongeren.nl
Debbieke
Lid
Woonplaats: knesselare. oost-vlaanderen belgië
Berichten: 8924
Lid sinds: 7 aug. 2008
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
21 juli 2010, 13:56 uur | Bericht #142184
ook ik was als de dood voor onweer. mede doordat de ouders me er echt bang voor maakten....
sinds ik onweer-online ontdekt heb is dit gelukkig bijna allemaal goedgekomen.
ik maak zelfs filmpjes (pas begonnen) en foto's nemen doe ik enkel van de aankomende bui of net erachter.
nu ben ik enkel nog bang als het s'nachts hevig onweert en ik alleen ben dan
Mijn twitter: https://twitter.com/#!/debbietje128
Onweersdagen: 0
Perry88
Lid
Woonplaats: Mariaheide (Veghel)
Berichten: 9
Lid sinds: 23 aug. 2009
21 juli 2010, 16:52 uur | Bericht #142238
Citaat van Han, dinsdag 20 juli 2010, 21:47 uur Een auto is veilig omdat het metaal als een kooi van Faraday fungeert.
Een cabrio heeft echter geen gesloten metalen dak, alleen misschien een strip of balk van metaal. Dat is onvoldoende om een kooi van Faraday te vormen. Een cabrio is dus niet veilig.
Er zijn uitzonderingen, er zijn autofabrikanten die metaal in het kunststof cabriodak verwerken zodat er wel een kooi gevormd kan worden. Dat zou je dus eerst goed moeten navragen of jouw auto dat ook heeft.

Op Youtube kun je wel filmpjes vinden die laten zien wat het principe van de kooi van Faraday is.
Zoals je ziet ben je in een kooi volkomen veilig.
Zie dit filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=Zi4kXgDBFhw


Hoi, dit is voor mij de eerste keer dat ik iets van me laat horen op o-o.
Ik ben ook altijd heel bang geweest toen ik klein was en dat is nu een heel stuk minder, maar door een paar ervaringen, zoals bijvoorbeeld een bolbliksem inslag op 20/25 meter van ons vandaan op een camping aan het gardameer in Italië e.d. vind ik het toch nogsteeds een heel klein beetje eng maar sinds een paar jaar kan ik er van de andere kant ook niet mee stoppen om er naar te kijke en de radars in de gaten te houden met de hoop op onweer, dus ik vind het ook voort heel mooi om het te zien en intressant om erover te lezen enzo. En ik houd nu al een jaar ofzo deze site in de gaten om alle mooie filmpjes en foto's te bekijke e.d.

Maar wat ik eigenlijk wilde zeggen of eigenlijk vragen is of jullie voor het volgende een verklaring hebben?
Ik zag dat jullie het over het feit onweer en auto's hadden en nu is hier (in Veghel weleenswaar, maar dit is om de hoek en de plek waar het gebeurde is dus ook heel dichtbij) precies een week geleden de bliksem ingeslagen op een auto die aan het rijden was en meteen na de inslag kwam er rook onder de motorkap vandaan en vrijwel meteen vloog de auto in brand en de bestuurder is nog net op tijd weg kunnen komen!
Hier is een link naar het bericht van onze regionale nieuwssite:
http://veghel.kliknieuws.nl/nieuws/106097/...a-blikseminslag

Nu is mijn vraag of iemand een idee heeft hoe dit zou kunnen komen?
Ben best benieuwd.


Groeten Perry
Tyshane
Lid
Woonplaats: Noordoost veluwe
Berichten: 8824
Lid sinds: 25 mei. 2009
21 juli 2010, 17:12 uur | Bericht #142242
Citaat van Perry88, woensdag 21 juli 2010, 16:52 uur Nu is mijn vraag of iemand een idee heeft hoe dit zou kunnen komen?
Ben best benieuwd.

Ik weet niet exact hoe dat zit, maar denk het volgende: het is niet zo dat de bliksem niet kan inslaan in 'n auto. Het gaat er juist om dat je in 'n auto veilig bent voor de bliksem vanwege de kooi van Faraday. Het kan dus wel inslaan, maar je hebt er in de auto geen last van.

Aan de buitenkant van de auto kan er, als gevolg van een inslag, wel brand ontstaan lijkt me, dit door eventuele schade in combi met de hitte. Als inzittende kan dat vervolgens natuurlijk weer gevaarlijk worden, maar dan niet als direct gevolg van de inslag maar indirect...
bikkel
Lid
Woonplaats: Noord-Holland
Berichten: 317
Lid sinds: 30 jul. 2006
21 juli 2010, 20:26 uur | Bericht #142287
Citaat van Han, dinsdag 20 juli 2010, 20:47 uur Een auto is veilig omdat het metaal als een kooi van Faraday fungeert.
Een cabrio heeft echter geen gesloten metalen dak, alleen misschien een strip of balk van metaal. Dat is onvoldoende om een kooi van Faraday te vormen. Een cabrio is dus niet veilig.
Er zijn uitzonderingen, er zijn autofabrikanten die metaal in het kunststof cabriodak verwerken zodat er wel een kooi gevormd kan worden. Dat zou je dus eerst goed moeten navragen of jouw auto dat ook heeft.

Op Youtube kun je wel filmpjes vinden die laten zien wat het principe van de kooi van Faraday is.
Zoals je ziet ben je in een kooi volkomen veilig.
Zie dit filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=Zi4kXgDBFhw

dank voor de uitleg en filmpje, alleen daarom is dit al een geweldige site.
ga dan zeker NIET in de cabrio onweer kijken doe dat dan wel gewoon lekker thuis.
en ik heb geen stalen plaat/construktie beestje is al 15 jaar oud.golf 3 met linnen dak
Heerhugowaard
flaskk
Lid
Woonplaats: Aalten (oosten)
Berichten: 167
Lid sinds: 8 jun. 2009
21 juli 2010, 20:51 uur | Bericht #142295
5 jaar geleden had ik wel wat last van onweer fobie (snachts alleen fietsen in een flinke onweer's bui), nu is het anders om wil graag naar buiten om het mooie weer te bekijken. Onweer klinkt altijd heel gevaarlijk, en je moet het niet onderschatten maar zoals velen zeggen je heb 50x meer kans om morgen plat gereden te worden door een vrachtauto.
pietjelol
Lid
Woonplaats: Hoorn
Berichten: 1511
Lid sinds: 6 apr. 2009
21 juli 2010, 21:32 uur | Bericht #142303
heb ik effe mazzel dat mijn ouders er nooit bang voor zijn geweest ze vinden het zelfs mooi

Han
Lid
Woonplaats: Ermelo
Berichten: 816
Lid sinds: 8 feb. 2007
21 juli 2010, 23:50 uur | Bericht #142347
Citaat van Twister, woensdag 21 juli 2010, 17:12 uur Ik weet niet exact hoe dat zit, maar denk het volgende: het is niet zo dat de bliksem niet kan inslaan in 'n auto. Het gaat er juist om dat je in 'n auto veilig bent voor de bliksem vanwege de kooi van Faraday. Het kan dus wel inslaan, maar je hebt er in de auto geen last van.

Aan de buitenkant van de auto kan er, als gevolg van een inslag, wel brand ontstaan lijkt me, dit door eventuele schade in combi met de hitte. Als inzittende kan dat vervolgens natuurlijk weer gevaarlijk worden, maar dan niet als direct gevolg van de inslag maar indirect...


Precies. De bliksem kan dus wel inslaan en schade veroorzaken aan de auto maar de bestuurder/ster blijft ongedeerd. Dat wil zeggen ongedeerd door de bliksem, de bijkomende schade zoals het in brand vliegen van de auto kan wel. De elektronica, bedrading e.d. kan wel stuk gaan (kortsluiting, vonken en dus brand vanwege de aanwezige brandbare stoffen). Maar goed, beter de auto stuk dan de inzittenden met verwondingen of dood.

QUOTE(Twister @ Jul 20 2010, 23:39) <{POST_SNAPBACK}>
Ik snap wat je bedoelt hoor, maar ben het er niet helemaal mee eens. Niet elke angst is irreëel namelijk.

Tevens is de kans op narigheid bij onweer sterk afhankelijk van hoe je ermee omgaat. Bliksem is wel degelijk zeer gevaarlijk en of de kans gering is hangt dus in grote mate af van je gedrag.

Hoe dan ook, niet bang zijn, maar wel voorzichtig!


Jawel de angst (ook voor onweer) is wel irreëel. Angst en fobie zal niets aan de situatie veranderen. Onweer blijf immers onweer en gaat echt niet weg omdat je angstig bent.
Dat wil niet zeggen dat je dan nonchalant en onvoorzichtig moet zijn. Zeker niet. Je moet op je hoede zijn en verstandig omgaan met onweer. Voorzorgsmaatregelen nemen is dus prima. Je moet dus met gezond verstand risico's inschatten maar dat heeft niets te maken met angst maar met inzicht.
Je steekt ook niet zomaar de straat over zonder naar links of recht te kijken.
| Gewijzigd: 21 juli 2010, 23:55 uur, door Han
Tyshane
Lid
Woonplaats: Noordoost veluwe
Berichten: 8824
Lid sinds: 25 mei. 2009
22 juli 2010, 00:15 uur | Bericht #142351
Citaat van Han, woensdag 21 juli 2010, 23:50 uur Jawel de angst (ook voor onweer) is wel irreëel.
Ik bedoelde dat angst niet altijd irreëel is. Normaliter spreek je van een irreële angst als er wel stress en spanning (dus angst) ontstaat, maar dat er niet of nauwelijks sprake is van een bedreigende situatie. Omgekeerd kan angst dus wel degelijk reëel zijn indien een bedreigende situatie zich voordoet.
onweeer
Lid
Woonplaats: heeten
Berichten: 1066
Lid sinds: 22 nov. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
22 juli 2010, 19:45 uur | Bericht #142474
Ik was als klein kind ook heel bang voor onweer maar nu kan ik niet wachten op het volgende onweer
Onweer spotten natuurlijk ;)Sneeuw is BAD
Woonplaats:
Berichten: 2713
Lid sinds: 11 mrt. 2010
22 juli 2010, 19:49 uur | Bericht #142475
Citaat van onweeer, donderdag 22 juli 2010, 18:45 uur Ik was als klein kind ook heel bang voor onweer maar nu kan ik niet wachten op het volgende onweer


heb ik ook last van LOL
Woonplaats:
Berichten: 1
Lid sinds: 5 sep. 2010
5 september 2010, 21:31 uur | Bericht #152414
Hallo allemaal,
Ik ben net nieuw op dit forum en ben op zoek naar tips over het volgende. Ik heb een dochter van 8 jaar die sinds afgelopen zomer erg bang is voor onweer. Is niet erg, snap ik en daar wil ik haar ook bij helpen. Het probleem is echter dat ze vaak bij het naar bed gaan zich in haar hoofd haalt dat het wel eens kan gaan onweren. Om vervolgens ontelbare keren van haar bed af te komen en zich zo overstuur maakt dat het to overgeven aantoe gaat. We hebben alles al geprobeerd, begrip tonen, even tv kijken en weer naar bed, rustig praten, negeren, boos worden. Dit gebeurt namelijk ook vaak op avonden met een stralend blauwe lucht.Er is dan echt geen reden om te denken dat het gaat onweren. Wie heeft tips voor ons zodat we onze dochter hiermee kunneb helpen?
Tyshane
Lid
Woonplaats: Noordoost veluwe
Berichten: 8824
Lid sinds: 25 mei. 2009
5 september 2010, 21:55 uur | Bericht #152421
Citaat van Pietermannetje, zondag 5 september 2010, 21:31 uur Hallo allemaal,
Ik ben net nieuw op dit forum en ben op zoek naar tips over het volgende. Ik heb een dochter van 8 jaar die sinds afgelopen zomer erg bang is voor onweer. Is niet erg, snap ik en daar wil ik haar ook bij helpen. Het probleem is echter dat ze vaak bij het naar bed gaan zich in haar hoofd haalt dat het wel eens kan gaan onweren. Om vervolgens ontelbare keren van haar bed af te komen en zich zo overstuur maakt dat het to overgeven aantoe gaat. We hebben alles al geprobeerd, begrip tonen, even tv kijken en weer naar bed, rustig praten, negeren, boos worden. Dit gebeurt namelijk ook vaak op avonden met een stralend blauwe lucht.Er is dan echt geen reden om te denken dat het gaat onweren. Wie heeft tips voor ons zodat we onze dochter hiermee kunneb helpen?


Dit klinkt best heftig, haar angstreactie is vrij hevig als ik het zo lees. Moeilijk hoor om hiervoor een goede tip te geven. Indien het zo erg is en blijft, is het wellicht goed om een professional in te schakelen op dit gebied.

Als ze bang is geworden na 'n heftige onweersbui, dan zal dat dus een behoorlijke impact hebben gehad en is ze bang dat het weer zal gebeuren. Toch is haar niets overkomen, dus echt bang hoeft ze niet te zijn. Het enige dat ik zo kan bedenken is dat je haar hier over iets kan uitleggen, dat er binnen in huis eigenlijk niets kan gebeuren. En dat het meest enge, de donder, al helemaal niet gevaarlijk is.

Misschien kan je verder door foto's en video's & uitleg over onweer, haar angst omdraaien in fascinatie, iets wat bij velen hier is gelukt heb ik wel eens begrepen. Ik weet alleen niet of je dochter, van 8, dat ook zo zal opvatten. Ik zelf was er vroeger niet zo gek van, maar uiteindelijk verslaafd.

Verder is troosten een begrijpelijke reactie, maar kan ook averechts werken, omdat je hier onbewust de angst voor onweer mee bevestigt en de angst hierdoor in stand kan houden of juist erger kan maken. Tevens is de reactie van jullie op het onweer wellicht ook erg bepalend voor haar. Hoe rustiger & nonchalanter jullie zijn, hoe beter. Boos worden op haar zou ik in ieder geval niet doen omdat ze jullie op dat moment wel nodig heeft.

Misschien zou je haar ook eens kunnen vragen waar ze nou precies bang voor is, dus dat je doorvraagt naar de details. Zo maak je het bespreekbaar en wellicht zegt ze iets dat je in het gesprek kunt ontkrachtigen omdat het irrationeel is. Verder kan je misschien samen met haar nadenken over 'oplossingen'. Zo laat je haar pro-actief meedenken wat soms goed kan helpen tegen angst. Een passieve houding wakkert het vaak namelijk juist weer aan.

Anyway, ik hoop dat ze over haar angst heen komt en wellicht heb je wat aan de tips en diverse andere informatie over onweer op deze site. Sterkte ermee! | Gewijzigd: 5 september 2010, 22:10 uur, door Tyshane
Klapper
Lid
Woonplaats: vlissingen
Berichten: 1071
Lid sinds: 2 jan. 2010
6 september 2010, 17:21 uur | Bericht #152507
Citaat van Pietermannetje, zondag 5 september 2010, 21:31 uur Hallo allemaal,
Ik ben net nieuw op dit forum en ben op zoek naar tips over het volgende. Ik heb een dochter van 8 jaar die sinds afgelopen zomer erg bang is voor onweer. Is niet erg, snap ik en daar wil ik haar ook bij helpen. Het probleem is echter dat ze vaak bij het naar bed gaan zich in haar hoofd haalt dat het wel eens kan gaan onweren. Om vervolgens ontelbare keren van haar bed af te komen en zich zo overstuur maakt dat het to overgeven aantoe gaat. We hebben alles al geprobeerd, begrip tonen, even tv kijken en weer naar bed, rustig praten, negeren, boos worden. Dit gebeurt namelijk ook vaak op avonden met een stralend blauwe lucht.Er is dan echt geen reden om te denken dat het gaat onweren. Wie heeft tips voor ons zodat we onze dochter hiermee kunneb helpen?



heey als ik zo je verhaaltje lees is dit stress gerelateerd, nu zitten er rond je buik een berg zenuwen het is eigenlijk een knooppunt van zenuwen.
en stress heeft direct invloed op je maag daar kunnen genoeg mensen over meepraten (mezelf incluis)
nu heb ik zelf het probleem dat als ik nerveus word of zenuwachtig ben ik misselijk word.
en eigenlijk is daar maar een remedie tegen je moet niet nerveus of zenuwachtig worden.
wat ik dan eigenlijk probeer te doen is mn gedachten verzetten op alle mogelijk manieren
door te fietsen te klussen of te gamen enz.

nu snap ik dat je je dochter snachts niet verteld ga maar ff fietsen, maar wat je wel zou kunnen doen is ff laten computeren, koop een nintendo ds en als ze nog eens zoiets heeft laat haar maar ff gamen.
wante ze is dan toch al wakker, het is alleen wel zo als ik 8 jaar was en ik zou in mn bedje liggen en had geen zin om te slapen dan zou ik toch stiekem gaan gamen.
naja het is een beetje moeilijke situatie maar zoals ik het uitleg moet je er balans in vinden tussen de computer en het slapen.
je kan btw ook iets anders vinden om haar aan iets anders te laten denken mja zo'n computer lijkt mij het makelijkst.
afijn succes ermee en sterkte
you are a god amongst insects
Woonplaats: Workum
Berichten: 611
Lid sinds: 2 jun. 2010
6 september 2010, 17:32 uur | Bericht #152508
Toen ik klein jongetje was ik ook zeer bang voor onweer. Het onweerde toen in de nacht en werd ik er wakker van.
Toen maakte ik het ook de eerste keer mee.
Pascalll
Lid
Woonplaats: Oirsbeek(ZuidLimburg)
Berichten: 440
Lid sinds: 25 mei. 2010
6 september 2010, 17:44 uur | Bericht #152510
Sorry, maar eigenlijk ben ik nooit bang voor onweer geweest.

Vroeger toen wist ik nog niets van onweer, of hoe het ook allemaal in elkaar zat.
Op een gegeven moment kwam er toch een onweersbui over, jeetje man wat was die heftig.
Me ouders dachten toen: Laten we maar naar "Pascal" ( ik dus ) gaan want die is waarschijnlijk bang.
Dus, op een gegeven moment hoorde ik het licht knopje aangaan, hierbij ook voetstappen de trap op.
Haha het was me vader, die haalde me naar onder ( was rond een uur of 11 's avonds ) om even bij hun te zitten tot het onweer voorbij was.

Ik was sneu eigenwijs en zette het raam volop open ( wat heel gevaarlijk is ) en begon met mijn oude mobiele telefoon te filmen, heb nu nog steeds dat filmpje op me oude telefoon. Want die ligt in de kast.

Maar uiteraard mocht ik dat van me ouders niet, en boos was ik!!
Ik heb zolang gezeurd ( sorry ) dat mijn vader uiteindelijk samen met mij naar het onweer is gaan kijken.

Even later vertelde mijn vader zelf dat hij het onweer ook mooi vond, maar niet leuk. ( huh )?
'T was eigenlijk gewoon grappig die avond..

That was my story
Wijsheid overwint niet. Blijf aandacht houden bij het weer.Bekijk www.pascalsoomers.webnode.com voor een weer site met een locatie voor Oirsbeek!
Woonplaats: Workum
Berichten: 611
Lid sinds: 2 jun. 2010
6 september 2010, 17:50 uur | Bericht #152512
Citaat van Pasmanniejjj, maandag 6 september 2010, 23:44 uur Sorry, maar eigenlijk ben ik nooit bang voor onweer geweest.

Vroeger toen wist ik nog niets van onweer, of hoe het ook allemaal in elkaar zat.
Op een gegeven moment kwam er toch een onweersbui over, jeetje man wat was die heftig.
Me ouders dachten toen: Laten we maar naar "Pascal" ( ik dus ) gaan want die is waarschijnlijk bang.
Dus, op een gegeven moment hoorde ik het licht knopje aangaan, hierbij ook voetstappen de trap op.
Haha het was me vader, die haalde me naar onder ( was rond een uur of 11 's avonds ) om even bij hun te zitten tot het onweer voorbij was.

Ik was sneu eigenwijs en zette het raam volop open ( wat heel gevaarlijk is ) en begon met mijn oude mobiele telefoon te filmen, heb nu nog steeds dat filmpje op me oude telefoon. Want die ligt in de kast.

Maar uiteraard mocht ik dat van me ouders niet, en boos was ik!!
Ik heb zolang gezeurd ( sorry ) dat mijn vader uiteindelijk samen met mij naar het onweer is gaan kijken.

Even later vertelde mijn vader zelf dat hij het onweer ook mooi vond, maar niet leuk. ( huh )?
'T was eigenlijk gewoon grappig die avond..

That was my story


Ook toen ik bang was riep ik mijn vader en hij ging mij uitleggen wat onweer was. En na het uitleggen vond
ik het in een klap mooi.


Terug naar boven
1 2 3
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.853 topics, welke bij elkaar 448.363 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.579 leden.
Het nieuwste lid is philip.beuckels@gmail.com.

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 453 mensen aan het browsen op het forum. 1 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 453, lezen 9 mensen het topic "Berichtgeving aardbevingen Noord Nederland ".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden