Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Miller, AR.

20 Apr 2024 17:01:00

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Bowie, TX; Cass, TX.

20 Apr 2024 16:25:50

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Claiborne, MS; Hinds, MS; Warren, MS.

20 Apr 2024 16:00:59

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Madison, LA; Tensas, LA; Warren, MS.

20 Apr 2024 15:40:41

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Madison, LA; Tensas, LA; Warren, MS.

20 Apr 2024 14:40:14

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Madison, LA.

20 Apr 2024 14:36:17

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Franklin, LA; Madison, LA.

20 Apr 2024 13:58:55

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Collin, TX; Grayson, TX.

20 Apr 2024 13:42:53

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Collin, TX; Cooke, TX; Denton, TX; Grayson, TX.

20 Apr 2024 13:06:39

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Archer, TX; Baylor, TX; Wilbarger, TX.

20 Apr 2024 09:22:03

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Archer, TX; Baylor, TX; Knox, TX; Wilbarger, TX.

20 Apr 2024 08:53:39

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Kern, CA; Tulare, CA.

20 Apr 2024 01:01:19

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Union, SC.

20 Apr 2024 00:04:45

De kaart KNMI klassieke pluim is bijgewerkt.

20 Apr 2024 00:00:06

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Spartanburg, SC; Union, SC.

19 Apr 2024 23:25:56
Actueel
1 / 4

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
1 2 3 4 5 6 7
Woonplaats: Gouda
Berichten: 976
Lid sinds: 25 mei. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
24 juli 2011, 18:08 uur | Bericht #263326
Citaat van MariekeBreda, zondag 24 juli 2011, 15:09 uur Shit ! Weer migraine !
Heb ik ook vaak last van. (Althans volgens de dokter is gevoelloosheid (verlamming), wazigheid, duizeligheid, oog en hoofdpijn en misselijkheid een paar van de symptonen). Beterschap.

Wordt echt doodziek van dit rot weer:S Als men nu nog zegt dat je niet mag zeuren dan is diegene gek:xD:

Ik wil 20 graden, beetje bewolking zodat die te velle zon (ja, erg gevoelig voor licht), en geen wind of neerslag, voor weken lang, of zelfs maanden:)
Mijn website: http://www.rfgfotografie.nl. Hier vind u alle foto's die ik maakt omtrent incidenten. Maar ook soms omtrent slecht weer of vliegtuigen terug.
Fluffje
Lid
Woonplaats: Veenendaal
Berichten: 243
Lid sinds: 26 jul. 2008
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
24 juli 2011, 21:28 uur | Bericht #263358
Grrr wat een pokkenweer zeg, zeiknat geregend vandaag...

Gisteren heb ik mijn zoon weggebracht naar Zeist (Lobbus, activiteiten voor basischoolkids tijdens vakantie) waar hij 3 weken gaat helpen. Gaaf toch?!
Pa van zijn vriendin zet een mooie grote 8 persoons tent op voor 4 man..handig hoor die kerel.
Waarschuwde hem nog voor de regen die zou gaan vallen de aankomende dagen...:"nee hoor niks aan het handje is helemaal waterdicht" "Moet er geen grondzeil in de tent voor eventueel instromend water vanaf de zijkant?":"Welnee, zit helemaal goed joh!!"
Okay, ik had zo mijn gedachten maar enfin wat "stel ik nou voor tegenover zo een "handige" kerel"

Vandaag, echt zo een heerlijk verregende zomerzondag, tijd om eens te gaan shoppen bij de groothandel.
Bakken met water en mensen die elkaar niet durven te passeren door de blankstaande snelwegen, schiet dus helemaal niet op.
Eindelijk lekker shoppend belt zoonlief op:"Mam, alles is nat, het lekt door de bovenkant en het komt eronderdoor...of we even konden helpen"....voelde aan mijn ...water.. dat dát wel zou gebeuren.
Mannetje boos:”Ik wil 2 uur thuis zijn, F1 op tv!” , ...”nee kan niet” is er dan niet bij! Wij weer terug naar huis gereden, over die blankstaande snelwegen met trage bange automobilisten.

Thuisgekomen heeft mijn mannetje wat spul bij elkaar geraapt voor onze zoon, warm bak koffie, inladen en ja hoor die blankstaande snelweg weer op. Uiteindelijk ben ik bij mijn zoon, kijk naar de lucht...."komt dat hierheen die donkere wolken?" "uuh jah mam dat komt nog..."
Regenjas aan en aan het werk dan maar... Ben samen met hem bezig geweest om over de tent een zeil te spannen, tentharingen los, zeil naar binnen, alles weer vast en met zo’n watertrekker al het water uit de tent zien te krijgen. Alles was doorweekt, waaronder ikzelf uiteraard.

"Koffie mevrouw? " vraagt een aardige vrijwilliger toen we klaar waren. "Ja dat zou echt lekker zijn, dank je!" Krijg ik op de koop toe dus ook nog lauwe koffie.

Zeiknat start ik mijn wagen weer en met soppende schoenen op de pedalen trappend rijd ik weer over die blankstaande snelwegen met bange automobilisten. Jemig ben zelden zo blij geweest dat ik thuis was en zelden zo chagrijnig van een verregende zondag.
Ik verlang echt terug naar die 30+ graden ergens eind juni
Waarom deze advertentie?
Rayo
Lid
Woonplaats: Wieringerwaard (N-H)
Berichten: 916
Lid sinds: 15 mei. 2008
24 juli 2011, 22:28 uur | Bericht #263372
Ik ben niet echt een zeur, maar die langdurige regen en aanhoudende lage temperaturen in juli (!!!!) maken me langzamerhand wel depressief hoor. Vorig jaar was het al drama, de tweede helft van de zomer (Als ik het tenminste nog zomer mag noemen), maar nu met 13 graden is het toch wel heel fris voor de tijd van het jaar.

Warme augustus??? Nazomer in September, begin Oktober???? Prima, maar de hoge temperaturen kunnen we op ons buik schrijven


................zucht.................
.:: Hevig onweer in het geheugen: (1) 14 Juli 2004, (2) 25/26 mei 2009, (3) 28/29 juni 2011, (4) 10 september 2011 ::.
Rutte31
Lid
Woonplaats: Gouda
Berichten: 2421
Lid sinds: 26 jul. 2008
24 juli 2011, 23:11 uur | Bericht #263389
Gewoon een pokke zomer!!! Ben 't nu echt spuugzat!
-Marcel32 mept heel erg hard met vuist op tafel-
Shadow112
Lid
Woonplaats: Hasselt (ov)
Berichten: 1660
Lid sinds: 22 nov. 2010
24 juli 2011, 23:17 uur | Bericht #263391
Citaat van Fluffje, zondag 24 juli 2011, 21:28 uur Grrr wat een pokkenweer zeg, zeiknat geregend vandaag...
Mooi verhaal!
LOL
Mijn Twitter Ipsa scientia potestas est
Muisje
Lid
Woonplaats: Echt
Berichten: 266
Lid sinds: 29 apr. 2011
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
25 juli 2011, 00:18 uur | Bericht #263408
Citaat van Marcel32, zondag 24 juli 2011, 23:11 uur Gewoon een pokke zomer!!! Ben 't nu echt spuugzat!
-Marcel32 mept heel erg hard met vuist op tafel-


+1 !!!
Ben het behoorlijk zat, kleine man kan niet eens fatsoenlijk buitenspelen nu...
Onweersdagen in het geheugen :28/29 juni 2011, 22/23 augustus 2011
Woonplaats: Sappemeer (Groningen)
Berichten: 938
Lid sinds: 28 mei. 2008
25 juli 2011, 09:21 uur | Bericht #263445
Koude kermis

Een paar dappere mensen trotseren het slechte weer en komen al voorover gebogen en met handen voor het gezicht de Kennemer boulevard op lopen. Zonder te vragen staan deze woorden op hun gezichten gedrukt "bah bah, wat een weer"

Eenmaal op de kermis zien ze half ingeklapte kermiszaken. De autoscooterhal heeft haar kap laten zakken om niet als grote windvanger te gaan dienen!

Het wapperen van de vlaggen verstoord de stilte op de boulevard. "Goh" zegt een enkeling "er zou vandaag toch een braderie zijn?" Ik zeg maar niets want ook wij balen van dit weer.

Even later zie ik 3 jonge kereltjes op kleine fietsjes worstelen om tegen de wind in te komen maar staken al snel hun onderneming. " Het waait echt hard" hoor ik nog eentje roepen en ondertussen loop ik langs de oliebollenkraam naar de Crazy Polyp om zo even op het strand te gaan kijken.

Toch veel surfers en wakeboarders op het strand en ik ril bij de gedachte om nu in dat koude zeewater te moeten liggen. Brrrr denk ik bij mezelf en loop snel terug naar het kermisterrein. Eenmaal daar trek ik nog een rubberen mat recht die een stuk verderop was gewaaid. Triest kijk ik nog eens de boulevard over en vervolg mijn weg naar het woonwagenterrein.

Onderweg kom ik nog een gezin tegen. "Pappa, de kermis is niet open" zegt hun zoontje en je ziet het kleine kereltje zijn teleurstelling! "Ja" zegt papa "dit is straks letterlijk en figuurlijk thuis komen van een koude kermis"

Onderweg naar de woonwagen dacht ik nog eens over die woorden en denk bij mezelf

" ja, hij heeft nog gelijk ook"

Kermisspin (Ijmuiden 24 juli 2011)
uw vermaak is onze taak!
Sunrise
Lid
Woonplaats: Harkema ( frl )
Berichten: 658
Lid sinds: 1 jun. 2008
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
25 juli 2011, 11:00 uur | Bericht #263451
Ah fijn, de volgende regen komt er alweer aan....
marsel
Lid
Woonplaats: Woensdrecht
Berichten: 642
Lid sinds: 28 jul. 2006
25 juli 2011, 11:03 uur | Bericht #263452
Mja, het is om te huilen inderdaad! Gelukkig vandaag voor mijn regio (R'dam) even een adempauze na de vele mm's van gisteren. Niet gek veel wind ook. Ik denk dat ik straks even een hengeltje uit gooi. | Gewijzigd: 25 juli 2011, 11:03 uur, door marsel
onweeer
Lid
Woonplaats: heeten
Berichten: 1066
Lid sinds: 22 nov. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
25 juli 2011, 11:15 uur | Bericht #263454
Citaat van marsel, maandag 25 juli 2011, 11:03 uur Mja, het is om te huilen inderdaad! Gelukkig vandaag voor mijn regio (R'dam) even een adempauze na de vele mm's van gisteren. Niet gek veel wind ook. Ik denk dat ik straks even een hengeltje uit gooi.
Dat hengeltje uitgooien had ik ook al in gedachten, het is zo lang geleden voor mijn gevoel
Ik zat gisteren de hele dag ook te klagen over de regen XD
Onweer spotten natuurlijk ;)Sneeuw is BAD
Tyshane
Lid
Woonplaats: Noordoost veluwe
Berichten: 8824
Lid sinds: 25 mei. 2009
25 juli 2011, 11:50 uur | Bericht #263468
Citaat van Fluffje, zondag 24 juli 2011, 21:28 uur Grrr wat een pokkenweer zeg, zeiknat geregend vandaag...
...
"Koffie mevrouw? " vraagt een aardige vrijwilliger toen we klaar waren. "Ja dat zou echt lekker zijn, dank je!" Krijg ik op de koop toe dus ook nog lauwe koffie.
...
Ik verlang echt terug naar die 30+ graden ergens eind juni

Leuk geschreven verhaal!
Tyshane
Lid
Woonplaats: Noordoost veluwe
Berichten: 8824
Lid sinds: 25 mei. 2009
25 juli 2011, 11:50 uur | Bericht #263469
Citaat van kermisspin, maandag 25 juli 2011, 9:21 uur Koude kermis
...
Onderweg naar de woonwagen dacht ik nog eens over die woorden en denk bij mezelf
...
" ja, hij heeft nog gelijk ook"
...
Kermisspin (Ijmuiden 24 juli 2011)

Lol, mooi verhaaltje!
Fluffje
Lid
Woonplaats: Veenendaal
Berichten: 243
Lid sinds: 26 jul. 2008
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
25 juli 2011, 14:29 uur | Bericht #263492
Citaat van Tyshane, maandag 25 juli 2011, 11:50 uur Leuk geschreven verhaal!

Dank je, helaas ook nog echt zo gegaan....

Ik hoop dat je het niet erg vind dat ik hem in deze topic heb gepost? Past wel bij zomerzeuren toch?!

Groet Margreeth
roytjee24
Lid
Woonplaats: Nijverdal
Berichten: 339
Lid sinds: 12 nov. 2010
25 juli 2011, 15:02 uur | Bericht #263493
goh wat is dit een *** zomer. word er niet goed van.
hopen dat het volgende week dan wat beter word.
weerfreak
Lid
Woonplaats: Monster (Westland) (Zuid-Holland)
Berichten: 635
Lid sinds: 19 nov. 2010
25 juli 2011, 17:07 uur | Bericht #263512
Mei en april waren mooi en warm, nu word de droogte ingehaald in de zomer, word het september of zitten we allemaal weer op school of aan het werk? word het ineens 25 graden.
Zo werkt het gewoon. Niet altijd, maar bijna elk jaar wel.

Een hollands jaar gaat als volgt:
Januari tot maart: koud, winderig, kans op wat vorst en wat sneeuw of natte sneeuw
april en mei: zonnig, te warm voor de tijd van het jaar, in mei al wat stranddagen maar dan is de zee gewoon veel te koud om er lekker in te zwemmen.
juni tm augustus: veel neerslag, te lage temperaturen voor de tijd van het jaar, meestal half augustus begint de zomer weer maar dan zit half Nederland al weer in de sleur van de school/werk.
September en oktober: warm, zonnig, ook vaak dagen met regen en veel wind, maarja we zijn toch aan het werk toch? en het is tevens herfst dus we kunnen dan ook niet klagen dat er regen valt en veel win staat.
November en december: begin november worden er nog warmterecords gebroken (niet van hitte) van dat het bijvoorbeeld nog 18 graden is. Eind november word het al wat kouder en in december valt er veel sneeuw en is het zeer koud. Dat is een trend die nu 2 jaar zich voordoet, misschien ook het derde jaar dit jaar?
Laten we hopen van niet want wie word er nog niet blij van een warme zomer en een koude winter? Laat het voorjaar en de herfst maar slecht zijn, in de lente moeten de plantjes groeien dus laat het maar lekker regenen dan en in de herfst moeten toch de bladeren eraf, waarom zou de wind ze dan niet helpen?
Helaas kunnen wij de wil van Moeder Natuur niet veranderen, en zullen we het moeten doen met een natte zomer, of heeft Piet Paulusma dan toch gelijk? krijgen we eind juli een hittegolf die tot half augustus zou moeten duren? nou ik denk het eigenlijk van niet.

Zo dat is mijn stukje
Weerfreak's weer:2012 lente en zomer : Onweersdagen: 0 Zwaar Onweer: 0
Muisje
Lid
Woonplaats: Echt
Berichten: 266
Lid sinds: 29 apr. 2011
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
25 juli 2011, 23:34 uur | Bericht #263573
Ik wil ook nog een keertje zeuren hoor.... Vandaag beetje lkkr weer geweest werd dat vanmiddag alweer vedreven door buien
Wel heb ik nog een mooie plaat kunnen schieten!!!
Maar voor de rest weg met die regen aub
25_7_2011__4_.JPG
25_7_2011__9_.JPG | Gewijzigd: 25 juli 2011, 23:37 uur, door Muisje
Onweersdagen in het geheugen :28/29 juni 2011, 22/23 augustus 2011
aarden
Lid
Woonplaats: Leeuwarden
Berichten: 95
Lid sinds: 8 jan. 2010
11 augustus 2011, 22:44 uur | Bericht #268235
Hoe zeer ik iedere onweergek zijn onweersbuien ook gun, ik moet nu toch echt even zomerzeuren!
Het weer is gewoon pet, de zon laat zich veel te weinig zien en het regent veel te veel!
Ik snak naar een paar weken redelijk stabiel weer. Even geen regen en harde wind.
Het water wil hier niet meer zakken, de tuin is een natte zompzooi. Snik.
Ik zit niet te wachten op onweersbuien met bijbehorende plensbuien.
Johan verwacht alweer het nodige eind volgende week, zucht.
Ben
Lid
Woonplaats: Springendal
Berichten: 330
Lid sinds: 30 jan. 2010
11 augustus 2011, 22:55 uur | Bericht #268240
Ik was op een bepaald moment helemaal klaar met de afgelopen winter en IK BEN NU HELEMAAL KLAAR MET DEZE POKKEZOMER. Is toch niet meer normaal, Engelse vrienden van me, verlangen al maanden naar regen en hier iets verder op, plenst het alleen maar. Ik ben gewoon depri van dit weer. Het is alweer vroeg donker s'avonds en mensen zien er over het algemeen ook grauw uit. Dat wordt nog eens een massale herfstdepressie bij velen. En de beurs werkt ook niet mee, het is een en al treurnis. Ik ga maar eens een bokbiertje drinken ....
Rutte31
Lid
Woonplaats: Gouda
Berichten: 2421
Lid sinds: 26 jul. 2008
11 augustus 2011, 23:02 uur | Bericht #268241
Deze zomer is wat mij betreft al totaal afgeschreven, hoewel 't vandaag toch best een aardige dag was, ben lekker aangebruind vanmiddag. Maar een hele dag droog is toch echt te veel gevraagd dit jaar....Grrrrr
aarden
Lid
Woonplaats: Leeuwarden
Berichten: 95
Lid sinds: 8 jan. 2010
11 augustus 2011, 23:13 uur | Bericht #268242
Citaat van Ben, donderdag 11 augustus 2011, 22:55 uur Ik ben gewoon depri van dit weer. Het is alweer vroeg donker s'avonds en mensen zien er over het algemeen ook grauw uit. Dat wordt nog eens een massale herfstdepressie bij velen.

Heel herkenbaar!
En ja ook ik vrees voor de komende herfst/wintermaanden als het weer zo door gaat.
Vandaar mijn zucht | Gewijzigd: 11 augustus 2011, 23:39 uur, door aarden
Terug naar boven
1 2 3 4 5 6 7
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.850 topics, welke bij elkaar 448.360 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.578 leden.
Het nieuwste lid is NightFoxy.

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 94 mensen aan het browsen op het forum. 0 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 94, lezen 3 mensen het topic "Foto's/Video's onweer en extreem weer".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden