Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Lyon, KS; Wabaunsee, KS.

25 Apr 2024 21:13:29

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Franklin, KS; Osage, KS.

25 Apr 2024 21:08:42

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Converse, WY; Niobrara, WY.

25 Apr 2024 20:36:41

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Lyon, KS; Wabaunsee, KS.

25 Apr 2024 20:07:22

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Lyon, KS; Morris, KS; Wabaunsee, KS.

25 Apr 2024 19:59:09

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Geary, KS; Riley, KS; Wabaunsee, KS.

25 Apr 2024 18:59:35

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Geary, KS; Riley, KS.

25 Apr 2024 18:33:05

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Mitchell, KS; Osborne, KS.

25 Apr 2024 16:54:56

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Pulaski, AR; Saline, AR.

25 Apr 2024 15:44:24

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Cloud, KS; Republic, KS.

25 Apr 2024 15:29:41

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Perry, AR; Pulaski, AR; Saline, AR.

25 Apr 2024 15:29:40

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Jewell, KS; Mitchell, KS.

25 Apr 2024 15:10:59

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Conway, AR; Perry, AR; Pope, AR.

25 Apr 2024 15:10:59

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Cloud, KS.

25 Apr 2024 14:46:01

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Conway, AR; Perry, AR; Pope, AR; Yell, AR.

25 Apr 2024 14:46:01
Actueel
1 / 4

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
PaytDelft
Lid
Woonplaats: Delft
Berichten: 578
Lid sinds: 28 jul. 2008
6 februari 2012, 16:03 uur | Bericht #333645
Ga als het onweert naar dit forum, join de chat en we kletsen je er wel door
DrizzleChaser Extraordinaire
RayZor
Lid
Woonplaats: Eext
Berichten: 1135
Lid sinds: 19 jun. 2007
6 februari 2012, 16:25 uur | Bericht #333660
Hoi ik heb hier een aantal linken voor je die je eventueel kan gebruiken, verder raad ik je aan om eens een keer op de chatbox te komen, je bent hier op onweer-online niet de enige die angst heeft voor onweer, ik wens je in ieder geval veel sterkte toe.

Link 1

Link 2
Waarom deze advertentie?
Woonplaats: Alkmaar
Berichten: 747
Lid sinds: 7 aug. 2006
6 februari 2012, 16:27 uur | Bericht #333662
Citaat van angelique243, maandag 6 februari 2012, 16:49 uur Hallo allemaal,

Ik heb een probleem.
De laatste tijd ben ik namelijk echt compleet in paniek als het gaat onweren.
Ik zit midden in de kamer, alles uit en met tranen in mijn ogen... Niet normaal dus.
Tevens kijk ik altijd op buienradar en als onweer is aangegeven ga ik niet weg.
Vroeger was ik ook niet gek op onweer, maar niet zo bang.
Nu heb ik therapie aangevraagd, maar de kosten vind ik echt belachelijk!
Naast je eigen risico van 255 euro betaal je nog eens 200 euro voor de psychologische zorg.
Nu vraag ik mij af: kan ik hier niet zelf vanaf komen?
Mijn grootste angst is dat de bliksem dwars door de ramen heen slaat (we hebben grote ramen) en mij treft.
Ik weet dat ik niet reeel reageer en dit erger is geworden nadat vorig jaar het bij de over en achterburen insloeg in 1 weekend... Sindsdien ben ik para...
Help!!!

Gr

Angelique


Volgens mij is de kans dat het WEER gebeurt erg klein dus ik denk dat je het ergste al gehad hebt.
zelf vind ik het prachtig hoedichterbij hoe mooier (helaas zet ik, als het erg hard te keer gaat, wel de pc uit om schade te voorkomen. maar dat drukt mijn pret niet. (heb ook nog een smartphone
er zijn hier zat mensen die er over typen wie weer vind je hier je psychologische zorg die je verdient.
welkom. | Gewijzigd: 6 februari 2012, 16:28 uur, door FirstwingBreda
Firstwing
Woonplaats: Zwolle
Berichten: 370
Lid sinds: 2 jan. 2012
6 februari 2012, 16:43 uur | Bericht #333686
Wat misschien ook helpt om een keer met een stormchaser op pad te gaan.
Ik ken iemand en die is ook erg bang voor onweer.
Vorig jaar (2011) nam ik hem 2 keer mee met chasen en sinsdien vindt hij onweer erg mooi.
Twitter: https://twitter.com/#!/Art_of_thunders

Best chase!!
28-06-2011
10-09-2011
10-05-2012
pietjelol
Lid
Woonplaats: Hoorn
Berichten: 1511
Lid sinds: 6 apr. 2009
6 februari 2012, 17:49 uur | Bericht #333750
Citaat van angelique243, maandag 6 februari 2012, 17:42 uur Hallo jongens,

Nou die stormchaser hoeft van mij niet hoor.
Mijn man vind het ook prachtig en mijn vader ging vroeger altijd buiten staan roken...prachtig vond hij het!
Anyway kan het dat de bliksem door het raam inslaat en iemand treft?
Ik heb gelukkig internet op mijn mobiel dus kan online als het onweert
Verder nog tips?

Groetjes!

Ik heb het nog nooit gehoord dat het door de ramen heen ging. Dus dat zal wel mee vallen

Woonplaats: Zoetermeer
Berichten: 280
Lid sinds: 11 mei. 2011
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
6 februari 2012, 19:31 uur | Bericht #333865
Nee bliksem zal niet door je raam naar binnen komen en jou raken, als je bv op de bank zit.
Glas is geen goede geleider en de bliksem zal dus een andere 'betere' route kiezen, iets van metaal of iets dat nat is.
Een bliksem afleider aan je huis bevestigen (als het niet onweert natuurlijk ) zal je veel rust geven, want die zal je binnen huis beschermen tegen de bliksem.
Maar voor een raam gaan staan kan wel gevaarlijk zijn.
Een bliksem inslag heel erg dichtbij kan de ramen doen breken en de hele fele flits kan je ook verblinden.
Gewoon de gordijnen dicht doen en lekker op de bank een 'spannend' boek gaan lezen is mijn advies, wetend dat ie jou niet gaat raken want die bliksem afleider is veel aantrekkelijker voor 'hem'

p.s. uit studies is gebleken dat mannen veel vaker getroffen worden dan vrouwen



Glenn | Gewijzigd: 6 februari 2012, 19:34 uur, door Lightning_Glenn
Woonplaats: Zwolle
Berichten: 370
Lid sinds: 2 jan. 2012
6 februari 2012, 23:10 uur | Bericht #334208
Citaat van angelique243, maandag 6 februari 2012, 20:07 uur Hey Glen,

Bedankt voor je reactie.
En je geruststellende woorden over het inslaan door het raam.
Zo'n bliksemgeleider is misschien wel een idee.
Is zoiets duur? En slaat het dan juist niet vaker in?

Groetjes.


Ligt eraan waar je woont. Als je in een woonwijk woont is de kans kleiner dat je huis wordt getroffen.
Twitter: https://twitter.com/#!/Art_of_thunders

Best chase!!
28-06-2011
10-09-2011
10-05-2012
Arends
Lid
Woonplaats: Coevorden
Berichten: 404
Lid sinds: 18 aug. 2008
6 februari 2012, 23:24 uur | Bericht #334227
Ik haak ook maar even in.

Ten eerste helpt het vaak als je meer kennis krijgt. Er is genoeg over te vinden, maar in het kort:
De bliksem is een tijdelijk kanaal waar stroom doorheen loopt.
Vaak veel stroom in een zeer korte tijd. De bliksem zal daarbij de weg van de minste weerstand zoeken.
Glas is een slechte geleider, evenals hout en steen. Leidingen in huis zoals electra, water en gas zijn goede geleiders, en dat is in feite mooi: het electrische netwerk is fijn vertakt en loopt door vrijwel het hele huis. Ook de wapening in betonnen vloeren (en soms ook wanden) zijn fijn vertakt. Een bliksem die op een huis inslaat zal dus via deze metalen zijn weg zoeken naar aarde. Daarbij is het waarschijnlijk dat je wat schade oploopt aan electrische apparatuur, maar nooit op een mens. Je moet dan niet op dat moment onder de douche staan, niet aan de kraan zitten, niet aan de radiatoren zitten, niet bellen met een vaste telefoonlijn enz.
Al die metalen in huis maken een kooi van Faraday, waari­n een bliksem niet kan doordringen. Een vergelijkbare situatie heb je in de auto. Eén van de meest veiilge plekken tijdens onweer (als je stilstaat tenminste).

Een bliksemafleider loopt wel in de duizenden euro's, maar trekt beslist niet  bliksem aan, daarvoor is de 'reikwijdte' veel te klein. Het kan wel zo zijn dat je de bliksem bij de buren wegvangt, maximaal een straal van 50 meter. Overigens zijn bliksems die zo dichtbij inslaan ook schadelijk voor je apparatuur, omdat de bliksem wegstroomt in de aarde, en dan de aardpen tegenkomt van je electrische installatie.
(wellicht is de aanschaf van een afleider samen met de buren goedkoper).

De afleider zorgt ervoor dat de ontladingsstroom via een gecontroleerde weg naar aarde afvloeit, en niet door je electrische apparaten. De afleider is niet alleen het koper op je dak en de aardpennen, de meterkast moet ook een beurt krijgen om de complete installatie functioneel te maken.

Overigens was ik vroeger ook erg bang (van mijn moeder overgenomen, die werden vroeger uit bed gehaald om de hele bui uit te ziten, met een dik pak kleren aan en de fotoboeken op schoot), maar dat is geleidelijk verdwenen, vooral omdat de kennis is vergroot, heb ook een opleiding in de 'electrische richting'. Vroeger kwamen meer mensen om door onweer, maar toen wisten ze niet wat ze niet moesten doen. Tegenwoordig is het zo dat een vakantie voor mij goed is, als er een flinke onweersbui is geweest.

Het is hier laatst nog in de buurt ingeslagen, ik stond zoals gewoonlijk weer te kijken, de donder volgde vrijwel gelijk na de flits. Ik schrok me helemaal lam, en dat is geweldig, zo weet ik weer dat ik leef.

Ik hoop dat we je een beetje van je angst af kunnen helpen. Het is is gezond om een beetje bang te zijn, maar het moet niet je leven beheersen. | Gewijzigd: 25 maart 2012, 20:19 uur, door Bart Standaert
Arends
Lid
Woonplaats: Coevorden
Berichten: 404
Lid sinds: 18 aug. 2008
6 februari 2012, 23:30 uur | Bericht #334233
Ik haak ook maar even in.

Ten eerste helpt het vaak als je meer kennis krijgt. Er is genoeg over te vinden, maar in het kort:
De bliksem is een tijdelijk kanaal waar stroom doorheen loopt.
Vaak veel stroom in een zeer korte tijd. De bliksem zal daarbij de weg van de minste weerstand zoeken.
Glas is een slechte geleider, evenals hout en steen. Leidingen in huis zoals electra, water en gas zijn goede geleiders, en dat is in feite mooi: het electrische netwerk is fijn vertakt en loopt door vrijwel het hele huis. Ook de wapening in betonnen vloeren (en soms ook wanden) zijn fijn vertakt. Een bliksem die op een huis inslaat zal dus via deze metalen zijn weg zoeken naar aarde. Daarbij is het waarschijnlijk dat je wat schade oploopt aan electrische apparatuur, maar nooit op een mens. Je moet dan niet op dat moment onder de douche staan, niet aan de kraan zitten, niet aan de radiatoren zitten, niet bellen met een vaste telefoonlijn enz.
Al die metalen in huis maken een kooi van Faraday, waari­n een bliksem niet kan doordringen. Een vergelijkbare situatie heb je in de auto. Eén van de meest veiilge plekken tijdens onweer (als je stilstaat tenminste).

Een bliksemafleider loopt wel in de duizenden euro's, maar trekt beslist niet  bliksem aan, daarvoor is de 'reikwijdte' veel te klein. Het kan wel zo zijn dat je de bliksem bij de buren wegvangt, maximaal een straal van 50 meter. Overigens zijn bliksems die zo dichtbij inslaan ook schadelijk voor je apparatuur, omdat de bliksem wegstroomt in de aarde, en dan de aardpen tegenkomt van je electrische installatie.
(wellicht is de aanschaf van een afleider samen met de buren goedkoper).

De afleider zorgt ervoor dat de ontladingsstroom via een gecontroleerde weg naar aarde afvloeit, en niet door je electrische apparaten. De afleider is niet alleen het koper op je dak en de aardpennen, de meterkast moet ook een beurt krijgen om de complete installatie functioneel te maken.

Overigens was ik vroeger ook erg bang (van mijn moeder overgenomen, die werden vroeger uit bed gehaald om de hele bui uit te ziten, met een dik pak kleren aan en de fotoboeken op schoot), maar dat is geleidelijk verdwenen, vooral omdat de kennis is vergroot, heb ook een opleiding in de 'electrische richting'. Vroeger kwamen meer mensen om door onweer, maar toen wisten ze niet wat ze niet moesten doen. Tegenwoordig is het zo dat een vakantie voor mij goed is, als er een flinke onweersbui is geweest.

Het is hier laatst nog in de buurt ingeslagen, ik stond zoals gewoonlijk weer te kijken, de donder volgde vrijwel gelijk na de flits. Ik schrok me helemaal lam, en dat is geweldig, zo weet ik weer dat ik leef.

Ik hoop dat we je een beetje van je angst af kunnen helpen. Het is is gezond om een beetje bang te zijn, maar het moet niet je leven beheersen. | Gewijzigd: 25 maart 2012, 20:20 uur, door Bart Standaert
Bloem
Lid
Woonplaats: Den Haag
Berichten: 96
Lid sinds: 4 jul. 2008
7 februari 2012, 19:13 uur | Bericht #335021
Ook ik ben hier terecht gekomen omdat ik echt heel erg bang was van onweer. Ik zat de buienradar al in de gaten te houden en zodra de buien op ons afkwamen werd ik al helemaal gek. Erger nog was dat het een paar dagen van te voren al begon als er onweer voorspelt werd. Toen ik hier kwam is het met het jaar minder geworden. Ik zeg je eerlijk dat sommige mensen af en toe heel erg overdrijven hierzo dus laat je niet gek maken. Dat deed ik namelijk wel Maar ook juist daardoor verwachtte ik het ergste en stelde het uiteindelijk niet zo veel voor. Wat bij mij ook enorm heeft geholpen is foto's te gaan maken. Wel als je bui ietsjes verder is en niet dichtbij natuurlijk. Maar dan ben je gewoon lekker bezig en wordt je angst wat naar de achtergrond gedrukt. Ik hoop dat het bij jou net zoals bij mij zo gaat en je over een paar jaartjes lekker kan genieten van het onweer. Veel succes iig!

Waait de bloem in mei door het veld, rijke oogst wordt dan voorspeld
Petra25
Lid
Woonplaats: Groenlo (gelderland, achterhoek )
Berichten: 65
Lid sinds: 25 jun. 2009
7 februari 2012, 23:49 uur | Bericht #335425
Hoi Angelique,

Ik herken je verhaal meteen! Zelf ben ik ook extreem angstig...
Bij de huisarts heb ik medicatie gekregen (metoprolol), hierdoor kan je hart niet sneller kloppen en ben je zelf ook rustiger en ik moet zeggen dat het bij mij goed helpt! Maar je angst neemt hierdoor niet af natuurlijk.
Zelf ben ik altijd in de chat (angstkanaal) en ze helpen je goed door de bui heen, ik heb er altijd veel aan.
Verder heb ik niet echt tips, aangezien ik zelf ook bang ben haha...
Maar misschien zie ik je een keer in de chat!

Groetjes Petra
Arends
Lid
Woonplaats: Coevorden
Berichten: 404
Lid sinds: 18 aug. 2008
8 februari 2012, 19:53 uur | Bericht #336142
Even voor de duidelijkheid: Ik zou niet met een laptop op schoot gaan zitten chatten tijdens onweer, tenzij er geen kabels inzitten.
De bliksem slaat niet door het raam om jou te treffen. Er is theoretisch een erg klein kansje dat dat  gebeurt, maar dat is dan een ongevaarlijke bliksem met een heel lage stroomsterkte, die niet wordt afgevangen door de bedrading van de electrische installatie.
In principe hoef je niet niet naar buiten met onweer. Verreweg de meeste mensen die getroffen worden door een bliksem, waren buiten.
| Gewijzigd: 25 maart 2012, 20:22 uur, door Bart Standaert
Woonplaats: Zwolle
Berichten: 370
Lid sinds: 2 jan. 2012
8 februari 2012, 21:51 uur | Bericht #336388
Er is een kleine kans (of helemaal niet) dat de bliksem door het raam schiet.
Bliksem slaat altijd op de hoogste punten in. Dit kan bijv. een flatgebouw.

Maar stel dat de bliksem inslaat is het meestal op het dak. omdat dat hoger is dan je kamerraam.
Tips.

- Doe alle ramen dicht als het gaat onweren (grote ramen)
- Trek de stekkers (als onweer erg dichtbij is) uit de tv.
Zo voorkom je dat je tv stuk gaat als er ergens in een tv kabel wordt ingeslagen.
- Wat sommige al zeggen is niet tijdens onweer gaan douche of de kraan open.
- als je laptop draadloos is (internet) en de accu goed opgeladen is kan je tijdens onweer
rustig achter de laptop.
- Apparaten die radiogolven ontvangd bijv. een radio of tv etc. ook uit doen tijdens onweer.
- Niet bellen tijdens onweer.

Als je deze tips volgt is de kans erg klein dat je huis wordt getroffen.

Mvg. | Gewijzigd: 9 februari 2012, 22:13 uur, door team_*AOT*
Twitter: https://twitter.com/#!/Art_of_thunders

Best chase!!
28-06-2011
10-09-2011
10-05-2012
rachel
Lid
Woonplaats: Leeuwarden
Berichten: 350
Lid sinds: 26 mei. 2009
8 februari 2012, 22:48 uur | Bericht #336488
he Angelique,

waar ben je precies bang voor?
ben je bang voor het bang worden of heb je een echte reële angst voor de bliksem?

Bij mij is het net andersom.
Ik kick op de verwachting van het onweer. zit (ook al is het 'snachts) buiten het onweer op te wachten. maar als het daadwerkelijk te keer gaat, vind ik het ook best spannend.

En toch hoop ik zomers elke dag weer dat het gaat onweren.

Misschien heb je voor jezelf een patroon ontwikkelt n.a.v. een eenmalig angstincident en maakt dat je juist bang.

Rachel | Gewijzigd: 25 maart 2012, 20:23 uur, door Bart Standaert
Arends
Lid
Woonplaats: Coevorden
Berichten: 404
Lid sinds: 18 aug. 2008
9 februari 2012, 19:01 uur | Bericht #337108
Citaat van Team_*SSC*, woensdag 8 februari 2012, 21:51 uur Bliksem slaat altijd op de hoogste punten in. Dit kan bijv. een flatgebouw.

- Trek de stekkers (als onweer erg dichtbij is) uit de tv.
- Apparaten die radiogolven uitzendt bijv. een radio of tv etc. ook uit doen tijdens onweer

Even wat nuanceren: (ik heb graag dat men op dit forum wel de juiste info krijgt).
Bliksem Slaat op het punt in waar de de grootste vangontlading vanaf straalt, en hoeft beslist niet het hoogste punt te zijn. Een goed geaard laag punt zal het winnen van een slecht geaard hoog punt.

Stekkers trekken mag, maar dan zo snel mogelijk: als je de donders in de verte kunt horen, dan de stekkers eruit, niet later. Niet wachten tot het erg dichtbij is. Overigens kunnen ontkoppelde toesteeln flinke schade oplopen door inductie.

Radio en TV zenden geen radiogolven uit, ze ontvangen radiogolven. | Gewijzigd: 25 maart 2012, 20:24 uur, door Bart Standaert
Woonplaats: Zwolle
Berichten: 370
Lid sinds: 2 jan. 2012
9 februari 2012, 22:14 uur | Bericht #337220
Citaat van Buitie, donderdag 9 februari 2012, 19:01 uur Radio en TV zenden geen radiogolven uit, ze ontvangen radiogolven.

Even verbeterd
Twitter: https://twitter.com/#!/Art_of_thunders

Best chase!!
28-06-2011
10-09-2011
10-05-2012
Arends
Lid
Woonplaats: Coevorden
Berichten: 404
Lid sinds: 18 aug. 2008
9 februari 2012, 23:13 uur | Bericht #337249
Ach ik zie nou ook nog dat er staat dat je ze tijdens onweer moet uitdoen.
Dit moet natuurlijk zijn: voor het onweer.
Als er een heftige bui over ons heen trekt doe ik alleen de laptop uit, de rest blijft aan.
Sunrise
Lid
Woonplaats: Harkema ( frl )
Berichten: 658
Lid sinds: 1 jun. 2008
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
10 februari 2012, 13:40 uur | Bericht #337417
Hier ook een angsthaasje. Het heeft in ieder geval wat geholpen om hier te komen als er onweer wordt voorspeld. Het lezen van alle enthousiaste berichten heeft een stukje van mijn angst weggenomen. Nu durf ik zelfs als het donker is ernaar te kijken, dat is voor mij al heel wat. Tegelijk met mijn angst heb ik nu ook veel bewondering voor onweer.
Woonplaats: Not in Kansas Anymore
Berichten: 840
Lid sinds: 6 feb. 2009
26 februari 2012, 21:29 uur | Bericht #340496
Citaat van Buitie, donderdag 9 februari 2012, 19:01 uur Radio en TV zenden geen radiogolven uit, ze ontvangen radiogolven.

Als ze op de kabel aangesloten zijn wel, maar via een antenne... dat werkt juist door een heel zwak signaal uit te zenden en dat te laten resoneren met het signaal dat je wilt ontvangen.

Oh eh, angst voor bliksem...

Tja, bliksem is gevaarlijk en je hebt het niet onder controle. Dat is waar, maar net zo waar is dat de kans dat er wat gebeurt heeeel erg klein is. (Zelfs nadat het bij de buren is ingeslagen) Ik denk dat inderdaad een stuk kennis helpt, over hoe onweer en bliksem werken, maar ook over wat er nu wel en niet gevaarlijk is.

Voor mij is er trouwens ook wel een groot verschil: als ik sta te kijken dan geniet ik van elke ontlading en elke donder, als ik met de gordijnen dicht in bed lig vind ik het ook wel wat engs hebben.

Daniel
Watch the weather change... Karma police, arrest this man, he talks in math...
Terug naar boven
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.853 topics, welke bij elkaar 448.363 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.579 leden.
Het nieuwste lid is philip.beuckels@gmail.com.

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 326 mensen aan het browsen op het forum. 0 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 326, lezen 3 mensen het topic "Vier-seizoenen-in-een-dag-weer".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden