Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Morgan, CO; Washington, CO.

25 Apr 2024 23:07:45

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Custer, SD; Fall River, SD.

25 Apr 2024 23:07:44

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Custer, SD.

25 Apr 2024 22:43:24

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Kit Carson, CO; Sherman, KS.

25 Apr 2024 22:43:24

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Lyon, KS; Wabaunsee, KS.

25 Apr 2024 21:13:29

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Franklin, KS; Osage, KS.

25 Apr 2024 21:08:42

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Converse, WY; Niobrara, WY.

25 Apr 2024 20:36:41

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Lyon, KS; Wabaunsee, KS.

25 Apr 2024 20:07:22

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Lyon, KS; Morris, KS; Wabaunsee, KS.

25 Apr 2024 19:59:09

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Geary, KS; Riley, KS; Wabaunsee, KS.

25 Apr 2024 18:59:35

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Geary, KS; Riley, KS.

25 Apr 2024 18:33:05

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Mitchell, KS; Osborne, KS.

25 Apr 2024 16:54:56

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Pulaski, AR; Saline, AR.

25 Apr 2024 15:44:24

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Cloud, KS; Republic, KS.

25 Apr 2024 15:29:41

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Perry, AR; Pulaski, AR; Saline, AR.

25 Apr 2024 15:29:40
Actueel
1 / 4

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
Robert96
Lid
Woonplaats: Sint Philipsland (Zeeland)
Berichten: 484
Lid sinds: 3 aug. 2011
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
7 juli 2012, 19:02 uur | Bericht #360362
Weer eens wat anders dan onweer. Een week geleden las ik iets over iriserende wolken. Dat zijn wolken die dankzij de zon vergelijkbare kleuren als een zeepbel of benzine krijgen. De wolken die het meest iriseren zijn altocumulus, vooral altocumulus lenticularis, en pileus. Ik wilde heel graag zo'n wolk zien dus als het kon keek ik vrijwel elke 5 minuten naar buiten, hoewel ik niet precies wist hoe ze eruitzagen en wanneer je ze het beste kon zien. Ik herinnerde me wel dat ik wel eens een wolk had gezien met allerlei kleuren erin (het was waarschijnlijk altocumulus lenticularis. Vanochtend zag ik een veld met altocumulus stratiformis of floccus (grote schapenwolken iig) maar die iriseerden niet. Toen ik vanmiddag uit mijn raam keek, zag ik vanuit het zuidwesten een veld met altocumulus lenticularis aankomen. Ik was heel blij, want ik wist dat deze vaak iriseerden. Ik ging snel naar mijn vaste plek op de dijk zodat ik alles goed kon zien.

Ik zag eerst nog een halo:



Uit het zuidwesten kwam een groepje altocumulus lenticularis aanzetten:



Ingezoomd op een altocumulus lenticularis:



Een altocumulus lenticularis die in de buurt kwam begon te iriseren:







Andere iriserende wolk:



De kleuren rechtsbovenin zijn volgens mij door de camera veroorzaakt:



Een ander soort altocumulus iriseerde ook een beetje:



De altocumulus lenticularis wolken verdwenen richting het noordwesten:



Boven mij was er nog een halo te zien:



Het was iig geweldig mooi om te zien. Alleen jammer dat de lucht op sommige foto's donkerblauw ipv hemelsblauw is. De volgende keer ga ik er ook een paar met een langere belichtingstijd proberen te maken. Ik hoop echter niet dat de zon dan de hele foto overstraald. Ik hoop dat ik ook wat kan vinden om veilig in de buurt van de zon te kunnen kijken want een hele tijd mijn hand voor de zon houden is ook niks.

Hopelijk hebben jullie genoten van de foto's!;)
Thunder84
Lid
Woonplaats: Alkmaar
Berichten: 444
Lid sinds: 25 aug. 2011
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
7 juli 2012, 23:18 uur | Bericht #360408
Top foto's van iets unieks wat weinig mens ziet, ik zelf heb vandaag ook de Halo gezien

Om tegen de zon in te kijken zou je gebruik kunnen maken van een lasbril, deze zijn goedkoop en in alle doe-het-zelf zaken te vinden.
(tip: vraag of je deze mag testen buiten en als dit niet kan/mag zou je zelf een goede zaklamp (maglite) kunnen gebruiken om een idee te krijgen hoeveel licht de bril daadwerkelijk tegengaat)
Waarom deze advertentie?
doppie
Lid
Woonplaats: Someren
Berichten: 487
Lid sinds: 27 jul. 2006
7 juli 2012, 23:35 uur | Bericht #360411
Mooie foto's, knap om zo tegen de zon in zulke goeie foto's te maken. Maarreh Thunder, ik zou niet willen zeggen dat dit iets unieks is wat je maar weinig ziet, ik zie toch eigenlijk wel best vaak dit soort verschijnselen, bijna wekelijks....
Woonplaats: DOKKUM
Berichten: 72
Lid sinds: 5 jun. 2011
8 juli 2012, 12:05 uur | Bericht #360445
Amai, dit is echt prachtig om te zien. mooie foto's!
Terug naar boven
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.853 topics, welke bij elkaar 448.363 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.579 leden.
Het nieuwste lid is philip.beuckels@gmail.com.

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 359 mensen aan het browsen op het forum. 0 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 359, lezen 2 mensen het topic "Berichtgeving herfst 2013".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden