Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Miller, AR.

20 Apr 2024 17:01:00

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Bowie, TX; Cass, TX.

20 Apr 2024 16:25:50

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Claiborne, MS; Hinds, MS; Warren, MS.

20 Apr 2024 16:00:59

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Madison, LA; Tensas, LA; Warren, MS.

20 Apr 2024 15:40:41

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Madison, LA; Tensas, LA; Warren, MS.

20 Apr 2024 14:40:14

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Madison, LA.

20 Apr 2024 14:36:17

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Franklin, LA; Madison, LA.

20 Apr 2024 13:58:55

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Collin, TX; Grayson, TX.

20 Apr 2024 13:42:53

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Collin, TX; Cooke, TX; Denton, TX; Grayson, TX.

20 Apr 2024 13:06:39

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Archer, TX; Baylor, TX; Wilbarger, TX.

20 Apr 2024 09:22:03

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Archer, TX; Baylor, TX; Knox, TX; Wilbarger, TX.

20 Apr 2024 08:53:39

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Kern, CA; Tulare, CA.

20 Apr 2024 01:01:19

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Union, SC.

20 Apr 2024 00:04:45

De kaart KNMI klassieke pluim is bijgewerkt.

20 Apr 2024 00:00:06

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Spartanburg, SC; Union, SC.

19 Apr 2024 23:25:56
Actueel
1 / 4

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
Woonplaats: Gouda
Berichten: 553
Lid sinds: 17 apr. 2012
21 februari 2013, 09:08 uur | Bericht #388937
Beste leden van Onweer-online,

Sinds een aantal jaar ben ik hier al lid ,wel
 veranderd van profiel, maar een groot fan van onweer-online. Onweer is
1 van mijn grootste hobby's en ik vroeg me af of ik via jullie een
 topic mag openen. Ik wil namelijk voor dit voorjaar en de zomer een
 chase team samenstellen met een 8 tal mensen in een vast team die
 onweer gaan jagen door Nederland en België en misschien zelfs
 Duitsland.
 Lijkt mij geweldig voor de berichtgeving op deze site om
 andere steden die door noodweer getroffen gaan worden op tijd te
 waarschuwen en voor de pracht van moeder natuur en het onderzoek.
 Daarnaast is het ook mooie reclame als we onze foto's, video's en data
 delen met RTL en NOS voor deze prachtige website. Mijn liefde voor
 onweer is begonnen na mijn angst. Vroeger als kind was ik er doodsbang
 voor maar nu vind ik het prachtig en ben al sinds jaren bezig onweer
 te begrijpen, kaarten te lezen en nog veel meer. Het lijkt mij een
 geweldig initiatief en hopelijk zijn jullie even enthousiast.

Ik ben opzoek naar een minimum van 3 mensen en een maximum van 7.
Mijn insteek is om met 2 auto's te chasen. Vergelijk het een beetje met wat Reed Timmer
in Tornado Alley doet alleen doen wij het met onweer en zonder een dominator
van een half miljoen euro
Ik ben opzoek naar 2 bestuurders inc. auto, 1 cameraman (ik ben zelf de 2de),
2 mensen met verstand van kaarten, data, radarbeelden en wolkenluchten die dat
tijdens de chase in de gaten houden en als laatste maar zeker niet minst belangrijkste
2 mensen voor de navigatie die kiezen welke route we het beste kunnen nemen om op
tijd bij de chase te zijn.
Logischerwijs maak ik geen onderscheid in sexe dus zowel dames als heren zijn welkom.
Stuur mij een bericht met je kennis en motivatie. Ik hoop snel een team vastgesteld te hebben
zodat we kunnen chasen dit voorjaar/deze zomer. Uiteraard is het voor de thrill en het verzamelen
van de mooiste foto's en video's. Het is no budget dus tijdens een chase betalen we allemaal
mee met de bestuurder z'n auto en is het ieder voor zich met eten en drinken.

Met vriendelijke groet,

Viktor
Aantal onweersdagen 2020
Licht en lullig onweer : 2
Behoorlijk onweer: 1
Zwaar onweer: 1
Thunder84
Lid
Woonplaats: Alkmaar
Berichten: 444
Lid sinds: 25 aug. 2011
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
21 februari 2013, 10:16 uur | Bericht #388945
Dit is een heel leuk idee Viktor,

Ik hoop dat je mensen gaat vinden die met jou de jacht op onweer of ander noodweer willen gaan maken.
Mocht je in de buurt van Alkmaar komen dan mag je mij gerust een keer oppikken om mee te gaan, als je een plekje over hebt  ;)

Hebzelf  een prima hd-videocamera maar helaas geen verstand van kaarten, ik kijk meer naar de wolken en trek daar mijn conclusie uit.

Succes en zoals Reed Timmer altijd zegt: Never Stop Chasing ;)
Waarom deze advertentie?
Woonplaats: Arnhem
Berichten: 286
Lid sinds: 27 mei. 2007
21 februari 2013, 11:39 uur | Bericht #388950
Een heel leuk idee. Ik rijd helaas geen auto, maar zou best eens meewillen. heb deelgenomen aan Chases in Zuid Australie (met Jimmy Deguara, een van de beste Chasers ter wereld), in Florida en Noord Australie. Fenomenaal. | Gewijzigd: 21 februari 2013, 11:40 uur, door Maarten Brandt
Woonplaats: Gouda
Berichten: 553
Lid sinds: 17 apr. 2012
21 februari 2013, 17:24 uur | Bericht #388977
Citaat van Thunder84, donderdag 21 februari 2013, 10:16 uur Dit is een heel leuk idee Viktor,

Ik hoop dat je mensen gaat vinden die met jou de jacht op onweer of ander noodweer willen gaan maken.
Mocht je in de buurt van Alkmaar komen dan mag je mij gerust een keer oppikken om mee te gaan, als je een plekje over hebt  ;)

Hebzelf  een prima hd-videocamera maar helaas geen verstand van kaarten, ik kijk meer naar de wolken en trek daar mijn conclusie uit.

Succes en zoals Reed Timmer altijd zegt: Never Stop Chasing ;)

 Ik heb voor de 2de wagen nog een camera man nodig. Dus als de aanmeldingen genoeg zijn en we hebben
2 auto's kan jij ook filmen naast ik zelf. Ik film namelijk vanuit de eerste wagen
Ik zal je in gedachten houden.
Aantal onweersdagen 2020
Licht en lullig onweer : 2
Behoorlijk onweer: 1
Zwaar onweer: 1
Woonplaats: Gouda
Berichten: 553
Lid sinds: 17 apr. 2012
21 februari 2013, 17:25 uur | Bericht #388978
Citaat van Maarten Brandt, donderdag 21 februari 2013, 11:39 uur Een heel leuk idee. Ik rijd helaas geen auto, maar zou best eens meewillen. heb deelgenomen aan Chases in Zuid Australie (met Jimmy Deguara, een van de beste Chasers ter wereld), in Florida en Noord Australie. Fenomenaal.

Heb je andere expertises. Zoals bijvoorbeeld navigeren (iemand die de wegen in NL en België goed kent)
of heb je veel verstand van kaarten en data?
Aantal onweersdagen 2020
Licht en lullig onweer : 2
Behoorlijk onweer: 1
Zwaar onweer: 1
Woonplaats: Almelo
Berichten: 213
Lid sinds: 28 jun. 2011
22 februari 2013, 01:08 uur | Bericht #388999
Ik wil rustig mezelf en natuurlijk mn auto tot de beschikking stellen, chasen in mn uppie is ook niet altijd wat. Ik zit alleen met mn werk. Ik denk niet dat mn baas het zo op prijs stelt dat ik met elke chase dag vrij vraag. En ja Almelo ligt niet bepaald in de beurt van Gouda. | Gewijzigd: 22 februari 2013, 01:21 uur, door tukkerjasper
Woonplaats: Arnhem
Berichten: 286
Lid sinds: 27 mei. 2007
22 februari 2013, 10:50 uur | Bericht #389021
Ik ben meer intuitief ingesteld; dus wolken zeggen mij veel. Nogal eens bleek ik achteraf gelijk te hebben met mijn intuitieve gevoel van 'daar gaat het gebeuren'. Ook al kun je daar natuurlijk niet altijd vergif op innemen.
Probleem in Nederland zijn en blijven de enorme verkeersopstoppingen, zeker tegen het einde van de middag en begin van de avond - en dat is uigerekend de tijd waarop onweerscellen/gebieden het meest actief zijn en/of worden. Duitsland is dan soms gunstiger, zeker op de binnenwegen en zeker als er - maar dat is jammergenoeg niet zo vaak het geval - sprake is van 'Ostgewitter'. Dat zijn, in termen van elektriciteit, niet zelden de mooiste exemplaren en ze houden soms urenlang stand.
f.roest
Lid
Woonplaats: Lisse (ZH)
Berichten: 120
Lid sinds: 6 jun. 2010
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
22 februari 2013, 11:34 uur | Bericht #389031
Leuk idee, alleen met werkzaamheden wordt het inderdaad wel lastig.
Maar heb eventueel auto, camera, laptop met internet.. Dus als het zover is, (en ik vrij ben) ben ik van de partij...


http://www.facebook.com/RoestWeer
Woonplaats: Gouda
Berichten: 553
Lid sinds: 17 apr. 2012
22 februari 2013, 16:15 uur | Bericht #389062
Citaat van f.roest, vrijdag 22 februari 2013, 11:34 uur Leuk idee, alleen met werkzaamheden wordt het inderdaad wel lastig.
Maar heb eventueel auto, camera, laptop met internet.. Dus als het zover is, (en ik vrij ben) ben ik van de partij...


Uiteraard. Ik heb zelf ook een baan dus ik kan ook lang niet altijd van de partij zijn.
In ieder geval ben ik blij dat je hebt gereageerd en ik zal je op het lijstje zetten


Aantal onweersdagen 2020
Licht en lullig onweer : 2
Behoorlijk onweer: 1
Zwaar onweer: 1
iemanss
Lid
Woonplaats: Tilburg
Berichten: 391
Lid sinds: 28 jul. 2006
22 februari 2013, 23:08 uur | Bericht #389090
Als je in de buurt van Midden - Brabant kom wil ik wel advies geven van de wegen enzo.
Woonplaats: Arnhem
Berichten: 286
Lid sinds: 27 mei. 2007
23 februari 2013, 01:49 uur | Bericht #389092
Duitsland is inderdaad interessant. Een trend die de afgelopen jaren zo nu en dan opvallend was: onweders uit het westen die, zich naar het oosten van ons land verplaatsend aan intensiteit inboetten om vervolgens in Duitsland weer in alle hevigheid op te vlammen
Woonplaats: Gouda
Berichten: 553
Lid sinds: 17 apr. 2012
23 februari 2013, 17:22 uur | Bericht #389140
Citaat van Maarten Brandt, zaterdag 23 februari 2013, 1:49 uur Duitsland is inderdaad interessant. Een trend die de afgelopen jaren zo nu en dan opvallend was: onweders uit het westen die, zich naar het oosten van ons land verplaatsend aan intensiteit inboetten om vervolgens in Duitsland weer in alle hevigheid op te vlammen

Mee eens. Het beste onweer dat in Nederland kan verwacht worden komt eigenlijk zo goed als altijd vanuit Frankrijk en Spanje.
Hete lucht vanuit Spanje botst namelijk met de veel koudere lucht in de Noordelijke landen waardoor de atmosfeer explodeerd.
Voed daar een lekkere cape aan toe, een shear trigger en het feest kan beginnen.
Aantal onweersdagen 2020
Licht en lullig onweer : 2
Behoorlijk onweer: 1
Zwaar onweer: 1
pyro
Lid
Woonplaats: Utrecht
Berichten: 721
Lid sinds: 11 jul. 2010
23 februari 2013, 18:17 uur | Bericht #389142
Ik ben een cameraman met een high speed camera voor bliksem in super slowmotion en heb ook een 3d camera
Ik wil weleens me ter kennismaking en daarna verder kijken
Volg pyropix stormchase videos op http://www.facebook.com/pyropixvideos
Woonplaats: Gouda
Berichten: 553
Lid sinds: 17 apr. 2012
24 februari 2013, 13:09 uur | Bericht #389241
Citaat van pyro, zaterdag 23 februari 2013, 18:17 uur Ik ben een cameraman met een high speed camera voor bliksem in super slowmotion en heb ook een 3d camera
Ik wil weleens me ter kennismaking en daarna verder kijken
Klinkt goed. Heb je een tijd dat je in de chat komt?
Aantal onweersdagen 2020
Licht en lullig onweer : 2
Behoorlijk onweer: 1
Zwaar onweer: 1
Woonplaats: Arnhem
Berichten: 286
Lid sinds: 27 mei. 2007
25 februari 2013, 13:25 uur | Bericht #389306
Een topgebied voor zomers onweerspektalel is ook de strook Zuid-Limburg, Ardennen/Eifel, Luxemburg. Is wel wat verder rijden, maar als er redelijke zekerheid is dat daar zwaar weer komt, alleszins de moeite waard. En met samen de benzinekosten hoofdelijk omslaan kom je een eind.
Terug naar boven
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.850 topics, welke bij elkaar 448.360 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.578 leden.
Het nieuwste lid is NightFoxy.

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 112 mensen aan het browsen op het forum. 0 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 112, lezen 9 mensen het topic "Berichtgeving aardbevingen Noord Nederland ".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden