Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Colbert, AL; Franklin, AL; Lawrence, AL.

19 Apr 2024 12:59:33

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Colbert, AL; Franklin, AL; Lauderdale, AL.

19 Apr 2024 12:35:33

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Grant, AR; Jefferson, AR.

19 Apr 2024 09:45:24

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Jefferson, AR; Lonoke, AR; Pulaski, AR; Saline, AR.

19 Apr 2024 08:41:57

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Alexander, IL; Johnson, IL; Pulaski, IL; Union, IL.

19 Apr 2024 08:34:22

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Maries, MO; Phelps, MO; Pulaski, MO.

19 Apr 2024 08:34:22

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Attala, MS; Leake, MS; Madison, MS.

19 Apr 2024 08:34:21

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Lincoln, MO.

19 Apr 2024 08:34:21

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Greene, IL.

19 Apr 2024 08:34:21

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Calhoun, IL; Lincoln, MO.

19 Apr 2024 08:34:21

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Scott, IL.

19 Apr 2024 08:34:21

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Lincoln, MO; Warren, MO.

19 Apr 2024 08:34:21

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Maries, MO; Miller, MO.

19 Apr 2024 08:34:21

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Pike, MO.

19 Apr 2024 08:34:21

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Calhoun, IL; Greene, IL.

19 Apr 2024 08:34:21
Actueel
1 / 4

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
1 2 3
Frans24
Lid
Woonplaats: Weeze (D)
Berichten: 1874
Lid sinds: 6 jun. 2011
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
2 juni 2013, 20:18 uur | Bericht #395920
Citaat van Klapper, zondag 2 juni 2013, 19:56 uur Het is zonde dat er mensen omkomen bij dit natuurgeweld, mja als je tornado,s jaagt is het een risico dat je loopt.
Ik vind het wel een beetje vreemd dat jullie uit respect geen foto's of filmpjes willen plaatsen omdat jullie ze kennen van tv.
Maar ondertussen wel ingestorte huizen scholen gebouwen kapotte auto,s enz laten zien waar mischien ook mensen in zijn omgekomen....

Ik plaats vaak beelden van Tornado´s e.d. en de schade´s hiervan. Ik beschouw dit als nieuwswaarde en probeer geen persoonlijk leed in beeld te brengen. Uit respect zou ik ook geen beelden etc plaatsen over dit voorval....zoals geen ander voorval in dit weer fenoneem. 
"Only A Biker Knows Why A Dog Sticks His Head Out Of A Car Window"
Klapper
Lid
Woonplaats: vlissingen
Berichten: 1071
Lid sinds: 2 jan. 2010
2 juni 2013, 21:06 uur | Bericht #395923
Citaat van Ries, zondag 2 juni 2013, 20:09 uur Citaat van Klapper, zondag 2 juni 2013, 19:56 uur Het is zonde dat er mensen omkomen bij dit natuurgeweld, mja als je tornado,s jaagt is het een risico dat je loopt.
Ik vind het wel een beetje vreemd dat jullie uit respect geen foto's of filmpjes willen plaatsen omdat jullie ze kennen van tv.
Maar ondertussen wel ingestorte huizen scholen gebouwen kapotte auto,s enz laten zien waar mischien ook mensen in zijn omgekomen....

Sommige foto's en filmpjes hebben een vorm van nieuwswaarde. We gaan altijd zo zorgvuldig mogenlijk om met foto's en filmpjes door te kijken wat wel, of niet geplaatst kan worden. Zeker omdat de mensen die hier komen van alle leeftijden kunnen zijn, en somme beelden te schokkend zijn. Helaas is het onmogenlijk om bij een orkaan, tornado of aardbevening enz... na te gaan of er iemand in een huis of auto is omgekomen. We hebben er nu voor gekozen omdat de meeste die de chasers volgen de auto wel herkennen van Twistex, vandaar de keuze deze niet te willen plaatsen. En dat is niet alleen in dit geval, vorige week met de Moore tornado hebben we ook gevraagd om bijvoorbeeld geen close up foto's van de slachtoffers te plaatsen. Ook vanwege de slachtoffers, en de nabestaande van de overleden mensen.

http://www.onweer-online.nl/forum/topic/38195/berichtgeving-noodweer-en-hoge-waterstanden-midden/ 
30 mei 20.42
Hier is ook iemand in beeld die is overleden volgens het bijstaande bericht 
Maar ik laat het hier bij want het gaat over het twistex team ! | Gewijzigd: 2 juni 2013, 21:07 uur, door Klapper
you are a god amongst insects
Waarom deze advertentie?
Alain.d
Lid
Woonplaats: Koningsbosch
Berichten: 376
Lid sinds: 5 jul. 2007
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
2 juni 2013, 22:15 uur | Bericht #395928
Ik heb het wrak gezien van de chasers.... echt geen woorden voor...... Foto ga ik uit respect niet plaatsen. | Gewijzigd: 2 juni 2013, 22:16 uur, door Alain.d
Woonplaats: Almelo
Berichten: 213
Lid sinds: 28 jun. 2011
3 juni 2013, 06:58 uur | Bericht #395937
Tatanka
Lid
Woonplaats: Drenthe
Berichten: 5265
Lid sinds: 4 jun. 2011
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
3 juni 2013, 07:04 uur | Bericht #395938
Prachtige tribute

Parker Brown

there can be only one
Zippy79
Lid
Woonplaats: Boskoop
Berichten: 197
Lid sinds: 15 jun. 2009
3 juni 2013, 08:31 uur | Bericht #395940
Wat een triest nieuws. Het Twistex team had nu juist een reputatie om voorzichtig te werk te gaan, en zo min mogelijk risicos te nemen. Tim Samaras was ook altijd zeer professioneel bezig als je het vergelijkt met "The Dominator", vandaar dat het me verbaasd dat juist het Twistex team dodelijk is getroffen. 
Zie je in april meeuwen dan gaat het in augustus sneeuwen.
Woonplaats: Betuwe
Berichten: 107
Lid sinds: 14 jul. 2009
3 juni 2013, 09:13 uur | Bericht #395941
Beste mensen,

Sorry voor mijn laatste berichtt.

Het was niet bedoeld om te shokeren.Heb net een heleboel info verkregen om trend het gebeuren.
In 2007 heb ik namelijk zelf met Tim en zijn toen malige staf 2 dagen rond gereden in Kansas.

Zojuist gehoord dat ze in een personen auto zaten. Hun SUV stond ten noord/westen te wachten om later op de dag te gebruiken.
Het voorspelde tornado pad nam een enorme wending waardoor Tim en een paar andere chaser precies in het pad terecht kwamen.
Ook in een overvieuw kaart van werkelijke pad van tornado in combinatie met kaartje waar chaser (zover bekend) stonden, is te
zien dat Tim echt in het centrum terecht is gekomen.

Het doet mij enorm veel verdriet dat deze legende en team, die normaal altijd het meest voorzichtig waren, zo verrast zijn.

Mvg | Gewijzigd: 3 juni 2013, 09:21 uur, door Hageljager
mrijkhals
Lid
Woonplaats: Goes
Berichten: 1200
Lid sinds: 1 dec. 2007
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
3 juni 2013, 09:24 uur | Bericht #395942
Heeft iemand toevallig een link waar er condoleances aan ze gegeven kan worden ?.
Misschien, gezien het medeleven van ons op O-O, kunnen we hier ook een 'tribute' aan leveren.....

Die tornado heeft weer flink huisgegouden, moet je die auto zien, pffff
| Gewijzigd: 3 juni 2013, 09:28 uur, door mrijkhals
Radiografische Hobby's ?..kijk op: http://www.mrdracing.nl
Sunrise
Lid
Woonplaats: Harkema ( frl )
Berichten: 658
Lid sinds: 1 jun. 2008
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
3 juni 2013, 10:27 uur | Bericht #395946
Citaat van Zippy79, maandag 3 juni 2013, 8:31 uur Wat een triest nieuws. Het Twistex team had nu juist een reputatie om voorzichtig te werk te gaan, en zo min mogelijk risicos te nemen. Tim Samaras was ook altijd zeer professioneel bezig als je het vergelijkt met "The Dominator", vandaar dat het me verbaasd dat juist het Twistex team dodelijk is getroffen. 

Zo zie je maar weer dat zelfs de meest ervaren mensen slachtoffer kunnen worden van dit geweld. Een tornado blijft onvoorspelbaar,  en toch blijven "de gewone burgers" onvoorbereid hierop jagen. Laat dit een les voor hun zijn, je speelt met je leven als je te dichtbij komt.
wappy
Lid
Woonplaats: Haarlem-Schalkwijk
Berichten: 1195
Lid sinds: 26 jul. 2006
3 juni 2013, 13:12 uur | Bericht #395957
Jammer idd, maar ja risico van het vak, 1 verkeerde beslissing en het is gewoon over.
mrijkhals
Lid
Woonplaats: Goes
Berichten: 1200
Lid sinds: 1 dec. 2007
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
3 juni 2013, 14:42 uur | Bericht #395961
Citaat van Zippy79, maandag 3 juni 2013, 8:31 uur Wat een triest nieuws. Het Twistex team had nu juist een reputatie om voorzichtig te werk te gaan, en zo min mogelijk risicos te nemen. Tim Samaras was ook altijd zeer professioneel bezig als je het vergelijkt met "The Dominator", vandaar dat het me verbaasd dat juist het Twistex team dodelijk is getroffen. 
Ok, eens maar vergelijk "the dominator" eens met de personenauto OF pick-up van twistex.
Dominator is zowat een tank van 5 ton of iets in die geest, de pickup iets van 1,5 ton en de amerikaanse personenauto.... waarschijnlijk ook rond de ton.
Voorzichtig of niet, als de lift-up sterk genoeg is dan ga je gewoon de lucht in.

Ik heb de link op cnn gekregen van "hageljager" en wat er nog van over is.
Ik heb goedkeuring van Ries mits ik er het e.e.a. bij vermeld conform de regels dus bij deze.

Hier de link naar CNN met een verslag van dit stormchasers team.
http://kdvr.com/2013/06/02/colorado-storm-chaser-tim-samaras-killed-in-oklahoma-tornadoes/

(zoals beloofd aan Ries)
DIT IS DE FOTO VAN DE AUTO WAARIN HET TWISTEX TEAM ZICH BEVOND (wat er van over is)
DIT KAN ALS SCHOKKEND ERVAREN WORDEN !!
http://localtvkdvr.files.wordpress.com/2013/06/samaras.jpg?w=627

(bron: cnn) | Gewijzigd: 3 juni 2013, 15:51 uur, door mrijkhals
Radiografische Hobby's ?..kijk op: http://www.mrdracing.nl
Mogenar
Lid
Woonplaats: Antwerpen
Berichten: 177
Lid sinds: 11 jun. 2012
3 juni 2013, 16:04 uur | Bericht #395969
Helden, we zullen ze missen.


Woonplaats: Betuwe
Berichten: 107
Lid sinds: 14 jul. 2009
3 juni 2013, 16:12 uur | Bericht #395970
Citaat van mrijkhals, maandag 3 juni 2013, 14:42 uurIk heb de link op cnn gekregen van "hageljager" en wat er nog van over is.
Dank voor deze reactie. Ik had de link zelf gekregen via stormchasers die bekend waren met Tim Samaras.

Tevens zijn er andere chasers bij zelfde tornado gewondt geraakt. Ook is een aantal auto's van chasers zwaar beschadigd of verwoest.

bron cnn.com

It was just a matter of time that a storm chaser would get hit by a tornado and of all people, it was the storm chasers for The Weather Channel.

Yes, several storm chasers where hit by the tornado in El Reno Oklahoma as the tornado crossed Highway 81.

This does not surprise me at all as a few of the chasers out there are always trying to get closer.  Honestly, if you don’t know what you are doing, or if you don’t have a tank as a storm chase car, maybe you should stay back a bit.

bron http://blogs.wane.com/2013/05/
Weather Channel storm chase car damaged in El Reno tornado Friday evening.

De inzittende van het voertuig zijn zover bekend niet dodelijk getroffen. | Gewijzigd: 3 juni 2013, 16:25 uur, door Hageljager
Debbieke
Lid
Woonplaats: knesselare. oost-vlaanderen belgië
Berichten: 8924
Lid sinds: 7 aug. 2008
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
3 juni 2013, 16:47 uur | Bericht #395971
Er zijn 2 gewonden gevallen in de auto die hierboven te zien is. 1 persoon is lichtgewond. De tweede persoon heeft een gebroken nek...
Mijn twitter: https://twitter.com/#!/debbietje128
Onweersdagen: 0
Frans24
Lid
Woonplaats: Weeze (D)
Berichten: 1874
Lid sinds: 6 jun. 2011
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
3 juni 2013, 20:23 uur | Bericht #395978
NOAA statement on deaths of storm researchers Tim Samaras, Paul Samaras and Carl Young

Date Posted: June 3, 2013

We are terribly saddened by this news. Samaras was a respected tornado researcher and friend of NOAA who brought to the field a unique portfolio of expertise in engineering, science, writing and videography. His work was documented through an extensive list of formal publications and conference papers.

We extend our sympathies to the family of Tim and Paul, and to the family of Carl Young.  We also extend our sympathies to all victims of the May 31st tornado and the other horrific tornadoes that have recently devastated central Oklahoma and other parts of the country

As far as we know, these are the first documented storm intercept fatalities in a tornado.

Scientific storm intercept programs, though they occur with some known measure of risk, provide valuable research information that is difficult to acquire in other ways.

We know storm chasing is also done by local government and media personnel who provide valuable warning information, and by amateur storm chasers who wish to see and photograph storms.  We encourage all who chase to do so as safely and as responsibly as possible in order to avoid danger for themselves and all those threatened by tornadoes.

Any questions or comments should be directed to:
Keli Pirtle, NOAA Communications
Norman, OK

Bron: NOAA
"Only A Biker Knows Why A Dog Sticks His Head Out Of A Car Window"
Ries
Lid
Woonplaats: Brouwershaven
Berichten: 4470
Lid sinds: 3 jul. 2010
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
3 juni 2013, 20:56 uur | Bericht #395979
EditieNL had er vanavond ook een item over met o.a. Reinier van den Berg. Filmje is hier te zien. Item begint rond 8e minuut. | Gewijzigd: 3 juni 2013, 21:00 uur, door Ries
Freedom is not worth having if it does not include the freedom to make mistakes.
michaelvr
Lid
Woonplaats: Hilversum - Noord Holland
Berichten: 401
Lid sinds: 24 apr. 2011
3 juni 2013, 22:22 uur | Bericht #395984
Echt triest dit, ik kan de afleveringen op discovery channel nog goed herinneren. | Gewijzigd: 3 juni 2013, 22:23 uur, door michaelvr
Spicificaties extreem weer Hilversum 2013:
Onweer dagen: 20 juni
Arcus/rolwolkdagen: 12 April - 8 Mei
Hagel dagen: 12 April
Funnel clouds/windhoosdagen: 0
richard
Lid
Woonplaats: Hoorn (NH)
Berichten: 606
Lid sinds: 28 jul. 2006
4 juni 2013, 09:53 uur | Bericht #396001
Frans24
Lid
Woonplaats: Weeze (D)
Berichten: 1874
Lid sinds: 6 jun. 2011
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
4 juni 2013, 11:21 uur | Bericht #396007
"Only A Biker Knows Why A Dog Sticks His Head Out Of A Car Window"
mrijkhals
Lid
Woonplaats: Goes
Berichten: 1200
Lid sinds: 1 dec. 2007
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
4 juni 2013, 18:54 uur | Bericht #396039
Gezien de vele reacties (vind ik) hier op het forum, bedacht ik me dat het misschien wel "netjes" is, ook aan twistex te laten weten dat we vanuit ons kouwe kikkerlandje ook geschokt zijn door het verlies van deze chasers.
MOCHTEN er dus mensen zijn die zich, naast hier op O&O, geroepen voelen om een dank of iets van een hart onder de riem te steken, dan kan dat eventueel hier op facebook.
https://www.facebook.com/TeamTWISTEX?fref=ts&filter=2
Na een berg posts uit engeland, duitsland, argentinie en meer, heb ik mijn bijdrage ook ff gegeven.... kleine moeite, groot plezier...
| Gewijzigd: 4 juni 2013, 19:16 uur, door mrijkhals
Radiografische Hobby's ?..kijk op: http://www.mrdracing.nl
Terug naar boven
1 2 3
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.849 topics, welke bij elkaar 448.359 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.576 leden.
Het nieuwste lid is Jeffrey bunk .

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 149 mensen aan het browsen op het forum. 5 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 149, lezen 2 mensen het topic "Raam meest gevaarlijke plek bij extreme windstoten".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden