Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Adams, IA; Ringgold, IA; Taylor, IA; Union, IA.

16 Apr 2024 17:46:23

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Caldwell, MO; Clay, MO; Clinton, MO; Daviess, MO; DeKalb, MO; Jackson, MO; Ray, MO.

16 Apr 2024 17:45:18

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Adams, NE; Franklin, NE; Kearney, NE; Webster, NE.

16 Apr 2024 17:25:45

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Franklin, NE; Harlan, NE; Kearney, NE; Phelps, NE.

16 Apr 2024 17:25:45

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Jewell, KS; Smith, KS; Adams, NE; Nuckolls, NE; Webster, NE.

16 Apr 2024 17:25:45

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Franklin, NE; Webster, NE.

16 Apr 2024 17:25:44

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Clay, MO; Clinton, MO.

16 Apr 2024 17:20:39

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Johnson, KS; Miami, KS; Cass, MO; Clay, MO; Clinton, MO; Jackson, MO.

16 Apr 2024 17:20:38

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Clay, MO; Clinton, MO.

16 Apr 2024 17:20:37

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Clay, MO; Clinton, MO; Platte, MO.

16 Apr 2024 17:10:51

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Buchanan, MO; Clay, MO; Clinton, MO; Platte, MO.

16 Apr 2024 17:06:53

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Johnson, KS; Miami, KS; Wyandotte, KS; Cass, MO; Clay, MO; Clinton, MO; Jackson, MO; Platte, MO.

16 Apr 2024 16:55:15

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Clay, SD; Turner, SD; Yankton, SD.

16 Apr 2024 16:54:45

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Nodaway, MO; Worth, MO.

16 Apr 2024 16:21:07

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Adams, IA; Ringgold, IA; Taylor, IA; Union, IA.

16 Apr 2024 16:06:49
Actueel
1 / 4

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
Selma74
Lid
Woonplaats: Heerlen, zuidoost Limburg
Berichten: 155
Lid sinds: 3 jul. 2010
29 augustus 2014, 11:49 uur | Bericht #438686
We zijn nu een kleine week terug van vakantie in Tsjechie en Kroatie (we zijn de zon gaan opzoeken ivm veel regenval in Tsjechie). Ik wil jullie toch onze ervaring op camping Amarin in Rovinj niet onthouden..... 

Op onze 3de dag in Kroatie, op 16 augustus, kwam er vanaf zee een behoorlijk onweerscomplex op ramkoers naar de camping. Het was magnifiek om te zien hoe de (ik vermoed supercel) zich ontwikkelde op volle zee... vrij rechte onderkant, met in t midden de stortregen, en om de paar seconden een ontlading in de zee. Ik heb toch vrij snel eieren voor mijn geld gekozen en met de kids het water verlaten toen de eerste rommels zich aandienden. Met man en kids toch wel vrij snel terug naar de caravan gelopen, want alle ramen en dakluiken stonden natuurlijk open .

Ik had de kinderen pannekoeken als lunch beloofd, dus mams had in de caravan nét de eerste pannenkoek in de pan liggen, toen er een felle flits (in mijn beleving kleurde alles rood) en keiharde donder er vrijwel tegelijk achteraan..... waarvan ik de halve dag pijn in mijn oren heb gehad. Nu bleek dus dat er in een camper op ongeveer 25 a 30 meter afstand de bliksem was ingeslagen. Vanuit die camper was er een bolbliksem tegen de camper ervoor geknald, en volgens andere nederlandse mensen is die vuurbal over het pad omhoog weggeschoten. (gelukkig nergens een tent/caravan of camper in.....anders was het nog heftiger afgelopen). Natuurlijk de hele camping in rep en roer, de kids in paniek en huilen, iedereen vluchtte de auto's of caravan in. De camper waar de bliksem is ingeslagen was Tutti Kaputti... niks deed het meer, geen stroom, startte niet, bij contact gingen de alarmlichten branden en ging er een alarm af, De voorste camper had behoorlijke schade aan de achterkant (zie foto's), had wel nog stroom, maar startte eveneens niet meer. Beiden zijn dan ook na enkele dagen afgesleept. Naderhand zijn we ook bij de stroomkast gaan kijken, en daar waren de stoppen gewoon 10 cm uitgeknald! Enige tijd later was er een ambulance bij de getroffen camper, ze hebben 2 mensen meegenomen, waarvan we er eentje nog terug hebben gezien. Wat we hebben gehoord is dat ten tijde van de blikseminslag in 1 van de campers iemand met een handmixer aan de gang was . Diegene zal wel een behoorlijk oplawaaier hebben gekregen! De ambulance reed in ieder geval ook weer met toeters en bellen langs de camping.

Als ik er nu zo aan terug denk, en het hier opschrijf, krijg ik gewoon weer de bibbers en kippenvel. Het heeft dus zo een impact gehad, dat bij het zien van bijvoorbeeld dat filmpje van die blikseminslag bij de regenboog, me spontaan de tranen in de ogen springen van schrik. Ik vind onweer nog steeds een heel mooi weersverschijnsel, maar zo dichtbij, nee bedankt, ik sla liever over en heb dan ook voorlopig mijn portie wel gehad.

| Gewijzigd: 29 augustus 2014, 11:50 uur, door Selma74
Woonplaats: Oude Pekela
Berichten: 286
Lid sinds: 11 jul. 2012
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
29 augustus 2014, 18:38 uur | Bericht #438701
Wow wat een verhaal.. ingrijpend! Onweer is leuk, mits op een gepast afstand. Zo dichtbij is het beangstigend!

Rovinj.. Daar ben ik 2 jaar geleden geweest.. Destijds ook een beste bui meegemaakt, maar gelukkig niet ingeslagen.
Gaat daar vaker te keer. 
Prachtige ontlading (06-08-13') op film vastgelegd: http://youtu.be/1KIWtsZxQ7g?t=2m45s
Waarom deze advertentie?
markHt
Lid
Woonplaats: Amersfoort
Berichten: 407
Lid sinds: 10 jun. 2014
29 augustus 2014, 19:12 uur | Bericht #438703
Mooi verhaal zal wel spannend zijn geweest :3
Onweersdagen 2017: 7
Lako
Moderator
Woonplaats: Stiens
Berichten: 3425
Lid sinds: 19 mei. 2014
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
29 augustus 2014, 20:12 uur | Bericht #438706

Schokkend

#KeepOnSmiling
Terug naar boven
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.847 topics, welke bij elkaar 448.358 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.576 leden.
Het nieuwste lid is Jeffrey bunk .

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 40 mensen aan het browsen op het forum. 2 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 40, lezen 1 mensen het topic "Winter 2010 discussietopic deel 9".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden