Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Alger, MI; Marquette, MI.

23 Apr 2024 19:07:37

De kaart KNMI klassieke pluim is bijgewerkt.

23 Apr 2024 17:00:01

De temperatuur bij Dourbes is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

23 Apr 2024 08:58:04

De temperatuur bij Buzenol is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

23 Apr 2024 08:58:03

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Gage, NE; Jefferson, NE; Saline, NE.

23 Apr 2024 07:21:42

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Gage, NE; Pawnee, NE.

23 Apr 2024 07:00:53

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Dawson, MT; Garfield, MT; McCone, MT; Prairie, MT; Valley, MT.

23 Apr 2024 01:11:40

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Dawson, MT; McCone, MT; Richland, MT; Roosevelt, MT; Valley, MT.

23 Apr 2024 00:17:24

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Garfield, MT; McCone, MT; Valley, MT.

22 Apr 2024 23:03:37

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Daniels, MT; McCone, MT; Roosevelt, MT; Valley, MT.

22 Apr 2024 23:03:37

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Dawson, MT; Garfield, MT; McCone, MT; Richland, MT; Roosevelt, MT; Valley, MT.

22 Apr 2024 21:33:31

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Dawson, MT; McCone, MT; Richland, MT; Roosevelt, MT.

22 Apr 2024 21:04:01

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Hoke, NC; Moore, NC.

22 Apr 2024 07:46:27

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Hoke, NC; Moore, NC; Scotland, NC.

22 Apr 2024 07:46:26

De kaart KNMI klassieke pluim is bijgewerkt.

22 Apr 2024 05:00:00
Actueel
1 / 4

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
1 2
Justin
Beheerder
Woonplaats: Haarlem
Berichten: 1281
Lid sinds: 2 feb. 2012
2 december 2014, 15:55 uur | Bericht #443428
Het wintersportseizoen staat weer voor de deur!

Hoewel veel skigebieden al reeds geopend zijn moet de echte winter duidelijk nog zijn intrede doen. Daar lijken we nu echter van aan de vooravond te staan. Zelfs het Sauerland is op dit moment met veel succes de pistes aan het 'besneeuwen'!



Veel groene pistes en dalen in de Alpen zullen "hopelijk" vanaf volgende week dan toch eindelijk bedekt gaan worden met het witte goud. De vooruitzichten worden in ieder geval steeds beter, dat wordt ook wel eens tijd :D

Sneeuwval komende 5 dagen, voor de Oostelijke Alpen valt het nog wat tegen maar met temperaturen die flink omlaag gaan kunnen de sneeuwkanonnen hierbij goed werk gaan verrichten:

Bron: sneeuwhoogte.nl

Ga jij deze winter op wintersport? Kan je ook niet wachten tot het eindelijk zover is? Wanneer valt nou eindelijk die sneeuw?! Discussieer en klets hier over de wintersport. Heb je mooie foto's van jouw wintersport vakantie? Deel ze in het winter foto/video topic! Losse foto's mag je ook in dit topic kwijt.

Voor een ieder die op wintersport gaat: Viel Spaß!! En oja, laat ons vooral meegenieten van jouw verhalen!!

  | Gewijzigd: 23 februari 2017, 12:11 uur, door Joyce.s
Woonplaats: Deventer
Berichten: 108
Lid sinds: 8 jun. 2010
2 december 2014, 16:18 uur | Bericht #443433
Ik wil gelijk maar even het meest droevige wintersportbeeld van deze winter posten, hierna wordt alles beter en mooier... :)

Ruhrquelle in het Sauerland van afgelopen vrijdag:




Sunshine is delicious, rain is refreshing, wind braces us up, snow is exhilarating; there is really no such thing as bad weather, only different kinds of good weather.
Waarom deze advertentie?
Stefanv
Moderator
Woonplaats: Hulst
Berichten: 3519
Lid sinds: 8 dec. 2011
2 december 2014, 16:35 uur | Bericht #443438
Citaat van Stormjager, dinsdag 2 december 2014, 16:18 uur Ik wil gelijk maar even het meest droevige wintersportbeeld van deze winter posten, hierna wordt alles beter en mooier... :)

Ruhrquelle in het Sauerland van afgelopen vrijdag:




Haha. Maar skiën zullen ze:P!

Justin
Beheerder
Woonplaats: Haarlem
Berichten: 1281
Lid sinds: 2 feb. 2012
2 december 2014, 16:40 uur | Bericht #443442
Verbaast mij dat het Sauerland al pistes geopend heeft. Dan hebben ze de liften al bijna langer kunnen laten draaien als de gehele vorige winter (3 weken dacht ik?).
Edit: Kleine piste zie ik nu, de rest zal vast nog wel dicht geweest zijn. Daar komt nu in ieder geval snel verandering in.

Edit 2: Lees nu dat skiën bij de Ruhrquelle al vanaf 15 november mogelijk is met dank aan de sneeuwkanonnen. | Gewijzigd: 3 december 2014, 13:42 uur, door Justin
rick87
Lid
Woonplaats: hoofddorp
Berichten: 162
Lid sinds: 11 nov. 2011
4 december 2014, 22:09 uur | Bericht #443668
Ja nog ff wachten en dan lekker naar de sneeuw, als er sneeuw ligt in de noord alpen. Vorig jaar Val Gardena (italie) geweest, qua sneeuw meer dan ik had durven hopen. Ik hoop dat de mensen die richting oostenrijk gaan dit jaar (incl mezelf) duimen maar. Trouwens mooie cam beelden winterberg, ligt niet heel veel maar de temp is iig goed voor de kanonnen.
Justin
Beheerder
Woonplaats: Haarlem
Berichten: 1281
Lid sinds: 2 feb. 2012
6 december 2014, 17:11 uur | Bericht #443754
Temperaturen duiken vanaf vandaag in vrijwel de gehele alpen omlaag zonder een al te grote kans op terugkerende warmte. Op hoogte temperaturen die na het weekend ver onder de -10 zullen duiken, in de dalen ook vriestemperaturen. Zo nu en dan sneeuwval maar nog geen echte dump in het vooruitzicht. Toch hebben vanochtend hier en daar al even sneeuwkanonnen aangestaan in het dal, ik verwacht dat die vanaf morgen op grote schaal zullen losgaan.

Kaartje van sneeuwhoogte.nl voor de sneeuwval in de komende 4 dagen:



Kilometers maken zit er nog steeds niet in, mijn skivakantie naar Ischgl hebben we daarom geannuleerd om later in het seizoen over te doen. Hoe dan ook zijn veel skigebieden, waaronder ook Ischgl, prima geprepareerd, het uitzicht echter is tot aan vandaag niet winters geweest. Komende week zullen veel pistes wel open gaan nu in ieder geval de kou zijn intrede gaat doen :)


Zodra de temperatuur ook maar even onder 0 schiet wordt in Ischgl gelijk een poging ondernomen om de dalafdaling wit te krijgen. Helaas schoten de temperaturen vanochtend alweer snel boven de 0 graden, komende dagen waarschijnlijk meer geluk. | Gewijzigd: 6 december 2014, 17:22 uur, door Justin
HBP
Lid
Woonplaats: Medemblik
Berichten: 17
Lid sinds: 20 nov. 2014
10 december 2014, 09:11 uur | Bericht #444013
In de Alpen wil het ook niet echt winteren..  Hieronder de webcam van Hinterglemm vlak na zonsopkomst en even na het middaguur.



Whoops, wrong planet


Justin
Beheerder
Woonplaats: Haarlem
Berichten: 1281
Lid sinds: 2 feb. 2012
10 december 2014, 14:21 uur | Bericht #444044
Het wordt inderdaad nog spannend voor de kerstdagen. Komt de echte dump nog op tijd?
Het is in ieder geval een stuk kouder momenteel met in de dalen temperaturen die veelal rond het vriespunt hangen. Hier en daar wat sneeuwval in de komende dagen, echter vanaf het weekend alweer iets stijgende temperaturen waardoor de dalen weer dooi krijgen. De sneeuwkanonnen doen hier en daar hun werk maar inderdaad is het op veel plaatsen nog erg karig.... Ik heb het overigens vooral over Oostenrijk, Frankrijk volg ik nauwelijks.


Mooi plaatje van Flachau (© Snow Space Flachau) waar werkelijk alle sneeuwkanonnen volle bak staan te sproeien. Met meer dan 200 kanonnen en 5 waterreservoirs met 180.000 m³ water kunnen ze hier in maximaal 120 uur alle pisten besneeuwd krijgen en daarmee noemen ze zichzelf dan ook sneeuwzeker.


Ook in Westendorf doen ze hun best. De lager gelegen skigebieden hebben het helaas nog moeilijk.

Edit: Altijd leuk om foto's te spotten waarin de winter langzaam haar intrede doet. Hoewel de sneeuwkanonnen eigenlijk "kunstsneeuw" genereren, geeft het mij toch altijd een teken van winter in aantocht...

 
| Gewijzigd: 10 december 2014, 15:24 uur, door Justin
Jenss
Moderator
Woonplaats: mechelen(belgie)
Berichten: 2921
Lid sinds: 7 jun. 2011
11 december 2014, 12:30 uur | Bericht #444120
Er gaat serieus wat sneeuw vallen in het sauerland vandaag denk ik, die onweersbui koerst recht op het sauerland af en de temp ligt op de hoogste toppen rond 0 graden
hier een site met allemaal webcams van het sauerland
http://www.checkcams.com/sauercams
Justin
Beheerder
Woonplaats: Haarlem
Berichten: 1281
Lid sinds: 2 feb. 2012
16 december 2014, 17:54 uur | Bericht #444425
De kerst komt dichterbij en veel skigebieden zullen het nu - letterlijk - benauwd gaan krijgen. Hoewel, komend weekend wordt er wat sneeuwval verwacht, maar bijzonder is het nog niet. Veel skigebieden hebben momenteel nog slechts enkele pistes geopend. Waar vorige week héél even de kans is gegrepen om de sneeuwkanonnen te gebruiken is daar op veel plaatsen al weinig meer van over met in de dalen temperaturen tot soms - afhankelijk van de hoogte uiteraard - bijna 10 graden (voor nu en komende dagen). 

Het leek niet veel slechter als vorig jaar te kunnen, ondanks dat vorig jaar juist heel vroeg in het seizoen wél redelijk wat sneeuw is gevallen (eerste week december). Vooralsnog echter is de start van het skiseizoen helaas niet veel beter. Maar wat nog niet is, kan nog komen. En dát die dump eraan komt daar ben ik van overtuigd, de vraag is slechts: wanneer??

Bekijk meer video's van vtmnieuws op nieuws.vtm.be

| Gewijzigd: 16 december 2014, 17:56 uur, door Justin
Lako
Moderator
Woonplaats: Stiens
Berichten: 3425
Lid sinds: 19 mei. 2014
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
19 december 2014, 11:32 uur | Bericht #444625
Voor wie wil skiën, je kunt ook naar de Sierra Nevada gaan in Spanje. Daar zijn 13 liften open en is er 51 km aan piste.

.  



 
#KeepOnSmiling
Supercell
Lid
Woonplaats: België (Kortrijk)
Berichten: 240
Lid sinds: 25 aug. 2014
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
20 december 2014, 12:37 uur | Bericht #444704
Het lijken wel de magere jaren van de Alpen op dit moment. De sneeuwval blijft uit en voor veel mensen die op wintersport vertrekken zijn de vooruitzichten tot heuse sneeuwbuien slecht te noemen. Oorzaak van het (veel) te warme weer aan de noordelijke flank van de Alpen is de zonale luchtcirculatie. Dit betekent dat een lagedrukgebied op de Atlantische Oceaan zachte lucht aanvoert vanaf het zuidwesten. Winterkou en winterse neerslag moeten we hoog in het noorden van Europa zoeken en/of boven de 3000 meter in de wintersportgebieden. Straffe toeren.

Vooruitzichten sneeuwval in de Alpen

Wanneer we het Amerikaans weermodel GFS hanteren, zien we voor de Alpen weinig rooskleurige momenten met betrekking tot serieuze sneeuwval. Op heel wat plaatsen ligt de actuele sneeuwgrens op 1800 tot 2000 meter met weinig neerslagkansen. Op zaterdag zien we een geleidelijke daling van de sneeuwvalgrens richting 600 tot 800 meter. Er is op datzelfde moment ook wat neerslag (doortocht koudefront) voorzien welke voornamelijk als sneeuw zal vallen boven de 1000 meter. Hoeveelheden zijn gering (eerder 2 tot 10 cm).

Meer informatie over de dramatische sneeuwcondities in de Alpen

  | Gewijzigd: 20 december 2014, 12:37 uur, door Supercell
Uw online platform tijdens onweer in de Benelux - www.noodweer.be
Stefanv
Moderator
Woonplaats: Hulst
Berichten: 3519
Lid sinds: 8 dec. 2011
20 december 2014, 14:42 uur | Bericht #444716
Het is inderdaad niet best in de Alpen. Na vorig jaar kunnen ze dat echt niet gebruiken daar.

Even een webcambeeld van Mittelberg 1250M hoogte. Het hoogst gelegen dorp in het Kleinwalsertal.

Stefanv
Moderator
Woonplaats: Hulst
Berichten: 3519
Lid sinds: 8 dec. 2011
29 december 2014, 14:58 uur | Bericht #447212
Behoorlijk druk in winterberg. Ligt een mooie laag sneeuw(35cm).

Justin
Beheerder
Woonplaats: Haarlem
Berichten: 1281
Lid sinds: 2 feb. 2012
17 januari 2015, 15:52 uur | Bericht #448456
De südstau doet haar werk:
 
 
 
 
| Gewijzigd: 17 januari 2015, 15:52 uur, door Justin
Woonplaats: Deventer
Berichten: 108
Lid sinds: 8 jun. 2010
26 februari 2015, 11:10 uur | Bericht #452604
Ik ga op 6 maart een week naar het Oostenrijkse Ischgl. Het lijkt er nu op dat er temperaturen tot -40 gaan komen!!! (Voor grote delen van de alpen) Het is nog ver weg maar dat is niet iets om lichtzinnig mee om te gaan natuurlijk... Komende dagen eens in de gaten houden. | Gewijzigd: 26 februari 2015, 11:11 uur, door Stormjager
Sunshine is delicious, rain is refreshing, wind braces us up, snow is exhilarating; there is really no such thing as bad weather, only different kinds of good weather.
Justin
Beheerder
Woonplaats: Haarlem
Berichten: 1281
Lid sinds: 2 feb. 2012
26 februari 2015, 11:54 uur | Bericht #452606
Er valt in de Alpen momenteel best wat sneeuw, Ischgl heeft een ideale ligging en gaat komende dagen nog flink sneeuw bijpakken (50+cm?). Ik ga een weekje later ook die kant op, al willen we eigenlijk liever richting Westendorf/Kitzbühel (helaas pakt deze regio het minste mee vna alle sneeuwval). Voorlopig lijken de condities op de pistes daar aan de noordkant nog prima te doen maar het is duidelijk dat een beetje zonnenschijn al veel "schade" kan aanrichten in een korte periode. Hoe dan ook zal het in de gehele alpen begin maart nog perfect wintersporten zijn en als het meezit gaat er echt nog een flinke hoeveelheid sneeuw bijvallen. Maar temperaturen van -40??? Denk dat je daar een enkel uitschietertje te pakken hebt, zie dat wel vaker maar komt zelden uit. Op de top (Ischgl) zie ik nu temperaturen van -18 staan voor 5 en 6 maart, in het dal -6. Met redelijk wat sneeuwval vanaf woensdag 4 maart (10-25 cm per dag)! Als dat doorzet zal je een zware rit tegemoet gaan, zeker rekening mee houden!  

Sneeuwval komende 5 dagen:


Bron sneeuwhoogte.nl

Sneeuwval afgelopen 5 dagen:


Bron sneeuwhoogte.nl | Gewijzigd: 26 februari 2015, 12:11 uur, door Justin
Woonplaats: Deventer
Berichten: 108
Lid sinds: 8 jun. 2010
27 februari 2015, 06:58 uur | Bericht #452625
Ik heb de info van de site wetter.com. 

Over de betrouwbaarheid van deze weersite kan ik weinig zeggen en volgens mij zijn zij ook een koude uitbijter qua verwachtingen... Dit hoeft van mij ook niet uit te komen. Als weergek vindt ik dit stiekem wel weer spannend...

linkje: http://www.wetter.com/wetter_aktuell/wettervorhersage/16_tagesvorhersage/?id=ATAT30259 | Gewijzigd: 27 februari 2015, 07:05 uur, door Stormjager
Sunshine is delicious, rain is refreshing, wind braces us up, snow is exhilarating; there is really no such thing as bad weather, only different kinds of good weather.
Justin
Beheerder
Woonplaats: Haarlem
Berichten: 1281
Lid sinds: 2 feb. 2012
27 februari 2015, 13:23 uur | Bericht #452635
Dat zijn wel bijzonder koude temperaturen inderdaad (veelal slechts in de nacht). Zelf kijk ik altijd op www.wetter.at, ook hier laat de temperaturugrafiek een sterk dalende lijn zien van 2 maart tot in ieder geval 7 maart (verder kijken ze niet). Het is mij alleen onduidelijk over welke hoogte ze spreken, in het dal kan ik niet geloven dat het -30 gaat worden, dus ik vermoed dat het temperaturen op hoogte zijn. Als het op diezelfde hoogte dan overdag -3 is dan dooit het dus in het dal. De max temperaturen zijn op wetter.at overigens weer een stuk kouder dan wetter.com (die juist in de nachtelijkere uren veel meer kou aangeeft). Sneeuwhoogte.nl is veel gedetailleerder en gaat ook voor flinke kou en 

Interessant om te volgen inderdaad!
Woonplaats: Deventer
Berichten: 108
Lid sinds: 8 jun. 2010
1 maart 2015, 11:24 uur | Bericht #452693
Een paar dagen verder en de bontmantel lijkt ingeruild te kunnen worden voor zonnebrandcreme nu er een krachtig hogedrukgebied boven de alpen berekend wordt...

| Gewijzigd: 1 maart 2015, 13:53 uur, door Stormjager
Sunshine is delicious, rain is refreshing, wind braces us up, snow is exhilarating; there is really no such thing as bad weather, only different kinds of good weather.
Terug naar boven
1 2
Dit topic is gesloten
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.853 topics, welke bij elkaar 448.359 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.579 leden.
Het nieuwste lid is philip.beuckels@gmail.com.

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 108 mensen aan het browsen op het forum. 0 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 108, lezen 7 mensen het topic "Bliksem bij heldere hemel?".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden