Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Ashley, AR; Morehouse, LA.

18 Apr 2024 17:46:15

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Union, AR; Union, LA.

18 Apr 2024 17:46:14

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor East Carroll, LA; West Carroll, LA; Issaquena, MS.

18 Apr 2024 17:18:22

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Chicot, AR; East Carroll, LA; West Carroll, LA; Issaquena, MS; Washington, MS.

18 Apr 2024 17:07:55

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Chicot, AR; East Carroll, LA; Morehouse, LA; West Carroll, LA; Issaquena, MS; Washington, MS.

18 Apr 2024 16:49:30

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Ashley, AR; Morehouse, LA.

18 Apr 2024 15:58:24

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Clinton, MO.

18 Apr 2024 12:37:04

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Buchanan, MO; Clinton, MO; Platte, MO.

18 Apr 2024 12:28:09

De kaart KNMI klassieke pluim is bijgewerkt.

18 Apr 2024 12:00:07

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Clay, MO; Jackson, MO; Ray, MO.

18 Apr 2024 11:28:24

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Clay, MO; Clinton, MO; Jackson, MO; Ray, MO.

18 Apr 2024 11:02:03

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Johnson, KS; Wyandotte, KS; Clay, MO; Clinton, MO; Jackson, MO; Platte, MO.

18 Apr 2024 10:57:16

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Leavenworth, KS; Buchanan, MO; Platte, MO.

18 Apr 2024 10:24:03

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Johnson, KS; Leavenworth, KS; Wyandotte, KS; Buchanan, MO; Clay, MO; Clinton, MO; Jackson, MO; Platte, MO.

18 Apr 2024 10:17:51

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Douglas, KS; Jefferson, KS.

18 Apr 2024 09:57:38
Actueel
1 / 4

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
1 2 3
Tatanka
Lid
Woonplaats: Drenthe
Berichten: 5265
Lid sinds: 4 jun. 2011
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
7 april 2015, 23:12 uur | Bericht #453636
Severe Weather uitbraak Midwest, Plains, en zuiden Usa woensdag-vrijdag.


Spc


De amerikanen hebben weer een severe uitbraak op programma startend vanaf morgenmiddag. Potentieel is hoog maar we zagen eerder vorige week dat deze kansen...ook flink om zeep geholpen kunnen worden door lif-lafjes van de avond ervoor. Het probleem komt hier bij ons ook regelmatig terug buien van de avond ervoor. Die de nacht net hebben gehaald uit frankrijk en die voor bewolking zorgen de volgende morgen/middag. Hetgeen natuurlijk niet uitmaakt als dat feest opleverd voor de innerlijke onweersliefhebber..die nacht als de plaatjes wel goed vallen (Mcs). Maar vaak funest voor de volgende dag als er dan een leuke situatie staat, temps worden niet gehaald etc etc affijn .

We pakken eerst maar eens morgen erbij dan eer we naar donderdag en vrijdag gaan. Morgen zien we veelal waardes terug in de orde van 2000-3000 k/j. Lokaal word mischien de 4000 k/j overschreden shear zien we veelal terug in de orde van 40-50kts en lokaal 60 kts. Verder zien we een sterke uitgang van de Jetstream over de plains. Ehi veelal 1-3 morgen en lokaal 3-5 de kans op grote tornado's is aanwezig dus maar zeer gering. De kansen op een aantal in de orde  tot max Ef-3. Wat al niet misselijk is...zijn wat meer voor de hand liggend. Gezien de hoge Cape is baseball-grote hagel de grootste dreiging en convectieve windstoten op de buien.

Shear.

twisterdata

Cape.

Twisterdata

Morgen maar eens bekijken hoe de tornado kansen zijn verdeeld. Ik zie in vermoedelijke verwachting al wel de grote hagelkans terug. De tornado kansen worden op het laast meer en meer duidelijk. Ik vermoed dat ze wel eens met een moderate risk kunnen komen. 

Mvg Tatanka

  | Gewijzigd: 7 april 2015, 23:15 uur, door Tatanka
there can be only one
Tatanka
Lid
Woonplaats: Drenthe
Berichten: 5265
Lid sinds: 4 jun. 2011
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
8 april 2015, 09:21 uur | Bericht #453640
Kans op zware tornado's blijft aanwezig gezien de Ehi voor eind van de middag in W OK/S KS noord-oostwaarts trekkend>>> MO (incl KC and St Louis vanavond laat nederlandse tijd) grote inwonersaantallen. Die heeft zich iets verbeterd t.o.v gisteren supercells kunnen lang aanhouden en mede daardoor meer kans op 1 of meerdere tornado's per supercell.

Daarom ook een zeer grote 10% risk voor tornado's . Het zwarte vlak daarin betekend een hatched area en geeft aan dat de kans op zwakke tornado's groot is de normale 10% risk. Maar ook een kans op 1a2 zeer zware tornado's EF2>EF5. Zeer hoge potentie dus maar kans blijft een kans... laten we hopen dat ze aardig vrij over de plains roamen.



Dat geld voor hagel idem dito met de hatch daar is de kans op 1 inch hail zeer groot. En in mindere mate de kans op 2 inch en hoger.

Spc

Stream voor vanavond rond +/- 22uur moet de boel zo'n beetje gaan lopen. https://tvnweather.com/live


  | Gewijzigd: 8 april 2015, 09:27 uur, door Tatanka
there can be only one
Waarom deze advertentie?
Tatanka
Lid
Woonplaats: Drenthe
Berichten: 5265
Lid sinds: 4 jun. 2011
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
8 april 2015, 09:36 uur | Bericht #453641
Ehi veelal 2-4 in aandachts gebied...maar zie daar een Ehi oplopend naar 11-12 in een kleiner gebied. Daar kansen op zeer zware supercells die in staat zijn om EF-5 tornado's te produceren.


twisterdata

Cape ook flink omhoog t.o.v gisteren...was veelal 2000-3000 k/j. Nou een zeer prominent gebied met 4000 k/j.

Twisterdata

Shear is ongewijzigd met veelal 40-60kts | Gewijzigd: 8 april 2015, 09:52 uur, door Tatanka
there can be only one
Tatanka
Lid
Woonplaats: Drenthe
Berichten: 5265
Lid sinds: 4 jun. 2011
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
8 april 2015, 10:24 uur | Bericht #453643
Afgelopen nacht op de slight risk al een aantal tornadic supercells geweest opgelijnd via Kansas>Missouri in.


Even skippen voor mooie momenten ongeveer vanaf 3u50min herpakt de boel zich....verveel je je dan kan je de hele chase terug zien van bijna 6 uur hahaha.:p


StormChasingVideo | Gewijzigd: 8 april 2015, 10:31 uur, door Tatanka
there can be only one
Joyce.s
Moderator
Woonplaats: Helmond
Berichten: 3066
Lid sinds: 13 jan. 2015
8 april 2015, 12:42 uur | Bericht #453644
Nou dat wordt weer webcams aanzetten....
Stefanv
Moderator
Woonplaats: Hulst
Berichten: 3519
Lid sinds: 8 dec. 2011
8 april 2015, 18:06 uur | Bericht #453651
Wat zou ik daar toch eens graag naartoe gaan..
Tatanka
Lid
Woonplaats: Drenthe
Berichten: 5265
Lid sinds: 4 jun. 2011
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
8 april 2015, 18:56 uur | Bericht #453654
En we gaan naar moderate risk een 15% risk voor tornado's...de 10% risk blijft ongewijzigd eveneens de 2/5% risk.


Spc


https://tvnweather.com/live




  | Gewijzigd: 8 april 2015, 18:57 uur, door Tatanka
there can be only one
Lako
Moderator
Woonplaats: Stiens
Berichten: 3425
Lid sinds: 19 mei. 2014
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
8 april 2015, 18:57 uur | Bericht #453655
...THERE IS A MDT RISK OF SVR TSTMS FROM PARTS OF NRN OK AND SE KS
   INTO WRN AND SRN MO...

   ...THERE IS AN ENH RISK OF SVR TSTMS SURROUNDING THE MDT RISK AREA
   FROM CNTRL OK ENE INTO SRN IND...

   ...THERE IS A SLGT RISK OF SVR TSTMS SURROUNDING THE ABOVE AREAS
   FROM NW TX TO THE CNTRL APPALACHIANS...

   ...THERE IS A MRGL RISK OF SVR TSTMS SURROUNDING THE ABOVE AREAS
   FROM SW TX THROUGH THE OH VLY TO NRN NC...



http://www.spc.noaa.gov/products/outlook/day1otlk.html
#KeepOnSmiling
Lako
Moderator
Woonplaats: Stiens
Berichten: 3425
Lid sinds: 19 mei. 2014
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
8 april 2015, 19:36 uur | Bericht #453656
#KeepOnSmiling
Tatanka
Lid
Woonplaats: Drenthe
Berichten: 5265
Lid sinds: 4 jun. 2011
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
8 april 2015, 19:56 uur | Bericht #453657
Ik denk dat 3 keer een moderate risk nou wel genoeg is Lako;)
there can be only one
Tatanka
Lid
Woonplaats: Drenthe
Berichten: 5265
Lid sinds: 4 jun. 2011
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
8 april 2015, 21:04 uur | Bericht #453660
Tis aansluiten met de chasers...:D.


Mike Scantlin‏@StormChaseTV
there can be only one
Woonplaats: Wijchen
Berichten: 233
Lid sinds: 30 nov. 2011
8 april 2015, 21:11 uur | Bericht #453661
Deze bovenstaande app ken ik niet, zie wel iedereen in de start blokken staan!
Als je niet weet wat je doet, doe het dan wel goed!
Woonplaats: Wijchen
Berichten: 233
Lid sinds: 30 nov. 2011
8 april 2015, 21:20 uur | Bericht #453662
terwijl josh napper- aviwxchasers heerlijk aan zijn lunch zit in het zonnetje, is 35 km verder midscar tornado probe vehicle heerlijk de rand van het natte weer aan het opzoeken (https://tvnweather.com/live)
Als je niet weet wat je doet, doe het dan wel goed!
Tatanka
Lid
Woonplaats: Drenthe
Berichten: 5265
Lid sinds: 4 jun. 2011
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
8 april 2015, 21:25 uur | Bericht #453663
Citaat van Bas de Leeuw, woensdag 8 april 2015, 21:20 uur terwijl josh napper- aviwxchasers heerlijk aan zijn lunch zit in het zonnetje, is 35 km verder midscar tornado probe vehicle heerlijk de rand van het natte weer aan het opzoeken (https://tvnweather.com/live)
De boel is lekker aan het opbouwen...ik denk dat we zon 2 uur verder zijn voor actie. Tis net 2 uur in de middag geweest doorgaans zit je wel op 4/5 uur daar. Dus tussen half 12 en half 1 hier dit ter info.

Er zijn her en der al wat onweersbuien..waarvan enkele ook severe maar das nog niet de moderate voor vandaag.

Dikke hagel zit er al wel op. Baseball size #hail in #Kentucky - #severe #KYwx RT@AmyKee77 @NWSJacksonKY We had some almost the size of baseballs.


Weatherchannel
  | Gewijzigd: 30 januari 2017, 16:14 uur, door Joyce.s
there can be only one
Woonplaats: Wijchen
Berichten: 233
Lid sinds: 30 nov. 2011
8 april 2015, 21:32 uur | Bericht #453664
met meekijken ben ik wel een laterdje gewend, jammer dt tijdsverschil voor de baas morgen!
voorpret is even leuk, kijken naar de radar, het positioneren...
ps. die app screenie is van welke app ?

ps wat is er  sinds vorig jaar veranderd aan tvnweather.com? voorheen kon ik lokale radar kiezen, zag ik waarschuwingen en kreeg ik lokale alerts te zien. ik kon tevens een hourly play van de radar draaien van de neerslag zodat er trend te waarnemen was?

Berichten samengevoegd door justinos
Als je niet weet wat je doet, doe het dan wel goed!
Tatanka
Lid
Woonplaats: Drenthe
Berichten: 5265
Lid sinds: 4 jun. 2011
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
8 april 2015, 21:45 uur | Bericht #453666
Citaat van Bas de Leeuw, woensdag 8 april 2015, 21:36 uur ps wat is er  sinds vorig jaar veranderd aan tvnweather.com? voorheen kon ik lokale radar kiezen, zag ik waarschuwingen en kreeg ik lokale alerts te zien. ik kon tevens een hourly play van de radar draaien van de neerslag zodat er trend te waarnemen was?
Op vraag 1 de app dat weet ik niet...ik gebruik geen apps ik kijk op tvn weather deze foto komt vanaf twitter. En op deze vraag zou ik het antwoord ook niet weten.

Ik gebruik deze http://www.news9.com/category/167025/weather-storm-tracker

 
there can be only one
Woonplaats: Wijchen
Berichten: 233
Lid sinds: 30 nov. 2011
8 april 2015, 21:46 uur | Bericht #453667
waarom hangen alle chasers zo westerlijk van Tusla, als alles berekend is op zo,n 150 km oostwaarts? Of is dit juist tactisch zodat men de top van de buien die trekrichting noordoost probeert te onderscheppen. just a thought
 

je link brengt me op een site wat idd lijkt op wat ik vorig jaar volgde....heeft dezelfde functies

Berichten samengevoegd door justinos
Als je niet weet wat je doet, doe het dan wel goed!
Tatanka
Lid
Woonplaats: Drenthe
Berichten: 5265
Lid sinds: 4 jun. 2011
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
8 april 2015, 21:52 uur | Bericht #453669
Citaat van Bas de Leeuw, woensdag 8 april 2015, 21:48 uur je link brengt me op een site wat idd lijkt op wat ik vorig jaar volgde....heeft dezelfde functies
Zou je a.u.b even willen op letten dat het hier geen chat word je stelt nou al meerdere vragen terwijl dat  in 1 bericht kan. De topic is meer bedoeld voor info omtrent die situatie.

Heb je ook een Pb gestuurd. Op #Tornado #Severe #Usa via twitter vind je een zeer breed scala aan info en radars etc etc. De reden dat ze aan die kant zitten is dat daar de kans op vrije fotogenieke supercells groter zijn. En ze hebben daar een prima uitvalshoek om nog hun plannnen te wijzigen. De celletjes gaan ongeveer ten westen tussen de 2 steden Oklamhoma en Wichita onstaan en das vrijwel 1 rechte lijn rijden en ook naar boven toe richting Salina.  | Gewijzigd: 8 april 2015, 22:23 uur, door Tatanka
there can be only one
Tatanka
Lid
Woonplaats: Drenthe
Berichten: 5265
Lid sinds: 4 jun. 2011
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
8 april 2015, 22:31 uur | Bericht #453671
Inmiddels op de enchanted risk de eerste tornado warnings.

The Weather Channel ‏@weatherchannel  #Tornado Warning for Jefferson, St. Francois & Washington counties in Missouri, SW of #StLouis.



De eerste tornado watch voor vanavond voor delen van Oklahoma en Kansas Tornado Watch 36

Naar verwachting word dit noord-oostwaarts uitgebreid

Voor de buien op bovenste plaatje is ook een watch uit gegeven inmiddels..er zijn inmiddels brief reports geweest(funnels).



Ik probeer het nog een beetje bij te houden maar het gaat nou snel...Straks is er geen beginnen meer aan. Ik ga nou ook een beetje in mee chase modus.;) | Gewijzigd: 8 april 2015, 23:15 uur, door Tatanka
there can be only one
Tatanka
Lid
Woonplaats: Drenthe
Berichten: 5265
Lid sinds: 4 jun. 2011
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
9 april 2015, 00:02 uur | Bericht #453674
28storms.com  Incredible picture of tornado warned HP supercell in SE Missouri


@ChancerSurfer | Gewijzigd: 30 januari 2017, 16:14 uur, door Joyce.s
there can be only one
Terug naar boven
1 2 3
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.849 topics, welke bij elkaar 448.358 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.576 leden.
Het nieuwste lid is Jeffrey bunk .

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 79 mensen aan het browsen op het forum. 0 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 79, lezen 3 mensen het topic "Supercel en bow-echo boven Frankrijk".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden