Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

De kaart KNMI klassieke pluim is bijgewerkt.

28 Mar 2024 16:59:57

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Beaufort, NC; Craven, NC; Jones, NC; Pamlico, NC.

28 Mar 2024 10:03:12

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Screven, GA.

28 Mar 2024 03:29:38

De kaart KNMI klassieke pluim is bijgewerkt.

27 Mar 2024 15:59:58

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Gadsden, FL; Leon, FL; Liberty, FL; Wakulla, FL.

27 Mar 2024 14:15:23

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Alachua, FL; Columbia, FL; Gilchrist, FL.

27 Mar 2024 13:40:38

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Dixie, FL.

27 Mar 2024 13:33:57

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Levy, FL.

27 Mar 2024 13:25:44

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Dixie, FL; Taylor, FL.

27 Mar 2024 13:13:44

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Gadsden, FL; Leon, FL; Decatur, GA; Grady, GA.

27 Mar 2024 13:08:44

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Gadsden, FL; Leon, FL; Liberty, FL.

27 Mar 2024 13:03:11

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Gadsden, FL; Leon, FL; Liberty, FL; Wakulla, FL.

27 Mar 2024 12:26:19

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Franklin, FL; Liberty, FL.

27 Mar 2024 12:16:03

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Franklin, FL; Gulf, FL; Liberty, FL.

27 Mar 2024 12:03:34

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Franklin, FL; Gulf, FL.

27 Mar 2024 11:36:51
Actueel
1 / 4

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
1 2
Justin
Beheerder
Woonplaats: Haarlem
Berichten: 1281
Lid sinds: 2 feb. 2012
1 juni 2015, 00:00 uur | Bericht #455539

Welkom op het vernieuwde Onweer-Online!


Eindelijk is het zover, het jaargetijde waar veel van jullie lang op hebben gewacht. En hoe mooi is het dan dat direct de eerste periode van warmer weer zich lijkt aan te kondigen. De afgelopen maanden hebben wij hard naar deze datum toegewerkt en hebben veel vernieuwingen doorgevoerd welke ik hierbij graag even toelicht.
 

Vernieuwd design


Dat is even wennen! Het oude vertrouwde design van Onweer-Online is drastisch aangepast en een stuk frisser en strakker geworden. Wij moesten ook even wennen maar zijn er inmiddels helemaal verliefd op geworden! Naast de aanpassingen in de vormgeving vind je bovenaan op de homepage 4 afbeeldingen/headlines die je naar belangrijke en/of interessante actuele topics leiden. De header geeft je op een speelse manier de actuele weersituatie en tot slot is het KNMI/KMI weerbericht verplaatst naar naast de Google Maps kaart met jullie meldingen uit het meldboek.

Wat vind jij van het nieuwe design?
 

Surf direct naar laatste bericht


Met het » icoontje dat je op de homepage naast ieder topic ziet staan surf je direct naar het laatst toegevoegde bericht in dat topic. In die nabije toekomst zullen we deze optie optimaliseren door naar het voor jou laatst ongelezen bericht te gaan. Nu kan het dus zijn dat je even terug om hoog moet scrollen om te kijken of je niet meer gemist hebt.
 

Chat komt terug


Er is hard gewerkt om een nieuw uitgebreid chatsysteem met deze update gelijktijdig live te kunnen zetten, helaas is dit niet gelukt. We verwachten de chat binnen enkele dagen alsnog te kunnen openen. Het wachten zal beloond worden!
 

Nieuwe maandwedstrijd


"Achter de schermen" zijn we continu hard aan het nadenken hoe we Onweer-Online nog leuker kunnen maken. Dit keer kwam zo'n idee uit onverwachte hoek. Forumlid ewaldvandijk melde zich bij ons met het idee voor een nieuwe maandwedstrijd, een idee dat inmiddels uitgewerkt is en waar je zeer binnenkort - nog deze week - een nieuw topic over zult aantreffen. Meer informatie hierover volgt dus spoedig!
 

Lentetopics -> Zomertopics


Zoals iedere seizoenswisseling zijn ook nu de lente topics weer afgesloten en gaan we verder in de zomertopics. Hou goed in de gaten waar je bericht het beste thuis past, HIER vind je een overzicht van alle zomertopics.
 

[BETA] Indexcijfers Onweer weer beschikbaar


Zoals je op de homepage reeds hebt kunnen lezen zijn de Indexcijfers Onweer weer beschikbaar! Lees er hier alles over.
 

Nieuwe moderators


Last but zekers not least kondig ik hierbij 2 nieuwe moderators aan: Joyce.s, haar hebben jullie al enige tijd als moderator zien rondhuppelen, en sinds vandaag Viktor Peters. Joyce heeft haar kennis- en interessegebied vooral liggen bij ruimte & astronomie en natuurverschijnselen. Ook Viktor zal zich verdiepen in ruimte & astronomie maar zal u vooral ook gaan informeren over verschillende aspecten (zoals veiligheid) rondom onweer. Van mijn kant uit hierbij een groot dankwoord aan Joyce en Viktor!

Zij zullen zich in een reactie op dit bericht zelf nog even gaan voorstellen. | Gewijzigd: 1 juni 2015, 01:13 uur, door Justin
Joyce.s
Moderator
Woonplaats: Helmond
Berichten: 3066
Lid sinds: 13 jan. 2015
1 juni 2015, 00:00 uur | Bericht #455552
Hallo allemaal,
 
Wellicht hebben jullie het al onder mijn naam gezien, maar ik ben sinds kort actief als moderator.
Ik ben Joyce, getrouwd, mams van twee zonen en woon in Helmond.
Mijn hobby’s zijn: acrylschilderijen maken (die vaak te maken hebben met natuurverschijnselen of het universum), darten, tuinieren en naar metal muziek luisteren. Een goed boek of een spannende film is ook nooit weg. Verder ben ik een enorm huisje – boompje – beestje mens, al vind ik het heerlijk om in de zomervakantie Frankrijk eens onveilig te maken. Het liefste naar berg/ vulkaangebied, waar het weer ook nog aangenaam is.
 
Mijn interesses zijn erg breed.
Zo ga ik het liefste buiten in het zonnetje bakken (of tuinieren), afsluitend met een bbq en daarna een spektakelweertje op het einde van een zomerdag. Uiteraard met de camera in mijn hand. Geen spektakelweer? Geen nood, dan lig ik languit op mijn luie stoel naar de sterren te kijken (en de satellieten die voorbij komen).
De Tornado chasers volg ik zo vaak ik kan, dan ben ik in mijn element (jammer dat er zo’n tijdsverschil is).
Daarbij speur ik dagelijks het net af om te kijken wat er allemaal gebeurd is met betrekking tot natuurverschijnselen en wat er in de ruimte gaande is. Ik doe dit al jaren, liefst met lekkere metal muziek op de achtergrond....of beter gezegd de voorgrond.
 
Ik zal me als moderator vooral bezig houden met de topics  “natuurverschijnselen” en “ruimte en astronomie”. Ik ben druk bezig met het leren van de moderatortaken (voorheen surfte ik enkel op internet of speelde een spelletje, dus dit is nieuw voor me), maar het team van Onweer- Online is erg gezellig en behulpzaam. Dus dat gaat helemaal goed komen!
 
Tot zover.
Groetjes Joyce
Waarom deze advertentie?
Antares
Lid
Woonplaats: Heerlen, Zuid-Limburg
Berichten: 426
Lid sinds: 23 jul. 2009
1 juni 2015, 01:07 uur | Bericht #455568
Wow.. super gedaan! De oude stijl zal ik toch best gaan missen, haha.
Vers in 't geheugen:
22 juli 2009
10 t/m 14 juli 2010
19 juni 2013, 27 juli 2013, 19 augustus 2013
mercedes
Lid
Woonplaats: amsterdam
Berichten: 154
Lid sinds: 19 jul. 2008
1 juni 2015, 07:08 uur | Bericht #455573
Welkom,ben en een zeer mooie site . Top
Woonplaats: Gouda
Berichten: 553
Lid sinds: 17 apr. 2012
1 juni 2015, 10:15 uur | Bericht #455580
Hallo Allemaal,

Allereerst dankjewel voor de introductie Justin.
Ik ben inderdaad blij te kunnen melden dat ik vanaf heden het Onweer Online team mag komen versterken.
Eerst even een korte introductie van mezelf. Mijn naam is Viktor, ik ben 30 jaar en werk als airside operator op Schiphol Airport. In het dagelijks leven ben ik een sportlustig iemand en probeer ik van elke dag het beste te maken. Zo nu we dat ook achter de rug hebben maar naar de nog belangrijkere dingen.
Als kind was ik als de dood voor onweer en ik lag letterlijk tijdens flink onweer met koud zweet op de bank te trillen naast mijn vader, ja zo bang was ik.
Wat zoek je hier dan in vredesnaam vragen jullie je misschien af? Ik heb inmiddels door de jaren heen mijn angst overwonnen en ben daarna zelfs een chaser geworden (vanuit huis dat wel) en heb me constant verdiept in hoe onweer tot ontwikkeling komt en wat de effecten zijn op de natuur.
Het antwoord daarop heb ik niet net als welgeleerde wetenschappers die er nog veel meer verstand van hebben. Het is grappig dat wetenschappers weten wat er met een ster gebeurt 100 miljoenen lichtjaren hier vandaan maar nog steeds niet weten hoe het met onweer zit op ons eigen planeetje.

Ik zal proberen vanuit mijn macht het team te assisteren in het maken van verwachtingen, het op de hoogte houden van de onweerskansen, onweers veiligheid. Onweers veiligheid hoor ik jullie denken...ja het is voor veel mensen nog steeds onduidelijk hoe te handelen als je buiten door onweer wordt bevangen. Kijk maar naar de 2 dames in Amersfoort nog niet zo heel lang geleden die onder een boom gingen staan en het helaas met de dood hebben moeten bekopen.

Naast dit alles wil ik ook mensen die bang zijn bij onweer adviseren om ze te helpen hun angst te overwinnen.
Het seizoen is gestart, de temperaturen zien er komend weekend gunstig uit dus laat het maar knallen dit jaar.

Graag zie ik jullie allen snel tegemoet in een van de vele topics komende tijd.

Groetjes Viktor

 
Aantal onweersdagen 2020
Licht en lullig onweer : 2
Behoorlijk onweer: 1
Zwaar onweer: 1
wappy
Lid
Woonplaats: Haarlem-Schalkwijk
Berichten: 1195
Lid sinds: 26 jul. 2006
1 juni 2015, 10:23 uur | Bericht #455581
Ziet er goed uit, alleen op windows 10 met ie11 werkt het nu voor geen meter meer, website flikkert bij elke klik die je wilt doen en crasht na tijdje.

Nu weet ik alleen niet of dit probleem van nieuwe layout is of van win10 met ie11, al hoewel met oude layout dit probleem er niet was.
Rots53
Lid
Woonplaats: Wageningen
Berichten: 250
Lid sinds: 26 dec. 2014
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
1 juni 2015, 10:56 uur | Bericht #455587
Design ziet er goed uit, gefeliciteerd !
En natuurlijk felicitaties voor onze beide nieuwe moderators Joyce en Viktor.
Joyce.s
Moderator
Woonplaats: Helmond
Berichten: 3066
Lid sinds: 13 jan. 2015
1 juni 2015, 11:07 uur | Bericht #455589
Dank je wel!!!
Justin
Beheerder
Woonplaats: Haarlem
Berichten: 1281
Lid sinds: 2 feb. 2012
1 juni 2015, 12:49 uur | Bericht #455597
Citaat van wappy, maandag 1 juni 2015, 10:23 uur Ziet er goed uit, alleen op windows 10 met ie11 werkt het nu voor geen meter meer, website flikkert bij elke klik die je wilt doen en crasht na tijdje.

Nu weet ik alleen niet of dit probleem van nieuwe layout is of van win10 met ie11, al hoewel met oude layout dit probleem er niet was.

Vreemd! De wijzigingen in opmaak zouden eigenlijk geen problemen kunnen veroorzaken. De site is op alle moderne browsers gecheckt, zonder problemen, ook in IE11. Wellicht dat het een probleem is van Windows 10 (dit is tenslotte nog een Beta versie). Wellicht vind je de oplossing in het legen van de cache of het aanzetten van de compatibiliteitsmode. Mocht je een andere browser op je PC geinstalleerd hebben staan zou je daarmee ook kunnen proberen in te loggen.

Als er meer mensen zijn met dit probleem vernemen wij dit graag!
wappy
Lid
Woonplaats: Haarlem-Schalkwijk
Berichten: 1195
Lid sinds: 26 jul. 2006
1 juni 2015, 13:10 uur | Bericht #455599
Cache en al is geleegd maar probleem met deze layout blijft, met oude was dit er dus niet, maar goed is idd nog beta dus even wachten totdat final uit komt.

Edit//
iedergeval met chrome geen last van laten we het maar bij een bug in win10 | Gewijzigd: 1 juni 2015, 13:11 uur, door wappy
Woonplaats: Enschede
Berichten: 1493
Lid sinds: 7 jun. 2011
1 juni 2015, 13:33 uur | Bericht #455603
Het nieuwe design krijgt van mij een dikke +1! Het ziet er fris en strak uit. Aan de nieuwe moderators veel plezier en succes gewenst.

Komt er nog een website die geoptimaliseerd is voor de smartphone gebruiker?

---------
Bij het antwoorden zie ik dat 'Antwoorden op "Vernieuwd design, nieuwe tools, moderators, en meer..."' in een ander lettertype staat dan op de rest van de website. | Gewijzigd: 1 juni 2015, 13:49 uur, door reedtimmer
Liefhebber van -30°C, +30°C, 50 cm sneeuw, zeer zware regenval, zeer zwaar onweer, grote hagelstenen, zeer zware storm..... Kortom alles wat extreem is!
Woonplaats: nijmegen
Berichten: 156
Lid sinds: 30 aug. 2014
1 juni 2015, 14:04 uur | Bericht #455605
Ziet er top uit hoor,alleen een puntje wat hier onder deze pagina staat in niet te lezen,veel te licht,Gewoon zwarte letters gebruiken probleem op gelost.;) | Gewijzigd: 1 juni 2015, 14:05 uur, door weergek111
Weer gek, vooral van onweer en storm. Ben meer een lezer. Maar als het hier in Nijmegen onweert dan meldt ik het. Nijmegen totaal al 13 dagen onweer in 2018
Aranka
Lid
Woonplaats: Delft
Berichten: 32
Lid sinds: 22 mrt. 2012
1 juni 2015, 14:06 uur | Bericht #455606
De site is zeker mooi geworden.
Was ff wennen in het begin, maar ik ben er in elk geval heel tevreden mee.
 
gurpo
Lid
Woonplaats: vlaardingen
Berichten: 37
Lid sinds: 13 jan. 2010
1 juni 2015, 15:01 uur | Bericht #455609
Ziet er goed uit,
bedankt voor jullie inzet...
 
just0408
Lid
Woonplaats: Heerhugowaard (NH)
Berichten: 1279
Lid sinds: 11 dec. 2009
1 juni 2015, 15:34 uur | Bericht #455610
Altijd fris en fijn ... zo een nieuw design!! :) | Gewijzigd: 1 juni 2015, 15:38 uur, door just0408
Lako
Moderator
Woonplaats: Stiens
Berichten: 3425
Lid sinds: 19 mei. 2014
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
2 juni 2015, 15:50 uur | Bericht #455663
Mooi, strak en fris nieuw design! Echt top jongens! :D
#KeepOnSmiling
Benjamin
Beheerder
Woonplaats: Haarlem
Berichten: 146
Lid sinds: 30 apr. 2010
2 juni 2015, 15:52 uur | Bericht #455664
Citaat van justinos, maandag 1 juni 2015, 0:00 uurDat is even wennen! Het oude vertrouwde design van Onweer-Online is drastisch aangepast en een stuk frisser en strakker geworden. Wij moesten ook even wennen maar zijn er inmiddels helemaal verliefd op geworden! Naast de aanpassingen in de vormgeving vind je bovenaan op de homepage 4 afbeeldingen/headlines die je naar belangrijke en/of interessante actuele topics leiden. De header geeft je op een speelse manier de actuele weersituatie en tot slot is het KNMI/KMI weerbericht verplaatst naar naast de Google Maps kaart met jullie meldingen uit het meldboek.
Deze aanpassing is nu ook voor iedereen publiek.

Dank voor de complimenten!
Woonplaats: Den Haag
Berichten: 1731
Lid sinds: 7 jul. 2012
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
2 juni 2015, 16:22 uur | Bericht #455667
Complimenten voor het vernieuwde uiterlijk van O-O
Benjamin
Beheerder
Woonplaats: Haarlem
Berichten: 146
Lid sinds: 30 apr. 2010
2 juni 2015, 17:11 uur | Bericht #455671
... en als kers op de taart toont de homepage nu ook de weerwaarschuwingen, direct onder de navigatie ;) | Gewijzigd: 2 juni 2015, 17:12 uur, door Benjamin
Lako
Moderator
Woonplaats: Stiens
Berichten: 3425
Lid sinds: 19 mei. 2014
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
2 juni 2015, 17:19 uur | Bericht #455672
Citaat van Exchange, dinsdag 2 juni 2015, 17:11 uur ... en als kers op de taart toont de homepage nu ook de weerwaarschuwingen, direct onder de navigatie ;) moet daar geen windvlag ofzo staan ipv van sneeuw...
#KeepOnSmiling
Terug naar boven
1 2
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.842 topics, welke bij elkaar 448.334 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.574 leden.
Het nieuwste lid is Stormliefhebber787.

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 164 mensen aan het browsen op het forum. 1 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 164, lezen 3 mensen het topic "Saharazand in 2024: steeds vaker boven Europa".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden