Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Franklin, IL; Hamilton, IL; Jefferson, IL; Wayne, IL.

19 Apr 2024 03:29:08

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Gallatin, IL; Hamilton, IL; Saline, IL; White, IL; Posey, IN.

19 Apr 2024 03:29:07

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Clay, IN; Daviess, IN; Greene, IN; Knox, IN; Sullivan, IN; Vigo, IN.

19 Apr 2024 03:29:07

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Madison, MO.

19 Apr 2024 03:29:06

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Bollinger, MO.

19 Apr 2024 03:16:35

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Clark, IL; Coles, IL; Crawford, IL; Cumberland, IL; Jasper, IL.

19 Apr 2024 03:16:35

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Llano, TX.

19 Apr 2024 03:16:35

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Edwards, IL; Wabash, IL; White, IL; Gibson, IN; Posey, IN.

19 Apr 2024 03:16:34

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Lawrence, IL; Richland, IL.

19 Apr 2024 03:16:34

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor McCulloch, TX; Mason, TX; San Saba, TX.

19 Apr 2024 03:16:34

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Wayne, MO.

19 Apr 2024 03:16:34

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Effingham, IL; Jasper, IL.

19 Apr 2024 02:47:41

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Macon, IL.

19 Apr 2024 02:47:40

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Clay, IL; Effingham, IL; Shelby, IL.

19 Apr 2024 02:47:40

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor De Witt, IL; Macon, IL; Piatt, IL.

19 Apr 2024 02:47:40
Actueel
1 / 4

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
DannyT
Lid
Woonplaats: Zwolle
Berichten: 1
Lid sinds: 3 jun. 2016
27 juli 2016, 14:52 uur | Bericht #473248


Vorig jaar ben ik op reis geweest naar Cuba. We zijn daar 18 dagen geweest en het heeft echt dagelijks geonweerd. Soms bleef het bij weerlicht, en soms knalde het er flink op los. Het mooie was dat wij vooral in kustgebieden verbleven en het onweer veelal over het binnenland trok.

Enkele keren, wanneer de wind draaide, kwamen de buien dichterbij en we hebben zelfs op een catamaran gezeten toen vlakbij een zware onweersbij losbrak. De kapitein, die veel ervaring bleek te hebben, heeft het vaker zien gebeuren en deed een beetje gas terug. We voeren later terug naar de haven en ondertussen schoof de bui langs ons heen. Het was een prachtig schauwspel. Felle flitsen, nabije inslagen en dan die doffe dreunen. Er waren ongeveer 20 mensen op de boot en iedereen was er stil van. Ik ben gek op onweer, ik vind het prachtig, maar toch vond ik dat moment niet fijn. Ik bedacht me continue: wat gebeurt er als de bliksem in de mast inslaat? 

We zijn ook naar Santiago geweest. Het was daar echt bloedheet met 37 graden in de brandende zon. Wat we niet hadden verwacht was dat het weer daar letterlijk in enkele minuten compleet zou omslaan. 's middags begon het bewolkt te worden en ineens vanuit het niets zagen we een flits bij de bergen. Geen donder. 10 minuten later onweerde het hevig, ik heb nog nooit zulke harde dreunen gehoord. Een rolwolk trok over de stad en het begon gigantisch hard te regenen. Terwijl wij terug naar Holguin reden flitste het er flink op los. Het was prachtig om te zien. 

En hoewel het dagelijks onweerde hebben we over het algemeen prachtig weer gehad. Het was soms echt te warm.
Onze laatste duik van de vakantie (we hebben vier gemaakt daar) vergeet ik ook niet weer. We maakten een bootdijk en terwijl we van de kust afgingen betrok de hemel. We hoorden het rommelen in de verte en ik vroeg me af of het wel verstandig zou zijn om het water in te gaan. Onze duikgids maakte zich geen zorgen en zei dat we gewoon konden gaan. Ik vertrouwde op zijn Cubaanse instinkt. Na een half uur, we zaten toen op ongeveer 15 meter diepte, begon het water troebel te worden. De zee werd ruig. Ineens hoorden we een doffe knal. Alsof er in de verte een kanonskogel onderwater werd afgevuurd. Dat moment reageerden de vissen er ook op, het leek alsof er een schokgolf door het water ging. Bizar!
We klommen (met heel veel moeite) weer terug aan boord en een vrouw vertelde dat vlakbij een bliksem was ingeslagen. Ik dacht toen: we zijn eigenlijk hartstikke gek. 

In die 18 dagen heb ik meer onweer gezien dat we in Zwolle in enkele jaren zien. 



 
doppie
Lid
Woonplaats: Someren
Berichten: 487
Lid sinds: 27 jul. 2006
28 juli 2016, 17:11 uur | Bericht #473256
Mooi verhaal! Mijn zus heeft over Costa Rica dezelfde verhalen. Heb je nog meer foto's of video's uit Cuba? 
Waarom deze advertentie?
Terug naar boven
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.849 topics, welke bij elkaar 448.358 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.576 leden.
Het nieuwste lid is Jeffrey bunk .

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 190 mensen aan het browsen op het forum. 0 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 190, lezen 12 mensen het topic "Berichtgeving Noord- en Zuidpool".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden