Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Pulaski, AR; Saline, AR.

25 Apr 2024 15:44:24

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Cloud, KS; Republic, KS.

25 Apr 2024 15:29:41

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Perry, AR; Pulaski, AR; Saline, AR.

25 Apr 2024 15:29:40

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Jewell, KS; Mitchell, KS.

25 Apr 2024 15:10:59

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Conway, AR; Perry, AR; Pope, AR.

25 Apr 2024 15:10:59

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Cloud, KS.

25 Apr 2024 14:46:01

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Conway, AR; Perry, AR; Pope, AR; Yell, AR.

25 Apr 2024 14:46:01

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Jewell, KS; Smith, KS; Webster, NE.

25 Apr 2024 14:46:00

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Phillips, KS; Smith, KS; Franklin, NE; Webster, NE.

25 Apr 2024 14:25:25

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Phillips, KS; Smith, KS; Franklin, NE; Harlan, NE; Webster, NE.

25 Apr 2024 14:12:34

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Jewell, KS; Mitchell, KS.

25 Apr 2024 14:08:32

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Jewell, KS; Mitchell, KS; Osborne, KS; Smith, KS.

25 Apr 2024 13:44:40

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Osborne, KS; Smith, KS.

25 Apr 2024 13:10:13

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Osborne, KS; Phillips, KS; Rooks, KS; Smith, KS.

25 Apr 2024 12:33:33

De kaart KNMI klassieke pluim is bijgewerkt.

25 Apr 2024 08:00:01
Actueel
1 / 4

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
Woonplaats: Maarssen
Berichten: 42
Lid sinds: 13 feb. 2015
8 februari 2017, 16:52 uur | Bericht #478568
Citaat van Ferdos91, woensdag 8 februari 2017, 16:41 uur Citaat van Alpenweerman, woensdag 8 februari 2017, 15:55 uur Citaat van Ferdos91, woensdag 8 februari 2017, 14:23 uur Als je naar de kaarten kijkt kan je wel zien dat er wat gaat gebeuren. Er ontwikkeld zich dan een krachtige hogedruk ten no van scandinavie die het weerbeeld voor een aantal weken gaat bepalen. Voor de rest is er nog niet zoveel over te zeggen. Het is nog ver weg..
Vertel eens op welke kaarten jij  dat hoog ten NO van Scandnavie ziet (welk model)? Ben ik ook wel benieuwd naar??


Als je de kaarten van ecmwf bekijkt en vooral op langere termijn gaat er zeker wat gebeuren. Over een aantal dagen zal dit nog duidelijker zichtbaar zijn.
Mensen jullie hebben vast wel eens van het fenomeen trollen gehoord
 
JOHNNY123
Lid
Woonplaats: Enschede
Berichten: 785
Lid sinds: 20 dec. 2014
8 februari 2017, 17:30 uur | Bericht #478570
Citaat van RaymondVL, woensdag 8 februari 2017, 9:09 uur Tot zover de "winter". Beetje sneeuw in Drenthe als toetje en dat was het weer. Een complete herhaling van januari 2017. Kaarten die als een malle op het laatste moment de warmte in gaan. In hoeverre kan je dan de leden en de pluimen voor de LT nog serieus nemen? Gelukkig begint volgende week donderdag in Den Bosch weer Tuinidee. Genieten, focussen en inspiratie opdoen voor de aankomende lente en het tuinseizoen. Ik mag me dan wel scharen onder de azijnpissers die niet kunnen genieten van 3 vlokjes sneeuw in Drenthe en een vlieslaagje ijs in de sloten van Overijssel..... ik kan wel genieten van de lente. Al met al... positief. :)

Ja, want januari 2017 was ook zo ontzettend warm... ehm volgens mij was ie  gemiddeld 1,5 graad te koud. 
Waarom deze advertentie?
Sven
Moderator
Woonplaats: Everywhere and Nowhere
Berichten: 6159
Lid sinds: 5 jul. 2011
8 februari 2017, 17:47 uur | Bericht #478571
Citaat van JOHNNY123, woensdag 8 februari 2017, 17:30 uur Ja, want januari 2017 was ook zo ontzettend warm... ehm volgens mij was ie  gemiddeld 1,5 graad te koud.  Het was niet overal winter, maar in sommige delen van het land hebben ze 2 weken mooi winterweer gehad.
 
RaymondVL
Lid
Woonplaats: Vlaardingen
Berichten: 56
Lid sinds: 29 dec. 2010
8 februari 2017, 18:00 uur | Bericht #478572
Citaat van svenne, woensdag 8 februari 2017, 17:47 uHet was niet overal winter, maar in sommige delen van het land hebben ze 2 weken mooi winterweer gehad.
 

Juist, niet overal. Sorry maar ik raak niet onder de indruk van 3 sneeuwvlokjes en een vliesdun laagje ijs in de sloot. ;)  En ja, momenteel is het buiten koud. En.... het is gestopt met regenen. Dat is in ieder geval weer iets positiefs.
Alpenweerman
AWM Moderator
Woonplaats: Termen (Wallis, CH)
Berichten: 1295
Lid sinds: 11 okt. 2010
8 februari 2017, 18:52 uur | Bericht #478574
Citaat van Ferdos91, woensdag 8 februari 2017, 16:41 uur Citaat van Alpenweerman, woensdag 8 februari 2017, 15:55 uurVertel eens op welke kaarten jij  dat hoog ten NO van Scandnavie ziet (welk model)? Ben ik ook wel benieuwd naar?? Als je de kaarten van ecmwf bekijkt en vooral op langere termijn gaat er zeker wat gebeuren. Over een aantal dagen zal dit nog duidelijker zichtbaar zijn.
"nog duidelijker" LOL
Tot zover ik het EMWF (en andere modellen)  kan zien alles behalve dat soort ontwikkelingen.
Ik zou zeggen "Träume weiter"!


 
Phantasie ist wichtiger als Wissen, denn Wissen ist begrenzt. (Albert Einstein)
Ferdos91
Lid
Woonplaats: Deventer
Berichten: 8
Lid sinds: 8 feb. 2017
8 februari 2017, 19:05 uur | Bericht #478575
Citaat van Alpenweerman, woensdag 8 februari 2017, 18:52 uur "nog duidelijker" LOL
Tot zover ik het EMWF (en andere modellen)  kan zien alles behalve dat soort ontwikkelingen.
Ik zou zeggen "Träume weiter"! 


Het moet zich ook nog gaan ontwikkelen de komende dagen.. | Gewijzigd: 8 februari 2017, 19:06 uur, door Sven
Stefanv
Moderator
Woonplaats: Hulst
Berichten: 3519
Lid sinds: 8 dec. 2011
8 februari 2017, 19:39 uur | Bericht #478576
Je bent jezelf voor de gek aan het houden, Ferdos. Het zit er gewoon niet in, dat is vervelend maar het is niet anders.
marcuz
Lid
Woonplaats: obdam
Berichten: 1360
Lid sinds: 12 dec. 2009
8 februari 2017, 19:44 uur | Bericht #478577
Gebruiker genaamd Ferdos loopt hier te trollen.
Ferdos91
Lid
Woonplaats: Deventer
Berichten: 8
Lid sinds: 8 feb. 2017
8 februari 2017, 19:57 uur | Bericht #478578
Citaat van Stefanv, woensdag 8 februari 2017, 19:39 uur Je bent jezelf voor de gek aan het houden, Ferdos. Het zit er gewoon niet in, dat is vervelend maar het is niet anders.

Haha dat mag je vinden. Maar dat denk ik toch echt niet. De winter gaat straks na 1 week wat zachter weer nog keihard toe slaan.
Jarno18
Lid
Woonplaats: Waalwijk
Berichten: 62
Lid sinds: 24 jan. 2015
8 februari 2017, 20:08 uur | Bericht #478579
Ik denk dat zulke opmerkingen in een ander topic horen, het kletstopic bijvoorbeeld. Iedereen met maar enige kennis van het weer weet namelijk dat wat je eerder al aangaf, dat er vanaf 20 februari winter komt met ijskoude lucht, niet serieus kunt nemen. Kaarten op 288 uur kun je gewoonweg niet 1 op 1 vertalen. Bovendien maak je dan gebruik van één model (GFS). P.S. Welkom! Dit is het kletstopic he...

edit svenne: eum, dit is het kletstopic? | Gewijzigd: 8 februari 2017, 20:16 uur, door Sven
Jarno
Ferdos91
Lid
Woonplaats: Deventer
Berichten: 8
Lid sinds: 8 feb. 2017
8 februari 2017, 20:26 uur | Bericht #478583
Sommige van jullie denken dat het na deze week geen winter meer wordt maar dan heb je het mooi mis! | Gewijzigd: 8 februari 2017, 20:31 uur, door Ferdos91
Marlies
Lid
Woonplaats: Rotterdam
Berichten: 139
Lid sinds: 25 jan. 2012
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
8 februari 2017, 21:13 uur | Bericht #478584
Citaat van Ferdos91, woensdag 8 februari 2017, 19:57 uur Citaat van Stefanv, woensdag 8 februari 2017, 19:39 uur Je bent jezelf voor de gek aan het houden, Ferdos. Het zit er gewoon niet in, dat is vervelend maar het is niet anders.

Haha dat mag je vinden. Maar dat denk ik toch echt niet. De winter gaat straks na 1 week wat zachter weer nog keihard toe slaan.

Heb je daar een onderbouwing van, Ferdos? Waarom denk je dat? 

Overigens wil het niet zeggen dat het, omdat het nu niet op de kaarten staat, het er (helemaal) niet meer in zit.
Niks veranderlijker dan het weer en waar nu geen winterweer te zien is, kan dat volgende week weer ineens heel anders op de kaarten staan. Pas in april kun je echt zeggen dat we het gehad hebben qua winter. | Gewijzigd: 8 februari 2017, 21:13 uur, door Marlies
Birdie
Lid
Woonplaats: Zwijndrecht (ZH)
Berichten: 120
Lid sinds: 3 jul. 2010
8 februari 2017, 21:54 uur | Bericht #478586
Ik heb zelf stellig het idee dat het in Nederland nooit meer winter wordt! We hebben van de vorige "vostperiode" in januari hier in het zuid westen niets meer meegekregen dan een paar keer ruiten moeten krabben. Nee, maar dan deze week. Weten we het nog. Eerst zou op dinsdag de regen over gaan in sneeuw die bleef liggen en daarna werd het zo koud dat we in het weekend al op ondiep water konder schaatsen. De vorst zou daarna minimaal tot volgende week dinsdag in het zadel blijven. We hebben het dan wel over gerenomeerde instituten als Mateogroup en daarom trapte ik er toch weer in. Zondag kwam van Meteogroup al eerste recitficatie en nu wordt het volgende week dinsdag +10 graden. Ik heb er gewoon slecht van geslapen. Maar waarom wordt het dan nooit meer winter? Dit kan toch immers een keer gebeuren. Wel, dit scenario heeft zich de laatste 4 jaren misschien al 8 of 10 keer op rij herhaald zonder enige uitzondering. Het gaat altijd hetzelfde: 1:lange termijn kansen, 2: koude wordt zichtbaar in de pluimen, 3: het ziet er prima uit, 4: het wordt iets naar achteren geschoven en ook iets minder koud, 5: we blijven natuurlijk wel positief(?), 6: er komt niets van terecht!
En als er dan nog een iets winter over blijft, dan is dat tegenwoordig zo zwak, dat alleen het noorden en het oosten er nog iets van merken. Dit wordt dan in de media breed uit gebracht van "Kijk eens, winter in Nederland, niets aan de hand dus".
Wie zijn fustratie uit krijgt steevast te horen dat het nu eenmaal om kansen gaat en dat voor winterweer alle puzzelstukjes gewoon op de juiste plaats moeten vallen. Of "ja, we hebben nu eenmaal een zee klimaat" Dit geeft dus impliciet al aan dat de kans op winterweer nu te vergelijken is met de hoofdprijs van de loterij. Ik ben echter 57 jaar en heb in het verleden heel vaak geschaatst en sneeuwpoppen of glijbanen gemaakt. Soms maar een paar dagen, soms ook weken lang, maar wel met regelmaat. Vlogen toen alle puzzelstukjes wel vanzelf op hun juiste plek?
In oktober begint men weer hongerig uit te kijken naar de eerste winterverwachtingen, de OA, NAO, SSW, pluimen. Het seizoen eindigt dan steevast met berichten van "we hebben februari nog, dan kan het ook nog altijd" Ja hoor, pff.
Aan de ene kant ben ik er helemaal klaar mee, maar aan de andere kant doet het ook heel veel pijn te beseffen dat ons klimaat in korte tijd echt drastisch veranderd is.
Sven
Moderator
Woonplaats: Everywhere and Nowhere
Berichten: 6159
Lid sinds: 5 jul. 2011
8 februari 2017, 22:06 uur | Bericht #478587
Citaat van Birdie, woensdag 8 februari 2017, 21:54 uur Aan de ene kant ben ik er helemaal klaar mee, maar aan de andere kant doet het ook heel veel pijn te beseffen dat ons klimaat in korte tijd echt drastisch veranderd is. Tja, ik kan begrijpen dat het heel frustrerend is voor bepaalde delen van Nederland, hier in Antwerpen was het niet veel beter hoor
Maar als puntje bij paaltje komt (en misschien vreemd genoeg) lijkt het erop dat we in De Bilt afstevenen op een normale winter als we naar de hellmannen gaan kijken.

Het is en blijft een feit: niets zo veranderlijk als het weer
 
Woonplaats: Almelo
Berichten: 31
Lid sinds: 11 okt. 2015
8 februari 2017, 22:36 uur | Bericht #478588
Echt jammer dat er gewoon wederom niet veel van terecht komt...het zag er tot tweemaal toe zo veelbelovend uit deze winter, maar mocht het nog tot een derde winterperiode komen dan moet dat wel snel gebeuren, en dan moet het ook echt goed koud worden want die zon word anders echt te krachtig!! Ik heb besloten dat ik volgend jaar lekker een weekje naar Zweden toe ga om echt natuurijs te voelen onder mijn ijzers...en dan zal je altijd zien dat ik halsoverkop terug kan omdat de tocht word verreden
Woonplaats: Arnhem
Berichten: 101
Lid sinds: 7 jan. 2017
9 februari 2017, 02:08 uur | Bericht #478589
Citaat van Birdie, woensdag 8 februari 2017, 21:54 uur Ik heb zelf stellig het idee dat het in Nederland nooit meer winter wordt! We hebben van de vorige "vostperiode" in januari hier in het zuid westen niets meer meegekregen dan een paar keer ruiten moeten krabben. Nee, maar dan deze week. Weten we het nog. Eerst zou op dinsdag de regen over gaan in sneeuw die bleef liggen en daarna werd het zo koud dat we in het weekend al op ondiep water konder schaatsen. De vorst zou daarna minimaal tot volgende week dinsdag in het zadel blijven. We hebben het dan wel over gerenomeerde instituten als Mateogroup en daarom trapte ik er toch weer in. Zondag kwam van Meteogroup al eerste recitficatie en nu wordt het volgende week dinsdag +10 graden. Ik heb er gewoon slecht van geslapen. Maar waarom wordt het dan nooit meer winter? Dit kan toch immers een keer gebeuren. Wel, dit scenario heeft zich de laatste 4 jaren misschien al 8 of 10 keer op rij herhaald zonder enige uitzondering. Het gaat altijd hetzelfde: 1:lange termijn kansen, 2: koude wordt zichtbaar in de pluimen, 3: het ziet er prima uit, 4: het wordt iets naar achteren geschoven en ook iets minder koud, 5: we blijven natuurlijk wel positief(?), 6: er komt niets van terecht!
En als er dan nog een iets winter over blijft, dan is dat tegenwoordig zo zwak, dat alleen het noorden en het oosten er nog iets van merken. Dit wordt dan in de media breed uit gebracht van "Kijk eens, winter in Nederland, niets aan de hand dus".
Wie zijn fustratie uit krijgt steevast te horen dat het nu eenmaal om kansen gaat en dat voor winterweer alle puzzelstukjes gewoon op de juiste plaats moeten vallen. Of "ja, we hebben nu eenmaal een zee klimaat" Dit geeft dus impliciet al aan dat de kans op winterweer nu te vergelijken is met de hoofdprijs van de loterij. Ik ben echter 57 jaar en heb in het verleden heel vaak geschaatst en sneeuwpoppen of glijbanen gemaakt. Soms maar een paar dagen, soms ook weken lang, maar wel met regelmaat. Vlogen toen alle puzzelstukjes wel vanzelf op hun juiste plek?
In oktober begint men weer hongerig uit te kijken naar de eerste winterverwachtingen, de OA, NAO, SSW, pluimen. Het seizoen eindigt dan steevast met berichten van "we hebben februari nog, dan kan het ook nog altijd" Ja hoor, pff.
Aan de ene kant ben ik er helemaal klaar mee, maar aan de andere kant doet het ook heel veel pijn te beseffen dat ons klimaat in korte tijd echt drastisch veranderd is.


Spijker op zijn kop. Het lijkt dat de laatste echt goede winter van een paar jaar geleden zoveel energie heeft gekost voor de 10 jaar die daarna volgden . Oke wel een sneeuwdek gehad van 15 cm die vervolgens 2 weken bleef liggen, maar een pak van 20+ cm word steeds zeldzamer inderdaad. Over die verwachtingen had ik ook al het nodige gezegd en het lijkt inderdaad de standaard te zijn; ijskoude pluim-uitstel-afstel- ja maar ... komt er nog aan dus kansen genoeg-seizoen voorbij. In de winter worden de pluimen puntje bij paaltje warmer, in de zomer kouder. Kon dat maar eens andersom zo zijn. Op naar volgende week, waarbij we misschien weer lentrachtige temperaturen krijgen van zo'n 15 of 16 graden. Dat staat althans op de site van MeteoGroup............ | Gewijzigd: 9 februari 2017, 02:12 uur, door Schaarsbergen
Marlies
Lid
Woonplaats: Rotterdam
Berichten: 139
Lid sinds: 25 jan. 2012
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
9 februari 2017, 09:21 uur | Bericht #478592
Citaat van Birdie, woensdag 8 februari 2017, 21:54 uur Ik heb zelf stellig het idee dat het in Nederland nooit meer winter wordt! We hebben van de vorige "vostperiode" in januari hier in het zuid westen niets meer meegekregen dan een paar keer ruiten moeten krabben.

Ik ben echter 57 jaar en heb in het verleden heel vaak geschaatst en sneeuwpoppen of glijbanen gemaakt. Soms maar een paar dagen, soms ook weken lang, maar wel met regelmaat. Vlogen toen alle puzzelstukjes wel vanzelf op hun juiste plek?
In oktober begint men weer hongerig uit te kijken naar de eerste winterverwachtingen, de OA, NAO, SSW, pluimen. Het seizoen eindigt dan steevast met berichten van "we hebben februari nog, dan kan het ook nog altijd" Ja hoor, pff.
Aan de ene kant ben ik er helemaal klaar mee, maar aan de andere kant doet het ook heel veel pijn te beseffen dat ons klimaat in korte tijd echt drastisch veranderd is.

Ik snap dat je er gefrustreerd van bent en vooral als je vroeger inderdaad vaker en langer kon schaatsen, dan vallen de afgelopen decennia best tegen. Maar in Hendrik-Ido-Ambacht is toch nog volop geschaatst in januari en dat ligt tegen Zwijndrecht aan ;)
Dus alleen een paar keer ruiten krabben is toch echt een understatement. Door de frustratie wordt er gelijk gezegd dat het westen niks mee heeft gekregen, terwijl er voor het eerst weer volop geschaatst is sinds jaren! Ook in de steden, zoals Delft bijv! Ik heb daar toch wel van genoten hoor.

Dus ik ben al blij dat we iets van de winter hebben meegekregen! Winter is niet alleen maar sneeuw, maar als er mogelijkheid is om te schaatsen, dan heb je ook al winter, vind ik. Ook al zou het natuurlijk langduriger en kouder mogen, logisch. 

Maar ik dacht juist dat we, door alle veranderingen in het klimaat en omdat alles verschuift, meer kans zouden hebben op normale tot koude winters en minder westenwind? Aan de andere kant komen we juist uit een ijstijd waardoor alles warmer wordt, toch? | Gewijzigd: 9 februari 2017, 09:22 uur, door Marlies
Han
Lid
Woonplaats: Ermelo
Berichten: 816
Lid sinds: 8 feb. 2007
9 februari 2017, 12:19 uur | Bericht #478598
Citaat van Birdie, woensdag 8 februari 2017, 21:54 uur Ik heb zelf stellig het idee dat het in Nederland nooit meer winter wordt! We hebben van de vorige "vostperiode" in januari hier in het zuid westen niets meer meegekregen dan een paar keer ruiten moeten krabben. Nee, maar dan deze week. Weten we het nog. Eerst zou op dinsdag de regen over gaan in sneeuw die bleef liggen en daarna werd het zo koud dat we in het weekend al op ondiep water konder schaatsen. De vorst zou daarna minimaal tot volgende week dinsdag in het zadel blijven. We hebben het dan wel over gerenomeerde instituten als Mateogroup en daarom trapte ik er toch weer in. Zondag kwam van Meteogroup al eerste recitficatie en nu wordt het volgende week dinsdag +10 graden. Ik heb er gewoon slecht van geslapen. Maar waarom wordt het dan nooit meer winter? Dit kan toch immers een keer gebeuren. Wel, dit scenario heeft zich de laatste 4 jaren misschien al 8 of 10 keer op rij herhaald zonder enige uitzondering. Het gaat altijd hetzelfde: 1:lange termijn kansen, 2: koude wordt zichtbaar in de pluimen, 3: het ziet er prima uit, 4: het wordt iets naar achteren geschoven en ook iets minder koud, 5: we blijven natuurlijk wel positief(?), 6: er komt niets van terecht.
<knip>


+1 voor jou Birdie.
Continu worden worden we in de media op het verkeerde been gezet.
Dit is nogal frustrerend.
Ik hoor liever niets dan een verkeerde verwachting die uit de duim gezogen lijkt te zijn.
Ik ben ongeveer van jouw leeftijd (59) dus dit is niet de eerste winter of zomer die ik mee maak.
Men heeft tegenwoordig de beschikking over miljoenen kostende computers die vele duizenden berekeningen per seconde kunnen maken
en dan nog komt er nogal een matige prestatie uit voort.
Meteorlogen zijn blijkbaar niet meer in staat zelf een goede weersverwachting samen te stellen een enkele uitzondering daargelaten.
Misschien komt mijn verhaal als klagen over maar ik zou het eerder teleurstelling willen noemen.
Woonplaats: Leeuwarden
Berichten: 303
Lid sinds: 6 jan. 2017
9 februari 2017, 12:39 uur | Bericht #478599
Wij Friezen denken dat er geen Elfstedentocht meer komt, wordt goed zacht volgende week,
verder maar afwachten wanneer we weer op terras kunnen zitten
Brouwer
Sven
Moderator
Woonplaats: Everywhere and Nowhere
Berichten: 6159
Lid sinds: 5 jul. 2011
9 februari 2017, 12:40 uur | Bericht #478600
Ik ga ze niet allemaal over dezelfde kam scheren, maar vele media willen zoveel mogelijk 'clicks' genereren
Kan je beter de berichtgeving op OnweerOnline volgen waar we alle opties bespreken om zo een realistisch mogelijk beeld te kunnen schetsen van het verwachte weerbeeld  
Terug naar boven
3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.853 topics, welke bij elkaar 448.363 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.579 leden.
Het nieuwste lid is philip.beuckels@gmail.com.

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 306 mensen aan het browsen op het forum. 1 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 306, lezen 3 mensen het topic "Supercel en bow-echo boven Frankrijk".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden