Weerstation gekocht, klein vraagje hierover :: onweer-online.nl
Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Dickens, TX; Garza, TX; Kent, TX.

24 Apr 2024 09:25:19

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Coleman, TX; Runnels, TX; Taylor, TX.

24 Apr 2024 04:06:44

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Callahan, TX; Jones, TX; Shackelford, TX; Taylor, TX.

24 Apr 2024 03:18:47

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Callahan, TX; Nolan, TX; Runnels, TX; Taylor, TX.

24 Apr 2024 03:18:47

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Kent, TX.

24 Apr 2024 01:16:54

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Scurry, TX.

24 Apr 2024 01:16:54

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Fisher, TX.

24 Apr 2024 00:56:55

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Garza, TX; Kent, TX.

24 Apr 2024 00:45:51

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Kent, TX.

23 Apr 2024 23:56:54

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Garza, TX; Kent, TX.

23 Apr 2024 23:19:17

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Dickens, TX; Garza, TX; Kent, TX.

23 Apr 2024 23:03:28

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Alger, MI; Marquette, MI.

23 Apr 2024 19:07:37

De kaart KNMI klassieke pluim is bijgewerkt.

23 Apr 2024 17:00:01

De temperatuur bij Dourbes is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

23 Apr 2024 08:58:04

De temperatuur bij Buzenol is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

23 Apr 2024 08:58:03
Actueel
1 / 4

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
lingy28
Lid
Woonplaats: wageningen
Berichten: 197
Lid sinds: 30 jul. 2008
2 december 2016, 20:43 uur | Bericht #475883
Hoi iedereen,
​
Een paar dagen geleden heb ik een weerstation aangeschaft, namelijk de ws3080 van velleman.
​Vandaag ging ik m helemaal installeren, alles ging goed, totdat ik m aanzette, en zag dat het hier buiten 38 graden celsius was... O.o
​Alles is goed ingesteld, ik heb gedaan wat er in de gebruiksaanwijzing stond, alleen die buitentemperatuur blijft raar doen.
Binnen is die wel goed.
​Zijn er meer mensen die met dit station ervaring hebben?

Groetjes joyce
 
pkd19
Lid
Woonplaats: Burdaard
Berichten: 631
Lid sinds: 9 feb. 2013
2 december 2016, 21:07 uur | Bericht #475886
Aan de foto's te zien van dat station is het een omgelabelde Alecto ws 5000 ECO.

Als eerste,hoe lang hangt hij nu? geeft namelijk de eerste uren flink teveel aan,vanwege de warme omgeving waarin hij altijd eerst is geweest.
Zo niet,misschien dat resetten wel helpt,heb ook wel eens extreme waardes ervoor gehad,alleen dan met de neerslag.


 
Waarom deze advertentie?
lingy28
Lid
Woonplaats: wageningen
Berichten: 197
Lid sinds: 30 jul. 2008
2 december 2016, 21:37 uur | Bericht #475887
bedankt voor je antwoord, hij hangt op bijna 2 meter hoogte, midden in mn tuin, leek me een goeie plek en geen valse wind meting door te dicht bij het huis te zijn... de temp staat nu op dit moment op 54 graden buiten hahaha
​als het morgen nog steeds zo is ga ik m een keer resetten
​het leek me een leuk dingetje, verdere metingen zien er goed uit, luchtdruk etc. zou jammer zijn als er een foutje in zit dan
Justin
Beheerder
Woonplaats: Haarlem
Berichten: 1281
Lid sinds: 2 feb. 2012
3 december 2016, 20:35 uur | Bericht #475903
Beste lingy, je topic is vandaag gepromoot via het Twitter en Facebook account van OnweerOnline. Daar heeft Dave Hiel geopperd of je het station niet op Fahrenheit (ºF) ingesteld hebt staan? 

54 Fahrenheit is zo'n 12 ºC. Dat zou dus alsnog een te hoge temp zijn geweest vandaag, maar het valt te proberen.
lingy28
Lid
Woonplaats: wageningen
Berichten: 197
Lid sinds: 30 jul. 2008
3 december 2016, 23:12 uur | Bericht #475907
hoi, bedankt voor je suggestie, die optie was bij mij ook al opgekomen, en nee, hij staat toch echt op celsius. ik ga m resetten, want nu geeft ie 2 mooie streepjes van "zoek t maar zelf uit" haha
​ik geloof dat ik jullie ook volg op facebook trouwens, zal zo eens kijken, dan kan ik een foto van dat gekke ding plaatsen!
Justin
Beheerder
Woonplaats: Haarlem
Berichten: 1281
Lid sinds: 2 feb. 2012
5 december 2016, 12:18 uur | Bericht #475925
En heeft resetten geholpen? Mocht je het euvel hebben weten te verhelpen dan vernemen we dat natuurlijk graag om het topic goed af te kunnen sluiten en mogelijk anderen met hetzelfde probleem in de toekomst ook te kunnen helpen 
Stefanvm
Lid
Woonplaats:
Berichten: 2
Lid sinds: 21 nov. 2023
21 november 2023, 10:54 uur | Bericht #499545
Ik heb geen antwoord op de vraag van de TS maar wel in het kader van dit topic:
ik zit in dezelfde situatie dat ik een simpel eigen weerstation in huis heb, met buitensensor voor temperatuur-luchtdruk-, neerslag- en windmetingen. Mijn systeem heeft echter geen mogelijkheid om de data te exporteren. Ik ben nu op zoek naar (het liefst) een app of excel sjabloon waar ik zelf dagelijks, wekelijks of maandelijks gegevens kan noteren. Ik heb online gezocht maar kan nergens iets vinden hiervoor. Wellicht kan één van jullie mij hieraan helpen? Alvast dank!
 
Thijs.
Moderator
Woonplaats: Wageningen
Berichten: 2563
Lid sinds: 29 mrt. 2016
29 november 2023, 11:05 uur | Bericht #499568
Citaat van Stefanvm, dinsdag 21 november 2023, 10:54 uur Ik heb geen antwoord op de vraag van de TS maar wel in het kader van dit topic:
ik zit in dezelfde situatie dat ik een simpel eigen weerstation in huis heb, met buitensensor voor temperatuur-luchtdruk-, neerslag- en windmetingen. Mijn systeem heeft echter geen mogelijkheid om de data te exporteren. Ik ben nu op zoek naar (het liefst) een app of excel sjabloon waar ik zelf dagelijks, wekelijks of maandelijks gegevens kan noteren. Ik heb online gezocht maar kan nergens iets vinden hiervoor. Wellicht kan één van jullie mij hieraan helpen? Alvast dank!
 

Ik heb een tijdje de gegevens van mijn weerstation lokaal gehost via Domoticz. Dat deed ik met een datalogger (LotServer) die het signaal van mijn weerstation oppikte. Wellicht heb je hier iets aan.

Uiteindelijk kreeg ik grafieken van de temperaturen binnen en buiten, en automatisch de maximum en minimumtemperatuur.
Eerder W. in t Erland (Winterland)
Stefanvm
Lid
Woonplaats:
Berichten: 2
Lid sinds: 21 nov. 2023
8 december 2023, 08:08 uur | Bericht #499596
Dat klinkt interessant, bedankt. Ik ga het eens uitzoeken. | Gewijzigd: 8 december 2023, 08:08 uur, door Stefanvm
Terug naar boven
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.853 topics, welke bij elkaar 448.362 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.579 leden.
Het nieuwste lid is philip.beuckels@gmail.com.

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 113 mensen aan het browsen op het forum. 2 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 113, lezen 2 mensen het topic "Berichtgeving storm 22/23 februari 2017".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden