Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

De kaart KNMI klassieke pluim is bijgewerkt.

28 Mar 2024 16:59:57

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Beaufort, NC; Craven, NC; Jones, NC; Pamlico, NC.

28 Mar 2024 10:03:12

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Screven, GA.

28 Mar 2024 03:29:38

De kaart KNMI klassieke pluim is bijgewerkt.

27 Mar 2024 15:59:58

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Gadsden, FL; Leon, FL; Liberty, FL; Wakulla, FL.

27 Mar 2024 14:15:23

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Alachua, FL; Columbia, FL; Gilchrist, FL.

27 Mar 2024 13:40:38

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Dixie, FL.

27 Mar 2024 13:33:57

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Levy, FL.

27 Mar 2024 13:25:44

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Dixie, FL; Taylor, FL.

27 Mar 2024 13:13:44

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Gadsden, FL; Leon, FL; Decatur, GA; Grady, GA.

27 Mar 2024 13:08:44

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Gadsden, FL; Leon, FL; Liberty, FL.

27 Mar 2024 13:03:11

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Gadsden, FL; Leon, FL; Liberty, FL; Wakulla, FL.

27 Mar 2024 12:26:19

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Franklin, FL; Liberty, FL.

27 Mar 2024 12:16:03

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Franklin, FL; Gulf, FL; Liberty, FL.

27 Mar 2024 12:03:34

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Franklin, FL; Gulf, FL.

27 Mar 2024 11:36:51
Actueel
1 / 4

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
1 2
Tatanka
Lid
Woonplaats: Drenthe
Berichten: 5265
Lid sinds: 4 jun. 2011
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
18 december 2016, 09:05 uur | Bericht #476170
Discussie weer Oud en Nieuw 2016/17 + Onweeronline vuurwerktopic


Scott Sanders

Stilaan kruipen we richting oud en nieuw de folders druppelen alweer binnen, en online staan de producten alweer een tijdje. Persoonlijk ben ik naast extreem-weerliefhebber ook een grote vuurwerkfanaat. En in het verleden en actueel kan ik me heugen, dat er ook een flink aantal leden zijn die dezelfde passies delen. Een belangrijke zaak is wat het weer gaat doen, en dat kan in deze topic besproken worden. Ik ga omtrent een verwachting in deze post nog geen mega verhaal ophangen. We zien richting de kerst de jetstream regelmatig fors aanzetten, en daarmee de nodige depressies onze kant afkomen al blijven ze nog op afstand. En richting oud en nieuw komt het ook al regelmatig terug. Maar dat laatste is zeer onzeker, rond kerst zal een cruciaal moment worden. Dan moet 1 en ander al een flink stuk duidelijker worden. Zoals jullie kunnen lezen in de winterdiscussie, heb ik daar afgelopen dagen al enkele grote posts over gedaan.

Gedurende periode kan men hier kaarten van modellen tonen, en of een verwachting bespreken. Krijgen we te maken met nat vies winderig tot stormachtig weer. Of wordt het een prima avond zodat iedereen kan genieten van het mooie vuurwerk spannend!!!.



Vuurwerk collecties/aanraders wat vind je leuk etc

In eerdere topics omtrent weer met oud en nieuw,bleef het ook echt bij een discussie omtrent weer. In een ver verleden werden hier ook collecties, en/of leuke aanraders getoond. Dit jaar zou ik dat graag weer terug zien om dat nou in 2 topic te gaan doen vind ik een beetje teveel. Het kan prima in 1 topic, gewoon op een bescheiden manier posten!!.

Wel een paar regels buiten onze forumregels die normaal gelden!!.

Wil je vuurwerk tonen van Legaal vuurwerk wat van jezelf en anderen is, en/of weet je leuke siervuurwerk toppers/aanraders dan is dat toegestaan!!. Duits consumenten vuurwerk mag ook, doe dit wel meteen goed met info waar je dit kan kopen etc. Zodat er geen slowchat over ontstaat!!

Hieronder valt t/m
Professionele cakes met een kaliber tot en met 30 mm (1,2 inch)
Vuurpijlen tot en met 40 gram kruit.
En knalvuurwerk zonder flashkruit.

Een professioneel legaal blok die leuk is, is de Immortal Gold Cakebox Rubro, en een paar andere blokken maar zal ze niet allemaal tonen. Ik ga vooral naar dld,je kan daar goedkoop groots inslaan. Het kaliber is vaak wel kleiner, maar wie goed zoekt vind ook daar wel 500grammers.


vuurwerkfreak 1978


Tonen van illegaal vuurwerk het bespreken ervan zijn niet toegestaan!!. Maar dat spreekt voorzichzelf natuurlijk. Berichten posten over het zelf maken van vuurwerk willen wij niet hebben, evenals berichten over verkeerd gebruik van vuurwerk. Als je een beetje logisch nadenkt weet je wel wat en niet gepost kan worden.!!!

Hieronder valt!!.

Lawinepijlen
Salutes
Siershells en shellkitjes
Professionele cakes met een kaliber groter dan 30mm (1,2 inch)
Vuurpijlen met meer dan 40 gram kruit
Zwaar knalvuurwerk (zoals de Cobra 6) 2gram en meer

Veel plezier in dit topic, hoop leuke dingen terug te zien omtrent weerverwachtingen en vuurwerkposts!! | Gewijzigd: 24 december 2016, 21:49 uur, door Tatanka
there can be only one
Tatanka
Lid
Woonplaats: Drenthe
Berichten: 5265
Lid sinds: 4 jun. 2011
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
18 december 2016, 09:52 uur | Bericht #476172
Pluim verwachting van Gfs temperaturen wind en neerslag.


Gemiddeld lijken we af te gaan op op tempraturen iets boven normaal voor deze tijd van het jaar. Met wat lichte spreiding naar iets zachter nog en rond normaal.


Rond oud en nieuw zien we de wind weer aardig afnemen, pieken liggen tussen kerst en oud en nieuw. Richting oud en nieuw nog uiterst onzeker hetgeen gebruikelijk is op termijn. Het oogt momenteel allemaal rustig met gemiddeld zo'n 6-10 m/s >> 4-5 bft.


Neerslag is te verwaarlozen met nog geen 0-2mm gemiddeld.

Op bassis van deze uitvoer dus prima. Duimen dat dit zo blijft maar das nog een hele lange weg die afgelegt moet worden.






  | Gewijzigd: 18 december 2016, 09:52 uur, door Tatanka
there can be only one
Waarom deze advertentie?
Woonplaats: Enschede
Berichten: 1493
Lid sinds: 7 jun. 2011
18 december 2016, 11:24 uur | Bericht #476174
Wat vliegt de tijd. Nog even en 2016 zit er alweer op. Dit jaar wederom naar Duitsland voor leuk vuurwerk en nu nog wachten op de officiele krantjes en dan een mooie sellectie maken. Natuurlijk hopen op prima stookweer: geen mist, geen harde wind en geen regen, maar goed dat wordt nog vervolgd.
Liefhebber van -30°C, +30°C, 50 cm sneeuw, zeer zware regenval, zeer zwaar onweer, grote hagelstenen, zeer zware storm..... Kortom alles wat extreem is!
weertje
Lid
Woonplaats: Nunspeet
Berichten: 108
Lid sinds: 14 jul. 2010
18 december 2016, 18:53 uur | Bericht #476176
Leuk topic! hopelijk zitten er nog meer freaks tussen:)

Mooie cake voor weinig: https://www.goedvuurwerk.nl/bluecamuro19/p/230164_26963_42408_91308 
Alleen in de voorverkoop, heb er 5 besteld. Waarschijnlijk tegelijk schieten in WShape 1\11/1, dan hou ik er nog 1 over.

Heb dit jaar veel losse cakes waar ik projecten mee ga maken. Hopelijk kan ik er 1 paar filmen:) zal de eerste keer worden dat ik vuurwerk film. | Gewijzigd: 18 december 2016, 18:56 uur, door weertje
Weertje hé?
pkd19
Lid
Woonplaats: Burdaard
Berichten: 631
Lid sinds: 9 feb. 2013
18 december 2016, 19:36 uur | Bericht #476177
Citaat van weertje, zondag 18 december 2016, 18:53 uur Leuk topic! hopelijk zitten er nog meer freaks tussen:)

Mooie cake voor weinig: https://www.goedvuurwerk.nl/bluecamuro19/p/230164_26963_42408_91308 
Alleen in de voorverkoop, heb er 5 besteld. Waarschijnlijk tegelijk schieten in WShape 1\11/1, dan hou ik er nog 1 over.

Heb dit jaar veel losse cakes waar ik projecten mee ga maken. Hopelijk kan ik er 1 paar filmen:) zal de eerste keer worden dat ik vuurwerk film.

Zeker nog meer freaks!

een cakebox die ik graag koop (of erbij krijg) is de volgende:
Dit jaar 2 stuks daarvan GRATIS bij de bestelling gekregen.

Ook van deze kant zal er het 1 en ander gefilmd worden,voornamelijk in 4K,ook voor de 1e keer.
weertje
Lid
Woonplaats: Nunspeet
Berichten: 108
Lid sinds: 14 jul. 2010
18 december 2016, 19:46 uur | Bericht #476178
Gave box! Waar kan ik je filmpjes terug vinden Pkd19?
Weertje hé?
pkd19
Lid
Woonplaats: Burdaard
Berichten: 631
Lid sinds: 9 feb. 2013
18 december 2016, 19:51 uur | Bericht #476179
Citaat van weertje, zondag 18 december 2016, 19:46 uur Gave box! Waar kan ik je filmpjes terug vinden Pkd19?
Zelfde naam als hier:https://www.youtube.com/channel/UC9zDIyLTRGoxVOGty82zHKQ
Woonplaats: Den Haag
Berichten: 1731
Lid sinds: 7 jul. 2012
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
18 december 2016, 20:27 uur | Bericht #476181
Hier nog zo'n vuurwerkfreak:D

Leuk dat er een topic hierover en natuurlijk over het weer rondom nieuwjaar is geopend!

Ook ik hoop uiteraard op goed stookweer komend jaar.

Ben al weken aan het rondsnuffelen op het internet en heb al enkele vuurwerkdemo's bezocht. 
Ben helemaal weg van grote cakeboxen en saluteboxen. Hoe meer geweld, hoe beter:)

  | Gewijzigd: 18 december 2016, 20:32 uur, door bliksemdenhaag
vera63
Lid
Woonplaats: wenduine
Berichten: 92
Lid sinds: 5 nov. 2014
19 december 2016, 14:44 uur | Bericht #476210
Ik wens jullie allemaal heel veel plezier, maar blijf voorzichtig.

De mensen op spoedeisende hulp houden nu hun hart al vast.
Mvg. 
wie niet aan zee woont weet niet wat waaien is
Daaanvdb
Lid
Woonplaats: Weesp
Berichten: 202
Lid sinds: 11 sep. 2011
19 december 2016, 15:11 uur | Bericht #476214
Leuk zo'n topic! Want ook ik ben naast heel groot weerliefhebber een heel groot vuurwerkliefhebber! Ik heb in Nederland een aantal bestellingen staan en ik rij de 29e in de ochtend ook naar Duitsland. Laten we hopen op goed weer met de jaarswisseling!

​En Tatanka, ik wil de Immortal Gold al jaren hebben, maar ik heb dit jaar ook weer voor de Cruel Traction van Wolff gekozen omdat ik daarvan ontzettend genoten heb afgelopen o&n. Daarnaast wil ik ook genoeg losse cakes en dan laat m'n budget een Immortal Gold niet toe.... Misschien dat het er nog van komt dit jaar, maar denk het niet. Misschien dan volgend jaar ipv de Cruel Traction, want hij lijkt me echt super gaaf om in het echt mee te maken!! | Gewijzigd: 19 december 2016, 16:21 uur, door Daaanvdb
Tatanka
Lid
Woonplaats: Drenthe
Berichten: 5265
Lid sinds: 4 jun. 2011
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
19 december 2016, 15:49 uur | Bericht #476217
Leuk om  de eerste freaks hier binnen zien te druppelen. Bij deze actuele pluimen!!

\



We zien toch wat piekjes komen. Maar gemiddeld valt het allemaal te overbruggen nog. Vlak voor de kerst aan (vrijdag) kom ik weer met een grotere update.!!
there can be only one
Birdie
Lid
Woonplaats: Zwijndrecht (ZH)
Berichten: 120
Lid sinds: 3 jul. 2010
20 december 2016, 10:32 uur | Bericht #476230
Wow, wat een gaaf idee een vuurwerk topic op een weer site. Beiden hebben natuurlijk alles met elkaar te maken. Om kort te gaan, ik ben al meer dan 50 jaar pyrotechnisch geinteresseerd. Door het jaar heen ben ik bezig met schieten in competitie en het maken van optimale munitie daarvoor (volledig legaal). De echte kriebels komen echter zo eind october, wanneer ik al aan vuurwerk begin te denken. Je hoort vaak zeggen "toen ik jong was stak ik ook nog wel vuurwerk af" of "ach we doen nog wel een beetje voor de kinderen". Nou, bij mij is het nooit meer over gegegaan. Samen met mijn vriendin slaan we genoeg in voor de hele avond en om 12 uur doen we een soort van show voor de straat. Tegenover mij zijn ouderen woningen en de mensen vragen mij weken vooraf soms al of er nog wel vuurwerk is op oud & nieuw. Ik vind het vaak wel moeilijk om keuzes te maken in boxen, want wat je het ene jaar kan krijgen, is er het volgende jaar niet meer. Maar goed, ik heb naar dat filmpje van de Immortal gold zitten kijken. Geweldig! En ik kan jullie zeggen dat ik naar aanleiding hiervan een iets klein broertje, de Transbomber heb besteld (=nieuw). Ik ga de namen nu ook maar eens noteren, samen met onze mening over het effect. Wellicht maakt dit de keuze voor het volgende jaar dan eenvoudiger.

Een paar regels uit de schietwereld, die we ook als vuurwerkliefhebbers zouden moeten uitdragen naar onze mede afstekers:
- Altijd een bril op
- Geen drank voor het afsteken
- Een persoon heeft de leiding en het overzicht
- Spreek mensen aan op gevaarlijk gedrag
- Ruim daarna je rommel op

Een en ander kan ons helpen als tegenwicht in de discussie rondom vuurwerk. Want voor je het weet verziekt een zure burgemeester onze belangrijkste dag van het jaar: de laatste!

De atmosfeer lijkt zich (vooralsnog) te stabiliseren met hogere druk en droog weer. Mee eens?

"I love the smell of black powder in the evening"




 
Tatanka
Lid
Woonplaats: Drenthe
Berichten: 5265
Lid sinds: 4 jun. 2011
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
20 december 2016, 14:17 uur | Bericht #476232
Daar lijkt het wel op Birde in grote lijnen. Maar dichtbij loeren wel storingen, het 1 en andere zal wat duidelijker worden komend weekend. Vrijdag kom ik sowieso met een eerste grote uitgebreider post omtrent weer oud en nieuw!!

Nog een nieuwe nederlandse topper dit jaar met tip van (forumlid weertje). Is de Knock out blue camuro van Lesli vuurwerk. 19shots 30mm


Vuurwerkfilmpjes.nl Voorverkoop lesli verkooppunten nou nog 14,95 winkelprijs 29,99 wees snel voor deze topper!!

Voor de gene die de moeite nemen om naar duitsland te gaan. Buiten de lidl,hagenbau,kaufland,Aldi noem maar op. Loont het ook om eens een kijkje te nemen bij de Posten Borse. Ze hebben een grote folder, en als je binnen komt hebben ze nog een ruime assortiment er naast. Waaronder veel Lesli producten.


Aanraders >leuke budget< cakes van de Posten Borse zijn:

Diamond feuerwerk:
Van 4,99 voor de helft nou:
Jubilee 16shots-  2,50 euro >>> https://www.youtube.com/watch?v=ch2CQBt5qNI

Cube 16shots- 2,50 euro  >>> https://www.youtube.com/watch?v=LA3Yo5Ackdk

Diamond Pegasus 25 shots - 5 euro >>> https://www.youtube.com/watch?v=FFpHtSUnv-A

Diamond Golden rain 25 shots (snel blokkie voor deze prijs echt een topper)- 5 euro >>> https://www.youtube.com/watch?v=Q5ZkNvJNiHw

Sectie duurder maar nog steeds nette bedragen.

Weco Feuerwerk: 
Scorpion 36shots (zeer gave cake voor deze prijs 500grammer)- 12,99
>>>https://www.youtube.com/watch?v=79OAFqriKQg

Folder posten borse hier



  | Gewijzigd: 20 december 2016, 14:28 uur, door Tatanka
there can be only one
raspy
Lid
Woonplaats: deventer
Berichten: 116
Lid sinds: 25 aug. 2015
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
20 december 2016, 16:01 uur | Bericht #476240


Kleine voorbeeld ons vuurwerk komt nog wat bij Hihi 
 
Tatanka
Lid
Woonplaats: Drenthe
Berichten: 5265
Lid sinds: 4 jun. 2011
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
23 december 2016, 08:36 uur | Bericht #476287
We zijn een aantal dagen dichterbij oud en nieuw >>>tijd voor een update omtrent weer oud en nieuw<<.

Op moment van schrijven zien we helaas niet zulke mooie dingen terug. Het begon met wat met onschuldige neerslag signalen in de pluimen. Nou komen in de oper en control,en ook wel wat leden toch meer en meer met serieuzere signalen.


Oudjaarsdag verloopt in de laatste runs kletsnat. Met carbid schieten hebben we daar wel onze oplossingen voor , doormiddel van party tenten etc. Voor de kleine en (ook grote behalmels) lijkt het momenteel wat minder. Komt overigens wel een aantal runs terug al en de signalen worden forser. Oudjaarsavond wat rustiger en richting de jaarwisseling lijkt een volgend front weer ons te bereiken. (Momenteel wel grotendeels droog). Laten we hopen dat deze fronten op deze termijn, even een dag eerder passeren of een dag later (nieuwjaarsdag) Dat zouden dan ook meteen winterse buien kunnen zijn (zie ook winterdiscussie omtrent dat verhaal)Zal later vanavond nog eens de pluimen posten als de 12z's zijn geweest!!




| Gewijzigd: 23 december 2016, 08:37 uur, door Tatanka
there can be only one
Birdie
Lid
Woonplaats: Zwijndrecht (ZH)
Berichten: 120
Lid sinds: 3 jul. 2010
24 december 2016, 10:39 uur | Bericht #476308
Beste pyro liefhebbers,
Zie ik het nou goed: In de pluimen van vanochtend zijn de neerslagpieken rond de jaarwisseling weer verdwenen of in ieder geval naar achteren verschoven. Een en ander kan best nog veranderen, maar ik ga toch liever met deze verwachting de Kerst in dan met die van gisteren:p

Iedereen een prettige Kerstdagen

"Als het hier niet wil onweren, dan zorg ik daar zelf wel voor"
Tatanka
Lid
Woonplaats: Drenthe
Berichten: 5265
Lid sinds: 4 jun. 2011
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
24 december 2016, 10:54 uur | Bericht #476309
Citaat van Birdie, zaterdag 24 december 2016, 10:39 uur Beste pyro liefhebbers,
Zie ik het nou goed: In de pluimen van vanochtend zijn de neerslagpieken rond de jaarwisseling weer verdwenen of in ieder geval naar achteren verschoven. Een en ander kan best nog veranderen, maar ik ga toch liever met deze verwachting de Kerst in dan met die van gisteren:p

Iedereen een prettige Kerstdagen

"Als het hier niet wil onweren, dan zorg ik daar zelf wel voor"

Vooral EC is sterk verbeterd en Gfs is ook alweer wat omlaag. Komt op details aan zoals altijd globaal gezien gaan we vermoedelijk wel wat neerslag terug zien. Maar momenteel is dat te verwaarlozen, die oper van Gfs verdient igg wel de aandacht die blijft nog wel aan de vervelende kant.
there can be only one
Woonplaats: Gouda
Berichten: 976
Lid sinds: 25 mei. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
25 december 2016, 22:28 uur | Bericht #476331
Op AVP heet ik RFGFireworks, op VWC heet ik Herdervriend, op FPM heet ik Firewebs

Even zorgen dat deze topic geabonneerd word door een bericht te plaatsen xD Toch heel belangrijk voor mij.

Persoonlijk hoop ik op droog weer, windkracht 3 a 4 en gewone temperaturen. Zoals ik nu op Weeronline kijk gaat dit wel goedkomen.

Leuk dat er een speciaal topic voor ons vuurwerkfreaks is gemaakt Dit jaar helaas maar 225 euro besteed, legaal natuurlijk. (Siervuurwerk alleen).
Mijn website: http://www.rfgfotografie.nl. Hier vind u alle foto's die ik maakt omtrent incidenten. Maar ook soms omtrent slecht weer of vliegtuigen terug.
Tatanka
Lid
Woonplaats: Drenthe
Berichten: 5265
Lid sinds: 4 jun. 2011
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
27 december 2016, 08:54 uur | Bericht #476358
Met nog een kleine 5 dagen te gaan. Is het nog steeds niet kommer en kwel voor oud en nieuw mist loert.

Ik heb even een flink aantal runs en pluimen gewacht, eer ik weer met een volgende bericht kwam. Helemaal op en top is het nog allemaal niet, inzet is dat we onder zeer hoge hogedruk omstandigheden komen te liggen. En dit resulteerd in rustige dagen met vrij weinig wind, en die daardoor de mistkansen vrij spel geven.

Het komt al een lange tijd terug in de modellen, toch zijn er al weer wat lichtpuntjes te zien. Gfs komt namelijk al eerder met het terugdringen van het hogedruk dan ECMWF doet. En die heeft dan wat meer mogelijkheden, voor wel een bewolkte (met kans op motregen) oud en nieuw maar geen mist. 

Gfs dus al wat meer opties voor zwakke storingen met meer wind van zuid-west naar noord-oost alles west daarvan maakt betere kansen op een mistloze oud en nieuw. In deze zuidelijke helften midden-middenoosten en oosten meer kansen op mist hebben. Maar deze is al aan het verbeteren met de run.



Ecmwf meer hoge druk invloed minder wind, en dus meer kansen op wat koudere jaarwisseling met vorst. En daarmee ook kansen op mist voor gans NL.


Met nog een kleine 5 dagen gaan zien we langzaam, wel beiden meer die hogedruk weg drukken. Alleen Gfs is daar iets eerder mee, al Ecmwf het is igg al de inzet voor eventuele sneeuwkansen richting 2jan wat Gfs toont. Dus laten we hopen dat die iets meer richting oud en nieuw kruipen.
 
there can be only one
Tatanka
Lid
Woonplaats: Drenthe
Berichten: 5265
Lid sinds: 4 jun. 2011
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
28 december 2016, 12:37 uur | Bericht #476390
We gaan toch meer en meer naar het beeld van droog en rustig weer. Met kleine kans op wat opzettende motregen maar die kans is te verwaarlozen.  Voor het gemak even een stuk van weerplaza gepakt, ik ben ondertussen nog druk bezig om de laatste dingen op orde te krijgen omtrent mijn vuurwerk lijst voor duitsland.:p

Wolken tijdens jaarwisseling


En dan komt de jaarwisseling er aan. Langzaam maar zeker lijken storingen dichterbij te komen. Maar regen haalt ons niet. De jaarwisseling verloopt droog. Toch zien we wel veel wolken en daardoor is het niet zo heel koud. Het vriest waarschijnlijk niet; de temperatuur ligt rond 3 graden. Alleen in het zuidoosten zien we nog wel temperaturen dicht bij nul. Dan rijst nog de vraag; "ontstaat er vuurwerkmist?" Omdat er een matige zuidwestenwind waait, is de kans daarop heel klein. Liefhebbers van vuurwerk hoeven dus niet te vrezen. De andere kant van de medaille is dat het weer niet echt helpt in preventief opzicht. Een veilig weerbeeld is als regen vuurwerk wat niet is afgegaan nat maakt. Maar daarvan is ook geen sprake. Er komt in het nieuwe jaar misschien wel wat regen, maar op z'n vroegst aan het eind van 1 januari.


Hele artikel: http://www.weerplaza.nl/weerinhetnieuws/jaarwisseling-met-wolken/2827/
there can be only one
Terug naar boven
1 2
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.842 topics, welke bij elkaar 448.334 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.574 leden.
Het nieuwste lid is Stormliefhebber787.

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 182 mensen aan het browsen op het forum. 1 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 182, lezen 3 mensen het topic "Algemeen onweerskansentopic 2023".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden