Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Cloud, KS.

25 Apr 2024 14:46:01

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Conway, AR; Perry, AR; Pope, AR; Yell, AR.

25 Apr 2024 14:46:01

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Jewell, KS; Smith, KS; Webster, NE.

25 Apr 2024 14:46:00

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Phillips, KS; Smith, KS; Franklin, NE; Webster, NE.

25 Apr 2024 14:25:25

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Phillips, KS; Smith, KS; Franklin, NE; Harlan, NE; Webster, NE.

25 Apr 2024 14:12:34

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Jewell, KS; Mitchell, KS.

25 Apr 2024 14:08:32

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Jewell, KS; Mitchell, KS; Osborne, KS; Smith, KS.

25 Apr 2024 13:44:40

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Osborne, KS; Smith, KS.

25 Apr 2024 13:10:13

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Osborne, KS; Phillips, KS; Rooks, KS; Smith, KS.

25 Apr 2024 12:33:33

De kaart KNMI klassieke pluim is bijgewerkt.

25 Apr 2024 08:00:01

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Dickens, TX; Garza, TX; Kent, TX.

24 Apr 2024 09:25:19

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Coleman, TX; Runnels, TX; Taylor, TX.

24 Apr 2024 04:06:44

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Callahan, TX; Jones, TX; Shackelford, TX; Taylor, TX.

24 Apr 2024 03:18:47

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Callahan, TX; Nolan, TX; Runnels, TX; Taylor, TX.

24 Apr 2024 03:18:47

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Kent, TX.

24 Apr 2024 01:16:54
Actueel
1 / 4

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
LucaTonie
Lid
Woonplaats: Arnhem
Berichten: 2
Lid sinds: 7 jan. 2017
8 januari 2017, 19:05 uur | Bericht #476887
Hallo alle winterliefhebbers,

ik ben nieuw hier en wil me gelijk mengen in de discussies die hier ontstaat omtrent de aankomende kouperiode. Ik lees al een paar jaar mee en zie wel dat alle modellen vaak na een paar dagen geen reeel beeld meer schetsen. Ook treedt er constant een mildere variant op. Dit is eigenlijk constant het geval, op een hele enkele uitzondering daargelaten. Ook nu weer lijkt het eerst koud maar ook nu beginnen er alweer modellen te protesteren. Nu lees ik de verhalen al een aantal jaren en elke keer is er maar 1 betrouwbare bron en die heeft altijd gelijk. Dit zijn helaas geen weermodellen maar de realiteit. De gasprijs. Let vooral op de gasprijs op de beurs. Hij begint op te lopen en de termijncontracten op gas gaan vanaf aankomend weekend steeds verder oplopen. Dit is een teken aan de wand dat het echt koud gaat worden. Deze kijk op het weer is misschien voor een hoop mensen nieuw en misschien lachen er een hoop "weerdeskundige" om maar dit is de laatste jaren voor mij het meest betrouwbare model gebleken. 
Hoop dat ik zo af en toe wat kan inbrengen
santona
Lid
Woonplaats: Terneuzen
Berichten: 347
Lid sinds: 29 jan. 2010
8 januari 2017, 19:49 uur | Bericht #476888
Citaat van LucaTonie, zondag 8 januari 2017, 19:05 uur Hallo alle winterliefhebbers,

ik ben nieuw hier en ...


Welkom! Zeer interessant weetje!
Laat die historische winter maar komen...
Waarom deze advertentie?
Woonplaats: Sint-jansteen (zeeuwsch-vlaanderen)
Berichten: 248
Lid sinds: 10 okt. 2010
8 januari 2017, 20:09 uur | Bericht #476891
Haha mooie, geen gavs weather channel maar gas weather channel. Nooit op gelet, stook geen gas. Alleen voor de douche en t fornuis. Het huis word verwarmd op een pelletkachel. Maar volgens jou komt er nu een koude periode omdat de gasprijzen stijgen?
LucaTonie
Lid
Woonplaats: Arnhem
Berichten: 2
Lid sinds: 7 jan. 2017
8 januari 2017, 20:22 uur | Bericht #476893
Citaat van Wittekerst, zondag 8 januari 2017, 20:09 uur Haha mooie, geen gavs weather channel maar gas weather channel. Nooit op gelet, stook geen gas. Alleen voor de douche en t fornuis. Het huis word verwarmd op een pelletkachel. Maar volgens jou komt er nu een koude periode omdat de gasprijzen stijgen?
Ja inderdaad. En vooral omdat de termijncontracten stijgen. Dit zegt veel over de toekomst. En zonder andere weermannen voor hun hoofd te stoten zitten hier mensen achter die geen fouten kunnen maken. Gaat om miljarden. Het enige wat niet bij de termijncontracten benoemd is hoeveel sneeuw en hoeveel kou er precies komt. Wel geeft het heel duidelijk aan dat het veel kouder wordt. Let op de termijncontracten knallen omhoog. Naar ongeveer 14 januari. Dus ik verwacht vanaf dan fors kouder weer. 
Woonplaats: Sint-jansteen (zeeuwsch-vlaanderen)
Berichten: 248
Lid sinds: 10 okt. 2010
8 januari 2017, 20:27 uur | Bericht #476894
Sorry moderaters dat ik er even hier op reageer hoor. Luca dat is erg interessant en dat ga ik even in de gaten houden.

Edit Justin: reageren kan gerust hoor, zolang het niet tot een (langere) off-topic discussie leidt is dat geen probleem.
  | Gewijzigd: 8 januari 2017, 20:49 uur, door Justin
Invicta
Lid
Woonplaats: Amsterdam
Berichten: 268
Lid sinds: 19 sep. 2007
8 januari 2017, 20:45 uur | Bericht #476898
Citaat van LucaTonie, zondag 8 januari 2017, 20:22 uur Citaat van Wittekerst, zondag 8 januari 2017, 20:09 uur

Ja inderdaad. En vooral om.....
Heb je een linkje waar dat te zien is? Ik ben toch benieuwd.
JOHNNY123
Lid
Woonplaats: Enschede
Berichten: 785
Lid sinds: 20 dec. 2014
8 januari 2017, 20:47 uur | Bericht #476899
Citaat van LucaTonie, zondag 8 januari 2017, 19:05 uur Hallo alle winterliefhebbers,

ik ben nieuw hier en wil me gelijk mengen in de discussies die hier ontstaat omtrent de aankomende kouperiode. Ik lees al een paar jaar mee en zie wel dat alle modellen vaak na een paar dagen geen reeel beeld meer schetsen. Ook treedt er constant een mildere variant op. Dit is eigenlijk constant het geval, op een hele enkele uitzondering daargelaten. Ook nu weer lijkt het eerst koud maar ook nu beginnen er alweer modellen te protesteren. Nu lees ik de verhalen al een aantal jaren en elke keer is er maar 1 betrouwbare bron en die heeft altijd gelijk. Dit zijn helaas geen weermodellen maar de realiteit. De gasprijs. Let vooral op de gasprijs op de beurs. Hij begint op te lopen en de termijncontracten op gas gaan vanaf aankomend weekend steeds verder oplopen. Dit is een teken aan de wand dat het echt koud gaat worden. Deze kijk op het weer is misschien voor een hoop mensen nieuw en misschien lachen er een hoop "weerdeskundige" om maar dit is de laatste jaren voor mij het meest betrouwbare model gebleken. 
Hoop dat ik zo af en toe wat kan inbrengen


Hoe was dat de afgelopen drie winters? Én anderhalve week geleden zagen we een geweldige winterinval in de kaarten staan. En dat stond er wel een tijdje in... Maar, waarschijnlijk wist je al dat het niks zou worden want de gasprijzen bleven constant? | Gewijzigd: 8 januari 2017, 21:36 uur, door JOHNNY123
weertje
Lid
Woonplaats: Nunspeet
Berichten: 108
Lid sinds: 14 jul. 2010
8 januari 2017, 21:18 uur | Bericht #476902
Citaat van LucaTonie, zondag 8 januari 2017, 20:22 uur Citaat van Wittekerst, zondag 8 januari 2017, 20:09 uur Haha mooie, geen gavs weather channel maar gas weather channel. Nooit op gelet, stook geen gas. Alleen voor de douche en t fornuis. Het huis word verwarmd op een pelletkachel. Maar volgens jou komt er nu een koude periode omdat de gasprijzen stijgen?
Ja inderdaad. En vooral omdat de termijncontracten stijgen. Dit zegt veel over de toekomst. En zonder andere weermannen voor hun hoofd te stoten zitten hier mensen achter die geen fouten kunnen maken. Gaat om miljarden. Het enige wat niet bij de termijncontracten benoemd is hoeveel sneeuw en hoeveel kou er precies komt. Wel geeft het heel duidelijk aan dat het veel kouder wordt. Let op de termijncontracten knallen omhoog. Naar ongeveer 14 januari. Dus ik verwacht vanaf dan fors kouder weer. 

Heb je ook wat grafieken oid die jouw theorie aantonen? Het lijkt me logisch dat gasprijzen stijgen als er meer vraag naar is, omgekeerd ook.

Dit stukje stond bij essent.nl
https://www.essent.nl/content/grootzakelijk/klantenservice/energie_update/november-2015/veelgestelde-vragen.html
| Gewijzigd: 8 januari 2017, 21:19 uur, door weertje
Weertje hé?
Woonplaats:
Berichten: 5
Lid sinds: 28 dec. 2015
9 januari 2017, 16:38 uur | Bericht #476939
Waar is het verloop van de gasprijs te vinden?
Woonplaats:
Berichten: 5
Lid sinds: 12 jul. 2010
9 januari 2017, 17:31 uur | Bericht #476941
Citaat van Donny de Koning, maandag 9 januari 2017, 16:38 uur Waar is het verloop van de gasprijs te vinden?
https://www.eex.com/en/market-data/natural-gas | Gewijzigd: 9 januari 2017, 17:32 uur, door onweerscout
Woonplaats: Almelo
Berichten: 31
Lid sinds: 11 okt. 2015
9 januari 2017, 18:04 uur | Bericht #476942
Is het niet zo dat die gasprijs op de beurs omhoog gaat omdat het elders in europa gewoon kouder is? En daar de kachel dus wel flink gestookt word? Ik bedoel; als de vraag in die landen groter is dan zal dat ook gevolgen hebben voor de prijs in ons (op het moment nog niet zo erg) koude kikkerlandje...

Het zou nogal wat zijn als er blijkbaar mensen(of weerbureaus) zouden zijn die voor de gasbedrijven wel het juiste weer kunnen voorspellen...Ik denk dat het gewoon komt door vraag en aanbod. 
Nijland
Lid
Woonplaats: Twente
Berichten: 2
Lid sinds: 16 nov. 2016
9 januari 2017, 19:05 uur | Bericht #476944
https://nl.investing.com/commodities/brandstoffen

5% naar beneden.
Geen winter dus?
Woonplaats: Nijverdal
Berichten: 23
Lid sinds: 9 jan. 2017
10 januari 2017, 15:37 uur | Bericht #477030
Ik denk dat dit weer een klassiek geval is van het verkeerd menselijk denken. Het principe van oorzaak en gevolg. Er wordt verondersteld dat als de gasprijs omhoog gaat het dan ook kouder wordt. Volgens mij werkt het precies andersom. Als het inderdaad koud wordt, zal de gasprijs stijgen. Mocht de kou niet doorzetten, dan zal de prijs ook weer zakken. En zo zijn er nog een aantal invloeden waardoor gasprijzen kunnen fluctueren, maar deze laten we dan buiten beschouwing.
Terug naar boven
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.853 topics, welke bij elkaar 448.363 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.579 leden.
Het nieuwste lid is philip.beuckels@gmail.com.

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 235 mensen aan het browsen op het forum. 3 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 235, lezen 3 mensen het topic "Weer Zuid-Frankrijk".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden