Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

De kaart KNMI klassieke pluim is bijgewerkt.

28 Mar 2024 16:59:57

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Beaufort, NC; Craven, NC; Jones, NC; Pamlico, NC.

28 Mar 2024 10:03:12

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Screven, GA.

28 Mar 2024 03:29:38

De kaart KNMI klassieke pluim is bijgewerkt.

27 Mar 2024 15:59:58

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Gadsden, FL; Leon, FL; Liberty, FL; Wakulla, FL.

27 Mar 2024 14:15:23

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Alachua, FL; Columbia, FL; Gilchrist, FL.

27 Mar 2024 13:40:38

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Dixie, FL.

27 Mar 2024 13:33:57

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Levy, FL.

27 Mar 2024 13:25:44

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Dixie, FL; Taylor, FL.

27 Mar 2024 13:13:44

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Gadsden, FL; Leon, FL; Decatur, GA; Grady, GA.

27 Mar 2024 13:08:44

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Gadsden, FL; Leon, FL; Liberty, FL.

27 Mar 2024 13:03:11

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Gadsden, FL; Leon, FL; Liberty, FL; Wakulla, FL.

27 Mar 2024 12:26:19

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Franklin, FL; Liberty, FL.

27 Mar 2024 12:16:03

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Franklin, FL; Gulf, FL; Liberty, FL.

27 Mar 2024 12:03:34

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Franklin, FL; Gulf, FL.

27 Mar 2024 11:36:51
Actueel
1 / 4

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
Sabine507
Lid
Woonplaats: Wageningen
Berichten: 1
Lid sinds: 30 mei. 2017
30 mei 2017, 20:20 uur | Bericht #480195
Hoi allemaal,

Afgelopen nacht heb ik me voor het eerst gemeld op de chat!
Mezelf niet echt voorgesteld en meer meegekletst over het onweer en wat fijne afleiding gevonden.

Voor de formaliteit, ik ben Sabine, 34 en woon in Wageningen.
Getrouwd sinds 2012 en een fijne baan bij de post!

Van kleins af aan ben ik bang voor onweer, ik heb de bliksem ooit eens in zien slaan en dit heeft behoorlijk veel indruk op me gemaakt.
Mijn ouders vinden onweer niks aan en vinden het zelfs wel gezellig en mooi.
De angst is dus zeker niet ontstaan door mijn ouders op wat voor manier dan ook!
Als ik weet dat er kans is op onweer houdt ik altijd de buienradar wat meer in de gaten en zodra ik het hoor rommelen dan word ik onrustig,
Ik probeer afleiding te zoeken omdat ik het lastig vind stil te blijven zitten en rustig te blijven.
Het zien van de bliksem probeer ik helemaal te vermijden als het kan door gordijnen dicht te doen of als ik in bed lig mezelf te verschuilen onder mijn laken/dekbed.

Toch vind ik het een heel bijzonder fenomeen en kan ik intens genieten van foto's en video's.
Als ik video's zit te kijken dan kan ik niet wachten tot ik de bliksem en het lichten zie en de donder die volgt vind ik een genot!
Al jaren probeer ik mezelf er toe te zetten om eens op de bank te gaan zitten en te kijken.
Ik denk elke keer weer, filmpjes zijn prachtig en daar heb ik zelf de controle over om ze wel of niet te kijken maar ook zit er weer de gedachte bij, als ik dat kan dan moet ik toch ook gewoon zo van het onweer kunnen genieten?
Mijn oma ging altijd speciaal het bed uit en in de donkere woonkamer vanuit de stoel altijd genieten van het schouwspel wat zich buiten afspeelde.
Nu weet ik ook dat dat voor mij absoluut geen goed plan is om dat zomaar eens te proberen maar de manier waarop ik mijn oma hoorde vertellen over het prachtige fenomeen wat ze weer had mogen aanschouwen dan was ik soms best een beetje jaloers.

Ik ga hier in ieder geval genieten van de prachtige foto's, filmpjes en ervaringen en wie weet komt er een dag dat ik mezelf toch eens kan blootstellen aan het kijken naar onweer met de lampen aan veilig vanaf de bank zonder ook maar onrustig te worden! | Gewijzigd: 30 mei 2017, 20:21 uur, door Sabine507
Justin
Beheerder
Woonplaats: Haarlem
Berichten: 1281
Lid sinds: 2 feb. 2012
30 mei 2017, 21:14 uur | Bericht #480197
Hallo Sabine,

Welkom op OnweerOnline allereerst en goed dat je de gezellige chat gevonden hebt. Je bent hier absoluut niet de enige met angst voor onweer en wellicht kan de passie voor onweer, die veel van onze leden hier uiten, de angst bij je afnemen of verminderen. Op verzoek hebben we ook een nieuw chatkanaal beschikbaar gesteld speciaal voor leden met angst voor onweer. Ook dit kan je in een volgende periode van onweer wellicht helpen!
Waarom deze advertentie?
Sabine507
Lid
Woonplaats: Wageningen
Berichten: 1
Lid sinds: 30 mei. 2017
30 mei 2017, 22:52 uur | Bericht #480200
Hoi Justin,

Bedankt voor het warme welkom!
Ik ga hier gewoon intens genieten van foto's, video's en ervaringen van anderen!
De chat voor mensen met angst voor onweer zal ik ook zeker eens bezoeken!
Terug naar boven
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.842 topics, welke bij elkaar 448.334 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.574 leden.
Het nieuwste lid is Stormliefhebber787.

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 208 mensen aan het browsen op het forum. 0 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 208, lezen 12 mensen het topic "Berichtgeving Noord- en Zuidpool".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden