Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor San Diego, CA.

18 Mar 2024 22:10:29

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor San Diego, CA.

18 Mar 2024 21:02:48

De kaart KNMI klassieke pluim is bijgewerkt.

18 Mar 2024 10:59:58

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Victoria, TX.

17 Mar 2024 22:05:02

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Jefferson, LA; Plaquemines, LA.

17 Mar 2024 21:05:02

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Iberia, LA; St. Martin, LA; St. Mary, LA.

17 Mar 2024 21:05:01

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Live Oak, TX; McMullen, TX.

17 Mar 2024 15:58:04

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Plaquemines, LA; St. Bernard, LA.

17 Mar 2024 15:58:04

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Plaquemines, LA.

17 Mar 2024 15:40:53

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Jefferson, LA; Plaquemines, LA.

17 Mar 2024 15:09:13

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Iberia, LA; St. Martin, LA; St. Mary, LA.

17 Mar 2024 15:09:12

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Vermilion, LA.

17 Mar 2024 14:36:27

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Cameron, LA; Jefferson Davis, LA.

17 Mar 2024 13:56:09

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor St. Martin, LA; St. Mary, LA.

17 Mar 2024 12:39:15

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Chambers, TX; Galveston, TX.

17 Mar 2024 10:41:55
Actueel
1 / 4

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Ben47
Lid
Woonplaats: Heenvliet, Eiland Voorne-Putten (Zuid-Holland)
Berichten: 4219
Lid sinds: 16 jan. 2011
8 december 2015, 17:19 uur | Bericht #465340
En opnieuw is op Groenland de hoeveelheid ijs/sneeuwmassa ver bovengemiddeld! De smeltperiode is dit jaar uiterst kort geweest.



Bron: Danish Meteorological Institute (DMI) | Gewijzigd: 8 december 2015, 17:28 uur, door Ben47
Noem mij de naam van de instantie die opdracht geeft tot een onderzoek van het klimaat en ik geef u per ommegaande het verwachte resultaat van het onderzoek.
blackbird
Lid
Woonplaats:
Berichten: 84
Lid sinds: 10 jun. 2007
8 december 2015, 18:14 uur | Bericht #465342
Citaat van Ben47, dinsdag 8 december 2015, 17:19 uur En opnieuw is op Groenland de hoeveelheid ijs/sneeuwmassa ver bovengemiddeld! De smeltperiode is dit jaar uiterst kort geweest.

Bron: Danish Meteorological Institute (DMI)

Nou Ben, verklaar dan dit stukje tekst eens....staat boven de door u geplaatste afbeelding, uit dezelfde bron

The figure below shows the total daily contribution from all points on the ice sheet (top) and the same accumulated from September 1st to now (bottom). The blue curves show this season’s surface mass balance in gigatons (Gt; 1 Gt is one billion tons and corresponds to 1 cubic kilometer of water), and for comparison the mean curves from the historical model run are shown with two standard deviations on either side. Note that the accumulated curve does not end at 0 at the end of the year. Over the year, it snows more than it melts, but calving of icebergs also adds to the total mass budget of the ice sheet. Satellite observations over the last decade show that the ice sheet is not in balance. The calving loss is greater than the gain from surface mass balance, and Greenland is losing mass at about 200 Gt/yr. | Gewijzigd: 20 december 2015, 19:53 uur, door Sven
Waarom deze advertentie?
Ben47
Lid
Woonplaats: Heenvliet, Eiland Voorne-Putten (Zuid-Holland)
Berichten: 4219
Lid sinds: 16 jan. 2011
8 december 2015, 18:35 uur | Bericht #465343
Dat doet niets af aan het feit dat het dit jaar en vorig jaar de groei ver boven het gemiddelde ligt. En doet ook niets af aan dat de smeltperiode dit jaar heel kort was.

En zullen we hernieuwde onderzoeken afwachten van de satellietgegevens? Gezien het feit dat herbeoordeling van de gegevens voor Antarctica door NASA geleid heeft tot de constatering dat de land-ijsmassa daar juist groeit, i.p.v afneemt, zoals jaren na jaren vanuit werd gegaan en door het IPCC werd gebruikt kan je dat ook voor Groenland verwachten.
Noem mij de naam van de instantie die opdracht geeft tot een onderzoek van het klimaat en ik geef u per ommegaande het verwachte resultaat van het onderzoek.
blackbird
Lid
Woonplaats:
Berichten: 84
Lid sinds: 10 jun. 2007
8 december 2015, 18:48 uur | Bericht #465345
Citaat van Ben47, dinsdag 8 december 2015, 18:35 uur Dat doet niets af aan het feit dat het dit jaar en vorig jaar de groei ver boven het gemiddelde ligt. En doet ook niets af aan dat de smeltperiode dit jaar heel kort was.

En zullen we hernieuwde onderzoeken afwachten van de satellietgegevens? Gezien het feit dat herbeoordeling van de gegevens voor Antarctica door NASA geleid heeft tot de constatering dat de land-ijsmassa daar juist groeit, i.p.v afneemt, zoals jaren na jaren vanuit werd gegaan en door het IPCC werd gebruikt kan je dat ook voor Groenland verwachten.

Nee, ik heb liever dat je reageert op de afname van de hoeveelheid ijs. Daar vraag ik een reactie om, niet om zaken betreffende Antartica.
blackbird
Lid
Woonplaats:
Berichten: 84
Lid sinds: 10 jun. 2007
8 december 2015, 18:48 uur | Bericht #465346
Interessant onderzoek van de NASA:

http://www.nasa.gov/feature/goddard/nasa-s-operation-icebridge-completes-twin-polar-campaigns

Een klein stukje uit het artikel:

During one flight in the Peninsula that mapped the drainage area of several glaciers, LVIS measured a drop of more than 490 feet (150 meters) in the height of two glaciers since IceBridge last plotted them, in 2009. Both glaciers, called Green and Hektoria, were tributaries to the Larsen B ice shelf, which disintegrated in 2002. After the ice shelf collapsed, it stopped buttressing the glaciers that fed it, and glacier elevations have fallen dramatically since then.

Met dit artikel maakt de NASA zichzelf compleet belachelijk. Zelfs zij sluiten zich aan bij het corrupte zooitje van het IPCC. Schandalig!!!
Ben47
Lid
Woonplaats: Heenvliet, Eiland Voorne-Putten (Zuid-Holland)
Berichten: 4219
Lid sinds: 16 jan. 2011
8 december 2015, 19:07 uur | Bericht #465348
Citaat van blackbird, dinsdag 8 december 2015, 18:48 uur Citaat van Ben47, dinsdag 8 december 2015, 18:35 uur Dat doet niets af aan het feit dat het dit jaar en vorig jaar de groei ver boven het gemiddelde ligt. En doet ook niets af aan dat de smeltperiode dit jaar heel kort was.

En zullen we hernieuwde onderzoeken afwachten van de satellietgegevens? Gezien het feit dat herbeoordeling van de gegevens voor Antarctica door NASA geleid heeft tot de constatering dat de land-ijsmassa daar juist groeit, i.p.v afneemt, zoals jaren na jaren vanuit werd gegaan en door het IPCC werd gebruikt kan je dat ook voor Groenland verwachten.

Nee, ik heb liever dat je reageert op de afname van de hoeveelheid ijs. Daar vraag ik een reactie om, niet om zaken betreffende Antartica.
Als je vind dat ik je geen antwoord heb gegeven is dat jouw probleem. Blijkbaar jouw wijze van lezen/interpreteren. Dat mag hoor, je gaat je gang maar.
 
Noem mij de naam van de instantie die opdracht geeft tot een onderzoek van het klimaat en ik geef u per ommegaande het verwachte resultaat van het onderzoek.
Ben47
Lid
Woonplaats: Heenvliet, Eiland Voorne-Putten (Zuid-Holland)
Berichten: 4219
Lid sinds: 16 jan. 2011
8 december 2015, 19:22 uur | Bericht #465350
Citaat van blackbird, dinsdag 8 december 2015, 18:48 uur Interessant onderzoek van de NASA:

http://www.nasa.gov/feature/goddard/nasa-s-operation-icebridge-completes-twin-polar-campaigns

Een klein stukje uit het artikel:

During one flight in the Peninsula that mapped the drainage area of several glaciers, LVIS measured a drop of more than 490 feet (150 meters) in the height of two glaciers since IceBridge last plotted them, in 2009. Both glaciers, called Green and Hektoria, were tributaries to the Larsen B ice shelf, which disintegrated in 2002. After the ice shelf collapsed, it stopped buttressing the glaciers that fed it, and glacier elevations have fallen dramatically since then.

Met dit artikel maakt de NASA zichzelf compleet belachelijk. Zelfs zij sluiten zich aan bij het corrupte zooitje van het IPCC. Schandalig!!!
Dat zijn jouw woorden. NASA is blijkbaar toch aan verandering onderhevig. Je beperkt je tot een schiereiland van Antarctica. Het klimaat van geheel Antarctica te complex om een onderzoek op Peninsula te gebruiken als projectie op heel Antarctica. Onderzoeken waarbij men iets constateerd zonder met lange tijd geleden te kunnen vergelijken lopen mank. Er zal altijd een periode zijn van massaverlies en wederom massawinst. Hoe dan ook is het er afgekoeld zegt men en is het zeeijs ook rondom het schiereiland toegenomen. Ik ga er niet van uit dat de waargenomen gebeurtenissen uniek zijn voor deze tijd en nooit zijn voorgekomen toen men het nog niet met moderne technieken kon waarnemen. Bovendien blijken de aangenomen uitkomsten later te moeten worden bijgesteld, zelfs in het tegendeel.
  | Gewijzigd: 8 december 2015, 19:25 uur, door Ben47
Noem mij de naam van de instantie die opdracht geeft tot een onderzoek van het klimaat en ik geef u per ommegaande het verwachte resultaat van het onderzoek.
blackbird
Lid
Woonplaats:
Berichten: 84
Lid sinds: 10 jun. 2007
8 december 2015, 19:50 uur | Bericht #465352
Citaat van Ben47, dinsdag 8 december 2015, 19:07 uur Citaat van blackbird, dinsdag 8 december 2015, 18:48 uur Citaat van Ben47, dinsdag 8 december 2015, 18:35 uur Dat doet niets af aan het feit dat het dit jaar en vorig jaar de groei ver boven het gemiddelde ligt. En doet ook niets af aan dat de smeltperiode dit jaar heel kort was.

En zullen we hernieuwde onderzoeken afwachten van de satellietgegevens? Gezien het feit dat herbeoordeling van de gegevens voor Antarctica door NASA geleid heeft tot de constatering dat de land-ijsmassa daar juist groeit, i.p.v afneemt, zoals jaren na jaren vanuit werd gegaan en door het IPCC werd gebruikt kan je dat ook voor Groenland verwachten.

Nee, ik heb liever dat je reageert op de afname van de hoeveelheid ijs. Daar vraag ik een reactie om, niet om zaken betreffende Antartica.
Als je vind dat ik je geen antwoord heb gegeven is dat jouw probleem. Blijkbaar jouw wijze van lezen/interpreteren. Dat mag hoor, je gaat je gang maar.
 

Nee, je geeft geen antwoord op mijn vraag. Maar dat is duidelijk één van de problemen waar degene die ontkennen dat het klimaat aan het veranderen is mee kampen. Naast een arrogante houding. De manier waarop je antwoord zegt al genoeg, een normaal volwassen antwoord
geven is te blijkbaar te veel gevraagd. En dat voor iemand die in een ander topic zegt dat die een discussie aan wil gaan.

Maar goed, dan nogmaals de vraag. Zou je willen verklaren hoe het kan dat de totale hoeveelheid afneemt, ondanks dat de groei ver boven het
gemiddelde ligt?
Ben47
Lid
Woonplaats: Heenvliet, Eiland Voorne-Putten (Zuid-Holland)
Berichten: 4219
Lid sinds: 16 jan. 2011
8 december 2015, 21:01 uur | Bericht #465355
Ik geef je antwoord, maar het antwoord is voor jou blijkbaar niet bevredigend. Maar goed, ik zal het op een iets andere wijze uitleggen.

Ik twijfel aan de massa-afname van ijs op Groenland. De gemiddelde temperatuur neemt sinds 1870 niet lineair toe, maar vertoont vanaf 1870 een sinusvormige grafiek, eerst dalend en vervolgens een bult in de 30/40er jaren, sinds die 30-40er jaren een langdurige daling en vervolgens tot nu toe weer een stijging met een max in 2010. Daarbij is in een aantal plaatsen nog niet boven het niveau van de jaren 40/50 gestegen en in andere plaatsen nog niet zolang geleden weer op hetzelfde niveau gekomen als in de 30/40 jaren. Gezien de afgelopen 130 jaar geen bijzonderheid! Gewoon een natuurlijke variatie!

Ik twijfel omdat ook altijd is volgehouden dat Antarctica massaverlies had. Nou, dat is nu door NASA recent omgedraaid in massatoename. Dus zeg ik nogmaals, laat NASA de gegevens over Groenland ook maar eens op zelfde wijze her-beoordelen. Misschien komen ze tot hetzelfde resultaat en blijkt er geen sprake te zijn van massa-afname of van een veel geringere afname.

Overigens twijfel ik niet aan klimaatverandering. Dat doet het voortdurend!!
Noem mij de naam van de instantie die opdracht geeft tot een onderzoek van het klimaat en ik geef u per ommegaande het verwachte resultaat van het onderzoek.
blackbird
Lid
Woonplaats:
Berichten: 84
Lid sinds: 10 jun. 2007
14 december 2015, 14:14 uur | Bericht #465533
Ben, niets te doen a.s. zondag?
Lijkt mij wel intressant, ga er misschien heen

 
http://www.kennislink.nl/activiteiten/ijs-van-groenland-en-antarctica
wazzaah
Lid
Woonplaats: Terschelling Midsland
Berichten: 100
Lid sinds: 27 aug. 2011
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
14 december 2015, 14:47 uur | Bericht #465536
Nemen ze eigenlijk ook verdamping mee in de cijfers? en wordt dat ook gemeten?

Dan bedoel ik dus niet smelten maar de opname in droge lucht, dat zie je hier ook wel in Nederland als je wat ijs/sneeuw in de tuin hebt liggen. Dan kan het ondanks vorst toch verdwijnen.
Ben47
Lid
Woonplaats: Heenvliet, Eiland Voorne-Putten (Zuid-Holland)
Berichten: 4219
Lid sinds: 16 jan. 2011
14 december 2015, 15:27 uur | Bericht #465539
Citaat van blackbird, maandag 14 december 2015, 14:14 uur Ben, niets te doen a.s. zondag?
Lijkt mij wel intressant, ga er misschien heen
http://www.kennislink.nl/activiteiten/ijs-van-groenland-en-antarctica
Serieus, ik zou graag willen, had ik je misschien persoonlijk ff kunnen spreken, maar nare persoonlijke omstandigheden laten buitenhuis activiteiten komend weekend niet toe. Misschien een andere keer! Het komt (later) hopelijk ook op youtube en dan kunnen we er over discussieren en vergelijken met die van Prof.dr. Salomon Kroonenberg, e.a.
Noem mij de naam van de instantie die opdracht geeft tot een onderzoek van het klimaat en ik geef u per ommegaande het verwachte resultaat van het onderzoek.
blackbird
Lid
Woonplaats:
Berichten: 84
Lid sinds: 10 jun. 2007
14 december 2015, 15:42 uur | Bericht #465541
Citaat van Ben47, maandag 14 december 2015, 15:27 uur Citaat van blackbird, maandag 14 december 2015, 14:14 uur Ben, niets te doen a.s. zondag?
Lijkt mij wel intressant, ga er misschien heen
http://www.kennislink.nl/activiteiten/ijs-van-groenland-en-antarctica
Serieus, ik zou graag willen, had ik je misschien persoonlijk ff kunnen spreken, maar nare persoonlijke omstandigheden laten buitenhuis activiteiten komend weekend niet toe. Misschien een andere keer! Het komt (later) hopelijk ook op youtube en dan kunnen we er over discussieren en vergelijken met die van Prof.dr. Salomon Kroonenberg, e.a.

Ok, jammer. Sterkte.

 
Tycoon2
Lid
Woonplaats:
Berichten: 1035
Lid sinds: 9 dec. 2009
17 december 2015, 08:52 uur | Bericht #465617
Vooral het gedeelte in de Barents zee / Karazee blijft achter met ijsgroei. Zoals elk jaar weer het geval is. De rest van  het ijs blijft momenteel niet achter wat groei betreft.

Joyce.s
Moderator
Woonplaats: Helmond
Berichten: 3066
Lid sinds: 13 jan. 2015
17 december 2015, 12:44 uur | Bericht #465627

IJskap op Oost-Antarctica mogelijk bestand tegen opwarming aarde'



De gigantische ijskap op Oost-Antarctica is mogelijk bestand tegen de opwarming van de aarde. De Oost-Antarctische ijskap is waarschijnlijk in de afgelopen 14 miljoen jaar niet gesmolten.

Dat melden onderzoekers van de Universiteit van Pennsylvania in het wetenschappelijk tijdschrift Scientific Reports.

De bevinding suggereert dat het ijs op Antarctica bestand was tegen de warmte die heerste tijdens het Plioceen, een periode waarin de temperatuur op aarde mogelijk hoger was dan nu.

Meer

De onderzoekers kwamen tot hun bevindingen door sedimentafzettingen te onderzoeken in een oud meer op Oost-Antarctica, dertig centimeter onder de grond. Uit eerder onderzoek is gebleken dat dit meer zeker 20 miljoen jaar ongeveer geleden ontstond.  

Om te bepalen wanneer er voor het laatst water in het meer stond, zochten de wetenschappers naar chemische elementen in het ijs die ontstaan bij het smeltproces van water. Ze richtten zich op een isotoop met de naam beryllium-14, dat wordt gevormd als kosmische straling botst met zuurstof- en stikstofatomen.

Smeltwater

Door de hoeveelheid beryllium-14 in het Antarctische meer af te zetten tegen de halveringstijd van de isotoop, stelden de wetenschappers vast dat er 14 miljoen jaar geleden voor het laatst smeltwater in het meer stond.

Dat betekent dat het gebied vermoedelijk ook bevroren was in het Plioceen, een periode die vijf miljoen jaar geleden aanving, en waarin de concentratie CO2 in de atmosfeer vermoedelijk hoger was dan nu.

Hoofdonderzoekster Jane Willenbring waarschuwt echter dat het niet helemaal zeker is dat de ijskap ook bestand is tegen de huidige opwarming van de aarde. "We hebben vermoedelijk namelijk nog nooit zo'n snelle overgang naar warmere temperaturen gezien als nu", verklaart ze op de nieuwssite van de Universiteit van Pennsylvania.Door: NU.nl/Dennis Rijnvis
Bron:http://www.nu.nl/wetenschap/4184114/ijskap-oost-antarctica-mogelijk-bestand-opwarming-aarde---.html | Gewijzigd: 31 januari 2017, 13:58 uur, door Joyce.s
Ben47
Lid
Woonplaats: Heenvliet, Eiland Voorne-Putten (Zuid-Holland)
Berichten: 4219
Lid sinds: 16 jan. 2011
19 december 2015, 13:41 uur | Bericht #465692
Zeeijs Noordpool overtreft op dit moment 10 voorgaande jaren ruimschoots.
Dit ondanks veel te weinig ijs in de Barentszee, wat komende weken alleen nog maar slechter zal worden gezien de niet aflatende warme stroming die kant op.


Bron: Danish Meteorological Institute | Gewijzigd: 20 december 2015, 11:00 uur, door Ben47
Noem mij de naam van de instantie die opdracht geeft tot een onderzoek van het klimaat en ik geef u per ommegaande het verwachte resultaat van het onderzoek.
Tycoon2
Lid
Woonplaats:
Berichten: 1035
Lid sinds: 9 dec. 2009
20 december 2015, 12:19 uur | Bericht #465724
Citaat van Ben47, zaterdag 19 december 2015, 13:41 uur Zeeijs Noordpool overtreft op dit moment 10 voorgaande jaren ruimschoots.
Dit ondanks veel te weinig ijs in de Barentszee, wat komende weken alleen nog maar slechter zal worden gezien de niet aflatende warme stroming die kant op.


Bron: Danish Meteorological Institute

Die warme stroming bereikt dat gedeelte van de noordpool niet. Het vriest daar dat het kraakt. 

Hieronder goed te zien hoeveel de ijstoename is in de Barentszee. (verschil in 10 dagen). Frans Jozefland is verdwenen in het ijs.
Ben47
Lid
Woonplaats: Heenvliet, Eiland Voorne-Putten (Zuid-Holland)
Berichten: 4219
Lid sinds: 16 jan. 2011
20 december 2015, 13:30 uur | Bericht #465725
Citaat van Tycoon2, zondag 20 december 2015, 12:19 uur Citaat van Ben47, zaterdag 19 december 2015, 13:41 uur Zeeijs Noordpool overtreft op dit moment 10 voorgaande jaren ruimschoots.
Dit ondanks veel te weinig ijs in de Barentszee, wat komende weken alleen nog maar slechter zal worden gezien de niet aflatende warme stroming die kant op.

Die warme stroming bereikt dat gedeelte van de noordpool niet. Het vriest daar dat het kraakt. 
Hieronder goed te zien hoeveel de ijstoename is in de Barentszee. (verschil in 10 dagen). Frans Jozefland is verdwenen in het ijs.

Ik zeg op de 19e iets over de komenden weken en niet over terugkijkend naar de laatste weken. Jouw plaatje waarop je de toename laat zien dateert van de 16e. Dat het in die 10 dagen in het verleden is toegenomen hoor je mij niet tegenspreken.

Dat het er momenteel 'vriest dat het kraakt' is gezien deze 2m temperatuurkaart van vandaag 0u UTC, gebaseerd op de analyse van gegevens van ECMW van de luchttemperatuur twee meter boven de zee en zee-ijs ten noorden van 60 ° N, zeer de vraag. Voor een heel groot deel is daarvan hgeen sprake.
(Ik heb met streepjeslijn de Barentszee aangegeven).



Er lag op de Barentszee op de 17e slechts 1/3 van het gemiddelde over de periode 1979-2008 en zelfs aanzienlijk minder dan vorig jaar zelfde tijd.
(De rode en blauwe ljjnen zijn door mij aangebracht om goed in beeld te brengen wat het verschil is met vorig jaar zelfde tijd. Voor de duidelijkheid: er wordt altijd maar een tijdvak van 1 jaar aangegeven)

 
Noem mij de naam van de instantie die opdracht geeft tot een onderzoek van het klimaat en ik geef u per ommegaande het verwachte resultaat van het onderzoek.
Tycoon2
Lid
Woonplaats:
Berichten: 1035
Lid sinds: 9 dec. 2009
20 december 2015, 14:07 uur | Bericht #465726
Zoals te zien, ligt Frans Jozefland al volledig in het ijs. Op Nova Zembla vriest het inderdaad dat het kraakt en dat is het geval in een groot deel van de Barenszzee (zoals te zien is op het temperatuurkaartje.)
Ik denk niet dat het hier de komende tijd boven  nul gaat komen en er ijs verloren gaat.
Ben47
Lid
Woonplaats: Heenvliet, Eiland Voorne-Putten (Zuid-Holland)
Berichten: 4219
Lid sinds: 16 jan. 2011
1 januari 2016, 22:58 uur | Bericht #466493
Er is meer oppervlak aan zee-ijs aan het eind van 2015 dan de 10 voorgaaande jaren.

Bron: Danish Meteorological Institute (DMI)
Noem mij de naam van de instantie die opdracht geeft tot een onderzoek van het klimaat en ik geef u per ommegaande het verwachte resultaat van het onderzoek.
Terug naar boven
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
2 Gebruikers lezen nu dit topic, onderverdeeld in 2 gasten en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.840 topics, welke bij elkaar 448.316 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.573 leden.
Het nieuwste lid is paterbon.

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
2 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 73 mensen aan het browsen op het forum. 0 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 73, lezen 2 mensen het topic "Orkaan Michael treft Florida".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden