Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Screven, GA.

28 Mar 2024 03:29:38

De kaart KNMI klassieke pluim is bijgewerkt.

27 Mar 2024 15:59:58

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Gadsden, FL; Leon, FL; Liberty, FL; Wakulla, FL.

27 Mar 2024 14:15:23

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Alachua, FL; Columbia, FL; Gilchrist, FL.

27 Mar 2024 13:40:38

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Dixie, FL.

27 Mar 2024 13:33:57

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Levy, FL.

27 Mar 2024 13:25:44

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Dixie, FL; Taylor, FL.

27 Mar 2024 13:13:44

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Gadsden, FL; Leon, FL; Decatur, GA; Grady, GA.

27 Mar 2024 13:08:44

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Gadsden, FL; Leon, FL; Liberty, FL.

27 Mar 2024 13:03:11

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Gadsden, FL; Leon, FL; Liberty, FL; Wakulla, FL.

27 Mar 2024 12:26:19

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Franklin, FL; Liberty, FL.

27 Mar 2024 12:16:03

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Franklin, FL; Gulf, FL; Liberty, FL.

27 Mar 2024 12:03:34

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Franklin, FL; Gulf, FL.

27 Mar 2024 11:36:51

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Jefferson, FL; Leon, FL; Brooks, GA; Thomas, GA.

27 Mar 2024 11:14:35

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Ben Hill, GA; Irwin, GA; Turner, GA.

27 Mar 2024 10:40:26
Actueel
1 / 4

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
1 2 3
wappy
Lid
Woonplaats: Haarlem-Schalkwijk
Berichten: 1195
Lid sinds: 26 jul. 2006
4 maart 2018, 21:52 uur | Bericht #485970
Citaat van Kres, zondag 4 maart 2018, 11:00 uur Citaat van weergek111, zaterdag 3 maart 2018, 10:27 uur Effe alle elektrische wekkers en de klok van de mangetron/radio,s kontroleren, die kunnen zo,n 5 1/2 minuut achter lopen, komt door de kou van de afgelopen dag,stroomnet was in onbelans de afgelopen tijd, https://www.circuitsonline.net/forum/view/140217/1 Leuk om door te lezen

Zie ik ben niet gek. Dat had ik met de enige twee klokken die via de stroomnet werden gevoed. Magnetron en oven. Ik vond het al zo raar. Dat gebeurt normaal gesproken nooit. Lopen altijd netjes op tijd.

​Of het daar door komt? zou niet weten, hier loopt zowel oven als tron altijd binnen x dagen 3a4min achter ongeacht het weer, lijkt mij dus eerder slechte componenten cq gebruikte CAPS etc die dat veroorzaken dan dat het weer dat doet.
 
Kres
Lid
Woonplaats: Leusden
Berichten: 387
Lid sinds: 21 jul. 2010
4 maart 2018, 22:24 uur | Bericht #485971
Opvallend vind ik het wel dat twee klokken doe altijd gewoon goed lopen ineens even veel zijn gaan verlopen. Daar stond ik het meest van te kijken. | Gewijzigd: 4 maart 2018, 22:25 uur, door Kres
Waarom deze advertentie?
Woonplaats: Borger, Drenthe, Netherlands
Berichten: 105
Lid sinds: 19 aug. 2012
5 maart 2018, 00:41 uur | Bericht #485972
Gek dat er na de kletsnatte en sombere maand December nu alweer droogte is. | Gewijzigd: 5 maart 2018, 00:42 uur, door Dominique de Graaff
Lako
Moderator
Woonplaats: Stiens
Berichten: 3425
Lid sinds: 19 mei. 2014
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
5 maart 2018, 09:09 uur | Bericht #485973
Citaat van Dominique de Graaff, maandag 5 maart 2018, 0:41 uur Gek dat er na de kletsnatte en sombere maand December nu alweer droogte is.

Februari was een relatief droge maand op veel plekken. Hier viel bijvoorbeeld maar 19 mm tegenover ca. 55 mm normaal. Dit samen met de sterke en droge oostenwind zorgde ervoor dat de boel behoorlijk uitgedroogd is afgelopen week. Op veel plaatsen is dat geen probleem maar de plekken die gevoelig zijn voor droogte merken dat nu toch.
#KeepOnSmiling
Woonplaats: nijmegen
Berichten: 156
Lid sinds: 30 aug. 2014
5 maart 2018, 11:11 uur | Bericht #485978
Citaat van wappy, zondag 4 maart 2018, 21:52 uur Citaat van Kres, zondag 4 maart 2018, 11:00 uur Citaat van weergek111, zaterdag 3 maart 2018, 10:27 uur Effe alle elektrische wekkers en de klok van de mangetron/radio,s kontroleren, die kunnen zo,n 5 1/2 minuut achter lopen, komt door de kou van de afgelopen dag,stroomnet was in onbelans de afgelopen tijd, https://www.circuitsonline.net/forum/view/140217/1 Leuk om door te lezen

Zie ik ben niet gek. Dat had ik met de enige twee klokken die via de stroomnet werden gevoed. Magnetron en oven. Ik vond het al zo raar. Dat gebeurt normaal gesproken nooit. Lopen altijd netjes op tijd.

​Of het daar door komt? zou niet weten, hier loopt zowel oven als tron altijd binnen x dagen 3a4min achter ongeacht het weer, lijkt mij dus eerder slechte componenten cq gebruikte CAPS etc die dat veroorzaken dan dat het weer dat doet.
 
Dit probleem wordt vadaag op gelost, problemen met het stroomnet in het zuidoosten van Europa, .
 
Weer gek, vooral van onweer en storm. Ben meer een lezer. Maar als het hier in Nijmegen onweert dan meldt ik het. Nijmegen totaal al 13 dagen onweer in 2018
Woonplaats: nijmegen
Berichten: 156
Lid sinds: 30 aug. 2014
5 maart 2018, 11:21 uur | Bericht #485979
Check het aantal Hertzfrequentie hier op het stroomnet  http://netfrequentie.nl/f-graph.html  site kan wel traag laden, en meldingen gewoon weg klikken en hij doet het | Gewijzigd: 5 maart 2018, 11:23 uur, door weergek111
Weer gek, vooral van onweer en storm. Ben meer een lezer. Maar als het hier in Nijmegen onweert dan meldt ik het. Nijmegen totaal al 13 dagen onweer in 2018
Woonplaats: Borger, Drenthe, Netherlands
Berichten: 105
Lid sinds: 19 aug. 2012
6 maart 2018, 18:53 uur | Bericht #485999
Het valt mij op dat (amateur) weermannen/vrouwen  steeds meer propaganda praatjes in hun weer verhaaltjes neerplempen. "het nieuwe klimaat" zag ik in het discussie-topic staan. En dan vraag ik mij toch wel hardop af, welk nieuw klimaat?. Ik erger mij hier echt kapot aan! Ik heb op de lagere school, en dat is echt alweer een hele tijd geleden, geleerd dat Nederland een zee-klimaat heeft. Dat is nog steeds zo! We moeten niet doen alsof we vroeger ieder jaar diepvries winters hadden met minstens 150 dagen aan sneeuw en temperaturen onder -20 graden. Want daar lijkt het nu wel op. 

We hadden, en we hebben nog steeds een zee-klimaat. En daarbij geldt: Zachte winters en koele zomers. Ik snap dat geklaag en gezeur over een te zachte winter dan ook niet. We hebben een aardige vorstperiode achter de rug. Voor de rest was deze winter juist typisch Hollands. Af en toe wat sneeuw, temperaturen rond het vriespunt, soms er wat boven, soms er wat onder e.t.c.

We hebben géén nieuw klimaat! | Gewijzigd: 6 maart 2018, 18:56 uur, door Dominique de Graaff
JOHNNY123
Lid
Woonplaats: Enschede
Berichten: 785
Lid sinds: 20 dec. 2014
6 maart 2018, 21:14 uur | Bericht #486001
Citaat van Dominique de Graaff, dinsdag 6 maart 2018, 18:53 uur Het valt mij op dat (amateur) weermannen/vrouwen  steeds meer propaganda praatjes in hun weer verhaaltjes neerplempen. "het nieuwe klimaat" zag ik in het discussie-topic staan. En dan vraag ik mij toch wel hardop af, welk nieuw klimaat?. Ik erger mij hier echt kapot aan! Ik heb op de lagere school, en dat is echt alweer een hele tijd geleden, geleerd dat Nederland een zee-klimaat heeft. Dat is nog steeds zo! We moeten niet doen alsof we vroeger ieder jaar diepvries winters hadden met minstens 150 dagen aan sneeuw en temperaturen onder -20 graden. Want daar lijkt het nu wel op. 

We hadden, en we hebben nog steeds een zee-klimaat. En daarbij geldt: Zachte winters en koele zomers. Ik snap dat geklaag en gezeur over een te zachte winter dan ook niet. We hebben een aardige vorstperiode achter de rug. Voor de rest was deze winter juist typisch Hollands. Af en toe wat sneeuw, temperaturen rond het vriespunt, soms er wat boven, soms er wat onder e.t.c.

We hebben géén nieuw klimaat!
Nouja geen 'nieuw klimaat' dan inderdaad. Tenzij er ineens een enorme landmassa uit de Atlantische oceaan omhoogschiet dan kunnen we inderdaad wel spreken over een nieuw klimaat, namelijk een landklimaat. Ik snap wel wat je bedoelt maar we kunnen niet ontkennen dat we een steeds warmer zeeklimaat krijgen met steeds meer maritieme invloeden. Het feit dat de 10 zachtste winters en 5 daarvan in de 21e eeuw zijn ,geeft aan dat de afgelopen jaren de stromingspatronen hier flink veranderd zijn en we vaak onder invloed komen van een zuid tot west circulatie Tot grote frustratie van de winterliefhebber. 

Laatst hadden we weer een keertje een vorstperiode (die ook weer snel vertrok) na 5 jaar lange winterloze jaren . Nog nooit heeft het zo lang geduurd sinds de metingen. . En het gaat ook om de frequentie van het aantal zachte winters. 2014 -2015-2016 waren qua hellmannen buitengewoon zacht = <10 hellmannen. Ook nog nooit eerder vertoond sinds de metingen. Winter 2017 en 2018 kunnen we ook nog steeds verdelen onder de zachte winters. Dus dat mensen termen gaan gebruiken zoals 'het nieuwe klimaat' is dan misschien niet eens zo raar




 
ton1959
Lid
Woonplaats: rotterdam
Berichten: 191
Lid sinds: 1 sep. 2013
7 maart 2018, 16:29 uur | Bericht #486014
Citaat van JOHNNY123, dinsdag 6 maart 2018, 21:14 uur Citaat van Dominique de Graaff, dinsdag 6 maart 2018, 18:53 uur Het valt mij op dat (amateur) weermannen/vrouwen  steeds meer propaganda praatjes in hun weer verhaaltjes neerplempen. "het nieuwe klimaat" zag ik in het discussie-topic staan. En dan vraag ik mij toch wel hardop af, welk nieuw klimaat?. Ik erger mij hier echt kapot aan! Ik heb op de lagere school, en dat is echt alweer een hele tijd geleden, geleerd dat Nederland een zee-klimaat heeft. Dat is nog steeds zo! We moeten niet doen alsof we vroeger ieder jaar diepvries winters hadden met minstens 150 dagen aan sneeuw en temperaturen onder -20 graden. Want daar lijkt het nu wel op. 

We hadden, en we hebben nog steeds een zee-klimaat. En daarbij geldt: Zachte winters en koele zomers. Ik snap dat geklaag en gezeur over een te zachte winter dan ook niet. We hebben een aardige vorstperiode achter de rug. Voor de rest was deze winter juist typisch Hollands. Af en toe wat sneeuw, temperaturen rond het vriespunt, soms er wat boven, soms er wat onder e.t.c.

We hebben géén nieuw klimaat!
Nouja geen 'nieuw klimaat' dan inderdaad. Tenzij er ineens een enorme landmassa uit de Atlantische oceaan omhoogschiet dan kunnen we inderdaad wel spreken over een nieuw klimaat, namelijk een landklimaat. Ik snap wel wat je bedoelt maar we kunnen niet ontkennen dat we een steeds warmer zeeklimaat krijgen met steeds meer maritieme invloeden. Het feit dat de 10 zachtste winters en 5 daarvan in de 21e eeuw zijn ,geeft aan dat de afgelopen jaren de stromingspatronen hier flink veranderd zijn en we vaak onder invloed komen van een zuid tot west circulatie Tot grote frustratie van de winterliefhebber. 

Laatst hadden we weer een keertje een vorstperiode (die ook weer snel vertrok) na 5 jaar lange winterloze jaren . Nog nooit heeft het zo lang geduurd sinds de metingen. . En het gaat ook om de frequentie van het aantal zachte winters. 2014 -2015-2016 waren qua hellmannen buitengewoon zacht = <10 hellmannen. Ook nog nooit eerder vertoond sinds de metingen. Winter 2017 en 2018 kunnen we ook nog steeds verdelen onder de zachte winters. Dus dat mensen termen gaan gebruiken zoals 'het nieuwe klimaat' is dan misschien niet eens zo raar




 
Ik dacht wij allang in het lente draadje zaten?
wat het climaat betreft dat is bij ons grilig,in wat voor jaargetijden wij dan ook zitten.
dus maart en hooguit april kan nog wel eens een verassing geven,maar hebt niets te doen en temaken met nieuw climaat.
ook die onzin over het climaat wat betreft opwarming.. het is een natuurlijk verloop van onze planeet zelf en dan zeggen ze dat het onze schuld is
terwijl onze planeet als ik het moet geloven al jaren niet meer opwarmt.wel dus het oude climaat met nieuwe grillen waar ons land om bekent staat.
 
Sneeuwfit
Lid
Woonplaats: Groningen
Berichten: 238
Lid sinds: 25 mrt. 2013
14 maart 2018, 14:27 uur | Bericht #486083
Voorbij half maart verlang ik toch echt wel naar temperaturen die bij de lente passen. De winter heeft zo zijn eigen pracht, maar een keerzijde is wel dat het veel van het immuunsysteem vergt, vooral als een hardnekkige winteraanval na half maart nog moet plaatsvinden. De griepepidemie is zo hardnekkig dat ziekenhuizen overvol zitten met grieppatiënten, dan is een ijskoude periode het minste wat we nou nog kunnen gebruiken.
Woonplaats: Almelo
Berichten: 213
Lid sinds: 28 jun. 2011
14 maart 2018, 16:41 uur | Bericht #486084
Citaat van Sneeuwfit, woensdag 14 maart 2018, 14:27 uur Voorbij half maart verlang ik toch echt wel naar temperaturen die bij de lente passen. De winter heeft zo zijn eigen pracht, maar een keerzijde is wel dat het veel van het immuunsysteem vergt, vooral als een hardnekkige winteraanval na half maart nog moet plaatsvinden. De griepepidemie is zo hardnekkig dat ziekenhuizen overvol zitten met grieppatiënten, dan is een ijskoude periode het minste wat we nou nog kunnen gebruiken. Het is niet de kou die iemand ziekt maakt, heeft het ook nooit gedaan, je kan van de kou sterven maar niet ziek worden.
Het zijn bacteriën waarmee men in aanraking komt die ziekmakend zijn en die worden niet door de kou verspreid.
Die bacteriën worden tegenwoordig steeds sterker, doordat men tegenwoordig simpelweg te vaak naar de antibiotica grijpt, mede daarom zijn er nou complete campagnes tegen het (mis)gebruik er van.
 
joris put
Lid
Woonplaats: haaksbergen (weatherfreak)
Berichten: 268
Lid sinds: 1 dec. 2010
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
14 maart 2018, 17:17 uur | Bericht #486085
Citaat van tukkerjasper, woensdag 14 maart 2018, 16:41 uur Citaat van Sneeuwfit, woensdag 14 maart 2018, 14:27 uur Voorbij half maart verlang ik toch echt wel naar temperaturen die bij de lente passen. De winter heeft zo zijn eigen pracht, maar een keerzijde is wel dat het veel van het immuunsysteem vergt, vooral als een hardnekkige winteraanval na half maart nog moet plaatsvinden. De griepepidemie is zo hardnekkig dat ziekenhuizen overvol zitten met grieppatiënten, dan is een ijskoude periode het minste wat we nou nog kunnen gebruiken. Het is niet de kou die iemand ziekt maakt, heeft het ook nooit gedaan, je kan van de kou sterven maar niet ziek worden.
Het zijn bacteriën waarmee men in aanraking komt die ziekmakend zijn en die worden niet door de kou verspreid.
Die bacteriën worden tegenwoordig steeds sterker, doordat men tegenwoordig simpelweg te vaak naar de antibiotica grijpt, mede daarom zijn er nou complete campagnes tegen het (mis)gebruik er van.
 
toch is kou niet helemaal onschuldig. Iemand die het koud heeft is namelijk vatbaarder voor een infectie dan iemand die uit voorzorg een warme trui heeft aangetrokken. Daar zijn  twee redenen voor. De eerste is vrij logisch. “Wie bij kou slecht gekleed gaat, heeft over het algemeen een wat verminderde weerstand omdat het lichaam alle zeilen bij moet zetten om warm te blijven.

De tweede verklaring zit iets ingewikkelder in elkaar. “In de luchtwegen, waar ziekmakende virussen binnendringen, liggen bloedvaten. Als je het koud hebt, vernauwen deze bloedvaten zich,. Daardoor is de toevoer van lymfocyten, een speciaal soort afweercellen, naar de luchtwegen verminderd en hebben virussen dus meer gelegenheid om zich te vermenigvuldigen' 

niet dat ik betweterig wil zijn.. maar wil dit toch even vermelden
 
Woonplaats: Borger, Drenthe, Netherlands
Berichten: 105
Lid sinds: 19 aug. 2012
14 maart 2018, 18:48 uur | Bericht #486087
Kou heeft wel degelijk een behoorlijke invloed op of iemand ziek wordt of niet. Het is niet de ziekmaker, maar zoals hierboven beschreven, verzwakt het wel het immuumsysteem omdat het lichaam haar energie moet stoppen in het opwarmen van het lichaam. 

Je kan trouwens nog zo veel truien aantrekken, maar als het weer zo'n snijdende kou wordt als 2 weken geleden, inhaleer je automatisch al zeer koude lucht. De neus, mond en keel zijn dan kouder dan normaal en ook als eerste vatbaar voor ziekte. Veel mensen klaagden er tijdens die dagen dan ook over. Een trui gaat je daar niet bij helpen. Een sjaal kan wel helpen.

Verder gaan aankomend weekend een hele hoop planten en bloemen dood. Ik vind het zonde die kou aanval. Ben er wel een beetje klaar mee. Heb de afgelopen dagen dan ook ontzettend genoten van het buiten zijn. Het leeft weer buiten. Kinderen op straat, mensen in hun tuintjes bezig. Heerlijk. Vind het in de winter altijd maar een dooie boel. | Gewijzigd: 14 maart 2018, 18:52 uur, door Dominique de Graaff
ton1959
Lid
Woonplaats: rotterdam
Berichten: 191
Lid sinds: 1 sep. 2013
14 maart 2018, 21:05 uur | Bericht #486089
Is dit wel normaal zo laat in het seizoen? dan bedoel ik dat de winter duurt tot 21 maart.
wordt nu wel vervelend en denk er nog maar weinig mensen op zitten te wachten die bagger.
de natuur krijgd een enorme klap en ik was net blij mijn vissen  wakker begonnen te worden
lees ook her en der de natuur van slag is in bijvoorbeeld landen waar het sneeuwt en koud is en waar normaal geen sneeuw valt.
wat is er toch aan de hand met onze planeet?? ook is na de laatste periode van kou onder de mensen meer sterfte geweest.joepie de kou komt er aan roepen die winterliefhebbers.snap niet dat iemand dit fijn vind als er zulke dingen gebeuren.
gelukkig zijn dit wel de laatste stuiptrekkingen en kan het noit zo blijven.heb het wel gehad met die schijt kou.
Raymond
Lid
Woonplaats: Midden Delfland
Berichten: 516
Lid sinds: 13 aug. 2008
14 maart 2018, 21:17 uur | Bericht #486090
Het hele voorjaar van 2013 was koud.
Jan tm mei verliepen met temperaturen onder normaal.
ton1959
Lid
Woonplaats: rotterdam
Berichten: 191
Lid sinds: 1 sep. 2013
15 maart 2018, 09:06 uur | Bericht #486091
Citaat van Raymond, woensdag 14 maart 2018, 21:17 uur Het hele voorjaar van 2013 was koud.
Jan tm mei verliepen met temperaturen onder normaal.

Dat was ook een zeer zeldzame gebeurtenis die vrijwel de hele lente verziekte.
het jaar zonder lente 2013.
Gelukkig gaat na het weekend de scherpe kantjes er wel vanaf.het wordt tijd die kale bedoeling weer eens groen wordt.
en het mooiste moet nog komen ook al is voor deze locatie  een zeer slecht onweersjaar geweest.
Sven
Moderator
Woonplaats: Everywhere and Nowhere
Berichten: 6159
Lid sinds: 5 jul. 2011
15 maart 2018, 09:35 uur | Bericht #486092
Citaat van ton1959, woensdag 14 maart 2018, 21:05 uur Is dit wel normaal zo laat in het seizoen? dan bedoel ik dat de winter duurt tot 21 maart.
wordt nu wel vervelend en denk er nog maar weinig mensen op zitten te wachten die bagger.

Maart is een maand waar vanalles kan langskomen, dit kan gaan van sneeuw en ijsdagen tot +20 graden en uiteindelijk dus ook alles er tussen. Dus is dit normaal? Het is zeker geen uitzondering, wel moet gesteld worden dat het toch wel vrij extreem is, zo staat het dagrecord van 17 maart (1,2 graden) op de helling en is de kans reëel dat dit verbroken wordt. 

Daarnaast moet ook wel nog worden vermeld dat een dagrecord niet alles zegt natuurlijk, zo staat het record van de koudste 29 maart ooit op een schamele 0,1 graad. Illustreert perfect wat er allemaal kan in maart want het maximumrecord dezelfde dag staat op 21,8 graden. 

Oja, wie zit er nog op te wachten: IK  
 
Woonplaats: Almelo
Berichten: 213
Lid sinds: 28 jun. 2011
15 maart 2018, 13:25 uur | Bericht #486097
Citaat van joris put, woensdag 14 maart 2018, 17:17 uur

niet dat ik betweterig wil zijn.. maar wil dit toch even vermelden
 

Ik weet niet hoe het met andere is maar bij mij komt het zeker niet over als betweterig zijn anders zou ik net zo betweterig zijn met mijn reactie op Sneeuwfit wat zeker niet de bedoeling was.

Bij mij kwam zijn reactie alleen over dat de kou voor het ziek maken en het verspreiden van de griep verantwoordelijk is, al ga ik er vanuit dat dat niet zijn intentie was.
Echter, zijn er nog steeds veel mensen die denken en sommigen zijn er stellig van ouvertuigd dat de kou mensen ziek maakt.
Als dat zo was dat had ik heel vaak ziek moeten zijn geweest aangezien ik jarenlang in een diepvriescel heb gewerkt,sterker nog onze afdeling had het laagste ziekteverzuim vergeleken met de rest van het bedrijf en lag ook ver onder het landelijk gemiddelde.

Maar zoals jij en Dominique al zeggen, de kou is ook zeker niet onschuldig maar het is niet de ziek maker en dat wou ik kwijt meer niet.

@ton1959, als je het niet erg vind dan steek ik m'n hand als het gaat om de mensen die op die bagger zit te wachten.
Zolang er sneeuw in april kan vallen hoor ik bij die groep
Woonplaats: nijmegen
Berichten: 156
Lid sinds: 30 aug. 2014
17 maart 2018, 18:20 uur | Bericht #486122
Citaat van Alpenweerman, vrijdag 2 maart 2018, 19:45 uur Citaat van weergek111, vrijdag 2 maart 2018, 18:49 uur Mogelijk nieuwe (koude)golf vanaf 11 Maart
Weet niet waar je deze kaart vandaan tovert maar strookt absoluut niet met de diverse andere model uitdraai. Sowieso niet echt zinvol om adhv 1 kaart of model uitdraai zo'n uitspraak "koude golf"  te doen.  
Wel 5 daagjes later, maar toch ze hadden goed in de smiesen, op 2Maart
 
Weer gek, vooral van onweer en storm. Ben meer een lezer. Maar als het hier in Nijmegen onweert dan meldt ik het. Nijmegen totaal al 13 dagen onweer in 2018
Sepp
Lid
Woonplaats:
Berichten: 430
Lid sinds: 3 nov. 2011
17 maart 2018, 18:46 uur | Bericht #486123
Citaat van weergek111, zaterdag 17 maart 2018, 18:20 uur Citaat van Alpenweerman, vrijdag 2 maart 2018, 19:45 uur Citaat van weergek111, vrijdag 2 maart 2018, 18:49 uur Mogelijk nieuwe (koude)golf vanaf 11 Maart
Weet niet waar je deze kaart vandaan tovert maar strookt absoluut niet met de diverse andere model uitdraai. Sowieso niet echt zinvol om adhv 1 kaart of model uitdraai zo'n uitspraak "koude golf"  te doen.  
Wel 5 daagjes later, maar toch ze hadden goed in de smiesen, op 2Maart
 
Idd, laat wederom weer zien dat de modellen met het verbeteren van de techniek in betrouwbaarheid achteruit gaan! 
Terug naar boven
1 2 3
Dit topic is gesloten
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.840 topics, welke bij elkaar 448.333 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.574 leden.
Het nieuwste lid is Stormliefhebber787.

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 118 mensen aan het browsen op het forum. 3 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 118, lezen 9 mensen het topic "Berichtgeving aardbevingen Noord Nederland ".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden