Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Screven, GA.

28 Mar 2024 03:29:38

De kaart KNMI klassieke pluim is bijgewerkt.

27 Mar 2024 15:59:58

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Gadsden, FL; Leon, FL; Liberty, FL; Wakulla, FL.

27 Mar 2024 14:15:23

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Alachua, FL; Columbia, FL; Gilchrist, FL.

27 Mar 2024 13:40:38

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Dixie, FL.

27 Mar 2024 13:33:57

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Levy, FL.

27 Mar 2024 13:25:44

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Dixie, FL; Taylor, FL.

27 Mar 2024 13:13:44

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Gadsden, FL; Leon, FL; Decatur, GA; Grady, GA.

27 Mar 2024 13:08:44

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Gadsden, FL; Leon, FL; Liberty, FL.

27 Mar 2024 13:03:11

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Gadsden, FL; Leon, FL; Liberty, FL; Wakulla, FL.

27 Mar 2024 12:26:19

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Franklin, FL; Liberty, FL.

27 Mar 2024 12:16:03

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Franklin, FL; Gulf, FL; Liberty, FL.

27 Mar 2024 12:03:34

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Franklin, FL; Gulf, FL.

27 Mar 2024 11:36:51

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Jefferson, FL; Leon, FL; Brooks, GA; Thomas, GA.

27 Mar 2024 11:14:35

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Ben Hill, GA; Irwin, GA; Turner, GA.

27 Mar 2024 10:40:26
Actueel
1 / 4

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
Woonplaats: SCHIEDAM
Berichten: 1
Lid sinds: 11 apr. 2018
11 april 2018, 19:01 uur | Bericht #486416
Hoi allemaal, Volgens mij zijn er meerdere topics over angst voor onweer geopend, maar ik kon zo snel geen topic vinden waar nog actief berichten op worden geplaatst. De reden dat ik hier een berichtje plaats, is mijn enorme angst voor onweer. Vannacht onweerde het hier (Schiedam) en het was weer paniek. Huilen en hyperventileren onder de deken. Mijn vriend is helemaal niet bang, maar kan mij ook niet echt geruststellen. Ik hoop ergens dat hier mensen zijn die dat kunnen. Of dat er mensen zijn die er therapie voor hebben gehad (dat overweeg ik ook namelijk). Online zie ik alweer berichtjes over onweer vanavond en ik kijk steeds of het hier ook gaat onweren. Overweeg zelfs om naar mijn zus in Zwolle te rijden om het zo te vermijden. Heel triest, Maar niet gelogen. Ben benieuwd of er mensen zijn die dit herkennen. En vooral benieuwd of er mensen zijn die mij gerust kunnen stellen. Groetjes Leonie
Leonie maassen
Sven
Moderator
Woonplaats: Everywhere and Nowhere
Berichten: 6159
Lid sinds: 5 jul. 2011
11 april 2018, 20:22 uur | Bericht #486423
Dag Leonie, eerst en vooral: welkom op onweer online
Wat ik snel kan zeggen om je angst wat te verhelpen, is door er over te praten door wat te leren hoe onweer in elkaar zit.

Daarom ook de tip om eens in de chat te komen, er is daar zelfs een aparte chatroom voor mensen die angst hebben van onweer. En er zijn genoeg mensen die je graag er door heen praten en je bepaalde dingen kunnen uitleggen

Dus feel free om even in de chat een kijkje te nemen
Waarom deze advertentie?
Justin
Beheerder
Woonplaats: Haarlem
Berichten: 1281
Lid sinds: 2 feb. 2012
11 april 2018, 21:11 uur | Bericht #486427
Als aanvulling op bovenstaande hieronder twee topics met tips en ervaring van anderen, wellicht verouderd maar ze kunnen je alsnog helpen:(deze topics hebben een tijd op slot gegaan, om onbekende redenen, maar zijn inmiddels weer geopend) | Gewijzigd: 11 april 2018, 21:13 uur, door Justin
pkd19
Lid
Woonplaats: Burdaard
Berichten: 631
Lid sinds: 9 feb. 2013
12 april 2018, 13:45 uur | Bericht #486440
Hallo Leonie,


Ik was er zelf vroeger ook heel bang voor,ik hoefde het maar te horen rommelen en ook gelijk in paniek.
Ben daar nu overheen gegroeid,gewoon rustig blijven zitten en kijken,daarnaast ben ik het onweer gaan vastleggen op de camera's.
Dat heeft mij enorm geholpen,ben er nu helemaal niet meer bang voor.
Woonplaats: SCHIEDAM
Berichten: 1
Lid sinds: 11 apr. 2018
12 april 2018, 16:26 uur | Bericht #486445
Citaat van pkd19, donderdag 12 april 2018, 13:45 uur Hallo Leonie,


Ik was er zelf vroeger ook heel bang voor,ik hoefde het maar te horen rommelen en ook gelijk in paniek.
Ben daar nu overheen gegroeid,gewoon rustig blijven zitten en kijken,daarnaast ben ik het onweer gaan vastleggen op de camera's.
Dat heeft mij enorm geholpen,ben er nu helemaal niet meer bang voor.


Hi, Ben je er vanzelf overheen gegroeid? Bij mij wordt het echt alleen maar erger. Bij het idee dat de bliksem inslaat in huis, word ik echt panisch. Heb gister contact opgenomen met een angstbehandelingscentrum. Hopelijk kunnen zij mij er vanaf helpen. Als het vanavond weer gaat onweren, dan meld ik me op de chat. Hopelijk zijn er dan mensen die me er doorheen kunnen praten:-) Dank voor jullie berichten!
Leonie maassen
roelie.rf
Lid
Woonplaats: arnhem
Berichten: 13
Lid sinds: 19 jul. 2017
14 april 2018, 09:50 uur | Bericht #486491
hallo, leonie;

​ja, onweer is wel een heeel grillig en onvoorspelbaar natuurfenomeen.... maar om daar bang voor te zijn???
​de kans dat een bliksem in je huis inslaat is wel heel erg klein, m.n. als je in een bebouwde kern woont, en als je zelf geen enorm domme dingen doet (zoals onder een onweersbui met een paraplu lopen!!)  is de kans dat je zelf getroffen wordt nog kleiner... 
​in mijn woonwijk heb ik het 3keer meegemaakt dat de bliksem insloeg:  1keer lag de wissel van het trolleybus net op de grond, 1keer was een boom in het bos ontploft, en 1keer was een groot aantal t.v.'s in de wijk stuk maar verder geen zichtbare schade...
​Mijn advies is: die zeldzame keren dat we eens een "vette" onweersbui hebben, lekker van genieten, en als die 5 a'10 tellen van je af zit, naar binnen gaan (of in een auto gaan zitten), dan kan er verder weinig tot niets gebeuren!!!
veel succes en plezier bij de volgende bui

groet:   roelie.rf
roelie.rf
Woonplaats:
Berichten: 160
Lid sinds: 3 jul. 2009
26 mei 2018, 16:45 uur | Bericht #486964
Hoi Leonie,

Heb je wel eens van Bach Bloesem remedies gehoord? Ik gebruik het bij onze huisdieren waarvan enkele panisch voor onweer zijn/ waren.
Ik behandel ze met Rescue Remedy, Rock Rose en Mimulus. De genoemde remedies geef ik ook in de tijd dat er vuurwerk wordt afgestoken. Vuurwerk en onweer is het zelfde principe. Ik begin meestal begin december met de remedies en de grootste angsthaas zat op een gegeven moment de vuurpijlen na te kijken...... ;). Bach Remedies zijn plantaardig, hebben geen bijwerkingen en zijn niet verslavend.
Wat je ook zou kunnen proberen is CBD-olie of wietolie. Dat schijnt ook heel ontspannend te werken tegen angst en stress. Wietolie is legaal en ook niet verslavend. Let er wel op dat je ZUIVERE olie koopt. Er schijnt een hoop troep te koop te zijn.

Mocht je er meer over willen weten hoor ik het wel.

En o, by the way, ik heb me destijds ook op dit forum aangemeld omdat ik heel erg bang was. Door veel hier te zijn en te lezen is het stukken minder. Ik kom nu zelfs voor onweer mijn bed niet meer uit. Ook ik ben van de generatie uit de jaren '50 die uit bed werden gehaald bij onweer. Als het heel erg is neem ik de Rescue Remedy. Dat helpt mij heel goed. Ik geef toe, ik ga voor geen geld de deur uit met onweer. Dat vind ik nog steeds dood- en doodeng. 

Sterkte, ik hoop dat ook jij snel van je ergste angst verlost zult zijn.
 
Woonplaats:
Berichten: 160
Lid sinds: 3 jul. 2009
27 mei 2018, 15:42 uur | Bericht #486991
Het onweert hier nu stevig. Op nadering van het onweer werd onze hond heel erg onrustig. Dat uit zich in hijgen en tussen je benen willen zitten. In de verte begon het te rommelen en het hijgen werd steeds heviger. Ik heb haar 6 druppels Bach Rescue gegeven (likt ze gewoon van mijn hand) en nu het echt behoorlijk onweert is ze rustig gaan liggen slapen. Wonderlijk spul, al na een paar minuten zie je de rust in haar terugkeren.
Terug naar boven
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.840 topics, welke bij elkaar 448.333 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.574 leden.
Het nieuwste lid is Stormliefhebber787.

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 90 mensen aan het browsen op het forum. 5 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 90, lezen 9 mensen het topic "Berichtgeving aardbevingen Noord Nederland ".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden