Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Franklin, IL; Hamilton, IL; Jefferson, IL; Wayne, IL.

19 Apr 2024 03:29:08

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Gallatin, IL; Hamilton, IL; Saline, IL; White, IL; Posey, IN.

19 Apr 2024 03:29:07

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Clay, IN; Daviess, IN; Greene, IN; Knox, IN; Sullivan, IN; Vigo, IN.

19 Apr 2024 03:29:07

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Madison, MO.

19 Apr 2024 03:29:06

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Bollinger, MO.

19 Apr 2024 03:16:35

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Clark, IL; Coles, IL; Crawford, IL; Cumberland, IL; Jasper, IL.

19 Apr 2024 03:16:35

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Llano, TX.

19 Apr 2024 03:16:35

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Edwards, IL; Wabash, IL; White, IL; Gibson, IN; Posey, IN.

19 Apr 2024 03:16:34

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Lawrence, IL; Richland, IL.

19 Apr 2024 03:16:34

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor McCulloch, TX; Mason, TX; San Saba, TX.

19 Apr 2024 03:16:34

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Wayne, MO.

19 Apr 2024 03:16:34

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Effingham, IL; Jasper, IL.

19 Apr 2024 02:47:41

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Macon, IL.

19 Apr 2024 02:47:40

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Clay, IL; Effingham, IL; Shelby, IL.

19 Apr 2024 02:47:40

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor De Witt, IL; Macon, IL; Piatt, IL.

19 Apr 2024 02:47:40
Actueel
1 / 4

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
Sven
Moderator
Woonplaats: Everywhere and Nowhere
Berichten: 6159
Lid sinds: 5 jul. 2011
18 juni 2019, 20:43 uur | Bericht #491023

Aankondiging: Tijdelijk afscheid van OnweerOnline

 
Na lang wikken en wegen heb ik beslist om een nieuw hoofdstuk aan te snijden in mijn leven. Dit heeft wel bepaalde gevolgen voor mijn aanwezigheid als moderator hier op OnweerOnline ;)
 
Want ik beëindig niet alleen mijn huidige job, ik vertrekt namelijk ook op reis. Maar niet zomaar op reis, in november vlieg ik naar Nieuw Zeeland om te gaan rondtrekken voor…. onbepaalde tijd. Wat natuurlijk inhoudt dat ik niet hetzelfde kan betekenen voor OnweerOnline als momenteel. Want OnweerOnline is meer dan enkel wat posten en vreet redelijk wat tijd op, zeker als je zoals mij zowat iedere dag meerdere uren hier spendeert ;)
 
Gelukkig werken we met een fantastisch team waar jullie ten allen tijde op kunnen rekenen en val ze zeker lastig tijdens mijn afwezigheid :p
Maar jullie zijn nog niet direct van mij af natuurlijk, ik blijf sowieso nog tot en met oktober volop actief en laat ons hopen op een fantastische zomer met hopelijk nog heel wat onweerskansen!
 
En daarnaast ga ik toch proberen om jullie mee te laten genieten van wat Nieuw Zeeland te bieden heeft. Ik zal waarschijnlijk een topic bijhouden hier op OnweerOnline met foto’s en hopelijk kan ik jullie dan mee laten genieten met plaatjes zoals onderstaande ;) En als ik ooit terugkom, dan hoop ik zeker weer de draad hier op te pikken. Voor als je toch een afscheidsgeschenk wenst te geven, stuur me even een pb en ik geef je mijn rekeningnummer :p

 
Entity
Lid
Woonplaats: Zevenaar
Berichten: 422
Lid sinds: 16 jul. 2007
18 juni 2019, 21:13 uur | Bericht #491024
Sven, al duurt het nog even, alvast bedankt voor je vele interresante topics met altijd zeer uitgebreide berichtgeving.
Lees ze bijna altijd wel door, en met veel interrese. En hoop dat natuurlijk te blijven kunnen doen.
Veel succes en plezier met je trip naar NZ. En hopelijk blijft de site draaiend, er zal toch wel een mod of sitebeheerder aanwezig blijven hier neem ik aan?
Helaas mijn bankrekening ben ik even zoek
  | Gewijzigd: 18 juni 2019, 21:18 uur, door Entity
Zevenaar ( midden - Oost )
Stats 2016 = 2 (30/5)


Stats 2015 = 5
Stats 2014 = 8
Waarom deze advertentie?
Sven
Moderator
Woonplaats: Everywhere and Nowhere
Berichten: 6159
Lid sinds: 5 jul. 2011
18 juni 2019, 21:20 uur | Bericht #491025
Citaat van Entity, dinsdag 18 juni 2019, 21:13 uur Sven, al duurt het nog even, alvast bedankt voor je vele interresante topics met altijd zeer uitgebreide berichtgeving.
Lees ze bijna altijd wel door, en met veel interrese. En hoop dat natuurlijk te blijven kunnen doen.
Veel succes en plezier met je trip naar NZ. En hopelijk blijft de site draaiend, er zal toch wel een mod of sitebeheerder aanwezig blijven hier neem ik aan?
Helaas mijn bankrekening ben ik even zoek
 
Jammer van dat laatste maar goed, de site blijft zeker en vast draaiend hoor, we hebben een uitgebreid team waarbij iedereen zijn en haar (ja zal onze vrouw ook maar even melden of krijg ik op mijn donder ) specialiteit heeft
 
Joyce.s
Moderator
Woonplaats: Helmond
Berichten: 3066
Lid sinds: 13 jan. 2015
19 juni 2019, 10:52 uur | Bericht #491038
He Sven,

Ik ga je missen teammaatje. Onze samenwerking was en is altijd goed en gezellig, met het nodige geplaag over en weer. 

Ik wens je heel veel succes en heel veel plezier met deze grote nieuwe stap in je leven! Ben heel benieuwd naar wat je gaat meemaken en zien. Ik zal je topic gaan volgen!
Neem ook wat schokbrekers mee voor de aardbevingen aldaar...kan handig zijn :p.
Ga je ook naar Matamata (Waikato)? Daar hebben ze de hobbithuizen (Lord of the rings) laten staan na het filmen.....

Dan neem ik meteen even van de gelegenheid gebruik voor het volgende:

 

Oproep:
Wie komt Sven vervangen bij het spelen voor deurdrempeltje op dagen waarin "het natte voetenalarm" geldt??


 
Woonplaats: Groningen
Berichten: 1285
Lid sinds: 25 mei. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
19 juni 2019, 22:51 uur | Bericht #491076
Veel plezier met rondreizen!
en gaaf dat je je zo voor O-O hebt ingezet.
we zien je vast en zeker daarna wel weer terug
Mijn timelapse video: http://www.youtube.com/watch?v=u50lhEUOSNk
Mijn (on)weer foto's : Foto's
Woonplaats: Capelle aan den IJssel
Berichten: 836
Lid sinds: 6 jun. 2010
20 juni 2019, 07:38 uur | Bericht #491080
Hoi Sven,

Dat klinkt heel leuk allemaal, je zult veel mooie dingen gaan zien en meemaken dat lijkt wel zeker.

Alvast bedankt voor al je berichten en toevoegingen aan de kansen die er geweest zijn, en nog veel meer natuurlijk (ook achter de schermen).
We hebben nog een hele zomer te gaan en ik hoop dat die erg druk word voor je qua onweer online ;).

Het ga je goed.

Groet Johan
 
Milan
Lid
Woonplaats: HENGELO OV
Berichten: 6
Lid sinds: 23 jul. 2016
23 juni 2019, 12:20 uur | Bericht #491112
Ik wil ook ooit nog een keer naar Nieuw-Zeeland, Wellington. Maargoed ookal duurt het nog lang, alvast veel plezier gewenst met je rondreis in Nieuw-Zeeland. 

Groetjes
Waar donder is, is bliksem.
Raymond
Lid
Woonplaats: Midden Delfland
Berichten: 516
Lid sinds: 13 aug. 2008
23 juni 2019, 21:31 uur | Bericht #491124
Dag Sven,
Dank voor je leerzame posts. Ik wens je een onvergetelijk mooie reis toe.
groet,
Raymond
Bac00
Lid
Woonplaats: Hoogeveen
Berichten: 510
Lid sinds: 22 apr. 2011
24 juni 2019, 01:55 uur | Bericht #491125
Echt wel jammer! Zal een stuk rustiger en saaier worden op de chat dan...
Nice dat je naar Nieuw-Zeeland gaat, das heel wat anders dan Vlaanderen, in elk geval beter weer
Ben benieuwd naar je inbreng vanuit Nieuw-Zeeland, qua weer een beetje anders dan in de lage landen vermoed ik.

Bedankt voor de vele jaren gezelligheid op de chat en ook bedankt voor alles wat je me hebt bijgebracht op het gebied van onweer.
Ik weet nog heel goed dat ik hier een jaar of 8 geleden begon als ubern00bish op meteorologisch vlak, sindsdien heb ik
door onderandere jouw inbreng veel geleerd.

Veel plezier in Nieuw-Zeeland alvast, voor het zover is kom ik je vast nog wel tegen op de chat.!!


 
Woonplaats: Haarlem
Berichten: 17
Lid sinds: 9 mei. 2016
26 juni 2019, 08:38 uur | Bericht #491136
sucses alvast en bedankt voor je inzet.we gaan vast nog wel iets van je horen en zien op de site.veel plezier daar.
J@@P
Woonplaats: 's-Gravenzande
Berichten: 1684
Lid sinds: 11 okt. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
30 juni 2019, 11:16 uur | Bericht #491152
Sven, namens mijn ook een groot Dankjewel voor jou grote inzet op dit forum!
Veel succes en plezier de komende tijd (Y) 

 
Groetjes Bjorn


Red Sky @ Night show us the lightRed Sky in the morning Sailors take warning.
Terug naar boven
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.849 topics, welke bij elkaar 448.358 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.576 leden.
Het nieuwste lid is Jeffrey bunk .

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 154 mensen aan het browsen op het forum. 0 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 154, lezen 2 mensen het topic "Chaseverslag 03-07-2010 (Zelhem - Ahaus)".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden