Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Colbert, AL; Franklin, AL; Lawrence, AL.

19 Apr 2024 12:59:33

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Colbert, AL; Franklin, AL; Lauderdale, AL.

19 Apr 2024 12:35:33

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Grant, AR; Jefferson, AR.

19 Apr 2024 09:45:24

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Jefferson, AR; Lonoke, AR; Pulaski, AR; Saline, AR.

19 Apr 2024 08:41:57

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Alexander, IL; Johnson, IL; Pulaski, IL; Union, IL.

19 Apr 2024 08:34:22

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Maries, MO; Phelps, MO; Pulaski, MO.

19 Apr 2024 08:34:22

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Attala, MS; Leake, MS; Madison, MS.

19 Apr 2024 08:34:21

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Lincoln, MO.

19 Apr 2024 08:34:21

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Greene, IL.

19 Apr 2024 08:34:21

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Calhoun, IL; Lincoln, MO.

19 Apr 2024 08:34:21

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Scott, IL.

19 Apr 2024 08:34:21

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Lincoln, MO; Warren, MO.

19 Apr 2024 08:34:21

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Maries, MO; Miller, MO.

19 Apr 2024 08:34:21

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Pike, MO.

19 Apr 2024 08:34:21

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Calhoun, IL; Greene, IL.

19 Apr 2024 08:34:21
Actueel
1 / 4

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
Novi
Moderator
Woonplaats: Meppel
Berichten: 394
Lid sinds: 31 mei. 2018
6 september 2019, 16:53 uur | Bericht #491866
Verwijderd.

  | Gewijzigd: 27 september 2020, 20:30 uur, door Novi
Twitter account over het weer: twitter.com/weerextremen.



Woonplaats: Enschede
Berichten: 1493
Lid sinds: 7 jun. 2011
6 september 2019, 17:45 uur | Bericht #491867
Citaat van Thunderlover123, vrijdag 6 september 2019, 16:53 uur Nou ja, we gaan het dit keer hebben over de waarschuwingen van het KNMI, dus groen, geel, oranje en rood zoals jullie vast wel wisten. Ze worden uitgegeven voor gevaarlijke omstandigheden alleen het KNMI is niet zo goed in inschatten soms. Neem maar 10 augustus 2019, forse windstoot van 104 kilometer per uur en een officiele zomerstorm, code oranje waardig en wat doet het KNMI, CODE GEEL UITGEVEN! Het KNMI moet dus even naar Ijmuiden want er is zelfs 1 dode gevallen. Ik schaam me bijna dat ik altijd kijk naar de waarschuwingen van het KNMI, maar als er niks gebeurd word er code oranje uitgegeven. Code oranje werd uitgegeven voor storm vorig jaar in augustus maar er gebeurde vrijwel niks terwijl er wel windstoten van 110 kilometer per uur werden verwacht. Ik ging doodleuk met de auto terwijl ik gewoon met de fiets kon gaan. Ik kon wel door de grond zakken!

 


KNMI volgt gewoon hun criteria voor waarschuwingen. Het is logisch dat het KNMI een waarschuwing uitgeeft als run op run op run hetzelfde beeld laat zien. En uiteraard moet je je verstand gebruiken en de radar en waarnemingen in de gaten houden. Klagen over de waarschuwingen vind ik dus onterecht.
Liefhebber van -30°C, +30°C, 50 cm sneeuw, zeer zware regenval, zeer zwaar onweer, grote hagelstenen, zeer zware storm..... Kortom alles wat extreem is!
Waarom deze advertentie?
Tieske
Lid
Woonplaats: Bavel (Breda) / Kamer in Arnhem
Berichten: 313
Lid sinds: 30 jun. 2015
7 september 2019, 16:09 uur | Bericht #491874
Citaat van Thunderlover123, vrijdag 6 september 2019, 16:53 uur Nou ja, we gaan het dit keer hebben over de waarschuwingen van het KNMI, dus groen, geel, oranje en rood zoals jullie vast wel wisten. Ze worden uitgegeven voor gevaarlijke omstandigheden alleen het KNMI is niet zo goed in inschatten soms. Neem maar 10 augustus 2019, forse windstoot van 104 kilometer per uur en een officiele zomerstorm, code oranje waardig en wat doet het KNMI, CODE GEEL UITGEVEN! Het KNMI moet dus even naar Ijmuiden want er is zelfs 1 dode gevallen. Ik schaam me bijna dat ik altijd kijk naar de waarschuwingen van het KNMI, maar als er niks gebeurd word er code oranje uitgegeven. Code oranje werd uitgegeven voor storm vorig jaar in augustus maar er gebeurde vrijwel niks terwijl er wel windstoten van 110 kilometer per uur werden verwacht. Ik ging doodleuk met de auto terwijl ik gewoon met de fiets kon gaan. Ik kon wel door de grond zakken! Gelukkig zijn er ook nog goede waarschuwingen

 

Kan jij alles perfect verwachten dan?
Ik vind dat ze meer dan 95% van alle waarschuwingen terecht uitgeven. | Gewijzigd: 7 september 2019, 16:10 uur, door Tieske
Novi
Moderator
Woonplaats: Meppel
Berichten: 394
Lid sinds: 31 mei. 2018
7 september 2019, 17:53 uur | Bericht #491875
Ik kan niet perfect verwachten maar volgens mij is slechts 55% ofzo correct van het KNMI.
Twitter account over het weer: twitter.com/weerextremen.



Tieske
Lid
Woonplaats: Bavel (Breda) / Kamer in Arnhem
Berichten: 313
Lid sinds: 30 jun. 2015
7 september 2019, 22:12 uur | Bericht #491878
Citaat van Thunderlover123, zaterdag 7 september 2019, 17:53 uur Ik kan niet perfect verwachten maar volgens mij is slechts 55% ofzo correct van het KNMI.
Je moet begrijpen dat er altijd KANS is, die ook niet uit kan komen.
Vooral onweersbuien zijn soms lastig in te schatten in hoe hevig ze zijn en of ze wel komen...
Als het KNMI een code oranje heeft uitgegeven, dan is het meestal terecht als er niets of nauwelijks iets gebeurt (omdat de KANS op zeer hevig weer dan goed aanwezig was).
Ze kunnen ook niet alles perfect verwachten, het zijn ook mensen zoals ons.
Het zal erger zijn wanneer vóór zwaar noodweer over een groot deel van het land geen code oranje wordt gegeven.

Bovendien betekend een code oranje een kans van meer dan 60% op noodweer in een gebied van 50 bij 50 kilometer.
Dat betekend dat er tot 40% kans kan zijn dat het niet code oranje waardig is.

  | Gewijzigd: 7 september 2019, 22:45 uur, door Tieske
Sven
Moderator
Woonplaats: Everywhere and Nowhere
Berichten: 6159
Lid sinds: 5 jul. 2011
8 september 2019, 00:10 uur | Bericht #491880
Misschien gewoon eens de criteria volgen van het KNMI, dan weet je gewoon dat ze hun werk meer dan degelijk doen...
Terug naar boven
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.849 topics, welke bij elkaar 448.359 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.576 leden.
Het nieuwste lid is Jeffrey bunk .

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 164 mensen aan het browsen op het forum. 6 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 164, lezen 2 mensen het topic "Raam meest gevaarlijke plek bij extreme windstoten".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden