Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

De kaart KNMI klassieke pluim is bijgewerkt.

28 Mar 2024 16:59:57

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Beaufort, NC; Craven, NC; Jones, NC; Pamlico, NC.

28 Mar 2024 10:03:12

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Screven, GA.

28 Mar 2024 03:29:38

De kaart KNMI klassieke pluim is bijgewerkt.

27 Mar 2024 15:59:58

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Gadsden, FL; Leon, FL; Liberty, FL; Wakulla, FL.

27 Mar 2024 14:15:23

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Alachua, FL; Columbia, FL; Gilchrist, FL.

27 Mar 2024 13:40:38

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Dixie, FL.

27 Mar 2024 13:33:57

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Levy, FL.

27 Mar 2024 13:25:44

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Dixie, FL; Taylor, FL.

27 Mar 2024 13:13:44

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Gadsden, FL; Leon, FL; Decatur, GA; Grady, GA.

27 Mar 2024 13:08:44

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Gadsden, FL; Leon, FL; Liberty, FL.

27 Mar 2024 13:03:11

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Gadsden, FL; Leon, FL; Liberty, FL; Wakulla, FL.

27 Mar 2024 12:26:19

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Franklin, FL; Liberty, FL.

27 Mar 2024 12:16:03

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Franklin, FL; Gulf, FL; Liberty, FL.

27 Mar 2024 12:03:34

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Franklin, FL; Gulf, FL.

27 Mar 2024 11:36:51
Actueel
1 / 4

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
1 2 3 4 5 6 7 8 9
Khim
Lid
Woonplaats: Hengelo OV
Berichten: 353
Lid sinds: 31 jul. 2008
16 april 2009, 23:10 uur | Bericht #28344
Hier nog steeds benauwd, geen druppel en geen onweer. Verwacht er niks meer van vandaag.
Jago
Lid
Woonplaats: Apeldoorn
Berichten: 298
Lid sinds: 27 apr. 2008
17 april 2009, 01:07 uur | Bericht #28353
Wat zal er in brabant een bak water naar beneden gekomen zijn ,misschien hoor je daar nog wel meer van.
In Apeldoorn is het tot nu toe kompleet droog geweest en jawel zonder onweer er zullen nog kansen genoeg komen dit jaar
Waarom deze advertentie?
Naab123
Lid
Woonplaats: Prinsenbeek (Breda)
Berichten: 137
Lid sinds: 30 jul. 2007
17 april 2009, 03:23 uur | Bericht #28355
ik moet zeggen dat de straat hier goed blank staan heb zelf nog geen onweer gezien of gehoord. tunne waark door heen reed stond vol met water geen feest hier regent nu 2 uur aan een stuk flink door
Khim
Lid
Woonplaats: Hengelo OV
Berichten: 353
Lid sinds: 31 jul. 2008
17 april 2009, 11:54 uur | Bericht #28372
Het heeft hier gisteravond flink geregend tegen een uurtje of 0:30 uur, een bliksem en donderslag en dat was het.
Woonplaats:
Berichten: 0
Lid sinds: 10 jun. 2007
17 april 2009, 12:07 uur | Bericht #28375
Citaat van Rene-Zeewolde, donderdag 16 april 2009, 23:01 uur Nou, ik denk dat we hier rustig kunnen gaan slapen, ik verwacht er niets (meer) van.
Volgende keer beter, misschien als ze niet zo uitvoerig waarschuwen



Het is makkelijk om maar iedere keer achteraf te zeggen. Dadelijk krijg je een keer echt te maken met noodweer wat een keer niet op de kaarten staat en dan is het dat weer. Het is en blijft altijd nog het weer en niets is zo veranderlijk als het weer. Gisteren zagen de kaarten over heel de dag er perfect uit alleen tegen 17.00 kwam er drastisch verandering in wat je 3 uur van te voren ook niet kunt zien op de kaarten. De mensen die die voorspellingen doen lopen echt niet uit hun duimen te zuigen want er was wel degelijk wat aan de hand en het seizoen had zo mooi kunnen beginnen met flinke klappers maar helaas. Net wat je al zei: De volgende keer beter.

thijmco
Lid
Woonplaats:
Berichten: 1802
Lid sinds: 28 jul. 2008
17 april 2009, 12:15 uur | Bericht #28376
Citaat van Verwijderde_gebruiker_01, vrijdag 17 april 2009, 11:07 uur Het is makkelijk om maar iedere keer achteraf te zeggen. Dadelijk krijg je een keer echt te maken met noodweer wat een keer niet op de kaarten staat en dan is het dat weer. Het is en blijft altijd nog het weer en niets is zo veranderlijk als het weer. Gisteren zagen de kaarten over heel de dag er perfect uit alleen tegen 17.00 kwam er drastisch verandering in wat je 3 uur van te voren ook niet kunt zien op de kaarten. De mensen die die voorspellingen doen lopen echt niet uit hun duimen te zuigen want er was wel degelijk wat aan de hand en het seizoen had zo mooi kunnen beginnen met flinke klappers maar helaas. Net wat je al zei: De volgende keer beter.

Jah precies,

greetzzz SuperCell
1234
Lid
Woonplaats:
Berichten: 6
Lid sinds: 11 dec. 2006
17 april 2009, 12:43 uur | Bericht #28377
hoi
even terugkomen op het waarschuwen van het zeer lokaale onweer van gisteren

er was wel degelijk zeer zwaar onweer actief gisteravond in noord limburg, een waarschuwing was dus wel zeker nodig
helaas overens slechts heel lokaal geweest.

dus mijn mening altijd waarschuwen als er onweer er is.

nu trouwens verassend mooi weer bij zwoele tempraturen 14 broeierig.

madeagle1
Lid
Woonplaats: Zeewolde
Berichten: 746
Lid sinds: 22 jan. 2008
17 april 2009, 16:20 uur | Bericht #28388
Uiteraard blijft het mensenwerk en uiteraard blijft het weer vaak onvoorspelbaar.
Je ziet mij ook nergens beweren dat er niets aan de hand was, alleen in midden-Nederland was er niets loos (wat eerder wel verwacht werd).
Natuurlijk zijn waarschuwingen voor zwaar weer volledig op z'n plaats maar de laatste tijd worden we overstelpt met waarschuwingen en zelfs weeralarmen die achteraf totaal niet nodig waren gebleken.
Naar mijn idee werk je dan, als weer-instituut wél de gedachte in de hand niet (meer) betrouwbaar te zijn.
Met als gevolg dat een volgend(e), misschien terechte waarschuwing niet meer serieus genomen wordt wat dan juist gevaarlijke situaties in de hand kan werken.

Ik vind het leuk om deze site te bezoeken, de reacties van mensen te lezen en het (on)weer te volgen.
Maar het valt me op dat de 'professionals' er wel erg vaak naast zitten en volgens mij ben ik niet de enige die er zo over denkt. Volgens mij mag er op een openbaar forum ook wat kritiek gepost worden, al ben je het daar niet mee eens?

Rene
Woonplaats: Erm (Drenthe)
Berichten: 585
Lid sinds: 3 jun. 2008
17 april 2009, 16:49 uur | Bericht #28390
Citaat van Rene-Zeewolde, vrijdag 17 april 2009, 16:20 uur Uiteraard blijft het mensenwerk en uiteraard blijft het weer vaak onvoorspelbaar.
Je ziet mij ook nergens beweren dat er niets aan de hand was, alleen in midden-Nederland was er niets loos (wat eerder wel verwacht werd).
Natuurlijk zijn waarschuwingen voor zwaar weer volledig op z'n plaats maar de laatste tijd worden we overstelpt met waarschuwingen en zelfs weeralarmen die achteraf totaal niet nodig waren gebleken.
Naar mijn idee werk je dan, als weer-instituut wél de gedachte in de hand niet (meer) betrouwbaar te zijn.
Met als gevolg dat een volgend(e), misschien terechte waarschuwing niet meer serieus genomen wordt wat dan juist gevaarlijke situaties in de hand kan werken.

Ik vind het leuk om deze site te bezoeken, de reacties van mensen te lezen en het (on)weer te volgen.
Maar het valt me op dat de 'professionals' er wel erg vaak naast zitten en volgens mij ben ik niet de enige die er zo over denkt. Volgens mij mag er op een openbaar forum ook wat kritiek gepost worden, al ben je het daar niet mee eens?

Rene


Valt mij ook op en ben het met je eens.
Woonplaats:
Berichten: 0
Lid sinds: 10 jun. 2007
17 april 2009, 17:47 uur | Bericht #28395
Citaat van Rene-Zeewolde, vrijdag 17 april 2009, 16:20 uur Uiteraard blijft het mensenwerk en uiteraard blijft het weer vaak onvoorspelbaar.
Je ziet mij ook nergens beweren dat er niets aan de hand was, alleen in midden-Nederland was er niets loos (wat eerder wel verwacht werd).


Was ook niet alleen tegen jou bedoeld maar eigenlijk voor iedereen Zelf woon ik niet in het zuiden maar ook niet in het midden van het land. Ik woon tussen de waal en de maas in maar het het viel hier ook idd erg mee maar achteraf had je het wel kunnen verwachten met dat treuzelfront.
madeagle1
Lid
Woonplaats: Zeewolde
Berichten: 746
Lid sinds: 22 jan. 2008
17 april 2009, 21:24 uur | Bericht #28414
Ach, het maakt ook niet zoveel uit.
Onweer boven je hoofd is fantastisch en iedere keer weer een avontuur, maar het is (bijna) net zo leuk om de verhalen en belevenissen van anderen te lezen hoor.
En niet te vergeten genieten van de filmpjes en foto's waar ik altijd erg jaloers op ben, omdat ik de apparatuur daar niet voor heb
Terug naar boven
1 2 3 4 5 6 7 8 9
Dit topic is gesloten
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.842 topics, welke bij elkaar 448.334 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.574 leden.
Het nieuwste lid is Stormliefhebber787.

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 156 mensen aan het browsen op het forum. 3 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 156, lezen 2 mensen het topic "Waarnemingentopic Winter 2016-2017".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden