Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

De kaart KNMI klassieke pluim is bijgewerkt.

28 Mar 2024 16:59:57

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Beaufort, NC; Craven, NC; Jones, NC; Pamlico, NC.

28 Mar 2024 10:03:12

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Screven, GA.

28 Mar 2024 03:29:38

De kaart KNMI klassieke pluim is bijgewerkt.

27 Mar 2024 15:59:58

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Gadsden, FL; Leon, FL; Liberty, FL; Wakulla, FL.

27 Mar 2024 14:15:23

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Alachua, FL; Columbia, FL; Gilchrist, FL.

27 Mar 2024 13:40:38

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Dixie, FL.

27 Mar 2024 13:33:57

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Levy, FL.

27 Mar 2024 13:25:44

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Dixie, FL; Taylor, FL.

27 Mar 2024 13:13:44

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Gadsden, FL; Leon, FL; Decatur, GA; Grady, GA.

27 Mar 2024 13:08:44

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Gadsden, FL; Leon, FL; Liberty, FL.

27 Mar 2024 13:03:11

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Gadsden, FL; Leon, FL; Liberty, FL; Wakulla, FL.

27 Mar 2024 12:26:19

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Franklin, FL; Liberty, FL.

27 Mar 2024 12:16:03

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Franklin, FL; Gulf, FL; Liberty, FL.

27 Mar 2024 12:03:34

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Franklin, FL; Gulf, FL.

27 Mar 2024 11:36:51
Actueel
1 / 4

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
1 2 3 4
Woonplaats:
Berichten: 2279
Lid sinds: 28 mei. 2009
30 juli 2009, 22:47 uur | Bericht #44165
Ik vroeg mezelf af of jullie je zorgen maken ivm de Mexicaanse griep.
Vandaag is een dame van rond de 30 gestorven in Belgie, en een man van rond de 50 is in kritieke toestand. Hij ligt in coma.

Ik was er eerst zo niet mee bezig, maar nu ik hoorde dat er een jonge vrouw is gestorven ben ik toch beginnen nadenken...
Woonplaats: Uster, Zwitserland
Berichten: 700
Lid sinds: 10 mei. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
30 juli 2009, 23:05 uur | Bericht #44177
Hallo Isabelle,

Het lijkt erop dat de Mex-griep de laatste dagen 'afgedaan' wordt als 'gewone griep'. Ik zelf maak me niet meer zorgen dan normaal, maar blijf wel alert op mogelijke zieke collega's die bijv. toch gewoon blijven doorwerken, of hoestende mensen in een trein of tram, (wat niet te denken van deurklinken op een luchthaven toilet om maar eens een besmettingsbron te noemen) De mortaliteit ligt gemiddeld iets hoger dan bij een normale seizoensgriep en dat maakt velen angst. Iedereen loopt dus een verhoogd risico, maar niet iedereen gaat er zomaar zonder meer aan dood. Het is dus daarom wel van groot belang dat je verschillende hygiëne maatregelen in acht neemt, en bij het opkomen van de bekende symptomen zo snel mogelijk je huisarts consulteert. En dat bericht van die jonge vrouw dat is natuurlijk gewoon triest.

Groet, marc
https://twitter.com/#!/mherp
Waarom deze advertentie?
channiej
Lid
Woonplaats: Wijchen
Berichten: 242
Lid sinds: 2 okt. 2008
30 juli 2009, 23:16 uur | Bericht #44191
haha nou wel grappig dit topic aangezien ik sinds zondag al rond de 39 graden koorts heb.

iedereen zei al: Mexicaanse griep?? Ik woensdag toch maar naar de dokter gegaan aangezien ik wel de symptonen heb.
Hoofdpijn, koorts, hoesten. Gewoon een normale goede griep.

Ook speelt mee dat ik dus de hele week tussen de feestende en mensenmassa heb gestaan van de Nijmeegse 4-daagse.

Afein. Eenmaal bij de dokter hoefde ik niet bang te zijn voor de MG. Mocht het zaterdag nog niet over zijn moest ik maar even naar de huisartsenpost.
Onweersdagen 2011: 66 juni; 28/29 juni; 21 en 23 augustus, 26 augustus, 3/4 september
delmare
Lid
Woonplaats: Hillegom
Berichten: 262
Lid sinds: 30 jul. 2006
31 juli 2009, 01:09 uur | Bericht #44244
Ik ben zojuist van een cruise-schip gekomen en voordat wij weggingen hebben wij een goedje meegenomen (handgel) welke een alcoholhoudende zeep is die zonder toevoeging van water je handen reinigd.
Als je met grotere regelmaat je handen schoon houd vermindert het de kans op besmetting aanzienelijk.
http://www.hotrodradio.nl
Woonplaats: hoogeveen
Berichten: 137
Lid sinds: 18 mei. 2007
31 juli 2009, 01:17 uur | Bericht #44246
ik heb hooi koorts en regelmatig last van migraine vooral in de zomer voor mij is het dus erg lastig om te kunnen zeggen dat ik griep heb of niet als het langer duurt dan 2 dagen moet ik de huisarts bellen want dan kan ik het wel hebben opgelopen, maar in die 2 dagen ga ik nog wel de deur uit om wat te halen voor de hoofdpijn en mocht ik de griep hebben kan ik wel mensen besmetten.

en ik ben zowieso vaak snotterig en nies veel, maar ik maak me er geen zorgen om als ik het krijg dan krijg ik het hebben we dat ook weer gehad.
anirnith
Lid
Woonplaats:
Berichten: 817
Lid sinds: 9 jun. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
31 juli 2009, 12:17 uur | Bericht #44318
ik denk dat je het niet tegen kan houden, je krijgt het wel of niet.

ik denk dat het wel slim is om een beetje beter op te letten en misschien anders te handelen dan met een "gewone" influenza besmetting.
ga je normaal gesproken met een griep gewoon in je bed liggen uitzieken en na een anderhalve week (als het nog niet over of minder is) naar de huisarts, is het nu denk ik verstandiger eerder aan de bel te trekken.
Woonplaats: Voorhout (Z-H)
Berichten: 1407
Lid sinds: 31 mei. 2008
31 juli 2009, 14:00 uur | Bericht #44334
Tsjah, ik werk op Schiphol en zelf let ik er wel heel goed op.

Als je voor jezelf de normale hygieneregels aanhoudt (zeker vaker dan normaal je handen wassen, of inderdaad die alcohol-gel voor je handen) en ervoor zorgt dat je niet TE dicht bij passagiers gaat staan, denk ik dat de kans op besmetting net zo groot is als bij de normale griep. Dus van het najaar in laten enten (griepprik). In het begin had ik wel zoiets van "oei" als ik een Mexicaanse passagier zijn paspoort moest checken, maar iedereen kan het hebben nu, of niemand, dus ik ben er zelf erg nuchter over. Goed je handen wassen, zeker in openbare ruimtes. | Gewijzigd: 31 juli 2009, 14:01 uur, door stratocumulus
arjens
Lid
Woonplaats:
Berichten: 281
Lid sinds: 24 mei. 2009
31 juli 2009, 14:16 uur | Bericht #44340
Tja, wat ik hiervan moet denken. Sinds kort is het bekend dat ik astma heb, en krijg dus zowiezo een prik maar heb ook nog geen uitnodiging voor een prik ontvangen. Ik reis relatief veel. Maar maak mij er niet zo veel zorgen om. Als voor beeld die mevrouw die is overleden, wat natuurlijk erg naar is, maar wat zijn de feiten. Hoe was haar gezondheid? Kijk, als dit soort verhalen de ether in wordt geslingerd is het van groot belang om je aan de feiten te houden. Waar ik bang voor ben is niet zo zeer de griep maar meer dat er een "angst"pandemie ontstaat. Dus hou aub het hoofd koel en lees niet teveel de Televaag. en wat ik zag mbt H1N1 virus. Is dat het een wat lastigere variant van griep is, maar hoe veel mensen sterven er wel niet jaarlijks aan griep??
Brian
Lid
Woonplaats: Lelystad
Berichten: 1348
Lid sinds: 17 mei. 2008
31 juli 2009, 14:42 uur | Bericht #44348
Ik heb de poolse griep, ik kan er totaal niet mee werken

Overigens ben je gewoon vatbaar voor de Mexicaanse griep, handen wassen en jezelf goed verzorgen zorgt er inderdaad voor dat je minder snel vatbaar bent voor bacteriën en andere griepjes, maar al kom je niet direct in aanvaring met een desbetreffende persoon die dat wel heeft, dan kun je het nog krijgen, vandaar dat het nu een pandemie genoemd wordt, het wordt snel overgedragen aan andere!
Maar zou er verder niet echt veel aan denken, gewoon lekker doorgaan met je leven als altijd
Check out the light show:)
Boxer
Lid
Woonplaats: Breukelen (ut)
Berichten: 950
Lid sinds: 14 aug. 2006
31 juli 2009, 14:57 uur | Bericht #44349
Ach, mijn vrouw heeft de hele week al koorts, hoesten, koude rillingen etc etc. klopt precies met de site van het RIVM.
Ze is de afgelopen week 3x bij de huisarst geweest en 't is iedere x wat anders. 1e x nierbekkenontsteking ivm pijn onderin de rug, de 2e x was het gewoon griep en gisteren was het een vernauwde long........... Er is er nog geen 1 die haar getest heeft op MG.
Als het komt, krijgen we het toch wel. De verwachting is dat in Sept/Okt 6 tot 7 miljoen in NL de MG hebben.
Heel sociaal NL gaat op zijn gat.
Kunnen we mooi met zijn allen op O-O.
Als je niet meer durft te zeggen wat je meent, zal je al snel niet meer menen wat je zegt!
Woonplaats: Gouda
Berichten: 453
Lid sinds: 22 mei. 2009
31 juli 2009, 16:28 uur | Bericht #44370
Via rivm.nl staat er veel informatie over de griep zelf ben ik er wel laconiek onder ben vorige week nog naar Nijmeegse intocht geweest en niets gebeurd die dag, maar was wel aan het eind van de dag ieder dag mijn handen met Dettol want het virus wordt overgebracht door handen geven en aan deurklinken zitten waar iedereen met zijn handen aan zit.

Je handen wassen schijnt nog beter te werken dan met mondkapjes op te lopen, ook daar het virus maar 2 uur buiten het lichaam kan overleven.
Ook mensen die voor 1957 geboren zijn, zijn er immuum voor wat ik vernam.
anirnith
Lid
Woonplaats:
Berichten: 817
Lid sinds: 9 jun. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
31 juli 2009, 16:35 uur | Bericht #44374
Citaat van Raymond38, vrijdag 31 juli 2009, 16:28 uur Ook mensen die voor 1957 geboren zijn, zijn er immuum voor wat ik vernam.
verdorie ben ik net 12 jaar te jong.... is ook wel eens fijn dan overal te horen dat ik te oud ben
arjens
Lid
Woonplaats:
Berichten: 281
Lid sinds: 24 mei. 2009
31 juli 2009, 18:09 uur | Bericht #44389
Citaat van Brian, vrijdag 31 juli 2009, 12:42 uur Ik heb de poolse griep, ik kan er totaal niet mee werken

Hahaha beetje last van traag werktempo? Ach het is vrijdag het is je gegund.
Woonplaats: ijmuiden, noord holland
Berichten: 1257
Lid sinds: 30 jan. 2008
31 juli 2009, 18:24 uur | Bericht #44391
ik kom er vanzelf wel achter wanneer ik me niet zo goed voel
bekijk mijn website, klikje hier... Canon eos: Canon EF:1DmkIIN - 17-40 f4 L1DmkIII - 24-105 f4 L IS5DmkII - 100mm f2.8 L IS40D - 70-200 f2.8 L ISCanon 580 EX II x3 Cactuc v4
wetboy
Lid
Woonplaats:
Berichten: 344
Lid sinds: 7 aug. 2008
31 juli 2009, 18:42 uur | Bericht #44393
Citaat van Brian, vrijdag 31 juli 2009, 13:42 uur Ik heb de poolse griep, ik kan er totaal niet mee werken

Overigens ben je gewoon vatbaar voor de Mexicaanse griep, handen wassen en jezelf goed verzorgen zorgt er inderdaad voor dat je minder snel vatbaar bent voor bacteriën en andere griepjes, maar al kom je niet direct in aanvaring met een desbetreffende persoon die dat wel heeft, dan kun je het nog krijgen, vandaar dat het nu een pandemie genoemd wordt, het wordt snel overgedragen aan andere!
Maar zou er verder niet echt veel aan denken, gewoon lekker doorgaan met je leven als altijd


Ik ben nogal een angstig persoon, doemdenken, negatief, paniekaanvallen, zwaar onweer fascineerd en beangstigd me ook ..etc...ik volg dan extreem veel alles, dat maakt de angst nog erger en gaat dan bezit van je nemen...je hebt dan geen leven meer...zoals je zegt...gewoon doen wat je altijd deed...en niet teveel bij stilstaan..de media besteed er teveel aandacht aan en dat zaait onrust...vroeger hoorde je ook niet dat er al zoveel mensen aan een of andere erge ziekte waren overleden....waarom nu wel? Jamdat iedereen het kan krijgen..maar t wordt nogal opgeblazen. Okee het is geen verkoudheidje, maar de media speelt wel een grote rol hierin.....
Chantal.E
Lid
Woonplaats: Utrecht
Berichten: 22
Lid sinds: 28 jun. 2009
31 juli 2009, 18:49 uur | Bericht #44395
Voor de mensen die denken dat de gewone jaarlijkse griepprik ook beschermt tegen de Mexicaanse griep: dit is niet of nauwelijks het geval!

Lees onderstaande van het RIVM maar even (meteen de eerste vraag die in beeld komt):

http://www.rivm.nl/cib/themas/nieuwe-influ...tie.jsp#index_8
flaskk
Lid
Woonplaats: Aalten (oosten)
Berichten: 167
Lid sinds: 8 jun. 2009
31 juli 2009, 19:16 uur | Bericht #44398
@wetboy vroeger 90 jaar terug zijn er 40mil mensen overleden ook aan een griepje wie eerst eigenlijk niks deed en daarna gemuteerd raakte met het volgelgriep ook was dit een h1n1 variant zelfde als nu, daarom proberen ze nu het vaccine te maken, als er evt wat gebeurd dat het ook tegen gehouden word

maar of der wat gebeuren gaat lijkt me niet. | Gewijzigd: 31 juli 2009, 19:26 uur, door flaskk
wetboy
Lid
Woonplaats:
Berichten: 344
Lid sinds: 7 aug. 2008
31 juli 2009, 19:30 uur | Bericht #44399
Citaat van flaskk, vrijdag 31 juli 2009, 18:16 uur @wetboy vroeger 90 jaar terug zijn er 40mil mensen overleden ook aan een griepje wie eerst eigenlijk niks deed en daarna gemuteerd raakte met het volgelgriep ook was dit een h1n1 variant zelfde als nu, daarom proberen ze nu het vaccine te maken, als er evt wat gebeurd dat het ook tegen gehouden word

maar of der wat gebeuren gaat lijkt me niet.


vindt t maar eng allemaal ...
kurgen
Lid
Woonplaats: hoofddorp
Berichten: 190
Lid sinds: 5 nov. 2007
31 juli 2009, 19:36 uur | Bericht #44403
tjah i klaat het gewoon over me heen komen... net als die terroristen dreigingen met vliegtuigen...het is niet net alsof ik een vliegtuig op de straat kan opvangen... ik had vlak na mijn geboorte ook dood moeten zijn met 42 graden maar nee ik moest zo nodig leven vandaar dat ik soms van die gekke buien heb
Kimmey
Lid
Woonplaats: Wageningen
Berichten: 987
Lid sinds: 8 jun. 2007
31 juli 2009, 19:44 uur | Bericht #44406
Citaat van Erwin Kats, vrijdag 31 juli 2009, 18:24 uur ik kom er vanzelf wel achter wanneer ik me niet zo goed voel

Idd!
Als ik koorts krijg dan bel ik de dokter wel hehe
Terug naar boven
1 2 3 4
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.842 topics, welke bij elkaar 448.334 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.574 leden.
Het nieuwste lid is Stormliefhebber787.

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 257 mensen aan het browsen op het forum. 0 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 257, lezen 2 mensen het topic "Winter discussietopic 2013/2014 Deel 2".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden