Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Kent, TX.

24 Apr 2024 01:16:54

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Scurry, TX.

24 Apr 2024 01:16:54

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Fisher, TX.

24 Apr 2024 00:56:55

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Garza, TX; Kent, TX.

24 Apr 2024 00:45:51

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Kent, TX.

23 Apr 2024 23:56:54

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Garza, TX; Kent, TX.

23 Apr 2024 23:19:17

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Dickens, TX; Garza, TX; Kent, TX.

23 Apr 2024 23:03:28

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Alger, MI; Marquette, MI.

23 Apr 2024 19:07:37

De kaart KNMI klassieke pluim is bijgewerkt.

23 Apr 2024 17:00:01

De temperatuur bij Dourbes is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

23 Apr 2024 08:58:04

De temperatuur bij Buzenol is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

23 Apr 2024 08:58:03

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Gage, NE; Jefferson, NE; Saline, NE.

23 Apr 2024 07:21:42

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Gage, NE; Pawnee, NE.

23 Apr 2024 07:00:53

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Dawson, MT; Garfield, MT; McCone, MT; Prairie, MT; Valley, MT.

23 Apr 2024 01:11:40

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Dawson, MT; McCone, MT; Richland, MT; Roosevelt, MT; Valley, MT.

23 Apr 2024 00:17:24
Actueel
1 / 4

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
1 2
Woonplaats:
Berichten: 2279
Lid sinds: 28 mei. 2009
6 augustus 2009, 12:47 uur | Bericht #45199
do 06/08/2009 - 11:37
In ons dagelijks leven doen we verschillende zaken om het milieu te redden. Batterijen werp je niet in de vuilnisbak, vuur stoken doe je niet achteraan in de tuin en voor kleine afstanden gebruiken we de fiets in plaats van de wagen. Voortaan kan dit lijstje aangevuld worden met plassen onder de douche.
Een Braziliaanse milieu-organisatie is een campagne begonnen met als motto: “Red het oerwoud, plas onder de douche”.

Door de blaas te ledigen tijdens het douchen, bespaar je namelijk het doorspoelwater van het toilet. Op die manier kan een gezin ruim 4380 liter water sparen per jaar, zegt de organisatie.
Voor de campagne zijn verschillende spotjes gemaakt met tekenfilmfiguurtjes. Zij nemen met een vrolijk muziekje op de achtergrond plaats onder de douche om te plassen.



bron: deredactie.be
talkyr86
Lid
Woonplaats: Apeldoorn
Berichten: 4311
Lid sinds: 7 aug. 2008
6 augustus 2009, 14:21 uur | Bericht #45211
Haha, het is wel waterbesparing maar mij is altijd geleerd dat dat niet hoort en vies is
Waarom deze advertentie?
Woonplaats: ijmuiden, noord holland
Berichten: 1257
Lid sinds: 30 jan. 2008
6 augustus 2009, 14:24 uur | Bericht #45212
wat moet je als je heel veel moet plassen, dan moet je dus telkens weer gaan douchen?
bekijk mijn website, klikje hier... Canon eos: Canon EF:1DmkIIN - 17-40 f4 L1DmkIII - 24-105 f4 L IS5DmkII - 100mm f2.8 L IS40D - 70-200 f2.8 L ISCanon 580 EX II x3 Cactuc v4
Wolkje7
Lid
Woonplaats: Velp (Gelderland)
Berichten: 1534
Lid sinds: 24 mrt. 2008
6 augustus 2009, 14:47 uur | Bericht #45215
Citaat van Erwin Kats, donderdag 6 augustus 2009, 14:24 uur wat moet je als je heel veel moet plassen, dan moet je dus telkens weer gaan douchen?


Ik was er wel mee eens, maar deze quote daar zit ook weer wat in waar je niet bij stil staat
Weerdagen Velp 2019:

Volledige dagen met sneeuwdek: 7
Dagen met deels sneeuwdek: 2
Vaste sneeuw: 4 * Laatste 01-02-2019
Smeltende sneeuw: 1 * Laatste 02-02-2019
Hagel: 4


Velp 2018:

Smeltende sneeuw: 6
Vaste Sneeuw: 6
Hagel: 8
Weerlicht: 6
Onweer: 24 (1 onweersdag in Velp gemist toen ik in Duitsland was)


Velp 2017:

Dagen met sneeuwdek: 34 (waarvan 21 in januari, 6 in februari en 7 in december)
Vaste sneeuw: 12
Smeltende sneeuw: 6
Hagel: 13
Weerlicht: 6
Onweer: 21
talkyr86
Lid
Woonplaats: Apeldoorn
Berichten: 4311
Lid sinds: 7 aug. 2008
6 augustus 2009, 19:08 uur | Bericht #45246
Citaat van Erwin Kats, donderdag 6 augustus 2009, 14:24 uur wat moet je als je heel veel moet plassen, dan moet je dus telkens weer gaan douchen?
Heel simpel antwoord. Naar het toilet gaan. Deze case gaat natuurlijk om als je toch gaat douchen doe dan meteen je plasje. Lijkt me redelijk goed te timen, vooral als je altijd in de ochtend doucht. Ik moet tenminste altijd even plassen als ik wakker word...
boeskool
Lid
Woonplaats: Oldenzaal, Twente
Berichten: 523
Lid sinds: 11 jun. 2007
6 augustus 2009, 19:14 uur | Bericht #45252
Het milieu is heel blij met me.
arjens
Lid
Woonplaats:
Berichten: 281
Lid sinds: 24 mei. 2009
6 augustus 2009, 19:59 uur | Bericht #45259
Ik heb een hele mooie grote boom achter mijn huis.
Brian
Lid
Woonplaats: Lelystad
Berichten: 1348
Lid sinds: 17 mei. 2008
6 augustus 2009, 22:20 uur | Bericht #45289
Mag poepen ook?, haha loopt de volgende persoon de douche in, glijd 'ie over die mooie uit de kluit gewassen gladde drol
Check out the light show:)
erik1979
Lid
Woonplaats: Oeffelt (noord Brabant)
Berichten: 318
Lid sinds: 29 aug. 2006
6 augustus 2009, 22:57 uur | Bericht #45300
Haha,dit is iets wat ik dagelijks doe ,het milieu is blij met mij!!!
Woonplaats:
Berichten: 2279
Lid sinds: 28 mei. 2009
6 augustus 2009, 23:04 uur | Bericht #45303
Eerlijk gezegd vind ik het maar vies. Je neemt toch ook geen douche of bad in je toilet?

Het zou beter zijn als iedereen zijn toilet aansluit op de regenwaterput en een toilet gebruikt met een knop voor de kleine en een knop voor de grote boodschap.

erik1979
Lid
Woonplaats: Oeffelt (noord Brabant)
Berichten: 318
Lid sinds: 29 aug. 2006
6 augustus 2009, 23:08 uur | Bericht #45305
Citaat van Isabelle, donderdag 6 augustus 2009, 21:04 uur Eerlijk gezegd vind ik het maar vies. Je neemt toch ook geen douche of bad in je toilet?

Het zou beter zijn als iedereen zijn toilet aansluit op de regenwaterput en een toilet gebruikt met een knop voor de kleine en een knop voor de grote boodschap.


onzin....je moest eens weten wat mensen nog meer doen onder de douche........
Woonplaats:
Berichten: 2279
Lid sinds: 28 mei. 2009
6 augustus 2009, 23:13 uur | Bericht #45308
Citaat van erik1979, donderdag 6 augustus 2009, 23:08 uur onzin....je moest eens weten wat mensen nog meer doen onder de douche........

Je moet het me niet vertellen, een vriendin van me heeft ooit een vakantiejob gehad in een hotel als schoonmaakster. Wat ze daar allemaal gezien heeft, om misselijk van te worden.
erik1979
Lid
Woonplaats: Oeffelt (noord Brabant)
Berichten: 318
Lid sinds: 29 aug. 2006
6 augustus 2009, 23:16 uur | Bericht #45312
daarom vindt ik het plassen tijdens douchen nog wel meevallen.....
Er is stromend water en alles verdwijnt meteen in het putje..
Ik zie totaal het probleem niet,en idd ik bespaar me een keer doortrekken a 10 liter water???

Erik.
Han
Lid
Woonplaats: Ermelo
Berichten: 816
Lid sinds: 8 feb. 2007
7 augustus 2009, 10:14 uur | Bericht #45365
Citaat van Isabelle, donderdag 6 augustus 2009, 22:04 uur Eerlijk gezegd vind ik het maar vies. Je neemt toch ook geen douche of bad in je toilet?

Het zou beter zijn als iedereen zijn toilet aansluit op de regenwaterput en een toilet gebruikt met een knop voor de kleine en een knop voor de grote boodschap.


Precies.
Nog steeds heeft heel NL zijn toilet op de gewone drinkwaterleiding aangesloten.
Onnodig eigenlijk.
Met regenwater kun je net zo goed je toilet doorspoelen. De vraag is alleen waarom er geen enkele moeite in wordt gestoken om een dergelijk systeem commercieel te ontwikkelen.
Wat heb je nodig?
Opvang voor regenwater een een grote tank of ton. Een voorziening dat water uit de buffer in het reservoir van het toilet gepompt wordt. Bij gebrek aan regenwater in de ton/buffer moet er nog het leidingwater zijn als backup.
Je moet tenslotte wel je toilet kunnen blijven doorspoelen ook als het een tijdje weinig geregend heeft.

Verder is plassen onder de douche niet echt handig.
Je moet de douche meer schoonmaken dan anders wat ook weer extra water kost.
Als je dan toch iets wilt doen kun je beter het douchewater opvangen en dit gebruiken om het toiliet door te spoelen.
Dat er een beetje zeep in zit maakt voor het toilet niet uit. Sterker nog, die wordt er misschien nog wel schoner van!


Woonplaats: Oldambt(Oost Grunn)
Berichten: 1851
Lid sinds: 3 sep. 2008
7 augustus 2009, 10:58 uur | Bericht #45374
Citaat van Isabelle, donderdag 6 augustus 2009, 22:04 uur Het zou beter zijn als iedereen zijn toilet aansluit op de regenwaterput en een toilet gebruikt met een knop voor de kleine en een knop voor de grote boodschap.

Gebruik al jaren regenwater/bronwater. (eigenbron geslagen) in geval van geen voorraad aan regenwater springt bron bij om voorraad nivo op peil te houden.(d.m.v vlotter) wel moet je zorgen dat je het vorstvrij opsteld. en door een filter laat lopen om verstoppingen te voorkomen(kleine openingen in venturie)

Verder levert het een flinke besparingen op en invensteringen zijn er zo weer uit(vooral doe het zelf)

Ik ga er van uit dat gemiddeld persoon 5X per dag een behoefte doet. en 8 tot 10 ltr. per keer. wij zijn met 4 pers. en ga er dus vanuit 5x 8 ltr per pers = 40 ltr x 4 = 160 ltr. rest nog de dagen die je thuis gebruikt(aanwezigheid) dat is per gezin anders.(verjaardagen e.c)

Maar men kan oordelen hoeveel water er gebruikt word met doorspoelen behoefte.
En velen staan er niet bij stil dat de wc een grote afnemer is aan kostbaar water.


Plassen onder de douche is niet effectief genoeg en zeker niet rein te noemen en men zal regelmatig schoonmaakmiddelen moeten gebruiken dan normaal. dus niet milleu vriendelijk.


Grtz/...
Hou feller mug en horzel steken, Houveul te eerder de dunder lös zal breken
Han
Lid
Woonplaats: Ermelo
Berichten: 816
Lid sinds: 8 feb. 2007
7 augustus 2009, 11:39 uur | Bericht #45381
Ja, je kunt zelf iets gaan fabriceren wat waarschijnlijk wel aan te gaan te krijgen is.
Feit is wel dat er nagenoeg niets aan bevordering van waterbesparing gedaan wordt. Je zou verwachten dat je in de bouwmarkt zo een setje zou kunnen aangeschaffen waarmee je eenvoudig een regenwaterbuffer zou kunnen maken.
Dit eventueel gesubsidieerd door de overheid of milieu organisaties.
Dat gebeurt dus niet.
Je bent dus op jezelf en eigen creativiteit aangewezen.

Jaren geleden is men ook bezig geweest met de collectieve aanleg van een huishoudwater leidingnet.
Water wat geschikt is voor de tuin, toiletdoorspoelen, auto wassen of wasmachine.
Dat initiatief is volledig mislukt en door de overheid de grond in geboord.
Jammer, want dat zou echt kostenbaar drinkwater kunnen besparen.

Er wordt in Nederland wel een hoop gepraat over het milieu en over water maar er gebeurt nog steeds te weinig.
Het zijn misschien niet de allergrootste besparingen die je kunt realiseren maar alle kleine beetjes helpen.
Er valt hier in Nederland immers regenwater genoeg en zouden dit best beter kunnen gebruiken.
arjens
Lid
Woonplaats:
Berichten: 281
Lid sinds: 24 mei. 2009
7 augustus 2009, 12:41 uur | Bericht #45396
Citaat van Han, vrijdag 7 augustus 2009, 8:14 uur Precies.
Nog steeds heeft heel NL zijn toilet op de gewone drinkwaterleiding aangesloten.
Onnodig eigenlijk.
Met regenwater kun je net zo goed je toilet doorspoelen. De vraag is alleen waarom er geen enkele moeite in wordt gestoken om een dergelijk systeem commercieel te ontwikkelen.
Wat heb je nodig?
Opvang voor regenwater een een grote tank of ton. Een voorziening dat water uit de buffer in het reservoir van het toilet gepompt wordt. Bij gebrek aan regenwater in de ton/buffer moet er nog het leidingwater zijn als backup.
Je moet tenslotte wel je toilet kunnen blijven doorspoelen ook als het een tijdje weinig geregend heeft.


Er zijn hiemee testen geweest in Leidsche Rijn, maar ze konden het "vuile"water niet scheiden van het drinkwater. Dus dat ging niet goed.
Maar ik begrijp eerlijk gezegd niet dat het niet wordt uitgevoerd. Want je voor schetst is wel uitgevoerd maar dus heimelijk mislukt. Terwijl het idee meer dan goed is. Waarom gebruik je drinkwater om je toilet door te spoelen????? Zelfde water waar weet ik hoeveel mensen een gebrek aan hebben.
stef-c
Lid
Woonplaats: Groningen
Berichten: 329
Lid sinds: 7 dec. 2006
7 augustus 2009, 12:42 uur | Bericht #45397
Citaat van talkyr86, donderdag 6 augustus 2009, 14:21 uur Haha, het is wel waterbesparing maar mij is altijd geleerd dat dat niet hoort en vies is

tja...het wordt mensen ook geleerd dat roken slecht is voor de gezondheid maar dat houdt ook niemand tegen.
en wie bepaalt tegenwoordig dat iets wel of niet hoort?
arjens
Lid
Woonplaats:
Berichten: 281
Lid sinds: 24 mei. 2009
7 augustus 2009, 12:45 uur | Bericht #45401
Citaat van Han, vrijdag 7 augustus 2009, 9:39 uur Ja, je kunt zelf iets gaan fabriceren wat waarschijnlijk wel aan te gaan te krijgen is.
Feit is wel dat er nagenoeg niets aan bevordering van waterbesparing gedaan wordt. Je zou verwachten dat je in de bouwmarkt zo een setje zou kunnen aangeschaffen waarmee je eenvoudig een regenwaterbuffer zou kunnen maken.
Dit eventueel gesubsidieerd door de overheid of milieu organisaties.
Dat gebeurt dus niet.
Je bent dus op jezelf en eigen creativiteit aangewezen.

Jaren geleden is men ook bezig geweest met de collectieve aanleg van een huishoudwater leidingnet.
Water wat geschikt is voor de tuin, toiletdoorspoelen, auto wassen of wasmachine.
Dat initiatief is volledig mislukt en door de overheid de grond in geboord.
Jammer, want dat zou echt kostenbaar drinkwater kunnen besparen.

Er wordt in Nederland wel een hoop gepraat over het milieu en over water maar er gebeurt nog steeds te weinig.
Het zijn misschien niet de allergrootste besparingen die je kunt realiseren maar alle kleine beetjes helpen.
Er valt hier in Nederland immers regenwater genoeg en zouden dit best beter kunnen gebruiken.


Ja maar uiteindelijk zijn de "kosten"te hoog, men wilt in dit land een groene dynamische uitstraling hebben. Dan dien je ook te investeren in groene projecten. En als je niks doet bespaar je ook niks. Maar de macht van de euro regeert. En als er plannen worden ontwikkeld, tja dan gaat het van project groep naar projectgroep en zal het pas in het jaar dat ik opa ben worden uitgevoerd. Nee, met dit soort zaken is er nog een lange weg te gaan. Want je ziet meerdere milieu plannen worden afgeschoten. Zonde, lijkt wel of men de ballen niet meer heeft. Nogmaals de euro boven het ideaal...

Zo ik heb genoeg gezeurd....

Han
Lid
Woonplaats: Ermelo
Berichten: 816
Lid sinds: 8 feb. 2007
7 augustus 2009, 12:57 uur | Bericht #45404
Citaat van arjens, vrijdag 7 augustus 2009, 11:41 uur Er zijn hiemee testen geweest in Leidsche Rijn, maar ze konden het "vuile"water niet scheiden van het drinkwater. Dus dat ging niet goed.
Maar ik begrijp eerlijk gezegd niet dat het niet wordt uitgevoerd. Want je voor schetst is wel uitgevoerd maar dus heimelijk mislukt. Terwijl het idee meer dan goed is. Waarom gebruik je drinkwater om je toilet door te spoelen????? Zelfde water waar weet ik hoeveel mensen een gebrek aan hebben.


Met een gekleurde waterleiding/kraan (kleur groen??) kom je al een heel eind.
Men wil het gewoon niet, en vermoedelijk vanwege de kosten. Het gaat immers altijd om geld en helemal niet om het milieu. Ik ben helemaal geen milieu-freak maar er zijn genoeg maatregelen te nemen die wel helpen en niet te duur zijn.

Wat je in nieuwe wijken wel ziet is een scheiding van het regenwater zodat dit niet meer direct het riool in loopt.
Op zich helpt dat wel het riool (+ kosten van zuivering) te ontlasten maar met het water zelf gebeurd niets, dat gaat zo de grond weer in.
Opvangen in ondergrondse bakken en daarmee een lokaal huishoudwater-netwerk opzetten zou een mogelijkheid zijn. Technisch gezien zou dit mogelijk moeten zijn, zeker in nieuwbouwwijken waar de infrastructuur nog aangelegd moet worden.
Terug naar boven
1 2
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.853 topics, welke bij elkaar 448.359 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.579 leden.
Het nieuwste lid is philip.beuckels@gmail.com.

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 102 mensen aan het browsen op het forum. 0 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 102, lezen 2 mensen het topic "Onweerskansen van 25 en 26 augustus".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden