Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Cloud, KS.

25 Apr 2024 14:46:01

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Conway, AR; Perry, AR; Pope, AR; Yell, AR.

25 Apr 2024 14:46:01

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Jewell, KS; Smith, KS; Webster, NE.

25 Apr 2024 14:46:00

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Phillips, KS; Smith, KS; Franklin, NE; Webster, NE.

25 Apr 2024 14:25:25

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Phillips, KS; Smith, KS; Franklin, NE; Harlan, NE; Webster, NE.

25 Apr 2024 14:12:34

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Jewell, KS; Mitchell, KS.

25 Apr 2024 14:08:32

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Jewell, KS; Mitchell, KS; Osborne, KS; Smith, KS.

25 Apr 2024 13:44:40

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Osborne, KS; Smith, KS.

25 Apr 2024 13:10:13

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Osborne, KS; Phillips, KS; Rooks, KS; Smith, KS.

25 Apr 2024 12:33:33

De kaart KNMI klassieke pluim is bijgewerkt.

25 Apr 2024 08:00:01

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Dickens, TX; Garza, TX; Kent, TX.

24 Apr 2024 09:25:19

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Coleman, TX; Runnels, TX; Taylor, TX.

24 Apr 2024 04:06:44

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Callahan, TX; Jones, TX; Shackelford, TX; Taylor, TX.

24 Apr 2024 03:18:47

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Callahan, TX; Nolan, TX; Runnels, TX; Taylor, TX.

24 Apr 2024 03:18:47

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Kent, TX.

24 Apr 2024 01:16:54
Actueel
1 / 4

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
1 2
MarkNL
Lid
Woonplaats: Spijkenisse
Berichten: 2121
Lid sinds: 8 jun. 2007
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
25 april 2010, 20:50 uur | Bericht #114899
'Buitenaards leven risicovol'

Buitenaardse wezens bestaan, maar voor mensen kan het wel eens bijzonder riskant zijn als we ze tegenkomen. Dat is de strekking van een nieuwe documentaire van de Britse astrofysicus Stephen Hawking, die volgende maand in Groot-Brittannië wordt uitgezonden. Dat heeft Discovery Channel zondag gezegd.

In de documentaire beweert Hawkings dat intelligent buitenaards leven vrijwel zeker bestaat. Hij waarschuwt echter dat een ontmoeting met deze wezens ’te riskant’ kan zijn. Volgens de 68-jarige wetenschapper is een bezoek van buitenaardse wezens aan de aarde te vergelijken met de komst van Christoffel Columbus in de Amerika’s. 'Dat liep ook niet erg goed af voor de inheemse indianen.’

De meeste vormen van buitenaards leven zijn gelijk aan microben of kleine dieren, aldus Hawking, maar geëvolueerde levensvormen kunnen wel eens ’nomaden’ zijn, ’die uit zijn op veroveren en koloniseren’.

Bron: De Standaard
Marching ever onward to tomorrow!
MarkNL
Lid
Woonplaats: Spijkenisse
Berichten: 2121
Lid sinds: 8 jun. 2007
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
25 april 2010, 21:01 uur | Bericht #114906
Wat meer uitleg volgens de woorden Hawking:

Hawking: Aliens bestaan

Stephen Hawking, de wereldberoemde Amerikaanse natuurkundige, laat weten te geloven in het bestaan van buitenaardse wezens. Hij waarschuwt wel dat mensen er geen contact mee moeten opnemen.

"In een universum met meer dan honderd miljard sterrenstelsels die elk honderden miljoenen sterren bevatten, is het bijna onmogelijk te denken dat de aarde de enige plek is waar leven is geëvolueerd. Volgens mijn wiskundige brein geven die cijfers alleen al aan dat het rationeel is om na te denken over buitenaards leven. De echte uitdaging is om uit te zoeken hoe aliens zouden kunnen zijn."

Hawking denkt dat het zou kunnen gaan om microben, hele kleine eencelligen, maar ook om leven dat zich verder heeft kunnen ontwikkelen. Als de aliens ver ontwikkeld zijn, moet de mensheid voor ze uitkijken. Ik stel me voor dat ze in massieve ruimteschepen leven omdat ze alle bronnen op hun eigen planeet hebben verbruikt. Misschien zijn het nomaden, op zoek naar een nieuwe planeet. Als ze ons bezoeken zou dat net zulke gevolgen kunnen hebben als toen Columbus in Amerika aankwam. Dat is niet goed afgelopen voor de indianen."

Bron: Spitsnieuws
Marching ever onward to tomorrow!
Waarom deze advertentie?
Romani
Lid
Woonplaats: Den Haag (Wateringseveld)
Berichten: 1328
Lid sinds: 26 mei. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
25 april 2010, 21:19 uur | Bericht #114913
"Door een zeldzame spierziekte (ALS) zit de wetenschapper sinds zijn 21ste in een rolstoel. ALS is een ongeneeslijke ziekte die de zenuwcellen aantast totdat het lichaam verlamd is. Het denkvermogen wordt echter niet aangetast door de ziekte."

Nou volgens mij wel...!
Like a drifter twister i was born to walk alone2e plaats fotowedstrijd week 31
Woonplaats: ijmuiden, noord holland
Berichten: 1257
Lid sinds: 30 jan. 2008
25 april 2010, 21:41 uur | Bericht #114919
Citaat van Romani, zondag 25 april 2010, 21:19 uur "Door een zeldzame spierziekte (ALS) zit de wetenschapper sinds zijn 21ste in een rolstoel. ALS is een ongeneeslijke ziekte die de zenuwcellen aantast totdat het lichaam verlamd is. Het denkvermogen wordt echter niet aangetast door de ziekte."

Nou volgens mij wel...!



ik denk dat jij eens een docu moet zien op NGC of discovery over deze man, laten we zeggen dat hij een einstein is van onze tijd. | Gewijzigd: 25 april 2010, 21:41 uur, door Erwin Kats
bekijk mijn website, klikje hier... Canon eos: Canon EF:1DmkIIN - 17-40 f4 L1DmkIII - 24-105 f4 L IS5DmkII - 100mm f2.8 L IS40D - 70-200 f2.8 L ISCanon 580 EX II x3 Cactuc v4
Romani
Lid
Woonplaats: Den Haag (Wateringseveld)
Berichten: 1328
Lid sinds: 26 mei. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
25 april 2010, 21:49 uur | Bericht #114921
Citaat van Erwin, zondag 25 april 2010, 21:41 uur ik denk dat jij eens een docu moet zien op NGC of discovery over deze man, laten we zeggen dat hij een einstein is van onze tijd.

Genoeg van gezien, op zich wel interessante materie, echter.....tja allemaal wat vergezocht, eerst zien dan geloven.
Ik werk dagen en nachten buiten, en kijk altijd omhoog, ik heb nog nooit iets gezien waarvan ik dacht hé, dat is vast iets buitenaards.

Als er buitenaards leven is, zijn ze of dommer dan wij en dus niet de moeite waard. Als ze slimmer zijn hadden ze ons al lang gevonden....
Like a drifter twister i was born to walk alone2e plaats fotowedstrijd week 31
Kimmey
Lid
Woonplaats: Wageningen
Berichten: 987
Lid sinds: 8 jun. 2007
25 april 2010, 22:19 uur | Bericht #114924
Onderschat Hawking niet.. hij is echt wel de Einstein van deze tijd!
En ook al heeft hij een spierziekte, dat heeft niks met het feit temaken dat hij wel eens gelijk zou kunnen hebben!

En waarom we ze nog niet gezien hebben?
Nou kijk Rosswell.. het is niet voor niks een coverup geweest naar mijn mening.
Woonplaats: ijmuiden, noord holland
Berichten: 1257
Lid sinds: 30 jan. 2008
25 april 2010, 22:32 uur | Bericht #114928
Citaat van Romani, zondag 25 april 2010, 21:49 uur Genoeg van gezien, op zich wel interessante materie, echter.....tja allemaal wat vergezocht, eerst zien dan geloven.
Ik werk dagen en nachten buiten, en kijk altijd omhoog, ik heb nog nooit iets gezien waarvan ik dacht hé, dat is vast iets buitenaards.

Als er buitenaards leven is, zijn ze of dommer dan wij en dus niet de moeite waard. Als ze slimmer zijn hadden ze ons al lang gevonden....



dus, in deze foto ©Karel Teuwen.
think again
elke waas die je ziet is een afzonderlijk sterrenstelsel


en deze andromeda foto © Karel Teuwen.

| Gewijzigd: 25 april 2010, 22:34 uur, door Erwin Kats
bekijk mijn website, klikje hier... Canon eos: Canon EF:1DmkIIN - 17-40 f4 L1DmkIII - 24-105 f4 L IS5DmkII - 100mm f2.8 L IS40D - 70-200 f2.8 L ISCanon 580 EX II x3 Cactuc v4
ruk
Lid
Woonplaats: Spijkenisse
Berichten: 1694
Lid sinds: 10 jun. 2007
25 april 2010, 22:42 uur | Bericht #114933
dit is een helder stukje,

"In een universum met meer dan honderd miljard sterrenstelsels die elk honderden miljoenen sterren bevatten, is het bijna onmogelijk te denken dat de aarde de enige plek is waar leven is geëvolueerd. Volgens mijn wiskundige brein geven die cijfers alleen al aan dat het rationeel is om na te denken over buitenaards leven.
één ding is zeker, er is ALTIJD WEER!!!!
Woonplaats: ijmuiden, noord holland
Berichten: 1257
Lid sinds: 30 jan. 2008
26 april 2010, 07:42 uur | Bericht #114992
Citaat van ruk, zondag 25 april 2010, 22:42 uur dit is een helder stukje,

"In een universum met meer dan honderd miljard sterrenstelsels die elk honderden miljoenen sterren bevatten, is het bijna onmogelijk te denken dat de aarde de enige plek is waar leven is geëvolueerd. Volgens mijn wiskundige brein geven die cijfers alleen al aan dat het rationeel is om na te denken over buitenaards leven.



+1

misschien is deze foto wel kijkje waard, de Hubble deep field.
hier hadden ze de hubble naar een willekeurig stukje universum gericht in sterrenbeeld grote beer

http://www.mersk.net/wwwdocs/wwwdocs/wwwdo..._deep_field.jpg

waar toen uit verbazing enorm veel stelseltjes te zien waren, volgens mij werd de hubble wel 16 dagen gebruikt voor deze foto. | Gewijzigd: 26 april 2010, 07:46 uur, door Erwin Kats
bekijk mijn website, klikje hier... Canon eos: Canon EF:1DmkIIN - 17-40 f4 L1DmkIII - 24-105 f4 L IS5DmkII - 100mm f2.8 L IS40D - 70-200 f2.8 L ISCanon 580 EX II x3 Cactuc v4
thefly
Lid
Woonplaats: de Bilt
Berichten: 375
Lid sinds: 18 jan. 2010
26 april 2010, 10:29 uur | Bericht #115001
Ach we zien het wel, en als ze komen dan stel ik me netjes voor
kijk ook is op de bilt in het weer TWITTER WEBCAM
talkyr86
Lid
Woonplaats: Apeldoorn
Berichten: 4311
Lid sinds: 7 aug. 2008
26 april 2010, 10:31 uur | Bericht #115002
Citaat van Romani, zondag 25 april 2010, 21:19 uur "Door een zeldzame spierziekte (ALS) zit de wetenschapper sinds zijn 21ste in een rolstoel. ALS is een ongeneeslijke ziekte die de zenuwcellen aantast totdat het lichaam verlamd is. Het denkvermogen wordt echter niet aangetast door de ziekte."

Nou volgens mij wel...!


1. slaat echt nergens op

QUOTE(Romani @ Apr 25 2010, 21:49) <{POST_SNAPBACK}>
Genoeg van gezien, op zich wel interessante materie, echter.....tja allemaal wat vergezocht, eerst zien dan geloven.
Ik werk dagen en nachten buiten, en kijk altijd omhoog, ik heb nog nooit iets gezien waarvan ik dacht hé, dat is vast iets buitenaards.

Als er buitenaards leven is, zijn ze of dommer dan wij en dus niet de moeite waard. Als ze slimmer zijn hadden ze ons al lang gevonden....


2. alleen dingen geloven die je ziet... hmmz dan mag je heel wat dingen niet gaan geloven
3. als er buitenaards leven is en dat denk ik wel dan laten ze zich echt niet zien aan ons als het even kan, wij zijn waarschijnlijk het domme ras... sowieso om de manier waarmee we omgaan met onze planeet maargoed
arjens
Lid
Woonplaats:
Berichten: 281
Lid sinds: 24 mei. 2009
26 april 2010, 16:31 uur | Bericht #115028
Ik vind het leven op deze planeet al risicovol.
corro
Lid
Woonplaats: oosterwolde fryslan
Berichten: 192
Lid sinds: 24 okt. 2006
26 april 2010, 16:56 uur | Bericht #115034
hawkings die dit zegt...ik ben dr blij mee:een wiskundig genie als einstein die de waarheid zegt! hawkings is een held! laat je als mens niet lijden door zn aanblik..en aliens tja..mensen gaan al snel alu-hoedjes opzetten ivm sceptisch en angst maar ik heb mn mening...en daar is het hier het forum niet voor..

en romani ik vind het jammer dat je zo verdomde kortzichtig bent tegenover iemand die niet zo is zoals jij bent...

hawkings kan weinig op het zicht maar is een superkerel als mens en bekijk m als mens aub
Wolkje7
Lid
Woonplaats: Velp (Gelderland)
Berichten: 1534
Lid sinds: 24 mrt. 2008
26 april 2010, 16:57 uur | Bericht #115036
Ik geloof ook dat andere beschavingen bestaan, maar ik denk dat het universum te groot is om ander intelligent leven te ontmoeten. | Gewijzigd: 26 april 2010, 16:58 uur, door Wolkje7
Weerdagen Velp 2019:

Volledige dagen met sneeuwdek: 7
Dagen met deels sneeuwdek: 2
Vaste sneeuw: 4 * Laatste 01-02-2019
Smeltende sneeuw: 1 * Laatste 02-02-2019
Hagel: 4


Velp 2018:

Smeltende sneeuw: 6
Vaste Sneeuw: 6
Hagel: 8
Weerlicht: 6
Onweer: 24 (1 onweersdag in Velp gemist toen ik in Duitsland was)


Velp 2017:

Dagen met sneeuwdek: 34 (waarvan 21 in januari, 6 in februari en 7 in december)
Vaste sneeuw: 12
Smeltende sneeuw: 6
Hagel: 13
Weerlicht: 6
Onweer: 21
Richardus
Lid
Woonplaats: Groningen
Berichten: 1294
Lid sinds: 27 jun. 2009
26 april 2010, 17:12 uur | Bericht #115042
Kortzichtige ondertitel bij dit topic. Alsof al die statistieken kul zijn. Ik vraag me bij dit onderwerp wel 'ns af wie de gelovigen en wie de realisten zijn
Woonplaats:
Berichten: 195
Lid sinds: 29 dec. 2009
26 april 2010, 18:28 uur | Bericht #115049
Citaat van Romani, zondag 25 april 2010, 21:19 uur "Door een zeldzame spierziekte (ALS) zit de wetenschapper sinds zijn 21ste in een rolstoel. ALS is een ongeneeslijke ziekte die de zenuwcellen aantast totdat het lichaam verlamd is. Het denkvermogen wordt echter niet aangetast door de ziekte."

Nou volgens mij wel...!

Deze reactie spreekt van totaal onbegrip en kortzichtigheid. Volgens mij wist jij voor dit stukje niet eens dat ALS bestond en ben je ook totaal niet op de hoogte van de genialiteit en leidende theorieën van deze man. Dat je het niet met hem eens bent begrijp ik maar om vervolgens dit soort dingen uit te kramen vind ik te ver gaan. | Gewijzigd: 26 april 2010, 18:29 uur, door Verwijderde_gebruiker_03
Woonplaats: ijmuiden, noord holland
Berichten: 1257
Lid sinds: 30 jan. 2008
26 april 2010, 18:35 uur | Bericht #115050
laten we rustig blijven allen

Romani zegt zelf een post later dat hij wel degelijk van hawking gehoord heeft
bekijk mijn website, klikje hier... Canon eos: Canon EF:1DmkIIN - 17-40 f4 L1DmkIII - 24-105 f4 L IS5DmkII - 100mm f2.8 L IS40D - 70-200 f2.8 L ISCanon 580 EX II x3 Cactuc v4
Tyshane
Lid
Woonplaats: Noordoost veluwe
Berichten: 8824
Lid sinds: 25 mei. 2009
26 april 2010, 19:15 uur | Bericht #115055
En die aliëns maar lachen daarboven, omdat wij hier maar een beetje aards aan het ruzie maken zijn...

Ik vind het een mooie hypothese van Hawkins en naar mijn mening aannemelijker dan de aanname dat er geen buitenaards leven mogelijk is. Het is idd wat logischer te veronderstellen dat de mogelijkheid wel degelijk aanwezig is als je kijkt naar hoe groot het heelal is.

Dat we ze nog niet hebben gezien, of bezoek hebben gekregen, zegt niet over het al dan niet bestaan van dergelijke wezens. Misschien moeten ze hun tomtom nog even bijstellen, maar zijn ze al aardig op weg. Tot die tijd steken wij onze kop maar liever in het aardse zand en hopen we maar dat als ze een keer komen dat ze dan niet met ons omgaan zoals 'wij' met dieren omgaan. Of 'onze indianen' zoals Hawkins al aangaf.

Levende wezens hebben de natuurlijke neiging zich alles aan te wenden om te overleven; zelf-behoud voor soort-behoud, eten en / of gegeten worden. Tevens hebben intelligente wezens een sterke neiging tot expansie & ontdekken. Is dat allemaal aards of iets universeels?

"Onze" verkenningstochten op mars, hoe zouden die worden ervaren door de eventuele levensvormen aldaar?
Brian
Lid
Woonplaats: Lelystad
Berichten: 1348
Lid sinds: 17 mei. 2008
26 april 2010, 20:11 uur | Bericht #115070
Natuurlijk is er wel buitenaards leven, hoe egoïstisch ben je dan als je dat niet gelooft-.-
Die foto van Erwin maakte dat almaar duidelijk, die diepte foto, echt ongelooflijk hoeveel sterrenstelsels, en dan zouden wij de enigste zijn? wha ik ben een scepticus maar dat er geen andere levensvormen zijn gaat er bij mij gewoon niet in...

:edit

Die Hawkins is btw gewoon ontiegelijk slim, en heeft zelf wel in de gaten wat voor consequenties eraan zitten, door contakt op te nemen met andere soorten....
Als we op deze planeetje al zoveel rassen hebben, en zoveel verschillen in levenswijzen en onenigheden, wat dacht je dan wat er zich dan bevind in al die sterrenstelsels.
En zo ken ik nog wel meer de diepte in praten maar wordt er zelf moe van-.-(mr filosoof) | Gewijzigd: 26 april 2010, 20:16 uur, door Brian
Check out the light show:)
Woonplaats: ijmuiden, noord holland
Berichten: 1257
Lid sinds: 30 jan. 2008
26 april 2010, 20:14 uur | Bericht #115072
er zal vast iets zijn, maar de ''lichten'' aan de nachtelijke hemel vind ik verder wel broodje aap verhaal.
(de ufo verhalen dus)
bekijk mijn website, klikje hier... Canon eos: Canon EF:1DmkIIN - 17-40 f4 L1DmkIII - 24-105 f4 L IS5DmkII - 100mm f2.8 L IS40D - 70-200 f2.8 L ISCanon 580 EX II x3 Cactuc v4
Terug naar boven
1 2
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.853 topics, welke bij elkaar 448.363 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.579 leden.
Het nieuwste lid is philip.beuckels@gmail.com.

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 227 mensen aan het browsen op het forum. 3 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 227, lezen 3 mensen het topic "Weer Zuid-Frankrijk".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden