Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

De kaart KNMI klassieke pluim is bijgewerkt.

28 Mar 2024 16:59:57

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Beaufort, NC; Craven, NC; Jones, NC; Pamlico, NC.

28 Mar 2024 10:03:12

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Screven, GA.

28 Mar 2024 03:29:38

De kaart KNMI klassieke pluim is bijgewerkt.

27 Mar 2024 15:59:58

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Gadsden, FL; Leon, FL; Liberty, FL; Wakulla, FL.

27 Mar 2024 14:15:23

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Alachua, FL; Columbia, FL; Gilchrist, FL.

27 Mar 2024 13:40:38

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Dixie, FL.

27 Mar 2024 13:33:57

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Levy, FL.

27 Mar 2024 13:25:44

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Dixie, FL; Taylor, FL.

27 Mar 2024 13:13:44

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Gadsden, FL; Leon, FL; Decatur, GA; Grady, GA.

27 Mar 2024 13:08:44

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Gadsden, FL; Leon, FL; Liberty, FL.

27 Mar 2024 13:03:11

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Gadsden, FL; Leon, FL; Liberty, FL; Wakulla, FL.

27 Mar 2024 12:26:19

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Franklin, FL; Liberty, FL.

27 Mar 2024 12:16:03

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Franklin, FL; Gulf, FL; Liberty, FL.

27 Mar 2024 12:03:34

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Franklin, FL; Gulf, FL.

27 Mar 2024 11:36:51
Actueel
1 / 4

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
1 2 3 4
Rutte31
Lid
Woonplaats: Gouda
Berichten: 2421
Lid sinds: 26 jul. 2008
3 juni 2011, 00:25 uur | Bericht #238245
Die fontein gaat nog wel, maar de rest ziet er indd nogal rommelig uit. Maar wat ik het ergste vind is dat dit soort dingen gewoon onnodig geld gekost hebben, en die euro's kon de gemeente echt wel nuttiger spenderen lijkt me.
Ben47
Lid
Woonplaats: Heenvliet, Eiland Voorne-Putten (Zuid-Holland)
Berichten: 4219
Lid sinds: 16 jan. 2011
3 juni 2011, 01:54 uur | Bericht #238253
Over smaak valt niet te twisten. Ik vind ook niet bepaald alle kunst mooi. Dat zal niet alleen voor kunst opgaan.

Maar om dingen die de meerderheid niet mooi vindt dan maar gelijk in het hokje van weggegooid geld te duwen is uitermate gevaarlijk.

Tja als we de meerderheid laten gaan uitmaken, bijv middels een referendum, wat we 'zinvol en/of mooi' en daaraan de term 'weggegooid geld' koppelen, dan zouden heel wat mensen, die nu lopen te schreeuwen dat dit en dat weggegooid geld is, nog eens raar op hun neus kijken. Want daarbij gaan ongetwijfeld gesubsidieerde activiteiten die jij, jij en jij liever hadden gehouden ook plotseling verdwijnen omdat voor tal van dingen die jij wel zinvol vindt, geen meerderheid te vinden is die het mooi en/of het nuttig vindt. Integendeel de meerderheid vind het weggegooid geld.

Bijv openbaar vervoer. Kan weg toch? De meerderheid rijdt toch in een auto en het OV kost alleen maar veel gemeenschapsgeld (ook wanneer het Europees aanbesteed wordt en/of verzelfstandigd wordt, want geen enkel OV kan zonder zware subsidie), Hup weg ermee, want slechts een minderheid maakt er gebruik van. Onzin dus. En die minderheid, ach ja....Lopen?

Subsidie aan een tak van 'zo'n stomme sport waar ik niet van houd en mijn kinderen toch geen gebruik van maken', kan ook weg als de meerderheid daar ook geen gebruik van maakt, ...Kortom alles wat subsidie krijgt en slechts door de minderheid mooi en/of zinvol wordt gevonden zal zo verdwijnen.

Wedden dat binnen de kortste tijd alle grenzen vervagen van wat zinvol is of niet, zodra we alleen naar de kosten kijken.Wat zal dat voor een verloedering geven?

Laten we dan bijv. de snoepreisjes aanpakken die gemeente menen te moeten maken naar zg zustersteden in het buitenland om daar te feesten en delegaties van die steden op onze kosten hierheen uitnodigen.
En kunnen voortaan de straten één keer open en dicht gegooid worden i.p.v. 2 keer in drie maanden omdat men de verschillende werkzaamheden niet direct achter elkaar kon inplannen omdat men langs elkaar heen werkt.
En is het echt nodig dat de straatverlichting van en heel dorp gedurende een hele week overdag blijft branden omdat men ergens werkzaamheden (kapotte lampen vervangen) moet verrichten?
Noem mij de naam van de instantie die opdracht geeft tot een onderzoek van het klimaat en ik geef u per ommegaande het verwachte resultaat van het onderzoek.
Waarom deze advertentie?
Peetje
Lid
Woonplaats: Emmen
Berichten: 34
Lid sinds: 27 jun. 2009
3 juni 2011, 07:20 uur | Bericht #238255
Citaat van Jan van Ooijen, donderdag 2 juni 2011, 13:15 uur Hier ook nog wat foto's van de oude watertoren in Zaltbommel en de Bommelse toren


Had ik al getwitterd, maar niet allemaal gezien. Vind het prachtige foto's Jan!

Peet
Peetje
Lid
Woonplaats: Emmen
Berichten: 34
Lid sinds: 27 jun. 2009
3 juni 2011, 07:28 uur | Bericht #238256
Citaat van Ben47, vrijdag 3 juni 2011, 0:54 uur


Ik kan deels wel meegaan in je reactie, tuurlijk wel. Maar als ik die foto's van Jan bekijk en mij daarbij meer locaties voor de geest haal ... dan heb ik zoiets van ... plaats die rommel ergens anders.
Wat kunst is, kun je niet over discuzeuren ...dat is gevoelszaak. Maar om nu de natuur te verzieken? Nee, liever niet.


Peet
Tyshane
Lid
Woonplaats: Noordoost veluwe
Berichten: 8824
Lid sinds: 25 mei. 2009
3 juni 2011, 10:35 uur | Bericht #238279
Citaat van Ben47, vrijdag 3 juni 2011, 1:54 uur Laten we dan bijv. de snoepreisjes aanpakken die gemeente menen te moeten maken naar zg zustersteden in het buitenland om daar te feesten en delegaties van die steden op onze kosten hierheen uitnodigen.
En kunnen voortaan de straten één keer open en dicht gegooid worden i.p.v. 2 keer in drie maanden omdat men de verschillende werkzaamheden niet direct achter elkaar kon inplannen omdat men langs elkaar heen werkt.
En is het echt nodig dat de straatverlichting van en heel dorp gedurende een hele week overdag blijft branden omdat men ergens werkzaamheden (kapotte lampen vervangen) moet verrichten?

Ik snap wat je bedoelt te zeggen maar het gaat hier dus juist om 'kunst'. En als je dat met openbaar vervoer vergelijkt, ja dat kunnen de meesten onder ons nog wel bedenken dat mensen dat nodig hebben denk ik zo. Met kunst gaat het niet om 'nodig hebben' maar om mooi vinden of niet. Eigenlijk ook een stukje luxe. Ik heb vanwege werk en hobby ook met kunst te maken, dus ik ga hier niet zeggen dat kunst onzin is, maar de manier waarop er soms mee om wordt gegaan wel.

Verder geef je een aantal voorbeelden of dat nodig is; snoepreisjes van gemeenten, verlichting dat aanblijft. Dat zijn best dingen waar eens naar gekeken kan worden. Maar het blijft idd een persoonlijk verhaal, de één vind het nodig en de ander niet en als dat dmv een referendum zo blijkt dan heeft de meerderheid nou eenmaal gesproken.

Momenteel leven we in een tijd van bezuinigingen en moeten we de spreekwoordelijke broekriem aanhalen. Op het moment als het financieel slecht gaat ga je na welke potjes er uit je budget kunnen, met andere woorden je gaat wat selectiever kijken naar wat wel en niet nodig is.

Ik lees regelmatig dat er behoorlijk budgetten worden uitgegeven aan kunst, zeker door gemeenten. Dit geld zou ik dan in een situatie als nu (slecht financieel plaatje) liever gebruikt zien voor hulp aan chronisch zieken en ouderen bijvoorbeeld. Beetje creatief schuiven door te kijken wat nodig is en wat niet.

Dus kunst afschaffen hoeft van mij niet, maar er mag wel wat meer gekeken kunnen worden naar de kosten die op jaarbasis worden gemaakt hieraan door b.v. gemeenten.

Maar goed; hier ging het om of het mooi was of niet. Nee in dit geval is het ook nog eens weggegooid geld wat mij betreft dan. Als er geen kunst in het parkje had gestaan, was er vast niemand geweest, die zich daardoor werkelijk benadeeld voelde, behalve de kunstenaar dan.
Sanwa
Lid
Woonplaats: winkel
Berichten: 5550
Lid sinds: 3 jul. 2009
3 juni 2011, 11:13 uur | Bericht #238283
Persoonlijk vind ik dat badeend(je) geweldig, hoe verzin je het. maar ook wat een ander mooi vind vind iemand ander weer vreselijk.
kunst heeft voor iedereen weer aparte waarde. Sommige vinden het troep rotzooi enz enz. andere vinden het weer leuk mooi en apart. Zo zie je maar weer ieder mens heeft zijn eigen ideeën over kunst.

groeten marieke
Bekijk het van de zonnige kant, de meeste regen valt naast je.
Ben47
Lid
Woonplaats: Heenvliet, Eiland Voorne-Putten (Zuid-Holland)
Berichten: 4219
Lid sinds: 16 jan. 2011
3 juni 2011, 12:21 uur | Bericht #238294
Citaat van Tyshane, vrijdag 3 juni 2011, 10:35 uur Ik snap wat je bedoelt te zeggen maar het gaat hier dus juist om 'kunst'. En als je dat met openbaar vervoer vergelijkt, ja dat kunnen de meesten onder ons nog wel bedenken dat mensen dat nodig hebben denk ik zo. Met kunst gaat het niet om 'nodig hebben' maar om mooi vinden of niet. Eigenlijk ook een stukje luxe. Ik heb vanwege werk en hobby ook met kunst te maken, dus ik ga hier niet zeggen dat kunst onzin is, maar de manier waarop er soms mee om wordt gegaan wel.
....

Laten we eerst nog een bakkie doen.
Best even serieus in de koffiehoek.

Het gaat mij er om dat het een gevaarlijke ontwikkeling is als iemand, die persoonlijk iets niet mooi vindt, gelijk over de 'zin' en 'kosten' gaat praten en even vaststelt dat de meerderheid het niet mooi en zinvol zal vinden. Met andere woorden 'dat een minderheid het wel mooi en zinvol vind lapt zo'n persoon aan z'n laars, want dan is het ineens weggegooid geld.'
Als je zo door redeneert is binnen de kortste tijd alles wat nu niet door tenminste de helft van de Nederlandse bevolking 'mooi en zinvol' wordt gevonden wegbezuinigd. Kunst, dans, toneel, theaters en andere gesubsidieerde activiteiten worden niet door tenminste 8 miljoen Nederlanders mooi gevonden, dus dreigt met zo'n instelling vrijwel allemaal te verdwijnen. Activiteiten als Pinkpop, Havendagen, Vestingstedendagen, Paardenmarkten, kortom alles waar gemeenschapsgeld in kunst en cultuur zit, waarvan niet tenminste de helft van de bevolking van geniet kan dan verdwijnen. Ik bedoel maar; waar leg je de grens?

In de 2e wereldoorlog had Engeland het zwaar te verduren. De oorlog leidde tot almaar stijgende defensiekosten die de overheidsbegroting steeds meer onder druk zetten. Als wordt gezocht naar bezuinigingsmogelijkheden om de oorlog te financieren, stelt een minister voor om te korten op kunstgelden.
Churchill ontsteekt in woede: “My god no! What have we been fighting for?”

Hieronder het prachtige gedicht van Martin Niemöller (1892–1984). Vul daar nu eens per genoemde stroming/religie (minderheden) e.d. een gesubsidieerde activiteit in en kijk waar het naar leidt.
Het begint met het schrappen van kunst en waar eindigt het? Wedden dat er ook favoriete activiteiten van jou verloren gaan.

Toen ze de communisten kwamen halen
heb ik niets gezegd
ik was geen communist

Toen ze de vakbondsleden kwamen halen
heb ik niets gezegd
ik was geen vakbondslid

Toen ze de joden kwamen halen
heb ik niets gezegd
ik was geen jood

Toen ze de katholieken kwamen halen
heb ik niets gezegd
ik was geen katholiek

Toen kwamen ze mij halen
en er was niemand meer om iets te zeggen.
| Gewijzigd: 3 juni 2011, 12:22 uur, door Ben47
Noem mij de naam van de instantie die opdracht geeft tot een onderzoek van het klimaat en ik geef u per ommegaande het verwachte resultaat van het onderzoek.
Snowie
Lid
Woonplaats: Tussen arnhem en doetinchem
Berichten: 88
Lid sinds: 2 jan. 2010
3 juni 2011, 12:28 uur | Bericht #238296
Ik vind het allemaal bagger en volgens mij heeft het ook niks met kunst te maken.
Knutselen in een schuurtje kan iedereen. En natuurlijk ieder zijn smaak, maar dring het niet op.
Er gaat zoveel geld mee gemoeid, terwijl wij het niet willen zien.

Ik wil van de natuur genieten en dan hoort zo'n "duur" knutselwerkje er gewoon niet te staan.
@frankaloe die foto's van jou zijn beelden, geen geknutsel uit een schuurtje. Ze zullen ook best duur geweest
zijn maar voegen iets toe, en staan niet in de vrije natuur niemand heeft er last van als ze vogeltjes of eendjes
op het water willen gaan kijken.

Ieder zijn smaak, maar dring het gewoon niet op. De gewone mens (lees meerderheid) kan dit gewoon niet waarderen.
Vind je het mooi koop het lekker zelf en zet het thuis achter een schutting, zodat niemand verplicht word om er naar te
kijken. Behalve dat selectieve groepje die dan evt op visite komt.

Zal altijd wel een groot discussie punt blijven, maar als ik zie wat die idiote dingen kosten mogen ze echt opgeruimd worden
van het oud ijzer geld kunnen weer genoeg andere dingen gedaan worden.

Over het idiote kunstwerk van pindakaas ter waarde van 30.000 euro nog maar niet te spreken. Kijken eens hoeveel
boterhammen daar van gesmeerd hadden kunnen worden. pot 600 gram kost €3,00 ze hebben er 750 kilo van op de
grond gesmeten uitsmeren en je hebt kust ter waarde van 30 mile
Tyshane
Lid
Woonplaats: Noordoost veluwe
Berichten: 8824
Lid sinds: 25 mei. 2009
3 juni 2011, 12:44 uur | Bericht #238299
Citaat van Ben47, vrijdag 3 juni 2011, 12:21 uur Laten we eerst nog een bakkie doen.
Best even serieus in de koffiehoek.

Het gaat mij er om dat het een gevaarlijke ontwikkeling is als iemand, die persoonlijk iets niet mooi vindt, gelijk over de 'zin' en 'kosten' gaat praten en even vaststelt dat de meerderheid het niet mooi en zinvol zal vinden. Met andere woorden 'dat een minderheid het wel mooi en zinvol vind lapt zo'n persoon aan z'n laars, want dan is het ineens weggegooid geld.'
[/b]

Haha, ja hoort eigenlijk wel een bakkie bij!

Maar ik begrijp goed wat je bedoelt. Mooi stukje tekst van Niemöller en prachtige quote van Winston trouwens! Ik begrijp zeker de essentie hiervan. Zoals gezegd ben ik niet tegen kunst, maar als er gesneden moet worden in uitgaven om kosten te besparen, zou dat bij mij persoonlijk snel in aanmerking komen om in te snijden. Ook als blijkt dat daar een activiteit van mij tussen zou zitten.

Ik kijk hierbij dus niet naar mijn eigen wensen of noodzaak. Bedoel het meer algemeen, dat de kosten die hiermee bespaard kunnen worden op andere plaatsen goed gebruikt kunnen worden, waar naar mijn mening meer baat bij is in de gehele maatschappij. Ik zeg dus niet dat het sowieso onzin is kunst en dat niemand er wat aan heeft, het gaat meer om een weegschaal, wat weegt zwaarder en wat is het algemeen nut.

Ben me ervan bewust dat dat mijn interpretatie is en dat dit zeker kan afwijken van de mening van anderen of van de grote groep, maar dat maakt niet uit. Dat draagt bij aan discussie, want als we het allemaal eens zijn schiet het niet op. Zoals Einstein ooit zei: 'Een avond waarop iedereen het met elkaar eens is, is een verloren avond.'

Zo en nu ga ik verder met mijn schilderij, want mijn verf droogt uit! Oh, kosten van verf, doek en penselen... -> eigen geld! | Gewijzigd: 3 juni 2011, 12:48 uur, door Tyshane
Ben47
Lid
Woonplaats: Heenvliet, Eiland Voorne-Putten (Zuid-Holland)
Berichten: 4219
Lid sinds: 16 jan. 2011
3 juni 2011, 15:49 uur | Bericht #238336
Citaat van Tyshane, vrijdag 3 juni 2011, 12:44 uur Haha, ja hoort eigenlijk wel een bakkie bij!

Zo en nu ga ik verder met mijn schilderij, want mijn verf droogt uit! Oh, kosten van verf, doek en penselen... -> eigen geld!

Nou, als je weer even tijd voor een bakkie hebt, plaats dan gelijk even een foto of meer van je schilderij(en). Ben heel benieuwd wat je maakt. Wie weet ga ik je 'subsidiëren'. Je kan ook overstappen op krijt hoor! Hieronder een paar voorbeelden hoe je o.a. blinde muren kunt omtoveren, gaten in het wegdek kunt maken, enz. Wat denk je van die eerste waar die twee schilders net met hun werk begonnen zijn. Haha, het werk is reeds af en er is maar 1 schilder.
http://www.syti.net/TrompeOeil1.html
Noem mij de naam van de instantie die opdracht geeft tot een onderzoek van het klimaat en ik geef u per ommegaande het verwachte resultaat van het onderzoek.
blackbird
Lid
Woonplaats:
Berichten: 84
Lid sinds: 10 jun. 2007
3 juni 2011, 16:55 uur | Bericht #238346
Toch leuk dat er voor een aantal mensen nu een reden is om zaltbommel te bezoeken...
Woonplaats: Maria-Hoop (Midden-Limburg)
Berichten: 434
Lid sinds: 15 jul. 2010
3 juni 2011, 19:49 uur | Bericht #238365
Ik kan echte kunst wel waarderen, maar dan zijn er toch wel een voorwaarden waaraan kunst moet voldoen:
Het moet mooi zijn en/of heel moeilijk om te maken en/of een diepere betekenis hebben.

Maar deze troep vind ik ronduit verspilling van het geld. Puur maar wat rommel in een gracht gooien, zonder betekenis is echt geen kunst.
Ik kan me eraan ergeren dat deze mensen waarschijnlijk studiefinanciering hebben gekregen om een kunstopleiding te gaan volgen en vervolgens hun hele leven subsidie moeten vangen omdat ze er anders niet van kunnen leven, deels omdat ze 'kunst' maken wat niet winstgevend is. Ik vind knutselen ook wel leuk, maar ik ga geen subsidie lopen vangen.
Geld wat dan ten koste gaat van echte kunstenaars of andere studenten die wel een baan krijgen en belasting afdragen aan de staat. Dus als het alleen was voor deze 'kunstenaars' van mij mag de staat echt wel hierop bezuinigen.
35 sneeuwdagen gehad in Limburg in 2010/2011Mijn foto-topic
Ome-Joep
Lid
Woonplaats: Apeldoorn
Berichten: 2089
Lid sinds: 22 mei. 2007
4 juni 2011, 00:17 uur | Bericht #238404
Erg mooie foto's Jan
Ome-Joep Maar hopen op een mooie zomer met veel onweer ! Leuk het T-shirt showen van Onweer Online
Ben47
Lid
Woonplaats: Heenvliet, Eiland Voorne-Putten (Zuid-Holland)
Berichten: 4219
Lid sinds: 16 jan. 2011
4 juni 2011, 11:50 uur | Bericht #238466
Uit: Pracht in de Gracht:
http://www.prachtindegracht.nl/?p=173

'Van juni tot en met begin september (t/m de braderie) liggen in de buitengrachten van Zaltbommel 20 kunstwerken van professionele kunstenaars uit het hele land. Diverse disciplines zijn vertegenwoordigd.
...
Stichting Pracht in de Gracht heeft als doelstelling kunst laagdrempelig en toegankelijk te maken. Om het jaar organiseert de Stichting van juni tot september een openluchttentoonstelling van gekwalificeerde kunstenaars in de prachtige grachten van het vestingstadje Zaltbommel. Op deze manier komen bewoners, jong en oud, toeristen en passanten ongevraagd in aanraking met kunst. Het leuke is dat er altijd een reactie ontlokt wordt, mooi of lelijk, aansprekend of saai.'

Ik zou zeggen breng je kritiek waar het hoort. Het telefoonnr staat op de website.

Noem mij de naam van de instantie die opdracht geeft tot een onderzoek van het klimaat en ik geef u per ommegaande het verwachte resultaat van het onderzoek.
Tyshane
Lid
Woonplaats: Noordoost veluwe
Berichten: 8824
Lid sinds: 25 mei. 2009
4 juni 2011, 12:17 uur | Bericht #238487
Citaat van Ben47, vrijdag 3 juni 2011, 15:49 uur Je kan ook overstappen op krijt hoor!
Dat wat jij plaatste met die krijttekeningen, echt geweldig, heb deze gasten in Amsterdam wel eens aan het werk gezien, echt prachtig wat ze maken en heel realistisch. Het leuke is dat het ook alleen maar werkt vanuit 1 bepaald standpunt anders lijkt het door het perspectief nergens naar, prachtig gedaan!


QUOTE(Ben47 @ Jun 4 2011, 11:50) <{POST_SNAPBACK}>
Uit: Pracht in de Gracht: 'Van juni tot en met begin september (t/m de braderie) liggen in de buitengrachten van Zaltbommel 20 kunstwerken van professionele kunstenaars uit het hele land. Diverse disciplines zijn vertegenwoordigd.

Scheelt dan alweer dat het geen permanente tentoonstelling is! Overigens een mooie titel 'Pracht in de gracht', maar doet me eigenlijk meer denken aan een aflevering van 'Ter land ter zee en in de lucht'! | Gewijzigd: 4 juni 2011, 23:43 uur, door Tyshane
Shift3r
Lid
Woonplaats: Midden-Limburg
Berichten: 245
Lid sinds: 5 jun. 2008
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
4 juni 2011, 12:30 uur | Bericht #238493
8|

Dat noem ik dus geen kunst meer, maar gewoon *spullen in het water droppen*.
Die fontein en dat huisje op het water gaan dan nog enigzins, maar dan heb je het ook echt gehad.

Ik persoonlijk hou van kunst, als er meer achter zit.
Iets waardoor je automatisch gaat nadenken over de achterliggende gedachte in het object.
Bij deze zogenaamde kunst heb ik dat dus totaal niet, en is het voor mij compleet emotieloos.

En da's foute boel.
Mijn Weerfoto Blogje
Arends
Lid
Woonplaats: Coevorden
Berichten: 404
Lid sinds: 18 aug. 2008
4 juni 2011, 15:15 uur | Bericht #238541
Een beetje kunst mag best wel, maar dan wel helemaal zonder subsidie.
De kunstenaars die dan nog overblijven maken dan kunst die wel voor het brede publiek is.
De beste optie voor nederland is: Hier mág kunst bedreven worden, en ge krijgt er een uitkering voor ter grootte van 500 euro per maand, de rest kan met de kunst bijverdiend worden.

Kunst wordt hier kunstmatig in stand gehouden.
Ik ken iemand die ook kunstenaar is, maar die maakt praktische kunst, en moet hard werken om opdrachtjes binnen te halen om zijn centen te verdienen. En zo hoort het in mijn beleving. Geen gelanterfant maar keiharde resultaatsverplichtingen. Dat hoort voor iedereen gelijk te zijn.

Bedenk ook dat kunst niet echt nodig is, het is nog niet eens een secundaire levensbehoefte.
De echte kunstenaar is de natuur. De vormen- en kleurenrijkdom is ongekend. Veel van wat onze kunstenaars doen is hierdoor geïnspireerd, zodat er eigenlijk sprake is van kopieëren.

De kunst in het park is er maar tijdelijk, over een paar maanden is de oud ijzerboer weer blij, net zoals de meeste mensen. Dat de kunst afkomstig is van professionele kunstenaars uit het hele land baart me zorgen, dat had ik niet verwacht. Ik dacht eerst dat de kunst afkomstig was van een paar plaatselijke re-integreerders die het eens over een andere boeg hebben gegooid, en zo'n luizenleventje wel zagen zitten, daarbij aangemoedigd door een zwaar gesubsidieerde re-integratie medewerker.
Wolkje7
Lid
Woonplaats: Velp (Gelderland)
Berichten: 1534
Lid sinds: 24 mrt. 2008
5 juni 2011, 13:33 uur | Bericht #239391
Oooooh wat een fraaie foto's. Heerlijk, vooral van dat water en de bomen
Kom je van tot rust.
Weerdagen Velp 2019:

Volledige dagen met sneeuwdek: 7
Dagen met deels sneeuwdek: 2
Vaste sneeuw: 4 * Laatste 01-02-2019
Smeltende sneeuw: 1 * Laatste 02-02-2019
Hagel: 4


Velp 2018:

Smeltende sneeuw: 6
Vaste Sneeuw: 6
Hagel: 8
Weerlicht: 6
Onweer: 24 (1 onweersdag in Velp gemist toen ik in Duitsland was)


Velp 2017:

Dagen met sneeuwdek: 34 (waarvan 21 in januari, 6 in februari en 7 in december)
Vaste sneeuw: 12
Smeltende sneeuw: 6
Hagel: 13
Weerlicht: 6
Onweer: 21
delmare
Lid
Woonplaats: Hillegom
Berichten: 262
Lid sinds: 30 jul. 2006
5 juni 2011, 14:18 uur | Bericht #239488
zo te zien kan de vijver iig wel een paar inslagen gebruiken... verder is het net of je in de Efteling rondkijkt
http://www.hotrodradio.nl
Woonplaats: ijmuiden, noord holland
Berichten: 1257
Lid sinds: 30 jan. 2008
5 juni 2011, 15:12 uur | Bericht #239629
tsja, en dat mensen daar belasting geld voor krijgen om zoiets neer te zetten, heb er weinig woorden voor over.
(ok, niet alle ''kunstenaars'' krijgen een gift, maar daar ga ik vanuit)
bekijk mijn website, klikje hier... Canon eos: Canon EF:1DmkIIN - 17-40 f4 L1DmkIII - 24-105 f4 L IS5DmkII - 100mm f2.8 L IS40D - 70-200 f2.8 L ISCanon 580 EX II x3 Cactuc v4
Terug naar boven
1 2 3 4
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.842 topics, welke bij elkaar 448.334 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.574 leden.
Het nieuwste lid is Stormliefhebber787.

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 166 mensen aan het browsen op het forum. 0 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 166, lezen 2 mensen het topic "Foto van de weekwedstrijd (week 35)".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden