Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Madison, LA; Tensas, LA; Warren, MS.

20 Apr 2024 15:40:41

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Madison, LA; Tensas, LA; Warren, MS.

20 Apr 2024 14:40:14

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Madison, LA.

20 Apr 2024 14:36:17

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Franklin, LA; Madison, LA.

20 Apr 2024 13:58:55

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Collin, TX; Grayson, TX.

20 Apr 2024 13:42:53

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Collin, TX; Cooke, TX; Denton, TX; Grayson, TX.

20 Apr 2024 13:06:39

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Archer, TX; Baylor, TX; Wilbarger, TX.

20 Apr 2024 09:22:03

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Archer, TX; Baylor, TX; Knox, TX; Wilbarger, TX.

20 Apr 2024 08:53:39

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Kern, CA; Tulare, CA.

20 Apr 2024 01:01:19

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Union, SC.

20 Apr 2024 00:04:45

De kaart KNMI klassieke pluim is bijgewerkt.

20 Apr 2024 00:00:06

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Spartanburg, SC; Union, SC.

19 Apr 2024 23:25:56

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Hoke, NC.

19 Apr 2024 20:44:38

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Hoke, NC; Moore, NC; Scotland, NC.

19 Apr 2024 20:31:18

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Hoke, NC; Moore, NC.

19 Apr 2024 20:16:36
Actueel
1 / 4

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
Woonplaats:
Berichten: 0
Lid sinds: 10 jun. 2007
26 juli 2011, 14:13 uur | Bericht #263639
Koudere winters door verdwijnen zonnevlekken?

De éminence grise van het onderzoek aan de zon, de nu 90 jarige Professor Kees de Jager, wijst er al enkele jaren op: we gaan een langdurige periode van geringe zonneactiviteit tegemoet. Zijn internationale collega’s zijn het met hem eens, zoals in juni bleek tijdens een bijeenkomst van de Solar Physics Division van de Amerikaanse Astronomische Society. De artikelen van Kees de Jager kunnen gelezen worden op zijn site: cdejager. Heeft dit invloed op het weer?

Na het zonnevlekkenminimum van enkele jaren geleden zouden we nu weer op weg moeten zijn naar een maximum. Het ziet er echter naar uit dat het maximum dat rond 2014 bereikt moet worden minder dan 70 zonnevlekken per maand zal tellen tegen 150 tot meer dan 200 tijdens de maxima van de tweede helft van de vorige eeuw. Daarna gaat de zon in een winterslaap die gemakkelijk meer dan een eeuw kan duren.

Maunder Minimum
De vergelijking met het Maunder Minimum van de tweede helft van de 17e en het begin van de 18e eeuw dringt zich op. In Nederland hadden we toen te maken met de Kleine IJstijd. Die begon overigens al vóórdat het Maunder Minimum zich manifesteerde en in Noord Amerika waren de gevolgen veel kleiner.


Vierhonderd jaar zonnevlekken in beeld. Het Maunder minimum is er duidelijk uit te halen. Staat ons een nieuw mimimum te wachten?

In figuur 1 (hierboven) zijn duidelijk het Maunder Minimum te zien en de hoge aantallen zonnevlekken in de tweede helft van de 20e eeuw. Bij de oorzaken van grootschalige temperatuurveranderingen zijn er verschillende hoofdrolspelers te benoemen: het toenemende CO2 gehalte dat voor het broeikaseffect zorgt, de activiteit van vulkanen waarbij een grotere activiteit tot meer stof in de atmosfeer, daardoor minder instraling en dus verkoeling leidt en de zon. De variaties in de baan van de aarde rond de zon en veranderingen in de positie van de aardas hebben in het verleden tot de ijstijden geleid. Vooral in een periode waarin de baan rond de zon meer ellipsvorming is, blijft de aarde langere tijd verder van de zon verwijderd en vermindert de instraling van de zon substantieel. Daar is de komende tienduizenden jaren nog geen sprake van. Een nieuwe ijstijd laat nog lang op zich wachten. Het gedrag van vulkanen lijkt onvoorspelbaar, al is er in een aantal artikelen op gewezen dat geringere zonneactiviteit zou kunnen leiden tot meer en grotere vulkaanuitbarstingen.

IPCC
De IPCC (Intergovernmental Panel on Climate Change) stelt in haar rapport van 2007 dat vulkanisme en zonneactiviteit in de afgelopen 1000 jaar een belangrijke invloed op de aardse temperatuur hebben gehad. De koudere omstandigheden van rond 1700 zijn er door te verklaren. Het rapport stelt echter ook dat de waargenomen toename van de temperatuur op aarde in de 20e eeuw niet verklaard kan worden op basis van vulkanisme en zonneactiviteit alleen. Het toegenomen CO2 gehalte speelt de belangrijkste rol. De gevolgen van de zonneactiviteit hoeven echter niet over de hele aarde hetzelfde te zijn en kunnen per gebied tot andere, interessante resultaten leiden. De nauw met Meteo Consult samenwerkende World Climate Service onder leiding van Penn State meteorologie professor John Dutton, heeft onderzoek gedaan naar temperatuurafwijkingen bij hoge en lage zonnevlekken aantallen. Daarbij werden juist voor Europa statistisch significante resultaten gevonden. Voor de periode van 1948 tot 2010 is gekeken naar de dikte van de laag 1000-500 hPa bij een gering aantal en een groter aantal zonnevlekken. Die dikte is een veel gebruikte maat voor de gemiddelde temperatuur van die laag. De resultaten worden in figuur 2 weergegeven.


De relatie tussen de dikte van de 1000-500 hPa laag in onze omgeving en het aantal zonnevlekken.

Resultaten frappant
De resultaten zijn frappant: bij een gering aantal zonnevlekken is de gemiddelde temperatuur boven Europa een stuk lager. Deze koudere atmosfeer komt voor een belangrijk deel tot stand door het vaker voorkomen van blokkades, die vooral in de winter tot koud(er) weer leiden. De afgelopen twee winters kunnen daarvan al een voorbode geweest zijn. Door onderzoekers als Lockwood (2010) is er al op gewezen dat ongewoon koude winters in het Verinigd Koninkrijk vaker voorkomen tijdens periodes met lage zonneactiviteit en dat de globale klimaatmodellen de invloed van de zonnevariabiliteit onderschatten. Dit kan te maken hebben met onvoldoende goede modellering van de fysica in de stratosfeer waar ozonproductie en verwarming heel gevoelig kunnen reageren op veranderingen in de ultraviolette straling van de zon. Als het aantal zonnevlekken gebruikt wordt om de Europese winter te voorspellen, blijkt er een goede correlatie te zijn tussen koudere winters bij weinig zonnevlekken en warmere winters bij veel zonnevlekken.


Een indicatie van de hoeveelheid UV-straling die door de zon wordt uitgezonden. Met name deze straling kan invloed hebben op stromingen in de atmosfeer.

Minder warme winters
Door de onderzoeken van Kees de Jager c.s. te combineren met die van o.a. de World Climate Service kunnen we concluderen dat warmere winters in ons deel van Europa in de komende decennia veel minder voor de hand lijken te liggen dan klimaatmodellen tot dusver suggereren. Integendeel, de kans lijkt juist groter op koudere winters dan we gemiddeld de afgelopen 50 jaar gewend waren.

Bronnen: Meteo Consult, Kees de Jager, World Climate Service
Woonplaats: Honselersdijk (Zuid-Holland)
Berichten: 1483
Lid sinds: 26 aug. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
26 juli 2011, 14:20 uur | Bericht #263642
k ga mn schaatsen alvast opzoeken.....
interresant stukje hoor
met vriendelijke groet,

Marcel
Waarom deze advertentie?
Woonplaats:
Berichten: 0
Lid sinds: 10 jun. 2007
26 juli 2011, 14:28 uur | Bericht #263643
Citaat van marcel`westland, dinsdag 26 juli 2011, 14:20 uur k ga mn schaatsen alvast opzoeken.....
interresant stukje hoor


Wacht maar, had van de week al iets in de chat gezegd. Ik weet niet of je het nog voor je kan halen? Maar dat lees je tegen die tijd wel in het winterdiscussietopic
Woonplaats: Vlissegem De Haan (Belgische kust)
Berichten: 1355
Lid sinds: 24 okt. 2010
26 juli 2011, 14:55 uur | Bericht #263644
Dat klinkt mooi . En over invloeden op de zomers (bv te koud) wordt niet gesproken Heel mooi zelf.

TaL
Mijn twitter: https://twitter.com/#!/MathiasDeleye
Roxiejh
Lid
Woonplaats: Vlijmen
Berichten: 836
Lid sinds: 28 jun. 2011
26 juli 2011, 15:54 uur | Bericht #263654
Laat maar komen hoor ..
Pure Nature, Just Love It .. Handle With Care, Love 'Nd Respect
Shadow112
Lid
Woonplaats: Hasselt (ov)
Berichten: 1660
Lid sinds: 22 nov. 2010
26 juli 2011, 16:08 uur | Bericht #263659
Citaat van TaL, dinsdag 26 juli 2011, 14:55 uur Dat klinkt mooi . En over invloeden op de zomers (bv te koud) wordt niet gesproken Heel mooi zelf.

TaL

Haha nee daar wordt niet over gesproken, maar de implicatie's lijken mij evident. Koudere winters zorgen voor kouder zeewater waar je in ieder geval in de lente mee te maken gaat krijgen. Ons zeeklimaat komt nou eenmaal door die "koude" plas water naast de deur. En hoe kouder die plas....
Mijn Twitter Ipsa scientia potestas est
Aern
Lid
Woonplaats: Axel, Oirschot of Eindhoven
Berichten: 339
Lid sinds: 30 jan. 2010
26 juli 2011, 17:31 uur | Bericht #263672
Natuurlijk is het de zon die ons klimaat grotendeels bepaald. De zon is gewoon een beetje een heethoofd geweest de laatste pakweg 60 jaar. En nu gaat de zon weer een minder actieve fase in, misschien wel voor een paar honderd jaar. Dus in het beste geval krijgen we een kleine ijstijd. De opwarming is dus niet onze schuld dus de mensen die zich daar mee bezig houden kunnen nuttig werk gaan zoeken..

Nog even iets om aan te tonen waar we het precies over hebben:

sunspot_earth.jpg

één gemiddelde zonnevlek met daarbij de Aarde op dezelfde schaal.

Denk nu even logisch na, Wat denk je zelf?
Wat heeft meer invloed op ons klimaat, de energie die de zon onze kant opstuurd of All Gore die business class het hele jaar de wereld rond vliegt?
Henri_1
Lid
Woonplaats: Gent
Berichten: 1089
Lid sinds: 24 nov. 2010
26 juli 2011, 17:42 uur | Bericht #263676
Citaat van Jan van Ooijen, dinsdag 26 juli 2011, 14:28 uur Wacht maar, had van de week al iets in de chat gezegd. Ik weet niet of je het nog voor je kan halen? Maar dat lees je tegen die tijd wel in het winterdiscussietopic

Je mag het nu ook zeggen hoor xD
Eilander
Lid
Woonplaats: Terschelling
Berichten: 1001
Lid sinds: 13 jan. 2010
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
26 juli 2011, 19:14 uur | Bericht #263682
Citaat van Jan van Ooijen, dinsdag 26 juli 2011, 14:28 uur Wacht maar, had van de week al iets in de chat gezegd. Ik weet niet of je het nog voor je kan halen? Maar dat lees je tegen die tijd wel in het winterdiscussietopic

Ja, dat is natuurlijk de kat op het spek binden he Jan?
Dat grafiekje van Flux is wel indrukwekkend. Vrijwel alle strenge winters vallen in of vlakbij een minimum.
De strengste winters volgens Hellmann die binnen het grafiekje vallen:

1 1963 345.9
2 1947 342
6 1956 210.7
7 1979 205.7
8 1985 193.6
11 1987 151.5
12 1996 150.5
13 1986 149.3
16 1997 131.6

17 1970 130.9
18 1982 127.1

Alle vetgedrukte winters vallen rond een minimum. 8 van de 11. Toch wel veel van het lijstje. Kan ook net na (1979) een minimum zijn.

Overigens vallen er ook extreem zachte winters in minima. 1975 en 1988 bijvoorbeeld met een hellmann van resp. 3.6 en 13.0. Dus garanties heb je zeker niet.

Ik denk dat er meerder factoren samenwerken. Oscillerende oceaantemperaturen, zonne-activiteit, enz...

Overigens zijn er mensen die dit al jaren roepen. Corbyn bijvoorbeeld die deze zomer als een van de weinigen prima had voorspeld. Hij zei dat het een zeer natte zomer zou worden met af en toe een mooie dag ertussen, terwijl alle officiele bureaus voor een bbq-zomer gingen.
Jammer alleen dat hij altijd zichzelf enigszins belachelijk maakt met zijn superlatieven. En uiteraard zit hij er ook wel eens naast, iets wat hij moeilijk onder ogen kan zien. Maar wat betreft de interactie zon-klimaat denk ik dat hij tot nu toe redelijk baanbrekend onderzoek heeft gedaan (hoe sketchy het ook nog is) wat deze uitlating van meteo-consult wel een grappig mosterd-na-de-maaltijd tintje geeft.

Tenslotte denk ik dat we nog veel te weinig van de zon weten om nu te kunnen zeggen dat er een langdurig minimum aankomt. Time will tell.
Jelte Media: webdesign, fotografie en video van Terschelling
H2O Hotel Terschelling: Mijn werk en weerchasecentrum. Hotelkamers met fantastisch uitzicht over de wolken!
Diem
Lid
Woonplaats: Hoeksche Waard
Berichten: 755
Lid sinds: 8 mei. 2010
26 juli 2011, 21:10 uur | Bericht #263702
Citaat van Shadow112, dinsdag 26 juli 2011, 16:08 uur Haha nee daar wordt niet over gesproken, maar de implicatie's lijken mij evident. Koudere winters zorgen voor kouder zeewater waar je in ieder geval in de lente mee te maken gaat krijgen. Ons zeeklimaat komt nou eenmaal door die "koude" plas water naast de deur. En hoe kouder die plas....
Valt misschien wel mee, in de grafiek hieronder is te zien dat de koude winters geen invloed hebben gehad op de zeewatertemperatuur in de zomer. Sterker nog, in de zomers van 2010 en 2009 die een koude winter kenden, was de zeewatertemperatuur hoger dan in 2007 waar een zachte winter aan voorafgegaan was.
De hoogte van de zeewatertemperatuur in de zomer ligt denk ik niet zozeer aan de winter, maar aan de zomer | Gewijzigd: 26 juli 2011, 21:16 uur, door Diem
Ben47
Lid
Woonplaats: Heenvliet, Eiland Voorne-Putten (Zuid-Holland)
Berichten: 4219
Lid sinds: 16 jan. 2011
26 juli 2011, 22:22 uur | Bericht #263709
Citaat van Diem, dinsdag 26 juli 2011, 21:10 uur Valt misschien wel mee, in de grafiek hieronder is te zien dat de koude winters geen invloed hebben gehad op de zeewatertemperatuur in de zomer. Sterker nog, in de zomers van 2010 en 2009 die een koude winter kenden, was de zeewatertemperatuur hoger dan in 2007 waar een zachte winter aan voorafgegaan was.
De hoogte van de zeewatertemperatuur in de zomer ligt denk ik niet zozeer aan de winter, maar aan de zomer

Shadow112 schreef 'Koudere winters zorgen voor kouder zeewater waar je in ieder geval in de lente mee te maken gaat krijgen.' en dat klopt dus wel op jouw plaatje, toch?
Overigens vraag ik me af of de temperatuur van het zeewater zo vlak langs de kust relevant is. Langs de kust warmt het het snelst op in de zomer. Die 'plas' is echter groter dan de kustwateren. En vanavond is het zeewater verder uit de kust (K13-Alpha 3) 15,9 graden. Ik zie verder ook langs de kust ook geen 19 graden zoals op jouw grafiek. Ik weet niet van welke datum die precies is, maar Den Helder geeft maar 16,7 graden aan. Hoek van Holland is de grote afwijker met 18 graden, maar dat is de temperatuur van het rioolwater wat daar de zee in stroomt.
Jammer genoeg kan ik geen jaargrafieken vinden van bijv (K13-Alpha 3). Misschien jij wel?

http://www.rijkswaterstaat.nl/geotool/wate...apscale=3072000
Noem mij de naam van de instantie die opdracht geeft tot een onderzoek van het klimaat en ik geef u per ommegaande het verwachte resultaat van het onderzoek.
Diem
Lid
Woonplaats: Hoeksche Waard
Berichten: 755
Lid sinds: 8 mei. 2010
26 juli 2011, 22:59 uur | Bericht #263712
Citaat van Ben47, dinsdag 26 juli 2011, 22:22 uur Shadow112 schreef 'Koudere winters zorgen voor kouder zeewater waar je in ieder geval in de lente mee te maken gaat krijgen.' en dat klopt dus wel op jouw plaatje, toch?
Overigens vraag ik me af of de temperatuur van het zeewater zo vlak langs de kust relevant is. Langs de kust warmt het het snelst op in de zomer. Die 'plas' is echter groter dan de kustwateren. En vanavond is het zeewater verder uit de kust (K13-Alpha 3) 15,9 graden. Ik zie verder ook langs de kust ook geen 19 graden zoals op jouw grafiek. Ik weet niet van welke datum die precies is, maar Den Helder geeft maar 16,7 graden aan. Hoek van Holland is de grote afwijker met 18 graden, maar dat is de temperatuur van het rioolwater wat daar de zee in stroomt.
Jammer genoeg kan ik geen jaargrafieken vinden van bijv (K13-Alpha 3). Misschien jij wel?

http://www.rijkswaterstaat.nl/geotool/wate...apscale=3072000

Klopt, al vind ik dat als je kijkt naar april de lijntjes al nauwelijks meer afwijken van elkaar. Verder komt het op mij over bij zinnen als ''maar de implicatie's lijken mij evident.'' en '' En hoe kouder die plas.... '' dat Shadow112 insinueert dat ook zomers wel is kouder kunnen gaan worden. Vandaar mijn reactie over zomers

Of het relevant is? Ik kan wel begrijpen dat ze die temperatuur pakken omdat veel mensen het meeste belang hebben bij het weten van de zeewatertemperatuur vlak langs de kust. Ik weet ook niet waarom dit de enige plek is met (minimaal) 19 graden, blijkbaar is het toch echt zo. Misschien wordt hier de temperatuur nog iets dichter langs de kust gemeten. De gegevens zijn zoals je kunt zien van half juli.

Ik zou niet weten waar je jaargrafieken van andere stations kan vinden. Dit is eigenlijk de enige site/grafiek waar ik naar kijk. | Gewijzigd: 26 juli 2011, 23:25 uur, door Diem
Birdie
Lid
Woonplaats: Zwijndrecht (ZH)
Berichten: 120
Lid sinds: 3 jul. 2010
26 juli 2011, 23:26 uur | Bericht #263717
Nou, dat maakt mijn dag weer goed
Koude winters is sneeuw, ijs en gezelligheid.
Al heb ik er zelf overlast van op de weg en zo, geeft niets!
Laat maar komen en dan vooral tussen 1 december en eind januari.

Hoi, hoi
onno333
Lid
Woonplaats: Sint Odiliënberg (bij Roermond)
Berichten: 1180
Lid sinds: 3 apr. 2011
26 juli 2011, 23:47 uur | Bericht #263721
Ach dat wordt weer een en al geklaag, getreuzel en een grote zooi hier in in Nederland.

*zucht*
Onweersdagen 2011: 29 April, 10 mei, 4 juni, 5 juni, 6 juni, 7 juni, 10 juni, 11 juni, 16 juni, 18 juni, 28 juni, 27 juli, 28 juli, 6 augustus, 18 augustus, 21 augustus, 23 augustus, 25 augustus, 27 augustus, 19 oktober, 29 december (22 dagen totaal) Drie leukste tot nu toe: 3. 28 juni 2. 18 augustus 1. 23 augustusOnweersdagen 2012: 5 januariDagen in het geheugen: 7 oktober 2009, 10/11 juli 2010, 12 juli 2010, 14 juli 2010, 7 juni 2011, 28/29 juni 2011, 18 augustus 2011, 23 augustus 2011Winter 11/12: <-5: 17, 31 januari, 1 februariSneeuwdagen: 20 december, 30 januariIjsdagen: 30, 31 januari 1 februari
laska119
Lid
Woonplaats: Dordrecht (ZH)
Berichten: 547
Lid sinds: 29 apr. 2010
27 juli 2011, 00:27 uur | Bericht #263726
Behoorlijke daling sinds 2007/2008...
| Gewijzigd: 27 juli 2011, 00:28 uur, door laska119
extreme weather
Henri_1
Lid
Woonplaats: Gent
Berichten: 1089
Lid sinds: 24 nov. 2010
27 juli 2011, 00:39 uur | Bericht #263728
Citaat van Diem, dinsdag 26 juli 2011, 22:59 uur Klopt, al vind ik dat als je kijkt naar april de lijntjes al nauwelijks meer afwijken van elkaar. Verder komt het op mij over bij zinnen als ''maar de implicatie's lijken mij evident.'' en '' En hoe kouder die plas.... '' dat Shadow112 insinueert dat ook zomers wel is kouder kunnen gaan worden. Vandaar mijn reactie over zomers

Of het relevant is? Ik kan wel begrijpen dat ze die temperatuur pakken omdat veel mensen het meeste belang hebben bij het weten van de zeewatertemperatuur vlak langs de kust. Ik weet ook niet waarom dit de enige plek is met (minimaal) 19 graden, blijkbaar is het toch echt zo. Misschien wordt hier de temperatuur nog iets dichter langs de kust gemeten. De gegevens zijn zoals je kunt zien van half juli.


De temperatuur van het strandwater is na half juli duidelijk gedaald door de wind (omwoeling kouder water dieper in zee wordt gemengd met het warmer water langs de kust) en ook door het minder warme weer!

Dus volgens mij als de nieuwe update er is begin augustus zal de grafiek wel overeenkomen met de andere waarden...

Dit is de enige reden die ik kan bedenken voor het dalen van de temperatuur van het zeewater (strandwater)... | Gewijzigd: 27 juli 2011, 00:39 uur, door Henri_1
Aern
Lid
Woonplaats: Axel, Oirschot of Eindhoven
Berichten: 339
Lid sinds: 30 jan. 2010
27 juli 2011, 09:37 uur | Bericht #263753
Citaat van laska119, woensdag 27 juli 2011, 0:27 uur Behoorlijke daling sinds 2007/2008...

Klopt maar 2006 en 2007 waren ook wel echt record jaren qua temperatuur he..
Terug naar boven
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.850 topics, welke bij elkaar 448.360 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.578 leden.
Het nieuwste lid is NightFoxy.

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 206 mensen aan het browsen op het forum. 2 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 206, lezen 2 mensen het topic " Het grote onweer kletstopic 2017".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden