Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Pulaski, AR.

19 Apr 2024 08:00:19

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Clark, IN; Bullitt, KY; Jefferson, KY; Oldham, KY.

19 Apr 2024 06:25:15

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Clark, IN; Floyd, IN; Bullitt, KY; Jefferson, KY; Oldham, KY.

19 Apr 2024 06:10:35

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Breckinridge, KY; Hardin, KY; Meade, KY.

19 Apr 2024 06:10:35

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Cleburne, AR; Independence, AR; Stone, AR.

19 Apr 2024 06:10:34

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Independence, AR; Izard, AR; Stone, AR.

19 Apr 2024 05:36:00

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Clark, IN; Crawford, IN; Floyd, IN; Harrison, IN; Orange, IN; Perry, IN; Washington, IN; Meade, KY.

19 Apr 2024 05:35:59

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Franklin, IL; Hamilton, IL; Jefferson, IL; Wayne, IL.

19 Apr 2024 03:29:08

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Gallatin, IL; Hamilton, IL; Saline, IL; White, IL; Posey, IN.

19 Apr 2024 03:29:07

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Clay, IN; Daviess, IN; Greene, IN; Knox, IN; Sullivan, IN; Vigo, IN.

19 Apr 2024 03:29:07

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Madison, MO.

19 Apr 2024 03:29:06

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Bollinger, MO.

19 Apr 2024 03:16:35

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Clark, IL; Coles, IL; Crawford, IL; Cumberland, IL; Jasper, IL.

19 Apr 2024 03:16:35

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Llano, TX.

19 Apr 2024 03:16:35

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Edwards, IL; Wabash, IL; White, IL; Gibson, IN; Posey, IN.

19 Apr 2024 03:16:34
Actueel
1 / 4

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
1 2 3 4 5 6
Pgs3000
Lid
Woonplaats: Grijpskerke
Berichten: 1719
Lid sinds: 14 jun. 2007
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
25 september 2011, 20:55 uur | Bericht #290133
Het strand was, zoals Impreza zegt, al helemaal uitgekamd. De oorzaak was ook geen blindganger, dat stond vast. Het was ook geen vuurwerk, maar een serieus explosief.

Volgende discussie: was het een test om vervolgens een echt ongeluk te veroorzaken elders? Maar goed.. eerst die daders maar eens pakken.
-- Live fast, Die young and leave a beautiful corpse! --
Googler
Lid
Woonplaats: Groet (NH)
Berichten: 155
Lid sinds: 18 aug. 2011
25 september 2011, 21:10 uur | Bericht #290134
Wil niet doemdenken, maar ben ik de enige die vind dat deze zware explosie heel erg dicht bij de kerncentrale van Borssele ligt?? (5.7 km)
Waarom deze advertentie?
pietjelol
Lid
Woonplaats: Hoorn
Berichten: 1511
Lid sinds: 6 apr. 2009
25 september 2011, 22:23 uur | Bericht #290156
Citaat van Googler, zondag 25 september 2011, 19:10 uur Wil niet doemdenken, maar ben ik de enige die vind dat deze zware explosie heel erg dicht bij de kerncentrale van Borssele ligt?? (5.7 km)
sorry dat ik het zeg. Maar dit bericht vind ik nogal opgeblazen. Oke het is dichtbij maar dat hoeft niet meteen te beteken dat ze de kerncentrale willen opblazen of iets in die richting. by the way ik vind zo wie zo nogal veel heisa er omheen. | Gewijzigd: 25 september 2011, 22:24 uur, door pietjelol

mbouman
Lid
Woonplaats: Spijkenisse (ZW)
Berichten: 426
Lid sinds: 10 jun. 2007
25 september 2011, 22:24 uur | Bericht #290157
Mensen, wat het is weet ik niet, maar goed de politie heeft onderzoek gedaan....

Het enige wat ik wel moet melden, en jah...achteraf is het altijd makkelijk praten, maar enige tijd geleden, een week of 3 geleden stond ik in Puttershoek stil pauze te houden in mijn auto, met alle ramen dicht... en een doffe druk dreun klonk door de auto heen, en ik schrok me werkelijk rot... mensen zie je gewoon doorlopen op straat ofdat dit de normaalste zaak van de wereld is daar... ik had direct mijn vrouw thuis (spijkenisse) gebeld, en zelfs die hoorde de knal ook, maar echt een drukgolf die je voelt, ofdat de europoort shell ontploft niet normaal....

Maar goed, dit is geen carbid op het land, of vuurwerk, maar jah... wat is het dan wel ????
Je hoort er niemand over, maar de klappen zijn echt niet normaal.... sommige mensen zeggen wel eens dat er dan een vliegtuig door de geluidsbarriere heen gaat, nou die knal is er in 1x en geen vliegtuig te horen of zien... dus verklaar het mij maar, maar ik zou het echt niet durven zeggen.....

Iemand ook al vaker knallen gehoord ronde de regio (s'gravendeel / strijen / puttershoek) ???? ik rij daar vaak vanwege mijn werk, maar is al vaker voorgekomen, echt een klap van heb ik jouw daar.....

Iemand die misschien het zelfde gehoord heb in die regio ????

Diem
Lid
Woonplaats: Hoeksche Waard
Berichten: 755
Lid sinds: 8 mei. 2010
25 september 2011, 22:38 uur | Bericht #290160
Citaat van mbouman, zondag 25 september 2011, 22:24 uur Mensen, wat het is weet ik niet, maar goed de politie heeft onderzoek gedaan....

Het enige wat ik wel moet melden, en jah...achteraf is het altijd makkelijk praten, maar enige tijd geleden, een week of 3 geleden stond ik in Puttershoek stil pauze te houden in mijn auto, met alle ramen dicht... en een doffe druk dreun klonk door de auto heen, en ik schrok me werkelijk rot... mensen zie je gewoon doorlopen op straat ofdat dit de normaalste zaak van de wereld is daar... ik had direct mijn vrouw thuis (spijkenisse) gebeld, en zelfs die hoorde de knal ook, maar echt een drukgolf die je voelt, ofdat de europoort shell ontploft niet normaal....

Maar goed, dit is geen carbid op het land, of vuurwerk, maar jah... wat is het dan wel ????
Je hoort er niemand over, maar de klappen zijn echt niet normaal.... sommige mensen zeggen wel eens dat er dan een vliegtuig door de geluidsbarriere heen gaat, nou die knal is er in 1x en geen vliegtuig te horen of zien... dus verklaar het mij maar, maar ik zou het echt niet durven zeggen.....

Iemand ook al vaker knallen gehoord ronde de regio (s'gravendeel / strijen / puttershoek) ???? ik rij daar vaak vanwege mijn werk, maar is al vaker voorgekomen, echt een klap van heb ik jouw daar.....

Iemand die misschien het zelfde gehoord heb in die regio ????

Hmm apart, volgens mij niks gehoord 3 weken geleden, terwijl ik toch niet zo ver van Puttershoek woon. Ligt natuurlijk ook aan het tijdstip want het kan ook zijn dat ik toen niet thuis was.
Verder hoor ik soms wel is wat dreunen, ramen die iets trillen, maar verder niks bijzonders eigenlijk. Dan denk ik gewoon aan een vliegtuig ofzo die door de geluidsbarriere gaat. | Gewijzigd: 25 september 2011, 22:43 uur, door Diem
Googler
Lid
Woonplaats: Groet (NH)
Berichten: 155
Lid sinds: 18 aug. 2011
25 september 2011, 22:42 uur | Bericht #290161
Citaat van Pgs3000, zondag 25 september 2011, 21:07 uur mja, als het een aanslag daar op zou zijn dan waren ze wel weer erg ver weg.. misschien wilden ze gewoon testen of beton verpulverd zou worden door het explosief.. Ik denk ook aan de westerscheldetunnel trouwens.
Bedoel ook niet dat het een mislukte aanslag op de kerncentrale van Borssele was, maar ik vind het gewoon verdacht.
Romani
Lid
Woonplaats: Den Haag (Wateringseveld)
Berichten: 1328
Lid sinds: 26 mei. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
25 september 2011, 23:09 uur | Bericht #290165
Citaat van Googler, zondag 25 september 2011, 22:42 uur Bedoel ook niet dat het een mislukte aanslag op de kerncentrale van Borssele was, maar ik vind het gewoon verdacht.

Het begint nu wel spannender te worden dan dat het was ja...
Ik was er echt van overtuigd dat het een blindganger geweest zou zijn, omdat dit namelijk erg voor de hand lag....
We blijven het volgen
Like a drifter twister i was born to walk alone2e plaats fotowedstrijd week 31
mbouman
Lid
Woonplaats: Spijkenisse (ZW)
Berichten: 426
Lid sinds: 10 jun. 2007
25 september 2011, 23:22 uur | Bericht #290166
Citaat van Diem, zondag 25 september 2011, 20:38 uur Hmm apart, volgens mij niks gehoord 3 weken geleden, terwijl ik toch niet zo ver van Puttershoek woon. Ligt natuurlijk ook aan het tijdstip want het kan ook zijn dat ik toen niet thuis was.
Verder hoor ik soms wel is wat dreunen, ramen die iets trillen, maar verder niks bijzonders eigenlijk. Dan denk ik gewoon aan een vliegtuig ofzo die door de geluidsbarriere gaat.


Ja maar het gebeurt mij af en toe iets te vaak, en meestal gewoon overdag rond het middaguur...
het is mij tot nu toe al 3x overkomen.... niet dagleijks hoor, maar toch, de doffe dreun / knal en de drukverplaatsing is echt absurd.... voor mij nog steeds een raadsel, maar goed denk dat we in het verkeerde topic zijn voor dit bericht...

wordt allemaal wel spannend.....
Alain.d
Lid
Woonplaats: Koningsbosch
Berichten: 376
Lid sinds: 5 jul. 2007
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
26 september 2011, 00:23 uur | Bericht #290169
Citaat van mbouman, zondag 25 september 2011, 22:22 uur Ja maar het gebeurt mij af en toe iets te vaak, en meestal gewoon overdag rond het middaguur...
het is mij tot nu toe al 3x overkomen.... niet dagleijks hoor, maar toch, de doffe dreun / knal en de drukverplaatsing is echt absurd.... voor mij nog steeds een raadsel, maar goed denk dat we in het verkeerde topic zijn voor dit bericht...

wordt allemaal wel spannend.....


Hier in Limburg zijn we onderhand wel gewend aan harde knallen die door vliegtuigen worden geproduceerd. De laatste 2 jaar komt dat steeds vaker voor als gevechtsvliegtuigen opstijgen vanuit Kleine-Brogel en die in de fout gaan, het zijn voornamelijk Jordaanse piloten.

Juridisch is het verboden dat piloten door de geluidsbarriere gaan maar omdat er veel buitenlandse piloten zeg maar niet aan de regels houden gebeurd het toch. En vooral bij nieuwelinge. En als het gebeurd bij een oefening van defenisie moet een piloot doorgeven dat men de barriere doorbroken heeft ook tijdens geheime oefeningening, maar defensie geeft niet de vluchten weer wanneer of waar men zo gezegt een fout heeft begaan en dat is ook begrijpenlijk.

Kortom wat er in Zeeland gebeurd is is een raadsel,20 rechercheurs onderzoeken de zaak
Romani
Lid
Woonplaats: Den Haag (Wateringseveld)
Berichten: 1328
Lid sinds: 26 mei. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
26 september 2011, 00:52 uur | Bericht #290170
Het rare is, de Caissons lagen onder water ten tijde van de explosie, het was vloed...
Puistende pubers die een kwajongens streek uit willen halen, willen roem en aandacht op een zekere manier.
Vaak doen zij al deze moeite niet in een afgelegen gebied.
Like a drifter twister i was born to walk alone2e plaats fotowedstrijd week 31
Alain.d
Lid
Woonplaats: Koningsbosch
Berichten: 376
Lid sinds: 5 jul. 2007
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
26 september 2011, 01:02 uur | Bericht #290172
Citaat van Romani, zondag 25 september 2011, 23:52 uur Het rare is, de Caissons lagen onder water ten tijde van de explosie, het was vloed...
Puistende pubers die een kwajongens streek uit willen halen, willen roem en aandacht op een zekere manier.
Vaak doen zij al deze moeite niet in een afgelegen gebied.


Hoe komen pubers aan een zwaar explosief? dat is gewoon een feit dat het uit onderzoek is gebleken dat het daadwerkelijk om een ZWAAR explosief gaat. Aangezien de fotos wat voor een effect zo`n explosief kan aanrichten is het dus niet door kwaad jongereren aangericht.
Romani
Lid
Woonplaats: Den Haag (Wateringseveld)
Berichten: 1328
Lid sinds: 26 mei. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
26 september 2011, 01:20 uur | Bericht #290173
@ Alain D : Dat snap ik, ik reageerde alleen op het filmpje van Svenn.
Dit is geen vuurwerk, en zelfs geen zwaar vuurwerk
Like a drifter twister i was born to walk alone2e plaats fotowedstrijd week 31
Pgs3000
Lid
Woonplaats: Grijpskerke
Berichten: 1719
Lid sinds: 14 jun. 2007
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
26 september 2011, 10:11 uur | Bericht #290185
Citaat van Romani, zondag 25 september 2011, 22:52 uur Het rare is, de Caissons lagen onder water ten tijde van de explosie, het was vloed...
Puistende pubers die een kwajongens streek uit willen halen, willen roem en aandacht op een zekere manier.
Vaak doen zij al deze moeite niet in een afgelegen gebied.


nee, de caissons lagen onder water NA de explosie. Ze hebben het goed getimed dus, om bewijsmateriaal te laten overspoelen door de vloed. Vandaar dat de krater pas later gevonden is.
-- Live fast, Die young and leave a beautiful corpse! --
Woonplaats: Deventer/Enschede
Berichten: 2512
Lid sinds: 29 mei. 2008
26 september 2011, 10:26 uur | Bericht #290187
Citaat van Svenn, zondag 25 september 2011, 23:53 uur Als vuurwerkliefhebber kan ik je vertellen dat ze ook de zogeheten mortieren kunnen hebben gebruikt. denk aan 10-12 inch, dat geeft me een klap en explosie wil je niet weten.

Stel je dit voor op de grond tada! En nee ik ben het niet geweest

*filmpie*

Hahaha ik wou net zoiets gaan posten.. De outburst van zo'n ding is inderdaad gigantisch. Maar leg bijvoorbeeld een 3" salute op de grond en je hebt ook een geweldige dreun, dat vind ik best een streek voor jongetjes die even de stoere bink uit willen hangen. Levensgevaarlijk. En dan heb ik het nog niet over eventueel een 4" colpo atomyc 100 van Di Blasio..
vlerk00
Lid
Woonplaats: Eindhoven
Berichten: 261
Lid sinds: 6 jul. 2009
26 september 2011, 14:06 uur | Bericht #290202
Citaat van chiel, maandag 26 september 2011, 10:26 uur Hahaha ik wou net zoiets gaan posten.. De outburst van zo'n ding is inderdaad gigantisch. Maar leg bijvoorbeeld een 3" salute op de grond en je hebt ook een geweldige dreun, dat vind ik best een streek voor jongetjes die even de stoere bink uit willen hangen. Levensgevaarlijk. En dan heb ik het nog niet over eventueel een 4" colpo atomyc 100 van Di Blasio..

Kom op zeg, een mortier zorgt er toch niet voor dat gewapend beton over 100 meter verspreid over het strand ligt.
Woonplaats: Deventer/Enschede
Berichten: 2512
Lid sinds: 29 mei. 2008
26 september 2011, 14:15 uur | Bericht #290203
Citaat van vlerk, maandag 26 september 2011, 14:06 uur Kom op zeg, een mortier zorgt er toch niet voor dat gewapend beton over 100 meter verspreid over het strand ligt.
Ten eerste. Het is geen mortier maar een shell, de buis waaruit de shell normaal geschoten wordt heet de mortier. Ten tweede bevat dat ding 678 gram aan hoogwaardige kwaliteit flash kruit. Je hebt geen idee wat voor een kracht dat ding heeft op de grond.
sundown
Lid
Woonplaats: Breda
Berichten: 6
Lid sinds: 26 sep. 2011
26 september 2011, 15:20 uur | Bericht #290212
Hoi allen (nieuw hier). De theorie over verband met kerncentrale Borssele is een interessante, wel een eng scenario. Het is niet te hopen dat het mensen waren die een aardbeving wilden veroorzaken, of iets wilden testen om later grotere of gerichte schade aan te kunnen richten. Ik ben benieuwd of er materiaal is aangetroffen dat wijst op het gebruik van explosieven (door mensen).

Toch vind ik het vreemd dat er precies rond die tijd door meerdere mensen in Tilburg een knal is gehoord. En zelfs licht van tevoren? Zou het iets van een soort blikseminslag kunnen zijn geweest? Zijn Ritthem en Tilburg soms ondergronds met elkaar verbonden? Hier in Breda is niks gehoord.

Het doet me denken aan een voorval een maand of twee geleden. Toen is er ergens in de buurt van de kust in Noord-Frankrijk ook een enorme explosie gehoord. Weet niet of al bekend is wat toen de oorzaak was?
Woonplaats: Beverwijk
Berichten: 101
Lid sinds: 18 feb. 2010
26 september 2011, 15:55 uur | Bericht #290219
Als je het mij vraagt lijkt die knal van Zeeland verdacht veel op een test plof.

Als ik het op de foto's goed gezien heb zaten er behoorlijke gaten in het caisson, dus om zoiets te verpulveren heb je een enorm explosief nodig, in iederegeval een explosief met een enorme druk verplaatsing. Voor mij kan dit onmogelijk vuurwerk zijn geweest, de grootste shells die ze maken zijn zover ik weet iets van maar liefst 1 meter in diameter! <--- knappe jonge die zo'n geval in een caisson krijgt.

Dit is naar mijn inziens dan ook absoluut geen kwa-jongens streek, dit is gewoon werk van zware jongens.

Ik zal me dan ook niet verbazen als het iets van C4 of Semptex is geweest met als doel:

* Binnenkort een geld-bunker of iets dergelijks verpulveren.

* Testje of plofknutsel genoeg boem doet voor aanslag.

Dan hoop ik toch liever dat het de eerste optie is, geeft al genoeg troep.

Greetszzz,

Moneytree-Troll | Gewijzigd: 26 september 2011, 16:23 uur, door Moneytree-Troll
Woonplaats: Beverwijk
Berichten: 101
Lid sinds: 18 feb. 2010
26 september 2011, 16:23 uur | Bericht #290223
Citaat van chiel, maandag 26 september 2011, 16:03 uur Prima, maar geef jij me dan een betere verklaring? Het moet wel een enorm explosief zijn geweest dan, zoiets komt niet in de handen van kwajongens.


Ehmmm, 1 bericht hierboven? Mijn verklaring.

Greetszzz,

Moneytree-Troll
sundown
Lid
Woonplaats: Breda
Berichten: 6
Lid sinds: 26 sep. 2011
26 september 2011, 16:29 uur | Bericht #290224
Citaat van Pgs3000, maandag 26 september 2011, 15:43 uur Nou, neem maar van mij aan dat die knal in Tilburg niet dezelfde was als die in Ritthem hoor.. Dat is een sprookje.

welkom bij o-o trouwens


Jij was op beide plekken tegelijk, en het klonk tóch anders. Die in Zeeland zal een flinke knal geweest zijn in ieder geval. Hoor hier in Breda trouwens wel regelmatig dreunen waar de ramen van trillen.

Bedankt!

o-o probeert boeven te vangen. Geld-bunker ontploffers, vuurwerkvandalen... Hopelijk snel meer nieuws.
Terug naar boven
1 2 3 4 5 6
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.849 topics, welke bij elkaar 448.358 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.576 leden.
Het nieuwste lid is Jeffrey bunk .

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 143 mensen aan het browsen op het forum. 0 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 143, lezen 2 mensen het topic "Extreme onweersbuien Australië 12-19 november 2013".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden