Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Foard, TX; Hardeman, TX.

27 Apr 2024 19:19:03

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Cottle, TX.

27 Apr 2024 19:00:34

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Custer, OK; Dewey, OK; Ellis, OK; Major, OK; Roger Mills, OK; Woodward, OK.

27 Apr 2024 19:00:34

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Alfalfa, OK; Major, OK; Woods, OK.

27 Apr 2024 18:55:54

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Cowley, KS; Sumner, KS.

27 Apr 2024 18:48:12

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Alfalfa, OK; Dewey, OK; Major, OK; Woods, OK.

27 Apr 2024 18:43:10

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Grant, OK; Kay, OK.

27 Apr 2024 18:43:09

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Blaine, OK; Dewey, OK; Major, OK; Woods, OK.

27 Apr 2024 18:35:18

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Custer, OK; Dewey, OK; Ellis, OK; Roger Mills, OK.

27 Apr 2024 18:30:04

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Grant, OK.

27 Apr 2024 18:30:03

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Garfield, OK.

27 Apr 2024 18:19:29

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Beckham, OK; Custer, OK; Dewey, OK; Ellis, OK; Roger Mills, OK.

27 Apr 2024 18:19:28

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Garfield, OK; Grant, OK.

27 Apr 2024 18:12:36

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Blaine, OK; Dewey, OK; Major, OK; Woods, OK; Woodward, OK.

27 Apr 2024 18:05:20

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Garfield, OK.

27 Apr 2024 18:03:16
Actueel
1 / 4

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
BertD
Lid
Woonplaats: Roeselare
Berichten: 702
Lid sinds: 22 jul. 2013
24 april 2015, 21:01 uur | Bericht #453976
Deze aprilmaand is inderdaad al behoorlijk droog maar dat is nog niks in vergelijking met april 2007. In april 2007 viel er in Ukkel letterlijk geen druppel regen. Het was ook de zonnigste aprilmaand ooit.
Onweersdagen 2019: 19
Tropische dagen 2019: 13 (warmste dag: 25 juli 2019 met 41,5°C)
---
Onweersdagen 2020: -
Tropische dagen 2020: -
Hoogste temperatuur 2020: -
Woonplaats: Zwolle
Berichten: 753
Lid sinds: 24 dec. 2014
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
25 april 2015, 08:27 uur | Bericht #453984
Dit soort settings zie ik liever in de winter dan in de lente
Het ergste is dat dit ook nog een tijdje blijft aanhouden. Mogelijk tot midden mei koel en wisselvallig weer



Stormchaser bij @Art_of_thunders.
Site: http://www.art-of-thunders.nl
Twitter: @LeonEikenaar
Waarom deze advertentie?
jcroon
Lid
Woonplaats: breda
Berichten: 4155
Lid sinds: 26 aug. 2011
25 april 2015, 10:23 uur | Bericht #453987
Citaat van Leon Eikenaar, zaterdag 25 april 2015, 8:27 uur Dit soort settings zie ik liever in de winter dan in de lente
Het ergste is dat dit ook nog een tijdje blijft aanhouden. Mogelijk tot midden mei koel en wisselvallig weer

Een kaartje is maar 1 van de mogelijkheden die  voor kunnen komen. Als je tegelijkertijd de pluimen er naast houdt zie je dat er  nog veel andere mogelijkheden zijn. Er zijn zoveel mogelijkheden dat d ekans dat dit ook werkelijk uit komt nihil zijn, slechter of beter is  veel waarschijnlijker.


 
Lako
Moderator
Woonplaats: Stiens
Berichten: 3425
Lid sinds: 19 mei. 2014
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
25 april 2015, 10:39 uur | Bericht #453988
Citaat van jcroon, zaterdag 25 april 2015, 10:23 uur Een kaartje is maar 1 van de mogelijkheden die  voor kunnen komen. Als je tegelijkertijd de pluimen er naast houdt zie je dat er  nog veel andere mogelijkheden zijn. Er zijn zoveel mogelijkheden dat d ekans dat dit ook werkelijk uit komt nihil zijn, slechter of beter is  veel waarschijnlijker.
Jup, maar elke lente en zomer is het hatstikke droog, heeft hier vannacht ook nauwelijks geregend. | Gewijzigd: 27 april 2015, 13:31 uur, door Sven
#KeepOnSmiling
jcroon
Lid
Woonplaats: breda
Berichten: 4155
Lid sinds: 26 aug. 2011
25 april 2015, 18:36 uur | Bericht #453993
Citaat van weerweer, zaterdag 25 april 2015, 16:56 uur Vanaf woensdag bepaalt regen het weerbeeld. Een vastgeroeste zuidwester die het weleens lang vol kan houden. Vanaf woensdag  een grote spreiding van oplossingen vwb windrichting, lekker afwachten.
 
Sven
Moderator
Woonplaats: Everywhere and Nowhere
Berichten: 6159
Lid sinds: 5 jul. 2011
27 april 2015, 13:40 uur | Bericht #454045
En nu graag weer on topic aub!!!
@weerweer: als je je reacties niet wilt/kunt onderbouwen dan verwijs ik graag naar het kletstopic.


Het ziet er trouwens naar uit dat volgend weekend de wind van uit het oosten zal komen (als dat wel lukt met die vastgeroeste wc...).
Mooi stukje tekst ook in de LT verwachting van het KNMI, er is weer al iets meer hoop:
maandag 04 mei tot en met maandag 11 mei: Grote kans (60%) op het aanhouden van het wisselvallig weertype en temperaturen rond of iets onder normaal en ca. 35% kans op rustig en droog voorjaarsweer.
 
Tatanka
Lid
Woonplaats: Drenthe
Berichten: 5265
Lid sinds: 4 jun. 2011
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
27 april 2015, 15:29 uur | Bericht #454048
Men is hier zo bezig met die Wc die mij inmiddels de strot uit komt!!. Dat de fraaie temps die Gfs laat zien voor volgende week vergeten word ;) nog net lange termijn uiterraad!!!. Maar bij lange niet meer die saaie runs die tot gisteren te zien waren

Een greep uit die week niet verkeerd dacht ik.;).

| Gewijzigd: 27 april 2015, 15:31 uur, door Tatanka
there can be only one
Stefanv
Moderator
Woonplaats: Hulst
Berichten: 3519
Lid sinds: 8 dec. 2011
27 april 2015, 17:17 uur | Bericht #454053
Probeer in dit topic je post zoveel mogelijk te onderbouwen. Zo blijft het duidelijk en is er ruimte voor een leuke discussie. Berichten die niet zijn onderbouwd en niks toevoegen aan de discussie zullen worden verplaatst naar het kletstopic. | Gewijzigd: 27 april 2015, 18:03 uur, door Stefanv
Woonplaats: Workum
Berichten: 470
Lid sinds: 26 aug. 2014
27 april 2015, 18:21 uur | Bericht #454055
Pluimen gaan op langere termijn ook alweer de betere kant op.:)



Woonplaats: Drachten
Berichten: 834
Lid sinds: 13 jun. 2013
27 april 2015, 21:08 uur | Bericht #454056
Het is LT maar dit ziet er bepaald niet slecht uit.
Woonplaats: Workum
Berichten: 470
Lid sinds: 26 aug. 2014
27 april 2015, 21:16 uur | Bericht #454057
De nieuwe gfs is behoorlijk positief te noemen over de lente. Na deze dip starten we volgens het model vanaf het weekend met een aangenaam warme periode met vrijwel dagelijks temperaturen tot boven de 15 graden soms tegen de 20 graden en op lange termijn laat gfs zelfs een dag met lokaal 24 graden zien. Waar kan ik tekenen?:D Bedenk wel het kan nog veranderen dus pin je er niet op vast.;)

Edit: ^De Friese Weerman was me net ff een stap voor.:p ^ | Gewijzigd: 27 april 2015, 21:23 uur, door Onweerfreak12
Woonplaats: Drachten
Berichten: 834
Lid sinds: 13 jun. 2013
27 april 2015, 21:24 uur | Bericht #454058
Citaat van Onweerfreak12, maandag 27 april 2015, 21:16 uur De nieuwe gfs is behoorlijk positief te noemen over de lente. Na deze dip starten we volgens het model vanaf het weekend met een aangenaam warme periode met vrijwel dagelijks temperaturen tot boven de 15 graden soms tegen de 20 graden en op lange termijn laat gfs zelfs een dag met lokaal 24 graden zien. Waar kan ik tekenen?:D Bedenk wel het kan nog veranderen dus pin je er niet op vast.;)

Edit: ^De Friese Weerman was me net ff een stap voor.:p ^
Nee het is en blijft Nederland....
 
Woonplaats: haarlem
Berichten: 1310
Lid sinds: 23 jun. 2009
28 april 2015, 00:51 uur | Bericht #454061
Citaat van De Friese Weerman, maandag 27 april 2015, 21:24 uur Citaat van Onweerfreak12, maandag 27 april 2015, 21:16 uur De nieuwe gfs is behoorlijk positief te noemen over de lente. Na deze dip starten we volgens het model vanaf het weekend met een aangenaam warme periode met vrijwel dagelijks temperaturen tot boven de 15 graden soms tegen de 20 graden en op lange termijn laat gfs zelfs een dag met lokaal 24 graden zien. Waar kan ik tekenen?:D Bedenk wel het kan nog veranderen dus pin je er niet op vast.;)

Edit: ^De Friese Weerman was me net ff een stap voor.:p ^
Nee het is en blijft Nederland....
 

Dit is gewoon mooi begin!

Het is een eind weg maar ik durf eigenlijk wel te wedden dat de lente wederkeert :@

Bewijs(je)

smoke

Life without freedom is no life at all.

weather without storms is no weather at all.
Tatanka
Lid
Woonplaats: Drenthe
Berichten: 5265
Lid sinds: 4 jun. 2011
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
28 april 2015, 10:11 uur | Bericht #454063

Nee het is en blijft Nederland....
 

Dit is gewoon mooi begin!

Het is een eind weg maar ik durf eigenlijk wel te wedden dat de lente wederkeert :@


Het is allemaal leuk op termijn maar we moeten nog wel een aantal dingen in acht nemen. Waaronder nog een laag met dikke randstoringen die nou weer ineens op de kaarten verschijnt. Die wel eens kan zorgen voor een zeer natte dodenherdenking en/of bevrijdings dag. Kaarten laten dit nou in de morgen zien maar goed met zon termijn kan dit makkelijk ook s'middags/avonds zijn of dus terug komen op 5mei. Maar goed ook dit is allemaal nog op ruim een week maar met gisteren al weer een wereld van verschil. En uiterraad ook nog zo ver dat ie gewoon wiebert (laten we dat vooral hopen)!!!.


Hier 1 van die dikke randstoringen op Uk laag die gfs maandag schetst.



Daarachter dan wel de lente perikelen...dus mogelijk is bovenstaande even een dikke zure appel waar we nog doorheen moeten. Met dinsdag woensdag nog een overgangs dag.  Zien we bovenstaande niet terug dan gestaag opbouw naar onderstaande temps eind vd week.







 
there can be only one
just0408
Lid
Woonplaats: Heerhugowaard (NH)
Berichten: 1279
Lid sinds: 11 dec. 2009
28 april 2015, 15:08 uur | Bericht #454072
Nog even geduld en we zitten weer vastgeroest in de lente! :D | Gewijzigd: 28 april 2015, 16:00 uur, door just0408
Woonplaats: haarlem
Berichten: 1310
Lid sinds: 23 jun. 2009
29 april 2015, 00:54 uur | Bericht #454081
Dit is alweer een stukje dichterbij de zekerheid en dus lente :D

Smoke

Life without freedom is no life at all.

weather without storms is no weather at all.
jcroon
Lid
Woonplaats: breda
Berichten: 4155
Lid sinds: 26 aug. 2011
29 april 2015, 15:30 uur | Bericht #454085
Citaat van Tatanka, dinsdag 28 april 2015, 10:11 uurHet is allemaal leuk op termijn maar we moeten nog wel een aantal dingen in acht nemen. Waaronder nog een laag met dikke randstoringen die nou weer ineens op de kaarten verschijnt. Die wel eens kan zorgen voor een zeer natte dodenherdenking en/of bevrijdings dag.

Hier 1 van die dikke randstoringen op Uk laag die gfs maandag schetst.

Daarachter dan wel de lente perikelen...dus mogelijk is bovenstaande even een dikke zure appel waar we nog doorheen moeten. Met dinsdag woensdag nog een overgangs dag.  Zien we bovenstaande niet terug dan gestaag opbouw naar onderstaande temps eind vd week.

Is dat de stroing die nu op zondag staat?

EC


GFS



het zijn nog vrij droge pluimen.
Er is wat droogte.
Normaal:


Huidige situatie:


Nog geen record droogte maar het lijntje volgt de  drogere jaren
Vorige week zagen we ook veel verwachtingen en pluimen die ons vrij veel regen lieten zien, dat is niet overal uitgekomen.
Die zure appel, als hij uit komt is een sappige zoetzure of wellicht friszure appel, zeer welkom maar  ik ruim mijn sproeiers nog steeds niet op.


 
Lako
Moderator
Woonplaats: Stiens
Berichten: 3425
Lid sinds: 19 mei. 2014
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
29 april 2015, 18:01 uur | Bericht #454088
pfff, elk jaar is het hier gortdroog tot de herfst...
#KeepOnSmiling
Tatanka
Lid
Woonplaats: Drenthe
Berichten: 5265
Lid sinds: 4 jun. 2011
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
29 april 2015, 18:25 uur | Bericht #454092
Citaat van jcroon, woensdag 29 april 2015, 15:30 uur Citaat van Tatanka, dinsdag 28 april 2015, 10:11 uur
Daarachter dan wel de lente perikelen...dus mogelijk is bovenstaande even een dikke zure appel waar we nog doorheen moeten. Met dinsdag woensdag nog een overgangs dag.  Zien we bovenstaande niet terug dan gestaag opbouw naar onderstaande temps eind vd week.

Is dat de stroing die nu op zondag staat?


Er is wat droogte.

Nog geen record droogte maar het lijntje volgt de  drogere jaren
Vorige week zagen we ook veel verwachtingen en pluimen die ons vrij veel regen lieten zien, dat is niet overal uitgekomen.
Die zure appel, als hij uit komt is een sappige zoetzure of wellicht friszure appel, zeer welkom maar  ik ruim mijn sproeiers nog steeds niet op.
 

O.a 1 van de storingen die mogelijk vanaf zondag tot dinsdag voorbij komen het is eens nog niet cker iets wat ik ook duidelijk zeg in mijn bericht. Komt nou al weer eerder zelfs in deze run nou op zaterdag bij gfs. En waarom ik dat nou zure appels noem.

Zeg nou eerlijk je moet niet kijken hoe deze (droogte) tot stand is gekomen. Er zaten ook veel droge saaie dagen bij dan wel bewolkt ..dan wel met buien van geen betekenis regionaal mischien een keer . Gewoon half lente weer en een paar uitschieters met veel zon en redelijke temps. Maar ook evenveel saaie dagen kijkend over 2weken. Maar goed voor de natuur zijn dergelijke storingen welkom en gratis. Maar voor mij en denk wel anderen zijn deze storingen gewoon nog weer doeloze dagen met saai regenachtig weer. Dus een beetje een dubio want aan de ene kant willen we naar de lekkere 20ers...maar is het ook een beetje nodig;).

Droge pluimen.
En over de droge pluimen er word uit gegaan van een gemiddelde regenstoring. Waar echter bij Gfs en Ec geen rekening mee word gehouden is dat ze geen convectieve modellen zijn en dito neerslag laten zien. En dat zie je dan weer terug in de gewone kaarten. Beide storingen zijn in beide modellen onstabiel van opbouw ( Er word dus wat cape berekend op de storingen en schering) dus deze storingen kunnen forser uit pakken. Dus gemiddeld is in pluim termijn een richtlijn in deze.


Dus ja een deel van de mensen zou zeggen kom nog maar even met die storingen goed voor de natuur ik wacht nog wel even. En een deel zal ook zeggen laat dat maar weg zodat er ruimte komt voor hoge druk invloed. En die nemen dat maar op de koop toe dat het nog een weekje droger blijft en dat de temps weer omhoog gaan.

Daar hebben we immers sproeiers voor als dan de nood echt aan de man komt.;)

  | Gewijzigd: 29 april 2015, 18:32 uur, door Tatanka
there can be only one
Lako
Moderator
Woonplaats: Stiens
Berichten: 3425
Lid sinds: 19 mei. 2014
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
29 april 2015, 19:00 uur | Bericht #454095
en de tuinslang niet te vergeten Tatanka | Gewijzigd: 29 april 2015, 19:00 uur, door Lako
#KeepOnSmiling
Terug naar boven
Dit topic is gesloten
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.853 topics, welke bij elkaar 448.364 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.579 leden.
Het nieuwste lid is philip.beuckels@gmail.com.

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 135 mensen aan het browsen op het forum. 0 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 135, lezen 3 mensen het topic "Waarom waait het altijd rond hoge gebouwen".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden