Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Baylor, TX; Foard, TX; Knox, TX; Wilbarger, TX.

27 Apr 2024 21:46:14

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Andrew, MO; Holt, MO; Nodaway, MO.

27 Apr 2024 21:46:14

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Butler, KS; Chase, KS; Greenwood, KS.

27 Apr 2024 21:46:14

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Kay, OK.

27 Apr 2024 21:46:14

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Chase, KS.

27 Apr 2024 21:46:13

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Clarke, IA; Ringgold, IA; Union, IA.

27 Apr 2024 21:46:13

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Nodaway, MO.

27 Apr 2024 21:46:13

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Kiowa, OK; Washita, OK.

27 Apr 2024 21:46:13

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Nodaway, MO.

27 Apr 2024 21:46:13

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Lyon, KS; Morris, KS.

27 Apr 2024 21:46:12

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Dewey, OK; Major, OK; Woodward, OK.

27 Apr 2024 21:46:12

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Ness, KS; Trego, KS.

27 Apr 2024 21:46:12

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Alfalfa, OK; Garfield, OK; Grant, OK; Major, OK.

27 Apr 2024 21:36:29

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Holt, MO.

27 Apr 2024 21:36:29

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Nemaha, KS.

27 Apr 2024 21:36:29
Actueel
1 / 4

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
JOHNNY123
Lid
Woonplaats: Enschede
Berichten: 785
Lid sinds: 20 dec. 2014
9 december 2015, 19:46 uur | Bericht #465377
Oktober begon zo goed. Ik verwacht sowieso nog een vorstperiode van minimaal 4 dagen deze winter. Meer vraag ik niet 

Ik begrijp er niks van.. AO index gaat hier alsnog flink negatief, waarschijnlijk trekt die de komende tijd bij naar +5
Edit Callie-P : dat de AO index negatief gaat wil niet zeggen dat we winter krijgen...kom ik zo op terug ( ga een postje schrijven) | Gewijzigd: 9 december 2015, 23:03 uur, door Callie-P
Siebenvm
Lid
Woonplaats: Hilversum
Berichten: 172
Lid sinds: 10 nov. 2014
9 december 2015, 20:46 uur | Bericht #465378
GFS is sowieso niet zo serieus te nemen momenteel. Koos 2 dagen geleden nog regelmatig voor een N-NW stroming met kans op sneeuwbuien en voorspelt nu temperaturen van mogelijk 15 graden. Tja, of je dat zo serieus moet nemen. Pluim van EC geeft sinds kort met een groot aantal leden kans op licht winterweer, dus laten we daar maar op hopen en duimen dat de pluim vanavond nog iets beter is. Modellen weten het gewoon niet momenteel.

edit Callie-p:  Klopt dat de modellen moeite hebben met de huidige grillen van het weer ( is ook logisch op dit momen). Ook hier zal ik proberen een uitlegje te geven in mijn post | Gewijzigd: 9 december 2015, 23:04 uur, door Callie-P
Waarom deze advertentie?
Stefanv
Moderator
Woonplaats: Hulst
Berichten: 3519
Lid sinds: 8 dec. 2011
9 december 2015, 20:52 uur | Bericht #465379
Een negatieve AO index is helaas geen garantie voor winterweer Johnny. Dat wordt momenteel nog maar eens pijnlijk duidelijk. Sieben: De GFS oper is deze avond redelijk extreem en zal dan ook een uitbijter zijn(verwacht ik, nog geen ens bekeken). Maar om nu te zeggen dat de modellen het niet weten is niet helemaal juist. De trend is helaas gewoon anti winters. In de pluim enkele leden die voor een wat kouder weertype gaan door het euro hoog maar een winterse drukverdeling is zeldzaam bij de leden. | Gewijzigd: 9 december 2015, 20:57 uur, door Stefanv
Rens@weer
Lid
Woonplaats: Harderwijk
Berichten: 263
Lid sinds: 28 jun. 2015
9 december 2015, 21:38 uur | Bericht #465381
Het gaat echt wel vriezen. Heb geduld. Tot nu toe geven de kaarten geen richting aan. Laat staan de goede richting.  "Is de wind "Zuidwest", dan is de winter niet best, draait zij naar "Oost" of "Noord", dan krijg je een winter zoals het hoort!!!!" | Gewijzigd: 9 december 2015, 21:38 uur, door Rens@weer
Als de dagen lengen, zullen de winters strengen. Winter in November, is Januari water in de emmer......
Siebenvm
Lid
Woonplaats: Hilversum
Berichten: 172
Lid sinds: 10 nov. 2014
9 december 2015, 21:50 uur | Bericht #465382
Ik wil niet heel flauw doen dames en heren, maar deze EC pluim word ik toch wel een beetje blij van, wat een steeds overtuigendere neerwaardse trend is er te zien! Helaas weinig sneeuwkansen. Iemand een idee waarom?

Sven
Moderator
Woonplaats: Everywhere and Nowhere
Berichten: 6159
Lid sinds: 5 jul. 2011
9 december 2015, 21:52 uur | Bericht #465383
Citaat van Siebenvm, woensdag 9 december 2015, 21:50 uur Ik wil niet heel flauw doen dames en heren, maar deze EC pluim word ik toch wel een beetje blij van, wat een steeds overtuigendere neerwaardse trend is er te zien! Helaas weinig sneeuwkansen. Iemand een idee waarom?
Op MT is deze echt wel goed te noemen, gaan toch duidelijk wat leden omlaag. Ook het gemiddelde zakt eens goed in.
Geen sneeuwkansen tijdens die periode, kijk gewoon eens naar de neerslag, eum die er niet is
 
XRaver
Lid
Woonplaats: Schoonoord
Berichten: 229
Lid sinds: 20 jan. 2013
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
9 december 2015, 21:56 uur | Bericht #465384
Mensen geduld! 
Let it snow!
JOHNNY123
Lid
Woonplaats: Enschede
Berichten: 785
Lid sinds: 20 dec. 2014
9 december 2015, 21:57 uur | Bericht #465385
Het is misschien niet ideaal winterweer maar in ieder geval nachtvorst zou leuk zijn en misschien de eerste ijslaagjes op ondiepe plassen en sloten. Jammer genoeg stijgt het gemiddelde daarna maar dat is nog ver weg. Wie weet worden we alsnog verrast in december
Rens@weer
Lid
Woonplaats: Harderwijk
Berichten: 263
Lid sinds: 28 jun. 2015
9 december 2015, 22:39 uur | Bericht #465386
Er vindt verbetering plaats..........​.Zie www.winterplaza.nl | Gewijzigd: 9 december 2015, 22:40 uur, door Rens@weer
Als de dagen lengen, zullen de winters strengen. Winter in November, is Januari water in de emmer......
Woonplaats: Zwolle
Berichten: 753
Lid sinds: 24 dec. 2014
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
9 december 2015, 22:58 uur | Bericht #465389
NOAA komt met slecht nieuws voor de winterliefhebbers. Ik hoop dat ze er naast zitten, want  als dit uitkomt kan je de koude winter wel vergeten en zal de winter aan de warme kant verlopen.



Edit Callie-p : Het NOAA model moet je eigenlijk niet zien als een "maandverwachting" dit model gaat uit van een aantal huidige variablen (neemt daar wat archief bijj) en berekent dan zo een overzicht. Als de factoren veranderen veranderd ook dit kaartje.
m.a.w als het zo doorgaat als het nu is ( hoge temps, temp van het zeewater enz ) dan kun je bovenstaande krijgen Dus niet panieken als dit model zo een kaart geeft want alles kan nog veranderen ( en zal veranderen)
| Gewijzigd: 10 december 2015, 00:11 uur, door Callie-P
Stormchaser bij @Art_of_thunders.
Site: http://www.art-of-thunders.nl
Twitter: @LeonEikenaar
Sven
Moderator
Woonplaats: Everywhere and Nowhere
Berichten: 6159
Lid sinds: 5 jul. 2011
9 december 2015, 23:05 uur | Bericht #465390
Mensen, gelieve er hier geen kletstopic van te maken want daar hebben we een... kletstopic voor Klagen en zagen kan je ook daar doen, maar hou het gezellig aub
Callie-P
Moderator
Woonplaats: Den Haag
Berichten: 2152
Lid sinds: 16 jan. 2010
10 december 2015, 00:10 uur | Bericht #465393
Sneeuw-ballen gooien of gehakt-ballen op de BBQ in de tuin.. December laat ons aardig zweten waar deze winter nou eigenlijk heen zal gaan.

Een poosje terug heb ik een post geschreven hoe ik verwachte dat December zou kunnen verlopen. Zie mijn post -> Hier
En eigenliijk zet die trend zich nog steeds voort.. omeslag rond de 15de december en niet naar kou maar meer naar "nat" en temperaturen (ruim) boven normaal.

Toch zien we met regelmaat kaartjes voorbij komen die ons hoop geven op sneeuw, maar eigenlijk schuiven deze kaarten elke keer mee met elke run naar achteren.

Grote oorzaak is de Jetstream, deze is gewoon niet dusdanig stabiel dat er een trend uit te halen is waar het heen gaat. Vorig jaar viel het mij op dat we al zeer vroeg in het seizoen een zeer sterke jetstream hadden terwijjl ze nu eigenlijk niet vooruit te branden is. Maar beiden gaven/geven geen winter behalve dat de jetstream vorig jaar al heel snel een signaal af gaf waar het heen zou gaan.

Hieronder een mooi kaartje van de volledige polarjet en je ziet in de gehele run nauwelijks de kleur paars terwijjl deze vorig jaar bijna permanent aanwezig was.
src: www.wetteronline.nl


Wat ik nu steeds vaker zie terug komen is een zuidwest circulatie waarbij GFS iets eerder begint met een "natte' versie en EC houdt het bij een droge versie in het begin maar wordt uiteindelijk ook nat.
Daarnaast is het ongeloofeliijk om te zien hoe weinig kou er in het noorden is waarbij beide modellen het soms over temps hebben van (maar) -4  in lapland.
Je kan begrijpen dat deze lucht "voordat die ons uberhaupt kan bereiken" al dusdanig opgewarmt is dat je het min teken wel (ruim) weg kan laten..

Hieronder de twee 500hPa kaarten van GFS en EC.. EC is droog GFS is nat

DROOG


NAT


Ik blijf erbij dat December door blijft gaan zoals ik eerder verwachte behalve dan dat ze mogelijk minder nat zal zijn dan ik dacht.
Maar dat zal af gaan hangen van welk model eerder gelijk heeft met de regen

Dan wil ik nog even op de NAO-index terug komen :
Als deze negatief gaat dan gaat deze index ervanuit dat er hogedruk boven groenland/ijsland kan ontstaan samen met hogedruk boven de Azoren. Dit zorgt voor een blokkade waardoor er mogelijk winterweer uit het oosten kan komen.
Maar je kan begrijpen dat het ook zo kan zijn dat er met een negatieve NAO index er ook een hogedruk gebied met haar kern boven oostenrijk kan liggen met weer als gevolg dat we als nog een westelijke aanvoer krijgen.

Bij een positieve NAO-index dan gaat men uit van opbouw van lagedruk in het noorden en hogedruk boven de azoren met daarop de meeste KANS op een zuidwestelijke stroming.

Maar nogmaals een negatieve NAO index verhoogt de kans op winterweer maar is geen garantie voor winterweer.

De AO-index.. dat is een soorgelijke index en als deze negatief gaat dan volgt meestal de NAO ook richting negatief.

Dan nog even de temperaturen van december tot nu toe....

December scoort wel goed in de ranglijst warmste december ooit gemeten. ( nu gemiddeld van 9,8 graden). een hele dikke 1ste plek.. dit gaat nog wel veranderen maar een plek in de top 3 lijkt zeker haalbaar en dat ze niet in de top 10 komt te staan lijkt mij vrijwel uitgesloten..



Tja, we hebben het als winterliefhebbers niet makkelijk, ik kijk al bijna weer rijkhalzend uit naar het voorjaar waar we weer lekker naar buiten gaan.
Maar dat ga ik toch nog even bewaren want al is December (tot nu toe) echt mega ******** voor winterliefhebbers de winter is pas net begonnen en hij kan nog heel lang worden als per 1 januari het roer om zou gaan naar kou...

Waar ik zelf in december altijd ook een beetje naar uitkijk is hoe de week tussen Kerst en oud&nieuw is. Voor mijn gevoel en ook wbt mijn herinneringen geeft die week nogal eens verassingen...

  | Gewijzigd: 10 december 2015, 09:55 uur, door Callie-P
Stefanv
Moderator
Woonplaats: Hulst
Berichten: 3519
Lid sinds: 8 dec. 2011
10 december 2015, 06:53 uur | Bericht #465394
Sieben, de pluim laat weinig sneeuwkansen zien omdat de meeste leden uitgaan van hogedruk boven onze omgeving. Daardoor zijn deze leden fris en berekenen ze (bijna) geen neerslag. Ook zal de bovenlucht niet koud genoeg zijn. Een tip; op www.wetterzentrale.de kun je naast de operationele run ook het "Ensemblemittel" bekijken(500 en 850hPa kaarten). De naam zegt het al, het gemiddelde van de pluim. Als je die kaarten samen met de pluim bekijkt krijg je een beter beeld van de situatie. P.s. voor wat het waard is.. GFS00Z gaat voor een witte kerst in sommige delen van de BeNeLux. | Gewijzigd: 10 december 2015, 07:07 uur, door Stefanv
Ben47
Lid
Woonplaats: Heenvliet, Eiland Voorne-Putten (Zuid-Holland)
Berichten: 4219
Lid sinds: 16 jan. 2011
10 december 2015, 11:32 uur | Bericht #465396
Citaat van Callie-P, donderdag 10 december 2015, 0:10 uur Sneeuw-ballen gooien of gehakt-ballen op de BBQ in de tuin.. ....
......
Dan wil ik nog even op de NAO-index terug komen :
Als deze negatief gaat dan gaat deze index ervanuit dat er hogedruk boven groenland/ijsland kan ontstaan samen met hogedruk boven de Azoren. Dit zorgt voor een blokkade waardoor er mogelijk winterweer uit het oosten kan komen.
Maar je kan begrijpen dat het ook zo kan zijn dat er met een negatieve NAO index er ook een hogedruk gebied met haar kern boven oostenrijk kan liggen met weer als gevolg dat we als nog een westelijke aanvoer krijgen.
Bij een positieve NAO-index dan gaat men uit van opbouw van lagedruk in het noorden en hogedruk boven de azoren met daarop de meeste KANS op een zuidwestelijke stroming.
Maar nogmaals een negatieve NAO index verhoogt de kans op winterweer maar is geen garantie voor winterweer.
De AO-index.. dat is een soorgelijke index en als deze negatief gaat dan volgt meestal de NAO ook richting negatief.

Dan nog even de temperaturen van december tot nu toe....

December scoort wel goed in de ranglijst warmste december ooit gemeten. ( nu gemiddeld van 9,8 graden). een hele dikke 1ste plek.. dit gaat nog wel veranderen maar een plek in de top 3 lijkt zeker haalbaar en dat ze niet in de top 10 komt te staan lijkt mij vrijwel uitgesloten..
...

Mooi product weer Callie-P!
Wat (serieuze en minder serieuze) opmerkingen van mij.
Om te beginnen met een niet serieuze. Waarom "of" in 'Sneeuw-ballen gooien of gehakt-ballen op de BBQ in de tuin?' Ik BBQ altijd  tijdens sneeuwballen gooien!!!

Wat betref de NAO. Prima dat je dat nog eens onder de aandacht brengt! De mensen denken te vaak dat indexen die gekoppeld worden aan de MOGELIJKHEID aan koudere oplossingen voor onze streken, ook 1 op 1 FEITEN zullen worden. Ik geef persoonlijk ook de voorkeer aan een ScanMidd index. Oftewel een stevig hogedrukgebied boven Scandinavié en een lekkere depressie boven de Middellandse zee. (een Genua/Corsica laag).

Wat het gemiddelde van de eerste dagen van december betreft:
Als je het gemiddelde over de eerste dagen van december met gemiddelden van hele maand december vergelijkt heb  je gelijk, bovendien zeg je ook netjes dat dit nog wel zal kunnen dalen binnen deze december maand.

Maar om een ranglijst aan te kunnen geven waar december 2015 met de eerste 9 dagen staat, kan die slechts vergeleken worden met het gemiddlde over dezelfde dagen van december andere jaren.

Ter aanvulling geef ik hier dan ook de werkelijke top 10 stand voor De Bilt over de eerste 9 dagen van alle decembers sinds 1901
En dan zien we dat het gemiddelde over die eerste 9 dagen van dec 2015 op de 3e plaatst staat.

Bron Tabelgegevens: weerstatistieken


Edit Callie-p : Thanks !!   maare wist wel dat je met de december temps zou komen.. doen we elk jaar toch zo enne meestal zit jij er spot-on met de gemiddelde temperaturen van de maand enne die bbq met sneeuwballen kunnen we regelen





  | Gewijzigd: 10 december 2015, 12:07 uur, door Ben47
Noem mij de naam van de instantie die opdracht geeft tot een onderzoek van het klimaat en ik geef u per ommegaande het verwachte resultaat van het onderzoek.
Ben47
Lid
Woonplaats: Heenvliet, Eiland Voorne-Putten (Zuid-Holland)
Berichten: 4219
Lid sinds: 16 jan. 2011
10 december 2015, 12:01 uur | Bericht #465398
NIET SCHRIKKEN, nergens voor nodig. de Oper en de Control hebben de JO-JO ziekte weer gekregen. Het onderste lid van EC geeft ongeveer aan wat we rond de kerst kunnen verwachten....

| Gewijzigd: 10 december 2015, 12:04 uur, door Ben47
Noem mij de naam van de instantie die opdracht geeft tot een onderzoek van het klimaat en ik geef u per ommegaande het verwachte resultaat van het onderzoek.
rvb
Lid
Woonplaats:
Berichten: 145
Lid sinds: 9 jan. 2014
10 december 2015, 12:59 uur | Bericht #465399
Citaat van svenne, woensdag 9 december 2015, 23:05 uur Mensen, gelieve er hier geen kletstopic van te maken want daar hebben we een... kletstopic voor Klagen en zagen kan je ook daar doen, maar hou het gezellig aub
verwijder alles dan maar van mij. hier heb ik totaal niets te zoeken.
het is allemaal 100% borrelpraat, ik ben er wel klaar mee.
op dit hele forum zit werkelijk niemand die ook maar een kleine notie heeft van het weer in west-europa, behalve ik dan, maar dat duurt niet lang meer.
de moderator handelt meestal binnen een kwartier.

Berichten samengevoegd door Callie-P
Edit callie-p: nee hoor ik laat je staan, kunnen mensen je zien als voorbeeld hoe het niet moet hier..
Borrelse thuis !

p.s. ik verwijder berichten hieronder die reageren op RVB anders borrelen we teveel


  | Gewijzigd: 10 december 2015, 14:13 uur, door Callie-P
wazzaah
Lid
Woonplaats: Terschelling Midsland
Berichten: 100
Lid sinds: 27 aug. 2011
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
10 december 2015, 13:59 uur | Bericht #465404
Komende week slaat de winter toe in bijna de gehele VS en als je het vergelijkt met de afgelopen 2 jaar dan zal het hier nog niet echt gaan winteren. Al lijkt er kan te zijn op wat nachtvorst komende week.

Ik gebruik dez site veel (voornamelijk vor windvoorspellingen), korte termijn is redelijk bertoruwbaar, lange termijn ben ik er nog niet over uit.

https://www.windyty.com

Mooi animaties van wind, temperatuur, luchtdruk over de hele wereld. | Gewijzigd: 10 december 2015, 14:08 uur, door Justin
Tatanka
Lid
Woonplaats: Drenthe
Berichten: 5265
Lid sinds: 4 jun. 2011
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
10 december 2015, 14:50 uur | Bericht #465405
Citaat van wazzaah, donderdag 10 december 2015, 13:59 uur Komende week slaat de winter toe in bijna de gehele VS en als je het vergelijkt met de afgelopen 2 jaar dan zal het hier nog niet echt gaan winteren. Al lijkt er kan te zijn op wat nachtvorst komende week.


Dat verhaal kan ook wel eens de wereld uit want ook daar is het de afgelopen weken veels zacht geweest hahaha. Dan hadden weer hier al beste prikjes mogen verwachten als men dat aanhoud. Pas nou komen in de runs echte vrieskou terug!! | Gewijzigd: 10 december 2015, 15:05 uur, door Tatanka
there can be only one
Ben47
Lid
Woonplaats: Heenvliet, Eiland Voorne-Putten (Zuid-Holland)
Berichten: 4219
Lid sinds: 16 jan. 2011
10 december 2015, 15:09 uur | Bericht #465406
Wat gaat het vanaf de 16e worden?
GFS 06UTC laat een hoog (1030) boven zuid Zweden liggen. Tussen dat hoog en een laag boven NW Rusland stroomt Arctische lucht zuidwaarts over Finland. Om ons te bereiken moet het over het nog warme Oostzeewater, terwijl ook in de landen ten oosten van ons land nog geen koude voorraad aanwezig is. Bovendien is aan de warme stroom vanaf de Oceaan richting Frankrijk en Duitsland nog geen eind gekomen. Mogelijk dat het laagje dat op deze kaart boven NW Frankrijk ligt en onder onze streken lijkt door te trekken. Dat versterkt de oost tot noord-oosten wind waarmee een begin met koudere stroming op gang kan komen. Tja, als , als.



Wat laat de hoofdkaart van ECMWF op dezelfde dag zien?
Een langgerekt hogedrukgebied van zuid-Zweden tot aan Kroatië. Ook hier Arctische lucht over Finland naar het zuiden dat uiteindelijk opgewarmd maar nog koud  Turkije en Griekenland bereikt. Wij blijven in een zuidelijke stroming dankzij een Hoog boven Spanje en een laag bij de ....Azoren. Hopelijk gaat het laagje bij Corsica/Sardinië zich tot een flink lagedruk uitdiepen. De druk boven oost-Europa doet afnemen, terwijl het boven Zweden blijft bestaan. In dat geval komt er een oostelijke stroming op gang waarbij de koude lucht ons kan bereiken.



Tja, het moet meezitten!! Er zijn voor dezelfde tijdstippen van deze kaarten nog 51 kaarten voor de ECMWF en 21 voor de GFS. En het is meer dan 4 a 5 dagen vanaf moment berekening, dus vrij onzeker!! | Gewijzigd: 10 december 2015, 15:19 uur, door Ben47
Noem mij de naam van de instantie die opdracht geeft tot een onderzoek van het klimaat en ik geef u per ommegaande het verwachte resultaat van het onderzoek.
Jenss
Moderator
Woonplaats: mechelen(belgie)
Berichten: 2921
Lid sinds: 7 jun. 2011
10 december 2015, 15:24 uur | Bericht #465407
Een redelijk aantal leden uit nieuwe gfs pluim gaat mee met jou verhaal Ben! We zien toch een redelijke daling rond die periode van een aantal leden.:)

 
Terug naar boven
Dit topic is gesloten
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.853 topics, welke bij elkaar 448.364 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.579 leden.
Het nieuwste lid is philip.beuckels@gmail.com.

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 115 mensen aan het browsen op het forum. 0 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 115, lezen 2 mensen het topic "Onweerskansen 16 en 17 juli".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden