Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Brazos, TX; Burleson, TX; Grimes, TX; Houston, TX; Madison, TX; Montgomery, TX; Trinity, TX; Walker, TX; Washington, TX.

6 Jun 2024 10:16:50

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Freestone, TX; Leon, TX; Milam, TX; Robertson, TX.

6 Jun 2024 10:16:49

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Guernsey, OH; Harrison, OH; Tuscarawas, OH.

6 Jun 2024 07:52:14

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Coshocton, OH; Guernsey, OH; Harrison, OH; Tuscarawas, OH.

6 Jun 2024 07:26:41

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Coshocton, OH.

6 Jun 2024 07:26:40

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Coshocton, OH; Muskingum, OH.

6 Jun 2024 07:05:16

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor New Castle, DE; Salem, NJ.

6 Jun 2024 05:32:53

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Cecil, MD.

6 Jun 2024 04:40:09

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Licking, OH.

6 Jun 2024 04:40:08

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Walker, AL.

6 Jun 2024 03:17:55

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Blount, AL; Jefferson, AL; St. Clair, AL; Shelby, AL.

6 Jun 2024 03:17:55

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Cullman, AL; Marshall, AL; Morgan, AL.

6 Jun 2024 03:17:55

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Baltimore, MD.

6 Jun 2024 03:17:55

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Walker, AL; Winston, AL.

6 Jun 2024 03:17:55

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Baltimore, MD; Harford, MD.

6 Jun 2024 03:17:55
Actueel
1 / 4

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
Dreher
Lid
Woonplaats: Middelburg
Berichten: 29
Lid sinds: 27 jun. 2009
27 juni 2009, 19:28 uur | Bericht #35670
Ook nieuw hier.

Woon in Middelburg (Zeeland) maar ook hier is niets te bekennen..
Boxer
Lid
Woonplaats: Breukelen (ut)
Berichten: 950
Lid sinds: 14 aug. 2006
27 juni 2009, 19:28 uur | Bericht #35671
de hele zooi dooft uit voordat het hier lekker tekeer kon gaan
Als je niet meer durft te zeggen wat je meent, zal je al snel niet meer menen wat je zegt!
Waarom deze advertentie?
Woonplaats: leeuwarden
Berichten: 518
Lid sinds: 9 jun. 2009
27 juni 2009, 19:41 uur | Bericht #35674
en ja hoot ik had geliek want in sei dat der geen onweer komt en ja hoor trekt WEER onderlangs
Woonplaats: Locatie
Berichten: 88
Lid sinds: 25 jul. 2008
27 juni 2009, 19:45 uur | Bericht #35675
Citaat van nielslwd, zaterdag 27 juni 2009, 19:41 uur en ja hoot ik had geliek want in sei dat der geen onweer komt en ja hoor trekt WEER onderlangs
Dit is al de 423124 keer dat jij zo'n soort bericht post..
Ja we zijn allemaal (bijna dan) teleurgesteld als we niet aan de beurt komen, maar kom op zeg, een keer is wel genoeg hoor.
SniperEye
Lid
Woonplaats: NL Midden Limburg
Berichten: 1292
Lid sinds: 25 mei. 2009
27 juni 2009, 19:46 uur | Bericht #35676
In Venlo schijnt de Maas buiten de oevers te zijn getreden en is het ziekenhuis ondergelopen. Mijn stadje ontkomt er kennelijk aan. De zon scheen zojuist weer even ouderwets fel
Kay
Lid
Woonplaats: Veldhoven
Berichten: 24
Lid sinds: 25 mei. 2009
27 juni 2009, 19:54 uur | Bericht #35677
Ik ben de laatste tijd alles een beetje aan het proberen te ontcijferen hoe het onweergedeelte werkt, maar kan iemand een verklaring geven waarom de hele onweerszone boven venlo blijft hangen, en niet verder door gaat richting breda?

Boven Utrecht drijft hij wel verder.?!
Imrich
Lid
Woonplaats: Deventer Overijssel
Berichten: 904
Lid sinds: 1 feb. 2008
27 juni 2009, 19:54 uur | Bericht #35678
In het oosten ontwikkelen zich kennelijk nieuwe buien. Hoor het tenminste rommelen. Kijken wat we nu krijgen.
Zo en buitje als in Zwolle lijkt me wel wat.
Harmos
Lid
Woonplaats: Elspeet
Berichten: 473
Lid sinds: 26 jul. 2008
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
27 juni 2009, 19:55 uur | Bericht #35679
Ondanks dat mensen nu al erg teleurgesteld zijn, gisteravond was er om 11 uur nog onweer in Nederland, dus wat niet is kan nog komen. Wie van onweer houwt is altijd positief

Op het Europese kaartje is te zien dat er een soort stilstaand verkeer qua wolken is. Er is wel allemaal beweging, c.q. er ontstaat namelijk van alles en nog wat, veel CB's en een enkele MCS, maar ze ontstaan zowat op dezelfde plek als dat ze ook weer 'uitgaan'. De (wat was het ook alweer? Convectie lijn?) lijn licht volgens het knmi nog steeds boven Nederland, maar er gebeurd alleen nog wat in het oosten, misschien dat er hier nog wat heen komt(westen). In ieder geval; Kop op! | Gewijzigd: 27 juni 2009, 19:55 uur, door Harmos
Whatever weather you may encounter, enjoy.
Boxer
Lid
Woonplaats: Breukelen (ut)
Berichten: 950
Lid sinds: 14 aug. 2006
27 juni 2009, 19:57 uur | Bericht #35681
Ik ben ook wel benieuwd of er nog nieuwe buien tot ontwikkeling komen,
Heeft er iemand al nieuwe kaarten?
Als je niet meer durft te zeggen wat je meent, zal je al snel niet meer menen wat je zegt!
jeetje23
Lid
Woonplaats: zoetermeer
Berichten: 111
Lid sinds: 27 jun. 2009
27 juni 2009, 19:57 uur | Bericht #35682
QUOTE
Ik ben de laatste tijd alles een beetje aan het proberen te ontcijferen hoe het onweergedeelte werkt, maar kan iemand een verklaring geven waarom de hele onweerszone boven venlo blijft hangen, en niet verder door gaat richting breda? Boven Utrecht drijft hij wel verder.?!


dat komt door een convegtie lijn ( dat is een lijn waar 2 windrichtingen botsen cq NO en ZW rond die lijn moet de lucht geforceerd stijgen omdat het nergens anders heen kan .
en omdat er op hoogte weinig achtergrond stroming is minder dan 10m/s kan de bui bijna nergens anders heen en blijft dus lang hangen .

mvg jorgen | Gewijzigd: 27 juni 2009, 19:59 uur, door jeetje23
Keep the fire burning....http://users.fulladsl.be/spb4195/donderkopsite.htmlDonderkopsite
Woonplaats:
Berichten: 2
Lid sinds: 27 jun. 2009
27 juni 2009, 19:59 uur | Bericht #35683
Helaas hier in Meppel niks gehad. Hoorde in de verte richting Zwolle het wel rommelen.
Ach misschien morgen beter

Bovendien sinds vandaag lid. Leuke site.
Woonplaats: Veldhoven, Noord Brabant, Nederland :-)
Berichten: 204
Lid sinds: 26 jun. 2009
27 juni 2009, 20:06 uur | Bericht #35685
Hallo mede onweer-liefhebbers,

Sinds gisteren ben ik ook lid geworden van deze club. Ben al langer bezig om wat mooie bliksems op de gevoelige plaat (tegenwoordig sensor) te krijgen.

Deze site kan me daarbij helpen. Ik zal eens kijken of ik in de komende tijd ook wat leuke pic's kan uploaden.

Net als Kay uit Bladel, mijn vrouw geloofde me niet toen ik vertelde dat er een site/forum bestaat over onweer/extreem weer. Kom trouwens uit Veldhoven en er zijn helemaal geen donderkoppen te zien. Lijkt wel alsof het noodweer dat om 5 uur in Venlo losbarstte compleet is opgelost

Hopelijk komende week meer kansen voor leuke fotoreportages. Ik zoek nog een hoog gebouw in Eindhoven waar ik mijn driepoot kan uitstallen.....

Groeten,

Jons
Brian
Lid
Woonplaats: Lelystad
Berichten: 1348
Lid sinds: 17 mei. 2008
27 juni 2009, 20:11 uur | Bericht #35686
Citaat van jeetje23, zaterdag 27 juni 2009, 18:57 uur dat komt door een convegtie lijn ( dat is een lijn waar 2 windrichtingen botsen cq NO en ZW rond die lijn moet de lucht geforceerd stijgen omdat het nergens anders heen kan .
en omdat er op hoogte weinig achtergrond stroming is minder dan 10m/s kan de bui bijna nergens anders heen en blijft dus lang hangen .

mvg jorgen


hey das klare taal, meteen begrijpbaar voor mij
Check out the light show:)
wetboy
Lid
Woonplaats:
Berichten: 344
Lid sinds: 7 aug. 2008
27 juni 2009, 20:26 uur | Bericht #35688
Citaat van Brian, zaterdag 27 juni 2009, 18:11 uur hey das klare taal, meteen begrijpbaar voor mij

De conveg.lijn die de wolkbreuken boven limburg en achterhoek heeft veroorzaakt blijft dus diagonaal van zuidoost naar noordwest boven NL liggen komend etmaal. Deze lijn schuift maandag langzaam door naar het noorden toe en krijgen we dus een nog warmere weertype, vooral in het binnenland dan eind vd week temperaturen van tegen of op de 30 graden! Aan de kust/zee 25 gr.
Woonplaats: leeuwarden
Berichten: 518
Lid sinds: 9 jun. 2009
27 juni 2009, 20:35 uur | Bericht #35689
Citaat van wetboy, zaterdag 27 juni 2009, 18:26 uur De conveg.lijn die de wolkbreuken boven limburg en achterhoek heeft veroorzaakt blijft dus diagonaal van zuidoost naar noordwest boven NL liggen komend etmaal. Deze lijn schuift maandag langzaam door naar het noorden toe en krijgen we dus een nog warmere weertype, vooral in het binnenland dan eind vd week temperaturen van tegen of op de 30 graden! Aan de kust/zee 25 gr.
nou das mooi kwa onweer en de temperatuurenn
Woonplaats: Gouda
Berichten: 453
Lid sinds: 22 mei. 2009
27 juni 2009, 20:35 uur | Bericht #35690
Buienradar is erg van slag, momenteel ontstaan er buien volgens neerslagradar knmi rond Gorinchem en hopelijk trekken ze nog richting noordwest naar Gouda ik zie wel wat er gebeurt er wordt nog voor de komende 24 uur buien voorspeld in heel Nederland en morgen met uitzondering van het Noordoosten en Zuidwesten is het op Parkpop lekker droog.
Kay
Lid
Woonplaats: Veldhoven
Berichten: 24
Lid sinds: 25 mei. 2009
27 juni 2009, 20:41 uur | Bericht #35693
Citaat van PA9JB Veldhoven, zaterdag 27 juni 2009, 18:06 uur Hallo mede onweer-liefhebbers,

Sinds gisteren ben ik ook lid geworden van deze club. Ben al langer bezig om wat mooie bliksems op de gevoelige plaat (tegenwoordig sensor) te krijgen.

Deze site kan me daarbij helpen. Ik zal eens kijken of ik in de komende tijd ook wat leuke pic's kan uploaden.

Net als Kay uit Bladel, mijn vrouw geloofde me niet toen ik vertelde dat er een site/forum bestaat over onweer/extreem weer. Kom trouwens uit Veldhoven en er zijn helemaal geen donderkoppen te zien. Lijkt wel alsof het noodweer dat om 5 uur in Venlo losbarstte compleet is opgelost

Hopelijk komende week meer kansen voor leuke fotoreportages. Ik zoek nog een hoog gebouw in Eindhoven waar ik mijn driepoot kan uitstallen.....

Groeten,

Jons


Hey !! Dat is hier om de hoek Kunnen we elkaar een beetje op de hoogte houden. Nou mijn vriendin vond het wel grappig, vooral toen ik laatste om de minuut deze pagina ververste hahaha. Maar ik houd de moed er nog in voor vanavond. Maar ben niet verzekerd van een goede avond
Woonplaats: Voorhout (Z-H)
Berichten: 1407
Lid sinds: 31 mei. 2008
27 juni 2009, 20:49 uur | Bericht #35694
Hier (Voorhout) nu compleet zeer lage stratus (boomtoppen zitten in de mist!!!).. wel een vreemd gezicht... . Het is ook flink afgekoeld, terwijl we theoretisch geloof ik nog ten Zuiden van de Convergentielijn moeten zitten, of misschien wel er midden op, de wind is compleet weg.
Shave
Lid
Woonplaats: Den Bosch
Berichten: 40
Lid sinds: 28 jul. 2008
27 juni 2009, 20:51 uur | Bericht #35695
Citaat van Olaf, zaterdag 27 juni 2009, 18:49 uur Hier (Voorhout) nu compleet zeer lage stratus (boomtoppen zitten in de mist!!!).. wel een vreemd gezicht... . Het is ook flink afgekoeld, terwijl we theoretisch geloof ik nog ten Zuiden van de Convergentielijn moeten zitten, of misschien wel er midden op, de wind is compleet weg.

Den Bosch ondertussen wat ligt gerommel en regen, verder niet al te spannend.

Vrees dat het hierbij zal blijven.
steur-1
Lid
Woonplaats: franeker
Berichten: 105
Lid sinds: 14 aug. 2006
27 juni 2009, 20:51 uur | Bericht #35696
ben net effe naar cornwerderzand ( afsluitdijk ) gereden maar alleen veel regen en twee flisten gezien , het onweer stelde niets voor .
hier in franeker rustig weer , we wachten het af.
Terug naar boven
Dit topic is gesloten
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.860 topics, welke bij elkaar 448.385 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.586 leden.
Het nieuwste lid is ericjanssen@bjoc.be.

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 70 mensen aan het browsen op het forum. 1 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 70, lezen 3 mensen het topic " Lente discussietopic 2021".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden