Hoorde Frank vanmorgen op de radio zeggen dat we zeker nog een hele week nachtvorst blijven houden. Overdag positieve temperaturen.
Ja natuurlijk krijgen we 's nachts sneeuw, maar die overdag weg regent met temperaturen van een 3°C à 4°C, het gaat een smurrie worden.
Hoorde Frank vanmorgen op de radio zeggen dat we zeker nog een hele week nachtvorst blijven houden. Overdag positieve temperaturen.
Juist. Als de storing dan overdag is, lijkt het niet goed te gaan als ie vertraagt is naar woensdag. Chaos zal het dan wel worden door opvriezen van de papbende.
Dus is dan toch gewoon sneeuw.
https://gurushots.com/Martijn.photography/photos
En deze pagina heb ik opgezet om mijn droom werkelijkheid te laten worden.
http://martijn-naar-de-usa.webnode.nl/voorwoord/
Mijn voorspelling voor de max.temps overdag (en ik ga even van mijn woonplaats Soest uit) zijn dan dat ze zullen schommelen tussen de 0C (maandag) en +3C (zaterdag 21e) en dat het `s nachts blijft vriezen tussen -2C en -6C waarbij de enige uitzondering mogelijk de nacht van vr op zat is die mogelijk ietsje warmer (rond 0C) zal zijn.
Temperaturen van 5 graden of hoger msschn langs de kust maar landinwaarts zeker niet.
We zitten natuurlijk op de rand van wat storingen dus blijft nowcasten deze week
Overigens blijkt uit deze pluimen weer dat deze winter het niet snel opgeeft!! De eerder voorspelde stijging van temperatuur voor dinsdag is alweer opgeschoven naar vrijdag maar dat lijkt weer van korte duur te zijn
In de lange termijn is er opvallend verschil met de vorige run. Op 500 hPa niveau zien we ruwweg twee oplossingen. Een waarbij de 500 hPa trog ter hoogte van de Britse Eilanden blijft liggen (ong. 60 %) en een oplossing waarbij de trog gedeeltelijk opvult en een nieuwe afgenoerde 500 hPa kern ontstaat ter hoogte van Scandinavië. (40% incl. oper. run). De grootte spreiding in de temperatuur laat zich hierdoor verklaren, De koude oplossingen zijn een gevolg van een laag aan de grond boven Scandinavië met aanvoer van heel koude lucht aan de westkant ervan. Ander oplossingen houden er een zonale stroming op na. De neerslagpluim geeft in ieder geval voor ieder dag kans op neerslag.
Van mij mogen de friese gemalen nog wel ff stil blijven liggen,er kan zomaar nog een mooie schaatsperiode aankomen....
ik vertrek vanavond namelijk naar brussel lang weekendje.
carnaval ontwijken he hahaha
en we komen dinsdag in de loop van de dag weer thuis!!
moet dan ook nog even met mijn vader op en neer naar het ziekenhuis!!
dus voor mij alleen gunstig dat de sneeuw pas na dinsdag gaat vallen
voor nu hiero lichte motsneeuw
Als er niet veel sneeuw valt natuurlijk en WRF laat vanavond toch genoeg vallen om de ijsaangroei tegen te gaan. | Gewijzigd: 13 februari 2010, 10:43 uur, door WimBaens
weet iemand dat?! en ja, zal foto's maken als ik daar ben
Wellicht al geeft WRF met name voor woensdag een regensignaal (en redelijk flink ook!) voor het zuiden,midden en westen.Het zou wel mooi zijn als dat toch sneeuw wordt!! Maar goed,voorlopig denkt WRF dus nog ff aan regen.Zie ook de plaatjes: