Nee maar jij bent vast wel op Campzone geweest,de eerste versie was een tftertje dat heel de tijd door bleef lopen,om het realistischer te maken heeft iemand later zijn avatar aangepast tot die jij nu ook gebruikt.
Op een kleiner formaat werkt het overigens beter omdat de echte tft vliegjes die tussen je scherm en de afdek plaat passen ook echt maar een dode pixel groot zijn ghehe }>
Ja dat laag gaat echt wel lekker die Franse buienzone wegpletten | Gewijzigd: 16 februari 2010, 22:32 uur, door Picobyte
Weer als dit is de moeite waard om bovenop te zitten.
als die storing boven turkije nou eens onze kant op kwam met sneeuw
dan hadden we ook wel 1 meter gehad denk ik zo
Laat ik, zoals ik dat al enige dagen doe, voor op stellen dat de te verwachten weersontwikkelingen zeer complex ogen, met kleine wijzigingen van positie van weersytemen) die grote gevolgen zullen hebben.
Maar onmiskenbaar is er in de runs van, vooral, de laatste 2 dagen een trend waarneembaar van steeds lagere temperaturen.
De meest recente pluims laten de nog niet zo lang geleden voorname verzachting eigenlijk beperken tot vooral donderdag. Een dag met relatief wat warmere bovenlucht en aanlandige wind.
Daarna stroomt op vrijdag al weer koudere polaire bovenlucht in, een proces dat doorgaat in het weekend, waarin de pluim nu gemiddelde maxima van nog slechts iets boven het vriespunt laat zien.
Daarom lijkt het er meer en meer op dat min of meer de rest van deze maand het -veel- te koude weer gehandhaafd blijft.
En wellicht is de winterkoek ook dan nog niet op, want "trendzoeker" GFS oper toont al enige runs juist aanvang maart een onvervalst winters scenario.
Deze winter, nu al met fraaie prestaties, is dus nog -lang- niet voorbij.
Korte termijn
Komende nacht: meest helder, ZO wind 1-3 Bft en Tmin -10/-5 C.
Woensdag: eerst zonnige perioden, later toenemend bewolkt vanuit het Z en navolgend sneeuw en regen, nowcasten vwb vorm van neerslag. Tmax 0-4 C.
O/ZO wind 3-5 Bft.
Donderdag: meest geheel bewolkt en periodiek enige neerslag, op het N na meest regen, ZW wind 3-5 Bft en Tmin -1/+2 C en Tmax 2-6 C.
Weerbeeld wordt bepaald door lagedruk ten ZW, met wamrtefronten die passeren, aangevoerde lucht is maritiem polair van oorsprong.
Middellange termijn
De lagedruk van de korte termijn trekt in deze periode naar een positie ten N van ons gebied, een apart lagedrukgebied trekt deze periode ten zuidoosten langs naar een positie uiteindelijk ten NO van ons gebied.
Aangevoerde lucht op hoogte in een W aanvoer, polair van oorsprong en onstabiel van karakter.
Aan de bodem is de wind periodiek continentaal -oostelijk- door positie van aparte lagedruk-kernen.
Weerbeeld.
Vrijdag/zaterdag/zondag: een wisselend weerbeeld met droge perioden met zonnige momenten afgewisseld met periodieke neerdslag, toenemend weer vnl in de vorm van sneeuw.
De temperaturen vertonen weer een dalende trend met maxima op vrijdag 1-4 C, en in het weekend -1/+2 C en minima vrijdag -2/+2 C en in het weekend
-6/-2 C.
Lange termijn
Na een fase, met licht wisselvallig (winterse neerslag) en koud weer, met Tmin -6/-2 C en Tmax -1/+3. Veroorzaakt grof gezegd met lagedruk ten (Z)W en hogedruk ten N/O en meest continentale aanvoer, in ieder geval aan de bodem, tot gevolg.
Sluit ik zeker niet uit dat nog voor het einde van de maand eea zich richting werkelijk blokkerend winters, met stevige H boven Scandinavie, gaat ontwikkelen.
Mvg, Ronald.
Auteur: Ronald de Wildt | Opgesteld 2010-02-16 22:32:39
Kan ik gewoon lekker rustig toeren naar me werk. Kan ik i.i.g. gewoon normaal op tijd weg en rustig een bakkie doen voordat de arbeid begint.
Hoe het tijdens het werk en op de terugweg naar huis gaat zie ik dan wel
Morgen begint de dag met zon maar geleidelijk neemt vanuit het zuiden
de bewolking toe. Tegen de middag bereikt een neerslaggebied het zuiden
van ons land. In het zuiden zal voornamelijk regen vallen, meer naar het
noorden toe krijgt de neerslag steeds meer een winters karakters. De
neerslag bereikt aan het einde van de middag het noorden van het land en
hier zal de neerslag voornamelijk in de vorm van sneeuw vallen, met
daarbij ook een kleine kans op ijzel. De temperatuur loopt voor de
neerslag uit op naar ongeveer 3 graden, in het uiterste noorden blijft
de temperatuur bij nul graden steken. De wind is oost tot zuidoost en is
zwak tot matig, rond kracht 3.
Kan ik gewoon lekker rustig toeren naar me werk. Kan ik i.i.g. gewoon normaal op tijd weg en rustig een bakkie doen voordat de arbeid begint.
Hoe het tijdens het werk en op de terugweg naar huis gaat zie ik dan wel
Komt volgens de radar pas rond 17:00/18:00 uur bij ons aan dus bij jou dan nog later. | Gewijzigd: 16 februari 2010, 23:29 uur, door zwoof