Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Creek, OK; Okmulgee, OK; Tulsa, OK.

28 Apr 2024 07:07:08

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Carter, OK; Johnston, OK; Marshall, OK.

28 Apr 2024 07:07:08

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor McIntosh, OK; Muskogee, OK; Okmulgee, OK.

28 Apr 2024 07:07:07

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Creek, OK; Osage, OK; Tulsa, OK.

28 Apr 2024 06:52:58

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor McIntosh, OK; Muskogee, OK; Okfuskee, OK; Okmulgee, OK; Tulsa, OK; Wagoner, OK.

28 Apr 2024 06:52:58

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Stephens, TX; Young, TX.

28 Apr 2024 06:52:58

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor St. Clair, MO.

28 Apr 2024 06:52:57

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Creek, OK; Okfuskee, OK; Okmulgee, OK.

28 Apr 2024 06:46:26

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Crockett, TX; Irion, TX; Schleicher, TX.

28 Apr 2024 06:46:26

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Haskell, TX; Throckmorton, TX.

28 Apr 2024 06:46:26

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Clare, MI.

28 Apr 2024 06:46:26

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Carter, OK; Love, OK; Marshall, OK.

28 Apr 2024 06:46:26

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Jones, TX; Shackelford, TX.

28 Apr 2024 06:46:26

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Creek, OK; Okmulgee, OK; Osage, OK; Pawnee, OK; Tulsa, OK.

28 Apr 2024 06:46:26

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Nowata, OK; Osage, OK; Rogers, OK; Tulsa, OK; Wagoner, OK; Washington, OK.

28 Apr 2024 06:46:26
Actueel
1 / 4

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
1 2 3
thijmco
Lid
Woonplaats:
Berichten: 1802
Lid sinds: 28 jul. 2008
2 mei 2011, 18:46 uur | Bericht #229355
jep en jep..

SC
Woonplaats: Vianen
Berichten: 705
Lid sinds: 8 jul. 2010
2 mei 2011, 18:53 uur | Bericht #229357
Goed plan! ja en ja
My new website! / Mijn twitter
Waarom deze advertentie?
Joey
Lid
Woonplaats: Den Ham Overijssel
Berichten: 565
Lid sinds: 11 apr. 2009
2 mei 2011, 19:34 uur | Bericht #229365
Lijkt me een leuk initiatief!

Ja & Ja!
Woonplaats:
Berichten: 0
Lid sinds: 10 jun. 2007
2 mei 2011, 22:57 uur | Bericht #229426
Zodan, ik had niet zoveel mensen verwacht eigenlijk. Blijkt dat er wel animo voor is in Nederland
Woonplaats: Simpelveld
Berichten: 681
Lid sinds: 15 mrt. 2008
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
3 mei 2011, 13:27 uur | Bericht #229501
Dat het nuttig zou zijn een dergelijk spotternetwerk op te zetten.
Zo is er bij Skywarn al het een en ander opgezet, zie hier: Skywarn schooling

Het is klaarblijkelijk wel moeilijk een dergelijk systeem op te zetten.
Er zijn al verschillende pogingen ondernomen, maar vooralsnog wil het niet echt van de grond komen.
Skywarn bestaat uit een groep vrijwilligers die ook allemaal hun dagelijks werk hebben.

Het is/lijkt momenteel te veel alsook de kosten lijken me te hoog om dit op vrijwillige basis te doen.

Ben benieuwd hoe dit gaat lopen en of we dit van de grond krijgen.

Scholing kan in ieder geval heel simpel, voorbeeld: bovengenoemde links (Dus gewoon via internet)
Enkel het afleggen van een examen!

Tja, we zijn er mee bezig!
(Het SevereWeather team) | Gewijzigd: 3 mei 2011, 13:49 uur, door PietBerger
Mijn WebsiteMijn Twitter
Woonplaats:
Berichten: 0
Lid sinds: 10 jun. 2007
3 mei 2011, 13:44 uur | Bericht #229505
Het enigste nadeel van skywarn is dat er al drie jaar over gesproken wordt en nooit iets wordt uitgevoerd, daarom heb ik ook Meteo-Consult aangeschreven. En ja, ik weet waar het aan ligt, maar als ik de laatste tijd skywarn bekijk is het niveau helaas enorm achteruit gegaan in tegenstelling tot twee jaar geleden. En daarbij is het niet erkend.
Tyshane
Lid
Woonplaats: Noordoost veluwe
Berichten: 8824
Lid sinds: 25 mei. 2009
3 mei 2011, 18:06 uur | Bericht #229529
Op zich wel jammer dat Skywarn nooit goed van de grond is gekomen, daarentegen is het ook wel jammer dat op verschillende plaatsen, verschillende mensen met hetzelfde idee lopen en dit trachten op te starten. Eigenlijk moet je de krachten bundelen! En voor een groot bereik qua spotters zou je eigenlijk niet alleen hier op o-o mensen erop attent moeten maken maar veel breder moeten kijken naar interesse.

Dit soort projecten 'vallen en staan' bij de organisatie en het uiteindelijke bereik cq aantal opgeleide spotters. Het zou mooi zijn als het nu eens echt van de grond komt en het stadium van een goed concept voorbij gaat.
Woonplaats: Simpelveld
Berichten: 681
Lid sinds: 15 mrt. 2008
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
3 mei 2011, 18:13 uur | Bericht #229531
Vandaar dat er nu (Via Jan) contact is met Meteo Consult.
Verder zijn enkele van ons (actief) lid bij Skywarn Nederland alsook SevereWeatherNL

Er word al over en weer gediscussieerd dus krachten worden gebundeld
Mijn WebsiteMijn Twitter
Woonplaats:
Berichten: 0
Lid sinds: 10 jun. 2007
3 mei 2011, 18:35 uur | Bericht #229536
Citaat van Tyshane, dinsdag 3 mei 2011, 18:06 uur Eigenlijk moet je de krachten bundelen! En voor een groot bereik qua spotters zou je eigenlijk niet alleen hier op o-o mensen erop attent moeten maken maar veel breder moeten kijken naar interesse.


Ten eerste, dit staat los van o-o en is een initiatief van mij omdat ik er enorm aan stoor dat het niet of beter gezegd nooit van de grond is gekomen. Als iemand zich geroepen voelt om het ergens anders te promoten dan vind ik het best. Ten tweede hou ik contact met Meteo-Consult over het geen wat er gaat gebeuren of niet. Dat ik het hier neerzet is mijn goed recht en mede doordat onweer-online het grootste weerforum is van Belgie en Nederland is. Krachten bundelen?? Waarom?? Denk je dat als Meteo-Consult het publiceert dat er dan geen genoeg aandacht eraan is?
Woonplaats: Drunen ( Noord Brabant)
Berichten: 293
Lid sinds: 15 apr. 2011
3 mei 2011, 19:38 uur | Bericht #229549
Citaat van Verwijderde_gebruiker_01, maandag 2 mei 2011, 9:45 uur Beste leden,

Sinds enige tijd probeer ik, samen met Severeweather.nl bezig om iets op te zetten bij Meteo-Consult. Het gaat namelijk om een "trained weather spotters". In Amerika bestaat dit al heel lang, aangezien er in Nederland ook steeds meer extremere weersomstandigheden voor komen of voor gaan komen hebben wij deze stap genomen. Wij hopen, als alles doorgaat dat het hier in Nederland ook eens een keer serieus genomen gaat worden. Natuurlijk kan je Nederland niet vergelijken met Amerika, maar waarschuwingen of meldingen die ter plaatse doorgegeven kunnen worden, kunnen mogelijk van belang zijn. Klein voorbeeldje is 14 juli 2010 of de tornado van Hautmont in 2008.



Mocht alles doorgaan dan moet er niet gedacht gaan worden van...... Oh leuk enz enz. Het zal een pittige cursus zijn!! Er komt heel wat bij kijken dan. Bedenk goed of je het wel aan zou kunnen, maar ook wat je kans op slagen zou zijn. Dit is ook voor de serieuzere mensen onder ons. Persoonlijk hoop ik dat er veel animo voor is.


Ben ook wel geintereseerd in zo,n cursus.
Maar wat houd dit inderdaad allemaal in en wat zijn de kosten.
Woonplaats:
Berichten: 0
Lid sinds: 10 jun. 2007
3 mei 2011, 19:49 uur | Bericht #229283
Citaat van afca, dinsdag 3 mei 2011, 19:38 uur Ben ook wel geintereseerd in zo,n cursus.
Maar wat houd dit inderdaad allemaal in en wat zijn de kosten.


Dat moet nog allemaal gaan blijken, ben allang blij dat er animo voor is. Zoals ik in het eerste bericht heb aangegeven proberen we het voor elkaar te krijgen bij Meteo-Consult. Ik heb al mail terug gehad van Meteo-Consult en die was in ieders geval niet afwijzend, integendeel zelfs
Woonplaats:
Berichten: 2713
Lid sinds: 11 mrt. 2010
3 mei 2011, 19:54 uur | Bericht #229553
zelfs ik heb ja & ja!!
maargoed, moet wel een beetje (zoals anderen ook al zeggen) van af hangen wat de kosten daarvoor zijn.
ik als tiener heb natuurlijk nog geen geweldig inkomen om het zo maar te zeggen | Gewijzigd: 3 mei 2011, 19:54 uur, door gerard van den brink
Tyshane
Lid
Woonplaats: Noordoost veluwe
Berichten: 8824
Lid sinds: 25 mei. 2009
3 mei 2011, 19:55 uur | Bericht #229554
Citaat van Verwijderde_gebruiker_01, dinsdag 3 mei 2011, 18:35 uur Ten eerste, dit staat los van o-o en is een initiatief van mij omdat ik er enorm aan stoor dat het niet of beter gezegd nooit van de grond is gekomen. Als iemand zich geroepen voelt om het ergens anders te promoten dan vind ik het best. Ten tweede hou ik contact met Meteo-Consult over het geen wat er gaat gebeuren of niet. Dat ik het hier neerzet is mijn goed recht en mede doordat onweer-online het grootste weerforum is van Belgie en Nederland is. Krachten bundelen?? Waarom?? Denk je dat als Meteo-Consult het publiceert dat er dan geen genoeg aandacht eraan is?
Ik merk dat je in de verdediging gaat en dat is nergens voor nodig, mijn reactie was allerminst als kritiek bedoelt. Ik juich dit initiatief ten zeerste toe. Wat de kracht is van 'de krachten bundelen' hoef ik niet uit te leggen en als ik Piets reactie zo zie, doen jullie dat al. Top! Ik ben benieuwd wat je er van gaat maken!
Woonplaats: Finsterwolde (Oost Groningen)
Berichten: 365
Lid sinds: 23 aug. 2006
3 mei 2011, 21:34 uur | Bericht #229576
Ja & Ja

zolang ze maar mensen ''toelaten'' die er al lange tijd mee bezig zijn, en een opleiding of baan hebben in die richting.
in amerika heb je zoveel domme varkens als ''stormchasers''

dat lijkt me hier niet handig

ik stem ja, maar hoef zelf niet nr die cursus haha
mama van 2, gék op watersport,natuur,nieuws het weer en reizen. tevens brandweervrouw en gek op bijna alles wat een ander te gek is :)
Woonplaats:
Berichten: 0
Lid sinds: 10 jun. 2007
3 mei 2011, 21:45 uur | Bericht #229583
Citaat van jennifer83, dinsdag 3 mei 2011, 21:34 uur Ja & Ja

zolang ze maar mensen ''toelaten'' die er al lange tijd mee bezig zijn, en een opleiding of baan hebben in die richting.
in amerika heb je zoveel domme varkens als ''stormchasers''

dat lijkt me hier niet handig

ik stem ja, maar hoef zelf niet nr die cursus haha


Euh dit volg ik even niet, kan aan mij liggen
pyro
Lid
Woonplaats: Utrecht
Berichten: 721
Lid sinds: 11 jul. 2010
4 mei 2011, 03:03 uur | Bericht #229610
1) ja, beter waarschuwen, dan te laat zijn. Maar dan lijkt het mij erg nuttig als er samenwerking met belgie en duitsland mogelijk is.

2) ja, als er in die periode ruimte/tijd is.
Volg pyropix stormchase videos op http://www.facebook.com/pyropixvideos
Woonplaats:
Berichten: 0
Lid sinds: 10 jun. 2007
5 mei 2011, 23:16 uur | Bericht #229871
Er is weer onderling contact geweest tussen Meteo-Consult en mij, ik stond te kijken van de vele positieven stemmen, maar de mensen bij Meteo-Consult ook. Wordt vervolgt........
Woonplaats: Vianen
Berichten: 705
Lid sinds: 8 jul. 2010
5 mei 2011, 23:25 uur | Bericht #229876
Ben benieuwt, Er is dus en grote kans dat er zo'n training word opgezet?

Ik snap die reactie ook niet.... | Gewijzigd: 5 mei 2011, 23:26 uur, door Ramon Oost
My new website! / Mijn twitter
Woonplaats:
Berichten: 0
Lid sinds: 10 jun. 2007
5 mei 2011, 23:33 uur | Bericht #229877
Citaat van zorba, donderdag 5 mei 2011, 23:25 uur Goed te horen! En idd de reactie van jennifer83 snap ik niet..

Ik hoop echt dat alles doorgaat, hebben we tenminste een erkend iets in Nederland, belangrijkste is nog dat de meldingen worden doorgegeven en dat er op tijd gewaarschuwd kan worden indien nodig
RayZor
Lid
Woonplaats: Eext
Berichten: 1135
Lid sinds: 19 jun. 2007
6 mei 2011, 00:04 uur | Bericht #229882
kan niet wachten op meer info
Terug naar boven
1 2 3
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.853 topics, welke bij elkaar 448.364 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.579 leden.
Het nieuwste lid is philip.beuckels@gmail.com.

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 156 mensen aan het browsen op het forum. 0 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 156, lezen 2 mensen het topic "Klimaatverandering topic".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden