Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Calhoun, FL; Gulf, FL; Holmes, FL; Jackson, FL; Liberty, FL; Washington, FL.

14 May 2024 11:19:32

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Bay, FL; Calhoun, FL; Gulf, FL; Holmes, FL; Jackson, FL; Liberty, FL; Washington, FL.

14 May 2024 10:54:44

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Baldwin, AL; Mobile, AL.

14 May 2024 07:32:58

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Medina, TX; Uvalde, TX; Zavala, TX.

14 May 2024 07:32:58

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Uvalde, TX; Zavala, TX.

14 May 2024 07:32:58

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Kinney, TX; Uvalde, TX.

14 May 2024 07:32:58

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Medina, TX.

14 May 2024 07:32:58

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Baldwin, AL; Escambia, AL; Escambia, FL; Santa Rosa, FL.

14 May 2024 07:32:57

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Washington, AL; Greene, MS; Wayne, MS.

14 May 2024 06:37:49

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Orleans, LA; St. Tammany, LA; Hancock, MS.

14 May 2024 04:19:14

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Cameron, TX.

14 May 2024 03:47:01

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Desha, AR; Drew, AR.

14 May 2024 03:46:59

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor St. Tammany, LA; Washington, LA.

14 May 2024 03:36:30

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Warren, MO.

14 May 2024 03:36:30

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Jim Hogg, TX; Starr, TX.

14 May 2024 03:36:30
Actueel
1 / 4

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
krikkaah
Lid
Woonplaats: keerbergen
Berichten: 30
Lid sinds: 29 jun. 2011
10 september 2011, 12:50 uur | Bericht #285221
Citaat van Isabelle, zaterdag 10 september 2011, 12:29 uur Trouwens bij ons begint er meer en meer sluierbewolking te komen. Super benauwd al sinds 10.30 u.

edit : http://alarm.meteo-info.be/index-nl.html wel grappig, voor BE alleen nog maar een deel van de provincie A'pen voorwaarschuwing geel.


idd, lol dat gaan zeer plaatselijke buien worden. de waarschuwing stopt halverwege mijn tuin, zien dat ik in het goede deel zit dan lol
jcroon
Lid
Woonplaats: breda
Berichten: 4155
Lid sinds: 26 aug. 2011
10 september 2011, 12:50 uur | Bericht #285222
Citaat van Tyshane, zaterdag 10 september 2011, 10:26 uur Dat zeg je niet als het er toch losgaat en er flinke schade is. Het gaat er niet om dat men zeker weet dat het er los gaat, het gaat er om dat er een potentieel redelijke kans bestaat. Handig om dan voorzorgsmaatregelen te nemen. Zo niet en het gaat mis, dan krijg je het welbekende excuusje. 'Ja we wisten niet dat het zo slecht weer kon worden.' ... zucht...
Vraag is wat kun je doen? Je kunt nog nergens echt rekening mee houden anders dan kijken of de uitgangen goed vrij zijn en alles stevig vast staat maar dat moet zowiezo al vanwege de vergunningverlening. Nu is NWC op geel, met kans op rood maar da's ook pas sinds een kwartier. Als ze nu al zeggen "we gelasten het af" dan hebben ze alle geboekte bands en betrokkenen bedrijven in hun nek terwijl de annuleringsverzekering van ze zal aanvoeren dat er nog helemaal geen reden voor afgelasting was.

Ze zullen er zeker wel meer bezig mee zijn dan gedacht wordt maar het is niet alleen Jan en een paar andere redelijke tot goed geïnformeerden die met allerlei onheilsmeldingen komen en ze kunnen door de telefoon niet zien wie goed is en wie niet. Ze hebben gewoon een standaardzin aan de voorlichters gegeven.



Waarom deze advertentie?
Woonplaats: Voorhout (Z-H)
Berichten: 1407
Lid sinds: 31 mei. 2008
10 september 2011, 12:54 uur | Bericht #285223
Ow, zo eindelijk een serieus antwoord van ze...die "Appeltjes.."

Mensen, even voor de duidelijkheid, je wordt er hier mee doodgegooid, maar toch....

Vaak krijg je achteraf allerlei mensen die zeggen dat de weersvoorspellingen ernaast zaten. Welnu, VOORSPELLINGEN komen uit een glazen bol, als we dat zouden kunnen zouden we alle instituuten kunnen oplappen. Hier worden verwachtingen gegeven op basis van de op dit moment beschikbare data.

Deze data liegen er niet om. De POTENTIE voor zwaar weer, inclusief dynamische verschijnselen (evt tornado, zware windstoten en/of hagel van behoorlijke omvang) is aanwezig. De ingredienten zijn er wel degelijk en ik denk ook meer oostelijk dan je nu veelal hoort (behalve hier, Jan geeft het al aan...).

Dus , men is gewaarschuwd en als het dan meevalt dan heeft een van de factoren minder meegespeeld dan werd verwacht. Het is hierbij onmogelijk te zeggen waar/wanneer/hoeveel etc. Het zit er in, in de loop van de middag/avond. De rest is vooral nowcasten, het in de gaten houden wat de ontwikkelingen zijn/worden.

;)
Pgs3000
Lid
Woonplaats: Grijpskerke
Berichten: 1719
Lid sinds: 14 jun. 2007
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
10 september 2011, 12:56 uur | Bericht #285224
als ze daar nou onweer krijgen moeten ze het met zn allen gewoon mijn kant op blazen. problem solved, en ik ben happy.
-- Live fast, Die young and leave a beautiful corpse! --
Woonplaats:
Berichten: 26
Lid sinds: 27 mei. 2008
10 september 2011, 12:57 uur | Bericht #285225
Citaat van Tyshane, zaterdag 10 september 2011, 11:21 uur Spannende situatie voor vandaag, potentieel kan het behoorlijk los gaan, maar het beruchte cappie gaat wellicht wat roet in het eten gooien? Nou dat zou jammer zijn. Verder blijven we het maar op de voet volgen, ik ga altijd uit van het positieve dus verwacht dat er hier ook wat te beleven valt. Eerst maar naar buiten, daar waar het echte weer zich afspeelt.

Wat bedoel je met het beruchte cappie?

En ja, ik geloofde er al niet meer in.

Zo gaat het hier al jaren, veel beloven, maar uiteindelijk wordt het weer helemaal niks.

Waardeloos slecht onweersjaar dit. Iedere keer draait het weer op niks uit.

Niets lukt wat onweer betreft. Ik hoop dat ik dit even kwijt mag.
Woonplaats: Deventer/Enschede
Berichten: 2512
Lid sinds: 29 mei. 2008
10 september 2011, 12:58 uur | Bericht #285226
Al de hele morgen heerlijk zonnetje..
henk55
Lid
Woonplaats: zwolle
Berichten: 2045
Lid sinds: 23 okt. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
10 september 2011, 12:59 uur | Bericht #285228
NWC.

nederland_index.jpg

Wat gek, Zeeland voor een groot deel groen!
Woonplaats:
Berichten: 26
Lid sinds: 27 mei. 2008
10 september 2011, 13:00 uur | Bericht #285229
Citaat van Olaf, zaterdag 10 september 2011, 11:54 uur Ow, zo eindelijk een serieus antwoord van ze...die "Appeltjes.."

Mensen, even voor de duidelijkheid, je wordt er hier mee doodgegooid, maar toch....

Vaak krijg je achteraf allerlei mensen die zeggen dat de weersvoorspellingen ernaast zaten. Welnu, VOORSPELLINGEN komen uit een glazen bol, als we dat zouden kunnen zouden we alle instituuten kunnen oplappen. Hier worden verwachtingen gegeven op basis van de op dit moment beschikbare data.

Deze data liegen er niet om. De POTENTIE voor zwaar weer, inclusief dynamische verschijnselen (evt tornado, zware windstoten en/of hagel van behoorlijke omvang) is aanwezig. De ingredienten zijn er wel degelijk en ik denk ook meer oostelijk dan je nu veelal hoort (behalve hier, Jan geeft het al aan...).

Dus , men is gewaarschuwd en als het dan meevalt dan heeft een van de factoren minder meegespeeld dan werd verwacht. Het is hierbij onmogelijk te zeggen waar/wanneer/hoeveel etc. Het zit er in, in de loop van de middag/avond. De rest is vooral nowcasten, het in de gaten houden wat de ontwikkelingen zijn/worden.

;)



Je kunt er vergif op innemen dat er hier in het westen zoals gewoonlijk de laatste jaren weer helemaal niks komt, wat ik net ook al zei.
smarkie
Lid
Woonplaats: Haarlem
Berichten: 1284
Lid sinds: 7 jan. 2010
10 september 2011, 13:01 uur | Bericht #285230
Citaat van Diederik, zaterdag 10 september 2011, 12:57 uur Wat bedoel je met het beruchte cappie?

En ja, ik geloofde er al niet meer in.

Zo gaat het hier al jaren, veel beloven, maar uiteindelijk wordt het weer helemaal niks.

Waardeloos slecht onweersjaar dit. Iedere keer draait het weer op niks uit.

Niets lukt wat onweer betreft. Ik hoop dat ik dit even kwijt mag.


Ja hier http://forum.onweer-online.nl/index.php?showtopic=22349

Ga daar maar klagen!

Het is pas 13:00 uur!

Begint het al weer
Sneeuwdagen winter 2011/2012: 2Begint de winter laat, zet dan de strooiwagens maar paraat.Is het te warm in November, dan krijgen we een weeralarm in December
Tatanka
Lid
Woonplaats: bovensmilde,drenthe
Berichten: 380
Lid sinds: 27 jun. 2011
10 september 2011, 13:02 uur | Bericht #285232
Citaat van Joep, zaterdag 10 september 2011, 11:34 uur Ik heb appelpop ook gewaarschuwd en Jan jou waarschuwing ook nogmaals aangegeven en kreeg een mailtje terug: bedankt voor de waarschuwing maar het viel reuze mee gisteren avond.
Dit moet grappig zijn maar vind dit niet grappig. Je zal maar op Appelpop zitten en het onweer barst los.
Mischien heb ik een goed waarschuwings systeem voor festivals...als het echt drijgt mis te gaan dat er hier in de topic en volgende onweerstopic...een sein wordt gegeven en dat we met zn allen naar de festival gaan mailen...samen staan we sterk...mischien denken ze bij 1 of 2 wel hmm zal wel en bij 2 a 3 honderd zo das wel serieus..tis een idee alles voor de veiligheid toch..en ik noem het LSWFF Last Serious Warning For Festivals..nogmaals het is maar een idee zeg maar wat jullie er van vinden
VATOS LOCOS FR1908 VAK X
Fluffje
Lid
Woonplaats: Veenendaal
Berichten: 243
Lid sinds: 26 jul. 2008
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
10 september 2011, 13:03 uur | Bericht #285233

Even tussen alle Appeltjes door...

Citaat van Fluffje, zaterdag 10 september 2011, 12:26 uur Een vraagje: Convectieve Temperatuur, moet de temperatuur hier vandaag aan voldoen voor het ontstaan van onweersbuien?

Iemand?
Woonplaats: Zaandam, Noord-holland
Berichten: 1612
Lid sinds: 2 apr. 2010
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
10 september 2011, 13:03 uur | Bericht #285234
Citaat van Diederik, zaterdag 10 september 2011, 12:57 uur Wat bedoel je met het beruchte cappie?

En ja, ik geloofde er al niet meer in.

Zo gaat het hier al jaren, veel beloven, maar uiteindelijk wordt het weer helemaal niks.

Waardeloos slecht onweersjaar dit. Iedere keer draait het weer op niks uit.

Niets lukt wat onweer betreft. Ik hoop dat ik dit even kwijt mag.

Met "cappie" word bedoeld de inversie, dat is een luchtlaag die de vorming van onweersbuien tegen houd. Met een beetje geluk zal die vanavond kunnen worden doorbroken. Enne natuurlijk mag je je beklacht doen, maar daar is ook een appart topic voor http://forum.onweer-online.nl/index.php?showtopic=22349

X-treme was me voor | Gewijzigd: 10 september 2011, 13:04 uur, door weerfanaat
landerVT
Lid
Woonplaats: Mersplas
Berichten: 940
Lid sinds: 2 dec. 2010
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
10 september 2011, 13:04 uur | Bericht #285235
behoorlijk hoge waardes al voor eindhoven!
astritos
Lid
Woonplaats: koudekerke (walcheren)
Berichten: 1397
Lid sinds: 1 jul. 2008
10 september 2011, 13:04 uur | Bericht #285238
Hmm .....
Noodweercentralen geeft walcheren en zeeuws vlaanderen groen....

Nou ja het is nog maar 13 uur, er kan nog van alles veranderen.
Temp wil nog niet echt oplopen hier, ook niet echt volle zon......
2012: 0 noemenswaardige onweersdagen
2013: 3 onweersdagen
2014: 7 onweersdagen
landerVT
Lid
Woonplaats: Mersplas
Berichten: 940
Lid sinds: 2 dec. 2010
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
10 september 2011, 13:04 uur | Bericht #285239
Citaat van Fluffje, zaterdag 10 september 2011, 12:03 uur Even tussen alle Appeltjes door...



Iemand?


als deze temperatuur bereikt is kunnen er cumuli gevormd worden
Woonplaats: Uden, Noord-Brabant 34.4 km ten noorden van Eindhoven
Berichten: 949
Lid sinds: 29 jun. 2011
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
10 september 2011, 13:04 uur | Bericht #285240
Citaat van Eilander, zaterdag 10 september 2011, 12:37 uur Waar haal je die vandaan?

Kaartjes zijn te vinden bij het knmi...
Weet niet of ik hier een link mag posten(?)
Anders via het knmi
Fluffje
Lid
Woonplaats: Veenendaal
Berichten: 243
Lid sinds: 26 jul. 2008
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
10 september 2011, 13:05 uur | Bericht #285241
Citaat van landerVT, zaterdag 10 september 2011, 13:04 uur als deze temperatuur bereikt is kunnen er cumuli gevormd worden

...en die zijn dus nodig voor het ontstaan van onweersbuien? neem ik aan
Mrkos
Lid
Woonplaats: Assen
Berichten: 572
Lid sinds: 19 aug. 2010
10 september 2011, 13:05 uur | Bericht #285242
Citaat van weerfanaat, zaterdag 10 september 2011, 13:03 uur Met "cappie" word bedoeld de inversie, dat is een luchtlaag die de vorming van onweersbuien tegen houd. Met een beetje geluk zal die vanavond kunnen worden doorbroken. Enne natuurlijk mag je je beklacht doen, maar daar is ook een appart topic voor http://forum.onweer-online.nl/index.php?showtopic=22349

X-treme was me voor


Kijk Xtreme, zo kan het ook gezegd worden, maar je moet natuurlijk even slijmen bij de moderators!

We zien wel wat we krijgen, waar en hoeveel... Het is nu 13:05 en ze verwachten het rond 21:00 dus afwachten!
Woonplaats: Voorhout (Z-H)
Berichten: 1407
Lid sinds: 31 mei. 2008
10 september 2011, 13:06 uur | Bericht #285243
Citaat van Diederik, zaterdag 10 september 2011, 11:00 uur Je kunt er vergif op innemen dat er hier in het westen zoals gewoonlijk de laatste jaren weer helemaal niks komt, wat ik net ook al zei.
Jammer dat je je eigen voorpret zo aan diggelen gooit, dat is juist het leukste wat er is, ik zit ook in het westen, maar heb toach al een aantal keer lekker weer gehad (lees onweer), wat komt, dat is mooi meegenomen. Komt het niet, dan lag er een factor dwars, we shall see. Potentie is er maar mijns inziens wordt hier niks beloofd hoor, maar ik kan het mis hebben
akammd
Lid
Woonplaats: Hengelo(O)
Berichten: 933
Lid sinds: 30 jun. 2008
10 september 2011, 13:07 uur | Bericht #285244
Citaat van Joep, zaterdag 10 september 2011, 12:43 uur Jan heb eindelijk een serieus bericht van Appelpop.

Beste Joep,

Zeker, wij hebben hier continue meteorologische monitoring, en speciale bliksemservice die in de gaten houd als er noodweer nadert. Dit wordt meegenomen in het veiligheidsoverleg wat we een aantal keer per dag voeren. Op basis daarvan worden eventuele maatregelen genomen.

Klinkt goed lijkt me...


Zo te zien hebben ze zich terdege goed voorbereid. Er wordt (zoals zoveel festivals doen) gebruik gemaakt van de ondersteuning door weeronline. Op hun website vind je zelfs een speciale weerpagina t.b.v. Appelpop: http://www.weeronline.nl/Festival/Appelpop/4054
Dus je eerst goed informeren en dan pas kritiek leveren!
Terug naar boven
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.858 topics, welke bij elkaar 448.380 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.584 leden.
Het nieuwste lid is Rooie bert.

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 63 mensen aan het browsen op het forum. 2 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 63, lezen 4 mensen het topic "Onweerskansen 10 mei".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden