Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Hardin, IL; Crittenden, KY; Union, KY; Webster, KY.

8 May 2024 23:49:50

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Hickman, TN; Lewis, TN; Maury, TN.

8 May 2024 23:46:51

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Barry, MO; Lawrence, MO; McDonald, MO; Newton, MO.

8 May 2024 23:46:51

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Allen, KY; Barren, KY; Monroe, KY.

8 May 2024 23:42:53

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Montgomery, NC; Moore, NC; Richmond, NC.

8 May 2024 23:42:53

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Darlington, SC; Marlboro, SC.

8 May 2024 23:38:21

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Crawford, MO; Franklin, MO; Washington, MO.

8 May 2024 23:38:21

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Anson, NC; Montgomery, NC; Richmond, NC; Stanly, NC.

8 May 2024 23:38:21

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Montgomery, TN; Robertson, TN.

8 May 2024 23:38:20

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Dent, MO; Phelps, MO.

8 May 2024 23:38:20

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Chesterfield, SC; Fairfield, SC; Kershaw, SC; Lancaster, SC.

8 May 2024 23:38:20

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Green, KY; Hart, KY.

8 May 2024 23:38:20

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Barry, MO; Christian, MO; Lawrence, MO; Stone, MO.

8 May 2024 23:38:20

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Pope, IL; Saline, IL; Williamson, IL.

8 May 2024 23:38:20

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Cheatham, TN; Dickson, TN; Houston, TN; Humphreys, TN; Montgomery, TN.

8 May 2024 23:38:20
Actueel
1 / 4

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
Woonplaats: Spijkenisse
Berichten: 227
Lid sinds: 22 mei. 2012
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
22 juni 2012, 01:18 uur | Bericht #357126
Citaat van Ries, donderdag 21 juni 2012, 20:05 uur Zeeland en Zuid-Holland hebben aan de kust flinke windstoten gehad


Bron: Weerplaza

Ik was deze avond werkzaam op de Maasvlakte. Ik heb flinke wind-shear mogen ervaren. Ik dacht dat ik het fout had omdat niemand hierover spreekt, maar jou kaartje bevestigd mijn ervaring! De lucht donderde neer op de container-terminal waar ik werk, gevolg: een schip waarop meerdere containers om waaide.

Grts Martin | Gewijzigd: 22 juni 2012, 07:19 uur, door Debbieke
Woonplaats: Rozenburg(Rotterdam)
Berichten: 1821
Lid sinds: 3 jul. 2010
22 juni 2012, 01:19 uur | Bericht #357127
Citaat van Mrkos, vrijdag 22 juni 2012, 1:08 uur Veel regen, maar daar houdt het ook wel op helaas. Geen onweer helaas, kan iemand me vertellen waarom Drenthe/ Assen vaak buiten de boot valt? Is er een belanrijke factor dat meespeelt ofzo?

Vaak? Ken tijden dat het daar vaak los ging,lijkt me meer dat het de omgekeerde wereld is geworden de laatste 2 jaar. Zeker het Zuiden en Zuid-Westen krijgen beste klappen te voorduren de laatste zeker 3/4 jaar
Onweerdagen 2012 : 10

Beste onweer 2012 : Op Dominicaanse Republiek 16 op 17 Juni! Zal nooit in Nederland overtroffen worden.
Waarom deze advertentie?
Mrkos
Lid
Woonplaats: Assen
Berichten: 572
Lid sinds: 19 aug. 2010
22 juni 2012, 01:27 uur | Bericht #357128
Citaat van thunderfreak, vrijdag 22 juni 2012, 1:19 uur Citaat van Mrkos, vrijdag 22 juni 2012, 1:08 uur Veel regen, maar daar houdt het ook wel op helaas. Geen onweer helaas, kan iemand me vertellen waarom Drenthe/ Assen vaak buiten de boot valt? Is er een belanrijke factor dat meespeelt ofzo?

Vaak? Ken tijden dat het daar vaak los ging,lijkt me meer dat het de omgekeerde wereld is geworden de laatste 2 jaar. Zeker het Zuiden en Zuid-Westen krijgen beste klappen te voorduren de laatste zeker 3/4 jaar

Ja vaak, hier echt weinig hoor, ik zie helaas vaak dat het zeer sterk en actief is in het zuiden/oosten maar zodra het maar in de buurt van ons komt sterk afneemt. En dan spreek ik niet over Groningen en Friesland he, maar specifiek Assen en omgeving.
Woonplaats: Assen
Berichten: 233
Lid sinds: 7 aug. 2008
22 juni 2012, 07:05 uur | Bericht #357136
de dagelijkse gang, dus het tijdstip dat de onweer komt. meeste ingrediënten zijn dan gewoon op.....
Sense and Simplicity
Woonplaats: Koekelare, West-Vlaanderen https://twitter.com/BartStandaert
Berichten: 2744
Lid sinds: 15 jun. 2007
22 juni 2012, 07:41 uur | Bericht #357138
Toch maar een dagje toegevoegd aan het verwachtingstopic. Extreme situaties worden er echter niet verwacht en de meeste kansen zijn voor het centrum en het oosten van het land. De cape komt uit op 400 J/Kg en een Lifted index van -1. De wolken kunnen uitgroeien tot een 8-tal km hoogte. 

Guidance:
SYNOPTISCHE SITUATIE:
Lagedrukgebied ligt boven de Britse Eilanden en verandert vandaag maar weinig van plaats. Pas in de nacht naar zaterdag trekt het laag langzaam de Noordzee op en wordt dan in de zaterdagavond nabij het zuiden van Noorwegen verwacht. Met een stevige zuidwestelijke stroming wordt maritiem polaire lucht aangevoerd. In de loop van de ochtend passeert een hoogtetrog. Een rond het laag gedraaide occlusie kan in de avond het noordwesten schampen. 

NEERSLAG:
Vanuit het zuidwesten naderen alweer de eerste buien, samenhangend met de hoogtetrog. De meeste buien vallen de eerste uren in de westelijke kustgebieden. In de loop van de ochtend, met het oplopen van de temperatuur komen de buien ook meer landinwaarts voor. Bij de buien kans op onweer. KOUW komt met 50-70% kansen, de hoogste waardes in het binnenland. Hirlam komt morgen ook nog met een neerslagsignaal. Gezien de progtemps kan dat allemaal niet heel veel voorstellen. 

                                              



Kansenkaart:



Bron: KNMI

BartS
Woonplaats: Koekelare, West-Vlaanderen https://twitter.com/BartStandaert
Berichten: 2744
Lid sinds: 15 jun. 2007
22 juni 2012, 07:48 uur | Bericht #357139
Estofex:



A level 1 was issued for Benelux and extreme NW-Germany mainly for an isolated tornado event.

... Benelux and far NW-Germany ...

Very mixed signals are present for today's forecast. Any forcing remains weak/diffuse, but favorable mid-level jet configuration may temporarily assist in better lift during the afternoon hours (with strongest subsidence just to the east). Another limiting point will be quite thick cloud cover within the moist postfrontal air mass. However, a few high resolution models indicate some breaks in the cloud fields, so at least low-end diabatic heating is possible (and proably already enough for initiation). Right now, we expect showers and isolated thunderstorms during the afternoon and evening hours, affecting Benelux and far NW Germany. Main concern right now will be a few shallow supercells with warm EL temperatures forecast. Enhanced LL CAPE and 15 m/s LL shear (200 m^2/s^2 SRH-1) will overlap and hence any stronger updraft may be able to rotate with an isolated tornado risk. We issued a level 1/15-% lightning probability overlap for this event. Convection rapidly vanishes after sunset. 

Bron: Estofex

| Gewijzigd: 22 juni 2012, 07:51 uur, door Bart Standaert
BartS
doppie
Lid
Woonplaats: Someren
Berichten: 487
Lid sinds: 27 jul. 2006
22 juni 2012, 08:45 uur | Bericht #357144
jeej! ben ik blij dat ik vandaag een keer een dagje naar enschede moet..... wie weet wat ik onderweg nog te zien krijg! Ik vroeg me trouwens af of iemand gisteren wel noodweer heeft gehad? En ik bedoel hiermee niet om de voorspellingen af te kraken, maar ben gewoon benieuwd of het ergens wel erg is geworden qua onweer, wind of regen. Net als op veel plaatsen was het hier gisteren maar zo-zo.
Poider
Lid
Woonplaats: Sneek (Friesland)
Berichten: 1017
Lid sinds: 27 nov. 2010
22 juni 2012, 08:56 uur | Bericht #357146
Zelfs vandaag een level 1?.... Niet verwacht. Misschien krijgen we vandaag dan nog een troostprijs Hoop t! Gister eigenlijks alleen nog stevige regen gehad. Volgende week nieuwe kansen? Ik vindt de 12z van EC alweer minder geworden....
Onweersdagen 2013 : 1
Woonplaats: Enschede
Berichten: 1493
Lid sinds: 7 jun. 2011
22 juni 2012, 09:22 uur | Bericht #357148
Gisteren rond 22:45 uur keek ik even uit de raam en zag toch nog bliksem. Even later begon het heel hard te regenen. Ik hoorde na de bui nog één keer een donder die het huis deed trillen.
Liefhebber van -30°C, +30°C, 50 cm sneeuw, zeer zware regenval, zeer zwaar onweer, grote hagelstenen, zeer zware storm..... Kortom alles wat extreem is!
Woonplaats: Assen
Berichten: 15
Lid sinds: 23 jun. 2011
22 juni 2012, 11:45 uur | Bericht #357169
Citaat van Mrkos, vrijdag 22 juni 2012, 1:27 uur Citaat van thunderfreak, vrijdag 22 juni 2012, 1:19 uur Citaat van Mrkos, vrijdag 22 juni 2012, 1:08 uur Veel regen, maar daar houdt het ook wel op helaas. Geen onweer helaas, kan iemand me vertellen waarom Drenthe/ Assen vaak buiten de boot valt? Is er een belanrijke factor dat meespeelt ofzo?

Vaak? Ken tijden dat het daar vaak los ging,lijkt me meer dat het de omgekeerde wereld is geworden de laatste 2 jaar. Zeker het Zuiden en Zuid-Westen krijgen beste klappen te voorduren de laatste zeker 3/4 jaar

Ja vaak, hier echt weinig hoor, ik zie helaas vaak dat het zeer sterk en actief is in het zuiden/oosten maar zodra het maar in de buurt van ons komt sterk afneemt. En dan spreek ik niet over Groningen en Friesland he, maar specifiek Assen en omgeving.

Denk dat het komt omdat wij er wonen Mark :p en ons dus geen goede onweers bui gunt
Misschien moeten we eens een lasso om de bui gaan gooien en hem hier heen trekken, stoute onweer beetje wegvagen voor ons he!
Woonplaats: leeuwarden
Berichten: 770
Lid sinds: 16 feb. 2010
22 juni 2012, 12:14 uur | Bericht #357173
Citaat van Mrkos, vrijdag 22 juni 2012, 1:27 uur Citaat van thunderfreak, vrijdag 22 juni 2012, 1:19 uur Citaat van Mrkos, vrijdag 22 juni 2012, 1:08 uur Veel regen, maar daar houdt het ook wel op helaas. Geen onweer helaas, kan iemand me vertellen waarom Drenthe/ Assen vaak buiten de boot valt? Is er een belanrijke factor dat meespeelt ofzo?

Vaak? Ken tijden dat het daar vaak los ging,lijkt me meer dat het de omgekeerde wereld is geworden de laatste 2 jaar. Zeker het Zuiden en Zuid-Westen krijgen beste klappen te voorduren de laatste zeker 3/4 jaar

Ja vaak, hier echt weinig hoor, ik zie helaas vaak dat het zeer sterk en actief is in het zuiden/oosten maar zodra het maar in de buurt van ons komt sterk afneemt. En dan spreek ik niet over Groningen en Friesland he, maar specifiek Assen en omgeving.

er trekt vaker onweer over drenthe/assen dan over friesland/groningen;),dat is geen mening dat is een feit.
-Lorenzo-
Lid
Woonplaats: Culemborg
Berichten: 191
Lid sinds: 28 aug. 2010
22 juni 2012, 12:22 uur | Bericht #357175
Mrkos
Lid
Woonplaats: Assen
Berichten: 572
Lid sinds: 19 aug. 2010
22 juni 2012, 12:24 uur | Bericht #357176
Citaat van Patricia84, vrijdag 22 juni 2012, 11:45 uur Citaat van Mrkos, vrijdag 22 juni 2012, 1:27 uur Citaat van thunderfreak, vrijdag 22 juni 2012, 1:19 uur Citaat van Mrkos, vrijdag 22 juni 2012, 1:08 uur Veel regen, maar daar houdt het ook wel op helaas. Geen onweer helaas, kan iemand me vertellen waarom Drenthe/ Assen vaak buiten de boot valt? Is er een belanrijke factor dat meespeelt ofzo?

Vaak? Ken tijden dat het daar vaak los ging,lijkt me meer dat het de omgekeerde wereld is geworden de laatste 2 jaar. Zeker het Zuiden en Zuid-Westen krijgen beste klappen te voorduren de laatste zeker 3/4 jaar

Ja vaak, hier echt weinig hoor, ik zie helaas vaak dat het zeer sterk en actief is in het zuiden/oosten maar zodra het maar in de buurt van ons komt sterk afneemt. En dan spreek ik niet over Groningen en Friesland he, maar specifiek Assen en omgeving.

Denk dat het komt omdat wij er wonen Mark :p en ons dus geen goede onweers bui gunt
Misschien moeten we eens een lasso om de bui gaan gooien en hem hier heen trekken, stoute onweer beetje wegvagen voor ons he!

Haha kon dat maar ja;) Maaaaar, ik hoor nu wel wat gedonder, maar wel jammer dat het licht is. Maar de wolken zien er top uit!

Ries
Lid
Woonplaats: Brouwershaven
Berichten: 4470
Lid sinds: 3 jul. 2010
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
22 juni 2012, 12:26 uur | Bericht #357177
Paar kleine buitjes met onweer nu boven NL


Bron: Buienradar
Freedom is not worth having if it does not include the freedom to make mistakes.
alien
Lid
Woonplaats: Stadskanaal
Berichten: 267
Lid sinds: 11 jul. 2010
22 juni 2012, 12:43 uur | Bericht #357180
Klein vinnig donderbuitje over de camping in Drouwen. Zie op de buienradar nog meer aankomen en ze beginnen lekker op te piepen!! :)

En daarna een stortregnbui zonder onweer. :( | Gewijzigd: 22 juni 2012, 14:01 uur, door alien
Het is nog nooit zo donker west of het werd altied wel weer licht (Ede Staal)
Woonplaats: leeuwarden
Berichten: 770
Lid sinds: 16 feb. 2010
22 juni 2012, 13:49 uur | Bericht #357184
soso hier zowaar een rommeltje,ik weet niet of je bij een rommeltje kan spreken over een onweersdag maar zowel is dit de 2de onweersdag in leeuwarden zowaar
Woonplaats: Rozenburg(Rotterdam)
Berichten: 1821
Lid sinds: 3 jul. 2010
22 juni 2012, 14:15 uur | Bericht #357185
Citaat van nielslwder, vrijdag 22 juni 2012, 13:49 uur soso hier zowaar een rommeltje,ik weet niet of je bij een rommeltje kan spreken over een onweersdag maar zowel is dit de 2de onweersdag in leeuwarden zowaar

Nope.

2e rommeling die seizoen
Onweerdagen 2012 : 10

Beste onweer 2012 : Op Dominicaanse Republiek 16 op 17 Juni! Zal nooit in Nederland overtroffen worden.
Woonplaats: Finsterwolde (Oost Groningen)
Berichten: 365
Lid sinds: 23 aug. 2006
22 juni 2012, 14:40 uur | Bericht #357186
net tijdens het shoppen in winschoten verwend met 2 onweersbuitjes.
mooie cc's en zelfs enkele cg's, mooie roffels ook
ff met mn kindjes door de plassen gestampt en vanaf het marktplein de bliksems toegejuicht!
hopelijk vanavond rust in de keet! want watersporters houden niet van gedonder
mama van 2, gék op watersport,natuur,nieuws het weer en reizen. tevens brandweervrouw en gek op bijna alles wat een ander te gek is :)
Woonplaats: leeuwarden
Berichten: 770
Lid sinds: 16 feb. 2010
22 juni 2012, 14:47 uur | Bericht #357187
Citaat van thunderfreak, vrijdag 22 juni 2012, 14:15 uur Citaat van nielslwder, vrijdag 22 juni 2012, 13:49 uur soso hier zowaar een rommeltje,ik weet niet of je bij een rommeltje kan spreken over een onweersdag maar zowel is dit de 2de onweersdag in leeuwarden zowaar

Nope.

2e rommeling die seizoen

hoe bedoel je met "2e rommeling die seizoen"? ik snap die zin niet helemaal namelijk:P

EDIT: hier trouwens netb ook een hoosbui waar de straten even va onder water stonden | Gewijzigd: 22 juni 2012, 14:48 uur, door nielslwder
michaelvr
Lid
Woonplaats: Hilversum - Noord Holland
Berichten: 401
Lid sinds: 24 apr. 2011
22 juni 2012, 16:03 uur | Bericht #357192
Yes, er komt onweer mijn kant op. Zal vast wel niets voorstellen, maar we zullen zien.

Spicificaties extreem weer Hilversum 2013:
Onweer dagen: 20 juni
Arcus/rolwolkdagen: 12 April - 8 Mei
Hagel dagen: 12 April
Funnel clouds/windhoosdagen: 0
Terug naar boven
Dit topic is gesloten
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.857 topics, welke bij elkaar 448.376 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.584 leden.
Het nieuwste lid is Rooie bert.

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 111 mensen aan het browsen op het forum. 0 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 111, lezen 2 mensen het topic "Tornado-uitbraak USA 18-23 mei 2013 (Shawnee en Moore tornado's)".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden