Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Bond, IL; Clinton, IL; Madison, IL; St. Clair, IL.

29 Apr 2024 09:05:03

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Avoyelles, LA; Rapides, LA.

29 Apr 2024 09:05:02

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Beauregard, LA; Jasper, TX; Newton, TX; Tyler, TX.

29 Apr 2024 08:56:50

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Polk, TX; San Jacinto, TX; Trinity, TX.

29 Apr 2024 08:47:35

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Freestone, TX; Limestone, TX.

29 Apr 2024 08:47:29

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Falls, TX; Milam, TX.

29 Apr 2024 08:47:29

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Freestone, TX; Limestone, TX.

29 Apr 2024 08:47:29

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Falls, TX; Milam, TX; Robertson, TX.

29 Apr 2024 08:47:28

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Rapides, LA.

29 Apr 2024 08:43:33

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Polk, TX; San Jacinto, TX; Trinity, TX; Walker, TX.

29 Apr 2024 08:34:16

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Jefferson, MO.

29 Apr 2024 08:34:15

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Jefferson, MO; St. Francois, MO; Washington, MO.

29 Apr 2024 08:30:00

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Dent, MO; Shannon, MO.

29 Apr 2024 08:12:57

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Franklin, MO; Jefferson, MO; St. Francois, MO; Washington, MO.

29 Apr 2024 08:05:03

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Polk, TX.

29 Apr 2024 07:58:36
Actueel
1 / 4

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
Marga
Lid
Woonplaats: Den Haag
Berichten: 17643
Lid sinds: 25 jul. 2006
6 juni 2013, 10:54 uur | Bericht #396138
Peuter sterft in snikhete auto

Een peuter van twee is gestikt in een snikhete auto in Italië. Andrea Albanese (39) zou zijn zoon afzetten bij de kinderopvang op weg naar zijn werk in de stad Piacenza maar volgens de krant La Stampa vergat hij zijn kind in de wagen. De temperatuur in de auto liep op tot zestig graden. Het jongetje van twee kwam om door verstikking.
De kinderopvang sloeg alarm omdat Luca niet kwam opdagen. Ze belden de grootouders van de jongen die de vader verwittigden. Albanese haastte zich naar de auto maar het was al te laat. Ambulanciers deden nog een poging om Luca te reanimeren maar het kind was al overleden. De vader werd door de politie ondervraagd.

Bron: AD
Every cloud has a silver lining
Michel
Lid
Woonplaats: Zwijndrecht
Berichten: 126
Lid sinds: 26 jul. 2006
6 juni 2013, 22:00 uur | Bericht #396194
Echt in en in triest!

En ik kan er met m'n botte verstand ook niet bij dat je je kind op de achterbank simpelweg "vergeet"...........:(
Waarom deze advertentie?
Fluffje
Lid
Woonplaats: Veenendaal
Berichten: 243
Lid sinds: 26 jul. 2008
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
7 juni 2013, 12:53 uur | Bericht #396212
Citaat van Michel, donderdag 6 juni 2013, 22:00 uur Echt in en in triest!

En ik kan er met m'n botte verstand ook niet bij dat je je kind op de achterbank simpelweg "vergeet"...........:(


Helemaal mee eens, van mij mogen ze dit berechten als moord>:(
Woonplaats: Vierlingsbeek
Berichten: 57
Lid sinds: 5 feb. 2009
7 juni 2013, 13:10 uur | Bericht #396214
Natuurlijk is het triest. Heb dit wel eens vaker gehoord. Een tijd terug ook in Nederland, alleen was t kind niet overleden.

Ja... jammer dat zoiets gebeurd, maar ik neem aan dat er geen opzet in het spel is. Het is immers al erg genoeg om je kind kwijt te raken, dus vind ik een straf ongepast.
Extreem weer, zowel in de winter(sneeuw/vorst) als in de zomer(onweer).

Mijn chase gebied: Arnhem-midden Limburg en van Den Bosch tot Kleve/Emmerich/Goch en verder Duitsland in.
jcroon
Lid
Woonplaats: breda
Berichten: 4155
Lid sinds: 26 aug. 2011
7 juni 2013, 14:15 uur | Bericht #396216
Citaat van Michel, donderdag 6 juni 2013, 22:00 uur Echt in en in triest!

En ik kan er met m'n botte verstand ook niet bij dat je je kind op de achterbank simpelweg "vergeet"...........:(
Het gebeurt vaker dan je dnekt, eigenljk lees  je ieder  jaar wel zo iets en ja, het  is knap stom  om iets te vergeten maar het kan de meest liefhebbende ouder overkomen.
(Zo weet ik uit mijn buurt)

Woonplaats: Boom(Antwerpen)
Berichten: 2258
Lid sinds: 8 mei. 2012
7 juni 2013, 19:26 uur | Bericht #396236
Citaat van Metalmozes, vrijdag 7 juni 2013, 13:10 uur Natuurlijk is het triest. Heb dit wel eens vaker gehoord. Een tijd terug ook in Nederland, alleen was t kind niet overleden.

Ja... jammer dat zoiets gebeurd, maar ik neem aan dat er geen opzet in het spel is. Het is immers al erg genoeg om je kind kwijt te raken, dus vind ik een straf ongepast.

Ik vind zoiets dom en moet er nog niet eens aan denken of het per ongeluk zou kunnen zijn.... Hoe kan je nu je eigen kind vergeten die je dagelijks naar hetzelfde verblijf doet? Je hebt de baby er 's morgens nog in gezet en een 10-tal minuten later ben je al vergeten dat de baby erin zit :|. Niet persoonlijk opvatten maar ik vind dat de man de enige is die niet getroost zou moeten worden en een straf zou moeten krijgen. 

Ik plaats me in zijn situatie (het gebeuren van de baby brengen....). Je brengt de baby elke morgend in de week naar het verblijf, je gaat het hem misschien elke dag halen, je eet er thuis mee, je speelt ermee, en dan vergeet je hem in de auto? Kan het echt niet plaatsen hoe zoiets "per ongeluk" kan gebeuren.... Aan de andere kant is het ook een lastige situatie, en dit zal ook zo blijven want er is maar 1 iemand die weet wat er precies gebeurt is, en dat is hij zelf...

Nogmaals niet persoonlijk, maar wou mijn mening even kwijt;)
Onweersdagen met hagel: 2 ---- Licht onweer: 7
Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1
Fluffje
Lid
Woonplaats: Veenendaal
Berichten: 243
Lid sinds: 26 jul. 2008
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
7 juni 2013, 23:46 uur | Bericht #396254
Citaat van thunderstorms_4ever, vrijdag 7 juni 2013, 19:26 uurIk vind zoiets dom en moet er nog niet eens aan denken of het per ongeluk zou kunnen zijn.... 
Precies wat mijn achterliggende gedachte is toen ik schreef "berechten als moord". Je kan je kind zoek raken tijdens bv winkelen maar "vergeten" echt dat zal er bij mij nooit ingaan! | Gewijzigd: 8 juni 2013, 08:57 uur, door Marga
jcroon
Lid
Woonplaats: breda
Berichten: 4155
Lid sinds: 26 aug. 2011
8 juni 2013, 09:15 uur | Bericht #396256
Citaat van Fluffje, vrijdag 7 juni 2013, 23:46 uur Citaat van thunderstorms_4ever, vrijdag 7 juni 2013, 19:26 uurIk vind zoiets dom en moet er nog niet eens aan denken of het per ongeluk zou kunnen zijn.... 
Precies wat mijn achterliggende gedachte is toen ik schreef "berechten als moord". Je kan je kind zoek raken tijdens bv winkelen maar "vergeten" echt dat zal er bij mij nooit ingaan!

Da's een redenatie waarbij  je voor diefstal ogeaplt moet worden als je je eigen  portemonnee vergeet. Orde van grootte is wat anders maar het gaat om precies hetzelfde.
Arends
Lid
Woonplaats: Coevorden
Berichten: 404
Lid sinds: 18 aug. 2008
8 juni 2013, 19:34 uur | Bericht #396307
Het is allemaal niet meer echt, de mensen weten niet meer waar ze mee bezig zijn.
Het zou me dan ook niet vebazen als autofabrikanten een systeem implementeren wat kan zien of er levende dingen in een auto zitten, en de temperatuur in de gaten houdt. Loopt de temperatuur op, dan kan de computer wat ramen openzetten. Maaaaarrr: dat zijn ook precies de oplossingen waar mensen dommer van worden, en nog dommere dingen gaan doen.

Edit Sanwa: We hebben je laatste zinnen verwijderd, die gingen wel erg ver.

Edit Arends: excuus, ik liet me weer meeslepen.
| Gewijzigd: 11 juni 2013, 23:22 uur, door Arends
Haneking
Lid
Woonplaats: Haarlem
Berichten: 4
Lid sinds: 6 jun. 2013
11 juni 2013, 10:37 uur | Bericht #396462
Ja, je kan je toch nooit indenken dat je je kind VERGEET! Hoe kan je nou weer niet doorhebben dat je een hele andere route rijdt dan normaal, en meestal rijd je ook wat voorzichter als je een kind vervoert, maar blijkbaar is die man daar ook totaal niet mee bezig.. Zo iets vind ik inderdaad een soort van moord. Het is eigenlijk verwaarlozing, en daar staat ook gewoon een straf op..
It's just the sound of thunder
Sanwa
Lid
Woonplaats: winkel
Berichten: 5550
Lid sinds: 3 jul. 2009
11 juni 2013, 11:37 uur | Bericht #396469
Iedereen mag en kan zijn mening geven over dit bericht. Zouden jullie dit wel netjes kunnen houden.
Alvast bedank namens de crew
Bekijk het van de zonnige kant, de meeste regen valt naast je.
Terug naar boven
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.855 topics, welke bij elkaar 448.367 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.581 leden.
Het nieuwste lid is philip.beuckels@gmail.com.

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 110 mensen aan het browsen op het forum. 0 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 110, lezen 4 mensen het topic "Algemeen onweerskansentopic 2024".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden