Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Haskell, OK; Latimer, OK; Le Flore, OK; Pushmataha, OK.

26 Apr 2024 14:46:41

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Carter, OK; Johnston, OK; Murray, OK.

26 Apr 2024 14:36:04

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Cherokee, OK; Craig, OK; Delaware, OK; Mayes, OK; Nowata, OK; Rogers, OK; Wagoner, OK.

26 Apr 2024 14:25:59

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Atoka, OK.

26 Apr 2024 14:13:10

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Haskell, OK; Latimer, OK; Pittsburg, OK; Pushmataha, OK.

26 Apr 2024 14:10:42

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Adair, OK; Cherokee, OK; Haskell, OK; McIntosh, OK; Muskogee, OK; Pittsburg, OK; Sequoyah, OK; Wagoner, OK.

26 Apr 2024 14:10:42

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Cherokee, OK; Haskell, OK; McIntosh, OK; Muskogee, OK; Pittsburg, OK; Wagoner, OK.

26 Apr 2024 14:00:07

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Cherokee, OK; Craig, OK; Delaware, OK; Mayes, OK; Nowata, OK; Rogers, OK; Tulsa, OK; Wagoner, OK; Washington, OK.

26 Apr 2024 14:00:06

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Hughes, OK.

26 Apr 2024 13:48:37

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Atoka, OK; Bryan, OK; Coal, OK.

26 Apr 2024 13:40:57

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Cherokee, OK; Haskell, OK; McIntosh, OK; Muskogee, OK; Okmulgee, OK; Pittsburg, OK; Wagoner, OK.

26 Apr 2024 13:35:18

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Atoka, OK; Coal, OK.

26 Apr 2024 13:35:17

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Muskogee, OK; Okmulgee, OK; Osage, OK; Rogers, OK; Tulsa, OK; Wagoner, OK; Washington, OK.

26 Apr 2024 13:35:17

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor McIntosh, OK; Pittsburg, OK.

26 Apr 2024 13:29:19

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Creek, OK; Muskogee, OK; Okmulgee, OK; Osage, OK; Pawnee, OK; Rogers, OK; Tulsa, OK; Wagoner, OK; Washington, OK.

26 Apr 2024 13:18:09
Actueel
1 / 4

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
ruben
Lid
Woonplaats: Ieper
Berichten: 508
Lid sinds: 22 mei. 2014
13 juli 2014, 20:49 uur | Bericht #433482
Citaat van thunderstorms_4ever, zondag 13 juli 2014, 20:47 uur Citaat van ruben, zondag 13 juli 2014, 20:43 uurIk woon tussen ieper en roeselare maar ik zie geen wolk ofzo richting ieper, en op de buienradar zie je ook niks. Ik denk dat het verkeerd opgevangen is :/
Denk idd dat het een verkeerd opgevangen is.. Anders zou er idd toch bewolking op z'n minst, of een onweersbui in de buurt moeten geweest zijn. Btw nu onweer ter hoogte van Lier.


Ik zie het net plots 4 ontladingen in belgie. Jammer dat het westen wss weer niet aan de beurt zal komen. De afgelopen dagen geen kansen geweest hier
/
Woonplaats: Almelo
Berichten: 213
Lid sinds: 28 jun. 2011
13 juli 2014, 21:00 uur | Bericht #433483
Ik keek net vanuit Almelo richting Geesteren en die wolkenpartij daar heeft toch een paar mooie torens erop zitten, wie weet dat in die richting nog wat gaat onstaan.
Waarom deze advertentie?
Woonplaats: Gouda
Berichten: 553
Lid sinds: 17 apr. 2012
13 juli 2014, 22:35 uur | Bericht #433485
Niet als klagen bedoeld dat wil ik gelijk vaststellen. Wat mij wel verbaasd is hoe ongelooflijk vaak de meteorologen er met onweerswaarschuwingen naast zitten dit jaar. Ik weet dat zij geen kristallen bol hebben maar dit jaar is wel heel erg bizar. Ik vraag me af of er geen sponsoren bestaan om hier meer aandacht aan te besteden. Het is namelijk wel apart dat astronomen weten wat er 100 miljoen lichtjaar verderop gebeurd en dat meteorologen ondertussen nog geen onweersbui kunnen voorspellen when their lives depend on it.
Naar mijn persoonlijke mening en ervaring wordt het weer veel te vaak voor lief genomen zowel door de gemiddelde mens als meteorlogen, te weinig respect naar het onderzoeken ervan om bijvoorbeeld grote rampen op dichtbevolkte gebieden en inslagen op mensen te voorkomen.
Het beste voorbeeld was pinkpop dit jaar. Een code rood die nog geeneens een code oranje waard was voor ons land maar goed Limburg kreeg dan het een en ander mee. De reactie van de organisatie was dat ze weinig gingen doen aan preventie tegen het noodweer op Pinkpop ofwel naiviteit. Mensen bleven ook gewoon door feesten ondanks dat er een bijna groene lucht aan kwam in andere woorden, niks geeerd van Pukkelpop 2011 en doen alsof het allemaal maar niks is.

Nogmaals dit is geen klaagbericht ook al irriteer ik me zwaar aan de waarschuwingen die zijn afgegeven voor het westen bijvoorbeeld dit jaar wat mijn goed recht is. Wij betalen hiervoor aan het KNMI notabene.

Zo dat ben ik ook even kwijt
Aantal onweersdagen 2020
Licht en lullig onweer : 2
Behoorlijk onweer: 1
Zwaar onweer: 1
Woonplaats: Ulft
Berichten: 136
Lid sinds: 7 apr. 2014
13 juli 2014, 22:46 uur | Bericht #433486
Mooi gesproken en ik geef je helemaal gelijk. Denk ook wel dat daar meer aandacht aan gegeven mag worden. Ook om het feit dat de buien steeds zwaarder zullen worden. Wat je nu al ziet gebeuren. Klimaat veranderd en dus ook de omstandigheden. | Gewijzigd: 13 juli 2014, 22:49 uur, door Elleke van Uum
Woonplaats: Zeewolde
Berichten: 291
Lid sinds: 28 mei. 2011
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
13 juli 2014, 22:51 uur | Bericht #433488
Hoe extremer het weer word des te moeilijker het word om te voorspellen!!
Woonplaats:
Berichten: 363
Lid sinds: 9 dec. 2011
13 juli 2014, 23:02 uur | Bericht #433489
Ehm..ze zeggen toch niet voor niets zo verandelijk als het weer?
Woonplaats: Gouda
Berichten: 553
Lid sinds: 17 apr. 2012
13 juli 2014, 23:09 uur | Bericht #433490
@ Elleke blij dat je mij begrijpt

@ Jan en Emiel dan wil ik ook graag een dik salaris want dat betekend dat iedereen meteoroloog kan worden. Gewoon zeggen, vandaag is er misschien regen, onweer, sneeuw of ijzel en de temperatuur ligt tussen de -15 en +30 graden met kans op 1 tot 7 bft. aan wind. Beetje overdreven dat snappen jullie maar jullie antwoord is na die lap tekst van mij wel heel erg simplistisch.
Aantal onweersdagen 2020
Licht en lullig onweer : 2
Behoorlijk onweer: 1
Zwaar onweer: 1
Woonplaats: Boom(Antwerpen)
Berichten: 2258
Lid sinds: 8 mei. 2012
14 juli 2014, 00:37 uur | Bericht #433494
Citaat van Viktor Peters, zondag 13 juli 2014, 23:09 uur @ Elleke blij dat je mij begrijpt

@ Jan en Emiel dan wil ik ook graag een dik salaris want dat betekend dat iedereen meteoroloog kan worden. Gewoon zeggen, vandaag is er misschien regen, onweer, sneeuw of ijzel en de temperatuur ligt tussen de -15 en +30 graden met kans op 1 tot 7 bft. aan wind. Beetje overdreven dat snappen jullie maar jullie antwoord is na die lap tekst van mij wel heel erg simplistisch.

Het weer is en blijft voorspellen of verwachten he. Je mag de beste meteoroloog ter wereld zijn, je kan niet met 100% zekerheid zeggen wat er morgen zal gebeuren. En wanneer het mis is, dan is daar meestal een logische verklaring voor, voor wat er heeft voor gezorgd dat de verwachting niet is uitgekomen hoe het zou moeten zijn. En qua waarschuwingen kan je niet meer dan een code rood geven. Mensen die dit bekijken als : "voor de zoveelste keer een blunder..." of  " het zal maar weer meevallen", dat zijn de mensen die gewoon verder doen, en verder gaan met de verwachting dat het zo overwaait. En dat is de grens waarbij niemand je kan dwingen, van daar iets te voor 'moeten ' doen. Want je kan de mensen niet gaan verplichten te stoppen met werken, buitenkomen, rijden, etc... . De mensen die achteraf klagen zijn meestal de mensen die het zo bekijken als de mensen die zeggen zoals ik even terug zei, niets verwachten en dan verrast worden...;) . En waarom wordt je dan zelf geen meteoroloog, of zet je je daarvoor in, dan kan je daar , moest je het er niet mee eens zijn, laten zien hoe het dan wel moet. Want zover ik weet stel je dus vast dat de meteorologen van deze tijd niets van kunnen en dus gewoon wat staan te praten op tv en media.

EDIT: en nog over die waarschuwingen, er staat niet op het knmi :"pas op, er komt een onweer, windschade, waterschade of wat dan ook vandaag bij je langs". Nee, er staat :"WAARSCHUWING". Dus geen Berichtje van wat er gaat gebeuren.;) | Gewijzigd: 14 juli 2014, 00:40 uur, door thunderstorms_4ever
Onweersdagen met hagel: 2 ---- Licht onweer: 7
Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1
Woonplaats: Gouda
Berichten: 553
Lid sinds: 17 apr. 2012
14 juli 2014, 00:51 uur | Bericht #433495
Citaat van thunderstorms_4ever, maandag 14 juli 2014, 0:37 uur Citaat van Viktor Peters, zondag 13 juli 2014, 23:09 uur @ Elleke blij dat je mij begrijpt

@ Jan en Emiel dan wil ik ook graag een dik salaris want dat betekend dat iedereen meteoroloog kan worden. Gewoon zeggen, vandaag is er misschien regen, onweer, sneeuw of ijzel en de temperatuur ligt tussen de -15 en +30 graden met kans op 1 tot 7 bft. aan wind. Beetje overdreven dat snappen jullie maar jullie antwoord is na die lap tekst van mij wel heel erg simplistisch.

Het weer is en blijft voorspellen of verwachten he. Je mag de beste meteoroloog ter wereld zijn, je kan niet met 100% zekerheid zeggen wat er morgen zal gebeuren. En wanneer het mis is, dan is daar meestal een logische verklaring voor, voor wat er heeft voor gezorgd dat de verwachting niet is uitgekomen hoe het zou moeten zijn. En qua waarschuwingen kan je niet meer dan een code rood geven. Mensen die dit bekijken als : "voor de zoveelste keer een blunder..." of  " het zal maar weer meevallen", dat zijn de mensen die gewoon verder doen, en verder gaan met de verwachting dat het zo overwaait. En dat is de grens waarbij niemand je kan dwingen, van daar iets te voor 'moeten ' doen. Want je kan de mensen niet gaan verplichten te stoppen met werken, buitenkomen, rijden, etc... . De mensen die achteraf klagen zijn meestal de mensen die het zo bekijken als de mensen die zeggen zoals ik even terug zei, niets verwachten en dan verrast worden...;) . En waarom wordt je dan zelf geen meteoroloog, of zet je je daarvoor in, dan kan je daar , moest je het er niet mee eens zijn, laten zien hoe het dan wel moet. Want zover ik weet stel je dus vast dat de meteorologen van deze tijd niets van kunnen en dus gewoon wat staan te praten op tv en media.

EDIT: en nog over die waarschuwingen, er staat niet op het knmi :"pas op, er komt een onweer, windschade, waterschade of wat dan ook vandaag bij je langs". Nee, er staat :"WAARSCHUWING". Dus geen Berichtje van wat er gaat gebeuren.;)

Dank voor je reactie. Jij hebt duidelijk wel goed mijn tekst gelezen waarvoor mijn waardering. Nog een paar kleine puntjes:
- Ik zeg niet dat de meteorologen er niks van kunnen want het zijn opgeleidde mense alleen vroeg ik me af of het niet verstandiger was via sponsore beter te investeren in weersvoorspelling.
- Haha ik word zelf geen meteoroloog omdat ik als ambitie sport heb en dat inmiddels vakkundig uitvoer. Het weer is een hobby.
- Waar zijn al die bliksem, windhoos en regen symbolen op de knmi waarschuwingen dan voor? Die staan er toch niet als decoratie? Dus wel degelijk een pas op teken in gedetailleeerde vorm.
-
Aantal onweersdagen 2020
Licht en lullig onweer : 2
Behoorlijk onweer: 1
Zwaar onweer: 1
Woonplaats: Boom(Antwerpen)
Berichten: 2258
Lid sinds: 8 mei. 2012
14 juli 2014, 01:06 uur | Bericht #433496
Citaat van Viktor Peters, maandag 14 juli 2014, 0:51 uurDank voor je reactie. Jij hebt duidelijk wel goed mijn tekst gelezen waarvoor mijn waardering. Nog een paar kleine puntjes:
- Ik zeg niet dat de meteorologen er niks van kunnen want het zijn opgeleidde mense alleen vroeg ik me af of het niet verstandiger was via sponsore beter te investeren in weersvoorspelling.
- Haha ik word zelf geen meteoroloog omdat ik als ambitie sport heb en dat inmiddels vakkundig uitvoer. Het weer is een hobby.
- Waar zijn al die bliksem, windhoos en regen symbolen op de knmi waarschuwingen dan voor? Die staan er toch niet als decoratie? Dus wel degelijk een pas op teken in gedetailleeerde vorm.
-


Heb idd de tekst goed gelezen;):).

Enja, over je eerste puntje, ze blijven investeren, maar voor we al die apparatuur en specifiekere en meer nauwkeurige element kunnen krijgen gaat het nog even duren. Kijk maar naar Amerika, die zijn daar heel goed in, waarom..? Omdat die de centjes natuurlijk hebben, (en dan ook wel de mensen die er natuurlijk mee werken). Verder weet ik niet of er nog veel schot in de zaak zit voor het klimaat. Misschien als het weer extreem blijft aanhouden, dat onze landjes eens gaan inzien dat het belangrijk is van te investeren.. Wie weet..

en over het derde puntje, nogmaals hetzelfde, maar dan iets anders. De symbolen zijn idd lokaal, maar niet lokaal genoeg in mijn ogen. Ze spelen het eigenlijk te 'veilig' door zo'n grote oppervlakte's met : geel, oranje of rood in te kleuren. Dat is wat meteoinfo/nooweercentrale niet doet, maar die missen dan weer de professionaliteit vind ik. Verder weet ik daar btw niks van. (van die webiste) . 

Dus het is idd een feit dat het klimaat serieuzer toeslaat , of anders toeslaat dan verwacht. Maar daar kunnen wij als mens, eigenlijk verder niet veel aan doen. Telkens als men denkt dat men de juiste methode van voorspelling, verwachting, inschatting heeft gevonden, duikt er weer een utizondering of nieuw geval op, en kunnen we terug blind gaan staren op de kaartjes en radars. En zolang we het weer niet kunnen begrijpen of controleren, op de manier dat we dat we daaruit een zekerheid kunnen uitkrijgen, zal het bij de huidige situatie blijven vrees ik (en ik denk niet dat dat ooit zal gebeuren;))
Onweersdagen met hagel: 2 ---- Licht onweer: 7
Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1
Woonplaats: Boom(Antwerpen)
Berichten: 2258
Lid sinds: 8 mei. 2012
14 juli 2014, 01:06 uur | Bericht #433497
Citaat van Viktor Peters, maandag 14 juli 2014, 0:51 uurDank voor je reactie. Jij hebt duidelijk wel goed mijn tekst gelezen waarvoor mijn waardering. Nog een paar kleine puntjes:
- Ik zeg niet dat de meteorologen er niks van kunnen want het zijn opgeleidde mense alleen vroeg ik me af of het niet verstandiger was via sponsore beter te investeren in weersvoorspelling.
- Haha ik word zelf geen meteoroloog omdat ik als ambitie sport heb en dat inmiddels vakkundig uitvoer. Het weer is een hobby.
- Waar zijn al die bliksem, windhoos en regen symbolen op de knmi waarschuwingen dan voor? Die staan er toch niet als decoratie? Dus wel degelijk een pas op teken in gedetailleeerde vorm.
-


Heb idd de tekst goed gelezen;):).

Enja, over je eerste puntje, ze blijven investeren, maar voor we al die apparatuur en specifiekere en meer nauwkeurige element kunnen krijgen gaat het nog even duren. Kijk maar naar Amerika, die zijn daar heel goed in, waarom..? Omdat die de centjes natuurlijk hebben, (en dan ook wel de mensen die er natuurlijk mee werken). Verder weet ik niet of er nog veel schot in de zaak zit voor het klimaat. Misschien als het weer extreem blijft aanhouden, dat onze landjes eens gaan inzien dat het belangrijk is van te investeren.. Wie weet..

en over het derde puntje, nogmaals hetzelfde, maar dan iets anders. De symbolen zijn idd lokaal, maar niet lokaal genoeg in mijn ogen. Ze spelen het eigenlijk te 'veilig' door zo'n grote oppervlakte's met : geel, oranje of rood in te kleuren. Dat is wat meteoinfo/nooweercentrale niet doet, maar die missen dan weer de professionaliteit vind ik. Verder weet ik daar btw niks van. (van die webiste) . 

Dus het is idd een feit dat het klimaat serieuzer toeslaat , of anders toeslaat dan verwacht. Maar daar kunnen wij als mens, eigenlijk verder niet veel aan doen. Telkens als men denkt dat men de juiste methode van voorspelling, verwachting, inschatting heeft gevonden, duikt er weer een utizondering of nieuw geval op, en kunnen we terug blind gaan staren op de kaartjes en radars. En zolang we het weer niet kunnen begrijpen of controleren, op de manier dat we dat we daaruit een zekerheid kunnen uitkrijgen, zal het bij de huidige situatie blijven vrees ik (en ik denk niet dat dat ooit zal gebeuren;))
Onweersdagen met hagel: 2 ---- Licht onweer: 7
Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1
Woonplaats: Capelle aan den IJssel
Berichten: 836
Lid sinds: 6 jun. 2010
14 juli 2014, 07:19 uur | Bericht #433498
Tijd voor topic week 29 ;) ??

KMI :

Ook zaterdag wordt een mooie warme dag maar later op de dag of 's avonds kan het fel onweren vanaf het zuidwesten. Het kan zaterdag nog ruim 30 graden worden. Zondag is het koeler en wisselvallig.

KNMI:

Flinke zonnige perioden en tot het weekeinde vrijwel overal droog. Oplopende temperaturen met tegen het einde van de week maxima landinwaarts rond 30 graden. In het weekeinde kans op onweer.


Tatanka
Lid
Woonplaats: Drenthe
Berichten: 5265
Lid sinds: 4 jun. 2011
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
14 juli 2014, 07:40 uur | Bericht #433500
Citaat van Jo Capelle, maandag 14 juli 2014, 7:19 uur Tijd voor topic week 29 ;) ??

KMI :

Ook zaterdag wordt een mooie warme dag maar later op de dag of 's avonds kan het fel onweren vanaf het zuidwesten. Het kan zaterdag nog ruim 30 graden worden. Zondag is het koeler en wisselvallig.

KNMI:

Flinke zonnige perioden en tot het weekeinde vrijwel overal droog. Oplopende temperaturen met tegen het einde van de week maxima landinwaarts rond 30 graden. In het weekeinde kans op onweer.


Ik ga hem zo maken voor jullie en ja ook ik kan gesponserd worden....giro 999

there can be only one
Marga
Lid
Woonplaats: Den Haag
Berichten: 17643
Lid sinds: 25 jul. 2006
14 juli 2014, 07:56 uur | Bericht #433503
In afwachting van het nieuwe topic alvast een slotje.
Every cloud has a silver lining
Terug naar boven
Dit topic is gesloten
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.853 topics, welke bij elkaar 448.364 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.579 leden.
Het nieuwste lid is philip.beuckels@gmail.com.

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 253 mensen aan het browsen op het forum. 1 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 253, lezen 4 mensen het topic "Discussietopic winter 2023-2024".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden