Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Bedford, TN; Coffee, TN; Marshall, TN; Rutherford, TN.

15 May 2024 00:14:28

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Clinton, NY; Chittenden, VT; Franklin, VT; Grand Isle, VT.

15 May 2024 00:09:28

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Franklin, TN; Lincoln, TN; Moore, TN.

15 May 2024 00:09:28

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Sheridan, NE.

14 May 2024 23:57:36

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Clinton, NY; Essex, NY; Chittenden, VT; Franklin, VT; Grand Isle, VT.

14 May 2024 23:52:41

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Montgomery, TN; Stewart, TN.

14 May 2024 23:52:41

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Bedford, TN; Marshall, TN; Maury, TN; Rutherford, TN; Williamson, TN.

14 May 2024 23:52:40

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Cherry, NE.

14 May 2024 23:41:00

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Pulaski, IL; Ballard, KY.

14 May 2024 23:41:00

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Giles, TN; Lawrence, TN; Lewis, TN; Marshall, TN; Maury, TN.

14 May 2024 23:32:13

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Christian, KY.

14 May 2024 23:32:13

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Hickman, TN; Maury, TN; Williamson, TN.

14 May 2024 23:23:08

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Logan, KS; Sherman, KS; Thomas, KS.

14 May 2024 23:13:40

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Dickson, TN; Hickman, TN; Maury, TN; Williamson, TN.

14 May 2024 23:00:25

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Hoke, NC; Moore, NC; Scotland, NC.

14 May 2024 22:56:47
Actueel
1 / 4

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
front
Lid
Woonplaats: zaandam
Berichten: 620
Lid sinds: 24 aug. 2009
10 augustus 2014, 01:49 uur | Bericht #437072
al is het greta2 of berta3 boers gesproken!,er is nog helemaal niets! kansen zat! maar verwacht nou het weinige, dan valt het mee als het meer of veel meer word zondag!
het blijft strakskijken! er komt wel wat aan, maar hoe het een en ander uitpakt waar en welke tijd,en hoe hevig!,weet je pas als het daar is!;)
~discuzeuren of ik of jij in de prijzen valt is niet te voorspellen! ik gun ieder zn spektakel maar wel zonder leed! ook dit is niet te voorspellen inzake wat er aan zit tekomen!
anders krijg je weer het afgelopen vrijdag complex,(als je begrijpt wat ik bedoel!):(;)

| Gewijzigd: 10 augustus 2014, 01:51 uur, door front
Sven
Moderator
Woonplaats: Everywhere and Nowhere
Berichten: 6159
Lid sinds: 5 jul. 2011
10 augustus 2014, 01:59 uur | Bericht #437073
Citaat van emiel bont, zondag 10 augustus 2014, 1:21 uurrestanten ervan die opgenomen zijn in een depressie/lagedruk gebied
Is dat bertha?
Dat zijn inderdaad de restanten van Berta. Daar moeten we het morgen van hebben



Waarom deze advertentie?
Tatanka
Lid
Woonplaats: Drenthe
Berichten: 5265
Lid sinds: 4 jun. 2011
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
10 augustus 2014, 06:29 uur | Bericht #437075
Zwaardere buien waarschijnlijk zie (Neerslag tekst onder) tussen 16uur en 22 uur (Tatanka). Squail-line kansen vanaf midden naar het noord-oosten..elders losse Cb's multicell bassis van harmonie wrf laat dit ook zien.. Maar even gekozen voor harmonie beter voor de hand is er gewoon niet,verder is het gewoon nowcasten.


Losse Cb's/multicell kansen voor de kustregio's let wel hiervoor zijn daar ook al signalen voor pak even de 19uur voor gemak




SYNOPTISCHE SITUATIE:
Samengesteld lagedrukgebied rond de Britse eilanden, met daarin vandaag de restanten van de tropische cycloon "Bertha". Bertha trekt overdag via zuidwest Engeland uitdiepend naar het noordoosten. De bovenstroming is zuidelijk en een warmtefront vanuit Frankrijk trekt vanochtend naar het noorden. De bijbehorende thetaw rug passeert gedurende de ochtend oostelijk Nederland. Het frontale systeem rondom "Bertha" laat zich zoals je kunt bedenken niet zo heel gemakkelijk analyseren. Op nadering van dat systeem stroomt met een zuidelijke bovenstroming warme, vochtige en onstabiele lucht over onze omgeving uit. Vanavond passeert van het westen uit het koufront en de occlusie en stroomt er daarna polaire lucht uit over onze omgeving.

MODELBEOORDELING:
Wel grote consistentie tussen de modellen in de timing van de koufrontpassage vanavond, gebeurt tussen 17 en 20z van west naar oost over ons land. Op nadering van het koufront neemt de ZZW wind in de middag toe naar 6 tot 7 Bft, HiRLAM geeft in deze 00z run opeens weer meer wind op en na passage van het koufront later vandaag. De 8 Bft die daarop zichtbaar is in de andere modellen 6-7 Bft. Wel geeft zowel Harmonie als EC12 de komende nacht op nadering van een trog, mogelijk te koppelen aan de bent back occlusie, ook een 8 Bft in het noordwestelijk kustgebied. De warmte die "Bertha" vooruit werpt levert vanochtend met name in Hirlam wat lichte regen uit dikkere middelbare bewolking op. Het is zeer de vraag wat er van die regen aan de grond merkbaar zal zijn. Er is wat discussie over de schijnbare golf die zondagochtend op het genoemde warmtefront noordwaarts trekt over Duitsland. Het lijkt vooralsnog niet veel meer te zijn dan de voorkant van de noordwaarts opdringende thetaw rug. Verder laten alle modellen de onstabiliteit vanmiddag flink toenemen. Vanavond passeert het koufront ook sterk buiig. Het e.e.a. zou getriggered kunnen worden op linkeruitrgang van de jet. Erachter een westelijke onstabiele stroming met een bent back occlusie en een aantal troggen.

Wat betreft de windstoten bij de buien vanmiddag en vanavond, niet of nauwelijks boven 35 kn, alleen langs de westkust wordt maximaal 41 kn berekend. Ook de run van HiRLAM komt veldjes van 41 kn voor de westkust. Kijkend naar de progtemps (onstabiliteit en windprofiel) sluiten we niet uit dat in een stevig buiencomplex (multicell/squall line) dit ook boven land mogelijk moet zijn.

Multicell-opgelijnd Squail vorming vanaf het midden meest waarschijnlijkst gaat gebied in met hogere waardes wegtrekkend richting dld


NEERSLAG:
Vanochend uit middelbare bewolking (warmteadvectie) mogelijk wat gespetter, conditioneel zal dit niets voorstellen. Later vanochtend in het oosten ook kans op wat buiige regen (thetaw-rug). Verder vandaag geleidelijk verder toenemende neerslagkansen met het zwaartepunt later vanmmiddag (convectie) en vanavond (koufront). Harmonie laat flinke buien zien. Schering in de ordegrootte van 40-45 kn en CAPE toenemend tot 1000-2000 J/kg. Verwachte convectieve modus: Multicell/Squall line. Harmonie geeft enkele forse onweerscellen te zien, INDECS komt met hoge kansen (>90%) op meer dan 1 ontlading/6 uur en rond 50% kans op meer dan 50 ontladingen/5 min. | Gewijzigd: 10 augustus 2014, 08:11 uur, door Tatanka
there can be only one
Tatanka
Lid
Woonplaats: Drenthe
Berichten: 5265
Lid sinds: 4 jun. 2011
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
10 augustus 2014, 07:01 uur | Bericht #437076
Levels 1 and 2 were issued for southern UK, parts of France, Belgium, Netherlands, Luxemburg, western Germany and southern Scandinavia mainly for severe convective wind gusts and tornadoes, but also large hail.



...northern France, Belgium, Netherlands into Germany and Denmark...

A large area with predicted 0-1 km shear vector magnitudes of 15-18 m/s, 0-6 km shear of 20-25 m/s and very humid, neutral lapse rate airmass with BL mixing ratio 10-12 g/kg and MLCAPE locally over 500 J/kg is found along and east of the cold front. The mean wind speed at 1-4 km altitude is just short of 25 m/s. The lifting action of the PV intrusion in synergy with CAPE and favorable shear environment should lead to a fast-moving squall line with bow echo structures, with widespread damaging wind gusts (generally 20-30 m/s). Locally very severe gusts may be observed in some bow echoes or in supercell downdrafts given also the high precipitation load in this environment and also the mixing in of mid level dry air behind the upper cold front creates a strong downdraft potential(delta-theta-e 15-20K).

A moderate tornado potential is present with such strong low-level shear. Tornados may be produced from embedded mesocyclones in a linear system or from discrete supercells ahead of the line. An isolated strong tornado may occur. Isolated large hail may be observed, the low cloud bases and limited upper level buoyancy are counteracting the otherwise supportive environment with mesocyclonic updrafts.
The best forcing passes over Netherlands and northwesternmost Germany. Towards central Germany, weaker forcing is present, but similar shear conditions, with less strong flow. Higher LCLs and steeper lapse rates contribute to better chances for large hail, while severe gusts and tornadoes are also quite likely.
Meanwhile (18Z), the warm front over S/E Denmark seems to be associated with low level convergence and can trigger high precipitation storm clusters and discrete supercells, given 300 m²/s² of 0-3 km SREH predicted (GFS 18Z run). Later the cold front squall line will come in from the southwest with mainly severe gust chances. These threats continue during the night into Norway and Sweden, but as CAPE dwindles and parcels become elevated the threats subside gradually. 

Voor de hele estofex: http://www.estofex.org/


Bron: Estofex


there can be only one
Woonplaats: hardenberg
Berichten: 17
Lid sinds: 16 aug. 2012
10 augustus 2014, 07:31 uur | Bericht #437078
Level 2.. Dus dit ziet er goed uit. Heb alleen vanmiddag een bbq bij ons thuis..
Woonplaats: Blokker, Noord-Holland
Berichten: 79
Lid sinds: 15 jul. 2007
10 augustus 2014, 07:59 uur | Bericht #437079
Citaat van thecapuchon, zondag 10 augustus 2014, 7:31 uur Level 2.. Dus dit ziet er goed uit. Heb alleen vanmiddag een bbq bij ons thuis..


Gezellig! Zo te zien komt Bertha ook even buurten :p
Woonplaats: Spijkenisse
Berichten: 227
Lid sinds: 22 mei. 2012
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
10 augustus 2014, 08:07 uur | Bericht #437080
Oww.... Het koufront komt pas later op de dag. Voor die tijd verwacht ik toch geen spannende dingen. Dan kan ik met een gerust hart mijn bed in gaan straks (nachtdienst).
MyrShalom
Lid
Woonplaats: Spijkenisse
Berichten: 435
Lid sinds: 23 aug. 2011
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
10 augustus 2014, 08:47 uur | Bericht #437081
Heerlijk toch! Nu nog strakblauwe lucht en een zonnetje, kan ik straks nog even brandnetels en bramen gaan plukken in het park en daarna lekker in de tuin van het zonnetje genieten. En een mooie zomerdag afsluiten met onweer vanavond. Met een klein kansje dat ik eindelijk een keer op een korte chase kan, zal niet verder zijn dan een paar kilometer maar hopelijk net genoeg om het onweer te pakken wat hier in Spijkenisse nooit komt . Radar aan, lucht in de gaten houden, en genieten maar vandaag .
Silvato
Lid
Woonplaats: Venray
Berichten: 456
Lid sinds: 29 jan. 2012
10 augustus 2014, 09:14 uur | Bericht #437084
Hier nog een lekker zonnetje nu met snel oplopende Tempraturen, goed voor de voeding...
Woonplaats: almere
Berichten: 170
Lid sinds: 19 jan. 2010
10 augustus 2014, 09:39 uur | Bericht #437088
Ik heb geen idee of ik wat stoms zeg.Maar zou de volle maan nog van invloed kunnen zijn op het (on)weer? | Gewijzigd: 10 augustus 2014, 09:48 uur, door jeanpaul64
Woonplaats:
Berichten: 1
Lid sinds: 10 aug. 2014
10 augustus 2014, 09:51 uur | Bericht #437092
Citaat van jeanpaul64, zondag 10 augustus 2014, 9:39 uur Ik heb geen idee of ik wat stoms zeg.Maar zou de volle maan nog van invloed kunnen zijn op het (on)weer?

Op het onweer zelf heeft de maanstand weinig/geen invloed, maar volle en nieuwe maan versterken het tij (springtij). De harde wind die wordt verwacht kan aan de kust dus extra hoge golven opwerpen.
Woonplaats: Arnhem
Berichten: 287
Lid sinds: 27 mei. 2007
10 augustus 2014, 10:04 uur | Bericht #437093
Het klinkt misschien als een zeurvraag, maar zo bedoel ik het niet. Ik zit met een groot probleem. Vanmiddag tussen 15.00 en 17.00 uur houd ik voor een behoorlijk groot gezelschap een lezing in Tuin de Lage Oorsprong (website: www.tuindelageoorprong.nl) te Oosterbeek vlak bij Arnhem. Uiteraard, dat is al ingecalculeerd, komen we in een tent bij elkaar. Maar indien - Estofex geeft niet voor niets Level 2 - de aangekondigde zware onweersbuien enorme windstoten hagel en wat al niet opleveren is dat natuurlijk niet genoeg. Hoewel het met die buien altijd nowcasten is toch bijgaand mijn concrete vraag de volgende: valt er iet te zeggen over wanneer die zware buien eventueel over onze regio (Oosterbeek-Arnhem) trekken? Uit sommige berichten valt op te maken dat dit inderdaad al in de loop van de middag/namiddag gebeurt, uit andere pas na 18.00 uur. Hoe dan ook, als iemand hier enig licht op kan werpen, zou ik dat op (zeer) hoge prijs stellen. Alvast dank voor jullie reactie(s)
BertD
Lid
Woonplaats: Roeselare
Berichten: 702
Lid sinds: 22 jul. 2013
10 augustus 2014, 10:05 uur | Bericht #437094
Geen waarschuwingen meer van het KMI? Dat vind ik wel vreemd!
Onweersdagen 2019: 19
Tropische dagen 2019: 13 (warmste dag: 25 juli 2019 met 41,5°C)
---
Onweersdagen 2020: -
Tropische dagen 2020: -
Hoogste temperatuur 2020: -
jcroon
Lid
Woonplaats: breda
Berichten: 4155
Lid sinds: 26 aug. 2011
10 augustus 2014, 10:08 uur | Bericht #437095
Citaat van Viktor Peters, zaterdag 9 augustus 2014, 23:48 uur Citaat van koopie35, zaterdag 9 augustus 2014, 21:26 uur Die kansenkaartjes met kleuren vindt ik zo'n onzin. Op basis waarvan is alles om limburg donkerder gekleurd dan limburg zelf? Wat een nonsens
Op basis van parameters en indices kan men zulke kaartjes maken om te toetsen waar de meeste triggers, activiteit en onstabiele situaties zich bevinden. Natuurlijk is het geen garantie dat ben ik met je eens. Maar van wat ik zelf heb meegemaakt zitten de jongens en meiden van wetteronline er niet vaak naast.
On-topic weer: Ik heb nog niks van estofex gehoord
En die  verschillen in kleuren, dat gaat op de kaart natuurljik trapsgewijs maar in het  echt natuurlijk vloeiender, niet alsof je aan de ene kant van een overgang zeg maar 60% kans op onweer hebt en aan de  andere kan van de overgang 40%. Het kleurtje dat voor Limburg is aangegeven is overigens niet zo beroerd, het zuiden van jullie provincie is meem ik eerder dit jaar  bij  minder donkergekleurd weg geflitst.

Edit:
Je ziet het ook wel eens  bij Estofex plaatjes, dan zegt men "verheugt" "Ik zit nog net in level 2"of  men zegt "teleurgesteld" "ik zit net niet in level 2"
Dat zijn ook maar lijntjes, in de praktijk loop je net binnen zo'n lijntje  net zoveel kans als net buiten dat lijntje. Misscien verschil van 16% aan de ene kant en 14% aan de andere kant van z dat streepje.

Citaat van Citaat van thecapuchon, zondag 10 augustus 2014, 7:31 uur Level 2.. Dus dit ziet er goed uit. Heb alleen vanmiddag een bbq bij ons thuis..Nou ja, strikt genomen is level 2  een 15% kans op zwaar weer, dus je maakt og het meeste kans op gewoon overwaaien, dan wel links bij  je langs, dan wel rechst bij je langs, dan wel net uitpieren voor het bij je komt, dan wel pas ontstaan als het voorbij is. En 50% kans op een ontlading binnen 40 km van  waar je bent. Kortom, alle kans dat het droog verloopt.
Maar ik heb heel veel BBQ´s bij mijn werk en ik kan met jaren ervaring  wel stellen dat een verregden barbeque de mensen meer bij blijft, het makat d etsemming vrolijker, gezelliger, knusser.  `Kijk nu eens het ergent en wij barbequen door, wat zijn we toch goed, niets kan ons weerhouden van een leuke avond` .
Bij een `mooi weer barbeque` is het veel meer standaard barbeque met die ene schreeuwlelijk die zegt dat ie het goed kan, een paar zatlappen, je nichtje die net de vrijdag ervoor vegetarier geworden is en zich nu doodergert aan alles wat vlees eet.

Het moet wel wat opwarmen, als het niet regent moet het  bij een BBQ wel de hele avond warm genoeg blijven, zodra mensen een jas of trui moeten pakken omdat het afkoelt (NIET omdat het regent vreemd genoeg)  verdwijnt vaak de stemming als het water uit een bad waar de stop uit getrokken wordt, als een ijsje in de Sahara (overdag),
als het geld op je rekening na een belastingaanslag.

Ohja, er is nog een droomscenario maar ook daarvoor moet het wel warm blijven eigenlijk. Je hebt de hele avond lekker zwoel, bijna op het benauwde af, maar dan ook echt tot het einde en op 10-20 kilometer passeert een machtige onweersbui. terwijl je vrij uitzicht hebt die kant op, geen bebouwing, bos of regenbuien. Dan blijf je droog en je hebt
 het mooiste uitzocht op een grote bui dat je maar kunt hebben, en die 20 km aan de zijkant van een bui is  meestal wel voldoende afstand om te voorkomen dat een en ander in je metalen barbeque slaat, de grote onverwacht sprongen van 10-15  van de bui af zijn meestal aan de voorkant van de bui. Waar het later zal gaan onweren. Dit  scenario komt echter niet vaak voor, ik heb  het zelf nog maar 1 keer meegemaakt. Heerlijk foto's maken met een gebraden kippepoot in je ene  hand en de draadontspanner in de andere, alleen toen ik een biertje kreeg even het eten weg leggen.
Onweersfoto;s maken met een biertje in de hand, beter kan het eigenlijk niet. Of je ploft gewoon neer in een tuinstoel en bekijkt het spektakel met in de ene hand een biertje en in de andere hand die kluif.

edit:
Karim heeft er ook zin in:
http://severeweatheroutlook.blogspot.nl/
| Gewijzigd: 10 augustus 2014, 10:23 uur, door jcroon
Marga
Lid
Woonplaats: Den Haag
Berichten: 17643
Lid sinds: 25 jul. 2006
10 augustus 2014, 10:09 uur | Bericht #437096
Citaat van Stormchaser5000, zondag 10 augustus 2014, 10:05 uur Geen waarschuwingen meer van het KMI? Dat vind ik wel vreemd!

Vreemd vanmorgen stonden ze er nog wel. Ik neem aan, dat het een foutje is..
Every cloud has a silver lining
anoniem
Lid
Woonplaats:
Berichten: 101
Lid sinds: 29 apr. 2014
10 augustus 2014, 10:14 uur | Bericht #437097
Citaat van Marga, zondag 10 augustus 2014, 10:09 uur Citaat van Stormchaser5000, zondag 10 augustus 2014, 10:05 uur Geen waarschuwingen meer van het KMI? Dat vind ik wel vreemd!
Vreemd vanmorgen stonden ze er nog wel. Ik neem aan, dat het een foutje is..

Ik heb het al gezien , ze zijn veranderd van geel naar oranje !!!!!  | Gewijzigd: 10 augustus 2014, 15:17 uur, door Marga
jcroon
Lid
Woonplaats: breda
Berichten: 4155
Lid sinds: 26 aug. 2011
10 augustus 2014, 10:14 uur | Bericht #437098
Beetje als dat kleine Gallische dorp.
...
anoniem
Lid
Woonplaats:
Berichten: 101
Lid sinds: 29 apr. 2014
10 augustus 2014, 10:24 uur | Bericht #437099
onweer, (zware) windstoten en stormachtige wind 
Vanmiddag en vanavond is kans op felle buien met onweer, hagel en zware windstoten tot circa 85 km/u. Hoewel het soms hard kan plenzen is de kans op uitgebreide wateroverlast niet groot. Dit komt doordat de buien een zeer hoge treksnelheid hebben.

De eerste zware buien, vanaf circa 14:00 uur, zijn voor de zuidelijke provincies. De laatste buien verlaten halverwege de avond het noordoosten van het land.

Eind van de middag en vanavond komt langs de westkust een harde zuidwestenwind te staan. Halverwege de avond wordt de wind mogelijk stormachtig, windkracht 8. Ook dan zijn er in het westen van het land zware windstoten mogelijk tot circa 85 km/u.

bron:weeronline/waarschuwingen
jcroon
Lid
Woonplaats: breda
Berichten: 4155
Lid sinds: 26 aug. 2011
10 augustus 2014, 10:24 uur | Bericht #437100
Vreemd, Noodweercentrale heeft het nog steeds over "Oranje is mogelijk". Oranje bij NWC is toch niet iest om erg opgewonden van te raken.
Woonplaats: Dilbeek, België
Berichten: 149
Lid sinds: 17 jun. 2013
10 augustus 2014, 10:24 uur | Bericht #437101
Waarschuwing van het KMI is veranderd naar oranje voor heel het land.

Citaat van KMI Van 10/08 11u tot 10/08 22u : Een actieve onweerszone zal deze namiddag van west naar oost over het land trekken. Voor deze zone uit is er over het oosten al geïsoleerd onweer mogelijk.

Lokaal kunnen de buien hevig zijn met felle windstoten tot 80 km/h en lokaal mogelijk meer, en er kan plaatselijk ook wat wateroverlast optreden. Vooral over het oosten is ook hagel mogelijk. In de late namiddag en avond trekt de onweerszone snel naar Duitsland en wordt het opnieuw rustiger.

Over het westen zijn evenwel nog windstoten mogelijk tot zo'n 80 km/h en eventueel meer, tengevolge een sterk windveld ten zuiden van een uitdiepende depressie boven Engeland

GFS kaarten van vannacht zien er zo goed als hetzelfde uit als bij de berekening van gisteren.

Er is toch wel kans op hagel:



| Gewijzigd: 10 augustus 2014, 10:32 uur, door Anseriform
Vergeet 2014-06-8/9/10, 2013-07-27 & 2009-05-26 nooit
Terug naar boven
Dit topic is gesloten
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.858 topics, welke bij elkaar 448.381 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.584 leden.
Het nieuwste lid is Rooie bert.

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 62 mensen aan het browsen op het forum. 1 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 62, lezen 2 mensen het topic "Berichtgeving over de winter 2011 - 2012".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden