Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Lincoln, NE.

15 May 2024 04:51:46

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Boyd, NE; Brown, NE; Holt, NE; Keya Paha, NE; Rock, NE.

15 May 2024 03:26:38

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Hayes, NE; Lincoln, NE.

15 May 2024 03:18:32

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Albany, WY; Carbon, WY.

15 May 2024 03:13:44

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Keya Paha, NE; Rock, NE.

15 May 2024 03:13:43

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Bladen, NC.

15 May 2024 02:40:42

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Tripp, SD.

15 May 2024 02:40:42

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Keya Paha, NE.

15 May 2024 02:40:42

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Columbus, NC; Horry, SC.

15 May 2024 01:56:31

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Duplin, NC.

15 May 2024 01:56:31

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Jackson, AL; Madison, AL.

15 May 2024 01:56:30

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Sampson, NC.

15 May 2024 01:56:30

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Mellette, SD; Todd, SD; Tripp, SD.

15 May 2024 01:36:15

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Sampson, NC.

15 May 2024 01:36:15

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Cumberland, NC; Sampson, NC.

15 May 2024 01:36:14
Actueel
1 / 4

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
Ben47
Lid
Woonplaats: Heenvliet, Eiland Voorne-Putten (Zuid-Holland)
Berichten: 4219
Lid sinds: 16 jan. 2011
16 januari 2016, 12:30 uur | Bericht #467921
Citaat van Jan Thomas Kooistra, zaterdag 16 januari 2016, 10:12 uur ....

Je ziet bovenstaande weerkaart van EC00. Hopelijk krijgt het scandihoog een flink energie stoot om zich te weren tegen de oceaan.
IS ER IEMAND DIE UIT KAN LEGGEN IN DETAIL WAT ER MOET GEBEUREN OM HET SCANDIHOOG TE LATEN BESTAAN EN NIET TE KANTELEN? Druk gebieden nabij azoren enz??? hoop op een mooie uitleg van onze kenners!
(Kaarten bewust laten staan want anders moeten de mensen een blz terug om te kijken waar mijn tekst over gaat)

Ik geen geval moet het hoog op je bovenste kaart een uitloper krijgen over Frankrijk, Spanje tot aan de Canarische Eilanden zoals op de onderste kaart. Het laag bij Sardinië op de kaart boven moet verder uitdiepen. Het hoog boven Zweden/Noorwegen op de kaart boven moet zich meer uitbreiden naar het noorden/noordoosten en het liefst verbinding maken met een noord-west Siberisch hoog.

Een hoog boven de Azoren interesseert me totaal niet in de door mij zojuist voorgestelde ontwikkeling.

Tot slot: het belangrijkste: er moet geen kroos op de sloten en singels komen! :D | Gewijzigd: 16 januari 2016, 12:38 uur, door Ben47
Noem mij de naam van de instantie die opdracht geeft tot een onderzoek van het klimaat en ik geef u per ommegaande het verwachte resultaat van het onderzoek.
Woonplaats: Hoofddorp, Netherlands
Berichten: 276
Lid sinds: 23 dec. 2014
16 januari 2016, 13:12 uur | Bericht #467928
Citaat van Ben47, zaterdag 16 januari 2016, 12:30 uur (Kaarten bewust laten staan want anders moeten de mensen een blz terug om te kijken waar mijn tekst over gaat)

Ik geen geval moet het hoog op je bovenste kaart een uitloper krijgen over Frankrijk, Spanje tot aan de Canarische Eilanden zoals op de onderste kaart. Het laag bij Sardinië op de kaart boven moet verder uitdiepen. Het hoog boven Zweden/Noorwegen op de kaart boven moet zich meer uitbreiden naar het noorden/noordoosten en het liefst verbinding maken met een noord-west Siberisch hoog.

Een hoog boven de Azoren interesseert me totaal niet in de door mij zojuist voorgestelde ontwikkeling.

Tot slot: het belangrijkste: er moet geen kroos op de sloten en singels komen! :D

Dit is wat Ben47 bedoeld.


Ik heb even een oud plaatje opgevist, zoals je ziet is een Scandihoog opgesloten en als deze situatie zich voordoet kan dit weken duren...de ultieme kaart voor schaatsliefhebbers. 

edit svenne: vorige citaten en afbeelding verwijderd. Je kan dit ook zelf doen door op backspace of delete te drukken


  | Gewijzigd: 16 januari 2016, 13:21 uur, door Sven
Waarom deze advertentie?
Alpenweerman
AWM Moderator
Woonplaats: Termen (Wallis, CH)
Berichten: 1295
Lid sinds: 11 okt. 2010
16 januari 2016, 13:39 uur | Bericht #467929
Citaat van Jan Thomas Kooistra, zaterdag 16 januari 2016, 10:12 uur Hierbij de pluim voor Noord Oosten, control lijn blauwe lijn lijkt na aantal dagen 6 graden weer voor vorst te gaan. Vrijdag lijkt een dooiaanval te komen vanaf de oceaan waarbij het scandihoog wat zich ontwikkeld heeft naar zuid oosten zakt. Wanneer het scandihoog zich kan ontwikkelen en versterken vanavond blijven we in de vorst. Als je de weerkaarten vergelijkt van gisteravond en vanmorgen zwakt het lagedruk wel iets af onder groenland. Tis afwachten...duimen maar. Geniet vanaf vandaag tot vrijdag sowieso van de winterse dagen!

Je ziet bovenstaande weerkaart van EC00. Hopelijk krijgt het scandihoog een flink energie stoot om zich te weren tegen de oceaan.
IS ER IEMAND DIE UIT KAN LEGGEN IN DETAIL WAT ER MOET GEBEUREN OM HET SCANDIHOOG TE LATEN BESTAAN EN NIET TE KANTELEN? Druk gebieden nabij azoren enz??? hoop op een mooie uitleg van onze kenners!

Dat is niet zo eenvoudig en daar ligt nu ook net het probleem waar de modellen mee worstelen. In eerste instantie hebben we te maken met een zogenaamd trekkend hoog of beter gezegd een hoogterug dan wel dynamisch hoog.



Een dynamisch hogedrukgebied ontstaat door het samenstromen van lucht in de hogere luchtlagen. Het wordt dynamisch genoemd, omdat de luchtstroming een oorzaak is van het ontstaan van het hogedrukgebied

In de algemene circulatie kan het voorkomen dat lucht samenstroomt of convergeert in de hogere luchtlagen. Bij sterke convergentie bovenin de troposfeer zal aan het oppervlak de luchtdruk stijgen. Als dit lang genoeg aanhoudt, dan ontstaat een hogedrukgebied. Door de resulterende anticyclonale circulatie met de daarmee gepaard gaande wrijving, zal er onderin divergentie optreden, wat de stijging van de luchtdruk zal temperen of omkeren. Dit geheel zorgt voor een dalende luchtbeweging, subsidentie. Daarbij treedt (adiabatische verwarming) op en daalt de relatieve luchtvochtigheid. Hierdoor is dit hogedrukgebied vaak wolkenloos. De zon kan dan overdag de grond opwarmen, waarbij er veel vocht vrij kan komen, bijvoorbeeld boven water of vegetatie. ’s Avonds koelt de grond juist sterk af naar het heelal toe (uitstraling), waardoor de relatieve luchtvochtigheid van de lucht sterk stijgt en er ’s nachts mist kan ontstaan.



Door de (adiabatische verwarming) zijn er over het algemeen relatief hoge temperaturen in de middentroposfeer. Dit warme hogedrukgebied is daardoor in tegenstelling tot een koud thermisch hogedrukgebied wel aanwezig in de hogere luchtlagen en heeft daarmee wel invloed op de algemene circulatie. Afhankelijk van die invloed zijn dynamische hogedrukgebieden in te delen als subtropische hogedrukgebieden, trekkende hogedrukgebieden (trekhogen) en blokkerende hogedrukgebieden.

De vraag is nu (en ook het hete hangijzer) in hoeverre dit dynamische hoog kan of zal gaan evolueren naar een ander zogenaamd thermische hoog. Een thermischehogedrukgebied is een koud hogedrukgebied dat ontstaat door grote verschillen in verwarming van lucht door verschillen van het onderliggende oppervlak. Op hogere breedte koelt in de winter ’s nachts de onderste luchtlaag boven land sterk af door uitstraling. Door de afkoeling krimpt de lucht, waardoor bijvoorbeeld het 850 hPa-vlak ter plaatse lager komt te liggen. Hier zal de lucht zijdelings instromen, waardoor boven het koudere oppervlak een hogere druk ontstaat. In de hogere luchtlagen kan echter zelfs sprake zijn van een lagedrukgebied, waardoor het weinig tot geen invloed heeft op de algemene circulatie.

Het probleem zit hem er dus in in hoeverre dit laatste proces kan gaan plaatsvinden dan wel in hoeverre het dynamsiche hoog door de eigen afkoeling naar een (meer) stationair (of zelfs blokkade) hoog gaat evolueren. Juist in de noord hemisperische winter en de poolnacht wil ook het Scandinavisch hoog (net als bv het Siberische hoog) nog wel eens het karakter vertonen van een thermisch hoog. De boel stagneert resp. blokkeert, vaak zijn kleinere luchtdruk stijgingen al voldoende om uit een kansloze situatie een compleet winterse setting te toveren. Ook hier zijn overigens weer diverse rand voorwaarden van belang die daar invloed op kunnen hebben. Onder andere nieuwe advectie van warme lucht met name op hoogte op de Atlantische Oceaan (WLA) , advectie van koude lucht vanuit het noorden aan de oostflank van het hoog (KLA) en het verloop van de polaire jet!
 
Hoe dan ook, het laatste woord over met name de langere termijn is nog niet gesproken en deze is vanaf medio volgende week dus nog zeer onzeker! Wordt vervolgd zullen we maar zeggen | Gewijzigd: 16 januari 2016, 14:07 uur, door Alpenweerman
Phantasie ist wichtiger als Wissen, denn Wissen ist begrenzt. (Albert Einstein)
Woonplaats: Dokkum
Berichten: 184
Lid sinds: 7 nov. 2015
16 januari 2016, 13:45 uur | Bericht #467931
Ben en Robert bedankt voor de heldere uitleg, hier kunnen we wat mee. Hopelijk de anderen op dit forum ook! Benieuwd naar de avondruns van de EC. Hopelijk verassingen !:D
JT
Jenss
Moderator
Woonplaats: mechelen(belgie)
Berichten: 2921
Lid sinds: 7 jun. 2011
16 januari 2016, 13:55 uur | Bericht #467935
Zeer leuk stuk alpenweerman, ingewikkelde materie maar  wel goed verstaanbaar uitgelegd. Ik hoop dat we jou hier deze winter nog vaak mogen terug zien. | Gewijzigd: 16 januari 2016, 13:56 uur, door Jenss
Ben47
Lid
Woonplaats: Heenvliet, Eiland Voorne-Putten (Zuid-Holland)
Berichten: 4219
Lid sinds: 16 jan. 2011
16 januari 2016, 15:11 uur | Bericht #467936
Citaat van Roberto Koopman, vrijdag 15 januari 2016, 22:04 uur De Madden-Julian Oscillation (MJO) is de grote fluctuatie in tropische weer op wekelijkse tot maandelijkse termijnen. ....
 

Citaat van Ben47, vrijdag 15 januari 2016, 19:00 uur Wat betreft de temperatuur van het Noordzeewater. Die is warmer dan langjarig gemiddelde ja. Maar hoe kom je aan tot 5 graden warmer? Dat maak ik niet op uit het plaatje van DMI. Zelfs de schaal loopt niet verder dan 4 graden boven/onder gemiddelde en dat is diep paars wat ik niet in het plaatje zie.
Laten we het maar houden op een afwijking van  ca -0,5 tot +2,5 graden. Houd overigens rekening met een marge van 1 graad. Dat kan je waarnemen als je slechts 1 dag terug gaat waarbij je een abdrupt verschil in kleur ziet van ca 1 graad. (zie hiervoor bron onder het plaatje)

Kansen op strenge winters verkeken bij warme Noordzee?
Het is natuurlijk zo dat het weer bij ons beïnvloed wordt door de Noordzee bij aanlandige winden. Maar om nou te zeggen dat strenge winters bij een warme Noordzee niet kunnen voorkomen is onjuist. De temperatuur van de Noordzee is bij een ijselijke oostelijke stroming (aflandige wind) geheel niet van invloed op het weer in Nederland of België. (wel op Engeland waar men meters hoge sneeuw kan verwachten a.g.v. lakeffect). Bij die ijselijke oostelijke stroming is de Noordzee volgend en niet bepalend voor onze streken.
Ben47  Het fenomeen "lake effect" komt niet alleen voor in Uk of bij grote meren in Canada, Japan etc...ook hier bij ons. De Noordzee beinvloed nu eenmaal ons weer type, zelfs het duingebied is van invloed...maar ook het IJselmeer en de Veluwe. Dat maakt nu juist het voorspellen van winterweer in NL zo uniek en zo uitdagend. De temp van de Noordzee is momenteel een van de warmste in jaren, zolang er geen noordelijke stroming opgang komt waardoor kouder zeewater onze richting op komt zal het wat betreft winterweer in grote delen van ons land moeilijk worden.

Berichten samengevoegd door svenne
MJO is dus het zoveelste nog slechts gedurende korte tijd gevolgde ontwikkeling waar nog helemaal niets op te bouwen valt.Net zoals vele andere AO AOS OH's enz. enz. en het Cohen's sneeuwoppervlak in oktober in Siberië. Ik heb er geen hoge pet van op. Mijn kroosverwachtingen zijn nog betrouwbaarder!!

Wat betreft je antwoord op mijn reactie op jouw (vraag)stelling "Kansen op strenge winters verkeken bij warme Noordzee?" merk ik op dat je je zou moeten aanmelden als politicus. Immers ik heb het lake-ffect in Engeland slecht aangehaald als voorbeeld bij een oostelijke koude stroming waarbij de temperatuur totaal geen invloed heeft op de 'koude' van de winter. Want daar gaat het immers over. Niet over het lake-effect opzich, waar jij vervolgens een punt van maakt zonder op het onderwerp in te gaan. Ook ga je niet in op mijn reactie op je tot 5 graden warmere Noordzee. Misschien niet je bedoeling maar wel jammer!!
Nogmaals de temperatuur van het zeewater van de Noordzee is volgend bij een ijskoude oostelijke stroming die niet gehinderd wordt door warm zeewater en daardoor koelt de Noordzee sterk af. te beginnen langs de Noordzeekust van Denemarken en Noorwegen. In geen geval wordt eerst de Noordzee eerst kouder (waardoor zou het kouder worden?) waarna we een koude winter krijgen. Ik heb dat volgen van de temperatuur van de Noordzee al eens eerder hier met plaatjes uit het verleden aangetoond.

Dat een koude Noordzee bij een Noordelijke wind vervolgens invloed heeft op het weer van Nederland is natuurlijk wel juist. Zeker koudere temperaturen aan de kust. maar omdat de Noordzee altijd relatief warm is zal een krachtige noordelijke wind geen strenge vorst betekenen. Daarvoor moet de harde wind echt over land komen of gewoon weinig wind.
 
  | Gewijzigd: 16 januari 2016, 15:16 uur, door Ben47
Noem mij de naam van de instantie die opdracht geeft tot een onderzoek van het klimaat en ik geef u per ommegaande het verwachte resultaat van het onderzoek.
Woonplaats: Maarssen
Berichten: 42
Lid sinds: 13 feb. 2015
16 januari 2016, 15:16 uur | Bericht #467937
Citaat van Roberto Koopman, vrijdag 15 januari 2016, 17:50 uur Zucht ik zie geen winterse verbetering komen op korte termijn, er zijn te weinig signalen die mij op andere gedachte zouden kunnen brengen. De condities zijn gewoon niet gunstig te noemen. We kunnen dit beter omschrijven als aanhoudend kwakkelweer. 

MJO blijft in het midden hangen, en zou juist in vak 7 of 8 moeten zitten aan de buitenkant.
NAO brengt ook geen winterse vooruitzichten
Zeewatertemp veel te hoog voor dit jaargetijde, is echt minimaal 3 tot 5 graden hoger dan normaal http://www.wintergek.nl/actueel/watertemperatuur en zolang er een zuidweststroming blijft dan koelt de Noordzee niet af en zijn de kansen op strenge winters verkeken. Wel kan een warm bad voor de deur heel veel sneeuw opleveren....

Maar goed ik ga de komende dagen maar weer wat anders doen dan op de kaartjes kijken, want dit blijft voorlopig de komende tien dagen zo.... ik geef de winter uiteraard nog niet op, want Februari en Maart kunnen nog flink uitpakken. De koude is dichterbij dan we soms denken..


Ik ben wel eens benieuwd naar wat statistieken in hoeverre gunstige mjo/nao/ao berekeningen langdurig winterweer hebben opgeleverd in het verleden. Dat moet op zijn minst ver boven de 50% zijn wil het zinvol zijn om dat te volgen. Houdt iemand dat bij ?
Woonplaats: Dokkum
Berichten: 184
Lid sinds: 7 nov. 2015
16 januari 2016, 15:52 uur | Bericht #467938
Geeft een van bovenstaande artikel ook aan wanneer er hogedruk ten noorden van ons is Rusland of scandinavie! Dan heeft OA en Noa inderdaad geen zin!

Het Kan alle kanten op zeeeeer onzekere verwachtingen. Tot vrijdag vrij zeker wintersWat is dat wat met die pluimen eh :p
Edit svenne: voor alle duidelijkheid, dit is de pluim van noord(oost)


Berichten samengevoegd door svenne
JT
Sven
Moderator
Woonplaats: Everywhere and Nowhere
Berichten: 6159
Lid sinds: 5 jul. 2011
16 januari 2016, 16:37 uur | Bericht #467942
Update KMI waarschuwing:
Woonplaats: Den Haag
Berichten: 1733
Lid sinds: 7 jul. 2012
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
16 januari 2016, 16:44 uur | Bericht #467943

Gladheid door sneeuw en/of bevriezing

In Friesland en verder alle provincies grenzend aan Duitsland is het lokaal glad door sneeuwval.

Vanavond en vannacht breidt gladheid door bevriezing van natte weggedeelte zich over het hele land uit.

Tevens wordt vanavond en vannacht de kans op gladheid door sneeuwbuien in het hele land groter.
Stefanv
Moderator
Woonplaats: Hulst
Berichten: 3519
Lid sinds: 8 dec. 2011
16 januari 2016, 17:26 uur | Bericht #467946
Erg interessante (nieuwe) KNMI Guidance

Neerslag:

We zien nu nog allerlei neerslagvormen. In de loop van de avond lijkt het vooral sneeuw te zijn. Het zwaartepunt van de neerslag ligt vanavond en vannacht op het noorden, noordoosten en oosten van het land. Daar kan tot lokaal 5 cm vallen, doch kunnen hoeveelheden over korte afstanden sterk varieren door het convectieve karakter. Het meeste lijkt de zijn weggelegd voor het noorden en noordoosten. In het noordoosten (Groningen) ligt op sommige plekken al ca. 10 cm, dit kan oplopen tot lokaal 15-20 cm. tot aan morgenochtend. Verder kan er bij de buien onweer voorkomen.
wilezohe
Lid
Woonplaats: Hoogeveen/Drenthe
Berichten: 212
Lid sinds: 2 jan. 2011
16 januari 2016, 17:32 uur | Bericht #467947
Citaat van Stefanv, zaterdag 16 januari 2016, 17:26 uur Erg interessante (nieuwe) KNMI Guidance

Neerslag:

We zien nu nog allerlei neerslagvormen. In de loop van de avond lijkt het vooral sneeuw te zijn. Het zwaartepunt van de neerslag ligt vanavond en vannacht op het noorden, noordoosten en oosten van het land. Daar kan tot lokaal 5 cm vallen, doch kunnen hoeveelheden over korte afstanden sterk varieren door het convectieve karakter. Het meeste lijkt de zijn weggelegd voor het noorden en noordoosten. In het noordoosten (Groningen) ligt op sommige plekken al ca. 10 cm, dit kan oplopen tot lokaal 15-20 cm. tot aan morgenochtend. Verder kan er bij de buien onweer voorkomen.

Laat maar komen 
Groeten uit Hoogeveen,
Woonplaats: Drachten
Berichten: 834
Lid sinds: 13 jun. 2013
16 januari 2016, 17:50 uur | Bericht #467948
Weermodel Hirlam laat nog wat leuks zien voor vanavond.
JOHNNY123
Lid
Woonplaats: Enschede
Berichten: 785
Lid sinds: 20 dec. 2014
16 januari 2016, 18:21 uur | Bericht #467952
Gem is gewoon weer schitterend!. Tot volgende week vrijdag zitten we  in de vorst

Op langte termijn maakt het gem het bijna helemaal bond met een russische beer die de lage landen gaan bereiken. 

Bij dit plaatje hierboven zitten we al in de vorst. Het is ver weg maar wie weet....  | Gewijzigd: 16 januari 2016, 18:21 uur, door JOHNNY123
markHt
Lid
Woonplaats: Amersfoort
Berichten: 407
Lid sinds: 10 jun. 2014
16 januari 2016, 18:37 uur | Bericht #467956
Actuele 10 cm temp.

Onweersdagen 2017: 7
dani290
Lid
Woonplaats: Son en Breugel
Berichten: 374
Lid sinds: 28 sep. 2010
16 januari 2016, 19:12 uur | Bericht #467958
Waarom sterven de buien steeds uit als ze zuidelijker komen?
Woonplaats: Hardinxveld-Giessendam
Berichten: 47
Lid sinds: 9 mei. 2014
16 januari 2016, 19:23 uur | Bericht #467959
Citaat van dani290, zaterdag 16 januari 2016, 19:12 uur Waarom sterven de buien steeds uit als ze zuidelijker komen? Omdat de buien gevoed worden door het verschil in temperatuur tussen de bovenlucht en het aardoppervlak.
De zee is warmer dan het vaste land dus is het verschil met de bovenlucht kleiner hierdoor zwakken de buien verder landinwaards af.
Het kan ook veroorzaakt worden door de dagelijkse gang, maar dit is in de winter minder waarschijnlijk, omdat de zon nog niet krachtig genoeg is.
  | Gewijzigd: 16 januari 2016, 19:27 uur, door pluto 1998
aantal onweersdagen 2016 : 10 (0x zwaar 4x matig 6x licht)
aantal supercell's : 0
aantal buienlijnen : 0
aantal MCS : 2
aantal single cell/Multi cell : 8

Woonplaats: Drachten
Berichten: 834
Lid sinds: 13 jun. 2013
16 januari 2016, 19:48 uur | Bericht #467962
Op de middenlange termijn is EC niet al te best. Vrijwel identiek aan UKMO

Woonplaats: Eibergen
Berichten: 21
Lid sinds: 26 jan. 2015
16 januari 2016, 20:28 uur | Bericht #467963
Waarom worden er elke keer kaarten zover vooruit geplaatst terwijl op dit moment 3 dagen vooruit kijken blijkbaar al moeilijk is?
Woonplaats: Drachten
Berichten: 834
Lid sinds: 13 jun. 2013
16 januari 2016, 20:37 uur | Bericht #467964
Citaat van Gery En Michel Kappert, zaterdag 16 januari 2016, 20:28 uur Waarom worden er elke keer kaarten zover vooruit geplaatst terwijl op dit moment 3 dagen vooruit kijken blijkbaar al moeilijk is? Als ze nou op en top winterse waren...dan plaatst men ze zelfs na 240 uur. Deze kaarten gaan tot 144 uur vooruit, mogen we dan alleen maar positieve kaarten plaatsen?
 

Pluim GFS midden en noordoost



De buienactiviteit is weer flink aan het opleven boven de Waddenzee, noordoost NL kan nog wat sneeuw verwachten.


Pff...mensen met een zwak hart eventjes de andere kant op kijken...:p


Berichten samengevoegd door Callie-P
Terug naar boven
Dit topic is gesloten
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.858 topics, welke bij elkaar 448.381 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.584 leden.
Het nieuwste lid is Rooie bert.

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 32 mensen aan het browsen op het forum. 0 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 32, lezen 1 mensen het topic "Winter 2010/2011 discussietopic deel 15".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden